Наадам: Тува бөхчүүдийн давааг 100 мянган рублиэр үнэлэв | News.MN

Наадам: Тува бөхчүүдийн давааг 100 мянган рублиэр үнэлэв

Наадам: Тува бөхчүүдийн давааг 100 мянган рублиэр үнэлэв

Наадам: Тува бөхчүүдийн давааг 100 мянган рублиэр үнэлэв

Ардын хувьсгалын 100, 101 жилийн ойн улсын баяр наадамд 1024 бөх барилдана. Энэ жилийн тэгш ойн наадамд Халимаг, Тува, Буриад улсын бөхчүүд барилдах хүсэлтээ ирүүлсэн аж. Эхнээсээ ч Монголд ирж, бэлтгэл сургуулилалтаа базааж байгаа сурагтай. Тэгвэл Тувагийн бизнесмен залуус нутгийн бөхчүүдийнхээ төрийн наадмыг давааг 100 мянган рубль буюу таван сая гаруй төгрөгөөр үнэлсэн гэнэ.

Харин өвөрмонгол бөхчүүдийн тухайд энэ жилийн наадамд ирж барилдах хүсэлтэй байгаа ч цар тахлын улмаас хил гааль хаалттай байгаа учир өнжихөөр болсон аж.

Мөн  гадаад улсаас ирж буй бөхчүүдийг хэрхэн эрэмбэлэх гэсэн асуудал үүсээд буй. Харин энэ талаар Хууль зүй, дотоод хэргийн яамны Төрийн нарийн бичгийн дарга П.Сайнзориг ярихдаа “Үндэсний өв соёлоос гадна монгол туургатнууд наадмыг өөр өөрсдийн онцлогт тааруулан уламжлан хийж ирсэн. Монгол Улсын Үндсэн хууль, Баяр наадмын хуулийн шинэчилсэн найруулга дээр ч аливаа этгээдийг баяр наадамд оролцуулах асуудлыг ялгаварлан гадуурхахгүй. Тэгэхээр гадны бөхчүүдэд ч гэсэн нээлттэй. Нөгөөтэйгүүр ээж, аав нь Монгол Улсын иргэн боловч гадаадад төрж өссөн хүүхдүүд буцаж эх орондоо ирээд, ахуй, соёлтойгоо танилцах, үндэсний спортоороо хичээллэх хүслийг нь бид хязгаарлах боломжгүй. Магадгүй үүнийгээ бодсон ч тэр монгол туургатнууд манай улсын баяр наадамд оролцъё гэхэд бид ялгаварлан гадуурхаж болохгүй. Тодорхой хэмжээнд оролцох эрх нь нээлттэй.

Бөхийн ам авах, эрэмбийн асуудал дээр залуу бөх л гэж дуудуулах байх. Тува, Өвөрмонголдоо авсан цол нь тэр улсдаа л үйлчилнэ. Монгол Улсын баяр наадам өөрөө хуультай, бөхийн барилдаан нь тодорхой дүрэм журамтай. Залуу бөх гэсэн статустай л оролцоно гэж би харж байна” гэсэн юм.

Ямартай ч залуу бөх гэж цоллуулах тува бөхчүүд төв цэнгэлдэхэд даваа авах бүртээ 100 мянган рублиэр шагнагдах нь. Монгол мөнгөөр 5.6 сая төгрөг болох юм байна.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
29
ЗөвЗөв
7
ГайхмаарГайхмаар
3
ТэнэглэлТэнэглэл
2
ХарамсалтайХарамсалтай
2
БурууБуруу
1
ХахаХаха
1
ХөөрхөнХөөрхөн
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

44 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 1 минутын өмнө 43.228.129.20

Маш сайхан наадам болно бид монголчууд бүгд чуулаад наадам хийж байна гэдэг нэр төрийн хэрэг Гадна дотны сайхан монгол залуучууд бид нэгдэж нийлж байж хүчтэй . Энэ том ойгоор Баянмөнх аваргыгаа гараасай гэж маш их хүсэж байна энэ агуу аварга түүх бүтээсээр явна бахархаад бахархаад баршгүй сайхан үйл явдлууд болж монголчууд магнайгаа хагартал байрлах болно .

Avatar

Монгол хүн 2022-06-22 202.126.88.205

Тусгаар тогтносон Монгол улс Ардын хувьсгал ялсаны түүхт ойн баяраа хийх гэж б.гаагаа ойлгож б.на уу? Шинэлэг маягаар сонирхолтой болгоё гээд б.гаа бол Монгол туургатаны бөхчүүдээ л барилдуул !!! Үндэсний бөхийг Дэлхийд таниулая гэвэл Сумо шиг улирал бүрийн барилдаан зохиосон нь дээр! Маанаг тэнэг юмнууд Монгол наадамын утга учрыг алдагдуулах улмаар Монголын тусгаар тогтнолыг Соёлоор нь үгүй хийх бодлогыг ойлгох ухаангүй яваан нь юутай том аюул вэ!!!! Дэлхийд ганцхан Монгол наадам шүү !!!

Avatar

Цагаан баавгай 2022-06-22 64.119.27.213

Шуналтай бөхчүүд тува бөхөд унаж өгөөд шагналыг нь хуваалцах юм байна.

Avatar

Монгол хүү 2022-06-22 64.119.29.63

ЁСТОЙ ЗӨВ ЗҮЙТЭЙ УРАМШУУЛАЛ БАЙНА. МОНГОЛ ТУУРГАТАН БӨХЧҮҮДЭЭ ДЭМЖИНЭ ЭЭ.

Avatar

Зочин 2022-06-22 90.183.96.130

Hujaa boh turuulj medrel undeserheg erguu uhna uhernuudiig muuruhiig sonsoh umsan. Teneg haramchaa hen ch toohgui haltar heden umaa. Uhsend n haramlaad uheh geed bdag s** nar ve haramlah umaa yuv olj haramla erguu s** naraa

Avatar

Зочин 2022-06-22 213.87.149.229

! Хамгийн сайн тавтай морилно уу секс болзоо сайт — http://gg.gg/11f5ax

Avatar

Зочин 2022-06-22 64.119.17.160

Mongol ugsaatai Mongol er huniig Mongol toriinhoo naadamd barildah erhiig ni ter iim tiim ulsiin hariyat gedgeer hyazgasrlaj bolohgui. Harin oros hyadat yapon solongos geed busad undestnuudiig oroltsuulahgui baij bno

Avatar

Зочин 2022-06-22 66.181.187.127

Гай болж гадны бөхчүүд үзүүр түрүү авбал яах вэ.дэлхийн шившиг болно.найрааг хатуу хянах.монгол туургатан юм чинь 100 жилд барилдах нь тэдний буруу биш шүү дээ.

Avatar

Зочин 2022-06-22 202.126.88.205

Монгол хүн л түрүүлнэ биз дээ !!! Битгий солиороод, социа лизмдаад бай. Бид цөм нэг үндэстэн, наадам бүүр сайхан л болно. Дэмжиж бна, тэсэн ядан хүлээж бна шүү !!!

Avatar

Зочин 2022-06-22 64.119.17.160

Sanal neg bna

Avatar

Зочин 2022-06-22 202.126.88.180

Harin has sonirholtoi yum bish uu. Delhiin shivshig baihdaa yah be kkk

Avatar

Чадахгүйээ 2022-06-22 59.153.114.154

Чадахгүйээ

Avatar

Зочин 2022-06-22 90.183.96.130

Hoshnogo min delhii naad balai hoshin buhiig chn m3deh ch ugui huurtsun tuurtsun turul ve yaadag

Avatar

МОНГОЛ ХҮН 2022-06-22 64.119.17.160

Mongol undestnii naadam. Tiimees barildahiig hussen er hun bur barildah erhtei. Zovhon tov halhiin naadam gej tootsoj bolohgui Zov zohion baiguulj yag 7 sarin 11nd shalgarsan 512 boh naadmiin denjid garch baih boltugai

Avatar

Зочин 2022-06-22 64.119.17.160

Mongo tolj bsrildna gej yu bh be zugeer barilduul. Deer ued Mongush gej mundag buh baisan Baynaa avarga jiirhej baigaad boliulssn surag baidag Zugeer yamar ch mongogui barilduul

Avatar

Зочин 2022-06-22 202.126.88.205

Мөнгө төлөхгүй барилднаа, давааны шагнал гэж Тувачууд өөрсдөө амалж байгаа юм бна.

Avatar

Zochin 2022-06-22 69.158.246.245

Zaluu gex n zuv!!!

Avatar

Мөнхжаргал 2022-06-22 103.212.116.60

Калуу бөх гэж барилдуулж буй нь тоогүй байна

Avatar

Дүгдэн /залуу бөх/ 2022-06-22 202.9.46.176

За нэг тува найзад унаж өгөөд 5 саяыг нь авчихъя . Надад мөнгө нь, тэр нөхөрт даваа нь хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2022-06-22 69.128.174.41

Монголчууд ийм өөдгүй ард түмэн дээ.Нэр төр айж ичэх зүйлгүй тэнгэр заяатай гэж цээжээ алгадах арчаагүй Гөлөгнүүд.17 зуунд ийм байсан одооч яг хэвээрээ.Мөнгө , эрх мэдлийн төлөө авгай хүүхдээ я***н болгохоос буцахгүй улс

Avatar

zochin 2022-06-22 98.215.126.149

hujaanuud bodlogotoi uls.Hujaanuudiig huun zailuulsanii 100 jiliin oid yu gej uvurmongolchuudiig yavuulahavdee.covidoor shaltaglaad evteihen bultuulj baigaa yum.

Avatar

DR. ADITY 2022-06-22 197.211.58.11

Та бөөрийг худалдахыг хүсч байна уу? Та санхүүгийн хямралын улмаас бөөрийг
зарж борлуулах боломжийг эрэлхийлж байна уу, юу хийхээ мэдэхгүй байна уу?
Дараа нь бидэнтэй холбоо бариад DR.PRADHAN.UROLOGIST.LT.COL@GMAIL.COM
хаягаар бид танд бөөрнийх нь хэмжээгээр санал болгох болно. Яагаад гэвэл
Yнэ: $780, 000 (Долоон зуун, Наян мянган доллар)

Avatar

Зочин 2022-06-22 103.9.90.100

Одоо манайхан унаж өгий рублийнхээ 50 хувийг надад өг гээд найраа хийгээд унах вий дээ. Магалжаваа !!!!

Avatar

Зочин. 2022-06-22 64.119.25.44

Төрийн гол баяр, том наадамд уг нь гадны орны бөх оролцуулах нь тийм ч зөв зүйл биш дээ. Ийм орон байдаг юм уу . Харин бусад үеийн тэмцээн уралдаанд бол болноо. Монголчууд гэж туйлширч хэт үндэсрэг үзэл гаргаад хэрэггүй

Avatar

Mongol hun 2022-06-22 64.119.17.160

Ugui de mongol hun bol hen ch haana ch amidarch baisan Toriinhoo bayr naadamd oroltsoh erhtei sain oilgoj setge de

Avatar

Зочин 2022-06-22 66.181.185.47

ядаж аймгийн арслангийн зиндаад барилдуулаа

Avatar

Зочин 2022-06-22 64.119.25.44

Болохгүй залуу бөх гэх нь зөв.Цол авч ахиг.Бид энгээд л ёс журмаа зөрчөөд эхлэдэг, дураар авирлах гажигтай.Өвөрмонгол ,Буриад Туваад манай бөхүүдийг барилдуулахдаа өөрийн орны бөхийн цол гуншинг өгдөггүй биз дээ.

Avatar

Зочин 2022-06-22 192.82.74.167

Залуу бөх цэрэг хүн барилдаад шууд цол авч байсан үе бий. Түүн шиг гаднын залуу бөх амжилттай барлдаад цол авч болно. Гэхдээ улсын баяраар гаднын бөх барилдуулах хэрэггүй ёс уламжлалаа дагах нь зөв байх. Харин монгол туургатан оролцсон бөхийн барилдааныг өөр цаг үед зохиож тойргийн журмаар ч юм уу эсвэл гаднын бөхийг нэг гал болгоод 10 -р сараас барилдах барилдаанд оролцуулж болох юм.

Avatar

Mongol hun 2022-06-22 64.119.17.160

Mongolchuud gej oorsdiigee helj baigaa bid busad ulsad suugaa mongol humuusee buruu bodoj bolohgui. Tednii buruu bish

Avatar

Зочин 2022-06-22 202.70.37.160

Битгий солиор өмхий Оросууд Монголоос зайл.

Avatar

Зочин 2022-06-22 64.119.17.160

Medrel muut

Avatar

Зочин 2022-06-22 192.82.68.40

Монгол хүн монголдоо ирж баярлах гэж байна. Чи харин одоо хятадруугаа буц! Одоо болсон .

Avatar

Зочин 2022-06-22 64.119.17.160

Yag zov shuu. Mongol hun tov golomtdoo irj bayrlah gej bna

Avatar

Зочин 2022-06-22 66.181.185.47

галхаас зайлж болно

Avatar

Зочин 2022-06-22 43.228.130.160

ТӨРИЙН НААДМЫН ДАВААГ ХЭН НЭГЭН ХҮН ТЭР ТУСМАА ГАДНЫ НӨХДҮҮДЭЭР ҮНЭЛҮҮЛЭХ ЁСГҮЙ ШҮҮ. НААДМЫН КОМИСС ХААНА БНА.

Avatar

МОНГОЛ ХҮН 2022-06-22 64.119.17.160

Iim asuudald bui tenegt

Avatar

Зочин 2022-06-22 202.126.88.205

Битгий х** ! Адилхан монгол хүн, хэн нь ч давсан, түрүүлсэн яадгийн. Монгол соёл мандтугай !

Avatar

Зочин 2022-06-22 64.119.17.160

Sanal neg bna

Avatar

Зочин 2022-06-22 202.126.89.184

Манайд начин төрлөө гээд нутгийн зөвлөл буюу нэг сумынхан бэлгийн малыг тоолохоо больё гэхэд ланд 200 өгдөг биздээ. Тэр чинь нэг даваа 40 сая төгрөг гэсэн үг. Тувагийн төр засаг биш бизнэсмэнүүд нь өгнө гэж байна. Манай баячууд ч бас алтан гулдмай байр хүртэл амладаг шүү

Avatar

Зочин 2022-06-22 43.228.130.160

Монгол наадамд рубль орж ирэв. Тэд тэр тооцоогоо нутагтаа хийнэ биз. Биднийг доош хийх хэрэггүй.

Avatar

Chuka 2022-06-22 64.119.17.160

Iim archaagui bodoltoi baij bolohgui mongol naadam mongol undestnii baih ni zov. Ter b** hel morio uralduulag hamt sumaa harvag

Avatar

Zochin 2022-06-22 202.21.111.170

Гадаадын бөхчүүдэд дүрэм, журмаа сайтар танилцуулж гарын үсэг авч баталгаажуулаарай. Уначихаад хэл ам хийж б"би тэгж ойлгоогүй, мэдээгүй" гэсэн хошин шогийн юм болж хоёр улсын харилцаанд сэв суулгах бий.

Avatar

Зочин 2022-06-22 150.129.141.180

512 бөхөө арай гэж гүйцээдэг байж 1024 буруу. Чанаргүй, цаг идсэн л юм болно. коммунизмаасаа салдаггүй МАНгуунууд юмаа.

Avatar

Зочин 2022-06-22 192.82.90.70

1024 бөх бол шал утгагүй зүйл. 512 цэргийн хүүхдүүд барилдааны чансааг дээшлүүлж чадах уу:

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж