Эхний тэсэлгээ ба эцсийн сануулга! | News.MN

Эхний тэсэлгээ ба эцсийн сануулга!

Эхний тэсэлгээ ба эцсийн сануулга!

Эхний тэсэлгээ ба эцсийн сануулга!

Удтал маргалдсан талууд хэрүүлдээ цэг тавьж, бизнесийн хамтрагчдын хувьд дараагийн шинэ алхам руугаа орж байна. Мэдээж, энэ үйл явдал  “Рио-Тинто”-д ч, Монголд ч ашигтай.

“Оюутолгой” компани гүний уурхайн олборлолтынхоо анхны тэсэлгээг хийлээ. Энэ тэсэлгээ Монголын эдийн засагт тэсрэлт авчрах болтугай гэж ерөөх нь зөв байх. Ямар ч байсан эцсийн чармайлт гаргаж, итгэл хүлээлгэж байгаагаа  “Оюутолгой”-н түүхэн ёслолд урилгаар оролцож буй Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ илэрхийлжээ.

Ерөнхий сайдын хэлсэн үгнээс хэд хэдэн эшлэл хүргэе.

-Монгол Улсын эдийн засаг болон төсөвт оруулах үр өгөөж багадаа гурав дахин нэмэгдэх боломжтой.

-“Оюутолгой”-н бүтээгдэхүүн гурав дахин нэмэгдсэнээр жилд 5 орчим тэрбум ам.долларын борлуулалт хийж, Монгол Улсын нэг жилийн эдийн засгийн тэн хагасыг Оюутолгой компани дангаар үйлдвэрлэх боломж бүрдэнэ.

-Улсад төлдөг татвар, ашигт малтмалын нөөц ашиглалтын төлбөр гурав дахин өсөх урьдчилсан тооцоолол гарч байна.

-Тавантолгой дулааны цахилгаан станц баригдах боломж бүрдэж, өнөөдөр жил бүр гадаадаас худалдан авч буй 120 гаруй сая ам.доллар Монгол Улсад үлдэх болно.

-Оюутолгой төслийн гүний уурхайн бүтээн байгуулалт эхэлснээр Монгол Улс хөрөнгө оруулагчидтай ойлголцож, зөвшилцөж, тогтвортой хамтран ажиллаж чаддаг, харилцан ашигтай түншилдэг гэдгээ дэлхий дахинд нотлон харуулах баталгаа болно гэдэгт итгэлтэй байна.

Саяхан, хөөх, туухдаа тулж байсныг бодвол  талууд нэг завин дээр суусан нь гадаадад сайн мэдээ болж хүрэх нь тодорхой. Нөгөө талаар “Рио Тинто” ч монголчуудтай ойлголцох ашиг сонирхол нэн их байсан ч байх.

“Хамтдаа хэлэлцэж ярилцсаны эцэст санал зөрөлдөөнтэй явж ирсэн олон асуудлаар шийдэл олсон. Монгол Улс олон улсын хөрөнгө оруулагчдыг өөртөө татаж, тэдэнтэй мөр зэрэгцэн ажиллаж, хамтын үнэ цэн бий болгон, амжилттай ажиллаж чаддаг орон гэдгийг дэлхий дахинд харуулсан үйл явдал боллоо гэдгийг онцоллоо". Энэ бол хөрөнгө оруулагч талын, Рио Тинто группийн гүйцэтгэх захирал Якоб Стаусхольмын байр суурь.

Монгол Улс анх удаа бие дааж, гуравдагч орны том хөрөнгө оруулалтыг татсан нь Оюутолгой юм.  2009 онд С.Баярын Засгийн газар Оюутолгойн хөрөнгө оруулалтын гэрээг баталсан цагаас хойш хэрүүлийн алим болсон 34 хувьд ногдох өр, төлбөрийг шинэ оны өмнөхөн эцэслэж, “Рио Тинто” компани Л.Оюун-Эрдэнийн Засгийн газрын тавьсан өмнө үүссэн 2.3, ирээдүйд тооцогдох 22 тэрбум ам.долларыг өрийг тэглэх саналыг хүлээж авсан юм.

Гүний уурхайн бүтээн байгуулалтын ажлыг Монголын талд нэмэлт өр үүсгэхгүйгээр, дахин хугацаа хойшлуулахгүйгээр цаг хугацаандаа ашиглалтад оруулах даалгаврыг УИХ-аас “Рио Тинто” компанид өгсөн.  Өөрөөр хэлбэл, шинэ оны өмнөхөн УИХ-аас баталсан 103 тогтоолын хүрээнд 2023 оны эхний улиралд Оюутолгойн гүний уурхай бүрэн ашиглалтад оруулахаар талууд харилцан тохирсон юм. Тохиролцоондоо хүрэх ёстойг Ерөнхий сайд хөрөнгө оруулагчдад ахин, дахин сануулж, ахиад итгэл хүлээлгэхгүй шүү гэсэн анхааруулга өгсөн нь “Оюутолгойн Гүний уурхайн бүтээн байгуулалт эхэлж байгаа энэ өдөр бол Хөрөнгө оруулагч талд дахин итгэл хүлээлгэж буй Монголын ард түмний чин эрмэлзэл, магадгүй сүүлчийн найдлага гэдгийг миний бие Монгол Улсын Ерөнхий сайдын хувьд нийт иргэдээ төлөөлөн та бүхэнд илэрхийлж байна".

Оюутолгой ордын нийт нөөцийн 80 хувь нь газрын гүнд оршдог.  Тиймээс далд уурхайн олборлолтыг эхлүүлэхийн тулд  6.1 километр урттай таван босоо амаар нэвтрэлт хийж, газрын гадаргуугаас 1.3 километр гүнд 203 километр урт хонгил барихын зэрэгцээ хүдэр бутлах, тээвэрлэх дэд бүтэц, байгууламжуудыг барьж ашиглалтад оруулах юм.

Гүний уурхай бүрэн ашиглалтад орсноор Монгол Улсын дэлхийн тавд эрэмбэлэгдэх өндөр технологийн гүний уурхайтай болно.  Нэг үгээр хэлбэл, зэсийн том тоглогч болно гэсэн үг.

МУИС-ийн Эдийн засгийн хүрээлэнгээс гаргасан судалгаанаас харахад “Оюутолгой” төсөл хэрэгжсэнээр 2009-2017 онд Монгол Улсын экспорт 3.2 дахин нэмэгдсэний дотор зэсийн баяжмалын экспортын биет хэмжээ 2.46 дахин, үнийн дүн 3 дахин өссөн байна..

Уул уурхайн салбрын мэргэжилтэй ажилчдын 32.6 хувийг Оюутолгой компани бэлтгэж, үүнд 26.6 сая ам.доллар зарцуулсан байна. Тус компани 2010-2021 онд  13.4 тэрбум ам.доллар буюу 29 их наяд төгрөгийн хөрөнгө оруулалт хийсэн агаад өнгөрсөн 2021 онд татвар, хураамж, бусад төлбөрт 681 сая ам.доллар улсын болон орон нутгийн төсөвт төвлөрүүлжээ.  “Оюутолгой” төслийн бодит худалдан авалт 1%-аар нэмэгдэхэд Монгол Улсын татварын бодит орлого 0.47 хувиар, харин бодит ДНБ дунджаар 0.034 хувиар тус тус өсөхөөр байгааг уг судалгаанд тодотгосон байна.

Мэдээж, 2009 онд С.Баяр, С.Баярцогт нар хожмын нэг өдөр шоронд суухаа мэдсэнсэн бол энэ төсөл хөдлөхгүй байж болох байв. Гэвч, тэд Оюутолгой гэрээг баталсандаа харамсдаггүй, үргэлж бахархаж явдгаа ч хэлдэг.  2015 онд Ч.Сайханбилэг “интерполоор эрэн сурвалжлагдах”-аа тооцсон бол өнөөдөр гүний уурхайн анхны тэсэлгээгээ хийхгүй байлаа. Тиймээс “Оюутолгой”-н гэрээ байгуулсан, далд уурайн бүтээн байгуулалтын санхүүжилтийн төлөвлөгөөнд гарын үсэг зурсан, 34 хувьд оногдох өр төлбөрийг тэглүүлсэн бүхэн бүгд Монголын төлөө гэдэг нь нэн ойлгомжтой.

Ямар ч байсан Оюутолгойн шинэ цикл эхэллээ.

Ж.ЭРХЭС

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
31
ТэнэглэлТэнэглэл
27
ЗөвЗөв
2
ХахаХаха
1
ГайхмаарГайхмаар
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

65 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

zochin 2022-01-25 183.177.98.36

Pyaldaga n**** ve!!!!

Avatar

Монгол хүн 2022-01-25 66.181.161.109

Монголын ард түмэн өөрийн эх орныхоо баялагаас хэзээ, хэдэн хувиар ашиг хүртэх вэ.Энэ талаар юу ярьж хэлэлцэж ямар шийдэлд хүрсэн юм бэ??????Энэ талаар яагаад тодорхой мэдээлэл өгөхгүй байна.Ард түмэнд ойлгогдохоор товч бөгөөд тодорхой ажил хэрэгч үр дүнтэй ажлуудыг хийж үнэн зөв мэдээллийг өгч байхыг хүсэж байна.Ямар гэрээ хэлэлцээр хийсэн юу хийсэн нь тодорхойгүй бүрхэг мэдээлэл байх юм.

Avatar

Саран дээрх зэсийн маш том ордыг хамтран эзэмших талаар МОНГОЛ, РИО хоёр тохиролцлоо... 2022-01-25 119.40.98.106

Саран дээрх зэсийн маш том ордыг хамтран ухахаар РИО, монгол 2 тохирлоо. Тэд ашгийг 66:34-өөр хуваахаар тохирчээ (уг нь РИО 100% авах гэж байтал Монголын УИХ тогтоол гаргаж маргалдсанаас болсон гэсэн). РИО ч тэгээд БАРУУНЫ компани болохоор ёс зүйтэйгээр зөвшөөрсөн бх. Нэгэнт ашгаа хуваахаар тохирсон тул зардлаа ч яг таг хувааж төлжээ. Монголын тал харин мөнгө бхгүй тул хамтрагчаасаа нийлмэл хүүтэй зээлээд өөрийн 34-т ноогдох шороогоо өгөхөөр тохирч. Харамсалтай нь нийлмэл хүү бодогдсоор…

Avatar

Баялгаа өгчихсөн...татвараа бууруулчихсан...бас зардал хуваачихсан... тэгээд ийм том ордоос монголдоо болоод бгаа юмаа... 2022-01-25 119.40.98.106

Монголын тал нийлмэл хүү бодогдсоор хэзээ ч 34-т ноогдох ашиг авахгүй нь санхүүгийн тооцооллоор илэрхий болсон тул талууд маргалдаж эхэлж. Барууны ГХО-г хөөх 2 хөршийн явуулга гэж зарим нь мэтгэв. РИО маш буянтай компани тул монгол хамтрагчийнхаа өрийг тэглэв. Монголчууд Барууны ХО-той таарсан азтай улс. 2 хөрш байсан бол яах ч байсан юм билээ. Бас татварыг нь 10 дахин багасгав. Хамтарсан компани дараа нь ашгаа хуваах гэж байж өмнө нь бас татвардаж яахнав хөөрхийг.

Avatar

РИО ингэхэд монголыг хамгаалаад 2 хөрштэй үзэх бол уу... эсвэл шороогоо зарах гээд бүр нийлчих бол уу...гайгүй бхаа Барууны ГХО шүү дээ.. 2022-01-25 119.40.98.106

Монголчууд ч лайтай улсдаа. Саран дээрх ордын 34-ийг маргалдаж байгаад авчихсан. Бас болоогүй дэлхийн дунджаас хэдийн бага ч татвар авчихсан. Мэдээж саран дээрх орд юм чинь адилхан зардалаа хувааж гаргаж таарна. РИО бас л буянтай компани шүү. 3-дагчийн хөрш Барууны компани шүү дээ. Яваандаа, оруулсан хөрөнгөө харамлаад 2 хөрштэй байлдаж магадгүй. Дор хаяж л баялгаа 2 хөршид зарахгүй болчих магадлалтай. 2 хөршийг хохироож л байвал болж бгаа юм. Өөрсдөө чадахгүй юм чинь РИО-гоор хийлгэнээ.

Avatar

DGG 2022-01-25 66.181.176.120

ДЭЭЛЭЭ НЕФТЭЭР БАРЛАДАГ ШИГ ЮМ БҮҮ БОЛООСОЙ

Avatar

Оноч 2022-01-25 119.40.98.106

Аль хэдийн болчихсон. Энэ өнгөрсөн. Гол юм бид 2 идэхгүй, хоосон хонохгүй л болж байгаа нь ашиг юм байлгүй. Тэр монгол баяжих, хөгжих энэ тэр бол худлаа шүү. Наадуул чинь тэгж монголыг баярлуулахгүй гээ мэднэ. монголд таарсан мөнгийг л чулуудна. монгол ядуу хэвээрээ хоцрох нь тэдэнд ашигтай. Тиймээс их юм хүлээгээд хэрэггүй.

Avatar

Зочин 2022-01-25 66.181.161.50

Энэ асуудал өнөөдөр эвлэрч байгаа юм шиг харагдах боловч дахиад энэ сэдвээр олон улсын шүүхэд хэзээ ч гомдол гаргах эрхгүй болж байгаагаа мэддэг болов уу

Avatar

Зочин 2022-01-25 111.220.50.43

Манай АН гарч ирээд наад муу Оюутолгойг чинь хуйхлаад өгөх юм чинь!! Та нар одоохондоо хөөрцөглөж л бай!!

Avatar

Zochin 2022-01-25 202.126.89.200

Монгол улсын иргэний хувьд Оюутолгойн борлуулалт Монгол банкаар гүйлгээ нь хийгддэг болсон үед л бт итгэнэ. Энэ талаар хэн ам нээхгүй байгаад гайхаж бна даа

Avatar

Оноч 2022-01-25 119.40.98.106

яг үнэн. Барууны компани монголчуудаас илүү үнэнч гээд бгаа гэсэн.

Avatar

Зураач Лондон 2022-01-25 176.251.161.168

Одоо муу Сайханбилэг, Баяр, Баярцогт нарыг оролдохоо боьчих, тэх үү? Өрмийг нь та нар хуслаа, Яллаа! Одоо болоо биз дээ…

Avatar

irgen 2022-01-25 202.126.90.71

yu bolson geed h*****d baigaa nohoi ve eh ornoo bodoogui zuvhun uursdiiguu bodson novshnuudiig urshuuj ul bolno uhej bj eh oron uuchilna

Avatar

Зураач Лондон 2022-01-25 176.251.161.168

Монгол Улсын эдийн засаг болон төсөвт оруулах үр өгөөж багадаа гурав дахин нэмэгдэх боломжтой…. сайхан мэдээ! Гэхдээ эцсийн үр дүнд Монголд ядуурал буурах уу үгүй юу? Нөгөө хэд тэр мөнгө орлогыг хуваагаад идчих юм уу? Казахстан, Назарбаевын замаар явах юм уу? гм… Энд л хариу хэрэгтэй байна даа.

Avatar

Зочин 2022-01-25 213.87.128.221

Шилдэг тавтай морилно уу секс болзоо сайт — https://mysp.ac/50fjz

Avatar

Зочин 2022-01-25 139.5.216.78

Баярцогт Сайханбилэг’ Баяр нартаа баярлалаа! МАН- ичээсэй Одоо уучлал гуйх Хэрэгтэй биз дээ

Avatar

irgen 2022-01-25 202.126.90.71

heniih ni nohoi ve shorond bish shoroond oruulah yostoi baisan yum novshnuudiig

Avatar

Зочин 2022-01-25 202.9.46.1

Ичгүүргүй хулгайч нар,

Avatar

ЛАЛРЫН NEWS.MN САЙТААА !!!!!!!!!! 2022-01-25 46.101.185.51

Зөв явах гэж байсныг анхнаас нь өөрсдөө гүйж, хээл хахуулийн төсөл болгож хувиргаж, улс оронд гай болсоноос биш С.Баяр, Баярцогт, Сайханбилэг мэттэнгүүд хөдөлгөцөн зүйл биш, ЛАЛРЫН ХУДАЛДАГДСАН NEWS.MN САЙТААА !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar

Заагч 2022-01-25 202.9.47.29

За битгий хулгайчдаа ил эрхэс хошного минь чам шиг мал тийм ийм гэж ярих нь одоогоор маш эрт байна малаа.

Avatar

irgen 2022-01-25 202.126.90.71

uhsniihen sain geree baisan bol hamag il baylag ni garchd bhad irged ni yduu uls ni hugjilgui hedhen novshnuud ni hurungjsun ni tegeed sain geree yu alia yum yrihima n**** gej bas 1 nohoi

Avatar

Зочин 2022-01-25 66.181.181.41

Anxnii gereeg sain xiisnii ur dun urgeljilj baina.

Avatar

зочин 2022-01-25 103.140.11.125

Маш зөв шүү Дүү минь

Avatar

Түүх 2022-01-25 66.181.169.91

Бодоо Данзан нараа алж гавъяаг нь булаасан " зууны түүх" давтагдаж байх шивдээ

Avatar

Дутуугийн комплекс 2022-01-25 150.129.143.169

Энэ жижиг данх шиг дөрвөлжин толгойтой нөхөр чинь homo-sapiens мөн үү? Энэ жижиг уродууд (Баабар, Тэмүүжин, Энхболд (Зи) мэтийн дутуугийн комплекстнууд, дээр нь энэ нөхөр нэмэгдлээ) Монголыг баллана шүү. Бушуухан Монголоос гарсан нь хожно доо. Дутуугийн комплекстой хүмүүс муухай хорсолтой байдаг юм шүү (гэхдээ эд нар өөрсдийг тоосон болохоор гэр бүлдээ маш хайртай байдаг. Гэр бүлсэг байдал, ар гэртээ хайритай байдаг нь тэдний үндсэн симптом)

Avatar

Зочин 2022-01-25 64.119.24.240

Мэдрэл муутай хардалтын өвчтэй өгөр коммунист цда вэ чи ккк

Avatar

Бямбаням 2022-01-25 64.119.24.251

ЯАХААРАА МОНГОЛ ДАРГА НАР ИНГЭЖ НЯЛАЙТЛАА ПЯЛДАГА ЦАРАЙЛДАГ ЮМ БОЛ? ГАЙХААД УЧРЫГ НЬ ОЛОХГҮЙ ЮМ. ДИПЛОМАТ ЁС, ПРОТОКОЛЫН ДҮРЭМ ЖУРАМ Л ЛАВ БИШ. СОЁЛ БОЛ БҮР Ч БИШ.

Avatar

Өвгөн 2022-01-25 66.181.191.177

Яамайдаа энэ чинь монголыг дэлхийд таниулах энэ зууны агуу бүтээн байгуулалт шүү. Энэ том төслийг эхлүүлж унаж тусан толгойгоо толгойгоо гашлууулж сайн мууг сонсон х****л зүхэлд өртөж явсан үе үеийн засгийн газрууд, тэдгээрт уг төсөл дээр хариуцан ажиллаж явсан хүмүүст монголын ард түмэн хүндэтгэлтэй хандах нь зүй. Энэ бол манай улсын шинэ зууны ,шинэ хөгжлийн түүхийн эхлэл юм шүү.

Avatar

Зочин 2022-01-25 202.126.88.142

Оюунэрдэнээ үндэсний эрх ашгаа хир хамгаалсан бэ рио тинто монгол улсыг яаж яаж хохироолоо монгол зангаараа нээх итгээд хэрэггүй дээ дараагийн урвагч ерөнхий сайд болчоогүй биз одоо Даваасүрэн Ганбаатар Болорчулуун нарын үгийг сонсмоор байна

Avatar

Зочин 2022-01-25 124.158.64.253

Оюутолгой сайн төсөл.

Avatar

Зочин 2022-01-25 124.158.64.253

Мэддэг юм шиг ОТ гэрээг Баяр муу хийсэн нтр гэж тэнэгтэх хүмүүс больж үз. Бүх зүйлээс бүх зүйл үүсдэг. Баяр Батболд, Баярцогт Сайханбилэг нарын гавъяг үнэлэх ёстой. 2009 оны гэрээ байгаагүй бол ийм зүйл болохгүй байсан. Оютолгойгоороо олон оролдвол Монголын заяа өөдлөхгүй. Оютолгой Монголын аврал болно шүү.

Avatar

Зочин 2022-01-25 43.228.131.110

Яг үнэн.

Avatar

Зочин 2022-01-25 124.158.67.89

АН-ханы эцсийн атаархал хорсол үхлээ тарвагууд.

Avatar

Зочин 2022-01-25 43.228.131.110

Элийрээд байгаарай малаа

Avatar

Зочин 2022-01-25 124.158.67.89

АН-ханы эцсийн атаархал хорсол ха ха ха. тарвагууд үхлээ

Avatar

Зочин 2022-01-25 66.181.180.134

С.Баяр ямар хэлэлцээнд биечлэн оролцсон биш дээ.

Avatar

Зочин 2022-01-25 66.181.180.134

Авилгачдыг хайцаалах ямар ч шаардлага байхгүй шүү дээ. Хичнээн алт шиг гэрээ байгуулсан ч авилга авсан л бол тэр этгээд ялаа эдлэх л ёстой. Эх орны дайны үед ямар ч том гавьяа байгуулаад баатар цол авсан байсан ч эх орноосоо урвасан л бол бүх гавьяа шагналыг нь хүчингүй болгоод хуулийн дээд хэмжээгээр шийтгэж байсан. Гэтэл С.Баярцогт, Ч.Сайханбилэг нар яаж новшийн гэрээ байгуулсан байсан билээ дээ. С.Баярын тухайд бол С.Баярцогт мэтийн авилгачиддаа итгэсэн л хэрэг шүү дээ.

Avatar

Зочин 2022-01-25 192.82.88.26

х**

Avatar

Зочин 2022-01-25 124.158.67.89

АН-ы хорлонт явуулга энэ бол тарвагадоржийн энэ сайт

Avatar

Зочин 2022-01-25 66.181.180.151

Чиний зөв. Харин дахиж битгий тарваганы сайт руу орж бай. Ойлгосон уу.

Avatar

Зочин 2022-01-25 192.82.88.26

2,4тэрбумын өр тэглэгдөнэ гэдэг чинь. Монгол улс өөрийн 34 хувьдаа хөрөнгө оруулалт хийгээгүй болж байна уу. Тэгж тооцвол Монголд ноогдол ашиг олдохгүй гэсэн үг болж байна уу?

Avatar

Монгол 2022-01-25 172.58.228.97

Mонголчуудад, ард түмэнд ашгийг өгөх ёстой, ашиггүй бол бүх уурхайг хаа

Avatar

зочин 2022-01-25 202.21.120.66

Сайханбилэг бол Монголын төлөө нэрийн доор балласан нөхөр

Avatar

Зочин 2022-01-25 66.181.161.80

муу амалсан хэрээний хоолнууд их байнаа

Avatar

ИРГЭН 2022-01-25 202.9.46.132

ОЮУТОЛГОЙН ГҮНИЙ УУРХАЙГ АШИГЛАЛТАНД ОРУУЛАХАД ТААГҮЙ ХАНДАЖ БАЙГАА МОНГОЛЧУУД ЦӨӨНГҮЙ БОЛОЛТОЙ. ТЭД ХЭН БЭ?

Avatar

Зочин 2022-01-25 66.181.179.123

Мал минь, гүний уурхайг ашиглалтанд орохыг эсэргүүцээд байгаа хүн нэг ч монгол хүн байхгүй. Харин Гүний уурхайд луйвар хийх боломжийг олгож байгааг эсэргүүцэж байна….

Avatar

Зочин 2022-01-25 124.158.66.5

Путин Сигийн тагнуул, бууны нохойнууд монголоос савраа тат

Avatar

мгл 2022-01-25 192.82.69.236

авилгачидынхаа хоронгииг хураад шоронд чихээ,ман!!!
экспорт осоод байхад ашгииг нь монголчууд хуртэхгуйг байгааг ахиж естой тэвчихгуй шуу,хулгайчукдаа!!!

Avatar

Зочин 2022-01-25 202.126.89.186

МАН-ыхан гэж ЭХЛЭЭД, ӨРНӨӨД, ДУУСААД, АШИГЛАЛТАНД ОРСОН ТӨСЛҮҮДИЙГ ОЧИЖ АХИН ДАХИН НЭЭЖ, ӨӨРТӨӨӨ НААХ ХАМААТУУЛАХ ЗАМААР ТҮҮХ ГУЙВУУЛАХ АЖИЛ Л ХИЙСЭЭЭР…..ЗАЛХУУТАЙ ЮМ БЭЭЭ ЯАСАН ‼️ НААД ТӨСЛИЙГ ЧИНЬ С.БАЯР ГЭЖ САЙД ЭХЛҮҮЛСЭН ГЭДГЭР НЬ ТҮҮХЭНД ТОД ҮЛДЭНЭ ЗӨВХӨН ‼️

Avatar

Зочин 2022-01-25 192.82.64.106

Маш чухал үйл явдал болж байна. Манай улс дэлхийд данстай уурхайгаа хөдөлгөлөө. УИХ, Засгийн газарт баярлалаа. Ард түмэн минь цаашид сайхан амьдарна аа. Гагцхүү муу амтай, эх орноо гэж боддоггүй үйл бүтэх нөхдүүд л буяныг минь бүү хөөчихөөсэй дөө

Avatar

Зочин 2022-01-25 202.126.89.186

ОТ-оос ОЛСОНОО ХАЛАМЖ БОЛГОЖ БЭЛЭНГЭЭР НЬ НИЙТЭЭРЭЭ УУЖ ИДЭЛГҮЙ, ХУМСЛАЛГҮЙ, ШИМШЛЭЛГҮЙ БАЙХ ЮМСАНДАА БАЗАРВААНИИ ХУМ ПАД 🙏🙏🙏

Avatar

Зочин 2022-01-25 66.181.179.123

Дараагийн Сайханбилэг, Баярцогт боллоо доо. Хэдэн жилийн дараа орох байх газраа хайгаад явж байх вий, Сайханбалаг, Хөөрцогт шиг Данхан толгойтоо, чи

Avatar

Зочин 2022-01-25 202.126.89.186

МОНГОЛЧУУД ОДОО НИЙТЭЭРЭЭ ХӨДӨЛМӨРЛӨХГҮЙ ХИРНЭЭ НИЙТЭЭРЭЭ ТӨР ЗАСАГ & ГАДААДЫН ХӨРӨНГӨ ОРУУЛАЛТЫГ БЭЛЭНГЭЭР НЬ УУЖ ИДЭЛГҮЙ, ШИМШЛЭЛГҮЙ БАЙЖ ҮЗЭЭСЭЙ ЭНЭ ЗУУНДАА 👌👌👌
НИЙТЭЭРЭЭ ЧАДДАГ ЧАДДАГ ЮМАА ЭМХҮЛ МАЛ АЖ АХУЙ, ХӨДӨӨ АЖ АХУЙГААА ЭРХЛЭД ОТ-РУУ ХАРАЛГҮЙ АМЬДАРМААР БАЙХЫН ‼️

Avatar

иргэн 2022-01-25 202.126.89.110

Энэ бол амжилт гэхдээ яагаад 2.4 тэрбум долларын өрөнд орсон!цаашид дахиад луйвар явах эсэх! Бид яаж ханалтаа сайжруулах гээд асуудал бна! Сар яг хэдийн хэмжээний алт зэс гаргаад байгааг нарийн зөв тооцож байж ашигтай төсөл болно!

Avatar

Зочин 2022-01-25 64.119.20.50

Хурай хурай. Дахиад олон олон гадаадын, тэр тусмаа гуравдагч хөршийн хөрөнгө оруулалттай уурхай, үйлдвэрүүд ар араасаа байгуулагдаж хаалгаа нээх болтугай.

Avatar

Шоовуу 2022-01-25 192.82.74.193

Фтишаа

Avatar

зочин 2022-01-25 124.158.65.120

Якоб Стаусхольм-чи ямарч нөхцөлд ашигтай ажиллаж байгаа юун өр, монголчуудыг авилгадана, харин чи өөрөө монголчуудад өртэй шүү гэж ойлгуулчих шийр толгой алга уу

Avatar

Zochin 2022-01-25 202.131.225.197

Mongol ajilchidiinhan tsalin buursan tuhai hench medeelehgui bg haradah ym daa. Huduu uurhai deer ajillaj baigaa ajilchid chine iluu tsag, bayariin udur ajillsan nemegdel zereg umnu avdag baisan nemegdel bugd bhgui bolson gedgiig medeh uu???

Avatar

Зочин 2022-01-25 66.181.160.34

Хннн…..Баяр чинь бас Таван толгойг Энержи Эрсорсоос булааж улсын мэдэлд авсан байхаа …?
Тэгээд оцгондог шүүгч нар шоронн явуулчихлуу яалаа ? .
Оюу толгой , Таван толгойн буянаар оцгонуур шүүгч нар цалин пүнлүүтэй байгаа даа ….

Avatar

Зочин 2022-01-25 66.181.161.12

Шинэ хулгай, шинэ луйвар, шинэ дээрэм, шинэ жүжиг эхэллээ

Avatar

Zochin 2022-01-25 192.82.65.103

Ekh oron ezentei gedgee haruullaa. saikhanbileg enteriinhiisen luivar taslan zogsoogdoj Mongol uls ur shirnees garlaa bayar hurgie

Avatar

Зочин 2022-01-25 66.181.160.34

За битгий балаарайд бай … Сайханбилэгийг би одоо л ойлгож бна ,, гээд л наад махан толгой чинь донгосоод байна лээ шдээ

Avatar

Зочин 2022-01-25 202.21.108.6

Тэр махан толгойг хараад л байгаарай

Avatar

Ойном 2022-01-25 202.9.46.106

Энэ ашиг Монголын эзийн засагт үр өгөөжөө өгөх нь үү, ханаж цадахыг мэдэхгүй луйварчдын халаас руу орох нь уу гэдгийг харж л байя.

Avatar

Зочин 2022-01-25 202.21.109.43

DANHAN TOLGOI INEEJ MINEEGSH ENE ERGUU HEZEE ZAILUULANA PASTAAAAAAAAAAAAAAAAA SHIVSHIGGG

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж