Ч.Өнөрбаяр: Парламентын гишүүдийг тоог 120-140 болгох ёстой | News.MN

Ч.Өнөрбаяр: Парламентын гишүүдийг тоог 120-140 болгох ёстой

Ч.Өнөрбаяр: Парламентын гишүүдийг тоог 120-140 болгох ёстой

Ч.Өнөрбаяр: Парламентын гишүүдийг тоог 120-140 болгох ёстой

Ардчилсан намаас /АН/ өнөөдөр /2021.01.13/ цаг үеийн асуудлаар мэдээлэл хийлээ. 


АН-ын Ерөнхий нарийн бичгийн дарга Ч.ӨНӨРБАЯР:

-Ардчилсан Үндсэн хууль бидэнд маш том ололт, амжилтыг өгсөн. Үүнийг бид мартаж болохгүй. Монгол хүн төрөө байгуулж, үгээ хэлж, өмчийг шударгаар авах суурь зарчмуудыг зарлан тунхагласан. Монгол Улс ардчилсан Үндсэн хуулийг баталснаар дэлхийн 190 гаруй улстай дипломат харилцаатай болсон. Гэхдээ сайны хажуугаар саар гэгчээр Үндсэн хуулийг дээдлэх гэсэн чухал ойлголтыг улс төрийн намууд буруу ойлгож ирсэн. Үндсэн хуулийг дээдлэх нь зөвхөн төрийн ордонд залрах, Ерөнхийлөгч болж тангараг өргөхөд ашигладаг зүйл биш. Төрийн өндөр дээд албан тушаалтнууд үйл ажиллагаандаа алхам тутамдаа өдөр бүр мөрдлөг болгох оюуны бүтээл юм.

Үндсэн хууль тогтоогч нь УИХ биш Монголын ард түмэн. Үүнийг Үндсэн хуулийн оршил хэсэг дээр маш тодорхой бичсэн байдаг.

Гэвч сүүлийн хэдэн жил Үндсэн хуулийн дээгүүр алхдаг болсон. Сонгогдож гарч ирснийхээ дараа Үндсэн хуульдаа үнэнч байна гэж тангараг өргөдөг. Харин маргааш нь Үндсэн хуулиа мартдаг.

Нэг нам дангаар ноёрхсон үед Үндсэн хуулийн заалт тунхаг төдий болж үлддэг юм байна. Засгийн газрыг хянадаг УИХ байхгүй болсон. Ерөнхийлөгч хэдийгээр намаасаа түдгэлзэж,  Үндэсний эв нэгдлийг илэрхийлэгч  албан тушаалтан боловч  намынхаа үзэл санаанд шигдээстэй байна. 

Тиймээс цаашид парламентад суудалтай улс төрийн намуудын бодит хүчний харилцаан дээр анхаарахын тулд Сонгуулийн тогтолцоог өөрчлөх ёстой. 

Жалга довын улс төрөөс Монгол Улс гарахгүй бол урагшаа том алхахгүй. Дээрээс нь Монгол Улс давжаа парламенттай. 1992 онд Ардчилсан Үндсэн хуулийг батлах үед Монгол Улсын нийт хүн амын тоо хоёр сая орчим байсан. Үүнээс сонгуулийн насных нь 1.3 сая байсан. Өнөөдөр Монгол Улс 3.3 сая иргэнтэй. Нийт сонгогч иргэний тоо 2.3 саяд хүрсэн. Парламентын гишүүдийн тоог хэн нэгэн хүн тэнгэр харж байгаад тавьчихдаггүй. Нийт сонгогчдын төлөөлөл чадвараар хэмжигддэг.
1992 оны аргачлалаар бодох юм бол өнөөдөр парламент 120 орчим гишүүнтэй байх ёстой. Дэлхий нийтийн жишгээр нь авч үзвэл 130-140 орчим байна. Монгол Улс хоёр том гүрний дунд бие даасан бодлоготой байх, тусгаар тогтнолын баталгаа нь парламент гэж харж л байгаа бол УИХ чадавхтай байх ёстой. Ингээд ярихаар 76 гишүүдийн тоог нэмэх шаардлаггүй гэж иргэж бодож байгаа байх. Гэхдээ улс төрийн гишүүн бол дарга биш ард түмнийг төлөөлөгч. Нийтийн ашиг сонирхлыг төлөөлдөг.
Өнөөдөр төрийг цомхон байлгах тухай ярих гэж байгаа бол яамдын тоог цөөлөх нь зөв. Монгол Улс есөн яамтай ажлаа хийж болоод л ирсэн. Монголд ийм олон яам, агентлаг хэрэггүй. Улсын үйлдвэрийн газруудаа цомхотго. Төр нь өөрөө баахан компани, үйлдвэр бариад иргэдтэйгээ  уралдаад бизнес хийгээд байж таарахгүй. Энэ бол 1992 онд бидний сонгосон зам биш. Төрийг цомхон болгоно гэдэг нь УИХ-ыг давжаа болгох тухай биш.
УИХ-ын гишүүд  машин унадаггүй. Яам, агентлагын дарга нар нь машинаараа өрсөлддөг. Ер нь яам, агентлагууд том байшинд байх ч шаардлагагүй. Бүгд нэг байранд байрлах хэрэгтэй. Асуудлыг илүү ухаалгаар шийдэх маш олон боломжууд байна.Үүнийг эрэлхийлэх ёстой. Үндсэн хуульд иргэний ардчилсан нийгмийг байгуулна гэж заасан. Иргэний нийгмийн гол суурь нь төрийн бус байгууллагууд. Иргэний нийгмийн байгууллагыг хэн нэгэн дарга тушаалаар байгуулдаггүй. Иргэд сайн дураараа эвлэлдэн нэгдэж байгуулдаг.
Иргэний нийгмийн байгууллагууд төрийн дур зоргыг хязгаарладаг. Төрийн гол сөрөг хүчин болдог.
Гэтэл Иргэний нийгмийн хуулийг боловсруулахдаа иргэний нийгмийн үйл ажиллагааг яаж дэмжих тухай хуулийг хийж чадаагүй. Яаж хуралдах, тамга тэмдэгтэй болох зэрэг зохион байгуулалтын хуулийг хийсэн болохоос биш үйл ажиллагааг нь яаж дэмжих талаар тусгаагүй. Холбооны тухай хуулиар иргэний нийгмийн байгууллагын амийг таслах гэж байна. Ерөнхий сайдын дэргэдэх зөвлөл нь хянах юм байна. Жил бүр тайлан авч, төрд ажлаа тайлагнадаг болох нь.
Иргэний нийгмийн байгууллага төрийг хянадаг биш төрийн дагалдагч хэрэгсэл болж хувирах гэж байна. Ийм зүйл байж таарахгүй.
Өнөөдөр УИХ-ын гишүүн болчихоод иргэний нийгмийн байгууллагын тэргүүнээр ажилладаг мода Монголд дэлгэрсэн. Дэлхийн хаана ч ийм тэнэг зүйл байхгүй. Хуулиар үүнийг хориглох хэрэгтэй. Сайдын ажлаа сайн хий эсвэл боксын холбоогоо удирд.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
33
ТэнэглэлТэнэглэл
6
ЗөвЗөв
3
ХахаХаха
1
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

46 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Энэ муу стэйтист 2022-01-13 150.129.143.169

АН, МАН гээд бүгд стэйтистүүд. Төрийг томруулахыг хүсдэг.

Avatar

CHIN 2022-01-13 197.211.58.8

Хуучин залуутайгаа нийлэхгүй бол амьдрал надад маш муу байх байсан, би гэрлээд 2 жил болж байна, ямар нэг зүйл тохиолдсон, миний нөхөр намайг орхисон, доктор Окос шившлэгийн тусламжтайгаар би хайрттайгаа дахин нийлсэн бөгөөд бидний гэрлэлт одоо энэ амьдралаар дүүрэн байна. аз жаргал, бүгдээрээ доктор Окос spell caster-ийн ачаар ТЭР ЧАМАЙГ БҮХ ТӨРЛИЙН ӨВЧНИЙГ эдгээж байгаа тул түүнтэй +2347039201245 whatsapp дугаараар эсвэл okosherbalhome@gmail.com имэйлээр холбогдоорой.

Avatar

Зочин 2022-01-13 66.181.179.224

одоо байгаа 76 нь ихдээд төрийг самарч байхад үгээ олж ярина шүү. ОВоо залуу гэж бодсон чинь холио хутгаач худлаа сайхан донгоддог долоогч бнаа.

Avatar

Зочин 2022-01-13 95.118.66.127

76 уул идэж барахгүй нь, ёроолгүй хоолны савнууд нэмье гэх гүй шүү, ЗӨВ СОНГОЛТ ХИЙЖ ЧАДАХГҮЙ ДЭЭ Л АСУУДАЛ БАЙНА. Үнэхээр агуу хүмүүс сандал, цүнхэнд шунаж цээжээ дэлдэж гүйдэггүй дээ л байгаа юм.

Avatar

Зочин 2022-01-13 66.181.180.233

Ёстой гэнэшүү өмхий амт чинь. Лусын хаан уу. Тонил!!

Avatar

Зочин 2022-01-13 66.181.161.65

Энэ нус бас гишүүн болох санаатай

Avatar

Зочин 2022-01-13 213.87.137.143

******** Шилдэг тавтай морилно уу секс болзоо сайт — https://mysp.ac/50fjz

Avatar

Irgen 2022-01-13 24.13.36.85

Bitgii soliorood baigaarai! Umnuh 76 hook I savaa yay gej baij! Ats min!

Avatar

Зочин 2022-01-13 66.181.160.1

gishuudiin toog nemsench chi orj chadahguiee hongiliin ereg ghurag bologch ner hund chin sergehguigeer unasansdee,ag

Avatar

Зочин 2022-01-13 66.181.187.133

Дураараа я***н бэ..76 гаа яаая гэж баыхад

Avatar

Зочин 2022-01-13 66.181.187.103

ЧАМД ШАНС БАЙХГҮЙГ ГАДАРЛААД ТООГ НЭМЭХ САНАА ГАРГААД БАЙНА УУ УГААСАА ЛИДЕРҮҮД ЦӨӨН БАЙДАГ ШҮҮ ДЭЭ АНААС ЗОРИГ ЕР НЬ БУСАД НЬ ОРКУУД БАЙСАН ОДОО Ч ТИЙМ Л БНА

Avatar

Зочин 2022-01-13 202.9.46.14

za zailaa

Avatar

иргзн 2022-01-13 66.181.188.30

76н Тэжээвэр малнуудыг яая гэж байхад бас Нэмнэ гэжчихэж х****а,

Avatar

Зочин 2022-01-13 103.26.195.139

Монголын орчин цагийн бүх гай зовлонгийн эх үүсвэр нь буруу хүмүүс бүгсэн ТӨР ЗАСАГ!!! Төр засгаа байгуулдаг журам маань буруу байна!! Ядуу харанхуй ард иргэдээр Төрийн дээд байгууллагыг шууд сонгуулдаг маш буруу!! Хэд хэдэн шатлалтай сонгууль байх нь зүйтэй. АИХ-УБХ шиг!! 13-р зуунд монголын Их хааныг ард түмэн шууд сонгож байгаагүй, зөвхөн дээдэс сонгодог байж?!! Түүн лүгээ төсөөтэй систем олох хэрэгтэй!! АНУ хүртэл Ерөнхийлөгчөө шууд сонгодоггүй!

Avatar

Zochn 2022-01-13 202.131.232.117

76 b***a g 140 bolgoj yaxnav

Avatar

Зочин 2022-01-13 64.119.16.239

Битгий xyц.

Avatar

Зочин 2022-01-13 202.131.227.82

май л гэе даа

Avatar

Зочин 2022-01-13 202.126.89.195

Элбэгдоржийн точготой боовны үс сэрүүн зүүдэлж энээ тэрээ . Айби

Avatar

Elbegiin suganii us 2022-01-13 202.126.88.228

Elbegeegiin bugsnii alchuur, hulgai;j avsan heden tsaas ni duusaad odoo hutsaj eheljee! chinii meddeg huuli gej yu bdgiin!!! zugeer mungutei erh medeltei huniig dagaj yavdag gulug chi! bagsh neriidleer oyutnaa avch suudag hugiin n**** shdee chamd Mongol er hund baidag zan chanar uchuuhen ch bhq zugeer hujaagiin sheesees garah buh zavaan zuil l baidag!

Avatar

Зочин 2022-01-13 202.126.89.240

ТАРВАГЫН УГААДАС ДОЛООГЧ ИХ ХУЦАЖ БАЙХ ЮМАА !

Avatar

Зочин 2022-01-13 150.129.142.142

buruu

Avatar

Зочин 2022-01-13 202.126.90.6

Хүрэлсүхийн хэрэглэсэн гондом

Avatar

Иргэн 2022-01-13 64.119.26.220

УИХ иргэдийн төлөөлөл байж чадахгүй байгаа нь хамгийн эмгэнэл болно. Гишүүд бүгд намын төлөөлөл болсон тул иргэдээ 4 жилийн төгсгөлд нэг санадаг. Тэд үндсэн хуулийн нэгэн зохисгүй заалтаар хууль санаачлах эрх эдэлдэг. Үүгээрээ засгийн газрын бодлогын өмнүүр орж анархизм үүсгэж өөрсөндөө зориулсан хууль үйлдвэрлэдэг болсон. Тэдний хууль санаачлах эрхийг хасаж , бодлогод тулгуурлах хуулийн систем хэрэгжүүлэх нь зүйтэй.

Avatar

Зочин 2022-01-13 64.119.26.93

Ч.ӨНӨРБАЯР ЁСТОЙ Л УНГАС АЛДВАА. ТИЙМ ОЛОН ХООЛНЫ САВД ЗОРИУЛАХ МӨНГӨ ХӨРӨНГӨ БАЙХГҮЙ. ХЭСЭГ БҮЛЭГ ЭТГЭЭДҮҮД УИХ-ЫГ АМЬДРАЛАА САЙЖРУУЛАХ ДАМЖЛАГА БААЗ БОЛГОХ САНААРХАЛТАЙ БАЙХ ШИГ БАЙНА. ХҮН ОЛШИРОХ ТУТАМ Л АЖИЛ ХИЙДҮҮЛЭХ, ШИЙДВЭР ГАРГАЖ ЧАДАХГҮЙ, ХЭРҮҮЛ ХИЙГЭЭД СҮЙРНЭ Л ГЭСЭН ҮГ. УИХ-ЫН ГИШҮҮД ЦӨӨДӨӨД АЖИЛ УРАГШЛАХГҮЙ БАЙГАА ЯМАР Ч ҮНДЭСЛЭЛ БАЙХГҮЙ БАЙНА. ТИЙМЭС ЭЛБЭГДОРЖИЙН ГӨЛӨГ БИТГИЙ ХЭРЭЭ ШИГ ГУАГЛА.

Avatar

Зочин 2022-01-13 202.21.127.164

тийм ёс байдаг юм уу

Avatar

Зочин 2022-01-13 66.181.166.134

ystoi hutsna biz, erguu selfiechin huuhen

Avatar

Зочин 2022-01-13 122.201.24.209

Neh mash zuw shuu. Tegj baij neg dargiin husseneer ajilladag ulsiin ikh hural baihgui bolno. Boldog bol bur 2 tanhimtai bolmoor baina.

Avatar

Иргэн 2022-01-13 202.55.188.103

АРД ТҮМНИЙ АМЬДРАЛЫГ НЬ ДЭЭШЛҮҮЛЖ ЧАДАХГҮЙ БОЛ УЛСЫН ИХ ХУРАЛ Ч ӨӨРӨӨ ХЭРЭГГҮЙ!!! ҮНЭНДЭЭ БҮХ УЛСЫН ИХ ХУРЛУУД АРД ТҮМНИЙ ТӨЛӨӨ БОЛ АЖИЛЛАСАНГҮЙ.

Avatar

Зочин 2022-01-13 202.9.46.5

100 ямаанд 60 ухна хэрэггүй. 76 луйварчингааа яая гэж байхад дахиад хэдэн луйварчин хэрэгтэй гээд байгаа юм бэ. Тэртээ тэргүй хуралдаа суудаггүй ноходыг харин цөөлөх хэрэгтэй байна. Насны дээд хязгаарыг 60 болгох нь зүйтэй.

Avatar

Зочин 2022-01-13 43.242.242.59

харин ч одоо байгаа 76 гишүүнийг багасгаж чанартай 58 гишүүнтэй больё.

Avatar

Зочин 2022-01-13 192.82.64.153

Өөрөө орох санаатай даг шүү боль доооооооо

Avatar

Буд 2022-01-13 192.82.74.56

За боль манайд иддэг дарга нь олон болоод улс тор хийгээд бна ард тумний амьдрал маш хундэрч бух юмны унэ тэнгэрт хадлаа тэтгэвэр нэмээ ч мал нь овчинд нэрвэгдэж ард тумэн нь утаанд хордоод байхад сайд дарга нар нь ажиллаа хийгээд хангамж идлээд бдаг хурдан шиг солиочээ еронхий сайд нь маш сул бна хурдан шиг ажил хийдэггуй юмнуудыг одоо зайлуулах цаг бсон шуу дээ

Avatar

Иргэн 2022-01-13 203.217.139.240

Юугаа балайраад байгаа мал вэ? Тоог нь нэмбэл АН-ын хулгайчуудаас орох боломж нэмэгдэнэ гэж бодоод байгаа юм уу? 200-300 болсон ч АН-ы луйварчидыг бараг сонгохгүй дээ.

Avatar

Зочин 2022-01-13 202.126.89.172

76 нь идэж ханахгүй байхад юун 120 өлөн бэ

Avatar

З 2022-01-13 192.82.80.137

ХУЦДАГ ХАЛТАР ВЭ 76 Ч ОЛОН БАЙХАД

Avatar

Зочин 2022-01-13 150.129.141.216

76 гахайг яая гэж байхад юун 140 гахай вэ?

Avatar

Зочин 2022-01-13 202.9.46.10

битгий солиор. УИХ- н гишүүдийн тоог /хоолны савнуудыг/ цөөлж 14-21 болгох ёстой.

Avatar

Зочин 2022-01-13 64.119.18.116

Hahaha

Avatar

Зочин 2022-01-13 103.212.116.205

Элбэгдоржийн суганы үс их донгодоод байхийм

Avatar

Зочин 2022-01-13 216.71.219.24

Hed ch bolgoson chamshig Eebiigiin hohuuriig hen ch songohgui.

Avatar

21 2022-01-13 192.82.93.12

BITGII SOLIOR AH GISHUUDEE TGEJ SHAHAHUU TEI LOL

Avatar

Иргэн 2022-01-13 64.119.25.119

Цомхон бөгөөд чадвартай Төртэй байх нь яам агентлагийн тоог цөөлөхөөс эхлэнэ. Даанч цүнх баригч атаач авилгач матаач хор найруулагч гээд за ер нь есөн шид нь бүрдсэн паразитууддаа базуулчихсан төрийн толгойд гарсан хүмүүс үүнийг хийхгүй чадах ч үгүй бас хүсэхгүй!

Avatar

Зочин 2022-01-13 103.57.95.90

миний дүү мөрөөрөө л байсан дээр байх. зарим нэг нь ээждээ гавьяат амиараа сольсон. чи мэдэж байгаа байх. яриарай

Avatar

Зочин 2022-01-13 202.126.90.8

Хүрэлсүхийн байгуулсан намын нарийн бичиг шүү дээ энэ нөхөр

Avatar

Зочин 2022-01-13 203.17.23.221

Байх байгууллага, нэгжүүд чиг үүргийнхээ дагуу байх ёстой. Их мэдэгчийн дүр хэрэггүй.

Avatar

Иргэн 2022-01-13 64.119.26.220

Ард түмний өмнүүр МАН, АН хоёр нохой гүйгээгүй бол үндсэн хуулийн дүр зураг сайхан гарах байлаа. Энэ дүр зураг фокус муутай гарч бид мананд төөрч л явна даа.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж