Багш нарын цалинг 1 сая төгрөгт хүргэнэ | News.MN

Багш нарын цалинг 1 сая төгрөгт хүргэнэ

Багш нарын цалинг 1 сая төгрөгт хүргэнэ

Багш нарын цалинг 1 сая төгрөгт хүргэнэ

Эрх  баригчид багш нарын цалинг сонгуулийн өмнөх жилүүдэд л нэмдэг. Тухайлбал,  2007, 2010, 2012, 2018, 2020 онд багш нарын цалинг нэмж байв. Өнөөдөр 25 жил улсад ажилласан багш 850 мянган төгрөгийн цалин авч байна. Харин хувийн сургуулийн багш нар хамгийн багадаа 2.5 сая төгрөгийн цалин авч байна.  Тиймээс багш нарын цалинг улсын дундаж буюу 1.3 сая төгрөгтэй тэнцүүлэх, цаашид багш нарын цалинг инфляцтай уялдуулан нэмж байх нь зөв гэдгийг Боловсрол, шинжлэх ухааны үйлдвэрчний эвлэлийн хорооноос мэдэгдэж байсан удаатай. 

Тэгвэл багш нарын цалинг нэг сая төгрөгт хүргэнэ гэдгийг салбарын сайд Л.Энх-Амгалан өчигдөр /2022.01.07/ чуулганы үеэр хэллээ. Тэрбээр "Багш нарыг сургаж, хөгжүүлдэг, цалин нийгмийн хамгааллын асуудлуудыг нь үр дүнд суурилсан тогтолцоонд шилжүүлнэ. Багш нарын цалинг би хувьдаа  3-5 сая төгрөг байгаасай гэж хүсч байна. Тэд шүүгчдээс дутахгүй цалин авах ёстой. Хамгийн бага цалинтай хүмүүсээс өндөр  үр дүн нэхэх нь  утгагүй. Боловсролын  салбарын багц хуулийг УИХ-д өргөн барьсан. 

Энэ  оны улсын төсөвт багшийн цалингийн гол эх үүсвэр болох нэг хүүхдэд ногдох хувьсах зардлыг бодох аргачилалд өөрчлөлт хийж, суурь цалинг нэмэгдүүлэх бодлогыг тусгасан. Үр дүнгийн урамшууллыг суурь цалингийн нэг хэсэг болгон өгнө. Цаашид багш нарын цалин 720 мянга биш  1 сая төгрөгөөс эхэлж, үүн дээр суурилан нэмэгдлээ авна. Гэхдээ нэгдүгээр сарын 1-нээс багш нарын цалин ихээр нэмэгдэх юм шиг багш нарт  хүлээлт үүсгэж болохгүй. Ямартай ч Засгийн газраас төрийн үйлчилгээний ажилтнуудын цалингийн доод жишгийг батална. Энэ нь багш нарын хувьд нэг сая орчим төгрөгөөр батлагдах болов уу гэж төсөөлж байна. Гэхдээ хараахан батлагдаагүй байгаа" гэв.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
6
ТэнэглэлТэнэглэл
2
ХахаХаха
1
ЗөвЗөв
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

19 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2022-01-08 151.34.131.243

Сайн байна уу, энэ нь олон нийтэд тэнгэрийн туршлага зээл, a
хувийн зээлийн зээлдүүлэгч нь хэнд ч санхүүгийн боломжийг нээж өгсөн
хэнд санхүүгийн тусламж хэрэгтэй байна. 5000 еврогоос 100,00 евро Бид
хувь хүн, аж ахуйн нэгж, аж ахуйн нэгжүүдэд 2 хувийн хүүтэй зээл олгоно
ойлгомжтой, ойлгомжтой арга, нөхцөлөөр. өнөөдөр бидэнтэй холбоо барина уу
(contact@skyexperienceloan.com) эсвэл (skyexperienceloan@gmail.com) хаягаар цахим шуудангаар https://skyexperienceloan.com/ вэбсайтад зочилно уу.

Avatar

Saraa 2022-01-08 66.181.178.184

Ийм олон хүний цалинг 1 сая төгрөг болгохоор улсын төсөв даах болов уу

Avatar

zochin 2022-01-08 202.126.90.153

24 ond nemne geech hudalchuud

Avatar

Зочин 2022-01-08 213.87.156.249

!!!!!!! Шилдэг тавтай морилно уу секс болзоо сайт — https://mysp.ac/50fjz

Avatar

Зочин 2022-01-08 202.126.89.158

Хамгийн ачаалалтай чимээгүй хадалмөрлөдөг нь Цэцэрлэгийн багш. Бага наснаас учраа мэдэхгүй хүүхдийн суурь боловсролыг олгож аав ээжийг нь ажиллах боломжоор хангадаг Цэцэрлэгийн багшийн цалинг хангалттай нэмэх хэрэгтэй. Гэртээ 2 хүүхэд харахад ямар байдаг билээ. Ажлаасаа гарахад ч завгүй жижиг Бурхадыг хүмүүжүүлж байгаа Цэцэрлэгийн багшийн цалинг нэн түрүүнд нэм. Дунд сургуулийн багш нар чинь хувиараа хичээл заачихна, өдөр өнжүүлэх ажиллуулна. Тэд. нар бол учраа олчихно. Гарч орж хувийн ажлаа амж

Avatar

Хотын уугуул иргэн 2022-01-08 150.129.140.249

Мөрөөдөхөд мөнгө төлөхгүй шүү дээ. 2022 оны улсын төсөв батлагдсан. Тэнд энэ талаар юу ч тусгагдаагүй. Ингэж багш нарын сэтгэлээр тоглохоо болих хэрэтгэй шүү, Л.Энх-Амгалан аа. Чуулган дээр хэлсэн үгнийхээ хариуцлалыг УИХ-ын гишүүд хүлээдэггүй гэсэн хуультай. Тиймээс яа ч худлаа бурж болно. Харваас хөсрийн х***а царайтай зальт үнэг.. .

Avatar

Зочин 2022-01-08 66.181.189.116

Mongoliin bux irgediin orlogo amidraliig saijruulj chadaxgui bol boli. Yamar xeden bagsh baigaa bish.

Avatar

ICHMEED MONGOL HUN 2022-01-08 124.158.66.246

Тэтгэвэрээ нэмээчээ адгийн шаарнуудаа

Avatar

Зочин 2022-01-08 90.196.191.207

тэдний цалинг зүгээр л нэмээд өгчих . тэгээд үр дүнг нь шаардая. тэр зурагт нөтбүүк ширээ мирээ гэрлүүгээ зөөсөн энэ тэр хөгийн худал юмаар багш нарын нэр хүндийг унагаж хүүхдүүдийн багшдаа итгэх итгэлийг хөсөрдүүлж багш сурган хүмүүжүүлэгчид ахмад хүмүүсийг хүндлэх үзэл бодолд сөрөг нөлөөлөл битгий үзүүлээч ээ ХҮНДЭТ ЭЦЭГ ЭХЧҮҮД ээ. бүх багш нар бүх зурагтыг гэрлүүгээ зөөгөөд авааччих юм гэж хаа байхав дэ

Avatar

Зочин 2022-01-08 66.181.160.124

Баярлах цаг болоогүй байна аа – итгэлтийн ГЭНЭН ХОНГОРУУД АА … ТАнай сайд гуйа \ гуай биш шүү \ чинь , " бодолтой байна … батлах юм уу , үгүй юм уу " гээд л бантагнуулаад хаячихсан байна ш дээ … Баярлуулан – гомдоохдоо мэргэшсэн ШУНАЛТНУУД ш дээ …

Avatar

хүннү 2022-01-08 202.179.26.100

Бага ангийн болон цэцэрлэгийн багш нарын цалинг өсгөж 1,2-1,5 сая болгох хэрэгтэй. Дунд ангийн багш нарын цалин тэдний хийсэн ажлаар нь дүгнэ. Тэдний цалин багын багш нараас өндөр баыж болохгүй. Хүүхэд зарсан хов базсан хүмүүс байдаг гээдхүүхдүүд чинь яриад байна. Багш болгоны үнэлгээг хүүхдүүдээс нь аваад үз дээ. Сонирхолтой дүн гарна. БШУЯ багш нарын чанарт онцгой анхаарах болсон байна, “ манай тийм багш өөрөө хэлээд өгөргүй байж тэрнийг мэдэж ир гэдэг” гэсэн хүүхдүүд захаасаа гарна.

Avatar

Зочин 2022-01-08 59.153.114.188

Манай улсад ихэнх ажиллагсадын цалин бага ялангуяа тэтгэвэрийн ихэнх хүмүүс 300-мянгаас бага тэтгэвэртэй,үүнээс ч бага орлоготой олон хүн,.ажилгүй ядуучууд их байхад зарим хэсгийн цалинг учиргүй байнга өсгөж, орлогын хэт ялгааг үүсгэж болохгүй. Имфляцтай уялдуулан, бүх нийтийг хамруулж жигд зохих хэмжээгээр өсгөх хэрэгтэй.АН-ын нөхөд бол элдэв буруу зүйлийг хөөрөгдөж, нийгмийн тогтворгүй байдал үүсгэхийг хичээнэ Маш анхааралтай бай.

Avatar

хүннү 2022-01-08 202.179.26.100

Багш нарын цалинг нэмэх хэрэггүй. Тэдэн шиг баян хүн хаа байна. Дандаа хүүхэд дарамтлана. Бөөн шунал “ та нар хүүхдийн 100 авдаг биз дээ ангидаа багшийн ширээ, хөшиг, зурагт, принтер, нөүтбүк авна” гэсэн багш нар захаасаа байгаа. Тэд дутуугаа хүүхдүүдээр авхуулдаг. Эсэргүүцсэн хүүхдийн дүнг дардаг, дэмжсэн хүүхдийн дүнг өсгөдөг. 12-р ангийн төгсөх ангийн хүүхдүүд тэр болгоныг нь авч өгдөг. Намар хичээл эхлэхэд лав л зурагт нь байхгүй, хүүхдүүд авч өгсөн юм гээд гэрлүүгээ зөөчнө.

Avatar

зүйтэй 2022-01-08 66.181.166.154

хамгийн чухал нь бага ангийн боловсрол шүү дээ ачаалал их хүнд амьдралд хэрэгтэй бүх үндсийг нь зааж өгдөг ачтан бол бага ангийн багш !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar

huuhdee bod 2022-01-08 202.21.109.57

tsalin nembel adilhan bugdiig ni nemeh heregtei, bagsh nar gej jargasan huuhed zagnasan humuus, yumaa oligtoi zaahgui hahuuli avsan humuus shuu

Avatar

Зочин 2022-01-08 202.5.206.31

Бага цалинтай ажилд ямар хүн орох уу? Хүүхдэдээ өндөр чадвартай багшаар заалгая гэвэл өндөр цалин л амлана биз дээ. Бага цалингаар өндөр чадвартай багшаар хичээл заалгах гээд байгаа юм уу.

Avatar

хүннү 2022-01-08 202.179.26.100

Өндөр чадвартай багш тэр болгон алга. Тиймээс эцэг эх хүүхдүүд сэтгэл дундуур байна. Багш нарын чадвар муу, дээрээс нь сурах бичиг нь гэж хүүхдэд юм заараасаа илүү “тийм сайтаас татаж ав” гэсэн даалгавар дүүрэн. Сайн чанартай багш бол энэ сурах бичигүүдийг ашиглах боломжгүй. Гэтэл ихэнх багш нар сурах бичиг бариад зогсож баына. Хамгийн аймаар нь тэдгээр сурах бичгийг монголын урдаа барьдаг багш нар бичсэн гээд боддоо. Үүнийг чанартай гэх үү?

Avatar

Зочин 2022-01-08 202.126.94.99

Боловсролын яам халаа сэлгээгээ дуусгаж, ажил хиймээр бна. Мэргэжлийн бус, замбараагуй, хариуцлагагуй байдал ноерхжээ!

Avatar

Л.Түдэв 2022-01-08 85.203.44.118

"Төрд шижигнэсэн мэргэжлийн хүн ажиллахаас биш зах зухаас нь гадарладаг хүн шагайх ч газар биш"

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж