Монгол банхарын стандартыг анх удаа баталжээ | News.MN

Монгол банхарын стандартыг анх удаа баталжээ

Монгол банхарын стандартыг анх удаа баталжээ

Монгол банхарын стандартыг анх удаа баталжээ

Дэлхий дээр 352 нэр төрлийн үүлдрийн нохой байдаг бөгөөд эдгээр нь хүний гар, үржил селекцийн үр дүнд бий болсон үүлдрүүд аж. Харин монгол банхар нохой нь олон мянган жилийн туршид байгалийн эрс тэс уур амьсгал, монголчуудын нүүдэлчин ахуй амьдрал, уламжлалт ёс заншлын нөлөөнд бий болсон байгалийн зөн билэг өндөр хөгжсөн, сүргээр болон бие даан амьдрах чадвартай монгол үндэстний уугуул нохой юм.

Монгол банхарын хэв шинж, үүлдэрлэг байдлыг тодорхойлох, цэвэр өөрийн хөгжлөөрөө хүний гар оролцоогүй байгалийн цэвэр үүлдэр тул Дэлхийн нохой судлалын холбоонд албан ёсоор бүртгүүлж, үндэсний өв соёлоо түгээн дэлгэрүүлэх, сурталчлах шаардлага тулгараад байгаатай холбоотойгоор нохойны үүлдэр угсаа, бие бялдрын тухай Үндэсний стандарттай болох шаардлага тулгарсан байна. Тиймээс энэхүү үндэсний стандартыг Монголын нохой судлалын холбоо болон Монгол банхар судлалын холбоод хамтарч 2012 оноос хойш судалсаны үндсэн дээр Монгол банхар нохойны стандартыг боловсруулсан бөгөөд тус стандартыг Стандарт хэмжил зүйн газраас албан ёсоор баталж, стандартын эхийг Монгол банхар судлалын холбоонд хүлээлгэн өгөх арга хэмжээ өнөөдөр /2021.11.26/ боллоо.

Уг стандартыг Олон улсын нохой судлалын холбооноос тавьдаг суурь стандартын шаардлагуудад нийцүүлж боловсруулсан бөгөөд Стандарт, хэмжил зүйн газрын дэргэдэх ХАА-н стандартчиллын Техникийн хорооны хурлаар хэлэлцүүлж, тус газрын даргын 2021 оны арваннэгдүгээр сарын 17-ны өдрийн 57 дугаар тушаалаар баталсан” гэдгийг Стандартын хэмжил зүйн газрын Стандарчилал, тохирлын үнэлгээний бодлогын газрын дарга Б.Эрдэнэзул арга хэмжээний үеэр тодотголоо. Цаашид тэд Монгол нохойн хөгжлийг дэлхийд гаргахын тулд тайга нохойны стандартыг боловсруулж батлуулахаар ажиллаж байгаа аж.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
32
ЗөвЗөв
2
ГайхмаарГайхмаар
1
ХахаХаха
1
ХарамсалтайХарамсалтай
1
БурууБуруу
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ТэнэглэлТэнэглэл
Баярлалаа!

28 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

иргэн 2021-11-26 202.9.46.147

Монголын гэх тодотголтой нэг ч гэсэн зүйл дэлхийд нэмэгдэж байвал сайхан байна.

Avatar

Зочин 2021-11-26 66.181.191.131

шинжлэх ухаанд банхар гэдэг үүлдэр байдаггүй, харин tibetian mastiff гэдэг үүлдэр бол бий.

Avatar

энхзул 2021-11-26 203.91.115.51

уучлаарай миний бичсэн сэтгэгдлийг та нар устгаж болно гэхдээ миний үзэл бодлийг та нар устгаж чадахгүй би зүгээр л энэ том хүмүүс ийм хачин үзэл бодолтойд нь жаахан уур хүрсийн

Avatar

Зочин 2021-11-26 203.91.115.51

үзэл бодолтой томчууд гуай ийм болохоор л хүн төрөлхтөн дэлхийг сүйрүүлж бга🐕

Avatar

Зочин 2021-11-26 203.91.115.51

тэгээд юу гэж солиорцгоодог гээч эрхэм хүний амь үүнээс үнэт зүйл хаач үгүй дорд нохойны амьдрал ингэхээ зүгээр болио бид адилхан л амьтай амьтад харин бидний нүгэл ихдээд л илүү урт насалж бгаан үхээд эргээд төрдөг хорвоо бид хаана ч төрж хаана ч үхэж болно биднийг өдий хүртэл авч явж бгаа улс төрчдийг доромжлоод хэрэггүй тийм л юм бол өнөөдөр та нар оронд нь суугаад эх орноо зөв аваад явчих чинь яасын чадаагүйл бхгүй юуудаа би өнөөдөр дөнгөж 12 настай хүүхэд гээл бодоод үзээрэй надаас дорд

Avatar

Зочин 2021-11-26 203.91.115.51

хүн хүний бодол өөр гэхдээ би зөв гэж бодож бна эртнээс эзэддээ үнэнч байсан тэгээд ер нь зарим сэтгэгпэл уншаад бсан чинь бид нохойноос дор юмуу энтэр гээл жаал муухай зүйл бичсэн бхын тиймээ бид нохойноос дор яагаад гэвэл бид энэ байгаль дэлхийг аюулд оруулж бгаа амьтад байгаль дэлхийгээ хогоор дүүргэж янз бүрийн химийн туршилт дэлбэрэлтээс болж энэ дэлхий үргэлж гэмтэж байдаг энэ ковид хүртэл биднээс л болсон үргэлж хаа очсон газраа нэг зүйл эвдэлж сүйдэлж амийг нь хүртэл авдаг

Avatar

Зочин 2021-11-26 103.229.122.11

Монгол хоточ нохой нь анх бүр дээр үед Түвд нохой (мастиф)-оос үүсэлтэй бөгөөд олон зуун жилийн т урш Монгол нутагт нүүдэлчин малчдын ахуй нөхцөлд дасан зохицож, нутагшаад түвдээс ялгарах өөрийн гэсэн онцлог (бие гальбир, ааш араншин г.м.)-той болсон түүхтэй! Харин монгол тайга нохой Хэнтий аймгийн Мөрөн, Батноров сумдад голчлон байдаг (1960-1980-аад онд элбэг байсан) бөгөөд уг гарал үүсэл нь Дундад Азийн тайга нохой (Казахын Тазы, Кыргызийн Тайган)-той холбоотой байх? Харин аль нь алинаас үүссэ

Avatar

Зочин 2021-11-26 103.229.122.11

Харин аль нь алинаас үүссэнийг бол мэдэхгүй юм. Гэвч аль аль нь МЭӨ 3500 жилийн өмнөөс тэмдэглэгдсэн Персийн салюки хэмээх тайга нохойноос гаралтай болов уу??

Avatar

Иргэн 2021-11-26 202.126.89.63

Ийм тэнэг стандарт байдаг юм уу?? Дэлхийн зах зээлд гарах бүтээгдэхүүндээ анхаараачээ дурак аа

Avatar

Баатар 2021-11-26 122.201.24.70

Ийм тэнэг юм баталлаг Стандартын байгууллага ичгэвэртэй биш үү? Монгол махныхаа стандартыг сайжруулахлын оронд нохой батлаад байдаг Энхтүвшингийн шахааны Билгүүн огцох хэрэгтэй

Avatar

Зочин 2021-11-26 122.201.24.70

Энэ Б.Билгүүн гэгч шахааны нөхөр Монголын стандартын тогтолцоог нурааж байна. Монголоос өөр ямар ч улс оронд нохойны станлартг баталдаггүй юм. Энэ нь амьтан учраас Хөдөө аж ахуй амьтаны асуудал хариуцсан төрийн захиргааны байгууллага бүртгэлжүүлдэг хууль жухамтай шүү дээ. Газрын дарга гээд байгаа дуучин Эрлэнэзул гэгч нөхөр бол бүр ч ойлгохгүй . Яана даа энэ байгууллагыг даруй цэгцлэх юм сан. Амарсайхан сайдаа?????

Avatar

Зочин 2021-11-26 71.255.142.122

Ehleed mongol Malik haa standartiig togtoogood olon ulsad batalgaajuulahsan !

Avatar

Зочин 2021-11-26 71.255.142.122

Mongol maliinhaa standartiig !

Avatar

Зочин 2021-11-26 185.220.101.12

> Шилдэг тавтай морилно уу секс болзоо сайт — https://mysp.ac/50fjz

Avatar

Bold o 2021-11-26 66.181.188.182

Ингээд буруу (монгол банхар) нэршил хэрэглээд байдаг юм. Монгол хоточ нохой гэж нэрлэх хэрэгтэй. Монголчууд хоточ нохойндоо банхар, арслан, хойлог гэхчилэн нэр өгч ирсэн юм шүү дээ..

Avatar

Bold o 2021-11-26 66.181.188.182

Ингээд буруу (монгол банхар) нэршил хэрэглээд байдаг юм вэ..монгол хоточ нохой гэж нэрлэх нь зөв болох юм…Монголчууд .банхар,арслан, хойлог гэх мэтээр хоточ нохойндоо нэр өгч байсан юм ш дээ

Avatar

Болд 2021-11-26 66.181.160.104

Сайхан ажил болжээ

Avatar

Нохой биш монгол хүмүүн. 2021-11-26 192.82.77.215

Юу вэ монгол хүн гэсэн бол хэлэх юм алга.Нохойноос дор байх гэж дээ.Монгол монголоороо мандан бадраг.

Avatar

Зочин 2021-11-26 66.181.190.74

Одоо монгол банхар, хойлог, тайган гээд бүх монгол үүлдрүүдээ баталгаажуулах хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2021-11-26 202.126.88.129

Одоо зуун тэрбумаар хөшөөг нь босгоно биздээ?

Avatar

Зочин 2021-11-26 71.255.142.122

MAN mongol nohoinii hushuug ali hedii bosgochihson sh dee !

Avatar

12 настай охин 2021-11-26 203.91.115.51

яаж дээ үгүй байлгүй

Avatar

Зочин 2021-11-26 71.255.142.122

Baynzvrh gvvregt Svnjingrandiin zvntee Mongol nohoin svrtei tom hushuu bii svv dee ! UIH- iin gishvvn,HHAAHV-iin Said baisan Batzorig olon say tugrug zartsuulj bosgoson Banhariin hushuu ! MAN-iin said nar tenegtej sain chadgagiimshvv !

Avatar

Зочин 2021-11-26 202.21.109.55

За, мөн ч чухал ажил хийжээ.
манай улс хөгжих нээ янз нь….

Avatar

Зочин 2021-11-26 46.27.145.211

Монгол биш төвд л дөө

Avatar

Зочин 2021-11-26 202.131.225.197

tvbd nohoi ogt oor ch dee..

Avatar

zochin 2021-11-26 172.58.143.180

yum bolgoniig tuvd gej s*****a bolildoo.Tuvdiinh bol tustei bolovch iluu userheg danhar tolgoitoi bogino tsulam baidah.Mongol banhat bol arai sunagar, hul urttai .Suuliin ued l******d mongol gutaliig tuvd gej s*****g bolson bna lee.Hujaagiin erliizyyd mongol gesen bolgoniig harluulah zoriudiin sanaatai sdNuud

Avatar

Зочин 2021-11-26 66.181.191.131

асуудал нь төвддөө биш шдээ. үүлдэрийг нь тодорхой болгож бие даасан омог гэдгийг нь баталсан ямар ч нотолгоо байхгүй байж банхар гэдэг үүлдэр байдаг гэж шаагаад байх юм.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж