Улс тунхагласны баярын өдөр тохиож байна | News.MN

Улс тунхагласны баярын өдөр тохиож байна

Улс тунхагласны баярын өдөр тохиож байна

Улс тунхагласны баярын өдөр тохиож байна

Өнөөдөр буюу арваннэгдүгээр сарын 26-ны Баасан гаригт Улс тунхагласны баярын өдөр тохиож буй. Тодруулбал, Монгол Улс Анхдугаар Үндсэн хуулиа баталж, БНМУ тунхагласны 97, жилийн ойн өдөр билээ. Иймд нийтээр тэмдэглэх баярын болон тэмдэглэлт өдрүүдийн тухай хуулийн дагуу бүх нийтээр амрах өдөр юм.

Тэртээ 1924 оны арваннэгдүгээр сарын 26-ны өдөр Монгол Улс анхдугаар Үндсэн хуулиа баталж, Хаант засгаас Бүгд найрамдах засаглалд шилжиж, хамжлагат ёсыг халан, үндэсний ардчилсан өөрчлөлт, эрх зүйн чухал зарчмууд, улс төрийн цоо шинэ тогтолцоог хуульчлан баталгаажуулсан нь Монголын түүхийн асар том үйл явдал болсон.

Анхдугаар Үндсэн хууль батлагдсан нь нийгэм эдийн засгийн олон ололтыг Монголд бий болгон батжуулсан төдийгүй Монголын газар шороо, хөрсөн доорх баялаг, ой мод, ан амьтан зэргийг ард түмний өмч гэж зарлаж байжээ. Түүнчлэн иргэдийн сонгох сонгогдох эрхийн асуудлыг хуульчлан, Азид анх удаа Монгол Улс эмэгтэйчүүд эрчүүдтэй адил тэгш эрхтэй байх явдлыг хангаж өгсөн юм.
Түүхэн хууль батлагдсанаар жил бүрийн арваннэгдүгээр сарын 26-ныг "Улс тунхагласны баяр" болгон зарлаж, бүх нийтийн амралтын өдөр болгон, тэмдэглэн өнгөрүүлдэг болсон билээ.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
4
ЗөвЗөв
1
ХахаХаха
1
ГайхмаарГайхмаар
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ТэнэглэлТэнэглэл
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

11 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2021-11-26 185.220.101.12

>>>>>>>>> Шилдэг тавтай морилно уу секс болзоо сайт — https://mysp.ac/50fjz

Avatar

Зочин 2021-11-26 103.229.122.11

Тусгаар тогтнолоо тунхагласан (сэргээсэн) өдөр нь 1911.12.29 – !! Харин Хаант улсаас Бүгд Найрамдах засагтай улс болсноо зарласан (анхны Үндсэн хууль баталсан) өдөр нь 1924.11.26 – !! Коммунист засаг 1911 оны үйл явдлыг зориуд үл хэрэгсдэг (Оросууд зөвшөөрдөггүй) байсан тэр зуршил нь одоо хүртэл амь бөхтэй үргэлжилсээр!!! "Баас хатсан ч өмхийгээ тавихгүй" !!! Залуу хойч үедээ л хортой доо!!!

Avatar

Монгол Улс 2021-11-26 202.9.46.153

1206 онд Их Монгол Улсаа байгуулж Тэмүүжинг Чингис хаанаар өргөмжилсөн, 1911 оны 12 сарын 29 нд Монгол Улс Манжаас тусгаарлагдан Тусгаар тогтнолоо сэргээн мандуулсан, 1924 оны 11 сарын 26 нд Үндсэн хуулиараа Монгол улс Бүгд Найрамдах засагт ( Хаант засагт Улс байсанаа) улс болсноо дэлхийд зарлан тунхагласан билээ

Avatar

ИРГЭН 2021-11-26 202.9.46.72

БҮРЭН ЭРХТ, ТУСГААР ТОГТНОСОН МОНГОЛ УЛСАА ТУНХАГЛАН ЗАРЛАЖ, ДЭЛХИЙ ДАХИНД ХҮЛЭЭН ЗӨВШӨӨРҮҮЛЭЭГҮЙ БАЙСАН БОЛ БИД ӨНӨӨДӨР ХЭН Ч БИШ БАЙХСАН БИЛЭЭ. БҮХ БАЯР, ТЭМДЭГЛЭЛТ ӨДРИЙН ОХЬ МАНЛАЙ НЬ ЭНЭ БАЯР ГЭДГИЙГ МЭДЭХ ХҮН ЦӨӨН МЭТ.

Avatar

Зочин 2021-11-26 71.255.142.122

Teneg hog minee, Ene udur tusgaar togtnold ogt hon ch hamaagvi yum shvv ! 1911 ond tusgaar togtnoson shvv ! 1924 oni Ene udur haant zasag hamjlagat esiig halsan, Vndsen huulitai bolson. Ene sait Mash zuv bichsen baihad MAN-iin mal chi guivuulsan huuchin oilgoltoosoo salaagvi bna.

Avatar

Зочин 2021-11-26 192.82.69.118

Нөгөө хоёр нь бол 1941 оны 7 сарын 10 нд хувсгалын эсэргүү хэмээгдэн а**х ял авч 27нд хороогдсон Монгол Улсын 11 дэхь ерөнхий сайд Анандын Амар болон 1952 оны 1 сарын 26 (Цагаан сарын бүтүүний өдөр) Москвад дуудагдаж очоод учир битүүлгээр таалал төгөссөн Монгол Улсын 12 дахь ерөнхий сайд Хорлоогийн Чойбалсан юм.

Avatar

Зочин 2021-11-26 192.82.69.118

Баярын энэ өдөр бид бүхнийхээ төлөө амь насаа золиосолсон эх орончдоо дурсах учиртай. Бүгд найрамдах улс тунхагласан энэ өдөр тусгаар Монгол Улсын 9 дэхь Ерөнхий сайд Пэлжидийн Гэндэнг оросууд 1937 оны 7 сарын 10 нд эх орноосоо уравсан ял тулган баривчилж тамлаж байгаад хэргийг нь хүлээлгээд 1937 оны 11 сарын 26 нд буудан хороосныг үеийн үед санаж яв. П. Гэндэн бол Монголын үндэсний баяраар Москваад хороогдсон Монголын гурван ерөнхий сайдын нэг нь.

Avatar

Д.Пүрэвдорж. Тусгаар тогтнол 2021-11-26 139.5.217.85

Нvvрэнд нь гал бадарсан монгол эцгийн хийморь дээр
Нvнжгэнд нь нар гэрэлтсэн монгол эхийн сэтгэл дээр
Нvvдлийн єргєєнд нэгдсэн монгол аймгийн холбоон дээр
НҮБ-ын шилтгээнд заларсан Монгол улсын далбаан дээр
Тусгаар тогтнол чамайг
Тунхаглан бичнэ би

Avatar

Д.Пүрэвдорж. Тусгаар тогтнол 2021-11-26 139.5.217.85

Нvvрэнд нь гал бадарсан монгол эцгийн хийморь дээр

Нvнжгэнд нь нар гэрэлтсэн монгол эхийн сэтгэл дээр

Нvvдлийн єргєєнд нэгдсэн монгол аймгийн холбоон дээр

НҮБ-ын шилтгээнд заларсан монгол улсын далбаан дээр

Тусгаар тогтнол чамайг

Тунхаглан бичнэ би

Avatar

Зочин 2021-11-26 202.126.90.53

Улс тунхагласаны өдөр, тусгаар тогтнолын өдөр, их монгол улс байгуулагдсаны өдөр ( наадам ). Энэ өдрүүдийг бид яагаад тэмдэглэх ёстой юм бол? ялгааг сайхан нь сайхан тайлбарлаад өгөх сэтгүүлч, нийтлэлч байгаа болов уу? Яагаад аль нэгийг нь сонгож болохгүй гэж? Утга учрыг нь мэдвэл хүүхэд залууст их итгэлтэй, сургамжтай зөв нийтлэл болох байх

Avatar

Зочин 2021-11-26 103.229.122.11

Баабарыг унш. Тов тодорхой бичсэн байгаа!

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж