"Рио Тинто"-гийн ёс зүйгүй байдал Монголд ноцтой хохирол учруулсан | News.MN

"Рио Тинто"-гийн ёс зүйгүй байдал Монголд ноцтой хохирол учруулсан

"Рио Тинто"-гийн ёс зүйгүй байдал Монголд ноцтой хохирол учруулсан

"Рио Тинто"-гийн ёс зүйгүй байдал Монголд ноцтой хохирол учруулсан

"Turquoise Hill Resources Ltd. ("Turquoise Hill")-ийн хувьцаа эзэмшигч Pentwater Capital Management LP ("Пентвотер") "Рио Тинто"-д хандан дараах захидлыг бичжээ. Харамсалтай нь, хатагтай Нгейр Вүүдс, CEO болон "Рио Тинто"-гийн ТУЗ-ийн бусад гишүүд уг захидалд хариу өгөөгүй, энэ нь "Рио Тинто" ("Turquoise Hill") хийгээд цөөнхийн хувьцаа эзэмшигчдийн эрх тэгш байдал, компанийн засаглалын ноцтой зөрчил гаргаж буйн нотолгоо гэлээ.

Хатагтай Вүүдс

Би Turquoise Hill Resources Ltd. компанийн хувьцаа эзэмшигч болох Pentwater Capital Management, LLP ("Пентватер")-ийн нэрийн өмнөөс бичиж байна. "Рио Тинто"-гийн ТУЗ-ийн гишүүд "Рио"-д хамрагдах жижиг нэгжүүдийн засаглалын зохистой бүх стандартыг хэрхэн бүдүүлгээр зөрчсөөр байгааг таныг өөрийн биеэр мэдээсэй хэмээн энэхүү захидлыг бичиж байна.

"Turquoise Hill Resources" Ltd Монголын Оюутолгойн ордын 66 хувийг эзэмшдэг тухай та бүхэн мэднэ. Үлдсэн 34 хувийг Монгол Улсын Засгийн газар эзэмшдэг. "Рио Тинто" группийн ашиг сонирхол "Turquoise Hill Resources" Ltd дамжин уг төсөлд хэрэгждэг. Харин TRQ-ийн дийлэнх хувьцаа эзэмшигчийн хувьд "Рио Тинто" нь TRQ-ийн захирлуудын зөвлөлийн сонгуулийг удирдаж, TRQ-ийн удирдлагын багийг сонгодог бөгөөд TRQ-ийн бүх үйл ажиллагаанд үнэмлэхүй хяналт тавьдаг.

Гэвч "Рио Тинто" уг төсөлд өгөх үнэлэмж, байр суурь тодорхойгүй, зөрчилдөөнтэй, өнгөц харахад уурхайн гүйцэтгэгч байгууллага, санхүүжүүлэгч мэт, эсрэг талд TRQ Монгол Улсын Засгийн газартай хэлэлцээ хийх гол үүрэг гүйцэтгэгчээр татагддаг. Хачирхалтай нь "Рио Тинто" болон TRQ хоёрын хооронд уурхайн талаар хийсэн хэлэлцээрийн явцад "хэлэлцээ хийж" байгаа TRQ-ийн төлөөлөгчид ихэвчлэн түр томилогдон ажиллаж байгаа "Рио Тинто"-гийн ажилтнууд байдаг.

"Рио Тинто" эрх мэдлээ хэтрүүлэн ашигласны үр дагавар тун хортой. Үүний улмаас "Turquoise Hill Resources" Ltd-ийн цөөнх хувьцаа эзэмшигчид болон Монгол Улсын Засгийн газар, ард түмэн олон жил хохирсон. Дахин хэлэхэд "Рио Тинто"-гийн бизнесийн ёс зүйгүй байдал зөвхөн Монголоор зогсохгүй дэлхийн олон оронд ноцтой хохирол учруулсан.

Таныг "Рио Тинто"-гийн Төлөөлөн удирдах зөвлөлд шинийг санаачлагч, эрэлхийлэгч байна хэмээн итгэж байна. Блаватникийн Засгийн газрын сургуулийн декан, Оксфордын их сургуулийн Дэлхийн эдийн засгийн хөтөлбөрийг үүсгэн байгуулагч, Оксфорд-Принстоны дэлхийн удирдагчдын тэтгэлэгт хөтөлбөрийг үүсгэн байгуулагч зэрэг таны намтар гайхалтай. Харвардын их сургууль, Нелсон Мандела, Америкийн урлаг, шинжлэх ухааны академи, Цинхуа их сургууль, Дэлхийн эдийн засгийн форум, Африкийн хөгжлийн банк, Оманы Засгийн газар, гэх мэт өдий хийгээд өнгөрсөн үед олон салбарт зүтгэж таны нэр хүнд өндөрт үнэлэгддэг.

Гэвч өнгөрсөн жил "Рио Тинто"-гийн ТУЗ-ийн гаргасан шийдвэр, томилолтыг зөвшөөрсөн явдал тань биднийг ихэд гайхашрууллаа. Таныг нэн шаардлагат өөрчлөлтүүдийг даруй хийнэ хэмээн найдаж байв. Та энэхүү боломжийг ашиглаж, авлигад хамгийн их автсан дэлхийн корпорацуудын нэгийг хууль дүрмээ ёсчлон биелүүлдэг зөв корпорац болгон хувиргах өөрийн карьерын томоохон сорилт хэмээн үзэв үү? Эсвэл та сүүлийн хэдэн арван жил тун завгүй байсан учир Рио Тинтогийн үйл явц ажил хэргийг мэдэж амжсангүй юу?…" гэжээ.

Эх сурвалж: BUSINESS WIRE
А.ГАНТУЛГА

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
50
ЗөвЗөв
2
ХарамсалтайХарамсалтай
1
ТэнэглэлТэнэглэл
0
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

43 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

зочин 2021-11-12 66.181.191.214

ОРЧУУЛГА ГЭЖ АВАХ ЮМ АЛГА

Avatar

Зочин 2021-11-12 64.119.24.10

News.mn Оюу-Толгойн талаар анх удаагаа Монголчуудын талд буй мэдээ нийтэллээ. Уг сайтын хувьд түүхэн өдөр болж байна.

Avatar

Зочин 2021-11-12 66.181.160.22

Рио тинтогийн улаан хамгаалаагч энэ NEWS САЙТ яагаад ганц удаа ийм нийтлэл бичив сонин юм

Avatar

Зочин 2021-11-12 103.212.118.160

Багабанид мэтийн эх орноо худалдагч новошийн үхээрүүрд Монголыг талаалаж чадахуу наад новшоон одоо татаж аваач

Avatar

Zochin 2021-11-12 202.126.88.150

Nyambaatar, Solongoo terguutei tolgoi ni ergesen ulsuud Mongol ulsiig Saihanbilegees door baidald oruulah geed baina. Ehleed asuudlaa buren duuren oilgo, daraa ni heleltseer ene teriigee hii ?????

Avatar

Зочин 2021-11-12 103.26.194.126

Er ni rio giinhon mash ih es surtahuungui ene olon jil ajillahdaa yaaj humuusiig zasgiin gazruudiig hurah ve gedeg l yamand suraltssan met baidag neg yam ni bolohgui bn geed yarihaar yaaj iij baigaad yamar neg yamaar daldlaad esvel halhavchlaad zalidaad l uursdiin erih ashgaa hamgaaldag,yaaj zalilan hiigeed ih mungu oloh ve gedeg l yamaa hiideg shudarga es,es surtahuun bol tsaashaa shuu dee

Avatar

Зочин 2021-11-12 202.126.89.4

Нөөцийн 80 хувийг далд уурхайгаар олборлоно
Үүнээс өмнө бүх алдаагаа засах хэрэгтэй

Avatar

ИРГЭН 2021-11-12 202.9.46.227

ОЮУТОЛГОЙН ГҮНИЙ УУРХАЙН АЖЛЫГ БҮРЭН ЗОГСООЖ БАЙГААД ЯРИХ ХЭРЭГТЭЙ. БОРОО ГОЛД ШИГ ЮМ БОЛНО ШҮҮ!!!!!!!ЗАСГИЙН ГАЗРЫН ШААРДЛАГЫГ ХҮЛЭЭЖ АВАХГҮЙ БОЛ ОЮУТОЛГОЙГ БҮР МӨСӨН ХААЯ… АВАХ ЭЗЭН ОЛДОЖ Л ТААРАА !!!!!

Avatar

Зочин 2021-11-12 124.158.66.33

Рио Тинто – той эн тэнцүү харьцаж гэрээ хийх гэж зүтгэх нь утгагүй. Эхлээд шулуулж үзэх хэрэгтэй. Жишээ нь бид Төр засагтайгаа шударга гэрээ байгуулдаг бил үү? Төрийн банктайгаа харилцагч нь шударга гэрээ хийж чадах уу? Анхнаасаа өөрсдөө 34 авна гэж хадуурсан. Ялангуяа аварга Бат -Эрдэнэ 34 авалгүй яадгийн …. гэж хадуурсан.

Avatar

Зочин 2021-11-12 124.158.66.33

Рио -гоороо их оролдвол дэмий. Харин Рио- Тинтог зөвшөөрч түүгээр гадаадын хөрөнгө оруулагчдыг татах замыг нээх нь хамаагүй ухаалаг алхам болно.

Avatar

Зочин 2021-11-12 66.181.186.52

ЦАГ ХОЖООД УХДАГАА УХААД АЧААД Л БАЙЖ БАЙГАА ТЭР АРБИТР ШҮҮХ МҮҮХ БОЛ ЗҮГЭЭР Л УНЖИРСАН ХЭРҮҮЛ БОЛГОЖ САНСАНДАА ХҮРСЭН БОЛ ХАЯАД ГАРААД ЯВНА МАНАЙ ХЭД БҮРЭН ХАААЖ БАЙГААД ЯРИХГҮЙ БОЛ ЗҮГЭЭР ХООСОН ХОЦОРНО ЭЛБЭГДОРЖ АНХ ХЭЛЖ БАЙСАН ХЭДЭН АРВАН ЖИЛЭЭР ШҮҮХДЭЛЦДЭГ ЮМ БИЛЭЭ ТЭР ХООРОНД НЬ БОРОО ГОЛД ШИГ БОЛГООД ОРХИНО ГЭЖ ЕР НЬ БОЛ ЭБЭГИЙН САНСНААР Л БОЛООД БАЙГАА

Avatar

Зочин 2021-11-12 103.212.118.160

зосоо наад муусаан чинь даварч байна Ххахуулаар луйварын гэрээ хийсэн Баярцогт БА БУСАД ХҮМҮҮСИЙГ ШҮҮХЭД ДУУДАД ЯЛ ӨГ

Avatar

Зочин 2021-11-12 103.212.118.160

С Ганөаатар олон жилийн өмнө нгн луйварын ард түмэнд ил хэлсэн Тэр үед гадаадын луйварчин нарын бууны нохой
ирлийз СБаярцогт хулгайч юу гэж донгодож байлаа ичмээр юм 200 хувьсагтай сайн гэрээ гээд хуцаж байсан

Avatar

Зочин 2021-11-12 66.181.187.221

Хэдэн зууны туршид дэлхийг тэр аяар нь шахуу хүссэн зоргоороо захирч зандарч, хэрэгтэй бүхнээ үнэгүй дээрэмдэж авсаар бүүр сурцан Том архаг колоничлогчидтой бид харилцах туршлага үнэндээ юуч байхгүй!! Адил тэнцүү гэрээ хэлэлцээр хийж чадна гэж ёстой горьдсоны гарз!! Тэгэж байснаас сурсан юм Хитадтайгаа хамтраад явахаа бодсон нь дээр.

Avatar

zochin 2021-11-12 192.82.75.38

ERO gej setgegdelee bichigch tun zov tovchixon xeljee,Xen xen oroilon oroltsloo jagsaalt n bi baigaa.

Avatar

Зочин 2021-11-12 202.9.40.9

Мал монголчуудыг РТ гэдэг чөтгөрүүд сайхан маллаж байна дөө.

Avatar

gadniixand ugj boloxgyi 2021-11-12 216.200.84.187

opdyydaa tenegyyd mini

Avatar

Зочин 2021-11-12 66.181.161.89

Яг юу гэх гэсэн юм болоо ? . Зүгээр л хэрүүл өдөж , түүндээ Монголыг чирж оролцуулах гэсэн хорон санаа юм биш үү ? .

Avatar

Onoch 2021-11-12 192.82.89.142

Асуудлыг ингэж тавьдаг арга бнаа. Соёлтойгоор дургүыцлээ илэрхийлж бна.

Avatar

МУ иргэн 2021-11-12 202.55.191.194

юу ч ойлгодоггүй тэнэг толгой шивдээ, цаад утгыг нь ойлго за

Avatar

Зочин 2021-11-12 66.181.178.246

Нэгэнт ашиг өгөхгүй бүр дээрээс нь өрөн орох вм бол ашиглахаа больчих л хэрэгтэй. Ер нь монголд уурхайгүй сум үлдсэн үү өчнөөн уурхай ухаад гаргаад байдаг үр дүн нь юу банна.

Avatar

Зочин 2021-11-12 202.21.108.10

Нийгэмд эвдрэлцэл, хагарал авчирсан, авлига хээл хахуул цэцэглүүлсэн, кастын систем үүсэхэд голлон нөлөөлсөн гд тоочвол их юм байна.

Avatar

Зочин 2021-11-12 64.119.25.253

ОТ-г зогсоож Рио Тинтог хөөж явуулах хэрэгтэй. Тун удахгүй уух усгүй, хэвлийгээ ухуулсан байгал эх ёолон унахад монголчууд уух усгүй, зараад ашиглах алт эрдэнэс ч үгүй болно.

Avatar

Хонгор 2021-11-12 202.126.89.204

66% д НЬ ТААРСАН МӨНГИЙГ нь Өгөөд зайлуул өөрсдөө ашигла. 300 тэрбум долларыг аятайхан хуваагаад идэж чадаргүй өнгөт нүдтэнгүүдийг тархөмд нь буцаа. Хэн ч байсан юу ч гсэн ЭЗЭН нь юмаа мэдье.

Avatar

Зочин 2021-11-12 202.126.89.238

Олборорж чадахгүй ээ

Avatar

Зочин 2021-11-12 91.250.242.12

! Шилдэг тавтай морилно уу секс болзоо сайт — https://mysp.ac/50fjz

Avatar

Иргэн 2021-11-12 66.181.183.131

Болгоомжтой харьцахгүй бол амаараа шороо үмхэх болно шүү

Avatar

Зочин 2021-11-12 93.187.103.11

Пяздукнуудыг хөөж гаргах хэрэгтэй. Бид өөрсдөө ажиллаж чадна шүүдэр. Алийг болгон энэ гадна новшнуудад дарлуулж байх билээ.

Avatar

Зочин 2021-11-12 72.196.192.250

Chi estoi atsaaraa l chadah baihdaa !

Avatar

Зочин 2021-11-12 66.181.177.89

Оюутолгойд өгсөн өөр газруудаа авах хэрэгтэй хөөж гаръя
газар доорхи баялаг ард түмний өмч шүү дээ

Avatar

Зочин 2021-11-12 66.181.180.15

Мөнгө авч гарын үсэн зурсан… 2 дахь Бороо голд давтагдах тул, ажлын гэрээг ашигтай болгож байж уурхайг явуулая

Avatar

Зочин 2021-11-12 64.119.17.254

Оросын захиалга, хөлсөөр Рио Тинтог муулж, гутаах гэж оролддог хорлонт ажиллагааны л нэг хэсэг байна!!

Avatar

hudalch gar be de. 2021-11-12 59.153.112.108

za malaa baruuniihan oorsdoo bichsen baihad yun orosuud be hurliizaa. yum bol orosiig muulah hurliiz olshirjee..

Avatar

ЕРӨ 2021-11-12 66.181.186.52

ЕРӨНХИЙДӨӨ ТУХАЙН ГЭРЭЭГ ҮЗГЭЛСЭН НӨХДҮҮД МАШ ХЯМД ЯНХНУУД ЮМ

Avatar

Зочин 2021-11-12 192.82.78.115

Зохих хуулийн хүрээнд явагдсан зүйл. Хамтарсан засгийн үед шийдсэн асуудал.Улсын их хурлаар олон удаа орж байж шийдэгдсэн. Хэдхэн хүнд бурууг тохох ямар ч үндэслэл байхгүй.Бүү улс төрж.Үнэнийг бүү гажуудуул. Бусдыг бүү гүтгэ.Энэ асуудлыг олон жил шалгаад та нөхдийн гүтгээд байгаа шиг тийм ноцтой хуулийн зөрчил илрүүлээгүй шүү.Юм үнэнээрээ байх ёстой.

Avatar

Зочин 2021-11-12 139.5.217.55

biye unelj bgaad, huulia zahialgaar oorchij hiisen geree.

Avatar

Зочин 2021-11-12 202.9.40.91

Баяцогт, Гансүх, С.Баяр , Зоригнар Монголын төрд хохиролтой гэрээ байгуулж өөрсдөө хэдэн арван сая доллар авсныг Рио тинто болон мөнгө авсан хүмүүс л мэднэ. Өөр хэн ч мэдэхгүй. Тэгсэн мөртлөө жинхэнэ ял шийтгэлээ эдлэхгүй байна даа. Эх орныхоо эрх ашгаас урвасан хүнийг нийтээрээ шийтгэдэг болвол нийгэм цэвэршинэ дээ. Даан ч тийм сэтгэл зүй манайд төлөвшөөгүй байна.

Avatar

Зочин 2021-11-12 192.82.78.115

Хэт бүү улстөрж. Сэтгэлийн хөөрлөө хязгаарла. Өчнөөн л жил шалгалаа .Одоо хэлэлцээ явагдаж байна.Учир нь олдоно бйз. АН-ынхан л сонгуулийн үеэр иргэдийн саналыг өөртөө татах зорилгоор, буруу санаа агуулж , Оюу толгойг ашиглан, иргэн бүрт нэг сая төгрөг олгохоор сонгуулийн амлалт гарган ,гэрээ хийлгэж, ажлыг яаруу сандруу эхлүүлсэн.Хамтарсан засгийн үед шийдсэн. УИХ-аар олон удаа хэлцэгдэж шийдсэн. Энэ гэрээ үнэхээр монголд хохиролтой буруу бол буруутан нь эхний ээлжинд АН-ын нөхөд байх ёстой.

Avatar

СОНГОГЧ 2021-11-12 202.9.46.227

РИО ТИНТО МОНГОЛЫГ САНААТАЙГААР ДЭЭРЛЭХЭЖ БАЙНА…….ОЮУТОЛГОЙН ГҮНИЙ УУРХАЙГ ЭХЛҮҮЛЖ БОЛОХГҮЙ. !!!!!!!!!!!!! ХӨӨГӨӨД ГАРГАЯ

Avatar

Монголоос бүх Гадаадуудыг хөөө 2021-11-12 202.126.88.156

Зөө зөөө. Бүгдийн Монголоос хөөөө

Avatar

ЗОЧИН 2021-11-12 202.126.88.170

УРВАГЧУУД БОЛ ДАХИЖ ЭХ ОРНЫХОО ТӨЛӨӨ ХЭЗЭЭЧ ЗОГСОХГҮЙ !!! НИЙГМЭЭС ЦЭЭРЛЭЖ , ЗАЙЛУУЛВАЛ ТААРНА !!!

Avatar

иргэн 2021-11-12 62.55.205.86

Улс орныхоо баялгийн эзэн байхаа байя гэхэд яваж зохистой хувь хүртэх ёстой гэдэг үүднээсээ энэ компанийн эсрэг дорвитой арга хэмжээ авах цаг болсоон, хувьсгал хийх хэмжээний өөрчлөлт, арга хэмжээ.

Avatar

Зочин 2021-11-12 66.181.186.52

БАЯРШОГТ ЗОРИГ БАЯР ЭЛБЭГДОРЖ НАРЫН Т1ИЙГ ДЭЛХИЙ ЕРТӨНЦ ГАЙХАЖ БАЙГАА БАЙХДАА ЭХ ОРОН Ч ЯРИАД ЮУ ГЭХ ВЭ ГАЙХМААР ХЭЛЭХ Ч ҮГ ОЛДОХГҮЙ ЮМ

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж