Амьдралд тавтай морил, ардууд аа!  | News.MN

Амьдралд тавтай морил, ардууд аа! 

Амьдралд тавтай морил, ардууд аа! 

Амьдралд тавтай морил, ардууд аа! 

Хоёр жил дамнасан сонгуулийн “хууран мэхлэлт”дуусчээ. Бодит байдалтай нүүр тулах цаг ирж явна. Төрийн “хатан эрдэнэ”-ийн 8 саяын эмчилгээ “хямдрал” зарлаад  160 мянгын багцын уутанд багтчихлаа. Цар тахал хяналтаас гарч, сүргийн дархлаадаа найдахаас өөр арга бидэнд үлдээгүй бололтой. Эдийн засаг хэвийн байна, Монголбанкинд валютын нөөц хангалттай бий гэхчилэн гоё үгсээр иргэдийг хуурч ирсэн эрх баригчид сая үнэнээ өчлөө.

Гэхдээ л уянгалахтайгаа байна. Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ “Заримдаа надад ийм төсөөлөл төрдөг юм. Мөстэй гөлгөр замд машин бариад хайртай хүмүүсээ суулгаад, нойрмоглочихгүйн тулд залуураа чанга атгаж явсаар гар бадайрдаг тийм мэдрэмж байдаг даа. Надад яг тийм мэдрэмж төрж байна. Маш түвэгтэй цаг үе юм. Хэн нэгэн хүнийг Ерөнхий сайд болох цаг хугацаагаа сонго гээд сонгуулдаг бол би хэзээ ч энэ цаг хугацааг сонгохгүй байсан. Үнэнээ хэлье…”  гэжээ. Арга мухардсан Л.Оюун-Эрдэнэ үе үеийн Ерөнхий сайд нараас гарц, гаргалаа сонсохоор уулзалт зохион байгуулснаас харвал засагт тун чиг хүнд байгаа нь илт.

“Энэ үеийн бүх Засгийн газрууд маш азгүй…” гэхээ ч тэр мартсангүй.

-Хэл, хил, мал гуравтайгаа байхад

хэн баян Монгол баян гэж СГЗ Зундуйн Доржийн шүлгийн мөн чанар бидний бодит үнэн мөн үү гэдэг өнөөдөр эргэлзэж байна. Хүссэн юм хүзүүгээр татна гэх хэлц Монголын сошиал ертөнцийн ганц эшлэл боллоо.  Хил хаалттай, ачаа тээвэр таг гацсан, ариун цэврийн цааснаас эхлээд хүнс, өргөн хэрэглээни барааны үнэд өөрчлөлт орчихлоо. Тэрхүү өөрчлөлт цаашид ч нэмэгдэхгүй гэх баталгаа даан ч алга. Гэтэл биднийг түүнээс ч аюултай нөхцөл байдал ар араасаа хүлээж байна.

ХӨНЖЛИЙНХӨӨ ХЭРЭЭР ЖИЙСЭН БОЛ

Цар тахал улстөрчдөд популист шийдвэр гаргах боломжийг олгосон билээ. Ерөнхийлөгчийн сонгуулийг угтан гадаадаас хөнгөлөлттэй авсан зээлээрээ хүүхдийн мөнгийг 100 мянга болгосон.

“Эрдэнэт” үйлдвэрээс 650 тэрбум төгрөг гаргаж иргэд, аж ахуйн нэгжүүдийн цахилгаан, дулаан, хогны төлбөрийг долоодугаар сарын 1 хүртэл тэглэсэн. Энэхүү шийдвэрийг Л.Оюун-Эрдэнийн Засгийн газар энэ оныг дуустал үргэлжлүүлэхээр болсон бөгөөд оны сүүлийн хагас жилд нийтдээ 1 сая 116 мянган хэрэглэгчийн хэрэглэсэн цахилгаан дулаан, уурын төлбөрт 493.8 тэрбум төгрөгийг “Эрдэнэт үйлдвэр” ТӨҮГ-аас дахин санхүүжүүлнэ. Ингэснээр, Засгийн газар зарим аж ахуйн нэгж, иргэдийн өмнөөс цахилгаан, дулаан, уурын төлбөрт жилдээ нийтдээ 959.9 тэрбум төгрөгийг төлнө гэсэн үг. Ингэснээр дөрвөн ам бүлтэй, сардаа 220 кВт.ц цахилгааны хэрэглээтэй, 50 м2 талбайтай орон сууцанд амьдардаг айл сар бүр цахилгаан эрчим хүч хэрэглэсний  төлбөр 36.200 төгрөг, дулааны төлбөр болох 41600, нийтдээ 77 800 төгрөгийн төлбөрөөс бүрэн чөлөөлөгдөж байсан. Тэгвэл 2022 он гармагц энэхүү төлбөрөө өөрсдөө төлөх болно. Эрчим хүчний зохицуулах хорооны дарга А.Тлейханы хэлснээр өнгөрсөн оны есдүгээр сарын 5-ны өдөр цахилгаан эрчим хүчний хэрэглээ их ачааллын үед 743 МВт байсан бол энэ оны есдүгээр  сарын 5-ны өдөр 906 МВт болж, 163 МВт-аар өсчээ. Үнэгүй юманд нугасгүй монголчууд  саравчиндаа халаагуур залгахаас эхлээд цамнасан билээ. Гэтэл ОХУ манайд нийлүүлэх цахилгаандаа гар татаж буй таагүй мэдээллийн хажуугаар оргил ачааллын үед буюу арванхоёрдугаар сард өмнөх жилийнхээ 150 орчим МВт цахилгаан илүү хэрэглэсэн гэсэн тооцоолол байх. Бид гал алдахыг ч үгүйсгэх аргагүй аж. Уг нь энэ мөнгийг эрчим хүчний үйлдвэрлэлээ нэмэгдүүлэхэд зарцуулбал бол…

Оюутолгойгоос орж ирсэн 1.2 их наяд төгрөгийг бид мөн л 300 мянгааар нь хуваагаад хүртчихсэн.

Дээр нь Н.Баганбанди гуайгаас эхлээд зээлээ тэглүүлж, тэтгэврийн зээлгүй байсан ахмадад тус бүр нэг сая төгрөг, малчдад 100 мянган төгрөг, вакцины хоёр тунгаа хийлгэвэл 100 мянган төгрөг гэхчилэн гаднаас цуглуулсан мөнгөө тараасан. Ингэж бид улсаараа өр тавьж байгаад тансагласан.

Бас болоогүй.  Монголбанкнаас холбогдох байгууллагуудтай хамтран төрөөс хэрэгжүүлж буй орон сууцны ипотекийн хөнгөлөлттэй хүүтэй зээлийн үндсэн болон хүүгийн төлбөрийг арванхоёрдугаар сарын 31-ний өдрийг дуустал хүү хуримтлуулж тооцохгүй нөхцөлөөр дахин хойшлуулахаар шийдвэрлэсэн.

Энэхүү шийдвэрийн дагуу 76 мянга орчим зээлдэгчид зээлээ сунгасан гэх тоог Монголбанк гаргажээ. Дээр нь хэрэглээний зээлтэй хүмүүст арванхоёрдугаар сарын дуустал хугацаа тавьж өгчихсөн байгаа. Мэдээж энэ бүх хөнгөлөлт, урамшуулал, харж үзсэн байдал халдвар тархсан энэ цагт ач тусаа өгсөн. Харин одоо бодит амьдралд тавтай морил.

ОН ГАРМАГЦ… 

Зуун мянга болгож өсгөөд байсан Хүүхдийн мөнгөө 50 хувь танах төсвийн төслийг эрх баригчид оруулж ирлээ. Түүнийгээ “хуримтлал” энэ тэр гэж гоёор тайлбарлаж байгаа ч таны гар дээр ирдэг мөнгөний тал нь ирнэ л гэсэн үг. Үлдсэн мөнгийг нь Ирээдүйн өв сан гэсэн  санд байршуулна. Ямартай ч таны хүүхдийн мөнгө 50 хувь буурна.

Дээр нь дээр дурдсан дулаан, цахилгааны мөнгөө өөрөө төлнө. Ипотекийн зээлээ төлнө. Хогны мөнгөө төлнө. Ингээд бөөн төлбөрөө төлж эхлэх тэр мөчид хүнс, өргөн хэрэглээний барааны үнийн өсөлт улам л нэмэгдэх нь ойлгомжтой болчихлоо. Гэтэл авдаг хэд чинь бахь байдгаараа.  Тэр бүхнийг төлөөд үлдсэн хэдэн төгрөгөөрөө өдрийнхөө хоолоо залгуулж хүрэлцэх эсэх нь бас л эргэлзээтэй. Дээр нь хүүхдийн сургуулийн төлбөрөөс эхлээд элдэв зардал мундахгүй.

Гэтэл 2022 оны нэгдсэн төсвийн төсөлд нийт 16.4 их наяд төгрөгийн орлого төвлөрүүлэхээр тооцож төсвийн төслөө боловсруулсны 7,6 их наядыг татварын байгууллага, гаалийн байгууллага 4.2 их наяд, нийгмийн даатгал байгууллага 2.3 их наяд төгрөгийг тус тус төвлөрүүлэхээр тусгажээ. Хэдийгээр татвар нэмэгдэхгүй таатай мэдээ байгаа ч урьд өмнө нь байгаагүйгээр татвар төвлөрүүлэхээр тусгасны цаана аж ахуйн нэгжүүд бараа бүтээгдэхүүнийхээ үнийг нэмэх л сонголт нуугдаад байх шиг. Зам дээр цагдаа дохиод явуулахаа байх вий.

Юун мөсөн дээр машинтай явах байтугай л болох нь ойлгомжтой. Засгийн газар ойрын ирээдүйд цалингаа нэмэхгүй гэдгээ мэдэгдсэн бол Дэлхийн банк нь татвараа нэм гэсэн зөвлөмж өгөөд байгаа. Хорио цээрийн үед хаалгаж, боолгосон аж ахуйн нэгжүүд давхар стандартын балгаар ар араасаа хаалгаа барихад хүндхэн нөхцөл байдалтай байна.

Төсвийн тендер “цохидог”, төрийн түшээдийн компани, Хэнтийд хөшөө босгохгүй л бол хэцүүхэн л байх бараан өдрүүд айсуй. Зарлага нь орлогоосоо өндөр байх нь манай төрийн түшээдийн асуудал биш хойно, яалтай. Гуравдугаар тунд хамрагдаад ёолк тэмдэглэхийг Ерөнхий сайд уриалаад буй. Баяр сайхаан, Баасан ахын төрсөн өдөр ч гоё… Гэхдээ Бямба эгчийн эрүүний шөл хэцүү. Баахан төвчигнөөд “шартах” бүр ч балай. Л.Оюун-Эрдэнэ өөрөө л сонголтоо хийсэн. Харин одоо цагаан тугаа өргөчихлөө. Бид төлбөрөө, зээлээ төлж эхлэх бол төр бондын өрөө төлөх болно. Тэр цаг дээшээ тэнгэр хол, доошоо газар хатуу болно.

Бодит амьдралд тавтай морил, монголчууд аа.

 

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
39
ЗөвЗөв
8
ТэнэглэлТэнэглэл
5
ХарамсалтайХарамсалтай
4
ХахаХаха
4
БурууБуруу
2
ГайхмаарГайхмаар
1
ХөөрхөнХөөрхөн
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

51 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Goe 2021-11-02 202.126.89.48

Hohi ni zalhuu lalarzagnuudiin yaahiig odoo harya

Avatar

Зочин 2021-11-02 58.76.163.43

Цахилгаан, дулааны төлбөрийн хөнгөлөлт хамгийн зөв тэтгэмж болсон шүү. Энэ хөнгөлөлт байгаагүй бол аж ахуйн нэгж, иргэдэд ямар хүнд байдалд орох ойлгомжтой асуудал. Гэхдээ энэ хөнгөлөлт хугацаагүй үргэлжлэх боломжгүй. Монголчууд маань хөрөнгөтэй мөнгө ихтэй хүмүүс шиг л зунжиж, намаржин аялалаа. Одоо зардлаа бодитой тооцож хэмнэж амьдрахаас өөр аргагүй дээ.

Avatar

Зочин 2021-11-02 66.181.187.221

Бидний өөрсдийн байгаа нь л энэ ш дээ!! Ийм л нөөц үүцтэйгээр гамшигийн үетэй золгосон нь бидний л буруу биз дээ??!! Хэзээч гай гамшиг ирэхгүй юм шиг 30 жил хувааж идэж , хулгайлж луйвардаж, хувьчилж нурааж, хэрэлдэж зодолдож, сонгуульдаж солиорсны үр дүн л ирж бн даг!! Хүнд үед үзэж тарж , үсээ үгтээж яваа энэ залуусийн буруу гэж бүгдийг чихэж болохгүй байхаа!!!

Avatar

залуу 2021-11-02 66.181.161.55

дөнгөж ажил дээр гараад амьдралаа эхлүүлэе гэсэн чинь бөөн хямрал, стресс, үнийн хөөрөгдөл, хорио

Avatar

Зочин 2021-11-02 202.179.25.43

Одоо яахав дэ? бидний байгаа байдал энэ.

Avatar

Залуу нас 2021-11-02 223.38.8.111

Что ч гэхэв дээ Кто минь🤣

Avatar

. 2021-11-02 202.126.89.48

Mal mine zov daraalal

Avatar

ИШ ЧААВААС ДАА 2021-11-02 76.120.132.36

МӨСӨН ДЭЭР МАШИН ХИЧЭЭЖ БАРИАД ГАР БАДАЙРСАН ГЭЖ ЮУ БАЙДАГ ЮМ ВЭ ? ЭЛЭГ АВААД БӨӨР СУГАЛМААР ЗҮЙРЛЭЛ БНА !ЯГ НЭГ ҮҮН ШИГЭЭ ХООСОН ТОЛГОЙТОЙ ЦУНХ БАРИГЧИЙН
ЗАСАГ БНА ДАА ! ХҮНИЙ ХЭЛ ЯРИА НЬ ТЭР ХҮНИЙ МЭДЛЭГ ЧАДВАР ЛОГИК СЭТГЭЛГЭЭГ ШУУД ИЛЭРХИЙЛЖ БДАГ ДАА ! ИЧИЖ ҮХМЭЭР ЮМ ДАА

Avatar

Зочин 2021-11-02 185.31.175.220

Шилдэг тавтай морилно уу секс болзоо сайт — https://mysp.ac/50fjz

Avatar

Зочин 2021-11-02 202.126.88.35

Амьдралд тавтай морил, лалрууд аа!

Avatar

Зочин 2021-11-02 64.119.16.40

Энэ ч яахав засгийн бичүүлсэн нийтлэл байгааг анзаарсан хүн ховор байхаа даа. Бид чадлаараа дэмжлээ үүнээс цааш эдийн засаг муудвал хохь нь гэсэн өнгө аяс байна. Нэг ёсондоо нүхээ л малтаж эхэлж байна. Экс ёсүүдээ дуудаад яахуу гэж асууж байхыг бодоход

Avatar

Зочин 2021-11-02 66.181.161.10

Энэ ниитлэлииг бичигчиин үгээр бол бүх юмны буруу засаг төр ажээ Өөрөөр хэлбэл дэлхии ниитэд цар тахал болоогүй үүнээс болоод тээвэр худалдаа хил гаалиин гацаа ,олон улсын харилцааны хүндрэл ,улс орнуудын эдиин засгын хүндрэлүүд гээд бүх юм хүндрэлтэй хэцүү байгааг огтхонч дурдалгүйгээр зөвхөн зүгээр байхад нь энэ мөнгө төгрөг түлш түлээ халамж үйлчилгээг үзүүлж байсан юм шигээр бичсэн нь дэндүү өрөөсгөл нөгөө л МАНАН ын даалгавраар ард түмнииг төр засгынх нь эсрэг турхирсан санаа нь илхэн байн

Avatar

Зочин 2021-11-02 66.181.190.244

Тэнэг юм уу.Тэр МАНАН чинь одоо төр барьж байгаа ш дээ.Юм болгоныг ковид руу чихэхээ больж үзээ

Avatar

Ard 2021-11-02 202.131.225.197

Dandaa maniusiin tatvart tulsun munguur tetgemj tetgeleg avch ulsaar daalgaj gertee zugeer suugaad arhidna gej yu baisan yum. Davartsan orkuud! zeel mungu avsan bol tulj l taarna, tuluhiin tuld ajil hiitsgee.

Avatar

Зочин 2021-11-02 66.181.190.244

Үхэр Монголчуудаа бодит хөрсөн дээрээ бууцгаа.Гоё хэлжээ😅Хүмүүс ажилмаар байгаа ч тэр ажил нь хаана байгаан😋ихэнхи аж ахуйн нэгжүүд өрөндөө баригдаад одоо цам харайх дээрээ тулсан байгаа😴одоо нэг л шүдэнз зурахад асахад бэлэн бензин шиг энэ нийгэм бүхэлдээ хямарчихсан,хил хаалттай, ковид тархаастай,эмнэлэгүүд дүүрэн,эм тариа байхгүй,гадны хөрөнгө оруулалт нойл,тун удахгүй дахиад бензиний хомсдол болно.Нөгөө ард түмэн нхмайг хамгаална гэсэн Ерөнхийлөгч маань хаана байна аа

Avatar

Зочин 2021-11-02 66.181.166.191

Энийг дуустал нь уншлаа. Толгойд нээрээ яанаа л гэсэн бодол орж ирж байна. Хүү охин 2 оо харахаар алзахүйээ аав нь чадах ёстой гэсэн бодол төрлөө. Монгол улс нэг гэр бүл хүнд үеийг давах л ёстой.

Avatar

эах 2021-11-02 64.119.23.73

цахим ковид нешн шоу Андын өргөө кккк амрагаараа төрийн албыг самрагч

Avatar

Зочин 2021-11-02 202.55.188.33

Бүх юмны гол буруутан нь өөрийгөө Чингис хааны хойд дүр гэж зорлагч хүрэлсүх, дараа нь өөрийгөө Жамух гэж нэрлэгч оюунэрдэнэ 2 юм. Тэр 2 өөрсдийнхөө хөшөөг заавал босгуулна гэсээр байгаад босгууллаа.

Avatar

Zochin 2021-11-02 103.57.92.224

Ингэж цалинжаж бол харамцалттай, хэний мөнгөөр нүрээ халхалж байгаа бол

Avatar

Зочин 2021-11-02 192.82.73.250

Одоо хүн бүр ажиллах хэрэгтэй болжээ. Ажил хийхгүй архи гударч, танхай зэрлэг авирлаж, бусдаар тэжээлгэж амьдрана гэж үгүй. Төсөвт мөнгө хаа нэгэн газраас урсаж орж ирэхгүй. Хийж бүтээж байж бүрддэгийг бүгд мэднэ. Бүтэн жил төрөөс хангалттай дэмжлээ Мөнгө л хэвлэж тараахгүй бол төрийн санхүү улайгаа биз.Жагсаал цуглаан хийж, нийгэмд эмх замбараагүй,самуун үүсгэснээр төсвийн мөнгө аривжина гэж л лав байхгүй

Avatar

ЗОЧИН 2021-11-02 202.126.89.231

ЗАХ ЗЭЭЛИЙН НИЙГЭМД ҮНЭГҮЙ ЮМ ГЭЖ БАЙДАГГҮЙ ЮМАА !!! ХАРИНЧ ХАРЖ ҮЗЭЖ БАЙГААД БАЯРЛА !!! АЖИЛ ХИЙХ ХЭРГЭТЭЙ !!! АЖИЛГҮЙ , ХАЛАМЖ ЭРГҮҮЛЖ , АРХИ ГУДРАГЧИД ХЭТЭРЧ БАЙНА !!!

Avatar

Иргэн 2021-11-02 64.119.22.134

Хэнийг ХЭН тавлаад байгаа юм болдоо. Хүзүүгүй хүний долдой сайт ард түмэн биднийг тавлаж байгаа бол горьд гэж хэлий. Та нарын хүссэнээр Монгол доройтохгүй.

Avatar

Зочин 2021-11-02 192.82.74.151

ТӨЛӨӨД ИРСЭН ТӨЛЖ Л ТААРАА… ЗАСАГ МУУ АЖИЛЛАЖ БАЙГАА НЬ ҮНЭН БҮХ АЧААГ ЗАСГААР ҮҮРҮҮЛЭХ НЬ УЛАМ Л ДОРОЙТУУЛАХ НЬ ГАРЦААГҮЙ. ХАРИН ТЭР ОФШОР, АВИЛГАЧИДТАЙ ЯАГААД ТЭМЦЭХГҮЙ ДҮЛИЙ ДҮМБЭ БОЛЧИХОВ ОО. НӨГӨӨ СОНГУУЛИЙН ӨМНӨХ АМЛАЛТУУД ЯАЧИХАВ АА . ДАХИАД СОНГУУЛЬ БОЛНО ГЭДГИЙГ МАРТЧИХААД БАЙГАА ЮМ УУ? БУСАД НЬ ЯАХАВ ТЭР ХҮҮХДИЙН МӨНГИЙГ ЗҮГЭЭР Л ӨГ

Avatar

ЗОЧИН 2021-11-02 202.9.46.128

ЭНЭ ОЛС БАРЬЖ БАЙГАА НӨХӨР ӨӨРӨӨ ТЭР ОЛСОНДОО ТОЛГОЙГОО ДҮҮЖЛЭХ ЮМ БАЙНА………….

Avatar

Зочин 2021-11-02 202.9.40.9

GАН УИХ-д олонхи болсон бол корона монгол улсад тархахгүй, юмны үнэ нэмэгдэхгүй, хятад хилээ хаахгүй, инфиляц буурч долларын ханш буурах байсан юм гэж хэлэх гээд байна. Иргэдийг тэнэг гэж басамжилсан хэвээрээ л байна. Иргэд сонгуульд оролцохдоо МАН-ын амлалтанд болж сонгосон юм бишээ. одоо янз бүрийн амлалтанд хууртдаг хүн байхгүй. Бид сонгууль өгч сурсан. Улс орны эдийн засгийг аваад явчих чадвартай нам гэж үзсэн учраас сонгосон. Хэрвээ АН олонх болсон бол сүйрэх байсан нь тодорхой байсан

Avatar

Mah 2021-11-02 202.126.90.127

Хулгайч хуцсаар л

Avatar

Зочин 2021-11-02 66.181.178.113

Бага солиорцгоо ОРКУУДАА Солиормоор байвал тэр Америкдаа очиж солиор мэдэв үү

Avatar

Зочин 2021-11-02 202.126.89.107

Юу вэ яагаад худлаа бичээд мэдээлэл тавиад байдаг юм бэ хэзээ хаана 2тун вакцин хийлгээд 100 мянган таг өгсөн юм 50 мянга л орж ирж байх чинь билээ спутник вакцин хувийн эмнэлэгт 120 мянган төгрөгөөр хийлгээд 50 мянган төгрөгний дархлаа дэмжих урамшуулал л гэж ирсэн дээ хулгайчууд нь аваад хусаад идчихэж дээ

Avatar

Иргэн 2021-11-02 192.82.74.212

Дампуу төр

Avatar

Зочин 2021-11-02 142.114.121.101

АНГАЙГААД БАЙX ЮМГҮЙ АВИЛГАЧТАЙГАА ТЭМЦ ЭСВЭЭС БАЙРАА ТАВЬ !!!

Avatar

Зочин 2021-11-02 103.26.195.245

Ард иргэдийг ЗГ-ын эсрэг турхирах хэрэггүй. ТӨЛЖ БАЙСАН ЮМАА ТӨЛЖ Л ТААРАА.Ямар татвар нэмчихсэн биш. Ер нь тэгээд хүн өөрөө л хариуцлагаа үүрэх ёстой. Хүүхэд гаргасан бол тэднийгээ тэжээ. Архи ууж, тамхи татаад өөрийгөө өвтгөсөн бол эмээ ав,, эмчилгээгээ хариуц. Залхуураад өөдтэй боловсрол эзэмшээгүй бол биеийн хүчний ажил хий.Толгойгоо ажиллуулж амьдрахаас өөр гарцгүй. Бид хувийн сонирхол дээр тулгуурласан КАПИТАЛИСТ НИЙГЭМД АМЬДАРЧ БАЙГАА ГЭДГЭЭ САНА.

Avatar

zochin 2021-11-02 142.114.121.101

БҮX ЭРX БАЙНА XАЛИУНЫ ЗУЛЗАГА БОЛНО УУ, ЦААЗАА СЭРГЭЭНЭ ҮҮ, ХУВЬСГАЛААС ӨӨР ЮУЧ ӨӨРЧЛӨXГҮЙ НЬ ХЭНД Ч ОЙЛГОМЖТОЙ, ТОЛГОЙГОО АВАXУУЛ ЭСВЭЛ ТОЛГОЙГ НЬ АВ !!! ЭНЭ БОЛ ГАШУУН ҮНЭН !!!

Avatar

zochin 2021-11-02 142.114.121.101

ТАЛX XУЛГАЙЛВАЛ ШОРОНД ОРДОГ, ТӨМӨР ЗАМ ХУЛГАЙЛВАЛ ПАРЛАМЕНТАД ОЧДОГ ДААБЛЕ СТАНДАРТАА УСТГАЖ ОФФШОРЧДОО УСТГА, ТЭР КОРОНА-Г ХЭН Ч УСТГАЖ ЧАДАXГҮЙ ТЭГЛЭЭ ГЭЭД ЧИНИЙ БУРУУ БИШ !!! ҮГҮЙ БОЛ ЗАЙЛ !!!

Avatar

Зочин 2021-11-02 202.126.89.94

Юм бүхэн цагтай. Хүүхэд хийсэн бол хүүхдээ тэжээх нь зүй.

Avatar

Монголхүү 2021-11-02 212.253.197.62

За "төвчигнөхөө" л больчих

Avatar

Zochin 2021-11-02 66.181.170.73

Gadnii tom gazruudad cosultant khiij bsan geed bdg reception khiij bsan zaluuchuudaar khamag zasag turuu dyyrgechikhsen yum chin' argaggui shyy dee. KKKKK

Avatar

иргзн 2021-11-02 202.179.24.97

хажуугаар нь бас Төсөвөөс хумсалдаг Хулгайчуудаа, Авилгачид Оффшорчидтойгоо Хаиуу тэмцэл хийхгүй аваас тэд Балаг тарьсаар байх болно шүү

Avatar

Зочин 2021-11-02 202.21.127.116

za bolj bolj. buten jil tarvalzlaa. odoo jaahan buulgandaa orohgui bol

Avatar

Зочин 2021-11-02 202.126.89.86

Zasgiin gazar your ogtsor !!!!

Avatar

Зочин 2021-11-02 202.21.108.50

Энэ байдал ахин 1 ээс 1.6 жил үргэлжилбэл Монголчууд юмаа хийж эхлэнэ болоогүй илүү тархи ажиллаж жинхэнэ үйлдвэржилт явагдаж магадгүй. Гэвч Хятадууд бүх үйлдвэрүүдийн суурь машинуудыг мэргэшсэн инженерүүдтэй нь, ажилтнуудтай нь залгичихсан. МАН, Мэнгэт, Зи, Намбар, Баабар, Гончиг , Да нарын хоолойгоор орж хошногоор гарсан сан.

Avatar

Зочин 2021-11-02 202.21.108.50

Багабанди, Лүндаа, Очирбат, Мэлхий, Баригдадгүй ӨВ н чөөгий.

Avatar

Зочин 2021-11-02 66.181.177.41

Сэтгэлээр унах юм байхгүй,Хятадын хортой жимс,хүнс идэж байхаар өөрсдөө тарьж,ургуулж хэрэглэж сур ,тэгвэл өвдөхгүй хэдэн жил амьд явна . Бусдын мөнгө,төгрөг авч өлсгөлөн зарлаж,бусдыг гүтгэж ,муулж мөнгө олж голомтоо харлуулахгүй бай гэж Галзуу,солиотойн мэдэгдэхгүй болсон хүмүүст хэлье ?

Avatar

Иргэн 2021-11-02 192.82.68.179

ХЭРЭГЛЭСЭН БОЛ ТӨЛЖ Л ТААРНА .ЕР НЬ ӨӨРИЙНХӨӨ ТӨЛӨӨ ТЭМЦЭЖ АМЬДАРНА ШҮҮ . ХАЛАМЖ ДЭНДЛЭЭ

Avatar

Иргэн 2021-11-02 202.170.68.162

Байгалийн шалгарлыг давж чадахгүй нь тэгээд амьдралын ёроолруу унацгаана. Үүнд гайхаад байх зүйлгүй. Хямралыг боломж болгодог цөөн хүмүүс нь хожино, урсгалаараа явсангууд нь урсана, өөр яалтай билээ

Avatar

maiga mongoonuudiin bodol 2021-11-02 103.26.193.4

ardiin zasag bhd uhsen ch yadiin

Avatar

Зочин 2021-11-02 103.9.90.130

Хэрэглэсэн болж төлж л таараа. Хог тарьж байгаа бол төлж л таараа. Халамжаа зогсоож хариуцлагатай иргэдтэй больё.

Avatar

Зочин 2021-11-02 202.55.188.102

Хохь нь ээ, МАНгас чинь сонгуульд зарцуулсан иргэдэд тараасан менгее ингэж суутгаж авдгым за. НДШ нэмэх, МСУТ 200к хуримтлуулах, хуухдийн 100к хуримтлуулах, …, гэх мэтээр янз бурийн аргаар ард иргэдээс суутгаж авна за. Одоо удахгуй тог ус дулааны телбер нэмэгдэнэ, бас НОАТ 10% – 15% болж нэмэгдэнэ. Баяртайгаар хулээж авцгаа даа менгеер саналаа худалдсан оркуудаа!!!

Avatar

ЗОЧИН 2021-11-02 103.14.39.2

Улсаа барьцаанд тавьж гаднаас зээл аваад өрөндөө улсаа өгөх л үлдлээ

Avatar

Иргэн 2021-11-02 150.129.142.129

ТөлөхгүЙ гээд яахын. Чиний хэрэглэсэн юмыг бусад төлөх ёстой гээд байгаа бол жинхэнэ шимэгч байна даа чи. Юу ч хийхгүй, ямарч зарлага гардаггүй ганцхан л газар байдаг байх. Тэнд очмоор байна гэхгүй л байлгүй.

Avatar

Зочин 2021-11-02 103.26.194.126

Heden malaa dagaad mahaa ideed buun buunuuruu zurhi,sudas,tsus harvaltaelegnii uvchinduu nervegdeed ulam tsuuruud hen negen gadnii nuhur hurch ireed ezen suuhiig huleegeed l suuj dee

Avatar

Зочин 2021-11-02 103.212.116.38

Бодит амьдралд элгээрээ бүгдээрээ хамтдаа хэвтэцгээe дээ.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж