Сурвалжлага: Хүүхдийг шашны зан үйлд  уруу татах нь ч хүчирхийлэл | News.MN

Сурвалжлага: Хүүхдийг шашны зан үйлд  уруу татах нь ч хүчирхийлэл

Сурвалжлага: Хүүхдийг шашны зан үйлд  уруу татах нь ч хүчирхийлэл

Сурвалжлага: Хүүхдийг шашны зан үйлд  уруу татах нь ч хүчирхийлэл

Гитар тоглож сурахаар сүмд очсон хөдөөний өсвөр насны хүү Христийг эцгээ гэж бодох болжээ. Уг нь тэр сүсэг бишрэлгүй, хөгжим тоглох сонирхолдоо хөтлөгдөж “сүмд үнэгүй сургалт бий” гэх сургаар таньдаг ах нарыгаа дагаж очсон нь тухай Н.Галбадрах ярьж байв. Тэр одоо 21 настай. Сүмийн гишүүн болоод найман жил болжээ.

Тэрбээр “Гитар тоглох дуртай болохоороо анх очиж байсан юм. Миний зорилго хөгжим тоглож сурах, англи хэл сурах байсан. Сүмд анх ирэхэд пастер “бүгдээрээ бурханд залбираарай” гэхэд надад маш эвгүй байсан. Юуны төлөө хэнд залбирч байгаагаа мэдэхгүй зүгээр л нүдээ аньж зогсч байсан"  гэв.  Гэхдээ Н.Галбадрахын энэ бодол хоёр сарын дараа өөрчлөгдөж, сүмд, Христэд үнэн сэтгэлээсээ сүсэглэх болжээ.  Түүний хэлснээр бурхнаас бүх зүйлийг хүсч залбирч чадвал мөнгө, хувцас, эд зүйлтэй төвөггүй болж чадах гэнэ.

Н.Галбадрах бүх зүйлийг бурхантай холбож ойлгох аж. “Та бурханд итгэ, залбираад үз. Хоол хүнс хувцас, мөнгө өөрөө ирнэ. Тэр бол бурхан таныг сонссон тусламж юм" гэх нь содон сонсогдоно.

Хотод оюутан болж орж ирээд  амьдрал минь хэцүү байгаа тухай, зовлонгоо нимгэлэх гэж сүм олж өгөхийг би бурхнаас үнэн сэтгэлээсээ залбирч гуйсан юм. Тэр үед би ээжтэйгээ хотод нүүж ирээд удаагүй байсан. Гэтэл залбирсны дараа гайхамшиг тохиолдсон. Маргааш нь таван шараас зурагт хүртэл алхаж явах замын минь урд сүм маань байсан” гэлээ. Одоо тэрхүү сүмдээ ажилладаг аж.

Түүний адил бусад үе тэнгийнхэн нь ч бас өсвөр насандаа англи хэл сурах, хөгжим тоглох, бас үнэгүй хоол хүнсэнд татагдаж ирдэг нь бодит үнэн. Харин  нэг л мэдэхэд сүм нь ойр дотнын хүмүүсээс нь ч илүү, бурхан түүний эцэг мэт санагддаг болчихдог байна.

Гэр бүлийнхэн нь эхэндээ дургүйцнэ, эсэргүүцнэ, сүүлдээ зөнд нь хаядаг аж. Тиймээс бурхан тэдний аврагч, сүм бол гэр бүлийг нь “орлоно”. Ийм л дүр зураг сүмийн хүүхэд залууст нийтлэг аж.

Мэдээж хүний шашин шүтэх, эс шүтэх нь Үндсэн хуулиар олгогдсон эрх боловч сүсэг бишрэл хэт туйлширвал мухар сүсэг, тархи угаалт болно. Энэ нь үндэсний аюулгүй байдлын асуудал болж мэднэ.

Зам дагуу захын нэгэн сүмээр ороход анхаарал татсан нэг зүйл нь хоол хүнс. Шуудай шуудайгаар гурил, будаа, хүнсний ногоо, далайн байцаа зэргийг өржээ. Үүнийг хэн дуртайд нь өгөхгүй. Харин сүмийн гишүүдэд, зорилтот бүлгийн гэх тодотголтой айл өрхийнхөө нэрсийг урьдчилан авч жагсаалтын дагуу олгодог байна. Энэ тухай сүмийн номлогчоос асуувал “Хоол хүнсний тусламжийг манай сүмийн гишүүн болсны дараа хэзээ ч авч болно. Бид идэвхтэй гишүүдийнхээ нэрсийнх нь жагсаалтын дагуу тараах гэж байгаа юм. Одоогоор заалаар залбирал мөргөл үйлдэх боломжгүй. Дээрээс дарамт шахалт их байна. Бас цар тахал гээд англи хэл, солонгос хэл заахгүй байгаа. Гэхдээ чи утасны дугаар гэрийн хаягаа үлдээчхээрэй” гэж байв.

Сүмийн гишүүн болохыг сонирхсон хэний ч гар утас, гэрийн хаягийг нь тэмдэглэнэ. Дараа нь өөрсдөө холбогддог аж. Нэг давхар тоосгон барилга бүхий тус сүм нь Гандангийн дэнжид гэр хороолол дунд байрлах бөгөөд анзаарч харахгүй бол хүмүүсийн нүдэнд үл тусна. Харин сүмээр ороод гарах төдийд хүүхэд залуус хөгжим тоглох сонирхолдоо хөтлөгдөж, хэл сурахаар сүмд элсээд “тархиа угаалгадаг” болох нь анзаарагдав. Цаашилбал гаж буруу шашны урсгалын нөлөөгөөр амиа хорлох ч эрсдэлтэй.

 Хууль хүчний байгууллагын мэдээлснээр сүүлийн үед гаднын шашин, сүмийн үйл ажиллагаа  хүүхдийн сонирхлыг англи хэл, хөгжмийн хичээлээр татаж шашиндаа элсүүлдэг. Энэ нь хүүхдийн эрхийг ноцтой зөрчиж буй үйлдэл. Улмаар хүүхэд амиа хорлосон ч тохиолдол гарч байж.

Энэ тухай УЕПГ-ын сургалтын албаны хяналтын прокурор, хуульзүйн ухааны доктор Б.Өнөрмаа “Сүүлийн үед шашны байгууллагууд хүүхдүүдийг хөгжим болон бусад эд зүйлсээр уруу татаж элсүүлж байгааг анхааралдаа авах ёстой. Шашны гаж буруу урсгалаас үүдэн хүүхэд амиа хорлосон тохиолдол ч гарч байсан. Амиа хорлолт бол сэтгэл гутралын эцсийн хязгаар. Сүүлийн үед өсвөр насныхан, залуус яагаад амиа хорлоод байна гэдгийг анхаарч, ажиллах шаардлагатай байна”  гэсэн юм.

Статистик мэдээллээр, улсын хэмжээнд 300 орчим сүм хийд, шашны 67 урсгал байгаа нь Үндэсний аюулгүй байдалд нөлөөлөхүйц хэмжээнд хүрснийг шашин судлаачид хэлдэг.

Учир нь, эдгээр олон урсгал дунд гаж буруу урсгал, гадны улс орнуудад хориглосон шашны урсгал орж ирэх болсонтой холбоотой. Үүнийг Нийслэлийн Иргэдийн төлөөлөгчдийн хурлын хууль хяналтын хэлтсийнхэн хянах ёстой. Гэвч мэдээлэл өгөх мэргэжилтэн алга. Бүгд  “дарга мэднэ” гэх. Ганцхан дарга мэдэх асуудал юм бол тэр олон хүн юу хийж, юунд хяналт тавьж суугаа юм бол.  Харин Нийслэлийн мэргэжлийн хяналтын газраас нийслэлд үйл ажиллагаа явуулж буй сүм хийдүүдийг хянах үүрэг чиглэл байхгүй гэдгийг хэлж байв.

Тэд зөвхөн цар тахлын үед халдвар хамгааллын дэглэмийг сахиулах зорилгоор хяналт тавьж байжээ.

Нөгөө талд, хүүхдийн хүсэл сонирхлыг үл харгалзан, хүчээр шашинд уруу татах нь  хүүхдийн эрхийг зөрчиж буй ноцтой үйлдлийн нэг аж. Энэ тухай Б.Өнөрмаа доктор ярихдаа “Хүүхэд өөрөө шийдвэр гаргах чадваргүй, зөрчигдсөн эрхээ сэргээлгэх чадамжгүй, насанд хүрсэн хүний бүрэн хараат байдалд байдаг субьект. Жишээ нь, эцэг эх асран хамгаалагч нь хүүхдийн сонирхлыг үл харгалзан лам болох ёстой гэж тулгах нь өөрөө зөрчил юм. Гэтэл ламхай нарын хэчнээн нь номынхоо утгыг нь ч ойлгохгүй маани уншиж байгаа бол” гэсэн юм.

Түүний хэлсэн шиг Гандантэгчинлэн хийдэд шавилж буй ламхай нар бүгд номын мөр хөөж лам болох хүсэлтэй болов уу. Энэ талаар сурвалжлахаар Гантэгчинлэн хийдээр орлоо.

                   “ЭМЭЭ ГОЁ ЮМ ҮЗҮҮЛНЭ ГЭЖ ХЭЛЭЭД ЛАМ БОЛГОЧИХСОН”

Багшийнхаа олбог, хонх, дамар бусад хэрэгслийг нь барьсаар ард нь чимээгүй дагаж алхах ламхай нартай цөөнгүй таарна. Зарим нь Батцагаан, Цогчин дуган хоёрын дунд данх барьсаар алхана. Тэд хэсэг бүлгээрээ, үе тэнгээрээ найз нөхөд болжээ. Хуралд суухаар хаа нэг тийшээ алхах зарим нь байхад нөгөө хэсэг нь дотуур байр луугаа явна. Улаан орхимж намируулсаар алхах ламхай нар бүгд лам болох нь эргэлзээтэй. Өөрийн хүсэл сонирхлоороо сурч амьдарч байгаа нь ч ховор санагдав.

Тэд “Үе дамжсан ламын удамтай болохоор гэр бүлийнхний хүсэлтээр лам болсон”, “Лам болох нь аав ээж, эмээ өвөөгийн хүсэлт”, “Гэр бүлийнхэн хүсч байгаа болохоор лам болох ёстой” гэж ярих нь нийтлэг байв.

14 настай Н.Цогт-Очир цагдаа болох мөрөөдлөө одоо ч орхиогүй. Түүнийг хоёрдугаар ангид байхад нь ламхай болгожээ. Энэ тухай тэрбээр “Цагдаа болох мөрөөдөлтэй. Намайг хоёрдугаар ангид байхад эмээ “гоё юм үзүүлнэ” гэж дагуулж яваад лам болгочихсон. Би одоо ч мөрөөдлөө орхиогүй. Гэхдээ лам болохгүй гэхээр гэрийнхэн уурлаж, шаардаад байдаг”  гэлээ. Мөн 12 настай Т.Цоггэрэл “Аав ээж манайх үе дамжсан ламын удамтай. Чи лам болох ёстой гэсэн. Одоо дөрөв дэх жилдээ сурч байна. Уг нь би судлаач болохыг мөрөөддөг” гэлээ. 11 настай Н.Эрдэмбилэгийн тухайд аав нь лам учраас лам болохоор сурч байгаа гэнэ. Тэр “Аав лам учраас би залгамж халааг нь авах ёстой. Аав ээжийн л хүсэлт. Заримдаа шантармаар байдаг. Ирээдүйд хуульч болохыг хүсдэг. Гэхдээ гэр бүлийнхэн зөвшөөрөхгүй байх” гэж байв. Энэ тухай ярихад ламхай нар цаанаа л гунигтай. Энэ мэтчилэн хэчнээн хүүхэд өөрийн биш бусдын мөрөөдлийг гүйцэээхээр хүчээр бурханы ном үзэж байгааг тааж хэлэх аргагүй.

Ямартай ч өөрсдийн хүслээр зорьж лам болохоор суралцаж байгаа нь цөөхөн бололтой. Тэгвэл сургагч багш лам нарын хэлснээр эцэг эхчүүдийн хувьд үе дамжсан ламын удмыг залгуулах, аль эсвэл зурхайч нарын “танай хүү лам болно” гэсэн үгээр, цөөн хэсэг нь хүүхдийнхээ хөлийг нь гүйцэхгүй болохоор, мөнгө олох зорилгоор хүүхдээ лам болгохоор шийддэг байна. Харин өөрийн хүслээр шавилан суралцаж лам болох нь ховор аж. Сургагч багш нар “Дургүй ламыг дарж байж сахил хүртээнэ гэдэг шиг өөрөө сонирхолгүй л бол лам болохгүй. Шавь сургалтын явцад лам болох сонирхолгүй,  эцэг эх нь хүчээр авчирсан, бусдын хүслээр сурч буй хүүхэд ном сурахдаа ч удаан. Зарим эцэг эх хөл нь гүйцэгдэхгүй хүүхдээ хүмүүжүүлэхээр лам болгодог. Гэтэл сургалтын явцад зан нь эвдэрчихсэн, хулгайч, худалч болчихсон хүүхдүүд цөөнгүй. Зарим нь худал хэлж бусдаас өргөл барьц авна. Ийм тохиолдолд эцэг эхэд нь шууд хэлдэг. Гэхдээ бүгд биш ч цөөн зарим нь зөв замаа олдог.

Ламхай болохын тулд зургаан сар хичээж суралцаж байж сахилаа авна. Хэн дуртай нь лам болдоггүй. Энэ бол маш их тэвчээр, оюун ухааны чадамж шаарддаг. Эцэг эхчүүдийн зарим нь хүүхдээ асран хамгаалах эрхээсээ татгалзах байдлаар ламхай болгох хандлагатай байдаг” гэж байлаа.

Хүүхдийн эрхийн зөрчил гэхээр нийгэм гэр бүлийн хүчирхийлэлтэй, бие мах бодийн хүчирхийлэлтэй холбож ойлгодог. Хуулийн байгууллагын хяналт шалгалтаар гэр бүлийн хүчирхийлэл, тэтгэмж, бэлгийн хүчирхийлэл нийтлэг илэрдэг. Үүний цаана хүүхдийг үл хайхарсан, хүсэл сонирхлыг нь үл харгалзсан, хүүхдийг шашны зан үйлд  уруу татсан зэрэг маш олон зөрчил илрэхгүй хөшигний цаана бугширсан асуудал болжээ.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
15
ЗөвЗөв
8
ХарамсалтайХарамсалтай
5
ТэнэглэлТэнэглэл
5
БурууБуруу
3
ХахаХаха
2
ГайхмаарГайхмаар
1
ХөөрхөнХөөрхөн
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

63 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2021-10-21 192.82.88.220

Ер нь бол христийнхэн анх орж ирэхдээ хүүхдүүд рүү чиглэсэн бодлоготой байсан. Тэр үеийн христид орсон хүүхдүүд нь одоо насанд хүрээд сүлжээгээ далд хэлбэрээр тэлсээр байгаагийн жишээ бол өнөө шидэт орон энтэр гээд байдаг Ганжавхлан, EFES сүлжээ дэлгүүр, Улаанбаатар сургууль гээд олон байна. Хэдэн ламхай хүүхдүүд, буддын шашнаа ад үзээд элдэвлээд байвал тэр орон зайг нь христ, муслимынхан л эзлэнэ дээ

Avatar

Зочин 2021-10-21 117.111.26.190

Библийн сургааль сонссон хүүхдүүд хэзээч буруу тийш хазайхгүй~

Avatar

Зочин 2021-10-21 117.111.26.190

Сүм цуглааныг буруутгах зүйл байхгүй
Библи номыг унших тусам ухаарал агуу их мэдлэгийг олж авдаг~
Зөв сэтгэл зөв хөмүүжилтэй болно
Еврейчүүд шиг Лидерчүүдийг бий болгодог
Сүм цуглаанд буруу зүйл гэж байхгүй
Минтвий мэдэх муу хүн засраад одоо схн өөдтэй амьдарч бна
Уруудсан хүн гэж сонсоогүй юм бна

Avatar

Уншигч 2021-10-21 202.55.188.97

Яг юу нь үнэн, зөв, үр дүнтэйг мэдээгүй, мэдэхийг хүсээгүй байж хэн нэгний итгэл үнэмшлийг хөндлөнгөөс булингартуулан бичсэн сэтгүүлч та нэг харсан тохиолдлоор бүгдийг дүгнэсэндээ уучлал хүснэ үү!!!
Таны ярьж байгаа хүүхдийн эрхийн цаана зөвхөн шашин шүтэх, итгэл үнэмшилтэй байх зөрчигдөж байгаа юу гэвэл үгүй!!!!!!!!
Нийгэм даяараа ёс суртахуунгүй завхайрал, ёс бусад автагдсан байна. Жишээ нь: 14 нас ч хүрээгүй байж аль хэзээний бэлгийн харьцаанд орсон, pc донтсон гэх мэт асуудлыг дэглээч!!!!

Avatar

Зочин 2021-10-21 66.181.188.80

Хандалт л авч бвал болоо гэсэн сэтгэлээр "ядруухан" гарчиг өгчээ. Хэтэрхий нэг талыг барьж муухай харагдуулж хүмүүсийн хар бараан сэтгэгдэл цуглуулах гэсэн нийтлэл байна даа. Асуудлыг олон талаас нь харж задлан шинжилж дүгнэлт хийх чадваргүй сэтгүүлч байна шүү та!.

Avatar

иргэн 2021-10-21 76.123.139.230

Монголд яг христийн шашны сүмүүд цөөн. Христийн нэрийг барьсан мормон болон мүүний шашныхан их байгаа. Мормонууд Библи уншдаггүй. Мормоны ном гэж тусдаа ном үздэг. Англи хэл сурах, АНУ-руу явах зорилгоор олон монголчууд Мормоны сүмд элсдэг.

Avatar

Ииии 2021-10-21 51.195.151.166

Зөвхөн Францад пасторуудад хүчиндүүлсэн 300000 хохирогчид бүртгэгджээ тэдний ихэнх нь эрэгтэй бага насны хүүхдүүд 🤮 тэглээ гээд будда гоё гэж байгаа юм биш шүү

Avatar

Зочин 2021-10-21 185.107.47.215

>>>>>>>>>>> Шилдэг тавтай морилно уу секс болзоо сайт — https://mysp.ac/50fjz

Avatar

Эмч 2021-10-21 66.181.161.81

Монгол хүн БУДДА .г шүтнэ хамгийн энэрэнгүй шинжлэх ухааны шашин

Avatar

Зочин 2021-10-21 202.126.88.219

Ер ньбуддагаа шүтэх хэрэг эй хүнд заавал итгэл үнэмшил тайвшрал заавал байххэрэгтэй.Манай будда ер нь ядарсан зүдэрсэн үедхачин тайвралыгөгдөг тэгэд сайн бүхнээ даатгаад сэтгэлээ тайвшруулахгүй яадаг юм.Хэн юугаа шүтэх ер нь ямар хамаатай юмбэ

Avatar

зочин 2021-10-21 64.119.27.42

Бурханы болон Есүс Христийн нэр барьсан, гаж сургаалтай, бохир ашиг хайсан шашны урсгалууд олон байгааг ялгаж таних хэрэгтэй. Христитгэл бол ямар нэг шашны зан үйл хийдэггүй. талцаж хуваагдаж хагаралдах хэнд хэрэгтэй юм бэ? түүний оронд таны сүсэглэж байгаа зураг, баримал, бас тэдгээрээр таныг айлгаж, далайлгаж, хуурч суугаа ламбугай ч бурхан биш гэдгийг, тэдний аль нь ч таны амь амьдралын үнэ цэн, зам мөрийг тодорхойлж чадахгүй, тодорхойлох эрхгүй гэдгийг ухаарч яагаад болохгүй вэ?

Avatar

Зочин 2021-10-21 202.126.89.179

Замбараагүй энэ олон шашны явуулж буй үйл ажилгааны золиос нь зөвхөн хүүхэд ч биш Ирээдүйн Монгол улсын оршин тогтнох эс тогтохтой шууд холбоотой учир Христын сүмүүдийг хаах хязгаарлах хэрэгтэй Солонгос Японд амиа хорлох хүүхдүүд бүгд Христын үнэнч шүтэгчид байдаг

Avatar

zochin 2021-10-21 211.36.144.95

za bitii shaagaad bgaarai

Avatar

Зочин 2021-10-21 202.126.89.197

Оросын коминтeрны хэд удирдсан нэг хурал дээрээ лам нарыг хавчиж, насанд хүрсэн хүнийг л лам болгох бодлогоо ярихад нь манай мэргэн сайд Амар ядахдаа оточ маарамба болох хүүхдийг бага наснаас нь бэлдэхгүй бол өндөг нь зузаараад судас барих мэдрэмж муутай болдог гэж учирлаад ч дийлээгүй байдаг. 70 жил коммунистуудаар тархиндаа юу бодож итгэхээ хүртэл хянуулж цагдуулсан одоо бол харин яршиг шүү. Үр хүүхдээ юу хийдэг хэн болгохоо өөрөө мэдчихий

Avatar

Зочин 2021-10-21 139.5.218.79

Наад үгээ христийнхэндээ л хэл. Гадны бодлогоор орж ирсэн христийн шашныхан чинь бодлогын ямаыг эзэлчихсэн сурах бичгээс нь эхлээд бүх юмнаас нь ёс заншил уламжлал хамаг юмыг хасаад багаас нь тархийг угаах ажиллагааг гурил будаагаар татаж байхад юм хэлэхгүй байж өөрийнхөө уламжлалт шашин номоо л нэг их ад үздэг болж. Ингэх тусам чинь христ ислам мүүн есөн жорын шашныхан л орон зайгаа тэлэх болно. Эцэстээ хүүхдүүд чинь эцэг эхээ биш эзэн есүстээ хайртай гэж дуулсан хүмүүс болно

Avatar

Зочин 2021-10-21 64.119.20.65

Энэ хүүхдүүд залуучуудын нэрийг бүтнээр нь тавих хэрэг байдаг юм уу, чи лам болохгүй дургүй гэл үү гээд л дарамт ирвэл энэ сэтгүүлч өмнөөс нь дарамтлуулах уу? Ёс зүйгүй сэтгүүл зүй хэзээ ч монголд арилахгүй байх аа.

Avatar

Шар шашны бандидах 2021-10-21 94.142.244.16

Шарын шашин Монголыг ингэж сүйрүүлээгүй бол эдгээр хүүхдүүд ядуурч хоол хайж христ сүмд очихгүй байсан. Дорд ядуу харгис түвдийн сумд явж байснаас баян тансаг боловсрол өндөртэй барууны сүмд явсан дээрээ. Шоронд байгаа хоригдлуудыг христын лам нар зөв замд оруулах гэж тэмцэж явдаг шар лам нар хэзээч тэр газраар ордоггүй зөвхөн мөнгөтэй хүнийг дагаж явдаг. Христ шашин бол хүний төлөө ажилладаг бол шарын шашин мөнгөний төлөө ажилладаг ялгаатай.

Avatar

Paвcaл 2021-10-21 73.42.213.129

Шашинд уруу татах хүчирхийлэл. Мөн LGBT сурталчлах бас хүчирхийлэл.

Avatar

зочноор 2021-10-21 202.21.112.106

гадных ч бай дотоодынх ч бай шашныг хүүхдүүдэд ухуулж байгаа нь буруу гэж бодож байна Аль ч шашин бай бүгд л адилхан өөрсдийн зорилготой

Avatar

Зочин 2021-10-21 66.181.161.11

Хөлсний бичээч.

Avatar

Ганаа 2021-10-21 150.129.141.200

Энэ мэдээний гарчгаа ямар олон сольж байна аа? Шашны зан үйлд уруу татах, шашнаа суртачлах хоёр шал өөр юм. Авшиг хүртээх, баптисмын ёслол гэх мэт үйлийг насанд хүрээгүй хүүхдэд эцэг эхийн зөвшөөрөлгүй хийж байгаа бол цагдаад хандах ёстой

Avatar

буруу 2021-10-21 150.129.141.200

Дэлгэрцэцэг сэтгүүлч та нийтлэлээ оруулахаас өмнө гарчиг болон толгойныхоо зургийг бодож байж оруулж байна уу. Гомдмоор. Бас сүмийн нөлөөгөөр архинаас гарч, амьдрал дээшилсэн хүмүүсийг сурвалжил Дэлхийн зөн, авралын арми зэргийн талаар ярь. Эсвэл тахир дутуу, хаягдсан хүүхдүүд, сэтгэл гутралд орогсод зэрэг дарга нарт хэрэггүй болсон хүмүүсийг хүн гэж үзээд тусалдаг байгууллагуудыг сурвалжил. Тэнцвэртэй мэдээллэ

Avatar

Зочин 2021-10-21 202.131.245.34

гандангийн төв хашаан дотор ороод үзээрэй, шинээр хийсэн явган хүний зам нь хөгжлийн бэрхшээлтэй, хүүхдийн тэрэгтэй иргэдэд огт зориулагдаагүй, хүний төлөө гэсэн сэтгэл огт харагддагүй юм байна лээ. Зөвхөн автомашиндаа зориулаад зам дээр налуу хийчихсэн ч байх шиг. Эндээс Гандангийн мөн чанар харагдаж байна.

Avatar

Зочин 2021-10-21 139.5.218.79

зссс хэдэн зууны өмнө жилийн өмнө байгуулагдсан Гандан байтугай өнөөдөр баригдсан шилэн байшингуудад ч наад асуудал чинь байхгүй хэвээр байна Монголд. Харин ч шинээр барьсан Бат цагаан дугандаа тэргэнцэрийн зас хийсэн л байна лээ

Avatar

Энэ нийтлэлийг хэн бичүүлсэн бэ? Уламжлалт шашнаа хамруулсан ч байх шиг 2021-10-21 103.26.194.19

Энэ нийтлэлийг хэн бичүүлсэн бэ? Уламжлалт шашнаа хамруулсан ч байх шиг. news.mn мэдлэггүй сэтгүүлч, мөнгөний хөлсний бичээч, бичлэгийн хэлээр нүгэл үйлдэгсэд юмаа даа. Үйлийн үр гэж хатуу хууль бий. Хэзээ ч аргалж, өөрчилж чадахгүй дээ хөөрхий!!

Avatar

Х 2021-10-21 202.55.188.38

Тэгээд уламжлалт шашин нь ламхай юу

Avatar

Зочин 2021-10-21 51.195.151.166

Уламжлалт шашин гэж байхгүй шүү

Avatar

1 2021-10-21 202.9.40.28

འེ་ཁི་ལཱེད་པི་ཆིག་འུ་སུག་སུར་
ད་རཱ་ནི་པུར་ཧན་ནུ་ཤ་སིན་འིག་ཤཱུམ་ཅིལ!

Avatar

Чой хамба 2021-10-21 150.129.141.200

Та ч бас эхлээд бичиг үсэг сур, дараа нь сэтгүүлчийг шүүмжил гэхгү юү 😂

Avatar

Zochin 2021-10-21 202.9.40.7

Hrist…budaa..lal buh ustga…muhar suseg z**l…..ireedui buh ustga…..naidvartai

Avatar

Зочин 2021-10-21 202.126.88.170

Тэнэг нийтлэл вэ

Avatar

Зочин 2021-10-21 192.82.73.105

Шашин бол хар тамхи гэж Маркс хэлсэн гэдэг.Яг хар тамхичин шиг л болно.Мунхруулагч ,бусдыг сорж амьдрагч л болно гээд байна .

Avatar

Зочин 2021-10-21 139.5.218.79

Марксын чинь коммунизм хар тамхинаас аймаар байсан даа

Avatar

Зочин 2021-10-21 139.5.218.79

Коминтерны Оросууд удирдсан нэг хурал болоод лам нарыг хавчих бодлогоо ярихдаа насанд хүрсэн бол лам болгоно гэж ярьжээ. Тэгэхэд нь мэргэн сайд А.Амар гуай ядахдаа маарамба оточ болох хүнийг хүүхэд байхаас нь сургахгүй бол болохгүй судас барих хурууны өндөгний мэдрэмжийг багаас зузаарахаас нь өмнө сургадаг юм гэж учирлаад коммунист хэдэн галзууг дийлээгүй гэж байгаа. 70 жил юу тархиндаа бодохоо хүртэл бусдаар хянуулсан, одоо ч харин ёстой яршиг байнаа, үр хүүхдээ хэн юу болгохоо өөрсдөө мэдчихий

Avatar

Зочин 2021-10-21 202.126.88.170

ШАШИН СОЁЛХОО ТАЛААР ЗӨВ ОЙЛГОЛТГҮЙ, МЭДЛЭГГҮЙ МОНГОЛЧУУД МУНХАГ ‼️

Avatar

Зочин 2021-10-21 103.14.36.18

Шашин бол хар тамхи мөнөөсөө мөн. Мунхаг хүн л шашинд сүсэглэдэг. Бүх шашныг хааж, шинжлэх ухааны хөгжүүлэх хэрэгтэй.

Avatar

буруу 2021-10-21 150.129.141.200

Сэтгүүлч Дэлгэрцэцэг ээ, хүн төрөлөхтөн шашинтай хамт явж ирсэн. Гаж буруу сургаал байгаа, түүнийг олж сурвалжлахаас биш үндсэн хуулиар олгогдсон эрхийн эсрэг ийм муухай турхирсан нийтлэл бичиж болохгүй. Буддын болон Христийн шашинтай хүмүүс Монголын бараг 90 хувь нь. Тэдний дундаас учир ойлгох, таны нийтлэлийг уншсан хүмүүс бүгд танд муу муухайг бодно. Танд ямар нэг муу юм учраасай гэж залбирна. Та итгэхгүй байж болно. Гэхдээ хүмүүст ингэж үзэгдэх сайхан уу? 2 сая хүн таны эсрэг байна

Avatar

м 2021-10-21 202.21.103.226

Хүнд муу муухай учраасай гэж залбирдаг болтлоо бурхан шүтнэ ч гэж юу байх вэ, буг шүтэгсэд л тэгж бодох байх

Avatar

буруу 2021-10-21 150.129.141.200

алдаа гаргаснаа зөвшөөрнө. Гэгээрэх болтугай, дайснаа хайрлая, уучлаарай. Сэтгүүлч Дэлгэрцэцэг гэгээрэх болтугай хэхэ

Avatar

БИБЛИ БАС ХУДЛАА ШҮҮ!!! ХҮН ДАХИН ТӨРДӨГГҮЙ ГЭЖ ХУДЛАА Ш**ГААД!!! ДАХИН ТӨРДӨГ ТӨРДӨГГҮЙГЭЭ Ч МЭДЭХГҮЙ ШАРАА П*ЗД**НУУД!!! ИЧИЖ ҮХЭЭСЭЙ!!! 2021-10-21 192.82.68.253

БИБЛИ БАС ХУДЛАА ШҮҮ!!! ХҮН ДАХИН ТӨРДӨГГҮЙ ГЭЖ ХУДЛАА Ш**ГААД!!! ДАХИН ТӨРДӨГ ТӨРДӨГГҮЙГЭЭ Ч МЭДЭХГҮЙ ШАРАА П*ЗД**НУУД!!! ИЧИЖ ҮХЭЭСЭЙ!!! БИБЛИ БАС ХУДЛАА ШҮҮ!!! ХҮН ДАХИН ТӨРДӨГГҮЙ ГЭЖ ХУДЛАА Ш**ГААД!!! ДАХИН ТӨРДӨГ ТӨРДӨГГҮЙГЭЭ Ч МЭДЭХГҮЙ ШАРАА П*ЗД**НУУД!!! ИЧИЖ ҮХЭЭСЭЙ!!! БИБЛИ БАС ХУДЛАА ШҮҮ!!! ХҮН ДАХИН ТӨРДӨГГҮЙ ГЭЖ ХУДЛАА Ш**ГААД!!! ДАХИН ТӨРДӨГ ТӨРДӨГГҮЙГЭЭ Ч МЭДЭХГҮЙ ШАРАА П*ЗД**НУУД!!! ИЧИЖ ҮХЭЭСЭЙ!!! БИБЛИ БАС ХУДЛАА ШҮҮ!!! ХҮН ДАХИН ТӨРДӨГГҮЙ ГЭЖ ХУДЛАА Ш**ГААД!!! ДАХИН ТӨРДӨГ Т

Avatar

Зочин 2021-10-21 139.5.218.198

БАС НЭГ ШАШНЫ ФАНАТ,,, ЭНЭ НӨХӨР БУДДЫН ШАШНЫ ШАРЫН УРСГАЛ НОМЛОЛЫГ ХАГАС ДУТУУ БУРУУ ЗӨРҮҮ СОНСОЖ ГҮН БАТ ИТГЭСЭН БОЛОЛТОЙ,,,,БАС СЭТГЭГЦИЙН ӨӨРЧЛӨЛТТЭЙ,,,,ЭМЭЭ УУГААЧЭЭ,,, ЭМЧ ЭМНЭЛЭГ БАРААД,,, СЭТГЭЛ ЗҮЙЧ ДЭЭР ОЧОО,,,,

Avatar

Zochin 2021-10-21 103.26.193.209

Mongol uls hetsuudej bna shu hezee iim blaa arai bna shu bid ezen mal shig bhin yamarch shan ewseg humuus yum be de bid

Avatar

МАНЖИЙН ХААНЫ ШАХААГААР ОРЖ ИРСЭН ШАРЫН ШАШИН ОДОО ЗАЙЛ!!!!! ТӨВД РҮҮГЭЭ ЗАЙЛ!!! ЗАЙЛ!!! ЗАЙЛ!!!!! 2021-10-21 192.82.68.253

МАНЖИЙН ХААНЫ ШАХААГААР ОРЖ ИРСЭН ШАРЫН ШАШИН ОДОО ЗАЙЛ!!!!! ТӨВД РҮҮГЭЭ ЗАЙЛ!!! ЗАЙЛ!!! ЗАЙЛ!!!!! МАНЖИЙН ХААНЫ ШАХААГААР ОРЖ ИРСЭН ШАРЫН ШАШИН ОДОО ЗАЙЛ!!!!! ТӨВД РҮҮГЭЭ ЗАЙЛ!!! ЗАЙЛ!!! ЗАЙЛ!!!!! МАНЖИЙН ХААНЫ ШАХААГААР ОРЖ ИРСЭН ШАРЫН ШАШИН ОДОО ЗАЙЛ!!!!! ТӨВД РҮҮГЭЭ ЗАЙЛ!!! ЗАЙЛ!!! ЗАЙЛ!!!!! МАНЖИЙН ХААНЫ ШАХААГААР ОРЖ ИРСЭН ШАРЫН ШАШИН ОДОО ЗАЙЛ!!!!! ТӨВД РҮҮГЭЭ ЗАЙЛ!!! ЗАЙЛ!!! ЗАЙЛ!!!!! МАНЖИЙН ХААНЫ ШАХААГААР ОРЖ ИРСЭН ШАРЫН ШАШИН ОДОО ЗАЙЛ!!!!! ТӨВД РҮҮГЭЭ ЗАЙЛ!!! ЗАЙЛ!!! ЗА

Avatar

Зочин 2021-10-21 192.82.81.2

ТҮҮХ ЯРЪЯ.НЭГЭН ЗАЛУУ ОРОН НУТГААС НИЙСЛЭЛ ОРЖ АМЬДАРЧ БАЙЖ.АЖИЛ ТӨРӨЛ ОЛДОХГҮЙ ХЭЦҮҮХЭН АМЬДАРЧ БАЙЖЭЭ. НУТГИЙН ТӨРӨЛ АХ НЬ ТААРАЛДААД АМЬДРАЛ БАЙДЛЫГ НЬ МЭДЭЭД ,ОРОН НУТАГТАА ОЧООД ААВ ЭЭЖ АХ ДҮҮСЭЭРЭЭ НӨГӨӨ ЗАЛУУД ДОРВИТОЙХОН ТУСЛАМЖ ҮЗҮҮЛЖЭЭ.ЖИЛИЙН ДАРАА АХ НЬ ДАХИН ДААРАЛДААД АМЬДРАЛ АХУЙГ НЬ АСУУХАД ХРИСТ БУРХАНЫ НАДАД ТУСЛАСАН ГЭВ.ЯАЖ ГЭСЭН Ч ГЭР ОРОН БҮХ ЮМААР ТУСАЛСАН ГЭЖЭЭ.АХ НЬ БУРХАН ГЭЖ ХИЙ ХООСОН ЮМ ЧАМД ЯАЖ ТУСЛАХ ЮМ ВЭ.БИД ТУСАЛСАН ШҮҮ ДЭЭ ГЭХЭД ҮГҮЙ БУРХАН ГЭЭД БАЙЖ

Avatar

Зочин 2021-10-21 202.21.107.125

Хүмүүсийн бурханлаг сэтгэл тусалсан шүү дээ. Атаа жөтөө дээрэнгүй сэтгэл яаж хүнд тусалхав. Бусдаас тус авсан нь олон түмний бурхадын өглөгийн сэтгэлд талархах хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2021-10-21 139.5.218.198

ЭНЭ БОЛ ӨӨРИЙГӨӨ БӨӨ ШҮТЛЭГТЭЙ ТҮҮНДЭЭ ҮНЭНЧ ГЭЖ БОДОЖ ЯВДАГ МУХАР СҮСЭГТЭН,,,,ЭНЭ НӨХӨРТ МУНА ӨГӨӨД ,,,,ОНГОД ТЭНГЭР ЧАМАЙГ АХЫГАА МУНААР ДЭЛС ТЭГВЭЛ ЧИ БАЯЖИХ БОЛНО ,,,ГЭЖ ХУЛХИ БӨӨ НЬ ХЭЛВЭЛ ЭРГЭЛЗЭХ ЮМГҮЙ АХАА ШУУД ЦОХИЖ а**а,,,ЭМЭЭ УУГААЧЭЭ,,,,ЭМЧДЭЭ ОЧООЧЭЭ,,,,СЭТГЭГЦИЙН ГҮН ЭМГЭГ МИНЭЭ,,,,,,

Avatar

Зочин 2021-10-21 43.242.243.120

Яана даа яана

Avatar

АЛТАН ХАЙРЦАГ ШАЛ ХУДЛАА ШҮҮ!!! ШАЛ ХУДЛАА!!! БУЗАР ШАР ХУВАЛЗНУУДЫН МӨНГӨ СААХ АРГА НЬ!!! 2021-10-21 192.82.68.253

АЛТАН ХАЙРЦАГ ШАЛ ХУДЛАА ШҮҮ!!! ШАЛ ХУДЛАА!!! БУЗАР ШАР ХУВАЛЗНУУДЫН МӨНГӨ СААХ АРГА НЬ!!! АЛТАН ХАЙРЦАГ ШАЛ ХУДЛАА ШҮҮ!!! ШАЛ ХУДЛАА!!! БУЗАР ШАР ХУВАЛЗНУУДЫН МӨНГӨ СААХ АРГА НЬ!!! АЛТАН ХАЙРЦАГ ШАЛ ХУДЛАА ШҮҮ!!! ШАЛ ХУДЛАА!!! БУЗАР ШАР ХУВАЛЗНУУДЫН МӨНГӨ СААХ АРГА НЬ!!! АЛТАН ХАЙРЦАГ ШАЛ ХУДЛАА ШҮҮ!!! ШАЛ ХУДЛАА!!! БУЗАР ШАР ХУВАЛЗНУУДЫН МӨНГӨ СААХ АРГА НЬ!!! АЛТАН ХАЙРЦАГ ШАЛ ХУДЛАА ШҮҮ!!! ШАЛ ХУДЛАА!!! БУЗАР ШАР ХУВАЛЗНУУДЫН МӨНГӨ СААХ АРГА НЬ!!! АЛТАН ХАЙРЦАГ ШАЛ ХУДЛАА ШҮҮ!!

Avatar

Зочин 2021-10-21 139.5.218.198

За ингеед л сетгегцед нь юм орсон байгаа юмдаа ене бол улаан христчин баина емее уугаачее алт монгон хайрцаг яахвее емнелегее бараад емчдее очоочее

Avatar

Баагий 2021-10-21 150.129.141.200

Миний бие 20 гаруй жил Христийн сүмээр явж байна. Христийн шашин нь дэлхий даяар 2.4 тэрбум орчим итгэн дагагчтай, томынхоо хэрээр сайн муу янз бүрийн нэртэй шашин юм. Яалт ч үгүй хүмүүсийг олзлох зорилготой гаж буруу сургааль ч их бий. Энэ сэтгүүлч хандалт авах зорилгоор хэтэрхий харлуулж бичсэн байна. Гэхдээ Монголд Христийн чуулганы мөргөл, хурим, оршуулга г.м ёслолд оролцож үзээгүй, тухайлбал Христийн сүмийн босгоор алхаж үзээгүй хүн хэдэн хувь байдаг болоод юу ч мэдэхгүй хүмүүст зориулж бай

Avatar

буруу 2021-10-21 150.129.141.200

гаа мэт ингэж бичнэ вэ? Сэтгүүлч хүн хариуцлагатай, хүний эрхийн мэдрэмжтэй байх хэрэгтэй. Христийнхэн Монголд ч олон сайхан ажлыг хийсэн. Одоо Монголд гадны сүмийнхэн олон байхаа больсон. Дандаа өөрсдөө мөнгөө босгоод нийгмийн эмзэг давхаргынханд үйлчилж ирсэн. Тэдний зарим нь үлдээд хамтдаа үйлчлэх шийдвэр гаргадаг. Энэ буруу зүйл биш. Монгол бол олон шашин энх тайвнаар зэрэгцэн оршсон 1000 жилийн түүхтэй үндэстэн шүү. Битгий яс хая

Avatar

Бузар Христийг хөөж гарга 2021-10-21 103.212.118.206

Шашины тухай хуулиа өөрчилж олон зуунаар шүтэж ирсэн бөө мөргөл, шарын шашинаа үлдээгээд бусдыг нь хөөж гаргая

Avatar

Зочин 2021-10-21 103.26.195.245

Битгий балайр! Шарын шашин монголчуудыг чам шиг эргүү хонь болгосон юм.

Avatar

зочин 2021-10-21 192.82.92.201

яааг зөв хэллээ

Avatar

Зочин 2021-10-21 192.82.70.33

Монгол улс 21 зуунд тохирсон шашны шинэ хуультай болох цаг ирээд удаж байна.Хорих бол гарц биш харин ч гай дагуулдаг.Бурхан буддагийн шашныг монгол хүнийг устгах гэж манжийн бодож олсон элдэв Төвд гажуудлаас салгаж энгийн ойлгомжтой Буддийн шашин болгох.Энэ жишгээрээ бусад шашинд хандах.Хуульчилах! Лам нарыг энэ процесст оролцуулахгүй байх!нийгмийн хэлэлцүүлэг хийж мухар сүсгээс салгах оролдлого тасралтгүй хийх.шинэ үеэ 19 зуунаас ангид байлгах!г.м

Avatar

Тамир 2021-10-21 192.82.84.221

Их зөв сэдэв барьж авчээ дахиад ухах л хэрэгтэй цуврал байдлаар сайн бичих хэрэгтэй. Шашин гэж энэ юм байна ийм зүйлийг хэлдэг юм байна гэж мэддэг болж байж л хүүхдүүд очих эсэхээ шийдэх боломжтоы болно.

Avatar

Зочин 2021-10-21 203.98.76.100

Яг үнэнийг хэлэхэд Тэд ХУВАЛЗ нар шүү дээ. Улсад татвар төлөхгүй, худлаа хэснийхээ төлөө хариуцлага хүлээхгүй, татвар төлөхгүй, бүгд Ланд унадаг, тариф байхгүй, оюун болон мэдлэгийг нь үнэлэх үнэлэмж байхгүй, эрх леценз авдаггүй, түвшин тогтоох шалгалт өгдөггүй, ажлын цаг цаг байхгүй, хүний зовлонгоор бизнес хийсэн, орчин үеийн шинжлэх ухааны мэдлэг хомс, соёлгүй бүдүүлэг хүмүүс байдаг юм байна лээ.

Avatar

Дд 2021-10-21 51.81.187.0

Лалын шашны сүмүүдэд ялангуяа Баянөлгий Налайхад шашны дотуур байр гэдэг юманд хүүхдүүд байлгаад байх нь зөв үү. Зөвхөн нэг аймагт л гэхэд 70 аад лалын сүм байна

Avatar

Зочин 2021-10-21 103.26.195.169

Яана даа нээрээ, энэ Монгол улс эзэнгүй юм шиг л байна даа

Avatar

Иргэн 2021-10-21 202.126.88.58

Маш зөв сэдэв хөндөж бичсэн байна, шашиндаа элсүүлэх замаар улс орныг өөрийн хараат болгох, үймээн самуун дэгдээх гэх мэт маш аюултай үр дагаврууд дагалддаг. Насанд хүрсэн хүн л ямар нэр шашны сургууль номлолд суралцаж лам юм уу пастор энэ тэр болхыг нь зөвшөөрдөг хууль гаргах цаг нь болж.

Avatar

Зочин 2021-10-21 107.117.200.16

Шашин бол ард түмнийг мунхруулагч хар тамхи мөн. Аль нь ч адилхан. Сахалтай шар,халзан бүдүүн,нөгөөх сахалтай бүгд адил

Avatar

Зочин 2021-10-21 139.5.218.198

ШАШИНДАА АВТААД БҮР ЭЛИЙРЭЭД БАЛАЙРААД СЭТГЭГЦИЙН ЭМГЭГТЭЙ БОЛСОН ХҮМҮҮС ИХ БАЙНАА БАЙНА,,,,ҮҮН ДЭЭР НЬ ДӨРӨӨЛӨӨД ЛАМ БӨӨ ПАСТОР МОЛЛА ГЭСЭН НӨХДҮҮД САЙХАН НААДАХ ЮМ,,,,ХУДАЛ ҮНЭНИЙГ ХОЛЬЖ БАЗАЖ БАЙГААД ХУЛИХДАЖ МӨНГӨ ХИЙДЭГ,ЭНЭ БУЗРААРАА АМЬДРААД СУРЦАН,,,,ХУЛИХДУУЛЖ БАЙГАА НӨХДИЙГ ЮУ Ч ГЭХЭВДЭЭ,,,,ХУЛИХДУУЛЖ БАЙХДАА ТААРСАН,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ГЭХ ЮМУУДАА,,,

Avatar

Зочин 2021-10-21 103.26.195.169

Үнэн шүү, дана ойлгодог нь хэд билээ?

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж