Монгол дахь “Рио Тинто”-гийн захирал Х.Амаржаргал танаа | News.MN

Монгол дахь “Рио Тинто”-гийн захирал Х.Амаржаргал танаа

Монгол дахь “Рио Тинто”-гийн захирал Х.Амаржаргал танаа

Монгол дахь “Рио Тинто”-гийн захирал Х.Амаржаргал танаа

Шаардлага хүргүүлэх тухай

“Рио Тинто” групп сүүлийн өдрүүдэд Оюу толгой зэс, алтны ордын Далд уурхайн төсөлд хяналт тавьж ажилласан хөндлөнгийн шинжээчдийн дүгнэлттэй санал нийлэхгүй байгаагаа mining.comfinancialtimes.com зэрэг дэлхийн томоохон хэвлэл мэдээллээр дамжуулан байр сууриа илэрхийллээ.

Уг мэдэгдэл нь Монгол улсын Засгийн газартай эхлүүлсэн “Рио Тинто” группын хэлэлцээртэй холбоотой гэдгийг “Оюутолгой” ХХК-д ажиллаж байгаа ажилтан ажиллагсдын зүгээс хүндэтгэн үзэж, анхааралтай ажиглаж байна. Харамсалтай нь, дээрх хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр гарсан нийтлэлд

“Далд уурхайн бүтээн байгуулалтын зардал 1.45 тэрбум ам.доллараар хэтрэхэд нөлөөлсөн нэг хүчин зүйл нь монгол ажилтнуудад зориулсан хөрөнгө оруулалтын зардлын өсөлт байсан…

Өнөөдөр Оюутолгой компанийн нийт ажилчдын 96 хувь Монголчуудаас бүрдэж байгаа нь анх төлөвлөж байснаас өндөр үзүүлэлт бөгөөд тэдэнд оруулсан хөрөнгө оруулалт  зардлын өсөлтөд нөлөөлж, гүйцэтгэлийн хугацааг хойшлоход хүргэсэн”

хэмээн тайлбарласан нь Оюутолгой компанийн бүтээн байгуулалтад гар бие оролцож буй олон мянган ажилтан, ажиллагсдын эргэлзээ бухимдлыг төрүүлсэн хариуцлагагүй, хүндэтгэлгүй, үл ойшоосон, тодорхой бус шалтаг шалтгаан эрэлхийлсэн тайлбар болсон гэдгийг албан ёсоор мэдэгдэж байна.

“Рио Тинто” группын энэхүү тайлбар нь Оюутолгой компанийн нийт ажилтан ажиллагсдыг тус группын явуулж буй үйл ажиллагаанд итгэх итгэлийг унагаад зогсохгүй ажиллаж хөдөлмөрлөх боломж бололцоо, нийгэмд эзлэх байр суурь, нэр хүндэд нь бүдүүлгээр халдсан хэрэг юм. Иймд Оюутолгой компанийн нийт ажилтан ажиллагсдын эрх ашиг, нэр хүнд, нийгмийн баталгаа, ажиллах орчныг хамгаалж, засч сайжруулахын төлөө ажиллах үүрэг хүлээсэн байгууллагын хувьд “Рио Тинто” группын Монгол дахь үйл ажиллагаа эрхэлсэн захирал Х.Амаржаргал Таныг дээр дурдагдсан ерөнхий мэдээлэлд тайлбар өгч, дараах асуултад дэлгэрэнгүй хариулт өгөхийг шаардаж байна. Үүнд:

  • Далд уурхайн бүтээн байгуулалтад оролцсон нийт ажилчдын 96 хувь нь монголчуудаас бүрдсэн талаар тоо баримттай, тайлан судалгааг танилцуулах
  • Монгол ажилтнуудад хууль болон хөдөлмөрийн гэрээнд заасан цалин, урамшуулал, хангамж, мэргэжлийн сургалтаас өөр ямар төрлийн хөрөнгө оруулалт хийж, илүү зардал гаргасан талаар дэлгэрэнгүй санхүүгийн тооцоог танилцуулах
  • Оюутолгой ордын далд уурхайн бүтээн байгуулалтын зардлыг хэтрэхэд нөлөөлсөн гэгдэж буй 1.45 тэрбум ам.долларын зардлын хэтрэлтийн хэдэн хувь нь монгол ажилтнуудад ногдож буй талаар тооцоог танилцуулах

Дээр дурдсан асуултын дагуу тодорхой тоо, баримт, нотолгоо бүхий хариултыг 2021 оны аравдугаар сарын 20-ны өдөр албан ёсоор Оюутолгой компанийн нийт ажилтан ажиллагсад болон олон нийтэд ил тод мэдээлэхийг шаардаж байна.

“ОЮУ ТОЛГОЙ” ХХК-ИЙН УУЛ, УУРХАЙН АЖИЛТНЫ ҮЙЛДВЭРЧНИЙ ЭВЛЭЛИЙН ХОРОО

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
53
ЗөвЗөв
5
БурууБуруу
3
ХахаХаха
2
ГайхмаарГайхмаар
2
ТэнэглэлТэнэглэл
1
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ХөөрхөнХөөрхөн
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

47 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2021-10-07 103.26.193.109

Монгол ажилчидын цалин нэмүүлэхгүй бол арай худлаа болоод явчихлаа шүү орлогынхоо 0.3. Хувийг л цалин болон бусад зардалд зарцуулдаг шүү дээ долларын ханш унаад шалдаа буулаа ханшийн зөрүүгээр цалин бодно гээд бсан яасан вээ

Avatar

Zochin 2021-10-07 211.36.134.105

Oyuntolgoin ajil haylt hih Hhetegteib.ugaasaa Erdenet uildver ene ulsig tejeej bgaam chinb

Avatar

Зочин 2021-10-07 45.151.167.10

!!!!!!!!! Шилдэг тавтай морилно уу секс болзоо сайт — https://is.gd/f4011T

Avatar

Зочин 2021-10-07 66.181.187.9

p***a , MONGOLYN TULUU SETGEL ENE AWGAYGAAS GARAKH UU

Avatar

Зочин 2021-10-07 172.58.139.41

Garahgui mash ondor tsalin avch bgaa tuuniigee hamgaalna oilgomjtoi

Avatar

zochin 2021-10-07 66.181.176.230

Маш зөв.ҮЭ-н байгууллага ийм л юман дээр хатуу зосч байр сууриа чангаар илэрхийлэх хэрэгтэй.Бүх Монгол ажилчдаагаа ажил халт зохион байгуулуул.

Avatar

Зочин 2021-10-07 202.9.46.217

Тэр монгол ажилчдыг бүгдийг нь хөөж явуул: Яасан задарсан турсганууд вэ?

Avatar

Зочин 2021-10-07 192.82.76.12

Бууны нохой

Avatar

Зочин 2021-10-07 192.82.77.137

Гадныхан ажилласан бол бүрч өндөр зардал гарах бөйсан шүү дээ. Рио Тинто битгий уншас алд

Avatar

Зочин 2021-10-07 202.126.90.30

маш том уурхай өдөр шөнөгүй 24 цагаар техник хүнээр зодож ажилдаг газар шдэ, өдөр шөнөгүй баяжмал үйлдвэрлэж урагшаа зөөдөг дө, миний монголын баялаг мин, секундаар урагшаа гардаг да, ёстой нээрээ хүүхдүүдэд нь талхны мөнгө өгч баялагийг нь өөрсдөөр нь ачуулж зөөдөг газар да, хогийн шарууд даам болсон газар да

Avatar

Оноч 2021-10-07 119.40.98.106

Ийм гэрээ хийсэн улсыг тэгээд эсрэгээр нь магтаад л байх юм бна шүү дээ. монголыг мөнхийн ядуурлаас аварсан энэ тэр гээд АН-ынхан тэгдэг юм билээ.

Avatar

Зочин 2021-10-07 66.181.161.110

Монголчууд бид өөрсдөө энэ баялагаа ухаад гаргаад борлуулаад ашиглаж чадахгүй байж яах гэж ингэж мэдрэл муутай хүн шиг галзуу юм ярьж байдаг юм бэ??

Avatar

Zochin 2021-10-07 103.57.94.126

Bas neg gadaaddin devsger huuhen

Avatar

тэнэг авгайд 2021-10-07 202.126.90.30

монгол жирийн ажилчдын үндсэн цалин 900-1000$ л байгаа тэхэд гадаадын ажилчдын цалин 10000$-15000$ хооронд байгаа энэ хоёрын хооронд ямар зөрүү байна. тэнэг авгай минь гадны гар хөл болсон сугны үс минь. тэр гадаадууд нь өөрсдөө тиймуу ямар багийг авдын гээд тамхны цэг инээгээд байдагий шдэ

Avatar

Зочин 2021-10-07 66.181.161.110

Бидэнд гадаадын хөрөнгө оруулагчдын хэрэглэж байгаа орчин үеийн техник, технологи нь байхгүй, нарийн мэргэжилтэй туршлагатай мэнэжер, инженерүүд нь дутмаг учраас гадныхантай хамтрахаас өөр аргагүй байгааг ойлгохгүй байна уу? Хамгийн гол нь ОХУ-д ч байхгүй супер техник технологи нь маш том капитал болоод байгаа юм шдээ!!! Зүгээр бяртай хэдэн банди нар хүрзээр ухаж байгаа биш!!

Avatar

Зочин 2021-10-07 122.201.22.1

Харин тэгээд техник технологи, гадаадын инженерууд бус монгол ажилтнуудын зардал их байна гээд байгаам бишүү

Avatar

Зочин 2021-10-07 66.181.161.110

Үйлдвэрчний Эвлэлийн хөдөлгөөн анх Ажилчдын холбоо (англ. Trade-Unions, гер. Gewerkvereine, фр. Syndicats ouvriers) нэрээр 19-р зуунд үгээгүйчүүд (пролетариуд)-ын тэмцэл маягаар үүссэн түүхтэй. 19-20 -р зууны зааг дээр марксист болон анархистуудын нөлөөгөөр ҮЭ-ийн хөдөлгөөн нь ихэд улс төржиж, коммунист, т*******т хөдөлгөөн болж хувирсан. Харин 21-р зуунд нийт хөлсний ажилчдын дөнгөж 10 орчим хувь нь л ҮЭ-ийн гишүүн байдаг болж, энэ байгууллагын нэр нөлөө унаж, хойшдын ирээдүйгүй болжээ!!!

Avatar

МОНГОЛ ХҮН 2021-10-07 202.55.191.130

ЭНЭ ЮУ ГЭЭД БУРЧИХАВ, АЙН. ДЭЛХИЙН ХЭМЖЭЭНД ИЛ БОЛОН ДАЛД УУРХАЙН АЖИЛЧИДЫН ХӨДӨЛМӨРИЙН ҮНЭЛЭМЖ МОНГОЛ УЛСАД БАРАГ Л ХАМГИЙН ДООД ТҮВШИНД БАЙДАГ. КАНАДАД ГЭХЭД Л ИЛ УУРХАЙН ДАМПЫН ОПЕРАТОР ГЭХЭД Л АНХ АЖИЛД ОРОРХДОО САРЫН 6000 ДОЛЛАРЫН ЦАЛИН АВДАГ ТУХАЙ КАНАДАД УУЛ УУРХАЙД АЖИЛЛАДАГ МОНГОЛ ЗАЛУУ ЯРИЛЦЛАГА ӨГЧ БАЙСАН. ТЭГВЭЛ МОНГОЛД ХЭД ГЭЖ БОДОЖ БАЙНА, БАРАГ 10 ДАХИН БАГА ДОЛЛАРААР САРД ЦАЛИНЖДАГ. ЁСТОЙ ТЭНЭГ ХҮҮХЭН, ЮУ ЯРИХ, ЯРИХГҮЙГЭЭ МЭДДЭГГҮЙ, ЦАЛИНДАА БЯЛУУРСАН АМЬСГАА БАЙНА. ЗАЙЛААЧ….

Avatar

Зочин 2021-10-07 202.179.25.161

Рио Тинто компаний Монгол дахь үйл ажиллагаа эрхэлсэн захирал Х. Амаржаргал дэлхийн хэмжээний компанид ажиллаж байгаад баяр хүргэе! 1999онд Отгонтэнгэр их сургуулийн хуулийн анги төгссөн ангийнхаа охиноор бахархаж байна! Отгонтэнгэр их сургуулиараа бахархаж байнаа!

Avatar

Зочин 2021-10-07 202.126.89.181

ҮЙЛДВЭРЧНИЙ ЭВЛЭЛ БРАВО. ҮЭ ГОЁ Ш ААСАН ЦАГИЙГ НЬ ОЛЖ. ОДОО АЖИЛ ХАЯНА ГЭВЭЛ БҮҮР ЛАЙТАЙ АЙН. УУЧЛАЛ ГУЙТАЛ НЬ АЖИЛ ХАЯАТХААЧ. НААД ХҮҮХЭН ЧИНЬ ЯАЖ ЭЛГЭЭРЭЭ ГАЗАР ХЭВТЭХИЙГ ХАРЪЯ МУУ БУУНЫ НОХОЙ.

Avatar

ҮЭ улс төржиж байна 2021-10-07 112.72.15.210

Ийм байгууллага байсан юм бол ОТ төслийг зогсоож ажилчдыг чинь огт ажилгүй цалингүй болгох гээд дайрдаг эх оронч нэртэй УИХ гишүүд, МоЯа нарын эсрэг өөрсдийн эрх ашгаа хамгаалж яагаад ганц удаа гав гав гээгүй юм бэ

Avatar

Зочин 2021-10-07 202.126.89.181

Ш АА ЧИ ҮХЭЖ ДАЛД ОРООЧ

Avatar

Зочин 2021-10-07 66.181.176.175

ҮЭ нь маш сайхан зүйл хийжээ. Монголчууд аа, эргүү мал шиг дугуй сууж болохгүй ээ. Рио Тинто бол улаан цагаандаа гарсан дээрэмчин…

Avatar

ЗОЧИН 2021-10-07 202.9.46.26

зардлын хэтрэлт нь рио тинтогийн захиралуудын авдаг цалин, урамшуулал шүү дээ. үүнийг наад захын тэнэг хүн ч ойлгоно. монголоос хөөгөөд гарга!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar

Зочин 2021-10-07 202.131.228.20

Хэрвээ үнэхээр Монгол ажилтны тоо, хувь ихэссэн юм бол тэр нь гадаад мэргэжилтний тоог хэмнэсэн гэсэн үг. Тиймээс зардлын хэтрэлт биш харин ч хэмнэлт болох ёстой. Ер нь зардал хэтрэх тусам авах менежментийн төлбөр нь нэмэгддэг гэрээг РиоТинто анхнаасаа санаатай хийсэн, тэгээд түүнийхээ дагуу зардлыг албаар хэтрүүлсэн. Ялангуяа гадаад гүйцэтгэгч компаниар хийлгэсэн гэрээний үнэ Монголын стандартаас асар үнэтэй хийгдэж байдаг.

Avatar

Зочин 2021-10-07 202.126.89.181

ОК ОК

Avatar

БАГАБАНДИАСАА СУУ 2021-10-07 134.122.36.253

МОНГОЛЫГ БАГАБАНДИ ТӨЛӨӨЛЖ БАЙСАН.

Avatar

Зочин 2021-10-07 202.131.227.30

Оюутолгой зогссон ч Монголчууд амьдрах л болно
Ган хүсэж байгаа зүйл нь харилцан ашигтай ажиллах шуадрага байхыг л Монголчууд хүсэж байгаа юм

Avatar

зочин 2021-10-07 202.131.227.30

Монгол ажилчдыг байр гэж хэдэн контейнер давхарлаад тавьчихсан байдаг юм байна лээ Зүгээр л Монголчуудаар боолын хөдөлмөр хийлгээд маш хямд цалинтайгаар бүх баялагыг зөгөөд Монгол ухсан нүх өр л үлдэх л төсөл юм
Гэтэл Энержи Ресурс гэхэд ажилчдын хотхон сургууль цэцэрлэгтэй нь шийдсэн харагддаг маш их ялгаа харагдаж байна
Нефть боловруулах үйлдвэр гэхэд эхлээд ажилчдын амьдрах байшингаа бариад эхэлж байгаа харагдана лээ

Avatar

Zochin 2021-10-07 202.21.98.162

Дэлхийн хэмжээний том компаниуд зүгээр тэгээд хэлчих гээд хэлчихдэггүй тооцоотой, бодлоготой ханддаг гэдэгт 100% итгэлтэй байна. тэр олон хувьцаа эзэмшигчидийн өмнөөс үг хэлж байгаа хүн зүгээр бодсоноо хэлчихдэггүй нь л ойлгомжтой. дэлхийн хэмжээний том компанид захирлын ажил хийнэ гэдэг ч хэр баргийн аавын хүү ээжийн охинд олдох хувь тохиол чадвар биш шүү амжилт хүсье.

Avatar

Зочин 2021-10-07 103.57.94.54

ЧОНО ДАГСАН НОХОД ЧОНООСОО ДОЛООН ДОР БОЛДОГ ГЭЖ ХУУЧЧУУЛ ЯРЬДАГ БАЙСАН ЭНЭ ОРТОЙ ҮГ ШҮҮ. ЭХ ОРОН ХҮН АРДАА ДООШОО ХИЙЖ МАШ МУУГААР ХЭЛНЭ. ТЭДЭН ТААЛАГДАХ ГЭЖ . ШИДСЭН УГААДАСЫГ НЬ АХИУХАН ДОЛООЧИХ ГЭЖ ТЭГДЭГ БАЙХАА ХӨӨРХИЙ

Avatar

Зочин 2021-10-07 202.21.100.210

Болд Амаржаргал та нараар бахархаж байна гадаадын хөрөнгө оруулалттай том компаний удирдлагад орж ажиллна гэдэг хүн болгонд олдоод байдаггүй чадвар шүү.

Avatar

Зочин 2021-10-07 103.57.94.126

mash zuv. Rio tinto ingej medegdseneeree zardliin hetrel geotechnikiin nuhtsul baidlaas boloogui gedgee davhar notolj bgaa yum daa.

Avatar

Зочин 2021-10-07 66.181.161.110

Үйлдвэрчний Эвлэл гээч юмнууд 20-р зуунд коммунист систем хүчирхэг байх үед хөөсрөн шаагиж, ажил олгогч болон компанийн захиргааг шантажлах ажлаар мэргэшсэн увайгүй луйварчдын бамбай болж байсан!! Харин 21-р зуунд ҮЭ-ийн үлдэгдлүүд хуучин зангаараа шантаж хийх гэж мэр сэр оролддог хэвээр боловч тэднийг тоодог хэрэгсдэг субъект байхгүй болсон!! Коммунист системд байсан зарим улсын хуулинд ҮЭ-ийн нөлөө бас байсаар байгаагийн нэг нь Монгол Улс!!!

Avatar

Зочин 2021-10-07 66.181.161.82

huulia unsh

Avatar

haha 2021-10-07 202.55.191.130

ene medrel muutai hun bn

Avatar

Зочин 2021-10-07 202.126.88.58

Тэр ажилчидын тоо,санхүүгийн мэдээллээ өөрсдөө дотроосоо хүний нөөц,санхүүгийн албанаасаа мэдэж болно.Хаа газрын үйлдвэрчний эвлэл гэж ичих нүүргүй,хамгийн шоучин, хоосон толгойлсон хэдэн юмнууд байдаг.Гэнэт гарч ирээд орилолдоно, юугаа мэдэхгүй юм ярина,,шаардлага нь тэнэг,буруу болохоор тэгэсгээд алга болдог.

Avatar

Зочин 2021-10-07 150.129.143.190

Тэдний мэдэж байгаа тоо мэдээ 1.45 тэрбум ам.долларын хаана нь ч хүрэхгүй байгаа болохоор асуугаад байгаа юм болов уу?

Avatar

Зочин 2021-10-07 103.26.194.126

mongolchuudiig hoorond ni hagaralduulaad asuudlaa mongolchuudaar shiiduuleh gesen bodlogo bn uvaigui luivarchdiin bodlogo shuu

Avatar

Зочин 2021-10-07 103.26.194.126

Mongolchuudiin oyu tplgoigoos avch baigaa tsalin gadaadiinhnii menejmentiin zardal gej avch baigaa tsalintai ni haritsuulahiin bol uchuuhen shuu dee harinch menejmentiin zardal ni het undur baisnaas,uurhain zardal heterehed nuluuljee gevel unend mash oirhon ochino,buruug busad ruu chiheed usnaas huurai garna gej bodoj bh shig bn bas manai avilgachdiig hudaldaj avaad asuudlaa shiidchihene gej bodood bn arduudaa

Avatar

Зочин 2021-10-07 192.82.64.158

Оюу толгой компанид ажиллаж буй мянга мянган залуус та бүхэнд өөрсдийн эрх ашиг улс үндэстэнийнхээ хойч үеийн төлөө ингэж шударга дуугарч , тэмцэж байгаад талархаж байна. Та бүхэн энэ төслийн бүтээн байгуулалтад гар бие оролцож , дотор нь ажиллаж эх орныхоо хөгжилд түүчээлж байгаагийн хувьд төр , хувийн хэвшлийн болж байгаа болохгүй байгааг ил тод шударгаар хэлж дуугарч , өөрсдийн ирээдүй, үр хүүхэд ирээдүй хойч үеийнхэндээ зөв төлөвшсөн нийгмийг цогцлоон үлдээх ёстой гэж л зориорой

Avatar

Зочин 2021-10-07 66.181.179.24

Оюу Толгой бол Монгол Улсыг энэ үед тэжээж буй цорын ганц төсөл…

Avatar

Зочин 2021-10-07 103.80.210.183

xaxaxa

Avatar

Зочин 2021-10-07 202.9.41.0

Тэр Монгол ажилчид нь өрөө төлөөрэй.

Avatar

Зочин 2021-10-07 202.55.191.130

haha

Avatar