"Монголд ийм олон хүндрэл, бэрхшээл хавсарч байсангүй" | News.MN

"Монголд ийм олон хүндрэл, бэрхшээл хавсарч байсангүй"

"Монголд ийм олон хүндрэл, бэрхшээл хавсарч байсангүй"

Засгийн газрын өнөөдрийн /2021.10.06/ ээлжит хуралдаанаас гарсан шийдвэрийг танилцууллаа. 


Засгийн газрын хэрэг эрхлэх газрын дарга Ц.НЯМДОРЖ: 

 

-Хуралдаанаар сайжруулсан шахмал түлшний асуудлаар ажлын хэсэг байгуулж, миний бие ахлан ажиллахаар болсон. Энэхүү ажил нь салбар дундын зохицуулалт шаардах учраас ажлын бүрэлдэхүүнд холбогдох сайд, хотын удирдлагууд багтсан. Энэхүү асуудлыг  яаралтай шийдвэрлэх  шаардлагатай. Шатахуун, түлшний хомсдолын асуудал ч тэр улс төрийн хурцадмал үед таарлаа. ОХУ-ын хувьд өнгөрсөн дөрөвдүгээр сараас эхлэн шатахуун нийлүүлэхгүй гэдгийг мэдэгдсэн. Шатахууны хомсдолтой холбоотойгоор алдаа гаргасан албан тушаалтанд  хариуцлага тооцно. Өнөөдрийн байдлаар  тийм асуудал яригдаагүй. Цаашид ажлын явцыг  сайжруулна. Covid-19 халдварыг урд өмнө нь туулж байгаагүй учраас  ажил хийж байгаа хүмүүс самгардаж, сандрах асуудал гарах л юм. 

Covid-19 халдварын нөхцөл байдал хүнд байна. Засгийн газар болон бусад байгууллагууд  холбогдох арга хэмжээг авч байна. Covid-19 халдварын дараах эдийн засгийн байдал хэцүүхэн байна. Эдийн засгийг эрчимжүүлэх хуулийн төслийг удахгүй УИХ-д өргөн мэдүүлнэ. Би 1990 оноос хойш улс төрд явж байна. Монголд ийм олон хүндрэл, бэрхшээл хавсарч  байсныг өмнө нь харж байсангүй. 

Уул уурхай, хүнд үйлдвэрийн сайд Г.ЁНДОН:

-Шатахууны хомсдол үүсээгүй.  Зохиомол хомсдол бий болгохыг оролдсон. Шатахуун импортлогч зарим компани газрын тосны бүтээгдэхүүний хязгаарлалт хийж, АИ-92 автобензиний хомстол үүсч болзошгүй нөхцөл байдал үүссэн мэт ташаа мэдээлэл өчигдөр /2021.10.05/ цахим хуудаснаа цацагдсан. Үүний улмаас шатахуун түгээх станцуудад зохиомол хомсдол үүсч, иргэдийг бухимдуулж байна.

Газрын тосны бүтээгдэхүүн, АИ-92 автобензиний нийлүүлэлт хэвийн байгаа бөгөөд есдүгээр сарын 27-оос  аравдугаар сарын 2-ны өдрүүдэд ОХУ болон БНХАУ-аас нийт 11,704 тонн АИ-92 автобензин импортолсон. Мөн импортлогч компаниуд аравдугаар сард ОХУ-аас нийт 54,880 тонн АИ-92 автобензин, БНХАУ-аас 12,700 тонн АИ-92, АИ-95 автобензин худалдан авах захиалга өгч баталгаажуулаад байгаа юм.
Захиалгын дагуу ОХУ, БНХАУ-аас импортолж буй АИ-92 автобензиний тээвэрлэлт, татан авалтыг төлөвлөсөн хуваарийн дагуу гүйцэтгэж, төмөр замын тээвэрлэлтийг саадгүй зохион байгуулж байна. Тухайлбал, аравдугаар 2-5-ны өдрүүдэд ОХУ-аас нийт 33 вагон 2000 тонн АИ-92 автобензин ачигдсан бол аравдугаар сарын 6 -10-ны өдрүүдэд ОХУ-аас 35 вагон, БНХАУ-аас 100 вагон нийт 5000 тонн АИ-92 автобензин импортоор орж ирнэ. Цаашдаа Монгол Улсын гол нийлүүлэгч ОХУ-ын Ангарскийн газрын тос боловсруулах үйлдвэрийн засварын ажил дуусч, үйл ажиллагаа жигдэрснээр өдөр бүр 2,400 тонн АИ-92 автобензин импортолно. Аравдугаар сард нийт ОХУ, БНХАУ-аас 57,600 тонн АИ-92 автобензин импорлтох буюу Монгол Улсын ердийн хэрэглээний 45 хоногийн нөөц бүрдэх юм.

Эрчим хүчний сайд Н.ТАВИНБЭХ:

-Өнөөдрийн байдлаар сайжруулсан шахмал түлшний нөөц 71.4 тонн байна. Энэ хэмжээ нь оргил ачааллын үед хагас сар, бага ачааллын үед нэг сарын хэрэглээ гэсэн үг. Өнгөрсөн оны мөн үед 58 мянган тонн сайжруулсан шахмал түлшний нөөц бэлтгэж өвлийг давж байсан. Үүнтэй харьцуулахад 25 мянган  орчим тонноор илүүг бэлтгэсэн. Засгийн газрын тогтоолын дагуу сайжруулсан шахмал түлшний үнийн хөнгөлөлтийг 2022 оны дөрөвдүгээр сар хүртэл үргэлжлүүлэхээр шийдвэрлэсэн. Энэ шийдвэрийн талаарх  мэдээлэл иргэдийн дунд муу байна. Шахмал түлшний нөөцийг бүрдүүлээд явдаг. Тиймээс шахмал түлшний хомсдолд орсон гэж огт ярьж болохгүй.  Үнийн хөнгөлөлттэй холбоотойгоор иргэд шахмал түлшийг их хэмжээгээр нөөцөлж байна. Тиймээс бид шуурхай арга хэмжээ авч сайжруулсан шахмал түлш борлуулах борлуулалтын цэгийн тоог 280 байсныг өнөөдрийн байдлаар 420 болгож нэмсэн. 300 хэрэглэгчдэд нэг борлуулалтын цэг байхаар тооцож өнгөрсөн 2020 онд 600 цэгээр түлшээ борлуулсан. Ирэх арваннэгдүгээр сарын 1 гэхэд борлуулалтын цэгийн тоог 600 болгоно. Өнгөрсөн оны гүйцэтгэлээр 180 мянган хэрэглэгч картаар худалдан авалт хийсэн.  Картаа бүртгүүлээгүй бол түлш олгодоггүй. Энэ нь зарим иргэдийг бухимдуулжээ. Картаа заавал  бүртгүүлсний  дараа шахмал түлшийг зарж байгаа. “Нэг айлд-Нэг карт” зарчмаар буюу илүү хэрэглээг бий болгохгүй байх ач холбогдолтой. Зургаан дүүргийн 57 агуулахад нөөц байна. Хоёр үйлдвэр хэвийн ажиллаж байна. Шахмал түлшний борлуулалтыг "Таван толгой түлш" компани хариуцдаг. Тэд алдаа гаргасны улмаас дараалал үүссэн. Үүний хариуцлагыг яам болон тус компани үүрнэ. Ер нь Covid-19 халдварын улмаас тооцоолоогүй зүйлс өдөр бүр гарч байна.

"Таван толгой түлш" компанийн ажилчид ажил хаяагүй. Харин урамшуулалтай холбоотой шаардлага тавьсан. Энэ үйлдвэрийн ажилчдын цалин гурван бүтэцтэй. Үндсэн цалин нь 1 сая төгрөг байдаг. Урамшууллыг үндсэн цалингийн 60 хувьтай тэнцэх хэмжээгээр олгодог. Манай яам ажлын хэсэг гарган, энэ салбарын үйлдвэрчний эвлэлтэй хамтран ажилласан. Энэ үеэр хуримтлагдсан өр байгаа нь ч ил болсон.

Оргил цагуудад Монгол Улсын цахилгааны хэрэглээ өссөөр байна. Өнгөрсөн оны мөн үеэс манай хүчин чадал 70 мегаваттаар өссөн. ОХУ-аас импортоор авдаг чадлын хэмжээг 100 мегаваттаар өсгөхөөр ажиллаж байна. ОХУ зөвшөөрсөн. Энэ ажил арванхоёрдугаар сард дуусна.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
39
ТэнэглэлТэнэглэл
4
БурууБуруу
2
ЗөвЗөв
2
ХахаХаха
1
ХөөрхөнХөөрхөн
1
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ГайхмаарГайхмаар
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

63 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

zochin 2021-10-06 66.181.161.111

Mongold ZOrigiig alchikhaad l ardchilal Ni duussan um BNA shvvdee 30 jil burui tiishee yvj budaa teejee odoo zobtgokh khvch alga AH MAH -g son good ylgaa garakhgvi

Avatar

Зочин 2021-10-06 192.82.74.202

Ёндон чинь сайдын суудалд жижигдээд байнаа

Avatar

Зочин 2021-10-06 192.82.74.202

Цахилгааны мөнгийг Эрдэнэтээс даадаг болсноос хойш өлөн оркууд хэрэглээгээ маш ихээр өсгөсөн. Ямар ч хэмнэлтгүй хэрэглэж байгаа

Avatar

Зочин 2021-10-06 202.55.191.130

xoxi m muu l******d

Avatar

Зочин 2021-10-06 192.82.87.84

Шахмал түлш, бинзений хомсдол, нүүрсний экспорт, ачаа барааны эргэлт гацсан зэрэг нь энэ засгийн санаачилсан ажил бүтэлгүйтсэн, эсвэл сонгууль энэ тэр гэж сатаарснаас ажлаа хийгээгүйн байлгүйдээ

Avatar

Зочин 2021-10-06 178.17.170.13

! Шилдэг тавтай морилно уу секс болзоо сайт — https://is.gd/f4011T

Avatar

Мөхөс иргэн 2021-10-06 192.82.85.236

Төр засаг минь биднийхээ төлөө яасан их ажил хийж байнаа. Төрийн минь сүлд өршөө. Ардчиллын жинхэнэ Алтан хараацай С.Зориг …Би монголын ард түмний саруул ухаанд итгэдэг… гэж ямар агуу хэлсэн юм бэ.

Avatar

Зочин 2021-10-06 31.151.236.21

Alsaa bodoh uhaangui, ersdelee tootsooloh chadvargui, surah durgui, sonsoh durgui, alban tushaalaar goyoj sairhah heneetei, hariutslaga gedgiig tanidaggui bolohooroo aidaggui, siimhii ashiglaad chadval bieneesee ursuud, es chadval huivaldaad hulgailchih setgehuitei, ichih bulchirhaigui, tugs bish, tuuhii bolovsroltoi, bur zarim mi setgetsiin emgegtei ch gemeer humu turd olonhi ni baisaar 30 garan jiliig udejdee. Harin ene udaagiih ni "corona chalange"- d urtuj "bagaa huuluulah" huvitai baij.

Avatar

Зайл цаашаа 2021-10-06 66.181.191.217

Энэ олон асуудалын үүр үндэс нь өөрөө бж

Avatar

Зочин 2021-10-06 103.26.194.109

Иргэдийн өмнө хүлээсэн үүргээ биелүүлж, ажлаа сайн хий л дээ

Avatar

Зочин 2021-10-06 64.119.20.168

Алиа салбадай нарын ЗГ ажлаа чаддаг хүмүүст өгч үз! Үхэл, эдийн засаг, түлш, бензин … популизмаар улс хөгжидгүй!

Avatar

zochim 2021-10-06 66.181.161.111

Songuuliig MAH luibardaj garsan Ni vnen bkha tegeed tengerees burkhad uurlaad olon berkhsheel ogch bga bkh ilt shudraga bus bga shvvkh Ni shvvgch nar Ni saiduud tsets Ni yux-n gishvvd geed

Avatar

зочин 2021-10-06 192.82.71.117

ЭНЭ МЭНГЭТ ЧӨТГӨР ҮХЭЖ МОНГОЛЧУУД ЖАРГАХ ЦАГ БОЛООГҮЙ ЮМ БАЙХ ДАА. МӨН Ч ИХ ГАЙ БОЛОХ ЮМ ДАА.

Avatar

Зочин 2021-10-06 202.9.47.38

Олон жил бугшсан өөрсдийн чинь алдаа илэрч эхэлж байна. Энэ дөнгөж эхлэл. Та нар МАНы олон жилийн бодлогын алдаа. .бага дээрээ огцорч илүү дээр хүн гаргахгүй бол их хүндэрвэл өөрсдийн чинь амь нас аюулд орох биз.

Avatar

Зочин 2021-10-06 192.82.73.105

Сөрөг хүчнийхэн амаа тагла.Иргэдийн эрх ашигт дайсагнахаа зогсоо.Засгийн газраас бололцоот бүхнийг хийж байна.Та нарын хорон үг, гүтгэлэг,муу санаа амжилт олохгүй.Харин та нар тэр баруун рүүгээ зайлцгаа. Монголд самуун дэгдээж бүү гай бол

Avatar

Иргэн 2021-10-06 122.201.21.40

Худлаа PR хөөсөн юмнууд зайлаач. Ажил хийх чадваргүй юмнууд. Ядаж хажуудаа байгаа казакстанаас суралцаач.

Avatar

irvwn 2021-10-06 103.212.119.207

zaa hunderseed bh yu bdiin ta nariin 30 jil uls ornoo tooggoogui oodoo alhulaaguin gai shuu deeee. uls orniig maani yu bolgochihov dooo.

Avatar

Зочин 2021-10-06 202.9.46.173

Огцорч хариуцлагаа хүлээцгээнэ үү
Та нарын худлаа ярихыг сонсохоороо л нэг боллооо

Avatar

Зочин 2021-10-06 192.82.73.105

Чам шиг гудамжны архичин хулгайчийг иргэд дэмжидгүй юм.Энд төрийн эсрэг солиорч байгаа этгээдүүдийн үгний өнгөөс нь ч харсан ямар ч ёс зүйгүй хүн гэхэд хэцүү хүмүүс байна даа.

Avatar

Зочин 2021-10-06 202.72.242.139

Битгий худлаа хуцаач чи. Чи дандаа мэдэн будилдаг , худлаа ярьдаг муу н**ш ш дээ.Монголын төрөөс зайл. Хөгшин дөрвөд өө.

Avatar

Зочин 2021-10-06 134.122.64.121

ОРОСЫН ШЭЭС БУРИАДУУД ТА НАР ШИГ бАРУУН МОНГОЛЧУУД ЯС ҮНДСЭЭСЭЭ ИЧИЖ ТАТГАЛЗААГҮЙ ЮМ.

Avatar

зочин 2021-10-06 192.82.81.106

НаадТавинбэхийнхээ ярьсан хэдэн тоог хар даа Бэлтгэсэн нөөц нь хагас өдөрт хүрнэ гэнэ Гэтэл жилд хэдийг хэрэглэнэ гэнээ
Ёстой ойлгох юм алга 100-ийн дотор нэмж хасаж чадахгүй сайд нараа зайлуулаач

Avatar

Зочин 2021-10-06 64.119.24.209

70к тонн 1 сар гэлээ. Жилдээ 500к. Чи өөрөө зөв бодооч.

Avatar

Зочин 2021-10-06 66.181.161.84

Хүн болгон урдахь ажлаа дуугай л хийлдээ. Тэгвэл л болоошдээ. Заавал ингэж хүндрүүлэх шаардлагагүйшдээ. Болоогүй ээ.. Бас нэг их олон юм амлана. Нэг их ярилгүй хийх л хэрэгтэй. Удахгүй өвөл боллоо, захаасаа даарч хөрөөд хэцүү байхад…

Avatar

Зочин 2021-10-06 203.91.115.51

Tavinbeh endon nariin yarij bgaa tsaraig, gulugnuud

Avatar

Зочин 2021-10-06 64.119.16.228

Наад хэдэн пацаанууддаа заагаад заагаад сурахгүй байна уж? Одоогийн залуучууд ч бүгд л Бимэднэ багийнхан доо. Энэ Ёндон гэдэг юмаа явуулж болдоггүй юм байх даа. Энэ хажуудах Тавмнбэхээсээ үлгэр авл даа. Оростой яриад л шийдчих асуудлыг шийдэж чадахгүй, маанайгаадл суугаад байх юм.

Avatar

Иргэн 2021-10-06 66.181.186.181

Зүгээр л дарангуйлалаа зогсоож та нар буюу ман Монголоос үгүй бол. Тэр цагт чиний юу үзэх яах чинь хэнд ч хамаагүй. Монгол зөв замруугаа өөрсдөө явчихна. Ойлгохгүй ээ энэ дурак

Avatar

Зочин 2021-10-06 139.5.217.16

Тэгээд яахав жил болгон өсөн нэмэгдэж байгаа цахилгааныхаа хэргцээг ОХУ -с валютаар өндөр үнээр өсгөж авсаар байх уу? Ийм их нүүрсний нөөцтөй орон байж ганц ТЭЦ барчих засгийн газар гархгүй нь үү? Арайч дээ, Тэгээд бас Их монгол улс Чингис хаан, Хүннү энэ тэрээ ярихаа боль. Урд дахь ажлаа л хий. Саяхан 2 ЖИЛИЙН ӨМНӨ болсон Владивостокийн чуулган дээр Хойд Азийг эрчим хүчээр хангах Супер сүлжээ барина гээд байсан яасан. Тэрбум мод тарина ч гэх шиг ОУ-н онигоо болох нь.

Avatar

Зочин 2021-10-06 66.181.180.108

Чадахгүй бол ажлаа өгөөд явна уу. Одоохондоо эелдэгээр хэлж байна. Хугацаа өнгөрөх тусам ширүүснэ гэдгийг ойлгоорой Нээмка минь

Avatar

зочин 2021-10-06 202.21.104.98

аан энэ л хамаг юмыг нь тагнуулын аргаар бусниулаад байгаа юм байна

Avatar

Зочин 2021-10-06 124.158.96.88

ajilaa oligtoihon hiigeech buh ymiig unaltand oruulaad chadahgui bol zailaach

Avatar

Зочин 2021-10-06 202.55.191.130

nyamdorj hashir hun ene metiin ajliig ulhun yavuulchihaj dungunu

Avatar

Зочин 2021-10-06 124.158.107.35

Нямдорж чи зүгээр л зайлаад өг

Avatar

Zochin 2021-10-06 202.126.89.220

Chadqhgui baij gaslan gaslan bidniigee horlon naanaa suuj yahav dee zailaad uguuch

Avatar

zochin. 2021-10-06 202.179.25.126

ene uzliin meden budilsan chorchin Nymdorjiig b** niitleed bai. Ter Chimgee avgaitain tsug chorich angid odriig ongoruulecheer zailuul!!!

Avatar

Баяр 2021-10-06 122.201.21.152

Нямдорж бол бууны нохой юм. Энэ чадваргүй Засагт бас нэг зөнөсөн өвгөн болимоор юм. Энэ засаг огцорч арай өөр сэтгэдэг хүмүүст боломжийг нь олгох хэрэгтэй юм

Avatar

L.Oyun- Erdene Odoo Buuj Uguud Uuchlaarai geed Ynheer l Chadahgui yum baina geed l Yavsan deer shuu !!! Burhan Chamaig Odoo bolno geed baigaa yum bishuu !!! 2021-10-06 202.9.40.82

Odoo L.Oyun-Erdene chi Ynheer l Ajilaa Hiij Chadahgui baina !!!
Odoo bolno !!! Zugeerl Chadahgui baina geed l Buuj Uguud Yavah Hergtei shuu !!!
Tanai Heden Said nar Ajilaa Hiij Chadahgui Asuudaltai baina shuu de !!!

Avatar

Зочин 2021-10-06 202.126.88.42

Чи 30 жилийн турш шавар хаасаар энэ хугацаанд бидэнд сэхэх боломж олдохгүй байсаар улсаараа дампуурахдаа тулж байна. Хорчин, Хятадын тагнуул Исмэл чи ямар их балагтай амитан бэ? Төрөөс зайлж биднийг амраагаач.

Avatar

Зочин 2021-10-06 202.9.46.217

Оюун-Эрдэнэ гэж дампуурчихсан хувийн дээд сургууль төгссөн боловсрол нимгэн нөхөр энэ улсыг дампууруулаад л дуусаж байна даа. Тэр Харвард бол худлаа. Христийн сүмийн шугамаар л курс дамжаанд суусан.

Avatar

Зочин 2021-10-06 66.181.177.71

Наад шахмал түлшнийхээ үнийг хуучин хэвэнд нь оруулаач ээ. Тэгж байж л өөр эх үүсвэр рүү орох хөшүүрэг нээгдэнэ ш дээ. Утаа ч багасна. Үнэгүй юманд хүн хайр гамтай ханддаггүй жамтай.

Avatar

Зочин 2021-10-06 202.21.109.75

Ц.Нямдорж залуу хүүхэн Чимгээг бодож хэвтэхийнхээ оронд улс орноо өөд татах чинь яасан юм.Юу ч хийгээгүй юу ч хийхгүй нь ойлгомжтой байна.Одоо зайгаа тавьж өг тэтгэвэрийн өвгөн гуай.

Avatar

Ирэх жил бүр л дордоно 2021-10-06 103.212.117.91

Ойрын 3 жилдээ сэхэхгүй дээ Яана доо

Avatar

х 2021-10-06 66.181.169.70

ХАРЬЖ АМАР АМАР…

Avatar

Зочин 2021-10-06 112.72.10.198

Ер нь байдал маш хүнд бодлсон. Иргэд бухимдалтай, түгшүүртэй, маргаашдаа санаа звж байна. ЗГ, Ерөнхийлөг стратегийн ач холбогдолтой гол асуудлаа барьж авч ажиллахгүй. Аргацаасан маягтай байна. Ажиглаад байхад ЕС, ЗГ-ын гишүүдийн мэдлэг, чадвар, мщенежрийн чадвар маш их дутагдаэ байна. Шийдвэрлэх асуудлынхаа дэс дарааллыг ч зөв тогтоож чадахгүй бн. Дэндүү их хөөсрүүлж, попорч байна. Одоо сүүлдээ Ерөнхийлөгч нь согтуу хэл ам нь ороолдоод бруу зөрүү яриад байдаг боллоо. Ийм еөрхнийлөгч гэж байж бол

Avatar

мгл 2021-10-06 192.82.81.108

тэтгэвэриин хорчин овгон ажлаа хииж чадахгуй нь харагдаж байнашдээ,зайлуулах хэрэгтэй!

Avatar

ИРГЭН 2021-10-06 183.81.171.2

НЯМДОРЖОО ЧИ 1990 ОНООС ХОЙШ ӨРӨӨНӨӨС ГАРААГҮЙ АЖ АХУЙН АЖИЛ МЭДЭХГҮЙ ЮМ ЧИНЬ ЮУГАА МЭДЭХЭВ.ОДОО Л ЧИ МЭДЭЖ БАЙГАА ЮМ БАЙНА.

Avatar

Зочин 2021-10-06 66.181.161.90

Төр засагт нэг ч буруу юи алга ккз

Avatar

Зочин 2021-10-06 92.124.204.32

Оюун-эрдэнэдээ, өөрөөсөө эхэлж хариуцлагаа тооц, үнэхээр хүнд болсоноо өнөөдөр л хэлж байх шиг байна даа.

Avatar

Зочин 2021-10-06 192.82.82.41

НЯМКА ЭНЭ БАЙТУГАЙГ НЬ ДАРААД ИРСЭН ЮМ АЛЗАХГҮЙ БИЗ

Avatar

Зочин 2021-10-06 192.82.82.41

БҮДЭРСЭН ДЭЭР НЬ НУДРААД УНАГАЯ ГЭЭД Л РИО АН 2 ХҮЧТЭЙ ҮЗЭЖ БАЙНА ДАА ДАХИАД ИЙМ БОЛОМЖ ОЛДОХГҮЙ ШҮҮ ДЭЭЭ

Avatar

Зочин 2021-10-06 202.126.89.82

Ёндон чи гадуур колонкуудаар яваад үз. Бензин зарж байгаа газар байна уу??????????

Avatar

Зочин 2021-10-06 103.26.194.126

Ene darga nariin helj yarij baqigaa toonuudad itgeh mash hetsuu bolood bn dandaa zuruutei hudal yarina,tiim ih baigaa l gene getel ter ni shal hudlaa baidag,ajlaa medeed hariutslagatai sain hiichihej chadahgui bol sain duraaraa urgudluu uguud garsgaagaach dee,hangalttai idej uugaa biz dee odoo bolno

Avatar

Зочин 2021-10-06 64.119.26.203

МОЛМОО ЧИ ҮХВЭЛ ТААРНА,,,ГЭДЭГ ШИГ,,, НЯМДОРЖОО ЧИ,,,

Avatar

Зочин 2021-10-06 202.179.24.196

ОГцорчооч

Avatar

Зочин 2021-10-06 202.131.243.186

Шийдэл нь харагдаад , мэддэг чаддаг улсууд нь хэлж өгөөд бхад өөрсдийнхөөрөө тэнэглээд муйхарлаад зүтгээд байхаар үр дүн нь ийм л байна. Жишээ нь: Буян Жагаа цэргийн ангийн машин явуулаад Эрээнд байгаа ачаануудаа татчих гэсэн яасан???? 30 сая ₮ гээд хөдлөхгүй бгаа хэдэн шуналтай юмнуудын аманд ороод сууцгааж байна!!!!

Avatar

Зочин 2021-10-06 66.181.164.211

Үнэн ш дээ, урьд өмнө ийм цар тахалтай ямар улс орон хямрахгүй гараад байсын. Харин ч Монголд маш сайн ажлууд хурдан хэрэгжиж байнаа

Avatar

Зосин 2021-10-06 202.126.94.99

Дайн болж бембег хаяагуй! Ухаантай, чадварлаг тер байсан бол хямралыг шуурхай давж чадах л байлааштээ!!! Дандаа еерсдийгее емеерне,!

Avatar

Зочин 2021-10-06 59.153.84.162

Хашир чоно хариуцлагаас зугтах нүхээ малтаж байна.

Avatar

Зочин 2021-10-06 202.72.242.139

Нямдорж чи муу . Чамд ичдэг булчирхай гэж бнуу. Новшоо. Ты просто уйди с с этого мира. блядъ.

Avatar

Зочин 2021-10-06 66.181.166.196

гуцнийз

Avatar