Авлигатай тэмцэх нь Ардын намтай тэмцэнэ гэсэн үг! | News.MN

Авлигатай тэмцэх нь Ардын намтай тэмцэнэ гэсэн үг!

Авлигатай тэмцэх нь Ардын намтай тэмцэнэ гэсэн үг!

Авлигатай тэмцэх нь Ардын намтай тэмцэнэ гэсэн үг!

Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ нэг талаасаа Ардын намын дэмжлэг дунд нөгөө талаасаа  анд нөхдийнхөө хавчлага дор ажиллаж байна. Ялахаасаа засаглах нь хэцүү болохыг өнгөрсөн найман сарын хугацаанд яс махаараа ойлгосон уу, гурван сарын өмнөхөн Авилгын индексийг бууруулах ажлын багийн анхны хуралдаанд оролцохдоо  улс орон, анд  нөхдийнхөө алийг нь  бодохоо өөрөөсөө ч юм уу өрөөлөөс асууж суусан.

Ард түмэн угаасаа улсаа бод гэх нь мэдээж. Ардын намынхан ч ашиг сонирхлоо тулгаж байгаа л байх. Гэвч, Л.Оюун-Эрдэнэ МАН-ын биш Монголын Ерөнхий сайд болсон. Эр хүн зоригтой бол чоно чацга алдана гэж үгтэй!

ЗАМЫН-ҮҮДИЙГ ЗАД ЦЭВЭРЛЭНЭ ГЭСЭН ЯАЛАА!

Улаан бууртай тэмээгээ

Хураанаа гэсэн чинь яалаа даа

Улаан хүрмийн зах дээр

Уулзнаа гэсэн чинь яалаа даа гэгчээр Замын-Үүдийн мафитай Засгийн газар тэмцэхээ зарласнаас  хойш яг 64 хонож байна.

 Хууль зүй дотоод хэргийн сайд Х.Нямбаатарын “Covid-19 хүнд үеийг далимдуулж авлига авсан, албан тушаалаа урвуулсан ашигласан албан тушаалтнуудыг үргэлжлүүлэн шалгана. Сүлжээний схем үүсгэж луйвар хийж байгаа албан тушаалтнуудад зохих хариуцлагыг хүлээлгэнэ. Гашуунсухайт боомт дээр  үүнтэй ижил асуудлууд яригдаж байгаа. Бүх түвшинд гарч буй авилга, албан тушаалын  хэргийг илрүүлнэ. Тэнд бугшсан авлига албан тушаалын хэргийг тогтоож, хариуцлага тооцно” гэснийг Замын-Үүдийн мафийнхан нохой хуцаж байгаа чинээнд тоосонгүй.

Өөрөөр хэлбэл, Х.Нямбаатар цагдаа, тагнуулаа дагуулаад зургаан албан тушаалтныг баривчилсан ч Замын-Үүдэд зад цэвэрлэгээ хийж чадаагүй юм.

Хэдийгээр ачаа тээврийн эргэлт сайжирсныг Засгийн газрын бүрэн эрхт төлөөлөгч Б.Отгонсүх дуулгахдаа “Эрээн хотын гаалийн гадаа 2000 орчим машин дараалсан байсныг татаж, гацааг гаргасан.  Бөөгнөрсөн ачаа дууссан. Замын-Үүд стратегийн ач холбогдол бүхий боомт учир 500-600 машин ачаа байнга эргэлдэж байдаг. Одоо хэвийн эргэлтдээ орсон” гэжээ. Ямар ч байсан Эрээнд Монголын ачаа гацахаа больж. Гэхдээ Засгийн бүрэн эрхт төлөөлөгч нарт өгсөн гэрийн даалгавар дуусаагүй байгаа. Тэнд цэцэглэсэн авлигын бүрэн цэвэрлэхгүй бол дахиад л Эрээн дээр гацаа, түгжрэл үүснэ, эдийн засаг хямарна.

Ачаа тээврийн үнийг хөөрөгдөл буурахгүй байгаа нь Х.Нямбаатарын хэлсэн сүлжээний схемтэй нь нягт холбоотой.

Өөрөөр хэлбэл, Замын-Үүдийн жинхэнэ гацаа нь цар тахал биш төрийн дунд, доод шатныхан болсон гэсэн үг. Цар тахал Замын-Үүдэд бугшсан идээ бээрийг ил болгосон хэрэг. Аливаа муу зүйлд ч сайн тал байдаг.

Замын-Үүдийн боомтын зөвлөлөөс хариуцлагын гэрээг 5000 гаруй тээврийн жолооч нартай хийжээ. Гэвч, ачаа тээврийн үнэ буурахгүй, 10-30 сая төгрөг байгаа нь жолооч нараас гадна илгээгчидтэй холбоотой.

ИЛГЭЭГЧДИЙГ ШОРОНД НЬ ИЛГЭЭ!

Өөрөөр хэлбэл, Замын-Үүдэд “илгээгч” гэж мөнгийг хүүлдэг гоё сүлжээ бий болсныг захын бизнесмен мэднэ. Ачаа тээврээ саатуулчихгүй авахын тулд илгээгчдийн нэхсэн үнийг өгдөг бичигдээгүй хууль тэнд ноёрхож байна.

Үүнийг таслан зогсоохгүйгээр Замын-Үүдэд Ерөнхий сайд өөрийн биеэр очих, эсвэл Шадар сайдаа мянган удаа шалгалтаар явуулаад ч асуудал бахь байдгаараа байна.

Засгийн газрын бүрэн эрхт төлөөлөгчийн хэлсэнчлэн “Гэрээ зөрчсөн автомашины жолооч нартай хариуцлага тооцож зөвшөөрлийг нь цуцалж, цаашдаа тээврийн үнийг 10 сая төгрөгөөс хэтрүүлэхгүй байх чиглэл дээрээс авсан ч энэ нь ч гол шийдэл биш. Замын-Үүдийг илгээгчдийг зад цэвэрлэхгүйгээр тэнд бугшсан авлига, хээл хахуулийг цэгцлэх ямар ч боломжгүй.

Илгээгчид ачааны эзнээс 5-10 сая төгрөг нэхдэг тухай Замын-Үүдийн нохой хүртэл хуцах байх. Дарга, цэрэг, цэвэрлэгч гээд бүгд нэг сүлжээ болчихсон, ачаа тээврийн жолооч нар нь Засгийн газрын бүрэн эрхт төлөөлөгчийн үгээр биш цаад илгээгчийнхээ дохиогоор хөдөлдөг.

Засгийн газрын бүрэн эрхт төлөөлөгчийг бол ёстой халаасантай “салаавчтай” л угтдаг байх.  Мэдээж, илгээгчдийн гол эзэн нь Ардын намын цагаан байр аль эсвэл Төрийн ордонд суугаа. Ийм учраас л Л.Оюун-Эрдэнийг айвал бүү хий, хийвэл бүү ай гээд байгаа юм.

ЗОРИГ ЭС ХҮРВЭЭС УХААН ЭС ХҮРНЭ

Энэ үгийг Ерөнхий сайдын нутгийн ах, улс төрийн багш болох У.Хүрэлсүх хэлэх дуртай. Л.Оюун-Эрдэнэ нэгэнтээ авлигатай тэмцэнэ гэдгээ ам алдсан. Авлигатай тэмцэнэ гэдэг нь чухамдаа Ардын намынхантайгаа, анд нөхөдтэйгөө тэмцэнэ гэсэн үг. Үүнийгээ өөрөө ч сайн мэдэж байгаа.

Ерөнхий сайд өдгөө шүдтэй арслан болсон. АТГ өөрийнх нь эрх мэдэлд ирчихлээ. Одоо тэгээд, юунаасаа айгаад Ардын намынхантай тэмцэх зориг нь, ухаан нь эс хүрнэ вэ!

Берлинд төвтэй “Транспаренси интернэшнл” олон улсын төрийн бус байгууллагаас боловсруулсан Авлигын төсөөллийн индексийн дүнгээр өнгөрснө 2020 онд Монгол Улс 180 улс орноос 111 дүгээр байрт эрэмбэлэгджээ. Энэ тоо Монгол авлигадаа живсэний илэрхийлэл.  Манай төрийн албан хаагчид эрх мэдэл, албан тушаалын байдлаа урвуулан ашиглах нь нэмэгдсэнээс Монгол Улс авлигаараа дэлхийд тэргүүлэх нь холгүй болж.

УИХ-ын дарга Г.Занданшатарын мөрөөдөж байгаачлан авлигаар дагнасан шүүхтэй болоод авлига буурахгүй. АТГ-ыг байгуулаад 14 жил болж буй атал авлига өссөөр л байна.

Авлига хаанаас эхтэй вэ гэвэл Ардын намын пентхаусаас эхтэй. Учир нь, МАН дангаараа болон хамтарсан гээд бараг зуун жил Монголын засгийн эрхийг барьж байна шүү дээ.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
17
ЗөвЗөв
4
ТэнэглэлТэнэглэл
1
ХахаХаха
1
ХарамсалтайХарамсалтай
1
БурууБуруу
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

52 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Zochin 2021-09-10 66.181.161.4

Avilgal ardiin namd bii gedegtei sanal neg bolovch AN hedhen udaa tur barihdaa zuun jiliin gai huu tsatssan gedgiig hezeech b** mart sum aimagt genthen l heden terbumaar hurungujsun alga bolchihno asuuhaar shorond yvsaan l gene tegeel ireel AN n gishuun geel busdiig daramtlaad munguur boroo oruulaad eheldeg ni bulavch bultaij bgaa heden erunhiilugch erunhii said TTG n darga shuuh prokuroriin banknii darga nar bugd l AN han bugd l shorond oroh bolzloo hangasan hulgaichuud ene buhentei temtseh ni

Avatar

Зочин 2021-09-10 66.181.161.54

Замын-Үүдэд 5000 оочерлож бгаа. Цахимаар бүртгэсэн. Эрээнд ачаа овоорсон хэвээрээ. Үнэ 50-60к буураагүй. Байнга худлаа мэдээлэл төр засагтаа өгнө. х***а нар тоглож бна. Машины тоо нэмэгдлээ гэсэн х***а нарын нүүрсний машины тоо нэмэгдсэн.

Avatar

Иргэн 2021-09-10 202.179.26.210

Ерөнхийлөгч УИХ дарга нар нь Сэргээн босголт банкны 14 сая долларыг хуссан. Тийм хүмүүсээр толгойлуулсан нам тийм л нам бна. Өөрөө бас асуудалтай гэсэн мэдээлэл хэвлэлээр гарч байна. Тэгэхээр энэ бүхэн хуурамч тоглолт гэдэг нь ойлгомжтой

Avatar

Иргэн 2021-09-10 202.179.26.210

Авлагатай тэмцэх нь ардын намтай тэмцнэ гэдэг чинь ардын намын дарга ,ерөнхий сайд тай тэмцнэ гэсэн үг

Avatar

Ганбаа 2021-09-10 66.181.180.13

Бид авилга авах суурь хүмүүжилтэй. Идэх хоол, орон сууцыг нам засаг бэлдэж өгнө гээд бүх асуудалд хог ачихад хүртэл оролцдог биз дээ.Айл бүрд эмч, цагдаа, ТӨРИЙН АЛБАН ХААГЧ байхгүй бол амьдрахгүй шүү.Мартсанаас айлд багш хэрэггүй э хэ хэ.Аз жаргал = А..

Avatar

Amar 2021-09-10 124.158.71.50

Авилгатай тэмцэнэ гэдэг МАН-ын эх орончид МАНАН-гийн үлдэгдэлтэй тэмцэнэ гэсэн үг.Ойлгов уу?

Avatar

Зочин 2021-09-10 203.91.115.41

АН тэр чигээрээ авилгачид шүү дээ.

Avatar

Zocnin 2021-09-10 68.145.61.75

Awilgaltai temtseh baitugai Andlaliin orgoo nereer mongo ugaasan yum bishuu Yostoi itgelgui nohor bna

Avatar

Зочин 2021-09-10 192.82.70.129

Энэ засгийн газар ерөний сайд суурь боловсрол тааруухан насын буурь намба суугаагүй юм даа. Ерөнхий сайд гэдэг хүн юу хэлэх юу ярих вэ? гэдгийг их л тунгаан бодох чадвартай л байх ёстой . 40 нас гэдэг болоогүй шүү дээ.

Avatar

Зочин 2021-09-10 46.182.189.123

АВЛИГАТАЙ ТЭМЦЭХ НЬ АРДЫН НАМТАЙ ТЭМЦЭНЭ ГЭСЭН ҮГ!

Avatar

Зочин 2021-09-10 66.181.187.102

нэ стой пээдгэр х***а юма

Avatar

Зочин 2021-09-10 66.181.187.102

энэ бацаанаар ахлуулсан либерал гөлөгнүүдийг өвөл 4,5р дцс дээр нүүрсний оронд түл пязда нарыг

Avatar

Zoch 2021-09-10 139.5.217.105

teg Gerel Oyunerdene 2 odoo ger bul bol yarshig Hairaa Gerel batsaan n garga.

Avatar

Zochin 2021-09-10 139.5.217.105

Zandanshatar yankhaan a**** , shaanaa chamaigaa

Avatar

Zochin 2021-09-10 139.5.217.105

*л бацаан…

Avatar

Зочин 2021-09-10 104.244.76.13

! Шилдэг дотно клубт тавтай морил – – https://is.gd/f4011T

Avatar

Зочин 2021-09-10 202.9.40.83

Чадахгүй л байх даа!

Avatar

Zochin 2021-09-10 66.181.179.230

Undeslelgui horongojson humuus oort n ih oirhon zondoo bna doo

Avatar

Зочин 2021-09-10 202.9.40.6

Тиймээ, Оюун эрдэнэ ацан шалаанд бга нь үнэн ! Авилгатай тэмцье гэвэл ардын намтай тэмцэх учраас, үе үеийн ардын намын удирдлагууд авилгатай гүн гүнзгий холбогдсон учраас тэр л дэ ! Өнөөдөр ч Монголын толгой луйварчдын ихэнх нь ардын намын гишүүд бн да !

Avatar

Зочин 2021-09-10 64.119.22.193

Монголын толгой луйварчдын ихэнх нь харин ардчилсан намын гүшгүүд, дүр эсгэсэн ардчилагчид.Тэд л улсын, ард нийтийн хөрөнгийг луйвардаж хувьдаа идэж цүдийх зорилгоор ардчилсан хувьсгал гэхчийг барууны хөрөнгөтний дэмжлэгээр хийж, хуурч мэхлэх элдэв бохир аргаар засгийн эрхэнд гарч,хувьчлал нэрээр энэ луйвраа хэрэгжүүлсэнийг бүгд мэднэ.Авилгыг үндэслэгчид нь эд нар.Зах зээлийн нөхцөлд тэр авилга нь арилах ч юм уу даа.Ардчиллын замаар тэргүүлж буй тэр АНУ нь манайхаас илүү авилгатай л гэх юм.

Avatar

Zochin 2021-09-10 66.181.181.38

Jencogiin tumur zamiin 280 say dollar, suul erdenes tt s avsan 2 ih nayad hasshaa orsniig shalgah bsan yum. Urvagch

Avatar

ЗОЧИН 2021-09-10 202.126.89.219

СҮ , МИЕЭ , ТАРВАГЫН ХАМТАРСАН БҮЛЭГТЭЙ ТЭМЦЭХЭД АМАРГҮЙ !!! БУУЖ ӨГЧ БОЛОХГҮЙ ШҮҮ !!! ДЭМЖИЖ БАЙНА !!!

Avatar

Зочин 2021-09-10 67.69.69.231

UNEXEER TEMTSEYE GEJ BAIGAA BOL EXLEED TSAAZAA SERGEE!!!

Avatar

Зочин 2021-09-10 67.69.69.231

AM AJIL ALD DELEM !!!
25-30 JILIIN YAL UGCHIX, HII YARIAD ITGELEE L ULAM ALDANA!!!

Avatar

Зочин 2021-09-10 202.126.88.40

Танай сайт өөттэй yum бичихгүй yumaa

Avatar

Зочин 2021-09-10 192.82.68.84

Энэ хэдэн хүүхдүүдийн ковидын талаархи ЗГ бодлого: ковид ердийн ханиад, шинжилгээ эмчилгээ иргэн таны асуудал шүү. Эм тариа бүхий л эмчилгээ таны кармаанаас …

Avatar

yer n bol yawtsgui uls bolson 2021-09-10 103.229.120.233

umhii mongolchuud shigee umhii nam

Avatar

иргэн 2021-09-10 62.55.205.86

Танай шадар сайд чинь аймаар авилгач шүү дзээ, Төрсөн ах нь АН-ын идэвхтэй гишүүн гэжийгаа, тэгээд та нарын дотроо ярьсан нууц зүйлийг ахдаа хэлдэггүй, нуудаг гэж бодож байна уу, ха ха хэ хэ

Avatar

Зочин 2021-09-10 202.179.21.209

Ац чадахгүй

Avatar

Дэмжиж байна 2021-09-10 91.219.236.228

Зөв, муусайн МАНийханг хиаруулаад өг, цөллөгт явуул, дахиж өндийхгүй болтол нь энэ нийгмээс цэвэрлээд өг. Танд талархлаа.

Avatar

Зочин 2021-09-10 64.119.22.193

АН-ынхан гүтгэлэг,гүжирдлэг зохиохдоо үнэхээр гарамгай мэрэшсэн. Өөрсдийнхээ хийдэг бүх булхай, луйвраа сөрөг хүчиндээ наана.Гэвч энэ нь хол явахгүй.

Avatar

Зочин 2021-09-10 103.242.47.38

Оюунэрдэнэ тэргүүтэй гадаадад сургууль төгссөн гэж цээжээ дэлдсэн онгироо залуучууд монгол төрөөр тоглоод дууслаа. Нийслэлийн нийтийн тээврийг авилгын сүлжээнд оруулсан Отгонсүхийг аваачиж нийслэлийн намын хороо мөнгө бо байгаа нь үнэн шүү дээ

Avatar

Zochin 2021-09-10 192.82.75.184

Нямсүрэн одоо болоо, яаасан муулаад ханадаггүй билээ, өөр хийх ажил байхгүй юу

Avatar

Зочин 2021-09-10 174.95.179.29

ҮР ДҮНГЭЭР Л ДҮГНЭДЭГ 20-25 ЖИЛЭЭР ШИЙТГҮҮЛСЭН НЭГ ХҮН БАЙНА УУ?
ТЭМЦЭЛ XАРАГДАXГҮЙ БАЙНА, XУДЛАА ПОПРОЛ !!!

Avatar

Amar 2021-09-10 64.119.22.209

Хөөрхий зайлуул намдаа хандив өгч албан тушаалд очиж түүнийгээ нөхөж олох гэж хулгай хийж байгаа гишүүдийг нь МАН.н нэртэй холбовол сэлэмдүүлнэ

Avatar

х 2021-09-10 103.57.92.160

сонгоод л байхгүй юу МАНгас нам идэж цадах биш

Avatar

Зочин 2021-09-10 192.82.84.97

МОНГОЛ АРДЫН НАМ ГЭГЧ А Л У У Р Ч И Н, ХУЛГАЙЧ, АВИЛГАЧДЫГ УСТГААГҮЙ ЦАГТ МОНГОЛ ХӨГЖИХГҮЙ, УЛАМ Л УНАЛТ, МӨХӨЛ РҮҮГЭЭ ЯВНА. ХАРЖ БАЙГАА БИЗДЭЭ, 6 САРЫН ДОТОР 1037 ХҮН КОВИДООР ҮХЛЭЭ. АВИЛГАЛЫГ УСТГАЯ ГЭВЭЛ АРДЫН НАМЫГ УСТГА!!!!!

Avatar

Зочин 2021-09-10 202.21.118.186

Эрээнд ачаа саатахаа байсан гэж яагаад удаа дараа байнга бичээд, мэдээлээд байна. Ачааны бөөгнөрөл улам ихэссэн. Харин Замын-Үүдэд машинтайгаа дугаарладаг байсныг цэгцэлж онлайнаар дугаар олгоод хил гарах дөхөхөөр дуудаж байгаа учир овооролдож шавааралдсан машины тоо буурсан. Харин ачаа улам овоорсон. Ийм учраас тээврийн үнэ буурахгүй байгаа юм. Хилээр орж гарах машины тоог нэмэгдүүлэх тал дээр ажлаа хийгээч ээ. Чадахгүй юм бол чацга царайлуулаад огцруул.

Avatar

Зочин 2021-09-10 202.126.90.59

ЖИП/мори/ НД СУУГААД СОНГУУЛД ЯЛАХ САЙХААН ХАРИН ЖИПНЭЭСЭЭ БУУГААД ТӨРИЙГ ТӨВХНҮҮЛЭХ ХЭЦҮҮ ГЭЖ НЭГЭН ИХ ХҮНИЙ ХЭЛСНЭЭС САНАА АВАГТУН

Avatar

Зочин 2021-09-10 202.9.40.120

Оюун-Эрдэнэ сайд өөрөө мөнгө хөрөнгөтэй холбоотой асуудалд орооцолдож байгаа хүн яаж авилгатай тэмцэх юм бэ? Шал худлаа. Нөгөө л попорол байхгүй юу?

Avatar

Зочин 2021-09-10 66.181.181.230

Хөөрхийг тэмцэж цэвэрлэх гэхээр Хятадын талаас чангалаад байгаа юм биш үү. Өөрөөр хэлбэл манай төрд юуг хэрхэн хийхийг Монголчууд бид өөрсдөө мэдэхээ болиод удаж байгаа гэж ойлгож байгаа.

Avatar

Зочин 2021-09-10 43.242.242.59

Наад авгай чинь эздийнхээ хэлснээр л бичиж тав арван төгрөг олж амьдардаг. Эзэд нь МАНАН-гийн сүлжээний гол хүмүүс юм.Авилгалчид бүх намд байна. тэд бүгдэдтэй л тэмцэх ёстой шүү Нямсүрэн гуай. Тэрнээс ганцхан МАН-ын авилгалчидтай тэмцээд бусдыг орхи гэж ярьж болохгүй

Avatar

Зочин 2021-09-10 43.242.242.59

Авилгалчид аль ч намд бий. Ганцхан МАН-ынхан авилгал авдаг гэж битгий дэмий юм солиороо. АН-ынхан ямар сайн авилгалчид болохыг ард түмэн мэддэг болсон.Бүх муу муухай болгоноо сөрөг намдаа тохдог муухай зангаа та нар хая.

Avatar

Зочин 2021-09-10 139.5.218.238

хүн гуай би андуураагүй бол ман ялаад засаглаж байгаа бусуу товчдоо хулгай хийх боломжтой бүх албанд мангарууд очсон санагдахын

Avatar

Зочин 2021-09-10 46.114.91.40

Энэ авгай дандаа талцуулж хорлож байх юм. Монголд авилгатай тэмцэнэ гэдэг бол өөрөө өөртэйгээ тэмцэнэ гэсэн үг. Бүгд л их бага том жижиг торон сүлжээнд байгаа. Үүнийг танагтай болгоогүй цагт юу ч өөрчлөгдөхгүй

Avatar

Зочин 2021-09-10 103.57.93.94

Авилгатай тэмцэнэ гэдэг нь авилгачидтай л тэмцэнэ гэсэн үг шүү дээ. Энд улс төр, улс төрийн нам ямар хамаатай юм бэ? МАН-тай тэмцэнэ гэж үхсэнээ унгас алдана вэ. Улс төржихгүйгээр л зүгээр авилгачидтай тэмцэх ёстой. Ардчилалыг битгий ингэж улс төрийн ашиг хонжоо болгож тэнэгтмой

Avatar

Дорж 2021-09-10 64.119.21.201

Энэ Поп чадахгүй ээ.Огруулах хэрэгтэй өөр гарц алгаа

Avatar

Shudraga irgen 2021-09-10 66.181.188.103

Mongol uls tsaashaa hugjih uu dampuurah uu gedeg zaag deer ireed bna. Adilhan idej hulgailaagui yum bol yunaas ni aidag yum. Ard tumnii itgeliig daana gedeg asar tom gaviya shuu huuhee. Tsavchaad ug lalrin hulgaich huvalznuudiig. Hugshirsun hoinoo tuulj unguruulsen amidralaa bodohod haramsah zuilgui amidarsan baival goyo tee.

Avatar

Сүхээ 2021-09-10 64.119.27.25

М.Энхболд тэргүүтэй МАНАН авилгалын мөнгөөрөө сайхан жаргаад л явна, яасан бэ, бүх хөрөнгийг нь хурааж шоронд хийж шийтгэх. Оюунэрдэнэд итгэсэн даанч ХОШГОРУУЛСАН…

Avatar