Зуун жилийн зовлонгоос салав! | News.MN

Зуун жилийн зовлонгоос салав!

Зуун жилийн зовлонгоос салав!

Зуун жилийн зовлонгоос салав!

Нэг сая гаруй хүн амтай нийслэлчүүдийг бухимдуулах, стресстүүлэх асуудал мундахгүй олон.  Тоос шороо, түгжрэл, утаа, угаар гээд. Үүнтэй зэрэгцээд ундны усны асуудал нийслэлчүүдийг хамгийн том зовлон болж магадгүй болсон.  Учир нь, Улаанбаатар ундны усны хомсдолд орох эрсдэл хэдийнэ нүүрлэчхээд байгаа.  Мөн гэр хорооллын 200 мянган ил жорлон болоод Туул голын бохирдлын асуудлыг цогцоор шийдэхгүй бол ундны уснаасаа хордох аюул аль эртнээс биднийг “отож” буй.

Судалгаагаар Улаанбаатарын гэр хорооллын бүсэд байршилтай гүний худгуудын усанд агуулагдах нитратын агуулга ДЭМБ-аас зөвшөөрсөн дээд хэмжээг хэдийнэ давжээ. Товчхондоо, хотын ус хор болжээ гэхэд бодит байдлаас хол зөрөхгүй юм.

Ядахад утаа шиг нүдэнд ил харагдахгүй, үнэртэхгүй болохоор Улаанбаатарын ундны усны асуудал агаарын бохирдлоос ч илүү аюултай хор хөнөөлтэй дагуулж болзошгүй болсон.

Тиймээс нийслэлчүүдийн эрүүл мэнд, аюулгүй байдал нэн чухал бүтээн байгуулалтыг өнгөрөгч Баасан гаригт эхлүүлсэн нь  Мянганы сорилтын сангийн хоёр дахь компакт гэрээний дагуу баригдах Улаанбаатарын ундны усны хэрэгцээг хангах, ус гүн цэвэршүүлэх үйлдвэрийн шавыг тавьсан явдал байлаа.

Шав тавих ёслолд оролцсон Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх хэлэхдээ “Сонгинохайрхан уулын бэлд ирээдүйд Улаанбаатар хотыг, цаашлаад дагуул хотууд, шинэ суурьшлын бүсүүдийг усаар хангах Ус гүн цэвэршүүлэх үйлдвэр сүндэрлэн босно. Ус бол амьд бүхний оршин тогтнох үндэс, хүний амьдрал болоод улс орны хөгжилд амин чухал гэдгийг хүн бүр мэддэг ч усгүйн зовлон, усны хомсдолтой хараахан нүүр тулаагүй болохоор үнэ цэнэ, ач холбогдлыг нь монголчууд бид төдийлөн мэдэрч, ойшоохгүй байж магад. Монгол Улсын нийт хүн амын тал хувь нь оршин суудаг, эдийн засгийн гуравны хоёрыг дангаараа бүрдүүлдэг Улаанбаатар хотын усны хэрэглээ ойрын ирээдүйд буюу 2023 он гэхэд одоогийн боломжит нөөцөөсөө давж, улмаар усны хомсдолд орж болзошгүй нөхцөл үүссэнийг бид Мянганы сорилтын корпорацтай хамтран хийсэн судалгаагаар тогтоосон.

Хаягдал усаа дахин боловсруулснаар аж үйлдвэрлэлийн бусад олон салбарт ашиглаж, ундны цэвэр усаа бие засах өрөөндөө урсгадаг хэрэглээнд цэг тавигдана” гэв.

Өдгөөгөөс гурван жилийн өмнө цар тахалгүй цаг сайхан үед цагаан ордны урилгаар У.Хүрэлсүх АНУ-д Ерөнхий сайдын хувиар айлчлахдаа Улаанбаатарын ундны усны асуудлыг шийдэх 35 сая ам.долларын буцалтгүй тусламжийг Мянганы сорилтын сангаас авч байлаа.

Хэдийгээр монголчууд “бэлгийн морины шүдийг үздэггүй” гэдэг Мянганы сорилтын сангаас олгосон энэхүү буцалтгүй тусламж улаанбаатарчуудын хувьд эрүүл мэнд, эдийн засагт нэг чухал “бэлэг” болж байна. Ус гүн цэвэршүүлэх үйлдвэр ашиглалтад орсоноор Улаанбаатар хотын ундны цэвэр усны нөөц 65 хувиар нэмэгдэх гэнэ. Мөн саарал усыг эдийн засгийн эргэлтэд оруулж, жилдээ дөрвөн Буйр нуурын устай тэнцэхүйц хэмжээний цэвэр усыг хэмнэх гэнэ.

Боловсруулсан хаягдал усыг цахилгаан станцуудад ашиглахаас гадна цэцэг нөгөө услах, зам талбайг угааж ариутгахад хэрэглэж болно. Ус  бол чандмань эрдэнэ гэж монголчууд хэлэх дуртай ч хайр найргүй хэрэглэх нь их. Өнөөдрийг хүртэл монголчууд цэвэр усаараа машин тэргээ угааж, арьс ширээ боловсруулж, цахилгаан эрчим хүчний салбарт ашиглаж байна.  Биокомбинат, Шувуун фабрик орчмоос жилд 50 сая хүртэл метр/куб гүний ус татаж авч цэвэршүүлж, эдийн засгийн эргэлтэд оруулахаар төлөвлөжээ.

Явсан нохой яс зууна гэж монголчууд хэлдэг. Энэ нь явсан хүн хождог гэсэн утгатай. Ямар ч байсан У.Хүрэлсүхийн зууж ирсэн яс нь ус буюу монголчуудын нэрлэдгээр “чандмань эрдэнэ” байлаа. Үйлдвэр ашиглалтад орвол Улаанбаатарчууд ямар ч байсан зуун жил ундны усны асуудлаас ангижирах нь.

Б.БАТ

 

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
41
ЗөвЗөв
29
ТэнэглэлТэнэглэл
3
ХөөрхөнХөөрхөн
1
ХахаХаха
1
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ГайхмаарГайхмаар
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

49 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Баяраа ах нь 2021-08-24 192.82.90.63

Хотын бохир усыг Цэвэрлэх байгууламжид Биологийн цэвэрлэгээнд оруулан 98 хувь цэвэрлэдэг Төв цэвэрлэх байгууламжийн шинэчлэлийн ажил БНХАУ -ын зээлээр хэрэгжиж байна. Америкийн хөрөнгөөр ЦБ-аас гарсан усанд Гүн цэвэрлэгээ хийж,Гүн цэвэршсэн усыг дахин ашиглах нь.Үүний тулд Техникийн усны шугам сүлжээ шинээр барьж Хотын дээд цэгрүү Өргөх хэрэгтэй ба төсөлд тусгагдсан болов уу? Усыг Өргөхөд ямар өртөгтэй болж ,Хэн төлөх вэ? Эсвэл Ундны устай холих юмуу. Ойлгомжгүй нийтлэл.Юун 100 жил.

Avatar

zochin 2021-08-24 202.9.47.2

Zovlongoos salsan uom shig shoudah uom Hiih gj zurag.tusuv n ch belen boloogui.odoo 24 oni songuulid mun ingeed hiine gd zogsoj bn.MAN songuulias songuuliin hoorond hudlaa baahan ajil ehluulj duusahgui bdgaa bolioch.Darhani zam 5 jil shoudaad duusaagui.Tseverleh baiguulj ch duusaagui.Denduu popdoj bn
Huuk Oyuk 2 chin hudlaa l yrihiig uzuuleh uoma

Avatar

Shinee 2021-08-24 185.220.101.140

Eronhiilogchiin maani said baihdaa ehlvvlj baisan zvilvvd ni odo diilehy ni heregjij baigaa ni sain hereg shvv hiij bvteej l bwl uls opon maani sain saihan bolj l bwl hen ni hiisen hend hamaataiy manihan neg zviliig c gsn sainaar ni harj suraacee

Avatar

Angry man 2021-08-24 185.220.102.245

Uuh usiig ni tsewershuuleed ogoe geheer ugaadsandaa durtaim shg uurlah yum zarim hvmvvs! Hvn neg yum hiih geheer dandaa harluulahaa l bodoh yumdaa

Avatar

Myngaa 2021-08-24 185.220.101.11

Mash zuv demjij baina eokiinhu hiisen buh ajiluud ni ard tumniiha tuluu baidag shuu de

Avatar

Badmaa 2021-08-24 183.177.98.42

Нийслэлчүүдийн эрүүл мэнд, аюулгүй байдал нэн чухал бүтээн байгуулалтыг эхлүүлсэн нь Мянганы сорилтын сангийн хоёр дахь компакт гэрээний дагуу баригдах Улаанбаатарын ундны усны хэрэгцээг хангах, ус гүн цэвэршүүлэх үйлдвэрийн шавыг тавьсан явдал байлаа.

Avatar

Bayrbazar 2021-08-24 202.55.188.100

ashguidee hukl garj irj ene buh ajliig ehluulj bainadaa… amjilt husey tsaashdiin ajild ni amjilt

Avatar

Lkhagvaa 2021-08-24 185.220.100.255

Eronhiilogch eronhii said baihdaa hiisen ajiliin vr dvn shvv ene muulad baigaa nohdvvd bol zvgeer duugail bgarai !!! Ulaanbaatar hotiin gol tulgamdaj bui asuudliin negiig shiidwerlej baihd bsl holduu ulsuud shvv

Avatar

Зочин 2021-08-24 202.131.230.98

энэ лав ойрын хэдэн жилдээ баригдаж дуусахгүй байх

Avatar

zochin 2021-08-24 103.111.68.3

Гадгашаа урсч байгаа гол мөрний усаа дотооддоо үлдээх ямар боломж байгаа талаар эрдэмтэн мэргэд маань юу гэж болгоодог юм бол.

Avatar

zochin 2021-08-24 64.119.16.23

1/ ene tusul chini ali 2014 onoos yarigdaad shiidegdchihsen baisan shdee, Heregjuuleh n yagaad udav gedgiig anhaarah heregtei yum bish uu?
Odoo l shav tavih hurtel hariutssan humuus n hechneeh ih hurungu zalgiaa boloo?
2/zovlongoos salav genuu? Salsan hoino n tegej heleh bus uu?

Avatar

зочин 2021-08-24 59.153.86.7

35 САЯ ДОЛЛАРЫН ГЭРЭЭГ ЗӨВХӨН УСАНД ЗАРЦУУЛ ГЭСЭН ХАТУУ ШААРТЛАГАТАЙГААР БЭЛЭГЛЭСЭН НЬ АМИН ЧУХАЛ ХЭРЭГЦЭЭГ МААНЬ МЭДЭРСЭН ЗӨВ ТУСЛАМЖ БНШҮҮ,

Avatar

Зочин 2021-08-24 202.131.243.186

Зэрэгцүүлээд Хэрлэн говь, Орхон говь төслүүдийг яаралтай хэрэгжүүлэх хэрэгтэй байна. Тэгээд дарханы зам шиг сунжирсан юм болчихгүй бол ч сайхан л мэдээ байна. МАН -хан хийж байгаа гэж бодохоор л дуусах уу гэж бодогддог болоод удаж байна шүү

Avatar

Сана 2021-08-24 107.77.206.189

Америкийн буцалтгүй тусламж гэж бна даа. Одоо нөгөө солиотой гарууд нь америкууд манай улсын дотоод хэрэгт оролцлоо гээд солиороод унах вий дээ

Avatar

Зочин 2021-08-24 146.115.161.230

Шавыг нь тавьлаа гэдэг чинь хадаганд ороосон цай, хэдэн ламын дүнгэр дангар уу

Avatar

Зочин 2021-08-24 46.166.139.111

!!! Шилдэг дотно клубт тавтай морил – – https://is.gd/f4011T

Avatar

иргэн 2021-08-24 76.107.165.63

Дандаа зээл, тусламж. Байгалийн барагдах баялгаа олборлоод хуваагаад идчихнэ. Ухна, нүдний булай минь, хүүхдийн 100 мянгийг зогсоо. Төсвийнхөө 20 хувийг зөвхөн нэг төрлийн халамжинд зориулдаг ийм улс дэлхийд хэзээ ч байгаагүй шүү.

Avatar

Зочин 2021-08-24 202.126.89.69

Ямар айхтар пялдага нийтлэл вэ, яаж ингэж долоож чадаж байна аа, гайхалтай нийтлэлч ээ

Avatar

Зочин 2021-08-24 202.55.188.41

Аая яа бид чинь зуун жилийн комунистуудын,болон капиталистууд ын мөлжилөгө зовлонгоос салж ангижрах нь гэсэн чинь харин 100 жил ундны усгүй их зовсоноо мэдээгүй явсан байна шд.Энэ Хүрэлсүх нээрээ 100 жилийн цангааг тайлж 101 нэгдэх жилдээ бүүр Жаргаах юм байна л даа.

Avatar

Зочин 2021-08-24 202.55.188.41

Энэ МАН-ын тарисан зуун жилийн гай зовлонгоо л арилга попчин гуай.

Avatar

Зочин 2021-08-24 66.181.191.161

Garchigaa bodoltoihon uguuch ! Shav taviad l zovlongoos salchinaa gej hudlaa. Vildveree ashiglaltand oruulna shvv !!!

Avatar

Хулгайч хүрэлсүг 2021-08-24 192.82.89.251

Хойд солонгосын удирдагч шиг юм болгонд попроод шаачихымаа хар гөлөг чинь бас юу хулгаылах гэж очсон нохоын гөлөг бэ

Avatar

Зочин 2021-08-24 192.82.83.4

үхэж байсан хулгайчын гайгаар аль 17 хийчих байсан төслүүд бүгд зогссон. өч төчнөөн зээл авч улсын өрийг 4 дахин нэмсэн гэтэл нүдэнд харагдаж гарт баригдах юу ч алга бодитой дууссан юу ч алга. энэ ч дуусна гэж бодохгүй байна, нэг худаг хувь хүн хийсэн ч энэ эргүү очиж тууз хайчлах юм.

Avatar

Bii 2021-08-24 202.126.89.207

Ус Чандмань эрдэнэ билээ.Орк царайлаад байлгүй усаа зохистой хэрэглэ,ухамсраа жаахан дээшлүүлсэн бай даа

Avatar

!!! 2021-08-24 202.126.89.171

ЯАХАВ ХААНА Ч ГОЁ САЙХАН ХОТ СУУРИН БАЙГУУЛЖ БОЛНООО БОЛНО !!! ГЭХДЭЭ НЭГ ЧУХАЛ ЮМЫГ ХЭЗЭЭ Ч МАРТАЖ БОЛОХГҮЙ НЬ ТУХАЙН ХОТОД АМЬДАРЧ БУЙ ХҮН БҮР АЖИЛ ХӨДӨЛМӨР ХИЙЖ ХОТЫНХОО ТӨЛӨӨ ХАМТЫН ҮҮРЭГ ХАРИУЦЛАГАА ЦАГ ЯМАГТ ҮҮРЭЛЦЭХ ЁСТОЙ БАЙДАГ ЮМ ШҮҮ !!! ЖНЬ : ЭРДЭНЭТ ХОТОД ГЭХЭД ЗӨВХӨН ГОК-Д АЖИЛЛАДАГ ХҮМҮҮС Л АМЬДАРВАЛ ЗОХИНО.

Avatar

Зочин 2021-08-24 202.126.90.85

Тийм ээ. Гэхдээ зүгээр шаваа л тавьсан шүү. Манай засаг энэ зэргийн ажлыг гацааж дөнгөдөг учраас тэгэж хэлж байна.

Avatar

Зочин 2021-08-24 192.82.80.49

Нэмэргүй ээ!! Олон жил үргэлжлэх ажил эхлүүлээд ямарч хэрэггүй юм билээ!! Энэ ажлын АН гарч ирээд ёстой заналтайгаар будаа болгоно!!

Avatar

Зочин 2021-08-24 59.153.115.135

Түгжил хөөрхий тоож улих гөлөг нь ч олдохоо бсан.

Avatar

Бат 2021-08-24 92.40.200.21

Манай Хүрэлсүх нохой нохой зан гаргаж өөрийгөө их магтуулж байна даа

Avatar

ҮНЭН 2021-08-24 150.129.140.39

ХАХА САЙХАН Ш А А ХЫНМАА ИЙМ ЗАХИАЛГАТ ЮМ БИЧИЖ АМИА ЗОГООДОГ БӨӨСНҮҮД ОЛОН ЮМ ДАА

Avatar

Зочин 2021-08-24 66.181.160.103

энэ хулгайч юу хийсийн. дандаа худлаа шаана, бусдын хийсэн санаачилсныг өөрийн мэт ярьна. ичдэггүй муу хулгайч.

Avatar

Зочин 2021-08-24 103.10.23.168

Ярьж эхлээд 10 жил болдог 5р цахилгаан станцаа барьчих хүүгээ тэгвэл жинхэнэ еөк болсоон гэж бод замын түгжрэл чиний үед бүрч их нэмэгдсэн

Avatar

Зохиолч Л. Пүрэвдорж 2021-08-24 192.82.68.230

5-р цахилгаан станцыг Орос л бариулахгүй байгаа шүү дээ. Манайхыг эрчим хүчний хараат байдлаасаа гаргаад алдчихна гээд. Баримтыг хэлэх үү?

Avatar

ҮНЭН 2021-08-24 150.129.140.39

ОРОСЫН БӨӨС БОЛСОН БОЛ ОДОО ХОХИНО ГЭДЭГ БАЙХДАА

Avatar

Зочин 2021-08-24 66.181.178.153

Za hurelsuhiin hiisen gantsaarangiin gaviyaa bish shuu doloogchid oo ue ueiin zasgiin gazruudiin avch yavuulsan bodlogo guravdagch hurshiin bodlogo bas umnuh heregjuulsen myanganii soriliin sangiin ur dun zergiig hargalzaj amerikaas olgoj baigaa 350 saya dolloriin butsaltgui duslamj shuu odoo bur doloogchid neg hund hamag yamiig naagaad manai garamgai udirdagch geh ni holgui boloh ni iim doloogch novshnuudaas tuiliin bolgoomjilj bh ni zuitei shuu erih barigchid aa ugui bol suirne shuu

Avatar

Зочин 2021-08-24 66.181.183.120

This is some good news.

Avatar

zochin 2021-08-24 103.111.68.3

Хотын оршин суугчдын хэрэглээг яаж шийдэх вэ? Цэвэршүүлсэн усаа одоо ашиглаж байгаа шугмаараа авах юм уу

Avatar

Зочин 2021-08-24 202.179.24.98

Асар их ус гүний худаг олзворлоод хэдэн удаа ашиглах вэ 1 удаа бол яав ч ашиггүй.Тэрний оронд энэ мөнгөөр Гачууртаас дээш усан сан борооны усаар тэжээгддэг Туул голоо боож байгуулаад цэвэршүүлбэл дээргүй юу.

Avatar

Зочин 2021-08-24 103.50.206.95

Маш сайн нийтлэл байна гаригийг гараг гэлгүй гоё бичиж.

Avatar

Зочин 2021-08-24 192.82.68.230

Нийслэлийг усанд живүүлж х***х нь үү? Урсгалын дээд талд тийм юм хийвэл үхэл мөхлийн аюул болдог юм. Нэг хорлон сүйтгэгч очоод багахаан гар бөмбөг тэлэхэд л хот тэр аяараа сөнөнө шүү дээ. Нөөцөлсөн тэр ус чинь тэр дороо бохирддог юм. Гүний ус бохирддог гүй.

Avatar

Зохиолч Л.Пүрэвдорж 2021-08-24 192.82.68.230

Гариг гэдэг бол нохойн баас гэсэн үг. Гараг гэдэг нь зөв.

Avatar

Зочин 2021-08-24 202.21.101.29

гариг гэдэг бол нохойн баас гээд хэрэглэхгүй байх гэхээр гариг ертөнцийн гаригийг гараг гэж уншиж болохгүй л байгаа юм даа. Үнэн тэнэг нутгийн аялгуутай ярьдаг хүн шиг л сонсогддог юм. Ижил бичигддэг өөр утгатай олон үг байдаг гэдгийг мэдэхгүй хүмүүс л нэг үг нэг утга заана гэж ойлгоод муйхарлаад байх шиг санагддаг юм.

Avatar

Зочин 2021-08-24 103.229.122.203

Ажил болох эсэх нь ч тодорхойгуй ийм юмаар худлаа рекламдах хэрэг байдаг л юм байх даа, бегс долоогч сэтгуулчид нээрээ а**а аа, негее хуукийг чинь 100 жилийн зовлонгоос салгагч гээд л сэвээд уналаа

Avatar

Зочин 2021-08-24 202.179.30.6

САЛАВ биш салах гэж оролдож байна гээч дуракаа

Avatar

Зочин 2021-08-24 66.181.161.55

Болтугай, болтугай!!! Манай дарга нар гоё гоё том бүтээн байгуулалтын шав тавихад оролцож, үйлдвэр байгуулчихсан юм шигээр рекламдаж ко-ко авдаг шүү!!!

Avatar

Зочин 2021-08-24 5.46.181.2

Za za 35 saya dollaraar uu , muruudsun mongolchuud vee,

Avatar

Зочин 2021-08-24 66.181.191.161

Ashiglaltand bushuu oruulchaad ingej tom tom yariach !

Avatar

Зочин 2021-08-24 75.155.149.227

3 jiliin omno avchaad tegeed odoo boltol yu ch hiihgui haana huvaaj ideed duussan bol!

Avatar

Зохиолч Л. Пүрэвдорж 2021-08-24 192.82.68.230

Мөнгийг (350 сая доллар =1 их наяд төгрөг ) нь урьдчилж аваагүй ээ. Тендер зарлаж шалгаруулаад ажил эхлэхэд Америк мөнгийг шилжүүлж санхүүжүүлэх байх. Америк өөрөө хянах болов уу? !

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж