Богдхан төмөр зам төслийн нээлт боллоо | News.MN

Богдхан төмөр зам төслийн нээлт боллоо

Богдхан төмөр зам төслийн нээлт боллоо

Богдхан төмөр зам төслийн нээлт боллоо

Засгийн газрын хуралдаан наймдугаар сарын 4-нд болж, Богдхан төмөр замын төслийн суурь бүтэц барих тусгай зөвшөөрлийг “Тавантолгой төмөр зам” ХХК-д олгосон.

Богдхан төмөр замын бүтээн байгуулалтын төслийг хэрэгжүүлэх “ТТЗ” нь Монголын анхны төмөр замын инженерингийн компани бөгөөд Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн 416,1 км төмөр замын төслийн доод бүтцийн ажилд чанарын хяналт үзүүлэн, төлөвлөгөө, технологи зэрэгт заавар зөвлөгөө өгч ажилласан. Өдгөө Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн 1-р зэрэглэлийн, уулзваргүй 240 км төмөр замын цогцолбор төслийн ажлыг амжилттай хэрэгжүүлж, 2022 оны долдугаар сард ашиглалтад оруулахаар ажиллаж байна.

Богдхан төмөр зам нь Рашаант өртөөнөөс Богдхан уулын урдуур тойрч, Мааньт өртөөтэй холбогдох бөгөөд Төв аймгийн Алтанбулаг, Сэргэлэн сумд, Улаанбаатар хотын Багахангай, Хан-Уул, Сонгинохайрхан дүүргийн газар нутгийг дамжин, нийт 135,8 км үргэлжлэх юм. Төсөл 6 зөрлөг, 3 өртөө, нийт 16,6 км хоёр хонгил, 1520 мм өргөн царигтайгаар баригдана.

"БОГДХАН ТӨМӨР ЗАМЫН ТӨСӨЛ БОЛ ХОТ, ХӨДӨӨГИЙН ЗОХИСТ ТЭНЦВЭРИЙГ ШИЙДВЭРЛЭХ ТОМООХОН ҮНДСЭН ШИЙДЛҮҮДИЙН НЭГ ЮМ"

Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Богдхан төмөр замын нээлтийн ёслолд оролцож үг хэллээ. Тэрбээр "Өнөөдөр Засгийн газар Богдхан төмөр замын бүтээн байгуулалтын ажлыг яаралтай горимоор эхлүүлж, 3 жилийн хугацаанд ашиглалтад оруулж дуусгахаар төлөвлөж байна.

“Богдхан төмөр зам” нь Монгол Улсын дэд бүцийн болон тээвэр логистикийн өрсөлдөх чадварыг нэмэгдүүлээд зогсохгүй нийслэл Улаанбаатар хотын төвлөрлийг сааруулах, Төв аймгийн нутаг дэвсгэрт шинэ дагуул хотууд бодитоор бүрэлдэн бий болж, автозамын түгжрэл буурах үндсэн шийдлүүдийн нэг юм.

1954 оны Сайд нарын зөвлөлийн 435 дугаар тогтоолоор Улаанбаатар хотын анхны ерөнхий төлөвлөгөөг баталж, нийслэл Улаанбаатар хотод 500 мянган хүн оршин суухаар тооцсон ч өнөөдөр энэ ачаалал төлөвлөснөөс 3 дахин нэмэгдсэн байна.

Нийслэл Улаанбаатар хотын замын даац 300 мянган автомашиныг 25 км цагийн хурдтай нэвтрүүлэх хүчин чадалтай ч өнөөдөр 500 гаруй мянган автомашин зорчиж байна. Энэ байдлаас улбаалж өнөөдөр Нийслэлийн автозамын нэвтрүүлэх хүчин чадал 13 км цаг, оргил ачааллын үед 8 км цагийн хурдтай болжээ. Нэг үгээр хэлбэл, оргил ачаалалтай үеийн дундаж хурд бараг явган хүнтэй адил түвшинд очсон байна.

Монголд жил бүр 80-90 мянган автомашиныг бид шинээр худалдан авч байна. Өнөөдрийн нөхцөл байдал цаашид үргэлжилбэл 1-2 жилийн дотор нийслэл Улаанбаатар хот тэг зогсолт хийх нөхцөл байдал бодитоор үүсчээ.

Тиймээс ч Ерөнхий сайдаар томилогдоод, УИХ-ын чуулганд “Хүн амын дийлэнх хэсэг амьдран суугаа их хотын асуудлыг Засгийн газар зөвхөн нийслэлийн удирлагад даатган орхихгүй ээ. Нийслэлчүүдтэйгээ сэтгэл гарган бүх талаар дэмжлэг үзүүлж хамтран ажиллах болно.Улаанбаатар хотын төвлөрлийг багасгана. Нийслэлийн тээвэр болон дагуул хотуудыг холбосон дэд бүтцийн асуудлыг үе шаттай шийдвэрлэнэ” гэж хэлж байсныг санаж байгаа биз ээ. Хэлсэн үг, дэвшүүлсэн зорилтоо бодитой ажил болгохын тулд Ерөнхий сайд өөрөө биечлэн удирдах 5 Үндэсний хороо байгуулсны нэгд Хот, хөдөөгийн хөгжлийн тэнцвэрийг хангах, нийслэлийн түгжрэлийг бууруулах цогц төлөвлөгөө багтаж байгаа юм.

Автозамын түгжрэлтэй холбоотой давс мэт шийдвэрүүд гаргах зайлшгүй шаардлагатай нүүр тулж байгаа нь үнэн. Зарим амаргүй шийдлүүдийг ард нийтийн санал асуулгаар шийдвэрлэх шууд ардчиллын аргыг хэрэглэхийг ч үгүйсгэхгүй юм.

Богдхан төмөр замын төсөл бол хот, хөдөөгийн зохист тэнцвэрийг шийдвэрлэх томоохон үндсэн шийдлүүдийн нэг юм.

Богдхан төмөр зам нь Рашаант өртөөнөөс Богдхан уулын урдуур тойрч, Мааньт өртөөтэй холбогдох бөгөөд Төв аймгийн Алтанбулаг, Сэргэлэн сумд, Улаанбаатар хотын Баганхангай, Хан-Уул, Сонгинохайрхан дүүргийн газар нутгийг дамжин, нийт 135.8 км үргэлжлэх 6 зөрлөг, 3 өртөө бүхий бүтээн байгуулалт юм. Мөн 16.6 км 2 туннелийг Монгол Улсад анх удаа бүтээн байгуулж байгаагаараа онцлог бөгөөд цаашдын олон томоохон шийдлийн суурь болох юм.

Богдхан төмөрзам баригдсанаар

  • Улаанбаатар хотын төмөр зам, авто замын огтлолцолд дунджаар 144 минут зарцуулж байгаа нөхцөл байдал 57 хувиар буурна гэсэн тооцоо бий. Улаанбаатар төмөр замын дагуух дуу чимээ тоосжилт, бохирдол эрс багасч, цаашид бензин, шатах тослох материалын агуулах, нүүрс тээвэрлэлт, хүнсний болон барааны агуулахыг хүн ам төвлөрөн суурьшдаг газраас үе шаттай холдуулах боломж нээгдэх юм.
  • Энэхүү төмөр зам баригдсанаар Хөшигийн хөндийн их бүтээн байгуулалт эхэлж, тус хөндийд тээвэр логистикийн гурван шинэ терминал байгуулагдаж, экспорт нэмэгдэж, цаашид эдийн засгийн чөлөөт бүс байгуулагдах суурь нөхцөл бүрдэж, Төв аймаг цаашид улсын зэрэглэлтэй хот болон тэлэх боломж бүрдэх учиртай.
  • Төмөр зам ашиглалтад орсноор дагуул, хаяа хотууд хөгжиж, төр хувийн хэвшил, аж ахуйн нэгжүүд, гадаадын хөрөнгө оруулагчдын түншлэл идэвхищжиж, цаашид Өмнөговь, Орхон, Дархан-Уул, Дорнод, Дорноговь аймаг хотжих үйл явцыг хурдасгасан загвар, сэтгэлгээний болон соёлын өөрчлөлт болж чадах юм.
  • Богдхан төмөр зам ашиглалтад орсноор Монгол Улсын нутаг дэвсгэрийг дамжин, хөрш орнууд болон Ази, Европын бүс нутагтай холбох “Эдийн засгийн коридор”-ын хөгжил, түүн дотроо Улаанбаатар төмөр замын тээврийн оролцоо, өрсөлдөх чадварыг нэмэгдүүлэхэд томоохон хувь нэмэр оруулна.

Монгол ахан дүүс ээ! Нийслэлчүүд ээ!

Цар тахлын нөхцөл байдлаас үүдэж, 100 жилд тохиолдоогүй нийгэм, эдийн засгийн огцом хямрал үүссэн нэн хүнд үеийг та бид хамтдаа туулж байна. Цаг үе хүнд байгаа ч бид нэгдэн нягтарч, хамтран ажиллаж, энэ сорилтыг даван туулахын төлөө энгийн үеэс илүү хичээх шаардлагатай.

Нийслэл Улаанбаатар хотын шийдэл ч зөвхөн Нийслэлийн Засаг даргаас шалтгаалахгүй, иргэн, аж ахуйн нэгж бүхний идэвхитэй оролцооноос хамаарна гэдгийг Ерөнхий сайдын хувьд онцлон тэмдэглэхийг хүсч байна.

Богдхан хайрханаа тойрсон Богдхан төмөр замын түүхэн бүтээн байгуулалт ийнхүү эхэлж байна. Энэхүү бүтээн байгуулалтыг Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн 416 км төмөр замын бүтээн байгуулалтад оролцсон Зэвсэгт хүчний бие бүрэлдхүүн, Тавантолгой-Гашуунсухайтын төслийг амжилттай удирдан хэрэгжүүлж ирсэн “Тавантолгой төмөр зам” ХХК-д хариуцуулахаар Засгийн газраас шийдвэрлэснийг дуулгахад таатай байна.

Бүтээн байгуулалтын ажилд нь амжилт хүсье!" гэлээ.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
11
ЗөвЗөв
8
ХахаХаха
4
ТэнэглэлТэнэглэл
2
ГайхмаарГайхмаар
1
ХарамсалтайХарамсалтай
1
БурууБуруу
0
ХөөрхөнХөөрхөн
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

24 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2021-08-23 192.82.68.117

Хаалт нь хэзээ ч болохгүй

Avatar

мөнхөө 2021-08-23 103.9.90.130

Сайхан ажил эхэлж байгаа юм бна.Амжилт хүсье

Avatar

Зочин 2021-08-23 185.220.102.249

!!!!!!!! Шилдэг дотно клубт тавтай морил – – https://is.gd/f4011T

Avatar

Зочин 2021-08-23 192.82.87.190

Богдхан төмөр замын тунелийг давхар вагоны стандартаар ухах нь зөв

Avatar

Зочин 2021-08-23 64.119.25.83

Анх төмөр зам тавьж байхад трассаа алдчихсан

Avatar

Зочин 2021-08-23 202.126.89.205

ЭХЛЭЭД ЯАХАВ ЗӨРЛӨГ МӨРЛӨГТЭЙ ДАН ШУГАМ ТАВИНА БИЗ. 2 ДАХЬ ХОС ЗАМ ТАВИХ ГАЗРАА ЭХНЭЭС НЬ САЙН ТООЦОЖ ҮЛДЭЭГЭЭРЭЙ. НАЛАЙХЫН ЗАМ ШИГ АНХ 6 УРСГАЛ ГЭСНЭЭ СҮҮЛДЭЭ 4 УРСГАЛ АРАЙ ЯДАН БАГТААГААД ЗАМЫН ХӨВӨӨ Ч БАЙХГҮЙ ХАЧИН ЯНЗЫН ТАХИРАЛДСАН ЮМ ХИЙХ БОЛЧИНО ШҮҮ. ОДОО ЭНХТАЙВНЫ ЧИНГИСИЙН ӨРГӨН ЧӨЛӨӨНҮҮД 8 10 УРСГАЛТАЙ БАЙСАН БОЛ ХОТОД 1 САЯ МАШИН Ч ТҮГЖРЭХГҮЙ ЗОРЧИХ БАЙЛАА. УБ-Г АНХ ТӨЛӨВЛӨСӨН НОХОЙНУУДЫГ х****л ИДЭГ ГЭХ ҮҮ. АНХ ИНГЭЖ ТӨЛӨВЛӨСӨН ГЭЭЛ БУРУУГ ЧИХЭЭД ЭЗЭНГҮЙ. ЧАДАХГҮЙ БОЛ НАДААР ТӨЛӨВЛҮҮЛ

Avatar

Зочин 2021-08-23 202.126.89.205

ХҮН АМАА ХЭД ХҮРЧ ҮРЖИХИЙГ ХЭДЭН МАШИН УНАЖ ЯМБАЛАХАА АНХНААС НЬ ЗӨВ ТӨЛӨВЛӨЖ ЧАДАХГҮЙН БОЛ ҮХСЭН АЦНЫХ НЬ ТӨЛӨВЛӨГӨӨ ГЭДИЙН ТЭР УБ-ЫГ 500 МЯНГА ГЭЖ ТӨЛӨВЛӨСӨН ТӨЛӨВЛӨГӨӨ МИЕЭ ЭНХБОЛД БАДАМЖУНАЙ НАРАНХҮҮ НАРЫГ Ч БАС ДАВХАР ТӨЛӨВЛӨХ ХЭРЭГТЭЙ БСАН. НААД ТӨЛӨВЛӨГӨӨГӨӨ ЧАДДАГААР НЬ ЯПОН ГЕРМАНУУДАД НЬ ӨГ. ӨӨДТЭЙ ЮМ ХИЙЛЭЭ Ч ДАРГА НАР НЬ САМРААД ДУУСНА. БҮХ ЭРХИЙГ НЬ ЯПОН ШВЕД ФИНЛЯНД ГЕРМАН ГЭЭД ЮМАНД СТАНДАРТААР ХАНДДАГ ХҮМҮҮСТ ӨГ.

Avatar

3очин 2021-08-23 27.85.204.183

юун бас зөрлөг вэ. өнөөдөр дэлхийн аль ч улс төмөр замаа дор хяж хос шугамтай таьдаг болсон. зөрлөг хүлээгээд л хэдэн цагаар зогсдог өмнөх зууны төлөвлөлт 21-р зуунд байсаар л. бид ч хоцрогдож гүйцлээ дээ.

Avatar

ЗОЧИН 2021-08-23 122.201.31.228

ЗЭРЛЭГ АМЬТАДЫН ШИЛЖИЛТ ХӨДӨЛГӨӨНД СААД БОЛОХООРГҮЙ , ГАРЦ ГҮҮРҮҮДИЙГ САЙН ХИЙХ БАЙХ ГЭЖ НАЙДАЖ БАЙНА.

Avatar

Зочин 2021-08-23 202.126.88.33

Бодь мөнгө ш*** гээд үхлээ тэ? Ккк

Avatar

Зочин 2021-08-23 192.82.70.51

Оюук Бодийн Баясагаар дамжуулж хэдэн ₮ ш*** гээд шээс гоожих гээд

Avatar

zochin 2021-08-23 103.111.68.3

Aimaar l shuumjildeg garuud baih ym. Hiihgui tsetserhej suusnaas hiij baigaa negniigee demjih heregetei.

Avatar

Зочин 2021-08-23 202.126.89.205

ШҮҮМЖЛҮҮЛЭХЭЭР ЯАДЫН ҮХЧИХ ГЭЭД БАЙДЫМУУ. МОНГОЛЫН АРД ТҮМЭН ДЭМЖСЭЭР Л БАЙГАА. ҮЕ ҮЕЭР НЬ Л ДЭМЖЛЭЭ. ЯГ ЭНЭ ЕС ХҮРЭЛСҮХ ХҮРЭЛБААТАР НАР ВАКЦИН ДЭЭР ЯАЖ ТОМ АЛДАА ГАРГАВ. ХЭЛЭХГҮЙ ЯАДЫН ХЭЛЖ БАЙЖ Л АЛДАА ГАРАХААС СЭРЭМЖЛҮҮЛНЭ. ЭХЛЭЭД ДЭМЖЭЭД ГАРГАЧИХЛАА ОДОО САНУУЛЖ БАЙНА. ХЭЛЭХГҮЙ БОЛ ЮУ РУУ АВААЧААД МӨРГҮҮЛЧИЖ МЭДЭХ УЛС.

Avatar

Зочин 2021-08-23 122.201.24.142

Монгол улсад хэдэн төмөр замын компани байгаа юм бэ? УБТЗ, Болд төмөр ерөө голын төмөр зам, Монголын төмөр зам, Зүүнбаян төмөр зам, Тавантолгой төмөр зам гээд нийт замын уртаасаа илүү урт нэртэй төмөр замууд зурайх юм даа. Энэ төр засагт ажлаа мэддэг хүн байна уу?

Avatar

Монгол инженер 2021-08-23 64.119.20.190

Яст мэлхийн хурдаар л төлөвлөх юм. Нөгөө Энхсайханы мега төсөл гэж солиорч Гашуунсухайтын төмөр зам, Тавантолгойн цахилгаан станцыг саатуулдаг шиг болох вий. Улс, хувь гэлтгүй Монголд байгаа хүний нөөц, тоног төхөөрөмж, машин механизмаа дайчлаад богино хугацаанд ашиглалтад оруулах хэрэгтэй. Ажил удааширахаар бизнес биш болдог, үр ашиг нь багасдаг, аягүй бол улс төр оролцоод будаа болгодог гэмтэй шүү.

Avatar

Зочин 2021-08-23 66.181.191.161

Injener ee ! Gashuun suhaitiin tz, 5 tolgoin ds-iig Enhsahan saatuulaagvi, harin tvrgetgeh geed Jenkogiin uuriig hvrgeed shorond orson shvv dee ! Ta tolgoiniihoo er gvvg gargaach !

Avatar

Зочин 2021-08-23 59.153.112.176

2 chuhal zailshgui hiih estoi uguuj ni shuud Mongolchuudad ireh tom tusliig Jenko Zi 2 yaj gatsaasaniig bodohoor ter 2 iig mongol hun gehed itgemeergui Mongol ulsaa horlosondoo Tegsen Jenko ni buur Gashuunsuhaitiin tumur zam barival tank orj irne geed hutsaj baigaad EK bolsoniig Mongol injener martjee Mongolchuudiin oi sanamj sariin hugatsaatai gesen unen bna shuu

Avatar

Зочин 2021-08-23 122.201.31.100

Нүүрс хотын төвөөр явдгаараа явах уу?

Avatar

Зочин 2021-08-23 202.126.93.206

Энэ ч харин тэр говийн төмөр замтай адилгүй байх шүү, төмөр зам бол тоглоом биш дээ.

Avatar

Зочин 2021-08-23 202.72.245.165

Гол зорилго нь нүүрсээ хотын төвөөр зөөхгүй гэж бсан биш билүү. Багахангай өртөөгөө тойруулаад барьчихаар яах юм бол доо.

Avatar

Зочин 2021-08-23 103.229.122.203

Иванууд энэ теселд янзгуй байгаа гэсэн уу, одоо тэгээд харж л байя даа, тууз хайчлах шиг амархан юм ч байхгуй ш дээ уг нь, тууз хайчлаад л таг болохгуй гэх газаргуй л юм даа, уг нь энэ замыг бариад оруулчихвал ЕС жаал нэг ч гэсэн ярих юм, хийсэн ажилтай л болох юм даа, 400 сая жуулчин, андлалын юу мууны дэргэд бол баавгай ш дээ

Avatar

Зочин 2021-08-23 66.181.183.215

Дарга нар тууз хайчлах шиг амархан юм байхгүй.Хийж бүтээх дээрээ дархны зам шиг болчихгүй гэх баталгаа бий юу.

Avatar

Зочин 2021-08-23 59.153.114.171

битгий муу ёрлоод бай.Наад амаа хааяа татаж сур.

Avatar

Зохиолч Л. Пүрэвдорж 2021-08-23 192.82.68.230

Орос ч саатуулж, нураах гэж хамаг байдгаараа зүтгэнэ дээ. Манай урвагчид, нэрээ нуусан хөлсний бичээчид ч орилолдон гуагалаж шарна даа. Тэгээд зогсоох л байх аа даа. Зохиолчид, сэтгүүлчид, нийгэм-соёлын бусад зүтгэлтэн нар санаа нийлэн энэ үйл хэргийг гадаад, дотоодын өдөөн хатгагчид, хорлон сүйтгэгч дээс хамгаалан үг хэл, дуу хоолойгоо нэгтгэхээр байна. Хамаг олноороо дэмжихийг уриалж байна.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж