Отгонтэнгэр хайрханы тахилга болно | News.MN

Отгонтэнгэр хайрханы тахилга болно

Отгонтэнгэр хайрханы тахилга болно

Отгонтэнгэр хайрханы тахилга болно

Завхан аймгийн Отгон сумын нутагт орших Отгонтэнгэр хайрхан уулын тахилга маргааш/2021.08.22/ болно.  Хангайн нурууны ноён оргил, мөнх цаст Отгонтэнгэр хайрхан нь эртнээс тахисаар ирсэн уул бөгөөд монголчууд эрт дээр үеэс Сүмбэр уул, Очирваань хайрхан, Цаст цагаан уул зэргээр нэрлэж иржээ. Уулын ноён оргил нь далайн түвшнээс дээш 4021 метрт өргөгдсөн, түүний 3752 метрээс дээш өндөрт мөнх цастай юм. Мөнх цасны хилээс доохон уулын энгэрт  үзэсгэлэнт Бадархундага нуур бий.

Уул усны тахилга бол монгол түмний байгаль дэлхийгээ танин мэдэж, уул ус, газар шороотойгоо зүй ёсоор харьцаж ирсэн мэдлэг ухаан, байгалиа хайрлан хамгаалах уламжлалт сэтгэлгээний нэгэн хэсэг юм. Энэхүү уламжлалт зан үйлийг Монгол Улсын анхны Ерөнхийлөгч П.Очирбат 1995 оны 110 дугаар зарлигаар сэргээж, Богдхан, Бурхан Халдун, Отгонтэнгэр хайрхан уулыг Төрийн тахилгатай болгосон. Өнөөдрийн байдлаар төрийн тахилгатай 12 уул, хайрхан байдаг юм байна.

Монгол түмнийг даасан Отгонтэнгэр хайрхан уулын тэнгэрийг тайх төрийн тахилгын ёслолыг 1995, 1999, 2003, 2007, 2011, 2016 онд үйлдэж, Монгол Улсын үе үеийн Ерөнхийлөгч оролцож байв. Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх ч энэ удаагийн тахилгад оролцох юм.

Дашрамд дурдахад, Отгонтэнгэр хайрхан уулсын сүүлийн буюу 2016 оны төрийн тахилгын ёслолд Ерөнхийлөгч асан Ц.Элбэгдорж оролцож байжээ.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
6
ТэнэглэлТэнэглэл
2
ЗөвЗөв
1
БурууБуруу
0
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

14 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2021-08-21 95.216.145.1

======== Шилдэг дотно клубт тавтай морил – – https://is.gd/f4011T

Avatar

Зочин 2021-08-21 66.181.182.205

хамгийн олон гоомоо нарыг 1 дор хармаар байвал гандан ор

Avatar

Зочин 2021-08-21 66.181.182.205

тахиж байгаад бүгд аянганд цохиулаад үхчихээсээ

Avatar

Би монгол хүн 2021-08-21 66.181.160.96

Тахилга нь Хүн байгалийн бүтээл болохоо хүлээн зөвшөөрсөн дохио хэл учраас дэмжиж байна.Гол нь бие, хэл,сэтгэлээ юу юунаас илүү бэлдэж дохио хэлээ сайтар уламжилах эсэхэд л гол асуудал оршино.

Avatar

Зочин 2021-08-21 66.181.182.205

тэр гандандаа очиж х**

Avatar

Зочин 2021-08-21 202.126.89.230

Цөөхөн хэдэн уул тахих нь зөв. Одоо арай л олдоод байна. Дээр үед Монгол орны гол нуруу болох Хангайн нуруу мөн Хэнтий нурууг тахиж байсан. Төв нийслэлд оршдог учир Богд хан уулыг тахиж байв. Алтайн нурууны ноён оргил харьд байх учир ач холбогдол багатай. Хянган, Саян ч гэсэн бас адил. Ингээд ердөө 4-5 уулыг 4-5 жилийн зайтай тахихад л болох юм. Манайх чинь ядарсан эдийн засагтай орон шүү дээ. Хөлийнхөө хэрээр хөнжлөө жийцгээе.

Avatar

Бурангуй хоцрогдлоосоо салмаар 2021-08-21 108.53.177.147

Төр нь байгал савдагт итгээд гуйгаад залбирч байдаг орон Африкт ч байхгүй байх шүү

Avatar

Хотын уугуул 2021-08-21 202.126.89.248

Монгол улс байгаа цагт энэ хэдэх уул овоогоо тахих л болно. Гаднынханд тархиа угаалгасан зарим ноход гуцаж байгаа. Жингийн цуваа явж л байна, жингэр ноход гуцаж л байдаг.

Avatar

Зочин 2021-08-21 66.181.182.205

энэ чинь төвдийн шарын шашны ажил үндсэн хуулиндаа төр шашин хутгалдахгүй гэж байгаа

Avatar

Зочин 2021-08-21 43.242.243.188

Халдвар хамгааллаа сайн анхаарах хэрэгтэй өиэө нь Баянхонгорын Богд хайрханаа тахиад. БН-т халдвар тархсан тал байгаа шүү

Avatar

Зочин 2021-08-21 192.82.77.165

Ene setgegdliig haraachee! Mongolchuud ulamjlalt shashin daa iim hvndetgelgvi muuhai handdag bolson ni XX zuund MAN shashniig tas hirigloj irsenii hargai yumaa !

Avatar

Зочин 2021-08-21 66.181.182.205

уламждалт биш дэлхийн хамгийн маанаг 2 үндэстэн шүтдэг шашин угаасаа шар хувалз шар сэмжилсэн гэж хэлүүлдэг бандидах гэж монголын анхны г*** нар

Avatar