Цэнгэг усны 70 хувийн нөөцийг агуулдаг Хөвсгөл нуурын ёроолд живсэн тээврийн хэрэгслүүдийн байршлыг нарийвчлан тогтоох, нөхцөл байдлыг үнэлэхээр болсон байна. Эхний ээлжид 1986 онд Хөвсгөл нуурт живсэн Сүхбаатар хөлөг онгоцыг татан гарахаар болжээ. Живсэн Сүхбаатар хөлөг онгоц нь 1956 онд ОХУ-д үйлдвэрлэсэн, БОР-500 загварын 42 метр урттай, 18 метр өндөр, 300 тонн жинтэй. Хөвсгөл нуурт 50 метрийн гүнд, эргээс 15 метр орчмын зайтай байгааг тогтоосон байдаг. Монгол Улсын хувьд өмнө ийм том хэмжээний хөлөг татан гаргах аврах ажиллагаа явуулсан туршлагагүй. Нуурын 50 метрийн гүн нь оролцоогоор 16 давхар байшинтай тэнцэнэ гэсэн үг. Иймд аврагчдын техник хэрэглэлийг судлан бэлтгэх, ОХУ-аас туршлага солилцох гэнэ. Бэлтгэл ажлыг энэ сардаа хангаж, газар хөлдөхөөс өмнө живсэн хөлгийг гаргахаар болсон байна.
Б.БАТ
Зочин 2021-08-03 126.156.142.28
1986 ond jivsen yum bol yuny avrah ajillagaa ve. ter hogoor odoo yah gesen yum. gargah gej baigaad bas neleed hed n jivj ayul bolno. zugeer orhison n deer
Зочин 2021-08-03 192.82.77.202
Цэвэр усанд буй онгоц тул цэвэрч муудаагүй байгаа. Санаа зоволтгүй оролдож үзэхгүйгээр амжилт олохгүй.
Зочин 2021-08-03 103.212.116.212
Байгаль орчны сайд нь юуч ойлгохгүй сэтгүүлч авгай учраас айгаад гаргаж чадахгүй бгаа гэсэн. Хүүк нь гаргаач гээд чарлаад байдаг , мөнгө байкуу
Зочин 2021-08-03 202.21.107.117
Монголын титаникыг хэр зэрэг зардлаар гаргаж ирэх бол. Нэг зохиолч нь зохиол бичээч хө.
Зочин 2021-08-03 103.80.210.183
уг нь хийлдэг резинүүд дотор нь хийгээд хийлээд дүүргэчихээр дээшлээл ирнэ тэгээд доторх и усыг нь соруулаад хийгээ нэмээд л байхад хөвөөд ирнэ дээ.
Зочин 2021-08-03 86.21.24.200
ааа бас тэгдиймүү. гүй нээрээ комментчингууд нь хүртэл мэдэхгүй чадахгүй юм байхгүй мөртлөө манай улс яагаад хөгждөггүй юм болоо
Зочин 2021-08-03 66.181.161.104
tegdeg yum.
Зочин 2021-08-03 66.181.161.104
zavi bol tegeed garaad irne. Mashin ntr bol hetsuu yorooldoo orhidog
Зочин 2021-08-03 202.55.188.104
Yaj iij baigaal idej uuh shaltag olchhiimaa
Зочин 2021-08-03 202.126.89.187
Хүүкийн ЗГ үед гаргасан маш зөв шийдвэр. Хөвсгөл Далай бол Монголын ирээдүй