"Хаус, машин, байртай 5525 иргэн хүнсний талон авдаг байсан" | News.MN

"Хаус, машин, байртай 5525 иргэн хүнсний талон авдаг байсан"

"Хаус, машин, байртай 5525 иргэн хүнсний талон авдаг байсан"

"Хаус, машин, байртай 5525 иргэн хүнсний талон авдаг байсан"

Хөдөлмөр, нийгмийн хамгааллын сайд А.Ариунзаяа Хүнс тэжээлийн журамд өөрчлөлт оруулсныг мэдэгдээд буй. Журамд олон өөрчлөлт оруулснаас хүнсний талон олголтыг чангаруулжээ. Тухайлбал, хаустай, хоёроос дээш тээврийн хэрэгсэлтэй, 200-с дээш малтай, хоёроос дээш орон сууцтай иргэд хүнс тэжээлийн дэмжлэгээс хасагдаж байна. Мөн хүнсний талон авч буй тухайн өрх хоёр жилийн хугацаанд хөдөлмөр эрхлэхээс татгалзвал эрхийг нь хасахаар болжээ. Энэ талаар салбарын сайд А.Ариунзаяагаас тодрууллаа.


Амьжиргааны түвшинээс доогуур орлоготой айл өрхөд хүнс тэжээлийн нэмэгдлийг олгодог. Гэтэл хувийн сууцтай, хоёроос дээш тээврийн хэрэгсэлтэй, 200-аас дээш малтай иргэд хүнсний талон авч байсан гэв үү.  Ямар шугамаар тэдгээр хүмүүст хүнсний дэмжлэг үзүүлж байсан юм бэ?

-Өрхийн орлогыг орлуулан тооцох судалгаанд үндэслэж, уг журмын дагуу хүнс тэжээлийн дэмжлэг олгож байсан. Хүнс тэжээлийн журамд өөрчлөлт оруулснаар зөвхөн энэ судалгаанд үндэслэхгүйгээр төр өөрт байгаа мэдээллийг ашигладаг болсон. Тэгээд л амьдралын боломжтой хүмүүс хүнсний талон авдаг байсан нь тогтоогдсон.

Жишээ нь, Авто тээврийн үндэсний төвд тухайн иргэний тээврийн хэрэгслийн бүртгэл байдаг. Тиймээс регистрийн дугаарыг нь шүүхэд тухайн өрхийн тээврийн хэрэгслүүдийн мэдээллийг харах боломжтой.

Хоёрдугаарт, Үндэсний статистикийн хорооноос жил бүр мал тооллогын бүртгэлийг гаргадаг. Мал тооллогод тухайн өрхийн малчныг регистрийн дугаараар шүүхэд малын тоо нь гарна. Энэ бүртгэлийг ашиглах боломжтой. Мөн хүн ам орон сууцны тооллогоор иргэдийг ямар сууцын төрөлд амьдардаг нь тодорхой харагдана. Энэ мэтчилэн төрд буй мэдээллийн сангуудыг ашиглаж, зохицуулалт хийх ёстой. Иймд бид системийн хяналтаар тухайн өрхүүдийг автоматаар хасах ажлыг эхлүүлээд байна.

Хэчнээн өрх хасагдах вэ. Ямар шалгуураар хасч байна?

-Бидний үнэлгээгээр 900 гаруй өрхийн 5525 иргэн хүнсний талоноос хасагдах тооцоо гарсан. Нэг сард 70 орчим сая төгрөгийг хэмнэж байна. Уг нь хүнсний талон олголт цаг хугацааны хувьд байнгын хяналттай эргэх холбоотой байх ёстой.

Жишээ нь, хүнсний талонд хамрагдсан тухайн хүн жилийн хугацаанд ажил орлоготой болж амьжиргаа нь дээшилсэн байж болно. Гэтэл өмнөх Хүнс тэжээлийн нэмэгдэл олгох журмаар  нэг удаагийн  судалгаанд үндэслэж хүнсний талон олгодог байсан. Энэ нь буруу юм.

Тиймээс тогтмол хяналттай, байнгын системүүдээ ашиглаж ажиллах ёстой. Ер нь 2020 оноос хойш Хүнс тэжээлийн журамд өөрчлөлт оруулах тухай судалж, хэлэлцэж байсан.   Хаус, хоёр тээврийн хэрэгсэлтэй, мянгат малчид хүнсний талон авч байгааг УИХ-ын дарга хүртэл өмнө нь хэлж байсан шүү дээ.

Хаус, машинтай иргэдээс гадна хүнсний талонд хамрагдсан иргэн ажлын саналаас хоёр удаа татгалзвал хасагдахаар боллоо. Ямар ажлын байр санал болгох вэ?

-Хүнс тэжээлийн нэмэгдэл олгох журмын шинэчлэлтийн хүрээнд бид тодорхой нөхцөлийг тусгасан. Тухайлбал, бид хоёр жилийн хугацаанд хүнс тэжээлийн дэмжлэг олгоно. Гэхдээ талонд хамрагдсан өрхөөс  хөдөлмөр эрхлэх боломжтой хөдөлмөрийн насны хүмүүсийг хөдөлмөрт сургана. Амьжиргааг нь дээшлүүлэхийн тулд эхлээд мэргэжил сургалт үйлдвэрлэлийн төвүүдээр мэргэшүүлж сургана. Тухайн хүний ур чадварт тохирсон ажлын байр санал болгоно.

Хэрэв ажилд зуучлахад эхний удаа татгалзвал сурах боломж олгоно. Дахин ажлын байрны саналаас татгалзвал хүнс тэжээлийн нэмэгдэл олгохоос татгалзана. Ийм нөхцөлийг журамд тусгасан.

Хүнс тэжээлийн дэмжлэг авч буй айл өрх нь олон нийтийн ажилд оролцох ёстой гэж сонссон?

-Хүнс тэжээлийн нэмэгдэл олгох журамд хүнсний дэмжлэг авч буй иргэн жилд хоёр удаа олон нийтийн ажилд оролцох үүрэгтэй гэж тусгасан байдаг. Гэвч хэрэгжилт нь маш хангалтгүй байсан. Тиймээс шинэчилсэн журмаар энэ заалтыг хэрэгжүүлэхэд хяналт тавьж, хүмүүсийг идэвхжүүлнэ. Тухайн хүнс тэжээлийн нэмэгдэл дэмжлэг авч байгаа айл өрхийн гишүүн жилд хоёр удаа мод тарих, хог цэвэрлэх зэрэг олон нийтийн ажилд оролцох үүрэгтэй.


Хүнсний нэмэгдэл олгохдоо айл өрхүүдэд хүнс олгох дэлгүүрийг сонгон шалгаруулахаа больж, НӨАТ-ийн баримт олгодог, кассын системтэй ямар ч дэлгүүрээр дэмжлэгт хамрагдаж буй иргэд хүнсээ сонгон авах боломжтой болж байна. Хүнс тэжээлийн дэмжлэг олгох журамд оруулсан нэмэлт, өөрчлөлтийг захиргааны хэм хэмжээний актад бүртгэснээр удахгүй legalinfo-д орж, албажих юм.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
33
ЗөвЗөв
5
ТэнэглэлТэнэглэл
2
ГайхмаарГайхмаар
1
ХахаХаха
1
БурууБуруу
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

63 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2021-07-29 66.181.161.47

Juram oruulaad nemergui bahi baidgaara baina Horoo Duureg ogdog humuusdeel ogno oorsdoo avna yagaadch diilehgui shuu or nimgen ulsuud ajillaval yadin boldoo hoorhii

Avatar

Z 2021-07-29 66.181.161.31

Bodit hbi hunsnii talon ogt awch chadaagui hbi,baychuud ylgawar hunsnii talon awdag bgaa baychuud shunal sonin bn. hbi yduu humuus bgaa ni hunsni talon awch chadahgui. hbi ajil bga bol hunsni talon ogohgui horooni darga tegsen. Ajilgui hunsnii talon ogno sonin balai. Zow tolowlogoo alga.

Avatar

Зочин 2021-07-29 202.131.240.147

Ийм хүнсний талон гэдэг юм өгдөг байсан гэдгийг дөнгөж сая л мэдсэн. Хадам аав маань ганцаараа 6 жаахан хүүхэдтэйгээ ажил орлогогүй амьдардаг байхад хэзээ ч ийм хүнсний талон өгдөггүй байсан даа. Өөрөө л хувиараа элдэв ажил хийж амьдралаа залгуулдаг байсан. Тэгэхлээр улс маань үнэхээр шударга бус тогтолцоотой байсаар ирсэн юм байна даа

Avatar

irgen 2021-07-29 66.181.184.201

Bvgdiig ni zarlaldaa shudarga l baildaa

Avatar

зочин 2021-07-29 202.21.120.66

маш зөв шийдвэр болжээ баяр хүргэе

Avatar

Зочин 2021-07-29 66.181.185.201

Мэдэн будилсан баахан худлаа комментууд. Та нар өөрсдөөсөө эхлээд хороондоо хяналтаа тогтоо. Идэвхтэй бай писдаагууд минь. Энэ сайд харин юм хийгээд байгаан бишүү.

Avatar

Зочин 2021-07-29 202.21.107.110

Жинхэнэ сонгууль будлиулагч нар. Хороогоор сүлбэлдсэн гарууд сайн шалгаач.

Avatar

Mgl 2021-07-29 122.201.21.54

Uhsnee hiij tiim humuust uguud baisiim be. Ayagui bol luivarchid baigaa daa

Avatar

Иргэн 2021-07-29 49.0.142.180

Монголын эдийн засаг эрүүл биш ар өврийн хаалгаар ядарсан биш задарсан амьдралтай хүмүүс хүний талон авч байсан байна ш дээ. Ийм утгаггүй халамжийг даруй зогсоож хохирлыг нь нөхөн төлүүлэх хэрэгтэй ш дээ.

Avatar

Зочин 2021-07-29 66.181.160.52

Ганц хүнсний хангах жийн талон ч биш нийгмийн халамжийн бусад хэлбэрүүдийг ч гэсэн эргэж харах хэрэгтэй. Халамж нүдээ олоогүй, шударга биш, очих хэрэгцээтэй хүндээ очихгүй, боломжтой хүмүүст халамж олгодог, иргэдийг бэлэнчлэх сэтнэлгээнд сургаж байна. Халамжийг шийддэг ажилтнуудад хяналт тавих шалгах систэм байхгүй, үзэмжээр шийдэгддэг

Avatar

ЗОЧИН 2021-07-29 192.82.82.3

ИЙМ ЮМ ХИЙДЭГ НАМ, ИЙМ ЮМ ЯРЬДАГ САЙД ЯАНА ДАА.

Avatar

ЗОЧИН 2021-07-29 192.82.82.3

СОНГУУЛЬД ЗОРИУЛСАН ИЙМ ЮМАА БҮР БОЛЬЧИХВОЛ ЯАСАН ЮМ БЭ?

Avatar

Зочин 2021-07-29 76.64.150.113

Ийм л хумуус энэ боломжоо алдахгуйн тулд МАН/ыг сонголог тэд ирээдуйн хуухэдийн хоол булааж хар амиа би болж байвал бусад нь яаж ч байсан хамаагуй гэсэн унэн хоосон толгойтой ,энэ бол зугээр хэдэн хунийл хувилдаж сурсан зан

Avatar

Зочин 2021-07-29 172.58.143.161

Yagaad yagaad olgoj baisan be?

Avatar

Зочин 2021-07-29 202.126.89.181

ийм боломж олгож байсан хороо, дүүргийн албан хаагчдад хариуцлага тооцох хэрэгтэй

Avatar

Иргэн 2021-07-29 202.126.90.39

Манай төр нэп иймэрхүү л ажиллаж байх шив дээ. Мэргэжлийн хүмүүс байдаггүй юм болов уу, тэд нар нь хаана явдаг юм бол?

Avatar

Зочин 2021-07-29 66.181.161.10

".. авдаг байсан" гэж дээ?!! Өгдөг нь яаж байгаа юм бэ, та нар??? Өгөөгүй бол хүн өөрөө авна гэж байхгүй шдээ!!

Avatar

иргэн 2021-07-29 202.126.88.43

Тодорхойлолт, судалгааны хаа асуумжийг цэгцэлж, хөдөлмөрийн насны бүх хүмүүсийг ажилд оруул. тэтгэлэг гэж хүн залхуу ажилгүй архичин болгодог төрийн хууль, журмаа шиничилэх нь туйлын зөв. Хурдан цэгцлэх хэрэгтэй. Ажил эрхлэгчид, аж ахуйн нэгжүүдээ дэмж, нэг хүнийг ч бол ажилтай байлгаж байгаа газруудыг дэмжээчээ, юм л бол татвар, торгууль, хянана, шалгана гэдгээ болио.

Avatar

Zochin 2021-07-29 67.69.69.194

SHIITGEXH YOSTOI!!!

Avatar

иргэн 2021-07-29 64.119.20.251

Ийм юм ярьж олон нийтийг бухимдуулдаг сайд байдаг юм байх даа . Сайд огцрох хэрэгтэй юм банй

Avatar

Зочин 2021-07-29 172.58.143.161

Yarihgui taraadag saidtai bolmoor baina uu? Mai chi shulstei salaavch

Avatar

ZOCHIN 2021-07-29 103.111.68.3

UHERNUUDED TIIM UHAMSAR BAIHGUIEE.

Avatar

Зочин 2021-07-29 67.81.184.102

Ийм тохиолдолд тэр зальт баячууд аар нөхөн төлүүлж улсын хохирлыг барагдуулах ёстой

Avatar

Зочин 2021-07-29 202.55.188.88

Medeej MANgas b**s doloogchiddoo halamj ugch baigaad odoo songuuli ungursun uchraas uguh hereggui bolson

Avatar

Зочин 2021-07-29 66.181.164.135

ene talon yahav мсүт-д surch tetgeleg avch bgaa 30000-36000 hunii yag hichneen ni avah yostoi , hichneen ni ta nariin oorsdiin hiisen burtgeleer henii dans ruu ordog talaar medeh hun bn uu

Avatar

Zochin 2021-07-29 5.255.146.65

Saya l medej bga uym bh daa

Avatar

Зочин 2021-07-29 202.9.47.40

Хэрэв баян бөгөөд хоолны талон авсан эздийг нь мэдэж байгаа бол үнийг нь давхар нугалуулан төлүүлж авах хэрэгтэй

Avatar

зочин 2021-07-29 192.82.86.79

Худалаа попрохоо боль. Ийм бол ажлаа хийж чадаагүй тул шууд огцрох ёстой. Дандаа попорч иргдийн дунд яс хаяж талцуулан муудалцуулдагаа боль. Та шууд үг дуугуй ажлаа өг.Ийм зүйл гаргахгүй гэж та бүхэн ажиллаж байгаа биш үү.

Avatar

Гутамшиг 2021-07-29 139.5.217.189

Гутамшиг

Avatar

Зрчин 2021-07-29 66.181.161.42

Гадаад улсын хараат больё. Өөрсдөө энэ улсыг авч явж чадахгүй юм байна. Тэртэй тэргүй эрт орой хэн нэгний хараат болно. Бэлэн юм амлаад төрийн түшээд болно. Ард түмэн нь таарсан юмнууд ажил хийхгүй дээшээ хараад ангайгаад хэвтэж байх дуртай. Ёстой н**ш юм

Avatar

Зочин 2021-07-29 64.119.29.217

Ene balai avgai neeree butehgui ee. Yu yarij bgaagaa ch medehgui. Chinii buruu tanai Zasgiin gazriin buruu yaamnii chini bodlogo buruu bn sh dee. Oorsdiig ni shalgaach ene hulgaichuudiig. Iim erguu yum yariad suuj bh ch gej dee. Eniig uter turgen ogtsruulaacheee !!!!!!!!!!!!

Avatar

Www333 2021-07-29 64.119.27.166

Kkk. Yostoi kharankhui zasag mun duu. Byachuudad khoolnii talon ugdug.

Avatar

Зочин 2021-07-29 66.181.177.63

ЭНЭ НЭГ ЖАСРАЙ ЦАРАЙЛСАН АВГАЙ ЭКСКАВАТОР ШИГ ЮУ ЯРЬЖ ЮУ ХИЙЖ БАЙГААГАА Ч МЭДЭХГҮЙ ИЙМ ЮМНУУД БОДЛОГО ХЭРЭГЖҮҮЛЭХЭЭР ЯАЖ УЛС ОРОН ХӨГЖИХ ВЭ ДЭЭ

Avatar

бө 2021-07-29 66.181.161.56

70 сая төгрөг нтр бөөлжиж үхлээ

Avatar

иргэн 2021-07-29 103.212.117.48

Төрийн түшээдийн хэдэн тэр бумаар идээд байгаагийн үр дагавар

Avatar

Зочин 2021-07-29 192.82.73.31

Энэ улс халамждаа живлээ. Улсаа хувааж идээд дууслаа даа. Төсвийнх нь тал нь хүүхдийн мөнгө. Ийм байхад яаж өөдлөх вэ дээ.

Avatar

Зочин 2021-07-29 202.126.89.146

Иргэдийг бие биенээ узэн ядуулах зуйлийг терийн сайд нар болио!!! Бодлогоо л ярь, байвал!

Avatar

Иргэн 2021-07-29 202.179.27.158

Мөнгийг нь буцаан ав

Avatar

Зочин 2021-07-29 124.158.96.127

Гол нь МАНгаруудын сонгуулийн авилга шүү дээ. Нэр усыг нь өгсөн түшмэлтэй нь зарлах хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2021-07-29 59.153.112.210

МАН, АН хоёрын төр барьсан санаа энэ шдээ. Чааваас даа татан буулгах хэрэгтэй МАН, АН хоёрыг.

Avatar

Зочин 2021-07-29 103.57.94.125

Яагаад тийм хүмүүст өгч байсан юм бэ хяналт шалгалтынханыг хамт хариуцлага тооц ажлаа хийж чадахгүй хүмүүсийг зайлуулж цэвэрлэх ажил өрнүүлж энэ улсыг хөгжүүлье

Avatar

Зочин 2021-07-29 202.126.88.236

Хэрэгтэй өрхдөө хэзээ ч очдоггүй зальтай ман ын гишүүдэд очдрг юм уу…ийм инээдтэй ажилладагаа ил болгосон нь яаамай даа

Avatar

Огцор 2021-07-29 202.126.89.174

Хяналт тавих ёстой хүн нь чи өөрөө.Тэгэхлээр чи хариуцлага алдсан байна

Avatar

Bi 2021-07-29 103.212.117.51

Бүх халамжаа зогсоо!!!!Энэ улс чинь сүйрлээ.Дээдүүл чинь гаднаас зээл аваад л тараагаад байна.Улсаа хэзээ ч боддоггүй юм шүү !!!!

Avatar

Irgen 2021-07-29 66.181.161.111

Iim humuust hunsnii talon ugch baisan ni horooni alban haagchdiin buruu.Dedr ni niigmiin hamgaallin heltes yam shalgahgui baidgiin buruu garch bn.

Avatar

Зочин 2021-07-29 202.179.8.46

зөв ажилтай болго хиихгүй бол хас

Avatar

зочин 2021-07-29 202.179.25.158

Тодорхойлолт олгодог хорооны засаг дарга нарт нь хариуцлага тооцдог болох хэрэгтэй. Анхан шатны байгууллагуудын удирдлагуудыг зөв томилж, хариуцлага хүлээлгэж чадахгүй байгаатай л холбоотой. Нөгөө хөдөлмөрийн чадвар алдагсдын тоо, тэтгэмж олголтод алдаа байна гэсэн юу болсон бэ. Бас хөгжлийн бэрхшээлтэй хүний тэмдэглэгээтэй машинд ч анхаарах хэрэгтэй

Avatar

Зочин 2021-07-29 103.14.36.18

Талон тараасан албан хаагчид бүгд МАН-ын өөрсдийнх нь томилсон хүмүүс шүү дээ, Ядахдаа алдаагаа олж харсан нь яамай даа.

Avatar

Зочин 2021-07-29 202.131.225.197

хүмүүс үнэхээр өлөн байна аа. нэг өрхөд 70,000 нэг хүнд 12,000 төгрөг л юм байна шд. 2 машинтай, хаустай, 200 гаран малтай хүн авсан ч яала байсан ч яалаа. өлөн бөөснүүд.

Avatar

иргэн 2021-07-29 66.181.161.61

Энэ хүнсний дэмжлэг авдаг хүмүүсийг МАН өөрөө зохион байгуулдаг гэдгийг учир мэдэх хүмүүс хэлдэгийн байна лээ. Ямар учиртай юм бэ гэхээр тэр айл өрхүүд нь МАН-ыг дэмждэг, сонгуульд ялалт байгуулахад идэвхтэй оролцдог гэсэн. Энэ бол татвар төлөгчдийн мөнгөөр санал худалдаж авдаг хуйвалдаан байсан байгаа юм. Хаустай, байр орон сууцтай, машинтай айлуудыг энэ мэтээр эрхлүүлэхээр ядуурал яаж арилахын. Төр засаг нь ийм юм өөрөө зохион байгуулахаар улс орон яаж өөдлөх вэ дээ.?????

Avatar

Зочин 2021-07-29 202.55.191.42

санаа нь эргэсэн хэдээ л хасаж дээ. МАНгар намаа цээжээрээ хмгаалагчид нь тунаж үлдэж дээ янз нь

Avatar

зочин 2021-07-29 64.119.26.89

гаргасан үр хүүхдээ тэжээж чадахгүй болтлоо ядуураагүй ганцан өөрсдийн жаргалаа хөөгөөд л улсаас мөнгийг нь идээд хэвтэж байх ухамсартай болжээ амьдралын төлөө тэмцэл байхгүй байна

Avatar

Зөв зөв 2021-07-29 64.119.21.48

Ийм завхралыг засаад байвал 2024 онд дахиж сонгогдох болно. Шудрага олон нийт дэмжиж байгаа, харин нөгөөдүүл эсэргүүцэх нь аргагүй, бөөн ашиг алдах гээд…

Avatar

Зочин 2021-07-29 103.87.255.66

Маш зөв.Хүмүүс ажил хийхгүй хүнсний тусламж авчихаад гэртээ хэвтээд байдаг.Шалгуурыг нь дахин чангалах хэрэгтэй.Нэг байртай, нэг машинтай бол бол шууд хасах хэрэгтэй.Тусламж шаардлагатай иргэддээ өгөөд боломжтой, эрүүл, хөдөлмөрийн насны хүмүүст өгөх хэрэггүй.

Avatar

Зочин 2021-07-29 66.181.161.121

Арай ч дээ ,манайхан бас заримдаа жаахан юманд хуншгүй зан гаргах юмаа,болиулах хэрэгтэй,үнэгүй юманд нугасгүй гэдэг зан байдаг шүү,энэ сайхан байгальтай,баялагтай,тайван сайхан эх оронд өөрийнхөө сайхан амьларч болно доо,худлаа ядуучууд их байх юм.

Avatar

Иргэн 2021-07-29 66.181.191.191

Дундаж орлоготой гэхээр хүмүүст авилгаар л тэр талон энэ тэрийг нь олгож байгаа л даа. Хариуцсан төрийн албан хаагчдбн ажлаа хийж байгаа царай нь энэ

Avatar

Зочин 2021-07-29 64.119.29.217

Энэ балай хүүхнийг огцруулаачээ. Худлаа огцруулах асуудал яригдахаар л худлаа худлаа сенсаацтай мэдээлэл цацдаг. Тэр нь эргээд өөрийг нь ороодог. Яахлаараа тийм боломжтой хүмүүст талон өгч байсан бол та нар л хууль бус юм хийгээд нуун дарагдуулж байсан байна ш дээ. Энэ яамыг энэ хүүхнийг харин ч шалгах хэрэгтэй юм биш үү !!!!!!!!!!!

Avatar

Зочин 2021-07-29 202.131.225.197

өмнөх хүний баас.

Avatar

Ах 2021-07-29 122.201.21.236

ТА нарын ажлаа хийж байгаа царай чинь энэ шүү дээ.Нээх шинэ юм олдоод хийж байгаа юм шиг ажлаа олигтойхон хийж чадахгүй байгаагаа ичих ч үгүй сүр бадруулан ярих юм

Avatar

зочин 2021-07-29 202.9.47.12

Ар өврийн хаалгаар өгөөд байдаг ш дээ

Avatar

Зочин 2021-07-29 203.91.115.48

Итгэлтэй байна уу ийм юм ярьж байгаа даа?? Өгөөд байсан хэрэг үү???

Avatar

2024 онд ман ялагдана 2021-07-29 192.82.87.26

2024 онд ман ялагдана, халамжаа сайн өгөхгүй бол үхэрнүүд архи, тамхигүй хэцүүднэ. Архичин монголчуудын сонголт ман шүү дээ

Avatar