Монголын төр цалингаа тавьж чадахгүйд хүрлээ! | News.MN

Монголын төр цалингаа тавьж чадахгүйд хүрлээ!

Монголын төр цалингаа тавьж чадахгүйд хүрлээ!

Монголын төр цалингаа тавьж чадахгүйд хүрлээ!

Дэлхийн зах зээлд нүүрс, зэсийн баяжмалын үнэ өссөн алтан боломжийг Монгол Улс алдав. Энэ онд 42 сая тонн нүүрс экспортлох төлөвлөгөө замхарч байх шиг. Цар тахал дэгдсэн цагаас хойш бүтэн хоёр гаруй жил нүүрсний экспорт уруудсаар одоо тэг зогслоо. Хятадын талаас тавдугаар сараас хойш хязгаарлалтыг чангаруулсаар хилээ хаасан нь бидэнд ёстой л "Өөрөө унасан хүүхэд уйлдаггүй" гэдгийг сануулж байна.

Урд хөрш нүүрснээс татгалзаж байгаа нь Монголд халдварын нөхцөл байдалтай холбоотой. Гэвч төрд хэлэх үг алга. Ямар бид сонгуульдаж, шагнал урамшуулалд бялуурч баярлаж байгаад цар тахлыг хяналтаасаа алдчихлаа гэлтэй нь биш. Уг нь Хятадын талаас бидэнд халдварын тархалтыг хумих шаардлагатайг өмнө нэг бус удаа сануулж, нүүрсээ бага хэмжээтэй ч импортолсоор байсан нь нууц биш.

Харамсалтай нь эл боломж хумигдсаар өнөөдөр урд хөрш хилээ хааснаар төр урд хормойгоороо хойд хормойгоо хэрхэн нөхөх вэ гэдэгт толгой гашилгаж буй. Хилийн боомтуудын нөхцөл хүндэрч, уул уурхайн томоохон компаниуд хаалгаа барилаа. Уул уурхай хүнд үйлдвэрийн яамны мэдээлснээр "Энержи ресурс", Оюутолгойн экспорт зогссон нь бидний хувьд том цохилт болж байна.

Эдийн засгийн талаас өвчтөнтэй зүйрлэвэл сэхээн амьдруулах тасагт байгаагаас ялгаагүй. Учир нь, улсын төсөвт нүүрсний экспортоос бүрдүүлдэг орлогын дийлэнх нь "Энержи ресурс" “Оюутолгойн орд бүрдүүлдэг. Татварын ерөнхий газраас 2020 онд хамгийн их татвар төлсөн шилдэг 10 аж ахуйн нэгжид  "Энержиресурс" ХХК, Оюутолгойн орд шалгарч байв. Гэтэл бидний ад үздэг Оюутолгойн хөрөнгө оруулагчдыг хөөе, гэрээгээ цуцалъя гэж хөөж гаргахыг хүсээд байгаа компани өнгөрсөн жил  350.7 тэрбум төгрөгийг татварт төлжээ.

Тодруулбал, эдийн засагч Ч.Хашчулуун, Х.Цэвэлмаа нарын "Covid-19-ийн цар тахлын үеийн Оюутолгой төслийн Монгол Улсын нийгэм, эдийн засагт үзүүлсэн нөлөө" судалгааны материалд Монголын эдийн засгийн хүдрэлийг даван туулахад тус төсөл зохих нөлөө үзүүлсэн гэжээ. Судалгааны материалд дурдсанаар "Covid-19 цар тахалтай холбоотойгоор Монгол Улсын нэгдсэн төсвийн орлого 2020 оны 1, 2 дугаар улиралд ихээхэн буурсан. "Оюутолгой" ХХК-ийн хувьд хэдийгээр төсөвт төлсөн татвар хураамжийн дүн бага хэмжээгээр буурсан ч 2020 он III, IV улиралд нэмэгдэж, covid-19-гүй байх үеийн дүнгээс давж гарсан нь Монголын эдийн засгийн хүндрэлийг даван туулахад зохих нөлөөг үзүүлж чадсан. Цар тахлаас өмнөх найман жилд буюу 2012-2019 оныг хүртэл нэг жилийн улсын төсвийн татварын орлогын 9.51 хувийг бүрдүүлдэг байсан бол 2020 онд 9.72 хувийг бүрдүүлжээ. Цар тахлын өмнөх жилийнхээс Оюутолгой компанийн улсын төсвийн татварын орлогод эзлэх хувь нь 0.95 пунктээр илүү болж, мөн Өмнөговь аймагт төлсөн нийт татвар, төлбөрийн хэмжээ Covid-19 цар тахлын үед 2020 оныг 2019 онтой харьцуулахад 2.32 хувиар нэмэгдсэн. Оюутолгой компанийн аймгийн төсөвт оруулсан татвар хураамжийн дүн жил болгон нэмэгдэж, эзлэх хувийн жин 2018, 2019, 2020 онд харгалзан 31 хувь, 43 хувь, 47 хувь болжээ. Энэ хэвээр үргэлжилбэл 2021 онд аймгийн төсвийн 50 хувийг Оюутолгой компани дангаар бүрдүүлэх түвшинд хүрэхээр байна" хэмээн онцолжээ.

Монгол Улсын уул уурхайн хувь нэмрийг тооцоход их өндөр хувьтай байгаа бөгөөд 2020 оны жагсаалтад Монгол Улс тус үзүүлэлтээр дэлхийд 3-рт эрэмбэлэгдсэн.

Үзүүлэлт:

  •  Экспортод эзлэх хувь 85.6 хувь
  •  ДНБ-д эзлэх хувь 37.6 хувь
  •  Уул уурхайн салбарын орлого ДНБ-д эзлэх хувь 28.8 хувь гэж тооцжээ.

Өөрөөр хэлбэл, хүнд хэцүү цаг үед уул уурхай монголчуудыг "тэжээж" байгаа ганц салбар болжээ. Тэдэнд төр төдийгүй тэтгэвэр, тэтгэмж авагчид, төрийн албан хаагчид, эмч багш нар талархах ёстой.

Гэвч өнөөдөр айлтай зүйрлэвэл бид “тэжээгч”-ээ алдчихлаа. Улсын хэмжээнд 200 гаруй мянган төрийн албан хаагч, 134 мянган хүний  халамж, 439 орчим мянган хүний тэтгэврийг цагт олгох эсэх нь ч тодорхойгүй, төр цалингаа тавьж чадахгүйд хүрлээ.

Экспорт зогсноор энэ онд нүүрсний орлогын талыг алдах эрсдэл ч энүүхэнд байна. Өнгөрсөн онд цар тахлын улмаас бид нүүрснээс олох орлогоос тэрбум гаруй төгрөг алдсан. Товчхондоо, Монгол Улсын эдийн засаг  өнөөдөр ч экспортоос хамааралтай, бусдаас хараат байгаа нь үнэн. Эдийн засагч Л.Оюун “Улсын төсөв бүрдүүлдэг гол экспортын салбар уул уурхай. Нүүрсний экспорт тэг зогсоно гэдэг дотоодод мөнгөний урсгал тасарна, төсөвт орлого төвлөрөхгүй болно. Төсөв мөнгөгүй бол бусад салбар ч тэг зогсолт хийнэ. Энэ бол маш ноцтой асуудал. Экспорт зогсч байгаа нь Монгол Улсыг халдварын эрсдэл маш өндөр гэж үзэж байгаатай холбоотой. Хамгийн том импортлогч улс Хятадын тал хилээ хааж, нүүрснээс татгалзаж байгаа нь төсөв мөнгөөр дутагдахаас авахуулаад олон эрсдэл гарч болзошгүй.

Цар тахал, экспортын тэг зогсолт бидэнд дотооддоо өртөг бүтээдэг үндэсний үйлдвэрлэлээ хөгжүүлэх шаардлагатай гэдгийг харууллаа. Өртөг шингээж, боловсруулахгүй түүхий эдийн бүтээгдэхүүн экспортолдгоос өнөөдөр ийм байдалд хүрч байна. Уул уурхай, түүхий эдээ угааж боловсруулдаг үйлдвэрүүдтэй болох шаардлагатай. Уул уурхайн түүхий эдээ боловсруулах бүтээгдэхүүнийг боловсруулахгүй бол цаашид  нөхцөл байдал илүү хүндэрнэ.

Нэг үгээр хэлбэл, Монгол Улс бие даасан эдийн засагтай биш гэдэг нь харагдаж байна. Экспорт, импорт зогсвол бүхий л хэрэгцээ зогсоно” гэлээ.

Цар тахал дэгдэхээс өмнө 2017-2019 онд уул уурхайн салбараас улсын төсөвт татвар, хураамж хэлбэрээр төвлөрүүлсэн орлого тогтмол өсч байв.  Одоогоос хоёр жилийн өмнө 2019 онд оргил үедээ 2.6 орчим  их наяд төгрөгийн татвар, хураамж хэлбэрээр төсөв төвлөрүүлсэн нь өмнөх оноос 27.8 хувиар өссөн үзүүлэлт болж байсан нь дэлхийн зах зээл дэх түүхий эдийн үнийн өсөлттэй холбоотой. Харин Covid-19 халдвар дэгдсэн 2020 оны эхний таван сар дараалан аж үйлдвэр уул уурхайн салбар уналтад орсон. Нүүрсний экспортын хувьд төмөр зам ашиглалтад оруулж өртгөө бууруулах асуудал шийдлээ хүлээж байтал эдийн засаг хямарч төр цалингаа тавьж чадахгүйд хүрлээ.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
30
БурууБуруу
19
ХарамсалтайХарамсалтай
8
ХахаХаха
7
ТэнэглэлТэнэглэл
3
ГайхмаарГайхмаар
2
ХөөрхөнХөөрхөн
1
ЗөвЗөв
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

79 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2021-06-25 66.181.181.244

Эх орон минь дотооддоо бүх түүхий эдээ боловсруулдаг болоосой, үйлдвэрүүд баригдаж ард түмэн ажилтай байгаасай. Хил хаагдсан ч хэнээс ч хараат бус дотооддоо амар амгалан амьдрах юмсан. Үйлдвэр барихгүй байх, бүх түүхий эдээ гадагш хямд өгөх хэнд ашигтай вэ ХЯТАД улсад. Түүхий эдээ гаргачхаад эргүүлээд өндөр үнээр бэлэн бүтээгдэхүүн болгож худалдан авдаг ийм тэнэг улс дэлхий дээр Монголоос өөр хаана ч алга да…. ийм байлгаад байгаа төрийн өндөрлөгүүд бүгд хятадын гар хөл байсан цаашдаа ч байна

Avatar

Hohino 2021-06-25 60.103.37.17

Baylag chini hudaldaj avah hun baihgui bol hog shuudee. Baylagt baidah bish, uursdiinhuu tolgoind, ajil hudulmurt naidaj amidar.

Avatar

Зочин 2021-06-25 103.57.93.139

Xaxa ta nari shuteed bsan mangaruudin chini ajlin ir dun naad ugee yer hurelselemdee l hel.

Avatar

Орк 2021-06-25 209.58.142.156

Төр барьж буй мангуу новшнуудаа яаралтай хилийн боомт дээр богино төмөр зам эсвэл конвейер барьж наад экспортоо явуул ажилгүй юмнуудаа

Avatar

Mongolchuud Hytadad hairtai 2021-06-25 202.21.107.97

urd hilee haaval uls ulsuj duusna.hytadiin organik huns nogoo mongolchuudadad heregtei.mongold taridag nogoo dandaa himiiin bordootoi

Avatar

дорнод 2021-06-25 66.181.186.117

ман д хулгай худал авлигаар амьдрагч нар үүрлэжээ. аймгийн хөдөлмөр халамж үйлчилгэаний газрын дарга мөнхгэрэлийн авлига авдаг асуудлыгшийдээч ээ. маш их хууль зөрчинө дандаа хууль бусыг хийж өөрийн шунал хүсэлдээ хөтлөгдөн ажилдаг газрын даргаа бюзайлуулаач

Avatar

Иргэн 2021-06-25 192.82.81.14

Нөгөө маскгүй зун юу вэ зурагтаар хүртэл монгол сүйр ч байна ч гэж байх шиг энэ сонгуулиас болоод монгол жинхэнэ утгаараа сүйр ч байна одоо цахимаар наадамлаад монгол улс маань бүүр сүйр ч гүйцэхнээ арай юмдаа

Avatar

Болд 2021-06-25 202.126.88.235

МАН ХҮРЭЛСҮХ ОЮУНЭРДЭНЭ ЖАВХЛАНТАЙГАА ОГЦОР!!! 518 МОНГОЛ ХҮН ҮХЭЭД БАЙНА АЖ АХУЙН НЭГЖҮҮД ҮҮДЭЭ БАРИЛАА ЭКСПОРТ ЗОГСЛОО АРД ТҮМЭН АЖИЛГҮЙ ОРЛОГГҮЙ БОЛЛОО ТА НАР ЦАХИМ НААДМАА ЯРЬСААР БАЙХ УУ?? УЛС ОРНОО АВРААЧ!! ЧАДАХГҮЙ БОЛ ЧАДДАГТ НЬ АЖЛАА ӨГ ЗАЙЛЦГАА! ОГЦОР!

Avatar

Зочин 2021-06-25 202.21.107.97

kkk neeh eksportlogch yum shig kkk.delhii niiteer adilhan bga.Aguu Ih ardiin Nam zasag mongoliig avarch bna doo

Avatar

Зочин 2021-06-25 202.126.88.235

МАН ХҮРЭЛСҮХ ОЮУНЭРДЭНЭ ЖАВХЛАНТАЙГАА ОГЦОР!!! 518 МОНГОЛ ХҮН ҮХЭЭД БАЙНА АЖ АХУЙН НЭГЖҮҮД ҮҮДЭЭ БАРИЛАА ЭКСПОРТ ЗОГСЛОО АРД ТҮМЭН АЖИЛГҮЙ ОРЛОГГҮЙ БОЛЛОО ТА НАР ЦАХИМ НААДМАА ЯРЬСААР БАЙХ УУ?? УЛС ОРНОО АВРААЧ!! ЧАДАХГҮЙ БОЛ ЧАДДАГТ НЬ АЖЛАА ӨГ ЗАЙЛЦГАА! ОГЦОР!

Avatar

Одоо больцгоо 2021-06-25 202.126.88.235

МАН ХҮРЭЛСҮХ ОЮУНЭРДЭНЭ ЖАВХЛАНТАЙГАА ОГЦОР!!! 518 МОНГОЛ ХҮН ҮХЭЭД БАЙНА АЖ АХУЙН НЭГЖҮҮД ҮҮДЭЭ БАРИЛАА ЭКСПОРТ ЗОГСЛОО АРД ТҮМЭН АЖИЛГҮЙ ОРЛОГГҮЙ БОЛЛОО ТА НАР ЦАХИМ НААДМАА ЯРЬСААР БАЙХ УУ?? УЛС ОРНОО АВРААЧ!! ЧАДАХГҮЙ БОЛ ЧАДДАГТ НЬ АЖЛАА ӨГ ЗАЙЛЦГАА! ОГЦОР!

Avatar

Зочин 2021-06-25 202.126.88.235

ЭНЭ БҮГДИЙГ ОЮУНЭРДЭНЭ ХҮРЭЛСҮХ НАР МЭДЭЖ БАЙСАН МАН МЭДЭЖ
БАЙСАН САНГИЙН САЙД ЖАВХЛАН Ч МЭДЭЖ БАЙСАН ЯМАР Ч АРГА ХЭМЖЭЭ АВААГҮЙ. ЗӨВХӨН ШИРЭЭ САНДАЛ АЛБАН ТУШААЛ ХӨӨЦӨЛДӨЖ СОНГУУЛЬ НАЙР НААДАМ Л ХИЙХИЙГ УРЬТАЛ БОЛГОСОН ИНГЭЭД БҮХЭЛ БҮТЭН УЛС ДАМПУУРАХАД ХҮРЧ БАЙНА. ХАРИУЦЛАГАА ХҮЛЭЭГЭЭД УЛС ОРНОО АВАР ЧАДАХГҮЙ БОЛ ЧАДДАГТ НЬ ЗАЙГАА ТАВЬЖ ӨГ ЗАЙЛЦГАА! МАН ОГЦОР ХҮРЭЛСҮХ ОГЦОР!

Avatar

Уулын инженер. 2021-06-25 202.55.188.101

Баттулга гэдэг хүн улс орноо жинхэнэ утгаараа хорлолоо доо.Одоо бас Зүүнбаянгийн хэнд ч хэрэггүй ТЗ ын ажлыг голомт ломбардын эзэн Баясгалантай хамтран гүйцэтгэнэ гэж төсвийн санаанд оромгүй их мөнгөөр тоглож эхэллээ.Гашуун сухайт руу төмөр зам өргөн царигтай байгаа нь мөн Женкогийн хорлол.МАН төрийн эрх барьж байгаа хэрнээ Баттулга, Эрдэнэбилэг мэтийн дураар дургихад ямар ч саад хориг хийж чадахгүй байгаа нь энэ намын арчаагүйг харуулж байна

Avatar

Зочин 2021-06-25 66.181.161.74

Ашгүй ашгүй. Ингээд сайхан дампуурчихвал халамж тэтгэмж, төрийн алба руу хошуурцгаадаг нь больж ажил хийж мөнгө олдог болох байлгүй!

Avatar

Зочин 2021-06-25 212.114.194.230

yu h*****d bgn be. Tegteveriin hugshchuul tetgeveree ch avj cjadahgui. Chmaig emchleh emch ch tsalingui. Huuhded chin hicheel nom zaah bagsh ch bhgui bolno. Har malju gu yu.

Avatar

Passion 2021-06-25 202.21.108.241

teged sain l biz zuv songolt hiij surna

Avatar

Иаоөрөлсша 2021-06-25 202.55.188.44

Баялагтаа эзэн монгол нтр

Avatar

Зочин 2021-06-25 202.126.88.183

Хохь чинь эргүүнүүд хулгайчуудаа толгой дээрээ залаад бай.

Avatar

Зочин 2021-06-25 203.91.115.54

арай хийж олсон мөнгөөрөө хаа байсан зүүнбаян руу төмөр зам тавьчихдаг дүүрчихсэн тэнэгүүд шүү. Хамгийн түрүүнд урагшаа нарйн царигаар тавих ёстой байсан юм

Avatar

Ламбугай 2021-06-25 202.55.188.101

Зүүнбаянгиин ТЗ бол хэнд ч хэрэггүй эд шүү дээ.Женко Баясгалан хоёрын төсвийн мөнгөөр тоглосон тоглолт.Урагш нь тавьж буй замын өргөн цариг бол ЖЕНКО хэмээгч нохойн зуулт.Цаашид мөн ч олон хорлох үйл ажиллагаа явуулна даа.Зүүнбаянгийн төмөр замын ажил дээр МАН аягүйтвэл Баттулгатай нийлсэн байж болох. Учир нь Хүрэлсүх үүний эсрэг ганц үг ганхийгээгүй.

Avatar

Зочин 2021-06-25 202.126.90.44

Үнэхээр зүүн баянруу төмөр зам тавих юм уу. Эртхэн зогсоож болдоггүй юм байх даа. Хүрэлсүхийн шийдийг хүлээх л үлдлээ. Энд мэргэжлийн хүмүүс байгууллага гэж бий дээ Тэд юу бодож сэдэж байдаг юм болдоо

Avatar

Уулын инженер 2021-06-25 202.55.188.42

Урагшаа нарийн царигаар зам тавих бүрэн боломж байсаар байтал Женкогийн дарамтаар өргөнийг тавьж байна.Женко Монголыг хичнээн удаа хорлох гэсэн юм бол.Одоогийн засгийн газар Женкод дарлуулж, хэнд ч хэрэггүй Зүүнбаянгийн ТЗ бариулж төсвийн мөнгийг хэтрүүлэн зарж байна. Одоо энэ замын гүйцэтгэл төсөв зардал нь Женкогийн болон түүний уяаны нохой Баясгалан хоёрын гарт байна.Хүрэлсүх юу ч дуугарч чадахгүй гөлөлзөөд л.Баттулга хүчтэй байна гэхдээ нэг өдөр л монголчууд чамайг яллах болно.

Avatar

Зочин 2021-06-25 202.9.40.1

muu p***a nar tegtlee shunaltaj hulgailaad bhdaa yhavdee. Udku zevsegtei bosoh tsag irnee uur arga alga

Avatar

Зочин 2021-06-25 64.119.16.12

Ett geech

Avatar

Иргэн 2021-06-25 84.252.208.3

Хэт их халамж тэтгэмж өгөөд өр шир зээл тэглээд үнэгүй шахуу амьдраад бсан одоо дампууралд хүрэх нь . Сонгууль гэж хамаг байдгаа хамаад тараагаад идчихсэн

Avatar

Nonane 2021-06-25 103.212.118.245

Esroi hurteh estoigoo hurteed suujii mongolchuudaa. Uul uurhai oyuntolgoi ER ntr uzen yadaad bai uzen yadaad bai. Yu gelee ulsiin tosoviin bid nar bii bolgodog tatavr toldog ntr geed bsn har l daa. Deer ni tomor zamaa huviin hevshil bariya geed bhd ugui uls barina geed bsn odoo yaayaa gehev. Uhaan muutai sots ueiin yum oilgood bdgui 60 bolon tuunees deesh nastanguud alga bolj baij l mongol uls hogjino!!!! Bad neeree hodoonii orkuud!!!

Avatar

Зочин 2021-06-25 66.181.186.93

Өвчиндөө санаа тавихгүй баяр найр наадам хийгээд байхаар гайхаад гаднаас чинь түгжиж байгааг ухаарчийч.дэлхийд найр наадам хийж тахалтай тэмцдэг улс хаана байнаа????номер нэг тэмцэх дархлаагаа хэдхэн дээдсийн эрх ашигаар баллах ухаан хаанаас гараад байнаа????

Avatar

Je 2021-06-25 192.82.77.202

Buhel buten ulsaar ni horloson 1 l hun bga da
Miniih l bish bl heniih ch bish gesen uhtsen bodoltoi huneesee odoo am asuutsgaah yum blguide

Avatar

Зочин 2021-06-25 202.126.90.88

Төмөр замаа энэ жил ашиглалтанд оруулаач!!!

Avatar

Зочин 2021-06-25 202.126.90.109

чадахгүй ээ. Жанхуу болгоод дууслаа даа

Avatar

Зочин 2021-06-25 192.82.81.18

Жанхуу том төслүүдийг зогсоогоогүй бол өдийд төмөр замаар зөөгөөд орлогоо олоод сууж байх байлаа. Муу Оросын бууны нохой Жанхуу Монголыг сайхан хорлосон доо.

Avatar

Зочин 2021-06-25 66.181.176.175

өаө

Avatar

Zochin 2021-06-25 66.181.178.82

энёржи рёсурс биш эрдэнэс таван толгой ххк гэж бичнээ. бичээчээ

Avatar

Уурхайчин 2021-06-25 103.57.94.129

Та нар бүгдээрээ дээр,дооргүй уул уурхайг үзэн яддаг биз дээ, хохь чинььдээ

Avatar

Зочин 2021-06-25 158.58.134.211

Хүннүгийн үед буюу 2200 гаруй жилийн өмнө Хятад хилээ хаахад манайх дуусдаг байсан, 2021 онд ч энэ байдал өөрчлөгдсөнгүй. Айлаар бол үнэн арчаагүй юм аа

Avatar

Зочин 2021-06-25 124.158.66.128

Ene zasag ogtsor!!!

Avatar

Зочин 2021-06-25 172.58.143.221

Mongolchuudiin archaaguigees iim bulai baidald hurlee haldvaraas hun bur sergiilsen bol ingehguishd

Avatar

mgl emegtei 2021-06-25 77.87.228.70

Muusain hugiin muu amtai hulsnii bicheech , bitgii muu yorlood baitsgaa, tegj buyanaa baraagui bn

Avatar

уншигч 2021-06-25 202.126.89.56

Үхэн үхтлээ мухраар сүсэглэсээр байх хүн байнадаа чи…Нөхцөл байдал нүдэн дээр чинь хүндэрч байна харахгүй байна уу ЧИ…

Avatar

Unshigch 2021-06-25 133.62.186.54

Ireedyig harsan, uhaalag shiidver gargaj chadah ulsuudaa muu muuhaigaar duudaj shornd yavuuldag, huviin erh ashigaa bodson teneg ulsuudiig dandaa songodog ard tymen amaa angaisaar l hotsorloo. tetegemjiin heden heden tegregt huurtdag zan aranshin ireedyi baihgyi gej olon jil harsaar yarisaar baigaa mertlee dahiad l iim ulsuudiig songood baidag ard tymen.

Avatar

ХН 2021-06-25 202.179.24.77

монголын төрийн албаны зардлыг 50 хувь бууруулж болно доо. хувьчилах хувийн хэвшилд шилжүүлэх татан буулгах мөн ч олон байгууллага байна даа.

Avatar

Зочин 2021-06-25 64.119.19.7

Баялагтаа эзний балаг одоо л гарч байгаа нь энэ дээ

Avatar

Зочин 2021-06-25 66.181.161.33

Нэг том даргын хөрөнгийг хураахад л монголын ард түмнийг хэдэн үёэр нь тэжээх боломж гхрна

Avatar

Лодой 2021-06-25 64.119.17.159

Эрдэнэт үйлдвэр 1 их наяд төлсөн шүү дэ

Avatar

Зочин 2021-06-25 150.129.143.46

2014 онд Тавантолгой-Гашуунсухайтын төмөр замыг гадны хөрөнгө оруулалтаар бариад дууссах байлаа. Х.Баттулга гэдэг нөхөр энэ ажлыг зогсоосон гэхдээ ард түмэн түүний зүтгэлийг үнэлж олонх ерөнхийлөгч болгосон. Одоо тэгээд ард түмэн гаргасан шийдвэрийнхээ төлөөсийг бараа таваарын үнийн өсөлтөөр нөхөн төлж дуусна. Ямар ард түмэн байна тийм удирдагч байна зарим нь хэт үнэдэсний үзлээсээ болж Хятад вакцин тариулахгүй гээд л сөрөг үр дагаварын хэт хожимдон ойлгосон ч асуудал бүрэн дууссан харамсалтай

Avatar

Иргэн 2021-06-25 192.82.89.81

Тэдэн зуун саяр нь, тэдэн тэрбумаар нь улсын хөрөнгө , Бондын зээлийн мөнгө идээд хөөн хэлэлцэх хугацаа дууссан нэрээр ял завшсан улс төрч гэгдэх хулгайчуудаар идсэн мөнгийг төлүүлбэл лав хэдэн жил амь зуух хөрөнгө байгаа даа.

Avatar

Зочин 2021-06-25 103.242.47.38

Шадар сайд, Эрүүл мэндийн сайд, Зам тээврийн сайдууддаа хариуцлага тооц… Оюунэрдэнэ арай л жолдоод байна даа

Avatar

C ,BAYAR 2021-06-25 174.205.237.142

TIIM SHYY
OYUKAA=000 BAINAA

Avatar

Зочин 2021-06-25 192.82.84.86

Өмнөговь ,Дорноговь аймгуудынхаа ковидыг сайн нуугаад бай.

Avatar

иргэн 2021-06-25 202.179.24.83

Монголын минь Заяа МАН-ын үед дуусна гэж үү, Ерөнхийлөгч Х,Баттулга МАН -ыг Тараая гэхэд юу ч дуугараагүй шүү дээ, тэгж хэлэхэд нь Санаа нэгдээд Тараажчихсан бол яах ч байсан юм билээ ,

Avatar

Зочин 2021-06-25 202.126.90.109

чи валют олж өгөх үү

Avatar

Иргэн 2021-06-25 66.181.176.175

Хорлон сүйтгэх үйл ажиллагааг жинхэнэ утгаар нь хэрэгжүүлсэн жонхуугаа одоо шоронд нь хатаадаа. Хэрэв 11 жилийн өмнө бид төмөр замаа барицан байсан бол өдийд 100 машинд ачих нүүрсийг ганц цуваанд ачаад хоёрхон хүн жолоодоод нүүрсний экспорт тасрахгүй байх боломж байсан. Одоо хэн нь жинхэнэ хорлог сүйтгэгч байна? Энхсайхан уу, Баттулга уу?

Avatar

Зочин 2021-06-25 64.119.23.19

2 хөрш нэгдээд мянган төмөр замтай байсан ч манайхыг гаргахгүй гэвэл гаргахгүй. Гэнэн юм бэ дээ.

Avatar

Зочин 2021-06-25 64.119.26.251

Нуурсээ идэхэжс.

Avatar

Зочин. 2021-06-25 202.126.89.143

Бэлэн мөнгө үргэлж тарааж халамж нэрээр ажилгүйчүүдийг их тэжээсний гай байх.

Avatar

Зочин 2021-06-25 66.181.160.8

Danhar turuu tataj hasaach. Malaa malla. Tariaagaa tari

Avatar

Зочин 2021-06-25 64.119.23.122

Тогоо гуай хятад хил хаах хугацаагаа 7-р срын 6 гэж би сонссон.Та нэг жил гэдгийг яаж мэдэв ээ.

Avatar

Үзэн ядагч 2021-06-25 202.126.90.50

Одоо тэгээд халдварынхаа тоог нэмээд хөл хориод нэг мөсөн зүйл дуусгасан нь дээрээ хоёрын хооронд ингэж байхаар

Avatar

Зочин 2021-06-25 192.82.77.109

Үүнийг бүүр 1990 оноос хойш,ардчилал зах зээлд шилжсэнээс эхлээд л тасралтгүй ярьж,хэвлэлээр өдөр тутам бичиж байна.Зөвхөн манайд ч биш бусад олон оронд тохиолдож байгаа хүндрэл.Үйлдвэрүүдээ устгасан,өрсөлдөөн давалгүй сүйрсэн,тэгээд чадалтай тэнхээтэй залуус нь гадаад рүү ажил эрж тэнээд, хөгшид нь нас гүйцэж цөөрөөд, хот хөдөөгүй зэлүүд болж,хүн ам нь бүүр 1990 оныхоос цөөрсөн өөрийн үйлвэр гэхээр юмгүй орон олон болжээ.Харин энэ багахан байгалийн баялаг л биднийг аварч байна.

Avatar

Зочин 2021-06-25 192.82.77.109

Эмх цэгцгүй,дураараа,залхуу,ардчилал зах зээл гэж хашгичихаас өөр юм бүтээх чадваргүй,өөр хоорондоо хэдэн хэсэг болж,бие биенээ үзэн ядаж тэмцэлдэж мэрэлцсэн Монгол орон сэргэхэд хэцүү.Эх орноо гэх сэтгэлтэй,түүний төлөө зүтгэх хүсэлтэй хүн бүр үл бүтэх этгээдүүдэд хавчигдаж,гүтгүүлж, гүжирдүүлж,дайрч доромжлуулж, ажиллаж хөдөлмөрлөх,юм бүтээхэд хүнд болчоод байна . Хэн тэгээд тэр сайхан бүтээн байгуулалт буй болгож, улс орноо хөгжүүлж, билээ.Гудамжны архичид зэрлэг танхайчууд хийх юм уу

Avatar

Тогоо 2021-06-25 140.112.233.172

Хятад дахиад нэг жил хилээ хаачлаа яаана даа 10 тэрбумын наадамчид аа

Avatar

Зочин 2021-06-25 202.126.88.229

Энэ ЗГ- аас халдварыг хуних бодлого харагдахгүй байна. Монголчуудыг өвчлүүлээд, эмчилээд, үхүүлээд байх бодлого баримталж байна ингэхийн оронд өвчлүүлэхгүй байх бодлого баривал ногоон бүс болж амьдрал цэцэглэх юм биш үү ногоон бүс болохын тулд хөл хорих хэрэгтэй

Avatar

Зочин 2021-06-25 202.126.88.141

Наад утопи чинь чамаас болоод л хэрэгжих боломжгүй болчоод л бнлдаа.

Avatar

Зочин 2021-06-25 202.126.94.99

Ажиллаж чадахгуй байгаа данхар терийг цомхотгож, иргэдэд боломж олгох естой!!!

Avatar

Зочин 2021-06-25 202.55.188.35

өө тиймүү МАН-даа баяр хүргье.баярлалаа.Агуу их удирдагч Хүрэлсүх мандтугай

Avatar

зочин 2021-06-25 202.126.88.33

Одоо ард түмнээсээ торгууль,татвараар мөнгө татаж төсөвтөө нэмэр болгох гэж хэдэн аан-дээ тамыг нь цайлгана даа,

Avatar

Зочин 2021-06-25 192.82.68.162

САГСУУ ЧАДВАРГҮЙ ХУДЛАА ХИЙРХДЭГ ЕРӨНХИЙЛӨГЧТЭЙ, ЭРГҮҮТСЭН ТӨЛӨГ ШИГ ТОГЛООМЫН ЕРӨНХИЙ САЙДТАЙ БОЛОХООР ЭНЭНЭЭС Ч ИХ ЮМ ҮЗЭХ БАЙХ ДАА.

Avatar

бие даасан судлаач 2021-06-25 202.9.40.6

Тгээд хятадууд аливаа эсэргүүцэл тэмцлийг харгис хэрцгий дарж, өөрсдийн иргэд залуучуудаа 1989 онд Бээжингийн төв талбайдаа танхаар дайрч алж байсан улсууд хүний хүмүүсийг бүр ч өрөвдөхгүй нь мэдээж. 20-р зууны 80-аад онд Кампучи улсын хүн амыг, багш сэхээтнийг олон саяар нь улаан кхмерчүүдийн гараар алж устгаж байсан туршлагатай. Дургүй нь хүрвэл хятадууд, бактер, вирусын,биологийн зэвсгээр дэлхийн хүн амыг ч устгахад бэлэн. Энэ бол хатуу үнэн.

Avatar

иогэн 2021-06-25 202.9.47.63

Хатуухан үнэнгийг хэлхэд Ерөнхийлөгч Баттулга Млнголыг эдийн засгийг элгээр хэвтүүлэх төмөр замын аргүүтсэн бодлог гаргаж, нүүрсийг төмөр замаар тээвэрлэх боломжийг санаатайгаар хойшлуулж. маш том боломжийг үгүй хийж, хорлож өгөөд явлаа. Үүнийг мэдсэнч мэдээгүй царайдаж учир зүггүй Баттулгыг магтагсад ч дотоодын дайсан мэт сэтгэгдэл төрүүлж байна. Бид яаралтай Гашуун сухайт Тавантолгойн төиөр замыг ашиглалтанд оруулах, цаашлаад экспортонд гаргаж байгаа бүх нүүрсийг заавал угааж цэвэршүүлэх бодло

Avatar

Зочин 2021-06-25 66.181.179.73

Наад шүүмжлээд байгаа /Баттулгын бариулсан/төмөр зам чинь уул уурхайн бүтээгдхүүндээ нэмүү өртөг шингээж экспортлоход нэг гол хүчин зүйл гэдгийг ойлгохгүй байгаа юм биш биз?

Avatar

Баянзүрх дүүргийн иргэн 2021-06-25 202.9.40.6

Сайныг дагвал сарны гэрэл, саарыг дагавал харанхуй шөнө гэдэг билээ. Байгалиа сүйтгэж, хахуульд идэгдэж , ард түмнээ ядууруулах их үйлс эхэлж байна даа. Хятадын коммунист намын жанжлах бодлого бол хөршүүдээ идэх, өөрсдөө баяжих хувиа хичээсэн дээрэлхүү бодлого мөнөөс мөн суут Чингис хааны гэрээсийг монгол хүн бүхэн санаж явбал зохилтой. Баахан барилга байшин барьж хотоод олноор нь монголчуудыг чихэж аваад малыг нь хашиж, уул уурхай , газрын баялагийг нь эзэмших зорилготой.

Avatar

А 2021-06-25 202.21.108.162

ХАХА

Avatar

Зочин 2021-06-25 124.158.96.72

Хүүк Жонхуу хоёр эхлээд Гашуун сухайтын төмөр замыг тавьчих ёстой байтал зүүнбая руу тавьж улсаа өрөнд орууулж, цалингаа тавьж чадахгүй байдалд хүргэж байна. Жонхуу улсаа ингэж хохироочихоод бууж баэйна.

Avatar

Зочин 2021-06-25 192.82.83.171

Баттулга тамөр замын ажлыг гацаагаагүй бол төмөр замаар саадгүй тээвэрлэж нүүрсээ борлуулах байлаа
Өнаөдрөөс Баттулгын төмөр замын мөнгө идсэн хэргийг шалгаж ялыг нь үүрүүлэх хэрэгтэй

Avatar

УХААНТАЙ БАЙНА ШҮҮ МОНГОЧУУДАА 2021-06-25 202.70.33.242

ГЭЖ ИХ Ч ХЭЛСЭН ДЭЭ, ЭЭЛЖ ДАРААЛЛАА БОДСОН БОЛ ЭХЛЭЭД ХЯТАД РУУ ГАРАХ ЗАМАА ЭХЛЭЭД ТАВИСАН БОЛ ӨДИЙД НҮҮРСЭЭ ГАРГААД УЛС МӨНГӨТЭЙ БАЙХ БАЙЛАА.УХААНГҮЙ ХҮНД УРАШГҮЙ АЛБАТ ГЭЖ ОДОО ХИЛ ХҮРТЭЛХ ТӨМӨР ЗАМАА ГОЛОМТ БАНКААР НҮҮРСЭЭР ТӨЛБӨР ХИЙХ НӨХЦӨЛТЭЙГЭЭР ТАВИУЛЖ БАЙНА ГЭХДЭЭ ӨРГӨН ТӨМӨР ЗАМААР ШҮҮ, ХЯТДУУД ХИЙЛ ХҮРТЭЛ ТӨМӨР ЗАМАА ТАВИАГҮЙ БАЙГАА,БИД ХИЛ ХҮРТЭЛЭЭ ЗӨӨЛӨӨ ГЭХЭД НЭГ БОЛ ТӨМӨР ЗАМАА ХЯТДУУД БАРИАД ӨГВӨЛ ШИЛЖҮҮЛЭН АЧНА.ЭСВЭЛ ХИЙЛ ДЭЭРЭЭ НҮҮРСЭЭ БУУЛГААД МАШИНААР ГАРГАНА ИЙМ Л ЗУРАГ ХАРА

Avatar

УХААНТАЙ БАЙНА ШҮҮ МОНГОЧУУДАА 2021-06-25 202.70.33.242

ЭНЭ ХЭЦҮҮ ШҮҮ. ЭНД НЭГ ТАЙЛБАР ХЭЛЬЕ,НҮҮРСЭЭ ӨНӨӨДӨР БИД ТӨМӨР ЗАМААР ХЯТДАД ГАРГАХ АЛТАН БОЛОМЖИЙГ ЕРӨНХИЙЛӨГЧ БАЙСАН БАТТУЛГА АЛДСАН ШҮҮ. УЧИР НЬ БИД ЭХЛЭЭД ТАВАН ТОЛГОЙ ГАШУУН СУХАЙТ ЧИГЛЭЛИЙН ТӨМӨР ЗАМАА НАРИЙН ЦАРИГТАЙ ТАВИАД ХЯТДЫН ТАЛААС ГАШУУН СУХАЙТ ХҮРТЛЭЭ ТӨМӨР ЗАМАА ТАВИХЫГ ГУЙСАН БОЛ ХЯТДУУД ЗӨВШӨӨРӨХ Л БАЙСАН БАЙХ. ТЭГСЭН БОЛ ӨДИЙД НҮҮРСЭЭ ТӨМӨР ЗАМААР ЗӨӨХ БОЛОМЖ БАЙСАН ҮҮНИЙГЭЭ АЛДСАН ИХ ХУРЛЫН ГИШҮҮН БАТЭРДЭНЭ ЗАМ ТЭЭВРИЙН ХӨГЖЛИЙН САЙД БАЙХДАА ЭНЭ ЗАМАА ЭХНИЙ ЭЭЛЖИНД ТАВЬЯА

Avatar

Зочин 2021-06-25 202.21.108.162

ХЯТАДАД ДОТООД КОВИД БАС ХЭЦҮҮ БАЙНАА

Avatar

irgne 2021-06-25 66.181.179.73

Баттулга ерөнхийлөгч өөрийн олон жилийн мөрөөдөл болсон Аж үйлдвэрийн цогцолборынхоо дэд бүтцийг тавиулж 1 алхам урагшлууллаа. Харин үүнтэй зэрэгцүүлээд улсын гал тогоог барьж буй засгийн газар Таван толгой – Гашуун сухайтын төмөр замаа хүдалдан. авагчтайгаа хамтраад шийдчихсэн бол өнөөдрийн хүндрэл гарахгүй байсан гэж харагдаж байна.Одоо цаг алдсан ч оройтоогүй байна

Avatar

G 2021-06-25 202.131.229.146

Нэг үгээр хэлбэл, Монгол Улс бие даасан эдийн засагтай биш гэдэг нь харагдаж байна. Maanag pesda nar eniig chine ugasa 1r angiin huuhedch medne shd. Odoo l uhaarj baidag shaaaaas l** .

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж