Вакцинжуулалтыг зогсоо гэнэ үү, Шведийн араас орох гээ юу? | News.MN

Вакцинжуулалтыг зогсоо гэнэ үү, Шведийн араас орох гээ юу?

COVID-19

Вакцинжуулалтыг зогсоо гэнэ үү, Шведийн араас орох гээ юу?

Вакцинжуулалтыг зогсоо гэнэ үү, Шведийн араас орох гээ юу?

Хэдэн хүн жагссан юмаа даа, талбай дээр. “БҮХ ТӨРЛИЙН ВАКЦИНЖУУЛАЛТЫГ ЗОГСОО” гэж шаарджээ дээ. Шаардлагынхаа төгсгөлд “Вакцинжуулалт нь монгол хүний эрүүл мэнд, амь насанд аюул учруулж байна” гэж томоос том тунхагласан юм гэнэ. Үгүй ээ нээрээ, эднүүст одоо юу ч хэлэх вэ дээ. Сонгууль дөхсөн энэ өдрүүдэд элдвийн юм болдог л доо. Гэхдээ ийм юм ярихыг нь олон иргэд харин төсөөлж байгаагүй. Гэхдээ үүнээс ч инээдтэй үйлдэл байна, цаана чинь. “Нийтийн сонсгол” хийхээр шийдсэнээ УИХ-ын дарга Г.Занданшатар нь зарлаж. Тэгвэл энэ логик тоог эхлээд бодчих.

Тэднээс хэд дахин илүү мэдлэгтэй, судалгаатай, баримттай Дэлхийн эрүүл мэндийн байгууллага covid-19-ийн вакциныг баталсан. Тийм ч учраас дэлхийн 110 гаруй оронд хоёр тэрбум гаруй хүн түүнд хамрагдаад байна. Жагссан нөхдийн ойлголтоор бол энэ олон улс орон, тэр олон ард түмэн бүгдээрээ тэнэг олж таарав уу, тээ. Өнөөдөр Монгол улс 18-аас дээш насны иргэдийнхээ 90 хувийг вакцины 1-р тун, 57 хувийг 2-р тунд хамруулсан үзүүлэлтээрээ дэлхийн эхний тавд орж байна. Тэгэхээр ийм өндөр ажилт үзүүлснээрээ Монголчууд ч бас “дурак” болж таарлаа. Эхний тавд багтсан нь бүр ой гутам юм байна л даа.

Ингэхгүй ээ. Та хэдийн “Хүний эрх гээч хувийн бодол”-ыг тань гүйцэлдүүлж вакциныг нам зогсоолоо гэхэд вакцинд хамрагдсан 90 хувийн иргэдийн эрх ашиг, хүний эрхийг яах юм. 2-р тунгаа хийлгэмээр байгаа тэдэнд “Вакциныг зогсоосон, өөрсдөө аргаа бод” гэх юм уу?

Хэдэн эгч нар асуудал ярьдаг хүмүүс болж бүтэн улс орны хэмжээний эрх ашгийг өмнөө барих гэж байгаа бол эхлээд дэлхий дахинд юу болж  байгааг маш сайн судлах хэрэгтэй л дээ. Дэлхий ингээд байна гээд баттай баримт гаргаад ирээч. Олдохгүй л дээ, угаасаа байхгүй юм чинь. Тиймээс улс төржих ч юм уу, попорсон ч гэмээр юм уу, эсвэл мөнгөжих гэсэн ч юм уу бяцхан зорилтоо нийтийн эрх ашиг болгож томруулах гээд гавихгүй ээ хө. Угаасаа дэмжих хүн алга. Иргэд түмэн гайхаж байхад “Хүүхэд, залуусын эрх ашиг энэ тэр” гэж сэвээд ч нэмэргүй.

Яагаад гэвэл та биднээр заалгуулалгүйгээр дэлхий дахин 12-оос дээш настнуудаа өнгөрсөн сараас вакцинжуулаад эхэлчихсэн. Европын орнууд бүр ч эрчимтэй хийж байна. Ингэхэд, та хэд маань вакциндаа хамрагдсан уу. Хашир хүмүүс байна даа, аягүй бол хийлгэчихсэн л яваа даа. Тэгсэн мөртлөө  бусдыг бурууд турхираад л, айн?

Турхиралтад нь харин УИХ-ын дарга маань өөрөө гүйж очоод авчих юмаа. Хэдхээн хүн хашгирангуут сайн хүн болох гээд давхиад л гарахын. Иргэдэд таалагдаж харагдуулах хуулийн ганц боломж нь болох “Нийтийн сонсгол” гээч хийнэ гээд л амлахын.

90 хувь буюу 2,07 сая иргэний эрх ашиг том уу, 0,000000000000001%-ийн эрх ашиг чухал уу гэдэг бодлогын хариуг эрхэм даргад үлдээе дээ. Эсвэл 0,000000000000001%-ийнхнаар 90%-ийнхныг бужигнуулах уу? гэдэг талаас нь бодвол илүү ойлгомжтой байна байх даа. Эрхэм дарга бодлогынхоо хариуг “Нийтийн сонсгол” дээрээ хэлчихгүй юү дөө. Ер нь ч тэгээд ийм бичил үзэгдэл гардаг л даа, хүн төрөлхтний түүхэнд. Дэлхийн анхны вакцин 1796 онд салхин цэцгийн эсрэг гарч байсан юм. Тэр үеэс л вакцинжуулалтыг эсэргүүцэгчид гарч ирсэн. Эсэргүүцэх шалтгаан нь хөгжлийн эхэн үедээ шашны суртал ухуулгад суурилж байсан бол 20-р зуунд хүний эрхээр далбаалдаг болсон. Гэхдээ эсэргүүцэгсэд нь их цөөн. 2012 оны судалгаагаар дэлхийн эцэг, эхчүүдийн 2%-ийн л вакциныг ор тас үгүйсгэдэг байна.

Гэхдээ хэсэг бусаг хүмүүсийн буруу турхиралт нь нийтийн хэмжээний эсэргүүцэл болон тэлсэн гашуун түүх бас байна аа. Салхин цэцгийн вакцины эсрэг хөдөлгөөн 1873-1874 онд Шведэд хүчтэй өрнөснөөс болж  вакцинжуулалтын хувь 90-ээс 40 хувь болтлоо унасан. Үүний улмаас өвчний тархалт нь тахал болон өргөжсөн байдаг. Тиймээс вакцинаа эргэж хийлгэж байж Шведүүд салхин цэцгээс аврагдсан түүхтэй.

Саяхны нэг жишээ байна. 1970-аад онд Англи даяараа хөхүүлэг ханиадтай тэмцэж ахуйд “Тус вакцин 36 хүнд сөрөг нөлөөллөө” гэдэг мэдээлэл хүчтэй тархсанаас болж вакцинд хамрагсдын хувь 81-ээс 31% болж эрс буурснаар хөхүүлэг ханиад хүний амыг авч одох хэмжээнд хүртлээ хүндэрч, тархжээ. Засгийн газар нь сөрөг мэдээллийн хор уршгийг арилгахад өчнөөн сарыг зарцуулж байж сая нэг юм иргэдээ вакцины чанар чансааг итгүүлж чаджээ. Ингэснээр тус өвчний тархалтыг зогсоож, улмаар өвчнөөс бүрэн ангижирсан түүхтэй.

Түүх ингэж л өгүүлээд байна даа, түүхчид энийг л хэлээд байна.

Ж.БАЯРЖАРГАЛ

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
33
ТэнэглэлТэнэглэл
15
ЗөвЗөв
5
ХахаХаха
2
ХөөрхөнХөөрхөн
1
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ГайхмаарГайхмаар
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

55 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Иргэн 2021-06-04 192.82.78.216

Энэ эмээ нар насаараа л ТББ гэж шимэгчилж амьдарлаа. Одоо тэтгэвэртээ гар, ядаж өвчин зовлонг зүгээр байлгаж үз!

Avatar

Зочин 2021-06-04 192.82.70.166

Монголчууда Ииймэрхүү хачин юмнуудыг үл тоож хэн ч биш гэдгийг нь мэдрүүлээд өг дөө!

Avatar

Зочин 2021-06-04 66.181.160.126

Вакцин хийлгэсний дараа үүсэх аюул!!!

Цус өтгөрөх, цусны бүлэгнэл үүсэх. Улмаар тархины саажилтад хүргэнэ.

Вакцины хороо тайлцгаа: Сүү сайн уу…, / ориг / мөн шөл буцалгаж ууж байгааррай

Avatar

Болд 2021-06-04 124.158.69.162

Вакцин хэрэггүй!!! Хүүхэд Хэрэггүй!!!… гэсэн хуудас барьчихсан сууж байх юм… Яасан жигтэй хачин эсэргүүцэл вэ? Хэхэ!

Avatar

зочин 2021-06-04 202.9.40.213

тариулсны дараа хугацаа хэрэгтэй даан ч хүмүүс тайвшраад халдвар аваад бна

Avatar

Зочин 2021-06-04 103.212.118.17

mongol huuhnuud bolovsrolgui, erguu, shunaltai, heruulch geed hamag shid n burdchihsen

Avatar

Чулуунбат 2021-06-04 202.21.109.46

Үр дүнгүй, үхэл, халдвар нь ихсээд байгаа нь эрсдэл үүсгэх нөхцлийг бүрдүүлж буй зарим вакцинтай холбоотой байх магадлал тун өндөр юм. Иймд иргэд, олон нийт болгоомжлох нь зүйн хэрэг. Чанартай сайн вакцин таригдсан улс орнуудад халварлалт, үхэл эрс буурч байхад манайд эсрэгээрээ байгаа нь эргэлзээ төрүүлж байна.

Avatar

Зочин 2021-06-04 192.82.77.209

Manaihan oorsdoo yamar uls bilee dee, 2 tun vaccine hiilgeed buten 14 honog haldwar hamgaallaa saitar barina gdgiig oilgohgui 1 tun hiilgeel nazgairtsan ymnuudaas bolj bgaa sgde

Avatar

Зочин 2021-06-04 150.129.142.152

Гэртээ хийх ажилгүй болцон хэдэн чавганц нар юу гэж гуцалдаж улилдах нь хэнд хамаатай юмб?! Орхи цаашаа!! Хийх ажил мундсан биш!

Avatar

Зочин 2021-06-04 112.72.15.78

Шинжлэх ухаанч мэдлэг боловсролгүй, хий хоосон хийрхэгч, улс төр хөөж хоолоо олж иддэг, тэнэг эмэгтэйчүүд юмаа

Avatar

Зочин 2021-06-04 103.26.195.1

Чавганц нар

Avatar

Зочин 2021-06-04 202.9.46.212

ЗАНАА авгайг шар хадны эмнэлэгт шалгуулчихад гэмгүй шүү.Ёр нь энэ бүлэгт жаалхан юмтай эмгэнүүд нэгдсэн бололтой.Эд нар нилээд мөнгө авсан бололтой.

Avatar

Ламадан Гомбо 2021-06-04 202.21.107.89

Наад ял царайлсан муухай царайтай юмнуудаа барьж хориод хэнээс хэдэн сая төгрөг авч ийм зүйл хийж байгааг нь илрүүлээд зохих ялыг нь өгч арга хэмжээ ав.

Avatar

Зочин 2021-06-04 202.70.34.114

ДОРОЙ УДИРДАГЧИДТАЙ ТАВИЛАН ЮМ ДАА

Avatar

Зочин 2021-06-04 202.21.108.187

Энэ хэдэн балай авгай нарыг гадаад руу хөөгөөд гарга тэндээ очиж үхэг

Avatar

Зочин 2021-06-04 77.111.246.39

Харваас л цагаан хоолтон, Чин Хайд тархиа угаалгагчидын төлөөлөл байна.

Avatar

Таньдаг хүн нь 2021-06-04 203.91.115.54

Нөгөө УЦС эсэргүүцэгч Сүхгэрэл цохиж явна. Монголчуудад их өсөрхдөг авгай даа.

Avatar

1115 2021-06-04 192.82.83.159

энэ тэгээд Бразил шиг босоогоор нь хөдөөлүүлж газар олдохгүй болтол нь үхүүлэх гээд байгаа юм уу хар малнуудаа.хэний захиалгаар ингэж явдаг авгай нар вээ.

Avatar

Gan 2021-06-04 150.129.141.62

Муухай авгайчуул. Хөгжилд гай болох хүмүүс хаа сайгүй гарч ирэх болж дээ

Avatar

Зочин 2021-06-04 51.9.54.153

Тэнэг хүмүүс байгалийн шалгаварлаараа үхэх сэхэхээ үзэх гээд байгаа бололтой. Хийогэхгүй байвал байна л биз дээ. Сайн дурын вакциныг санаатай гуйвуулж ингэж сүржигнэж байх гэж.
Израиль, Англичууд вакцинжуулалт маш сайн хийгдэж байгаа. Эмнэлгмйн ачаалал маш сайн буурсан, өвдөж хүндэрч үхэж байсан зогссон.
Генетикийн алдаанаас болоод булчин ажиллахгуй суугаа хүүхдэд тариа тарьж геныг нь нөхөж байна. Манайхан бол бүр эсэргүүцээд үхэх юм байна л даа. Гадны шашны байгууллагад тархиа угаалгаж.

Avatar

Хэхээ 2021-06-04 139.5.219.240

Хэн заавал хийлгэ гээд дарж байгаад тариад байна вэ?? Энэ хэдэн авгай нар тариулхаа болино биз !!!! Би лав хуухэддээхийлгэмээр байна !!!! Вакцин насаараа тариуллаа!!! 2 гар дээр сорвинууд нь одоо ч арьлаагуй тод байна малнуудааа

Avatar

Зочин 2021-06-04 64.119.25.117

Х а р а а л идсэн тэнэг мал минь түүх битгий ярь. Түүх өөрчлөгддөг. Бүр яаж гээч… Тэр үеийн вакцин болон бакцин боловсруулагчид бэлтгэгчид өнөөдөр байхгүй болсон. Өнөөдөр энэ талбарыг чинь чөтгөрийн бүлэглэл, дахиад хэлье ЧӨТГӨРийн БҮЛЭГЛЭЛ эзэгнэсэн. Тэгээд зогсохгүй хүн төрөлхтөний оршин тогтнолд эм бэлдмэл, хоол хүнс, бүр яг энэ вакцинжуулалтыг ашиглан аюул занал учруулж байна. Энэ тухай л асуудал яригдаад байгаа юм. Үнэхээр Монгол мэргэжилтнүүдийн бэлдсэн, орц жор нь тодорхой, бас найдварт

Avatar

Зочин 2021-06-04 64.119.25.117

ил тод туршигдсан вакцинаас хэн татгалзах вэ. Захын жишээ гэхэд Израйльчуудын түлхүү хэрэглэсэн pfizer astraszeneca вакцинуудын үр дагаварыг ард түмнээсээ, дэлхийн олон нийтээс нууцлах 15н жилийн гэрээг засгийн газартай нь үйлдвэрлэгчид хийсэн байна. Үүнийг эрүүл саруул хэн ч сэжиглэн цэрвэж хүлээн авахгүй юу. Яагаад 15 жил нууцалж байгааг тайлбарла даа. Яагаад ийм нууц зүйлийг үр хүүхэддээ тариулах ёстой юм. Өнөөгийн монголын бас дэлхийн "элит"-үүд тийм ариун гэгээн, итгэж болох хүмүүс мөн үү

Avatar

Зочин 2021-06-04 103.212.118.129

Та гуай энэ мэдээлийнхээ эх сурвалжыг тавина уу. Худлаа хов жив, цээжний бан, сурагаар шаахаа болиорой.

Avatar

Зочин 2021-06-04 73.202.10.232

Суурь өвчтэй, сул биетэй хүмүүст наад х***а вакцин чинь болохгүй байгаа юм бишүү ?
Үхэл, халдвар өсөөд байхад энд анхаарал тавиад зогсоогоод өөр вакцин хүлээж болохгүй юм уу ?
Вакцингүй байснаасаа долоо дордоод байгаагаа харахгүй байна уу ? х*******н өөр өөр үйлдвэрт
хийгдсэн вакцинаа нэгдэх хоёрдох тундаа хольж хийгээд байгаа юм биш үү ? АНХААРААЧ !!!

Avatar

Mongolian 2021-06-04 103.143.41.22

M*l min hvleewel buhin doodohig hardag shig yum bolno. Uwchin ulam gaarna. Vaccine delhi dayar homsdoltoi bgag medehgu bga hereg vv.

Avatar

Зочин 2021-06-04 192.82.70.214

Хийх юмаа олж ядсан тэнэгүүд.

Avatar

зочин 2021-06-04 64.119.18.28

Энэ эргүү туссан малудын үгийг сонсож яадаг байнаа.

Avatar

Зочин 2021-06-04 192.82.87.82

Өвчигнөсөн хүнийг дагаж өвчигнөхөө л больчих. Хийлгэе гэсэн нь одон байх.

Avatar

Иргэн 2021-06-04 139.5.217.249

Их хурлын дарга авч уулздаг нь буруу. Ажлаа мэдэхгүй , хөгөө хөлдөө чирнэ гэгч боллоо. Мэргэжлийн хүмүүстэй нь уулзуулж ,шинжлэх ухааны нотолгоо баримтыг нь авч дүгнэлт гаргуулсан нь дээр байхаа.

Avatar

Хотын унаган иргэн 2021-06-04 202.9.46.241

ЁСТОЙ ХЭЛЭХ ҮГ АЛГА МАНГАР УЛСУУД ВЭ?

Avatar

💉💉💉💉 ЯМАГТ ДЭМЖИНЭЭ !!! 2021-06-04 202.126.90.56

ЗОВЛОНГИЙН ШАЛТГААН НЬ МУНХАГААС ЭХТЭЙ ГЭЖ…. !!!
ЭХ БОЛСОН 6 ЗҮЙЛ ХАМАГ АМЬТАН БҮХЭН АМГАЛАН ХИЙГЭЭД ТӨГС АМГАЛАНГ ОЛОХ БОЛТУГАЙ !!!

Avatar

Зочин 2021-06-04 192.82.90.122

Вакциныг ямагт дэмжинээ зөв

Avatar

Зочин 2021-06-04 66.181.161.70

эднийг шар хадны сэтгэцийн эмнэлэгт шалгуулах хэрэгтэй байж магадгүй

Avatar

Зочин 2021-06-04 66.181.176.177

Ene chini odoo khaanaas garaad irsen shulamnuudiin tsugluulga ve???

Avatar

Зочин 2021-06-04 103.57.95.148

МАЛНУУДАА ЯМАР ХОР ШАХУУЛЧИХААД МАЙЛААД БАЙГААГАА МЭДЭХ ҮҮ ТА НАР? ОДОО БҮҮР ХҮҮХДҮҮДЭЭ ТОГЛООМ БОЛГОХ ГЭСЭН МАЛНУУД .

Avatar

Зочин 2021-06-04 66.181.161.70

aaaa laa laa

Avatar

Зочин 2021-06-04 192.82.90.122

Яааая үнэээр ингэж бичихэд хүрвэээ

Avatar

Зочин 2021-06-04 64.119.24.2

Хөлсний жагсагч зөнөг чавка нар үр хүүхдийнхээ нэр нүүрийг бодоосой. Тэнгэрийн юм ярьдаг чавка нар ямар ажил эрхэлж явсан, ямар амжилт гаргаж байснаа хэлчих.

Avatar

Зочин 2021-06-04 103.57.95.148

ЧАМААС Л ИЛҮҮ БАЙЛАА ДАА МАЛАА.

Avatar

Zochin 2021-06-04 66.181.161.52

Нөгөө өндөг шиддэг авгай нар.санаанд орчлоо.хаха . Өвөо өндөг ховордоход тэд нарыг ч өндөгийг нь ч сансан шүү.KKK Энэ хэд юу бодож суугаан болдоо зайлуул.

Avatar

Зочин 2021-06-04 103.26.194.107

Ард түмний төлөөлөл биш л дээ. Өөрсдийгөө ихэд бодсон чавка нарыг яах гэж хүлээн авч доошоо ороод байгаа юм эрхэм даргаа?! Эд хэний зараалаар яваа бол

Avatar

Зочин 2021-06-04 192.82.69.247

Энэ хэдэн бабусянууд ч яахав, ойлгомжтой мэдээшээр гарч, кайфаа авах зорилготой, энэ их хурлын дарга нь одоо хийх ажилгүй хүнюм уу? эсхүл бас мэдээгээр гарахгүй хоёр хоночихсон уу? Хөгийн юмнууд.

Avatar

Erka 2021-06-04 90.129.209.54

Davarsan heden avgai soliorj bn aaaaa

Avatar

Иргэн 2021-06-04 66.181.161.46

Энэ тэмцэж байгаа хүмүүс бол эх орныхоо ирээдүй хойч үеиинхээ төлөө цохилох зүрхтэй хэлэх үгтэй хүмүүс та нар шиг б**с долоогч цүнх баригч б**********ч зусарч бялдууч хэдэн халтар цаас нэр төриин хойноос эх орон үр хүүхдээ худалдахаас ч сиихгүй пялдаг царайлсан новшнууд биш үүнд л ганц үнэн оршино санаж яв оркууд минь?

Avatar

Зочин 2021-06-04 192.82.78.244

Ene avgai nariig HUST d ymarch maskgui 1 sar asragch hiilgeech tegeed daraa ni yu gej dongosohiig harii l daa

Avatar

bat 2021-06-04 192.82.65.182

ene humuusiin uildel gemt hereg bish uu? yadaj zorchliin huuliar torgomoor bna.

Avatar

bat 2021-06-04 192.82.65.182

um dari dudari-gaa barichihjee.ter ni avrah yum baih daa.bid 2 aguu horshiinhoo buyanaar koronogoos hohirol bagatai salj bna.vaktsin bol shinjleh uhaani buteel shuu dee,shinjleh uhaand bus shashind itgedeg humuus ovdohooroo l oilgoh baih daa.

Avatar

Путиний аюул 2021-06-04 66.181.183.91

энэ хэдэн Путинд худалдсан хөлсний авгай нар байнааа Монголын төсөл бүрийг дандаа хорлохийн

Avatar

зочин 2021-06-04 202.126.90.66

Захын ТҮЦ-ний авгай миний ард 5 хүн би гэж уйлахаар шараа өргөөд хэлээ гаргаад дээшээ харж хэвтээд бууж өгдөг төр засаг шүү дээ, одоо мэдэж байгаа юм уу

Avatar

Зочин 2021-06-04 66.181.184.155

Мөөмөө унжуулсан фенинистууд хол очиж гуц…Зөнөн зөнөн гэхэд ингэж зөнөж болохгуй. Хэдэн чавганцууд…

Avatar

zo 2021-06-04 58.108.51.214

Hezeenii medrel muutai heden avgai haragdana

Avatar

Зочин 2021-06-04 64.119.17.250

Бүх төрлийн вакциныг зогсоо гэж хэлдэг ийм тэнэгүүд байдгаа.

Avatar

Зочин 2021-06-04 192.82.76.172

baigaliin shalgaral yavagdaj baigaa gesen shuu naad ulsuudaa duraar ni orhichih tsuurnu l biz

Avatar