Төмөр зам дээр ажилласан компаниуд мөнгөө аваагүй | News.MN

Төмөр зам дээр ажилласан компаниуд мөнгөө аваагүй

Төмөр зам дээр ажилласан компаниуд мөнгөө аваагүй

Төмөр зам дээр ажилласан компаниуд мөнгөө аваагүй

Олон жил гацсан нүүрсний төмөр замыг ирэх оны долдугаар сард ашиглалтад оруулахаар төлөвлөж байгаа талаар Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Өмнөговь аймагт айлчлах үеэр ярьсныг Засгийн газрын хэвлэлийн албан мэдээнд онцолжээ. Гашуунсухайтын төмөр замыг ашиглалтад оруулах нь үе, үеийн Засгийн газрын нэг зорилт байсан. Гэвч, гадаадын захиалга, дотоодын улстөржилтөөс болоод экспортын төмөр замтай болох Монголын төлөвлөгөө багагүй хугацаа алдаж, их саад бэрхшээлтэй учирсан. Өнгөрсөн 10 жилийн эдийн засагт өгөх үр өгөөжийг нь тооцох юм бол Монгол Улс чамгүй хохирол амссан гэсэн үг. Эдийн засагч Л.Наранбаатар төмөр замыг 10 жил гацааснаас бол Монгол Улсын эдийн засагт орж ирэх байсан 10 тэрбум ам.долларыг алдсан байна гэж тооцож байв. М.Энхсайхан Тавантолгой ордыг эдийн засгийг эргэлтэд оруулах төсөл боловсруулахдаа Гашуунсухайтын төмөр замд зарцуулсан Чингис бондын 280 сая ам.долларт аудитын шалгалт оруулна гэснээс болж одоогийн Ерөнхийлөгч Х.Баттулгын өстөн болж хувирсан. Эцэст нь М.Энхсайханд терроризм үйлдсэн хэмээн ял төлөвлөөд сүүлдээ авто машины хэрэг тохоод шоронд суулгасан билээ.

 Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн  258.4 км замыг Л.Оюун-Эрдэнийн засаг ирэх оны долдугаар сард ашиглалтад оруулахыг зорьж байна. Хэрэвзээ хэн нэгэн сайн эр саад бэрхшээл тарьчихгүй бол шүү дээ.  Төмөр зам баригдсанаар жилд 30 сая тн нүүрс зэрэг ашигт малтмал, бусад ачаа тээвэрлэж экспортлох боломж бүрдэх юм. Одоогоор газар шорооны ажил 81, дээд бүтцийн барилга угсралт 67 хувь буюу 233 км гол замын 201 км-ыг хийсэн байна.

Төмөр зам ашиглалтад орсноор:

  • Дотоодын нүүрс тээврийн зардал дөрөв дахин буурч жилд 30-50 сая тн нүүрс экспортлоно,
  • Бэлчээр сүйтгэх, тоосжилт, дуу шуугиан, хөрс, агаарын бохирдол эрс багасна,
  • Автотээврийн осол, зөрчил буурна,
  • Тавантолгойн бүлэг орд орчмын уурхайнуудын олборлолтын хэмжээг 2-3 дахин нэмэгдүүлэх боломжтой,
  • Байнгын 2,000 орчим ажлын байр бий болно,
  • Жилд 20-28 сая ам.долларын татвар төлнө гэсэн тооцоо гарчээ. Төмөр замын захиалагчаар “Тавантолгой төмөр зам” компани, ерөнхий гүйцэтгэгчээр “Бодь интернэйшнл”, туслан гүйцэтгэгчээр 62 аж ахуйн нэгж ажиллаж байна. Төслийн хүрээнд 200 гаруй аж ахуйн нэгж, нэг ээлжинд 3,000 инженер, техникийн ажилтан, 1,200 хүнд даацын машин ажиллаж байна.

Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн гол төмөр замын урт 416.2 км,  дэлгэмэл урт нь 463 км,  нэг өртөө, зургаан зөрлөгтэй байхаар барьж байгаа аж.  Одоогоор 422 км-ыг нь үндсэндээ угсарч дуусгасан, мөн зургаан зөрлөгийг Улсын комисст хүлээлгэсэн өгсөн байна.

Гэхдээ 300 гаруй тэрбум төгрөгийн санхүүжилт хүлээгдэж байгаа, өнгөрсөн онд доод бүтэц, гүүр, хоолойн ажил хийсэн олон аж ахуйн нэгж мөнгөө аваагүй байгааг Зам, тээврийн хөгжлийн сайд Л.Халтар ярьжээ.

Төмөр замтай болсноор 30 орчим томоохон орд газар эдийн засгийн эргэлтэд орох боломж бүрдэх юм.

 Улстөржилт, талцал зэргээс болж 12 жил төмөр замаа тавьж чадаагүй. Энэ хэрээр Монгол Улс их хэмжээний орлого, боломжоо алдсан. Цаашид ийм байдал давтагдах ёсгүй” гэж Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ хэлсэн. Ерөнхий сайдын хэлсэн үнэн. Гэхдээ улстөржүүлсэн гол хүн нь Ерөнхийлөгч Х.Баттулга байлаа.

Б.БАТ

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
13
ЗөвЗөв
5
ТэнэглэлТэнэглэл
4
ХарамсалтайХарамсалтай
1
ХахаХаха
1
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

45 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2021-05-16 202.9.40.220

Англи хэл дээр уран зохиолын номыг уншиж сурах 1 сарын вакум сургалт 6-р сарын 2-д эхэлнэ. 7 хоногийн 6 өдөр, өдөр бүр 10-19 цагийн хооронд хичээллэнэ. Унших, сонсох, бичих, орчуулах зэрэг сургалтын бүх аргуудыг хослуулан хэрэглэнэ. Сургалтанд хэрэглэх бүх номууд нь оригиналь бичлэгтэй бөгөөд хүүхдүүдийн англи хэлний дуудлага, аялгуу, хэллэгийг эрс засаж сайжруулна. Суралцах өндөр хүсэл эрмэлзлэлттэй 7-11 ангийн хүүхдүүдийг урьж байна. 99922603

Avatar

??? 2021-05-16 103.10.23.180

EРӨНХИЙЛӨГЧ ЗАСГИЙН ГАЗРЫН АЖЛЫГ ХИЙЖ БАЙГАА Л ГЭЭД БАЙНА ДАА. МӨНГИЙГ НЬ ӨГ, ӨГ !.

Avatar

МАН тар 2021-05-16 202.9.46.169

Ийм МАНгаруудад төрийн эрхийг атгуулах буруу ш дээ. Ерөнхийлөгч л санаачлан энэ ажлыг эхлүүлэхдээ сайн муу их хэлүүлсэн. Хүрэлсүх 2020 онд ялах гэж Ерөнхийлөгчийн дэмжлэгийг авахын тулд төмөр замын ажлыг дэмжсэн болохоос сэтгэлээсээ хийгээгүй.
Ерөнхийлөгч ингээд хамтраад бүтээн байгуулалт хийнэ гэж итгээд араасаа хутга шаалгасан даа. Хүрэлсүх Оюун Эрдэнэ Занданшатар нар юу ч хийхгүй хүмүүс тийм учраас хийж байгаа ажлаа ойлгохгүй. Монголын хөгжилд садаа болсон МАН тарах ёстой

Avatar

Kkk 2021-05-16 66.181.191.69

Odoo ene Jenkogiin Bodior bariylj bgaa tumur zam 600saya hol garsan urtugtei!!! Malaa sain sudal 1km 3saya ilyy bolno!!! Dalangiin ajil geed 280saya garsan !!! Money maker Jenko!!!!

Avatar

ТЗ ын цалин өг 2021-05-16 202.9.46.169

Оюун эрдэнээ чи өөрөө наад төслийнхөө чөдөр нь шүү. Монгол залуучууд чамгүйгээр бүтээн байгуулалтаа богино хугацаанд хийсэн. Женкогийн нэр хүнд өсөхөөс айсандаа Хүрэлсүх та хэд залуучуудын цалинг олгуулахгүй хичнээн удаан барьж байна. Шударга биш бусармаг т1 бацаан

Avatar

Зочин 2021-05-16 202.126.89.92

Энэ төмөр замыг өргөнөөр хийсэн бол 5 толгойн уурхайд мөн хил дээр Гашуун сухайтад ачиж буулгах терминаль барих болж байна.Хэрэв нарийн төмөр зам тавьсан бол уурхай дээр 1-л ачилт хийж ачилтын зардал Монголд 1 удаа гарч тэр хэмжээгээр бидний олох ашиг нэмэгдэх мөн Оросын нүүрстэй өрсөдөж үнээр ялах байлаа.Гэвч өргөн зам тавьж байгаа бол ачиж буулгах зардал 2дахин гарч Монгол үндсэндээ ялагдаж байна.Харамсмаар???

Avatar

Kk 2021-05-16 66.181.191.69

Jenko ah tank orj irne geed urgun bolgoson!!! Tank shoroon zamaar yavj chadhaa baisan sh dee!!!

Avatar

Зочин 2021-05-16 37.120.155.147

Захиалгат гөрдлөгө байна өө! Хөлсний бичээч нар одоо болио боль! Юун хаа хамаагүй Женко вэ? Оны өмнө Хүрэлсүх, оны дараагаас Оюун-Эрдэнэ мөнгө санхүү шийдэж байгаа, малуудаа! Женкогоос авлага байвал шүүхэд өгөөд шорон руу нь ачуулаач! Хараад байхнээ муу Женког харлуулах зохион байгуулалттай, асар их санхүүжилттэй компанит ажил яваад байна аа даа.

Avatar

Zochin 2021-05-16 77.68.89.143

Б.Бат гэдэг хэний бууны нохой вэ? Хятадын э****з М.Энхсайханыг Таван толгойг хятадуудад үнэгүй 100 жилээр өгөх гэснийх нь төлөө цаазаар авахад багадна. MCS г.м. хятал эзэдтэй компани л одоо хүртэл улсын баялагт эзэн сууж чадаагүйдээ хорсож явдаг болов уу. Женког л адгийн шаарыг нь гайхаад байхаар нотлох баримтаа гаргаад шоронд нь хийчихээч.Баримтгүй бол юун ч ганц хүний төлөө гасалдаг юм!

Avatar

Зочин 2021-05-16 66.181.183.63

Jenco fsda urgun tsarigtai zam taviuljee ter bas yaj holbohoo meddeggui gai bolj duusahgui l***r yumaa

Avatar

Зочин 2021-05-16 202.9.46.48

Баялагаа дуусхаар яана даа.

Avatar

Зочин 2021-05-16 103.212.119.245

Нэг сайн эр гэж хулгар Женког сайхвн нэрлэжээ тэр менгее Женкогоосоо аваарай туруучээ дуусгахгуй дахиад шороо овоолсон бншдээ

Avatar

Зочин 2021-05-16 59.153.86.38

Е буухаар л цалинг чинь олгох байхаа.

Avatar

Зочин 2021-05-16 98.42.137.30

Нэг компаний захирал мөнгө нь ирэхгүй болохоор өөрийн мөнгөөрөө газар шорооны ажлаа үргэлжлүүлж байгаа. Би Баттулга сайдад итгэж байна гээд дэлгэцээр ярьж байсныг санаж байна. Дараа нь овоолсон шороо болгоод хаяхад тэр шудрага иргэн мөнгөө олж авж чадахгүй болоод амиа егүүтгэх дээрээ туллаа гэж сонсогдож байсан. Одоо мөнгө төгрөгөө олж авах байх даа

Avatar

Цалин өг 2021-05-16 202.9.46.169

Цалингаа авья

Avatar

Зочин 2021-05-16 202.9.46.169

ТЗ ын цалин өг

Avatar

Худалч 2021-05-16 202.9.46.169

Оюун эрдэнээ чи өөрөө наад төслийнхөө чөдөр нь шүү. Монгол залуучууд чамгүйгээр бүтээн байгуулалтаа богино хугацаанд хийсэн. Женкогийн нэр хүнд өсөхөөс айсандаа Хүрэлсүх та хэд залуучуудын цалинг олгуулахгүй хичнээн удаан барьж байна. Шударга биш бусармаг т1 бацаан

Avatar

Зочин 2021-05-16 107.127.53.25

Оюун Эрдэнэсээд байх юу байхав дээ…женко батлага аль эрт мөнгийг нь цусалчихаа биз..тэгээд л ТЗ-барилгын ажлыг улсын нууцад оруулсан байх

Avatar

Зочин 2021-05-16 77.68.89.143

Маанаг аа, Баттулгад ямар ч мөнгөниы мэдэл байдаггүй юм ш дээ. Засгийн газар мэддэг юм! Тэгэхлээр Оюун-Эрдэнэ, түүний өмнө Хүрэлсүх мөнгө мэддэг байсан. Хүрэлсүхээс асуух хэрэгтэй! Сүнээ хүүхэнд хоёрын хоёр байр ЗГ-ын нөөц хөрөнгөнөөс цохсон байсан.

Avatar

Зочин 2021-05-16 107.127.53.25

Засгийн газар мэддэг байсан бол ТТ-Сайншандын төмөр замыг хэн ч хэзээ ч барихгүй байсан…харин ТТ-Гашуун сухайтын төмөр замыг аль эрт бариад дуусгачих байсан байлгүй

Avatar

Zochin 2021-05-16 192.82.67.244

Гашуун сухайтын томор замын ортог 1 км нь 3 сая доллар харин зуун-баянгийн зам 1км нь 1 сая доллараар барьж байгаа гэсэн гэтэл хямд урт зам нь бараг дуусчихжээ

Avatar

Зочин 2021-05-16 107.127.53.25

Аливаад өөрийнх нь болсон зохисон үнэ өртөг гэж байдаг…хэт хямд байж болдоггүй….мэдээж чанаргүй хулхи юм болж л таарна биз дээ? Дээрх зургийг хархад хэцүүхэн л юм харагдаж байна шд.Шууд овоолгоотой элсэн дээр зам төмөр угсарна гэж байх уу?

Avatar

Зочин 2021-05-16 192.82.82.197

Женкогийн гай шүү дээ

Avatar

Uyanga 2021-05-16 192.82.90.250

Battulga bhdaa daraa songuuli gl bariad 2022 onii 7 sard tertee tergui duusaj baigaa tumur zam Oyun Erdene saidad hamaaagui.

Avatar

Зочин 2021-05-16 103.229.122.5

10 тэрбум орж ирсэн бол авилгачид нь хувааж идээд дуусгах байсан

Avatar

Зочин 2021-05-16 203.91.115.52

Женко гэж хорвоогийн хог байнаа.. Бушуу далд ороосой

Avatar

Тэнэг жонхуу 2021-05-16 104.244.74.211

Элсэн дээр төмөр зам барьдаг тэнэг улс монголоос өөр байхгүй галт тэрэг өөрөө чичирхийлэлтэй явдаг сэгсэрсээр байгаа зам хөндийрч осол гарна элсэнд булагдана. Чи элс овоолж байгаад дээр нь хүнд юм тавиад үз яаж байна.

Avatar

Зочин 2021-05-16 202.126.90.1

Lalrin Genco horlogchin.

Avatar

Зочин 2021-05-16 98.42.137.30

Хуультай,ард түмэн нь сонгож гаргасан түшээдтэйгээ хариуцлага тооцож чаддаг,төр баригчид нь ард түмнийхээ өмнө хариуцлага хүлээдэг оронд бол энэ төмөр замын асуудалд аль эрт хэрэг үүсгээд буруутан нь хуулийн дээд хэмжээ авчихсан баймаар юм. Монгол улс болоод л ингэдэг байх даа. Төр нь ч ямар баян юм,ард түмэн нь ч ямар хэнэггүй,дүнхүү юм. Хэрвээ ийм байгаагүй бол нэг хүнд оногдох ДНБ нь 20-30 мянган долларт хүрцэн баян улс байхгүй юу,3 сая гаруй хүн ам,их баялагтай улс шүү дээ.

Avatar

Зочин 2021-05-16 98.42.137.30

Монголыг монгол биш гаднын дайснууд,эсвэл тэдний гар хөлүүд удирдаад монголыг ийм байдалд оруулсаар 30 жилийг авлаа гэх бодол төрөхөөр байна шүү. Сонгогчид юунаас болдогийн дандаа монголыг хорлогчдыг л сонгоод гаргачихдаг,дараа нь тэдэнтэйгээ хариуцлага тооцож чаддаггүй,нэг л тэнгэрийн амьтад шиг тахин шүтчихдэг. Бас болоогүй,хөөрхий бүгд л идэж уудаг юм чинь алийг нь ад үздэгийн гэж өрөвдөх маягтай. Та нарын,та нарын ирээдүйг наадуул чинь баллаад байна,малуудаа !!!???

Avatar

Зочин 2021-05-16 98.42.137.30

400 гаруй км тэгш талд аль эрт нарийн төмөр зам бариад ямарч шилжүүлэн нүүлгэх нэмэлт төхөөрөмжгүй нүүрсээ өгчих байхад, бүдүүн төмөр зам бариад,дуусгалгүй шороо овоолж хаяад,бас болоогүй 10 000 орчим км гаднын төмөр замаар нүүрсээ ачиж аваачаад зарна гэж ярьж байгаа хүн тэнэг солиотой хүнүү,эсвэл монголчуудыг хүн гэж тоодоггүй дайсан уу? Хамт төр барилцагчид нь адилхан тэнэгүүдүү,эсвэл хам хэрэгтэнгүүд нь үү???!!! Монгол монгол шиг бол Чингисийн хөшөө ордноо нураах шахан суудалдаа өндөлзөж,

Avatar

Зочин 2021-05-16 98.42.137.30

Сүх жанжин морьтойгоо ордны зүүн жигүүрийн 3-р давхар руу морьтойгоо дайрч баймаар юм даа. Монголчууд үнэхээр баян,үнэхээр тэнэг юм гэж нэг нийтлэгчийн бичсэн үнэнээс үнэн юм……Хэлэх үг алга. Одоо бас ямарч хэрэггүй ерөнхийлөгчөө сонгоно гээд хөөрцөглөчихсөн,с**

Avatar

ИРГЭН 2021-05-16 64.119.26.159

женкоТѳмѳр замын ажилд их гай болсон даланд шороо овоолж олон зуу сая доллор идсэн вѳмѳр замын ажил хийсэн ААН байгууллагыг хулихдаад цалин мѳнгийг луйвардсан гээд их гай болсон .Гай газар доогуур….

Avatar

Зочин 2021-05-16 202.9.40.120

Куцваа жэнко хулгайч л хариуцаж байгаа биздээ, ингээл идээд уучдаг сонин исда шүү, ухаандаа энэ төмөр замыг барьчвал урьдах идсэн уусаныг нь ард түмэн уучлана гэж бодсын бхдаа, жинкэнэ махан толгой, гар хөлүүд нь бүгд гадаадад ссингад хужаагын боовыг хөхөнгөө бас янкан аашаал бж бдаг гэсэн

Avatar

Цалин өг цалин өг 2021-05-16 202.9.46.169

Оюун-Эрдэнэ Баттулгын нэр хүндийг унагах гэж цалингий нь өгөхгүй барьж байгаа. Цалингий нь өгөөчээ тэнэг махан толгой

Avatar

МӨӨГИЙ 2021-05-16 185.225.208.12

АРД ИРГЭДИЙН 1072ХУВЬЦААНЫ МӨНГИЙГ ЯМАР Ч АШИГГҮЙ ДЭМИЙ ЮМАНД ҮРСЭН ШИЙДВЭР ГАРГАСАН ХҮМҮҮС БҮГД ШОРОНД ОРНО, ЗҮҮНБАЯНГААС ЭРЭЭН ОРОХООР ШИЛЖҮҮЛЖ АЧИХ АЧААЛЛАА ДИЙЛЭХГҮЙ ГЭЭД АВАХГҮЙ ХОЙШОО АЛТАНБУЛАГААР ОРОСООР ВАЛИДИВОСТОК ХҮРЭХЭЭР ОРОС ӨӨРИЙНХӨӨ НҮҮРСИЙГ ЗӨӨХ ГЭЭД ЗАЙ БАЙХГҮЙ ЯВУУЛАХГҮЙ? ГАНЦХАН ЭНРЖИГЭЭС УТААГҮЙ ТҮЛШНИЙ НҮҮРСИЙГ НАЛАЙХД БУУЛГАХААС ӨӨР АЖИЛ ОЛДОХГҮЙ 100ЖИЛДЭЭ ӨРТГӨӨ НӨХӨХГҮЙ ХАРЖ Л БАЙГААРАЙ? УХААНТАЙ УДИРДАГЧ БОЛ ШУУД УРШАА НАРИЙН ЦАРИГААР АМАН ДЭЭРЭЭС ЗАРААД СУУЖ БАЙХ БС

Avatar

Зочин 2021-05-16 202.126.89.140

Уг нь хувийн хөрөнгө оруулалтаар л барих ёстой байсан юм . Монголчууд нэрээ л дээр доргүй ухаан муутай юмаа

Avatar

Зочин 2021-05-16 124.158.84.116

Төрийн хөрөнгөөр барьж байгаа гүйцэтгэгч байгууллага руугаа мөнгөө шилжүүлээгүй бол халааснаасаа мөнгө гаргах ёсгүй. Төр эхлээд хөрөнгөө гаргах үүргээ биелүүлээд, дараа нь компани мөнгө хулгайсан байна гэж ярих хэрэгтэй. Төсвөө хэмнээд цэрэг хүртэл дайчилж байгаа. Муу л бол талын хар овоохой гэж. Яг хаанаа байгааг сэтгүүлч та өөрөө тогтоож, мэдээллийг тэнцвэртэй болгооч. ТТ хувьцаа энэ тэр гээд иргэд аваагүй байгаа ТТ ашигтай үед хөрөнгө нь гацах ёсгүй. Сонгууль дөхөөд мөнгөө хааш нь хийсэн бэ?

Avatar

төмөр зам 2021-05-16 202.9.46.71

1. Гашуунсухайт руу төмөр зам баривал Хятадын танкууд орж ирнэ. 2. Зүүнбаян-Тавантолгойн төмөр замыг барьж, Бээжингийн төмөр замын түгжрэлээс зугатаж далайд хүрнэ. 3. Оросын төмөр замтай холбохын тулд Чойбалсан руу төмөр зам барьж, Владивостокт нүүрсээ хүргэж зарна.

Avatar

үй 2021-05-16 202.126.90.76

үйлээ үзэж байж барисан төмөр замуудаа бариад дуустал хятад нүүрс авахаа зогсоочихвол яанаа

Avatar

монгол тэнэглэл 2021 2021-05-16 66.181.161.86

ардын цэргиин 461 Р ангиин за онхирагч БАТТУЛГА штабын дарга ЭРДЭНЭ ниигмиин ажилтан ХҮРЭЛСҮХ ТАГНУУЛЫН зөвлөх НЯМДОРЖ 2024 он монголчуудыг хүн алдаг зоддог этгээдииг е рөнхиилөгчид дэвшүүлдэг гэж дэлхии шоолохоо болив ХҮН эрх баригч нам болчиховоо

Avatar

Зочин 2021-05-16 66.181.161.82

Tumur zamiin mafias salah yostoi

Avatar

Зочин 2021-05-16 103.229.123.97

Женко, Лу. Болд, Голомт Баясгалан гурав шоронд орох нь тодорхой харин ажил хийсэн компаниуд яах вэ?

Avatar

Зочин 2021-05-16 64.119.17.19

l*****n jenco gai bolj duusahgui yum aa

Avatar