Монголд зарим эмийн үнэ олон улсын жишгээс 5-6 дахин өндөр | News.MN

Монголд зарим эмийн үнэ олон улсын жишгээс 5-6 дахин өндөр

Монголд зарим эмийн үнэ олон улсын жишгээс 5-6 дахин өндөр

Монголд зарим эмийн үнэ олон улсын жишгээс 5-6 дахин өндөр

Дэлхийн эрүүл мэндийн байгууллагаас Монгол Улсыг чанар муутай эм өндөр үнээр худалдаж авдаг цөөн орны тоонд багтаасан байдаг. Одоогийн байдлаар Монгол Улсын эмийн бүртгэлд 4357 эм бүртгэлтэй байна.

Монгол Улсад сүүлийн 20 жилд эмийн үйлдвэр, эм, эмнэлгийн хэрэгсэл, биологийн идэвхт бүтээгдэхүүн ханган нийлүүлэх 2500 орчим байгууллага, эмийн сан байгуулагджээ. Эдгээр нь 2019 онд 347 тэрбум төгрөгийн эм, эмнэлгийн хэрэгсэл үйлдвэрлэж, импортолсон байна.

Мөн 2018 онд хийсэн судалгаагаар зах зээл дэх эмийн 15 хувь нь бүртгэлгүй, эсвэл стандартын бус байдаг, эмийн хүртээмж Дэлхийн эрүүл мэндийн байгууллагын зөвлөмж болгодог 80 хувьд хүрдэггүй, бага орлоготой иргэд халдварт бус өвчтэй үед хэрэглэх эмээ худалдан авах боломжгүй, зарим эмийн үнэ олон улсын жишгээс 5-6 дахин өндөр байна гэж үзжээ.

Энэ нь эмийн зах зээлд төрийн зохицуулалт, хяналт хийх бүтэц нэгдмэл биш, оновчгүй байгааг харуулж буй учир агентлаг байгуулах нь зүйтэй гэж үзсэн. Энэ хүрээнд Эм, эмнэлгийн хэрэгслийн хяналт, зохицуулалтын газрыг шинээр байгуулсан юм. Тус газар нь монголчуудын хэрэглэж байгаа бүхий л эм, эмнэлгийн хэрэгслийн чанар, үнэ, хэрэглээнд нэгдсэн хяналт тавин ажиллана.

Хими, биологи, эм судлал, эмийн үнэлэмжийн үндсэн дээр урьдчилан сэргийлэлт, оношлогоо, эмчилгээнд хэрэглэж болох нь нотлогдсон эмийг бүртгэж, Монгол Улсын нутаг дэвсгэрт хэрэглээнд гаргахыг зөвшөөрдөг аж. Аливаа эмийг бүртгэснээр эмчилгээний өндөр идэвхтэй, аюулгүй, чанарын баталгаатай эм хэрэглэх орчин бүрдэх, дотоодын зах зээлд хуурамч, чанарын баталгаагүй эм нэвтрэхээс сэргийлэх, тэдгээрийг илрүүлэх, эмийн зохистой хэрэглээг төлөвшүүлэх ач холбогдолтой.

Эмийн бүртгэлийн зарчим нь чиглэсэн зорилготой (эмчилгээний өндөр идэвхтэй, аюулгүй, чанартай эм гэх мэт), нотолгоонд суурилсан, эмчилгээний стандарттай уялдахуйц, мөн хэрэгцээ хангасан байх ёстой. Монгол Улсын хувьд эмчилгээ оношилгооны удирдамж, эм хангамжийн үйл ажиллагаа, үйлдвэрлэгч зэрэг олон хүчин зүйлээс хамаарч жилд бүртгэгдэх эмийн тоо харилцан адилгүй байдаг.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
2
ХахаХаха
2
ТэнэглэлТэнэглэл
0
ЗөвЗөв
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

19 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2021-04-13 202.179.27.195

Яам ажиллаачэээ

Avatar

Зочин 2021-04-13 64.119.22.163

Энэ байгуулга нь уурэг зорилгоо ойлгосон юм болов уу 3 сар онгорлоо мэдэгдсэн юм л алга эмя – нд ажиллаж байсан хэдэн авгай нар очсон бол ч ур дун гарахгуй бух эмийг монгол хэл дээр заавартай болгоно гэсэн байхгуй байна ер нь атг шалгах хэрэгтэй газар даа

Avatar

зочин 2021-04-13 66.181.180.80

Манайд эмийн хяналт бараг байдаггүй байх гэж ойлгогдохоор. Эм маш өндөр үнэтэй. Эмийн аймаачдын тоог бууруулж ард түмнээ чанартай эмээр хангах бодит шаардлага тулгарсан байна. Монголд олноороо хавдар өвчин тусах болосн үүний зохих хувь нь чанаргүй эмнээс үүдэлдтэй гэж үзэх үндэслэлтэй. Эм биш хор авчирдаг компани хувь хүмүүсүүд өөрийнхөө хойчид нүгэл үйлдэж буйгаа ойлгох хэрэгтэй шүү.

Avatar

Зочин 2021-04-13 103.229.120.42

Эмийн сангуудыг хянаа.японд улсын хэмжээнд эм нэг үнэтэй.бүгд адил улсаас үнийг тогтоодог.ЭМЯ үнэ тогтооно гэсэн ман худал хэлжээ.ман дандаа хуурч цуу тараадаг .ХҮРЭЛСҮХ л заадаг бгаа.

Avatar

Зочин 2021-04-13 103.212.118.29

эмийн сангуудад шалгалт хий! хэдхэн эм авахад 40000-50000 төгрөг болж байна ш дээ. Цөөхөн цалингаа эмэнд тавиад туучихаар юугаараа идэж уух юм бэ!!!!!!

Avatar

цалин орлого 2021-04-13 192.82.75.214

ОЛОН УЛСАД МАНАЙХААС ЦАЛИН НЬ 5-6 ДАХИН ӨНДӨР БАЙДАГ

Avatar

док 2021-04-13 103.29.144.173

Зарим эмийг 10 дахин нугалж зардаг.Хүнсний бүтээгдэхүүн 2-3 дахин үнэтэй.Цалин дэлхийн жишгээс хэтэрхий бага

Avatar

mongol 2021-04-13 66.181.190.97

Tiim untei bdag yum uu. Gaihaj bn. Shalgaachee

Avatar

zochin 2021-04-13 122.201.22.66

Monocd Yapon bit C 87.000 niiluuldeg ni 50.000 arai!!!

Avatar

Зочин 2021-04-13 122.201.31.201

Мэргэжлийн хяналт, нөгөө шудрага өрсөлдөөний газар энэ тэр бгээд байдаггүй юм уу Ажлаа хийдэггүй

Avatar

zochin 2021-04-13 103.26.193.131

ter chigeeree mafi shuu dee. anagaahiin heden tomchuud bugd huviin kompanitai, hujaagaas uilchlegch bodisiig n oruulj ireed baih yostoi hemjeenees n hed dahin baga hiij zah zeeld gargadag. yag shalguulah emee nom jurmaar n hedheniig hiij shalguuldag asuudal baigaa.

Avatar

ИРГЭН 2021-04-13 202.9.46.80

МОНГОЛЧУУД ӨВДӨХӨӨРӨӨ ЭМИЙН ҮНЭД ДАРЛУУЛЖ, ҮХЭХЭЭРЭЭ ОРШУУЛГЫН ЗАРДАЛДАА ДАРАМТЛУУЛСААР ХОРВООГ ОРХИЖ БАЙНА ДАА….УБ-Г ТОЙРСОН ИЛ ОРШУУЛГА БУЙ БОЛОХОД ГАЙХАХ ЗҮЙЛГҮЙ БОЛЖЭЭ….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar

Зочин 2021-04-13 64.119.25.3

өвөг дээдсийн эрүүл хооллолтыг судалж хэрэгжүүлэхгүй.ялангуяа манай уур амьсгал цаг агаарт тохирсон дэг хүнс.

Avatar

Zochin 2021-04-13 122.201.22.44

Iimd shineer baiguulagdaj bui emiin agentlagiin hamgiin Tom zorilgo bol mongol ulsiin nerii umnuus gadaadii em uildverlegch nartai sharguu idevhtei heltsel hiij emiin importiin uniig buuruulj olon ulsiin dundaj uneer geree hiih heregtei. Ingej baij emiin une buuna.

Avatar

Zochin 2021-04-13 122.201.22.44

Medeellee zuv uguhgui bol olon niited buruu oilgolt uuseed baina. Suuliin 10 jil Dotoodiin em hangan niiluuleh baiguullaga bolon emiin sangiin borluulaltiin daraah ashig 35 bolon 30 % baigaa buguud asuudliin gol gadaadiin em uildverlegch nart baigaa yum. Gadaadiim em uildverlegch nariin mongold niiluulj bui une ni delhiin zakh zeeliin dundaj unees het undur baigaa ni bodit unen yum.

Avatar

Зочин 2021-04-13 192.82.70.226

Энэ талаар ярьмаар бга юм. Үргэлж үнэ нь нэмэгдээд бна. Ямар үндэслэлтэй мэдэхгүй цаанаасаа нэмсэн гэдэг. Хянадаг шалгадаг газар бвал ажлаа хийх хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2021-04-13 66.181.161.94

Yag unen.

Avatar

Зочин 2021-04-13 192.82.70.79

Агентлаг шудрага хяналт тавиад ажиллах юм бол эм бэлдмэл эрс хямдрана

Avatar

ХУЛАН 2021-04-13 192.82.77.220

МОНГОЛ АРД ТҮМНЭЭ ШУЛДАГ 3 БҮЛЭГ БАЙНА. :1-БАНК,2-ЭМИЙН САНГУУД, 3-ШАТАХУУН ТҮГЭЭХ СТАНЦУУД.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж