“Өдөрт 1200 халдвар бүртгэгдэх тул хөл хорио шаардлагатай” | News.MN

“Өдөрт 1200 халдвар бүртгэгдэх тул хөл хорио шаардлагатай”

“Өдөрт 1200 халдвар бүртгэгдэх тул хөл хорио шаардлагатай”

“Өдөрт 1200 халдвар бүртгэгдэх тул хөл хорио шаардлагатай”

Халдварт өвчин судлалын үндэсний төв/ХӨСҮТ/-өөс халдварын тархалтын тооцооллыг долоо хоног бүр гаргадаг аж. Тухайлбал, өчигдөр гаргасан судалгаагаар эрчимтэй тархаж байгаа Covid-19 халдварын эсрэг ямар нэгэн арга хэмжээ авахгүй бол ирэх 14 хоногт өдөрт 500-1200 тохиолдол бүртгэгдэх эрсдэлтэй байгаа ажээ.

Энэ талаар ХӨСҮТ-ийн дэд захирал Ж.Байгалмаагаас  тодруулахад “Бид өвчлөлийн таамаглал гаргасан. Нийгмийн хариу арга хэмжээ авахгүй, энэ хэвээр явах юм бол ирэх 14 хоногт өдөрт 500-1200 тохиолдол шинээр бүртгэгдэх эрсдэлтэй байна. Халдварын тоо өдөрт тогтмол 600 давсан тохиолдолд нөхцөл байдал хүндэрнэ.

Эрүүл мэндийн яамнаас 48 багийн 144 хүнийг ХӨСҮТ болон Нийслэлийн эрүүл мэндийн газарт хуваарилсан.  Одоогоор энэ нөөцөөр халдвартай хүнд эмнэлгийн тусламж үйлчилгээ үзүүлж, хавьтал болсон хүний шинжилгээ зэргийг авч байна. Гэхдээ цаашид нөхцөл байдал хүндэрч өдөрт  700, 800, 1000 тохиолдлоор халдвар нэмэгдвэл  ажиллах хүчний нэмэлт нөөц хэрэгтэй болно.

ХӨСҮТ-ийн тооцооллоор ямар нэгэн арга хэмжээ авахгүй бол нөхцөл байдал дээрдэхгүй гэдэг саналыг өгч байгаа. Хүн амынхаа 60 хувийг вакцинжуулахад хугацаа шаардана. Энэ нөхцөлд хамгийн үр дүнтэй арга бол бүх нийтийн хөл хорио. Энэ саналаа ч хүргүүлсэн. Мэдээж хэрэг цаашид бүх нийтийн хөл хорионы хугацаанаас халдварын тохиолдлын тоо шалтгаална. Богино хугацаанд хөл хорио тогтоовол халдварын тоо саарна. Харин халдварын тоог нэлээд бууруулъя гэвэл урт хугацааны хөл хорио шаардлагатай.  Энэ төрлийн санал зөвлөмжийг тухай бүрд нь өгч байгаа” гэлээ.

Халдварын эх уурхай тодорхойгүй тохиолдол их байгаагийн зэрэгцээ эмнэлгийн ажилчид халдвар авах тохиолдол, хүндрэл, нас баралт нэмэгдэж байгаа зэрэг нь халдвар хүн амын дунд өргөн тархсаныг илтгэж байгаа юм.

Р.ДУЛАМ

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
25
ЗөвЗөв
12
ТэнэглэлТэнэглэл
2
ХарамсалтайХарамсалтай
1
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ХахаХаха
0
ГайхмаарГайхмаар
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

56 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2021-04-06 124.158.84.255

hol horigdoe gesen humuusiig horiyoo. Ajlaa hiie gesen humuusiin ajliig hiilgey

Avatar

зочин 2021-04-06 202.179.25.22

Халдвар нэмэгдэх нь хэнд ч тодорхой.Та өөр зөвөлгөө ярина уу?

Avatar

ih medegch 2021-04-06 103.229.120.241

zugeere hol horio hereggu. Vaktsinjuuulalat ehelsen ulsuudad hol horih ymarch shaardlagagu. Ard tumen nadtai sanal 1 baigaa

Avatar

bayraa 2021-04-06 103.229.120.241

ene huntei sanal 1 bn bi zamiin uudiin irgen bn zamiin uuded lav humuusiin 60% maskgu bgaa koronoog emch nar 7 honogiin dotor emchildeg gsen zarimdaa 3 honog gsen iimees onoodor covid tuslaa ghed margaash edgernee ard tumen koronog ul oishooj uhamsargu bga um chin jol horio tavibal zasgiin gazar ogtsor

Avatar

Ub 2021-04-06 103.229.120.241

zasgiin gazar 1 udaa ogysorson um chin dahiad ogtsoroo

Avatar

Байгуулага 2021-04-06 202.126.88.195

Сайн байна уу өвчин ихсээд байгаа чинь хориогоо тависан дээр юм биш үү

Avatar

Зочин 2021-04-06 66.181.161.31

Монгол хүн эрүүл байж хийж бүтээж эдийн засгаа сэргээнэ биз дээ, зуу зуугаараа өвдөөд үхэж үрэгдээд эхэллээ, мэргэжилтнүүдийн зөвлөгөө, дэлхий нийтийн туршлагыг хараач. Бид цөөхүүлээ шүү, эрүүл мэндийн салбарын нөөц бололцоо юу билээ. Вакцин хийхийн зэрэгцээ хөл хориогоо тавиачээ.

Avatar

Зочин 2021-04-06 202.21.108.14

Спутник 1 сая вакцин яачихваа, араас нь яваачээ. ХЯТАД вакцинд итгэхгүй байна.

Avatar

Зочин 2021-04-06 202.55.188.110

МАН-н тавилттай жужиг юм бишуу. Халдваргуй байхад хориод байсан мертлее ийм их халдвартай байхад хориохгуй байна гэдэг чинь зугээр том том тоо зарлаж иргэдийг айлгаж байгаад Хятадаас авилгадуулж авсан хандивийн вакцинаа шахах гэсэн бодлого байх. Хятадууд манай дарга нарыг зад хахуулдаж байгаад "Хай манай вакчинийг иргэд дээрээ хурдан турш ваа" гээд яаруулаад байна даа. Хэдэн жилийн дараа ур дагавар нь яаж илрэх бол доо бурхан минь

Avatar

hun 2021-04-06 103.229.120.241

bi hytad irgenshiltei hun bnaa hytaduud mongolchuudad sain handana gej bnale

Avatar

Зочин 2021-04-06 202.9.40.56

Чухам яг яаж эмчлээд байна вэ? Эцсийн эцэст ханиад шиг л эмчлээд гаргаж байгаа сурагтай ингэж байхаар гэр гэрт нь эмчил, бөөнөөр нь хориод улам газар авахуулаад байна. Хүмүүсээ дэглэмээ баримтлахыг заа, сурга хөл хорио тогтоолоо гээд үр дүн байхгүй, эдийн засгаа л унагаана.

Avatar

Зочин 2021-04-06 66.181.187.42

ямар дуракууд нь халдвар аваад байгаамбэ, өөрсдийгөө хамгаалаачдээ. үхэр монголуудаа

Avatar

Зочин 2021-04-06 66.181.161.1

Зг оюуэрдэнэ амарсайхан сумьяа нар бүгд таг гүрийж байна даа! Биднийг басамжилж байна.

Avatar

UD 2021-04-06 202.179.26.80

ulsaas buh humuustee bitamin C , D unegui taraah booimj bna uu. saya tug ugch chadahgui bol bitamin unegui olgovol zugeer l bna ug ni. 3 gurvan hairtsag buh hund taraaj uguud, teriigee uugaad , deglemee mash sain bariad uridchilan sergiileed baival bolohgui yum bolov uu

Avatar

Baatar 2021-04-06 66.181.180.20

Эдийн засгаа бодоод хөл хорио тогтоогоогүй гэж ЗГ тайлбарладаг. Иргэд ч тэгэж үзээд байна. Гэтэл дотоодын халдвар ийм байдлаар ихэсвэл эдийн засаг сэргэх үү. Манай эдийн засаг хүссэн хүсээгүй 2 хөршөөс хамаарна. Ийм өндөр эрсдэлтэй энэ 2 хөрш хилээ чөлөөтэй нээгээд худалдаа наймаа явуулах уу. Эхний үр дүн гараад эхэлсэн. Хятад хилээ хаасан бараа таваар хомдсон үнэ өссөн. Энэ эдин засаг сэргэж байгаа хэрэг үү. Ямар ч зүйлд шинжлэх ухаан, шинжилгээ судалгаанд суурилсан шийдвэр бидэнд хэрэгтэй.

Avatar

Эрүүл иргэн 2021-04-06 202.126.90.107

Далжигнасаар байгаад хавтгайруулчих юмаа уул нь их эрт нам хориоод базчихсан бол өдиид өвчингүй ядаж арай бага тэр эдийн засаг нь хэвийн болчихсон байхгүй юу далимдуулж идэж ууж болсон бол одоо шийдвэртэй арга хэмжээ авах хэрэгтэй дээ ард түмэн тоглоом биш

Avatar

Зочин 2021-04-06 66.181.183.111

Улаан-Удэ 500 мянга орчим хүнтэй өдөрт 1200 орчим тохиолдол бий болж байхад хатуу хөл хорио тогтоогоогүй. Ерөнхий боловсролын сургууль үүдээ бариагүй. Одоо хичээл сургууль ердийн байна. Бид ихээхэн сүр данзангууд юмаа. Малчин гарал нөлөөлөөд байна уу? Зунжин айраг цагаа овоо наадам авгай эргүүлж хулгай хийж намар бодхоор өвс хадлангүй. шагай далдлах цас орхоор ЦАГААН зуд гээд нэрэлчихнэ. Хувийнх мал төрөөр өвсөө даалгаад….. тогтолцоо бүгд буруу…..Хоёр хөлтэй малууд юмаа

Avatar

Зочин 2021-04-06 192.82.91.102

Нийгэмд халдвар тараах сурталчилгаа явуулж, иргэдийг битгий хорлох гээд бай. Мэрэгжлийн байгууллага хүмүүсийн судалгаа дүгнэлтийг үндэслэж ,асуудлыг ул суурьтай шийдэх нь зөв.

Avatar

Зочин 2021-04-06 202.179.26.8

Улан-Үд хэдэн хүнтэй байх нь хамаагүй. Орос орон 146,7 сая хүнтэй түүнээс 3 сая нь ковидоор нас бархад цаана нь 143,7 сая нь үлдэнэ. Монгол 3,3 сая хүнтэй 3 сая нь “явхад” цаана нь 0,3 сая хүн үлдэх нь. Ковид-19 бол тахал! Тиймээс дариухан хөл хорио тогтоо.

Avatar

Зочин 2021-04-06 124.158.84.255

3.3 say hunees 3 say uheh uu. yamar mal ni iim teneg yum yariad baidag bnaa

Avatar

Иргэн 2021-04-06 66.181.185.111

Чамайг чинь ёстой ангарагруу цөлчихмөөр эргүү гар байнашд, орчноо байгаа байдлаа мэдэр айн

Avatar

Зочин 2021-04-06 202.55.188.110

Ulaan-Ude chin uls bish Orosiin 1 hot. Orosuud yana uu bidend hamaagui za

Avatar

Зочин 2021-04-06 66.181.183.161

мэргэжилтний үгийг сонсохгүй зориудлаад байвал олон хүний амь насаар тоглох болно шүү ерөнхий сайдаа. монгол цөөхөн шүү. гадаадын шоргоолж шиг олон хүнтэй улсыг битгий дуурай.

Avatar

Зочин 2021-04-06 66.181.181.41

Одоо хатуу хол хорио тавиад ач холбогдол байгаа юм уу Одоо асуудлыг улаанбаатар хотоор биш
Улсын хэмжээнд авч узэх болжээ

Avatar

хүннү 2021-04-06 202.179.26.8

Тэнэг минь! чинийхээр яамаар байна? Энэ байдлаараа байгаад байвал өдөрт 3-4 мянган хүн халдвар авч 30-40 хүн үхнэ. Арав хоногт халдвар авсан хүний тоо 40 мянга давж үхэгсэд 500 хүрнэ. Чи 500-ын нэг болох гээ юу?

Avatar

Малчин 2021-04-06 66.181.161.101

Манай эдийн засаг гэж юу байхав дээ, урд хөршөөс 90 % хамааралтай, үндэсний үйлдвэрлэл байхгүй, наргиж цэнгэх,
ууж идэж, бааж шээх, өмсөж зүүхээрээ уралдахыгаа л эдийн засаг гэж ойлгоно.

Avatar

Нэргүй 2021-04-06 103.140.11.30

14 хоног хөл хориод яг юу хийх гэж байгаа хүмүүс вэ?
Дундаж давхаргын иргэд бид илгээрэй хэвтэж байна. 11 сараас авхуулаад цалингаа бүтэн авсангүй зээлээ хоолоо чииай залгуулж байна.
Хол хорио тогтоох гэж байгаан бол 1сая төгрөгөө өгөөд тогтоогоорой

Avatar

Зочин 2021-04-06 64.119.19.40

Сүртэй юм, хорионд суухаараа л нэг болсон, ямар үр дүн гарсан? Зүгээр шавхуу улсыг 8 саяар эмчилсэн гэдэг биз дээ, харин одоо
4 саяа болсон гэсэн биз дээ. Та нарын эмчилдэг гэж юу байсан юм, энэ вирус чинь цаг хугацаатай, манайханы 90% нь хөнгөн өвчилж байгаа, Витамин С,Д уугаад болно зүгээр.

Avatar

Зочин 2021-04-06 64.119.24.10

оркууд минь ээ, нас баралт нэмэгдэх хандлагатай байна. Халдвар авсан хүн хүндрээд байна гэж эмч нар хэлж байна!!!! Энгийн ханиад биш ээ!!!

Avatar

Zochin 2021-04-06 66.181.191.198

Хоер засгийн газар хумиж цурманд оруулж ковидыг ялсан томчуул одоо сонгуулийн солио болоод мансуурч байна даа урд хил хаагдаад 14 хоноод эз сулидаж юмны унэ есеед амьдарахад хэцуу баячууд нь архидаж зодолдож янхандаад их аз жаргалтай байна ард тумэнд амьдрах бвталгаа

Avatar

хорио 2021-04-06 66.181.182.164

Хорио тавиачээ малуудаа

Avatar

Зочин 2021-04-06 51.81.187.3

teneg buh, teneg oyunerdene 2oos neg bolloo doo. ulsaaraa hohiroh gj ene 2oos bolj.

Avatar

Оюун-Эрдэнэ 2021-04-06 202.126.90.54

хатуу хөл хорио тавихгүй л гэсэн бол тавихгүй. Эр хүн хэлсэндээ эсэргүү би зөрсөндөө

Avatar

Зочин 2021-04-06 192.82.81.117

horio gej bodhiin orond vax aa harin horio shig albadan hiildee, orsuudiig muulaad bdg, ter gudamjind yavj baigaa nuhriig untuuldag zoo park iin buugasr buuddag shig ene gertee bugej hanadaggui orkuudiig vaktsintai sumaar shursheed shursheed yavchih heregtei hool und chips burgert ni hiidiimuu buuz huushuur ni d ni shingeediimuu odoo horivol tgl navch modon zevsgiin uydee orno shuu 20% darhlaa togtotson bshde odoo yuhan bhvdee say hiisnee dahiad gants hiichehed uldsn 20 % ni aandaa yavchinadoo

Avatar

Зочин 2021-04-06 202.9.46.144

mulguu oyunerdene-s bolloo. odo ali ch gui bolloo, ediin zasag ch gui eruul mend ch gui

Avatar

Зочин 2021-04-06 66.181.161.45

Ерөнхий сайд аа!! Цар тахал эх захаа алдлаа!!! Та нар одоо яая гэж бодож байнаа??? Ингээд л урсгалаар яваад байх юм уу??? Юунд найдаж байгаа юм бэ?? Аяндаа гайгүй болох байх гэж бодоод байна уу? Эсвэл яавал ч яаг гээд байгаа юм уу??? Эрс шийдвэртэй арга хэмжээ авахгүй бол Бурханд найдаад нэмэргүй боллоо шүү!!!!!!!!!

Avatar

Санаа зовж байна. 2021-04-06 202.21.108.23

Мээнэжмэнт гэдэг юм үнэн муу байна. Гүүглдээд үзэхэд хөл хорионоос өөр арга баыхгүй гэдгийг түрүү жилээс хойш олон хүний амиар ойлгосон улсууд дэлхийгээр нэг байхыг Харвард төгссөн хэн гуай байтугай захын мань мэт олоод үзчих боломжтой бусуу. Улс төрийн ашиг сонирхол гэж ийм хүчтэй юм даа.

Avatar

zochin 2021-04-06 192.82.89.225

Hol horiogoo urt hugatsaagaardiin togtoogoochee, "hun" daraa ni "ediin zasag", hun ni uheed baihgui bochihbol ediin zasag ugaasaa baihgui, hun baibal ediin zasgaa sergeeegeed amidraad yavchihna.

Avatar

Сүрэн 2021-04-06 59.153.114.202

Удахгүй бусад улсууд шиг талийчдынхаа цогцоснуудаа ч шатааж дийлэхгүй болно биз

Avatar

Зочин 2021-04-06 66.181.183.52

Нээрээ манайд төр засаг гэж байна уу? Хаашаа алга болчвоо

Avatar

Зочин1 2021-04-06 192.82.87.201

Сонгуулиа явуулж чадахгүй шүү гэвэл удирдагчид шууд хөл хөрөө тогтооно. Өрх бүрд 1 сая төгрөг өгөөд хөл хорьчих гэхээр Баттулга ерөнхийлөгч оноо авчих гээд болохгүй байх шиг байна. МАН сураагүй биш өрх бүрт 1,5 сая гээд л оноогоо аваач. Эсвэл иргэн бүрт хэчнээн төгрөг гээд л. Үнэнийг хэлэхэд засаглал болохгүй байна шүү.

Avatar

Зочин 2021-04-06 202.131.247.34

Turd bgaa nuhduudiig oilgohoo bailaa shuu, udurt 2-3 garch bhad hul horij bsan bj odoo 800 garch bhad ediin zasag geed bdag, manai ediin zasag goo nuurs exportiig chine hyataduud zogsoochooch bn, uvchnuu darahgui bol hilee neehgui geed bhad yun ediin zasag yariad bgaan bol

Avatar

Qwerty 2021-04-06 135.125.132.42

Iim l tur zasagtai sh. Gaduur orkuud bur belchij baina lee.

Avatar

Arai2 2021-04-06 135.125.132.42

Hmm. Yer n hytad 1 sar l hilee haahad nusaa hatsartaa naana. Ardiin namd baruund surguuli tugssun nertei liberal ardchilagvhid tutiin yolgoid gartsan harin manai ardvhilsan nam yeronhiiligchteigee belen mungu ugii l genedee. Hehe. Amerik shig bj chadahguihees hoish hunjilduu l baitsgaay.

Avatar

Зочин 2021-04-06 202.21.108.14

ХЯТАД вакцинаа зогсоохгүй бол халдвар буурахгүй, хөл хорионд байгаа ч гэр бүлийнхэндээ халдвар тарааж нэмэгдсээр л бх юм бишүү.

Avatar

зочин гуай 2021-04-06 192.82.87.201

Хятад вакцин Монголд туршигдаж байна. Монголд туршигдсаны дараа ДЭМБ хариуг нь харж байгаад зөвшөөрөх гээд байна.

Avatar

Зочин 2021-04-06 64.119.18.135

мэдрэлтээд байх юм

Avatar

зочин 2021-04-06 66.181.181.238

Эрүүл мэндийн сайд Энхболд сайдын албан тушаалаа алдахаас айгаад ганц үг ган хийхгүй байх шиг. ХӨСҮТ-н хэдэн залуу эмч судлаач нар дуграх юм даа. Тоож байгаа удирдлага гэж байдаггүй. Өвчлөл ,нас баралт нэмэгдээд байхад сайд нь хурал хийгээд гарын зураад нэн талаар нэгч үг дугардаггүй ээ.

Avatar

Зочин 2021-04-06 192.82.76.215

Хөл хорио

Avatar

Зочин 2021-04-06 66.181.161.1

Миний бяцхан одой морь

Avatar

Зочин 2021-04-06 202.9.46.143

Хөл хориогоо тогтоогооч ээ. Сумьяабазараа нийслэл чинь өвчлөөд дуусах нь байна шүү. Арга хэмжээ аваач. Үхсэн ацнаасаа айгаад хөл хорио тогтоохгүй байна аа. Эсэргээрээ чи хамгийн том гэмт хэрэгтэн болно шүү.

Avatar

Зочин 2021-04-06 64.119.24.36

Sumiyabazar hul horio togtooj tvgjreliig buruu kJ baigaamaa.

Avatar

ВАКЦИН 2021-04-06 192.82.75.72

Болно. Гэхдээ энэ үеэр вакцинжуулах хурдийг 10 дахин нэмнэ гэж амла !!!

Avatar

Зочин 2021-04-06 203.98.76.103

Монголд байтугай дэлхийд вакцины хүрэлцээ дутмаг байгаа

Avatar

Халх 2021-04-06 202.131.236.170

Хатуу хөл хорио тогтоох хэрэгтэй дээ.

Avatar

Зочин 2021-04-06 202.9.40.21

Өөр арга байхгүй тул, цаг алдахгүй хол хорио тогтоож, иргэдийнхээ эрүүл мэндийг хамгаалья…

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж