Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэд зөвлөгчид | News.MN

Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэд зөвлөгчид

Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэд зөвлөгчид

Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэд зөвлөгчид

Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ албан ёсны таван зөвлөх, нэг ахлах зөвлөхтэй ажиллана. Ерөнхий сайдын зөвлөхүүд нь Л.Оюун-Эрдэнэд бодлогын зөвлөгөө өгөх, бүх талын үйлчилгээ, дэмжлэгээр хангах үндсэн үүрэг хүлээж, бүрэн эрхээ хэрэгжүүлэхэд нь чиглэсэн судалгаа, дүн шинжилгээ бүхий мэдээлэл, бодлогын зөвлөгөө өгөх, өдөр тутмын үйлчилгээ, дэмжлэгээр хангах чиг үүрэг хэрэгжүүлнэ. Ерөнхий сайдын зөвлөхүүд бодлогын зөвлөгөө өгөхдөө хариуцсан асуудлаар онол, арга зүй, дотоод, гадаадын туршлага, судалгаа, шинжилгээ, дүгнэлтэд үндэслэнэ гэж заасан байдаг.

Ерөнхий сайд ахлах зөвлөхөөрөө УИХ-ын гишүүн асан Ж.Энхбаярыг, Хууль зүйн бодлого хариуцсан зөвлөхөөр Л.Цэдэвсүрэнг,  Хэвлэл мэдээлэл, олон нийттэй харилцах асуудал эрхэлсэн зөвлөхөөр А.Амундраг, Эдийн засаг хөгжлийн бодлого хариуцсан зөвлөхөөр Э.Болормааг томилсон. Мөн эртэч, эрүүл, идэвхтэй, жингийн илүүдэлгүй Монгол болгоход Ерөнхий сайдад олимпийн аварга Н.Түвшинбаяр туслана.

АХЛАХ ЗӨВЛӨХ Ж.ЭНХБАЯР 

УИХ-ын гишүүн асан Ж.Энхбаяр  Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийн ахлах зөвлөхөөр үргэлжлүүлэн ажиллаж байна. Тэрбээр өмнө нь Ерөнхий сайд асан У.Хүрэлсүхийн үед ахлах зөвлөхөөр нь томилогдож байв.

ТӨГССӨН СУРГУУЛЬ, МЭРГЭЖИЛ:

  • 1990 онд Нийслэлийн 10 жилийн 1 дүгээр дунд сургууль
  • 1991 онд Цэргийн нэгдсэн дээд сургууль
  • 1999 онд Монгол Улсын Их Сургууль Эрх зүйч мэргэжлээр тус тус төгссөн.

АЖИЛЛАСАН БАЙДАЛ:

  • 1996-2000 онд*Нэхий* ХХК, *Сүлжмэл* ХХК-ий Төлөөлөн удирдах зөвлөлийн дарга, “Газар” ХХК-ий захирал
  • 2000-2002 онд Нефть, онцгой албан татварын гаалийн газрын дарга
  • 2002-2004 онд Улаанбаатар хотын гаалийн газрын Хяналт шалгалтын хэлтсийн дарга, дэд дарга
  • 2004-2006 онд Гаалийн ерөнхий газарт зөвлөх
  • 2006-2008 онд Улсын мэргэжлийн хяналтын газрын дэд дарга
  • 2008-2012 онд Монгол Улсын Их Хурлын гишүүн
  • 2012 онд Монгол Улсын Засгийн газрын гишүүн, Батлан хамгаалахын сайд
  • 2012-2016 онд Монгол Улсын Их Хурлын гишүүн
  • 2014-2016 онд Монгол Улсын Их Хурлын Аюулгүй байдал, гадаад бодлогын байнгын хорооны дарга
  • 2016 оноос Монгол Улсын Их Хурлын гишүүн
  • 2016-2017 онд Монгол Улсын Их Хурлын Аюулгүй байдал, гадаад бодлогын байнгын хорооны дарга.

ГАДААД ХЭЛ:

  • Англи
  • Орос

ХУУЛЬ ЗҮЙН БОДЛОГО ХАРИУЦСАН ЗӨВЛӨХ Л.ЦЭДЭВСҮРЭН

Өмнөх Засгийн газарт Боловсрол, шинжлэх ухааны сайдаар ажиллаж байсан Л.Цэдэвсүрэнг Ерөнхий сайд Хууль зүйн бодлого хариуцсан зөвлөхөөрөө томилсон. Тэрбээр хуульч мэргэжилтэй.

Боловсролын байдал:

-1985 онд нийслэлийн 10 жилийн 13 дугаар дунд сургууль

-1987-1993 онд ОХУ-ын Эрхүү хотын Их сургуулийн Хуулийн факультет

-1994 онд Монгол Улсын Их сургуулийн Хууль зүйн сургууль

-2003 онд Удирдлагын академийн Төрийн удирдлагын сургууль

-2006 онд Монгол Улсын Их сургуулийн Хууль зүйн сургууль /магистр/

Эрхзүйч, Төрийн удирдлагын менежер, Хуулийн магистер цолтой. Орос, Англи хэлний мэдлэгтэй.

Ажилласан байдал:

-1985-1987 онд Хотын барилга засварын нэгдсэн трестэд засал чимэглэлчин

-1994-1996 онд Соёлын яаманд сайдын туслах

-1996-1997 онд Гэгээрлийн яаманд хуулийн зөвлөх

-1997-2000 онд Гэгээрлийн яаманд хуулийн зөвлөх, мэргэжилтэн

-2000-2004 онд БСШУСЯ-ны Хуулийн хэлтсийн дарга

-2004-2016 онд БСШУСЯ-ны Төрийн захиргааны удирдлагын газрын дарга

-2017-2019 онд БСШУСЯ-ны Хуулийн хэлтсийн дарга

-2020.05.13-наас БСШУСЯ-ны Төрийн нарийн бичгийн даргаар ажиллаж байна.

2020.07.07-ноос 2021.01.21 хүртэл БШУ-ны сайдаар ажилласан.

ХЭВЛЭЛ МЭДЭЭЛЭЛ, ОЛОН НИЙТТЭЙ ХАРИЛЦАХ АСУУДАЛ ЭРХЭЛСЭН ЗӨВЛӨХ А.АМУНДРА

Цагаан сарын өмнөхан МАН-д элссэн "Бодь" группын А.Амундраг олон нийт, хэвлэл мэдээлэлтэй харилцах зөвлөхөөр томилсон.  Тэрбээр сэтгүүл зүйн салбарт 15 жил ажилласан туршлагатай.  Боловсрол, Eagle, Movie box зэрэг телевизүүдээс бүрдсэн “Масс медиа” компанийг удирдаж байсан.

ЭДИЙН ЗАСАГ, ХӨГЖЛИЙН БОДЛОГО ХАРИУЦСАН ЗӨВЛӨХ Э.БОЛОРМАА

Монгол Улсын Ерөнхий сайдын Эдийн засаг, хөгжлийн бодлого хариуцсан зөвлөхөөр Э.Болормааг томилжээ. Тэрбээр эдийн засагч мэргэжилтэй, АНУ-ын Колумбын их сургуульд хөгжлийн бодлогын чиглэлээр Төрийн удирдлагын магистрын зэрэг хамгаалсан байна. Дэлхийн банк, Ногоон уур амьсгалын сан, Азийн дэд бүтцийн хөрөнгө оруулалтын банк зэрэг олон улсын байгууллагад ажиллаж байсан туршлагатай.

ОРОН ТООНЫ БУС ЗӨВЛӨХ Н.ТҮВШИНБАЯР 

Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Засгийн газар эртэч, эрүүл, идэвхтэй, жингийн илүүдэлгүй Монгол болохыг иргэддээ уриалж байгаа. Энэхүү уриалга, зорилтоо хэрэгжүүлэхийн тулд МҮОХ-ны Ерөнхийлөгч Н.Түвшинбаярыг зөвлөхөөрөө ажиллуулахаар томиллоо.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
31
ТэнэглэлТэнэглэл
10
ХахаХаха
7
ЗөвЗөв
4
ГайхмаарГайхмаар
4
БурууБуруу
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

63 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2021-02-26 192.82.73.176

Туршлагатай хүн гэж хардаггүйээ яанаа

Avatar

Зочин 2021-02-26 202.179.27.22

Цэдэвсүрэн мэтийн тэнэг авгай юугаа зөвлөдөг юм бол. Монголын боловсролын салбарыг алсанаас өөр хийсэн юмгүй цай, бичиг зөөсөөр 20 жил яаманд шигдэн ялзарсан авгай шүү дээ.

Avatar

999 2021-02-26 192.82.77.118

Энхбаяр , Болормаа хоёр л гайгүй байх.Бусад нь юу ч зөвлөх юм болдоо.
Өндөр хөгжилтэй гадаад оронл төгссөн болон Монголынхоо тор сургууль төгссөн туршлагатай хүмүүсийг зөвлөхөөр авсан бол илүү байх байсан.

Avatar

Анхаа 2021-02-26 202.126.89.186

энэ бөхөд төгссөн сургууль байна уу? өөрийн толгойгүй женког дагалдан баясагч биздээ.., Боловсролын сайд байсан авгай бас юу вэ?

Avatar

Зочин 2021-02-26 202.9.46.207

Сайн л биз

Avatar

Зочин 2021-02-26 202.9.46.207

Өө буруу орчлоо уучлаарай кккк.

Avatar

Зочин 2021-02-26 122.201.24.240

Эрүүл, идэвхтэй, жингийн илүүдэлгүй байхад дээд боловсрол гэхээс тэрийг нь өөрөө туулаад гарсан туршлагатай, олимпийн аварга байх нь илүү чухал байх. Эсвэл төрийн удирдлагын магистр, эдийн засагч хүнээр тийм зөвлөхөө хийлгэх юм уу? Юмаа бол. Юм л болвол женко энэ тэр гэдгээ одоо болиоч

Avatar

zochin 2021-02-26 64.119.23.26

TYVSHINBAYAR orson ni JENKO-n gar dyregdsen bna.Oyukaa tohiroltsoond orjee!!!

Avatar

Зочин 2021-02-26 202.9.46.207

Сайн л биз

Avatar

zochin 2021-02-26 120.18.117.150

jduchin buh 2-s busadn gaigui boljiin yagaad zaaval ene 2 gej tuvshuu bol shuud jonkuugiin hun nuguuhn jduchin

Avatar

Зочин 2021-02-26 202.126.94.99

Докторын сургалт дуургэсэн нэг ч хун алга. Юу зевлех бэ, ийм этгээдууд!
Терийн тэргуун нь боловсрол муу, дээр нь зевлехууд нь ийм сул, яанадаа Монгол!!!

Avatar

Зочин 2021-02-26 192.82.72.229

Гадаад бодлого хариуцсан тулахтай ахмад нэг хүн баймаар байна орон тооы бус

Avatar

Zochin 2021-02-26 80.187.116.52

Tuvshunbayaraaaaa?????? Uhsen huuree zuvlunuuu!!!!

Avatar

Зочин 2021-02-26 212.95.5.211

Олимпийн аварга үнэхээр илүүдчихжээ

Avatar

Зочин 2021-02-26 124.158.68.224

Ээ энэ бас нэг өөрийн гэсэн толгойгүй ичэх булчирхайгүй бөх

Avatar

Зочин 2021-02-26 59.153.113.112

Цэргийн нэгдсэн дээд сургууль гэж нэг жилийн сургууль байжээ дээ

Avatar

зочин 2021-02-26 66.181.161.55

ардын нам биш жингогийн нам болчижээ одоо ерөнхийлөгчид жинго гоо дэвшүүлж багаа хуулчих хэрэгтэй дээ

Avatar

Зочин 2021-02-26 103.57.95.173

Түвшинбаяр зөвлөх хийхийг бодоход Баттулга, Оюун-Эрдэнэ хоёр тохироо хийжээ. Юу тохирсон бол?

Avatar

Зочин 2021-02-26 192.82.71.23

Болоогүй л байна даа түүхий байна. Зөвлөх гэдэг бол төрд олон жил ажилласан туршлагатай, эрдмийн цолтой хүн байж төрийн бодлого тодорхойлох үйл явцад хувь нэмэр оруулах хэмжээний зангарагтай байх ёстой байдаг.

Avatar

Зочин 2021-02-26 66.181.190.48

хууль зүйн салбарт энүүнээс өөр хуульч алга уу, шалны алчуур

Avatar

Зочин 2021-02-26 66.181.190.23

Зуун ямаанд жаран ухна гэгчээр сүрийг үзүүлээд байгаа юмуу. Шуудайнд хийсэн үхрийн эвэр шиг баахан хорчин нөхдүүдээр өөрийгөө

Avatar

ЭБИ 2021-02-26 192.82.69.3

г*** БАЯСГАЛАНГИЙН НУУЦ АМРАГ АМУНДРАГААС БОЛЖ ГОЛОМТ БАНК СҮЙРНЭ ШҮҮ. АЙМААР ШААЛЦДАГ ЭНЭ ЗАЛУУГ БАЯСГАЛАН БОЛД ХОЁР БУЛААЛДААД САЛСАН ТҮҮХТЭЙ ЮМ ШҮҮ ДЭЭ. БАЯСГАЛАНТАЙ ШААЛЦАЖ БУЙ БИЧЛЭГ ТЕГ-Т БАЙДАГ

Avatar

Зочин 2021-02-26 122.201.21.25

What???? GAY?

Avatar

Зочин 2021-02-26 59.153.114.193

ТҮВШИНБАЯР ЯМАР САЙХАН ЮМ БЭ? ЕРӨНХИЙ САЙД МААНЬ ИЙМ ХИЙМОРЬТОЙ МОНГОЛ ТҮМНИЙ БАХАРХАЛ БОЛСОН ХҮНЭЭР ЭРҮҮЛ ЭРТЭЧ МОНГОЛ БОЛОХ ЗОРИЛГО ДЭВШҮҮЛЭН ЗӨВЛӨХӨӨР АВЧ БАЙГАА НЬ БАХАРХУУШТАЙ.

Avatar

ИРГЭН 2021-02-26 43.228.131.24

ЗӨВХӨҮҮДЭЭС ТҮВШИНБАЯР Л ТООН ДОТОР ҮСЭГ ЦОХИЖ ЯВНА ГЭДЭГ ШИГ БАЙНА ДАА

Avatar

Иргэн 2021-02-26 66.181.183.87

Энэ Түвшинбаяр, Жэнкогийн суганы үс, эрхийн балай одоо болио. Улсаас зүгээр сууж байж хэдэн саяыг авна. Энэ хэдэн махан толгойтныг насаар нь тэжээхээ болимоор юм н**ш.

Avatar

Рр 2021-02-26 66.181.161.43

Яг яг

Avatar

Зөвлөх биш жирийн л хүмүүс байна 2021-02-26 192.82.76.247

Зөвлөдөг хүн чинь арай өөр. Мэдлэг чадвар, ажил амьдралын туршлага гээд хүнлэг сэтгэл рүү…

Avatar

зочин 2021-02-26 66.181.184.195

Ямар сонин зѳвлѳхүүд вэ. Түвшинбаяр чинь ерѳнхийлѳгчийн зѳвлѳх биш юмуу. Эд нараас ариа гайгуй хүн олдоогүй юм байх даа

Avatar

Зочин 2021-02-26 64.119.17.7

rights people , rights position geji harvard aas yum suragui bain dooo

Avatar

Зочин 2021-02-26 122.201.22.178

Жидүү энхбаяр чинь тахал дардаг шидтэй гэсэн үнэнүү ккк

Avatar

Зочин 2021-02-26 202.126.90.114

Женкод хүн үлдсэн үү чааваас.Эсвэл дан хүн ашигладаг хогнууд орогнуулдаг тэнэг юм байна.

Avatar

Зочин 2021-02-26 91.20.63.141

Сүүлийн гурав нь намтартай юм уу хайшаа юм. Хагас дутуу юм хийдгээ больчихоосоо. Улс төр нь бас яг ийм.

Avatar

ASFDASF 2021-02-26 202.21.108.166

COMEDY CLUB

Avatar

Уншигч 2021-02-26 64.119.19.235

Өдөр тутам үйлчлэнэ гэнэ үү зөвлөх нь. юу гэсэн ч үг юм

Avatar

МӨНХ 2021-02-26 64.119.21.231

Амундра гэж урвагч биш үү

Avatar

Зочин 2021-02-26 103.229.122.61

Sursan surguuliin medeelel bdaggui ee?

Avatar

Зочин 2021-02-26 202.9.46.207

Сургууль соёлгүй хүмүүсээ хө

Avatar

Зочин 2021-02-26 66.181.181.11

заа жанкуугын зөвлөхүүдийг бодуул үнэн тасархай байна харин үгийг нь хэр сонсохын бол

Avatar

Зочин 2021-02-26 192.82.69.89

Pop gulugt taarsan zuvluhuud bn kkkk

Avatar

Зочин 2021-02-26 192.82.67.80

gutamshig mongold odoo tegeed hamgiin mundaguud n iiim humuus bolj bn uu?

Avatar

долж 2021-02-26 202.131.251.109

Би энэ хүмүүсээс нэгийг нь ч танихгүй. Харин Ерөнхий сайдыг дотроо дэмжээд байгаа. Тэгэхээр мань хүний сонгосон хүмүүст итгэж байгаа. Хэн болохыг нь сайн мэдэхгүй байж хүнийг өөлж, муулж, харлуулж, гүтгээд яахав, ажлаа хийснийх нь дараа дүнгээ тавьцгаая.

Avatar

Би Монгол хүн 2021-02-26 203.23.49.49

Ийм хөгийн юмнуудад цалин өгч байхаар эрдэмтэдийн орон тооны бус зөвлөх багуудыг мэргэжлийн чиглэлээр байгуулж ажиллуулбал илүү үр дүнтэй шүү дээ.

Avatar

Зочин 2021-02-26 202.179.27.238

Amydraliin uhaantai humuusiig songohgui bol zaluuchuudiin ireeduin amydral ulam hetsuu tuvogtei bolno. Unoodriin zaluuchuudad taalagdsan zaluu said darga nar amydraliig harah urgon uujim setgelgee uhaan, busdiig enereh, hundetgeh uhamsar, urdaa baigaa amydraliin olon zamiig tuulj uzeegui uchir buhniig taaj taalagdah gej yavah bolj baina. Zaluuchuudad taalagdah hormiin uildel turhen zuuriin setgel hudlol bolood zamharna.

Avatar

Монгол иргэн 2021-02-26 49.0.156.15

Энэ Түвшинбаяр арай илүү юу? Тоон дотор үсэг гэгчээр

Avatar

Цэдэвсүрэн 2021-02-26 202.9.46.207

Сая өргөн барьсан Боловсролын хуулиа ч шал түүхий боловсруулсан хүн яаж ЕС-д зөвлөх вэ? Энх-Амгалан сайд маш муу боловсруулалттай хууль болсон гээд буцаан татсан, мөн УИХ-н даргад түүхий хууль оруулж ирлээ гээд УИХ-ын танхимд бангадуулсан. 25 жил ажилласан салбарын хуулиа сайн боловсруулчих чадваргүй байна шүү дээ

Avatar

Монголхүү 2021-02-26 64.119.19.15

Гайгүй хүмүүсийг зөвлөхөөрөө сонгосон шиг байна. Амжилт хүсье! Монголчууд Та бүхнээс их юм хүлээж байгаа шүү!

Avatar

Зочин 2021-02-26 202.126.90.96

Uuriih ni frakts bag bdaggui um baihda

Avatar

Зочин 2021-02-26 122.201.21.25

Түвшинбаяр Манд элсээд жингогоо жийжээ,, херо баатар эцэг нэг дүүгээ нална гээд жингогоо бас жийжээ, Асса аль хэдийн жийсэн байна. Мөнхбаясгалан нь цёнзүүргүй яриагаа хаагаад С1 ээс бүр гарсан гэнэ. Жинго маань их ганцаардаж бна даа

Avatar

ДОРЖ 2021-02-26 192.82.64.214

АН-ын гишүүн, ЕӨӨК-*д зөвлөж байсан Түвшинбаяраар зөвлүүлнэ гэдэг Засуулсан, барьцаалагдсан эзэндээ үнэнч нохой шиг л харагдаж байна

Avatar

Зочин 2021-02-26 202.126.88.70

Энд бичсэн нь алдаа биш бол Ж.Энхбаяр гуай цэргийн нэгдсэн дээд сургуульд ганцхан жил суралцаад төгссөн гоц хүн бололтой.

Avatar

Зочин 2021-02-26 202.21.104.234

Жирийн хүний амьдрал ахуйг мэдэхгүй, дарга нарыг дагагчид бна, лав иргэдийн амьдралд тустай юм хийхчихнэ гэсэн хүн алга, гадаадын компанид ажилласнаар мундаг болчих уу. Ёстой амьдрал мэдэхгүй зөвлөгч нарыг сонгожээ

Avatar

Зочин 2021-02-26 139.5.216.145

ГОЛОМТЫН БАЯСГАЛАНГИЙН УЯАНЫ НОХОЙ АМУНДРАГААР ЗӨВЛҮҮЛЭХ ГЭНЭ х****а

Avatar

Зочин 2021-02-26 103.26.193.78

SO FUNNY

Avatar

Оюука муу биздээ минь!!! 2021-02-26 202.55.188.93

Манай улсын улс төр гэж муухан инээдмийн киноноос илүү гоё ш*** юмаа. Иймэрхүү улсуудаар зөвлүүлж бхаасаа яадаж б**с чинь улайхгүй бна уу тэ. Өөрөө эсвэл ийм мэдлэг муутай хоосон тойлгой юм уу??? Хариулаад өгөөч PLS!!!

Avatar

Хошин шог 2021-02-26 202.55.188.93

Энэ хүмүүс зөвлөөд бхаар туршлагатай хүмүүс мөн үү?Энхбаяр мэтийн хүмүүс улсаа яаж худалдах яаж улсын хөрөнгөөр тоглох зэрэгт л хамтарч зөвлөгөө сайн өгч чадах бх

Avatar

Псдаанууд 2021-02-26 202.55.188.93

Тэжээвэр гөлөгнүүдээ авчирсч дэргэдээ байлгаж хооллохгүй бол өлсөөд үхчихгээд бдг юм бх даа. Гайгүй яваа нэг нь чаваас гайтай бгаа хэдээ чирч гарын ганзганд хөлийн дөрөөнд хүргээд дараан шангаа авч суудаг Монголын бохир тогтолцоо. Энэ мэт ийм утгагүй зүйл бхгүй болохгүй бол ухаантай юм ярьсан ургашгүй албадаар ээлж дараалан удирдуулсаар бид хэзээч хөгжихгүй. Сонгууль болгоноор сайхан зүйл амлаж гарсан хойноо салаавч л авсаар бх болно ардтүмэн

Avatar

ахмад уурхайчин 2021-02-26 202.9.46.41

Ард түмэн маш их итгэл хүлээлгэж, хир ажиллах бол гэж санаа зовонгуй байгаа шүү. Дийлэнхи нь энэ сайхан залуучууд зорилготой зорилгодоо хүрэх хүсэл тэмүүлэл дүүрэн сайн ажиллана гэж харж байгаа. Зөвлөхүүдийн хуьд мэдээж сайн залуучуудыг авсан байлгүй. Ер нь дэргэдээ орон тооны бус ахмадын зөвлөлтэй байхад гэмгүй шүү. Ахмадуудад хэт хашир мохоо байдал байдагч амьдралын туршлагаараа мэдрэмжтэй байдгыг анхаарч үзээрэй. Амжилт хүсье.

Avatar

Зочин 2021-02-26 66.181.190.21

Түвшинбаяр гэлтгүй Оюун-Эрдэнэ жингийн илүүдэлтэй байж үхсэн ацааараа хүн амьтан уриалдаг юм

Avatar

Зочин 2021-02-26 136.52.101.186

Ug ni erdemted merged l zuvluj baimaar.. gadaadiiin uls turiiin alban tushaaltnuuudiiiin zuvluhuuud gej buuur neg hor ni gartsan nastai erdemten doctoruuud l baihiiin…’manaih gej… medkueee medkueee

Avatar

Зочин 2021-02-26 202.126.88.214

Enhbayriin Oros,angli hel 2 deed surguuli tugssun ntr ch dee hudlaa tal daa l yum shvv dee ! ES ni Harvard tugssun gedegt ni ch namiihan ni ergelzdeg. Berh ni l or too baih.
Alivaa surguuliig tuduus tudun ond suraltsaj tugssun gevel vnemshiltei bolno. Gants on zaasan bol notoi l gesen vgdee!

Avatar

123 2021-02-26 103.229.121.201

нэмж сайн зөвлөхүүд аваарай дандаа хууран мэхлэлтээр улс орныг авч явах боломжгүй

Avatar