Монголд үнэгүй хандивлах энэтхэг вакцин найдвартай юу? | News.MN

Монголд үнэгүй хандивлах энэтхэг вакцин найдвартай юу?

Монголд үнэгүй хандивлах энэтхэг вакцин найдвартай юу?

Монголд үнэгүй хандивлах энэтхэг вакцин найдвартай юу?

Дэлхийн эмийн сан хэмээгддэг Энэтхэг улс хөрш орнууддаа үнэгүй вакцин хандивлахаа зарласныг олон улсын ажиглагчид сайшаан магтаж байгаа билээ. Тэдний үзэж буйгаар “Вакцины ардчилал” хэмээн нэрлэсэн энэ үйлдэл нь цар тахлын эсрэг дэлхийн тэмцэлд бодит хувь нэмэр оруулах чухал ач холбогдолтой шийдвэр аж.

Энэтхэг энэ сарын 18-нд дотооддоо үйлдвэрлэсэн Covishield, Covaxin хоёр төрлийн вакциныг Азийн хэд хэдэн оронд илгээхээр болсноо албан ёсоор зарласан юм. Тус улсын Гадаад харилцааны яамнаас мэдээлснээр Монгол, Оман, Мьянмар, Филиппин, Бахрейн, Мальдив, Маврики зэрэг улсад 3.9 сая ам.долларын Covaxin вакцин, Бутан, Бангладеш, Афганистан болон Сейшелийн арлууд руу Covishield вакциныг даруй илгээхээр төлөвлөжээ.

Covishield гэдэг нь AstraZeneca компанийн Оксфорд их сургуультай хамтран бүтээсэн вакцинд энэтхэгчүүдийн өгсөн нэр бөгөөд Энэтхэгийн Пуна хотод байрладаг Ийлдэс судлалын хүрээлэнд үйлдвэрлэгдэж байгаа аж. Харин “Covaxin” нь Энэтхэгийн Bharat Biotech компани Үндэсний анагаах ухааны судалгааны зөвлөлтэй хамтран бүтээсэн вакцин юм. Тус вакцин нь хүн дээрх эхний хоёр шатны туршилтаа амжилттай давсан ч сүүлийн шатны туршилтаа хараахан дуусгаагүй байгаа билээ.

Энэтхэг улсын эм, вакцины үйлдвэрүүд дэлхийн нийт вакцины хэрэгцээний 60 хувийг хангадаг. Дэлхийн хамгийн том 10 гаруй үйлдвэрийн хагас нь Энэтхэгт байдаг билээ.

Covaxin хэрхэн үйлчилдэг вэ?

Энэтхэгийн төрийн санхүүжилтээр бүтсэн тус вакциныг 24 жилийн түүхтэй, 123 оронд 16 төрлийн вакцин бүтээн нийлүүлж байсан туршлагатай Bharat Biotech компани боловсруулжээ.

Covaxin бол уламжлалт аргаар бүтсэн вакцин аж. Өөрөөр хэлбэл, эл вакцин нь лабораторийн аргаар хүний биед аюулгүй болгосон буюу үхсэн SARS-CoV2 вирусуудийг хүний биед тарьж, улмаар тус вирусийн онцлогуудыг хүний дархлааны тогтолцоонд таниулах зарчмаар үйлчилдэг байна. Вакцинд агуулагдаж буй идэвхгүй вирусууд биед ормогц хүний дархлааны тогтолцоо түүнийг таньж тохирсон эсрэг биетүүдийг үйлдвэрлэж эхэлдэг. Тийнхүү идэвхгүй болгосон вирусуудыг Энэтхэгийн вирус судлалын үндэсний хүрээлэн гарган авсан ажээ.

Covaxin бусад бүх Covid-19-ийн эсрэг вакцинуудын адил хоёр тунтай. Тэрхүү хоёр тунг дөрвөн долоо хоногийн зайтай тариулах ёстой аж. Мөн вакциныг цельсийн 2-8 хэмийн дулаанд хадгалдаг нь тээвэрлэхэд хялбар болгож байгаа юм.

Bharat Biotech компанийн мэдээлснээр, одоогийн байдлаар тус вакцины нөөц 20 сая тун бий бөгөөд энэ оны сүүл гэхэд хоёр хот дахь дөрвөн үйлдвэртээ 700 сая тун үйлдвэрлэх зорилготой байгаа аж.

Ажиглагчид хэрхэн дүгнэж байгаа вэ?

Энэтхэгийн эрх баригчид энэ сарын 3-нд AstraZeneca/Oxford-ын Covishield вакцинд зөвшөөрөл олгохдоо дотооддоо бүтээж, үйлдвэрлэж буй Covaxin вакциныг зэрэг зөвшөөрсөн бөгөөд хоёр вакциныг ашиглан энэ сарын 16-наас бүх ард иргэнээ вакцинжуулж эхэлсэн билээ. Гэвч тус Covaxin вакцины эцсийн буюу гуравдугаар шатны туршилт дуусаагүй тул үр дүн нь тодорхойгүй байхад зөвшөөрөл олгосон нь ажиглагчдын эргэлзээг төрүүлж буй юм. Ихэнх ажиглагчдын анхааруулж байгаагаар Covaxin-ы хэр өндөр үр дүнтэй байх, ялангуяа коронавирусийн шинээр үүсч буй хувилбаруудын эсрэг хэр үйлчилгээтэй байх нь тодорхойгүй юм.

Энэтхэгийн эрх баригчид болон вакцин бүтээгчдийн зүгээс тус вакцинд зөвшөөрөл олгох бүрэн үндэслэл бий бөгөөд тус вакцин нь өндөр үр дүнтэйгээс гадна хүний биед аюулгүй нь батлагдсан хэмээн мэдэгдэж байгаа юм. Мөн вакциныг бүтээсэн Bharat Biotech компани Covaxin-ы үр дүнгийн талаар нарийн мэдээллийг хоёрдугаар сард тайлагнахаа амласан байна.

Эх сурвалж: BBC

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
18
БурууБуруу
10
ЗөвЗөв
7
ТэнэглэлТэнэглэл
3
ХөөрхөнХөөрхөн
2
ХахаХаха
1
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ГайхмаарГайхмаар
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

49 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Монгол хүн 2021-01-23 64.119.21.183

Энэтхэг улс өөрөө энэ вакцины үйлдвэрлэлийг зогсоогоод оросын "Спутник V" вакциныг дотооддоо үйлдвэрлэх асуудлаар Орос улстай хэлэлцээрээ эхэлцэн. ЗХУ буюу Орос улсын Монголын аж үйлдвэр, анагаах ухаан, боловсролд үзүүлсэн дэмжлэг гавьяаг 30-аад жил улс төрийн хэмжээнд үгүйсгэн "ардчисан" гэх АНУ-г дагаж дальчигнасан байдлаасаа болж тэнэг байдалд орсноо монголчууд одоо ойлгож байгаа болов уу??? Би хувьдаа орос вакцин тариулмаар бна.

Avatar

болор 2021-01-23 88.125.80.192

найдваргүй л байгаасай … энэ тэнэг монголчуудыг хурдан устгамаар бна.

Avatar

Mongol ulsiin irgen 2021-01-23 202.131.241.86

Ene vaktsiniig yaduu buurai uls ornuudad shahaj huniig turshiltiin harh bolgoj bga gej harj bn Why Hugjiltei ornii humuust hiihgui bgan bas l bodoh l heregtei zugeer l turshiltiin tuulai bolgoh yumaa Mongol uls hugjih bolomjtoi ulsiig neg hugjuulhiig husehgui bgaa nuhduud ni songogdood garaad bh shig bgan buur neg amin huwia hicheesen yumnuud udirdah yumaa herwee baktsiniig ard tumendee hiih gej bga bol vaktsiniig oruulj irj bgaa humuust ni ehleed hiih heregtei

Avatar

зочин 2021-01-23 66.181.183.167

хүний эрүүл мэнд бол энэ дэлхий дэхь хамгийн үнэтэй зүйл. Найдвартай вакцин авах хэрэгтэй дээ. Энэтхэг вакцинаар эхлээд 76-г тариулаад нэг сар ажигласны дараа тариулах уу үгүй юу гэдэгээ ард түмэн шийдэг ээ.

Avatar

Gremix 2021-01-23 103.229.121.194

Энэтхэгүүд их заваан писдакууд даа дэмий2 манайхаар бол яг хөдөөнийхөн хахахах

Avatar

zochin 2021-01-23 150.129.142.217

Exnii eeljind 76 xiilge.Ed naryn Enetxegtei xuivaldsan xuivaldaan. Enetxeg uls neg xuviin uildveriin xaana ch xuleen zovshoorogdoogui ul medegdex
mon turshiltyn xugatsaa ch boloogui muu vaktsinaaraa mongolyg turshiltyn tuulai xulgana bolgox gej bna. Mongolchuud delxiid zoshoorogdoogui vaktsin xiilgexgui.

Avatar

ХН 2021-01-23 202.179.24.242

ЭНЭ ГАРАГ ДЭЛХИЙД 200 ОРЧИМ УЛС ОРОН БАЙХ. 50-60 ОРЧИМ НЬ ТАСАРХАЙ ХӨГЖИЖ. 70-80 ОРЧИМ НЬ АМЬТАЙГАА. ҮЛДСЭН 70-80 ОРЧИМ НЬ ҮГЭЭГҮЙ ЯДУУ ГУЙЛГАЧИН. АРЧААГҮЙ АЖИЛГҮЙ . ТЭДНИЙ МАНЛАЙД НЬ МОНГОЛ ОРОН ЯВАХ…. 3,0 САЯ ХҮНИЙХЭЭ 1,0 САЯД НЬ ВАКЦИН ХИЙХ БОЛЖ ГЭНЭ Л ДЭЭ. ДЭЛХИЙН БҮХ УЛСААС ГУЙЛГАЧИЛААД ШААЧИХНАА… УГАНДА ГЭЖ УЛСТАЙ УРАЛДААД ГУЙЛГАЧИЛНА. … МӨНХ ХӨХ ТЭНГЭРИЙН ҮР САД ЭРЭЛХЭГ ДАЙЧИН АГУУ ГҮРНИЙ ХОЙЧ ҮЕ. ДЭЛХИЙГ ӨӨРЧИЛЖ УДИРДАЖ ЯВСАН ТОМ ҮНДЭСТЭН …. ИНГЭЖ ВАКЦИН АВЧРААД ХЭРЭГГҮЙ ЭЭЭ.

Avatar

Зочин 2021-01-23 139.5.219.96

Индра Ганди … колончлогчдын булайг дэлгэж эм эмнэлэг салбарын змгэгийгтмэдэрсэн бас хөгжүүлсэн…?

Avatar

Уншигч 2021-01-23 103.229.123.131

Сайн л биздээ. Эдийн засагт хэмнэлттэй. Хэрвээ тусламжийн үнэгүй вакцинд эргэлзээд байвал үнэтэй газраас нь худалдаад аваад өгчихөөч.

Avatar

хуульч 2021-01-23 88.125.80.192

та нарыг юугаар тарьсан ч яахав дээ. найдваргүй байх тусмаа л сайн. хурдан устаж үгүй бол л доо.

Avatar

zochin 2021-01-23 142.114.4.127

Энэтхэгүүд гадаадад аль л бие амар мөнгө олох гэсэн залхүү, атаач хэрүүлч ,барьцаач тийм л улс байдагшдээ тэр улс орондоо байдаг нь хаашаа юм??? бодоход тэгээд үндэстнээрээ өөдөлдөггүй байхоо

Avatar

zochin 2021-01-23 142.114.4.127

Энэтхэг, энэ олон жил өөдлөхгүй л байгаа улс даа?

Avatar

zochin 2021-01-23 142.114.4.127

Эрүүл мэнддээ бол мөнгө зарах л хэрэгтэй, үнийн хямдыг харсан нь харагдаж байна Монголчууд бол Энэтхэгээс гэвэл хийлгэхгүй дээ. Дулаан газрын вакцин тэгээд юу ч болоо билээ.

Avatar

zochin 2021-01-23 142.114.4.127

Ард түмнээ сонсодгүйн гай! Энэтхэгээс гэвэл хэн ч хийлгэхгүй дээ!

Avatar

zochin 2021-01-23 142.114.4.127

Ойр хүйтэн сэрүүн амьдралын нөхцөлөөр дөхүү Оросын вакцин л дээр !!! Энэтхэгээс авчраад дэмий зардал хэнч хийлгэхгүй, устгах хэрэг гарна!!!

Avatar

zochin 2021-01-23 142.114.4.127

Очиж очиж Энэтхэгээс !!! шуудхан хэлэхэд үнэ өртгөнд нь болсон харагдаж байна, тэнд бүх зүйл хямд байдаг, хамгийн хямд ажиллах хүчтэй түүнээ дагаад чанар стандарт хамгийн сул газар, газар ч гээд яахав ерөөсөө л хүмүүс нь залхуу тийм л үндэстэн, тэр олон сая хүнээс хөдөлмөрлөөд нэг олимпын медалч авчих ч хүн гардаггүй!!!

Avatar

zochin 2021-01-23 142.114.4.127

Бусад нь ч дүүрч Энэтхэгээс бол үгүй шүү!!!!

Avatar

M 2021-01-23 66.181.191.42

Enetxeg vaccinuud naidvargui gedeg ni todorxoi baina. Bicheed baigaa ene ulsuud ni avaad Saya sayar niiluuldeg gej bichigddeg gej oilgogdoj baina. Mongol turshiltin uls boloxtoigoo tulaagui baimaar yum. Gazrin tosni uildverin zeelig enetxegees avax bish manai kompaniud uursduu niileed xurungu oruulalt xiixgui yasan yum be. Covidin yeir xynee doromjilson geed uchnuun gadaad medee garlaa. Ingej xudlaa magtaad baimaargui baina.

Avatar

Зочин 2021-01-23 149.74.112.49

Hamgiin tvrvvnd Battulga, Hvrelsvh nar tariulag. Manai erh darhtai, turiin tomchuul tednii hamaatan sadan Pfizer hiilge ee. Hvn amyn 5 huvid aa ene vaktsinyg zahialchihsan bgaa sh dee

Avatar

Зочин 2021-01-23 176.31.239.78

! Шилдэг эротик клубт тавтай морилно уу — https://tinyurl.com/y9mh59ld

Avatar

Зочин 2021-01-23 66.181.161.107

Дэлхийн эрүүл мэндийн байгууллага вакцин үйлдвэрлэдэг орнуудад хандаж дархлаа сайтай. өөрийн орны залуу хүмүүсийг тарихыг зогсоож буурай орнуудын архг хуучтай өндөр настан эмнэлгийн ажилтнуудад вакцинаа хүргэ гэж зөвлөсөн юм шиг билээ Тиймээс манайМонголд сэтгэл гаргаж байгаа байхаа дандаа хардаж муу санахд яах вэ

Avatar

Зочин 2021-01-23 202.179.25.73

Хамгийн буурай орнууд авахын байна . Тэрэнд нь Монгол багтжээ. Kkkkk

Avatar

Эргүүү 2021-01-23 202.126.88.59

Чи өөрийгөө их өндөр хөгжилтэй оронд амьдраад байна гэж бодоо юу мал ааа

Avatar

Монгол 2021-01-23 202.55.188.107

Одоо 20 хон саяыг үйлдвэрлэчээд байдаг тэгсэн хэрнээ өөрийн улсын нийт хүн ам тэрбум 700 сая байдаг угтаа өөрийн улсын хүн амын хаан нь ч хүрэхгүй вакцин үйлдвэрлэчээд өөр бусад улсад хандивлаж байна гэдэг ч дээ нэг их ч сайн зүйл биш байх даа …ер нь вакцин авлаа гэж бодоё тухайн улс нийт хүн амынхаа тоог бүрдүүлж вакцинжүүлж байж түүн нь тэр улсын нийт хүн амд яаж нөлөөлж байгааг мэдэж байж дараад нь бусад улс оронд өгдөг юм биш үү …

Avatar

Зочин 2021-01-23 58.123.56.14

Энэтхэг эхлээд маниус хийж туршаад гайгүй бол өөрсдөдөө хийх нь монголчууд шал тэнэг болохоор юм мны бай болох нээ амиа бодёо

Avatar

Зочин 2021-01-23 58.123.56.14

Генд нөлөөлж бид нарыг устгах юм хийсэн юм биш биз

Avatar

Зочин 2021-01-23 41.203.88.58

Туршил нь дуусаагүй байхад авахаар болсон гэсэн чинь юу гэсэн үг вэ? Тэгээд 2 сард тайлан нь гарна ч гэх шиг

Avatar

Зочин 2021-01-23 192.82.68.98

MANAID ASTRA ZENICA VACCINE BISH COVAXIN GEDEG DOTOODIIN BHARAT BIOTECH UILDVERIIN VACCINE ORJ IREH GEJ BAIGAA YUM BNA. IIM BAIHAD ZASAG YAGAAD ASTRA ZENICA VACCINE GEJ HUDALAA MEDEELEL EGEED BAINA VE? ENE VACCINE DOTOODDOO TARIAD MASH IH HUNDRELD ORSON GESEN. ARD TUMENDEE HUDALAA MEDEELEL EGEHEE BOLINO UU.

Avatar

Зочин 2021-01-23 203.91.115.49

Бид яах вэ Бидний төлөө нойр хоолгүй зүтгэж тэтгэвэрийг минь 500 мянга болгож өгөх гэж байгаа 76 даа хамгийн түрүүн вакциныхаа дээжийг хүртээж хийe дээ

Avatar

76 2021-01-23 199.7.157.26

Бид 76 аль хэдийн 100 хувийн баталгаатай вакцин хийлгэчихсэн

Avatar

New York oos 2021-01-23 67.81.184.102

Enetheg Angliin Astra zenika vaccine Mongold niiluulj bgaa ni az.Mongolchuud duugui bugd hiilgesen ni hojino
End New York t vaccine bhgui oldohgui tasarsan geed tire zogsood b.a

Avatar

Зочин 2021-01-23 66.181.190.229

76 -д болон Ордноор тариад туршаад үзхүү,

Avatar

zochin 2021-01-23 68.174.151.151

Ordniihoniig Mongold hamgiin chuhal ajiltai humuus gej uzdeg uchraas hamgiin turuund hiilgeh humuus.

Avatar

Зочин 2021-01-23 202.21.108.59

Энэтхэгийн эмнүүд нь л лав үйлчилгээ муутай байдаг, тэгээд ч халуун, чийглэг орны эм, вакцин Монголд тохирохгүй.

Avatar

Зочин 2021-01-23 192.82.71.247

Вакциныг сайн муу гэж хэлэх эртэднэ. 10-20 жилийн дараа л үр дүн нь мэдэгдэх байх гэж бодож байна. Тэгэхээр гал намдаах түр зуурын эм гэж бодох хэрэгтэй.

Avatar

pkxny 2021-01-23 202.179.21.249

дандаа ядуу авилгал ихтэй орнуудын иргэд дээр турших нь дээ.!!!

Avatar

Зочин 2021-01-23 192.82.71.106

Тэгж л таарна.

Avatar

зочин 2021-01-23 122.201.31.248

Эхлээд вакцинжуулалтаа хийчихээд дараа нь үр дүнгээ мэдээлнэ гэдэг чинь туршилт гэсэн үг.

Avatar

Зочин 2021-01-23 122.201.31.248

Эхлээд вакцинжуулалтаа хийчихээд үр дүнгээ дараа нь тайлагнана гэдэг нь бидэн дээр туршилт хийнэ гэсэн үг биз дээ.

Avatar

Зочин 2021-01-23 202.126.89.129

Эхлээд 76 өөрсдөө хийлгэж байгаагаа тв.р шууд дамжуул

Avatar

Зочин 2021-01-23 103.57.94.162

Кк. Тарианы ус тариулчихна аа.

Avatar

turshilt boloh wiide 2021-01-23 66.181.161.91

Dandaa asuudaltai ulsiin ners baina waktsin ilgeeh gej bga ulsuud ni manaih bas baina

Avatar

ДАХИН ЭРГЭЦҮҮЛ 2021-01-23 202.55.188.33

ЯМАР Ч УЛС ОРОН ЭХЛЭЭД ӨӨРИЙН ХҮН АМАА ГҮЙЦЭТ ВАКЦИНЖУУЛЖ БАЙЖ БУСАД УЛС ОРОНД ИЛҮҮ ГАРСАН ВАКЧИНАА НИЙЛҮҮЛЭХ ТУХАЙ ЯРИНА ШҮҮ. ЕР НЬ ЖААХАН БОДОЛТОЙ СУДАЛГАА ТООЦООТОЙ, ЭРСДЭЛИЙГ БОДОЛЦОЖ, ЭРДЭМТДИЙНХЭЭ ҮГИЙГ СОНСОЖ, ОЛОН НИЙТЭЭРЭЭ ХЭЛЭЛЦҮҮЛЖ БАЙЖ ЯМАР ВАКЦИНЫГ СОНГОХ ВЭ ГЭДГЭЭ ШИЙДЭХ НЬ ЗӨВ. ТЭРНЭЭС БИШ ГАНЦ НЭГ ТОМ ДАРГА НАР ОЛОН ТҮМЭНД ОНОО АВАХ ГЭЭД ӨӨРИЙНХӨӨ ДУРААР АЛЬ НЭГ ВАКЦИНЫГ ШУУД ЗАХИАЛЖ АВАХ НЬ МАШ ЭРСДЭЛТЭ АЛХАМ ШҮҮ. 10, 20, 50, 100, ХЭДЭН ЗУУН ЖИЛИН ДАРААХ ХҮН АМЫН ЭРҮЛ БХ АСУДАЛ.

Avatar

Зочин 2021-01-23 103.212.119.192

Туршилт

Avatar

Зочин 2021-01-23 202.55.191.130

vaktsin irehiig huleeseer bgad heduulee uheed duusah blgui

Avatar

zochin 2021-01-23 202.126.90.132

doorhi sanaag 100 huvi demjij bba , turshih gej bgaa bol ehleed shiidber gargagasad olnii omno hiilgej ulger duurial bolog heregtei

Avatar

wakzin 2021-01-23 66.181.161.73

hurelsuhiig ehleed tari gehdee unegui ogch baigaa yumch hetsuudee

Avatar

Зочин 2021-01-23 202.55.188.101

Enetheg vaccine avah bol ehleed darga nar maani olnii umnu hiilgej haruulah yostoi

Avatar

Zochin 2021-01-23 68.174.151.151

Uneheer avya gej baigaa bol darga nar TV-iin ekranii omno tariulj TV-eer uzuul. Tegehgui bol hen itgeh yum be!!!!!!!!

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж