30 мянган орон сууц эзнээ хүлээсээр | News.MN - Мэдээллийн эх сурвалж

30 мянган орон сууц эзнээ хүлээсээр

Хуучирсан мэдээ: 2016.03.29-нд нийтлэгдсэн

30 мянган орон сууц эзнээ хүлээсээр

Эрэлт нийлүүлэлт алсарсаар, элгээрээ мөлхөхөд ойрхон байгааг барилгын салбарынхан дурдлаа. Ийм нөхцөл удаан үргэлжилбэл барилгаа барин, кранаа хөдөлгөх компани тоотойхон болох нь хэмээн  барилгын салбарынхан учирлаж байна. Өнөөдөр болсон “Барилгын салбарын эрх зүй ба зах зээл” уулзалтын үеэр салбарынхан ийнхүү хэлэлцлээ. Барилгаа барьчихсан ч худалдаад авах хүнгүй 30 мянган айлын орон сууц энэ салбарт бий. Гэвч ипотекийн зээлд нөхцөл нь хүрэхгүй, эсвэл урьдчилгаа буурах сургаар худалдан авалтаа хойшлуулсан иргэд нөгөө талд нь зогсчээ. Гэтэл үүн дээр нэмээд улс төрийн шоу, сонгуулийн сурталчилгаанд автсан иргэд өнөөдөр хийх худалдан авалтаа маргааш руу шилжүүлж буй нь нөхцөл байдлыг улам дордуулж буйг салбарынхан ярилаа.

Эрэлт, нийлүүлэлт алсарч буй бас нэгэн шалтгааныг иргэдийн “бодит эрэлт”-ийг нарийн тооцоогүйтэй холбон тайлбарлалаа. Тухайлбал, ипотекийн найман хувийн хүүтэй зээлээр орон сууцанд орох боломжтой 21 850 өрх бий гэх судалгаа байна. Гэвч зээл хөөцөлдөөд, бичиг баримтаа бүрдүүлээд явахаар нөгөө 21 мянга гаруй өрхийн 8768 нь л шаардлагад нийцэхээр байгааг судалгааны байгууллага тодорхойлжээ. Гэтэл нөгөө талд 40 451 өрхийн орон сууц зах зээлд бэлэн байна.

Ингээд бодоход орон сууц авах бодит эрэлт найман мянга гаруй. Харин нийлүүлэлт 40 мянга гаруй болж таарч байна.

Ийм нөхцөлд барилгын компаниуд тэсэж үлдэхэд хүнд болсон гэдгээ учирлаж, төр засгаас зохистой арга хэмжээ авахыг хүсч байна.

Эрэлт нийлүүлэлт холдож буй бас нэгэн шалтгаан нь орон сууцны м2-ын үнийн асуудал. Иргэдийн 70 хувь нь 1.8 сая хүртэлх төгрөгийн үнэтэйгээр орон сууц авах боломжтой байна. Иргэдийн бодит чадамж нь 1.8 сая хүртэлх төгрөг байхад ийм үнэтэй орон сууц 18 хувийг л эзэлж байгааг судалгааны байгууллагынхан дурдлаа.

Өнөөдрийн байдлаар орон сууцны дундаж үнэ 2 058 452 төгрөг. Нийслэлийн Хан-Уул дүүрэгт хамгийн өндөр буюу 2.4 сая  төгрөг, харин Баянгол дүүрэгт 1.9  сая төгрөг, Баянзүрх, Сүхбаатар дүүрэгт 1.7 сая төгрөг, Сонгинохайрхан дүүрэгт 1.5 сая төгрөг, Налайх, Чингэлтэй дүүрэгт 1.1-1.2 сая төгрөгийн хооронд үнэтэй байна.

Ийнхүү борлуулагч, худалдан авагч хооронд үүссэн олон тулгамдсан асуудлыг хэрхэн шийдвэрлэх вэ гэх асуудлыг салбарын яаманд тавилаа.

Ямартай ч иргэдийн зүгээс ойрын хоёр жилд орон сууцанд орох хүсэлтэй. Мөн 83 хувь нь ипотекийн зээлээр орон сууц авах хүсэлтэй гэдэг нь судалгаагаар харагджээ. Ийнхүү эрэлт өндөр ч, эдийн засгийн чадамжтай нь ховор байгаа нөхцөлд нийлүүлэлттэйгээ уяхын тулд шат дараалсан арга хэмжээг эхнээсээ авч байгаа гэлээ. Эхний ээлжид найман хувийн хүүг бууруулж, шат дараатайгаар арга хэмжээ авна гэх тайлбарыг салбар яамнаас өгч байна.

Б.ЗОЛЗАЯА

ЗУРАГЛААЧ: Ц.АРИУНБОЛД

 

"Болор дуран"-аар шалгав.

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

zochin 2016-03-29 182.251.251.16

yu gej 1,2 sayar avahiin be chanar ni muu teged ch 700-800 myanga.n hoorond une baival yu ym gehees mongol hunii avch bgaa tsalingaa bodood uzeech yaj naad une chin tohiroh be dee denduu utgagui avtsaldaa muutai ym hiisen uchir.s ingej buh taldaa erged asuudal chin hunderch bgan

zochin 2016-03-29 202.131.225.147

barilgiin m2-iin une buruu sudalgaa bna chingeltei duuregt 1.2 say gesen une haana ch baihgui iim hariutslagagui medeelel hiij bolohgui arga hemjee avah heregtei olon niited hudlaa medeelel gargaj bgaa ulsuudad..

zasss 2016-03-29 103.229.121.253

BARILGIINHAND YAMAR CH BURUU BHGUI TEE 1 M2 NI 2200.000 BH ENGIIN UZEGDEL UU SDAAKUUDAA. MAL BOL ALAAD IDCHIHSEN

ZASSS 2016-03-29 103.229.121.253

DAMPUURAAAD ZAILAACHEE. TA NAR SHIG BARILGIINHANTAI BSANAAS BGAAGUI NI DEER.

zasss 2016-03-29 103.229.121.253

YAAANAA ICHIJ UHEESEE ENE DEER YARILTSLAGA UGSUN SDAAKUUD

Зочин 2016-03-29 122.201.31.33

Завсар л гарвал үхэх гэж байгаа юм шиг шавар цемент овоолчихоод, одоо болохоор барилгын салбар хэцүүдлээ барилаа гээд байхын.

irgen 2016-03-29 163.239.38.51

Yaduu ard tumenteigee medehgui yun ch ih oron suuts barisiin, odoo yay gehev de.

vnen 2016-03-29 202.131.225.147

Mungutei hvmvvs l barilgiin salbart baigaa chanar muutai barilga barichaad tvvniigee irgeded undur vnetei zarj ashig oloh gesen sanaa ni bvtehgvid hvrch bain. Zeeliin nuhtsul ali boloh bolomjtoi irgen bvr avch chadah nuhtsultei bolgoh mun vne hamgiin dood tuvshind buurah hvrtel bair avahgvi bsan ni deer gej bodoj bn. Mun ajliin bair bolon tsalingaa nemj baij l irgen orlogtoi blj bj l avna shvv dee.

ногоочин 2016-03-29 103.26.195.128

1995 онд манжингийн үнэ хадаж бараг 5 дахин нэмэгдэж 600 тө. болсон. Тэгэхэд хавар нь маш олон хүн зөвхөн манжин тарьсан. Ингээд маш их манжин ургуулаад зарах гэсэн чинь үнэ нь унаад 60 төгрөгөөр ч авах хүнгүй болсон байлаа. 30 000 орон сууцыг сайн хямдруулж борлуулахгүй бол моралийн илэгдэлд орж, бүр хэнд ч хэрэггүй балгас болно байх шүү, байрны эзэд ээ!

Soongo 2016-03-29 122.201.21.238

Иргэд минь битгий л аваарайдаа. Төр ямар ч буруугүй. Хамаг мөнгөтэй хүмүүс нь барилгын салбар ашигтай гээд л анхнаасаа төлөвлөгөөгүй хэн дуртай нь барилга барьсан, чанар манар огт хамаа байхгүй, айрмаар үнэтэй, ард иргэдээ орон сууцанд оруулья гэсэн сэтгэлээр биш,. Битгий ав. Үнээ унагааж өгнө үү хэнд хамаатай. Үнэхээр иргэдээ бодвол үнээ буулгавал л иргэд авна. Үнийг нь бутал нь битгий ав

yun dawarsan garuud mudakuud ve 2016-03-29 104.228.158.165

songuuli, monguuli, amlaltuudaas hudaldan awaltaa hoishluulaagui ee, zeeliin huu 5 huvi bolohiig ch unendee neeeg ih huleegeegui. Bairnii une chin zah zeeliin bodit unees het undur, hursun deer buuh ni ***** hel agaar mandal ruu orj irehgui bgaa uchraas humuus avch chadahgui bna, delhiid hamgiin baga tsalintai ornii irged undur hugjiltei ornii unerr yaaaaaj bair awahiim be, barilga chin ta nariin huviin business, huviin business huviinh l bh uchirtai, bitgii zasgaas ih yum shaardaad bai. Er ni barilgaiin salbar dampuurch bj l boditoi shudargaar ajillah bh shuu.

fgt 2016-03-29 150.129.143.30

Судалгаа буруу бна. Ажил олдохгvй, олсон ч цалингаас цалингийн хооронд амьдардаг улс зээлээр амьдарч чадахгvй. Одоо зээлтэй хэд нь эхнээсээ зээлээ толж чадахгvйд хvрч бгаа. Ажлын байр нэм!!

Зочин 2016-03-29 103.229.123.118

Үнээ буулгах хэрэгтэй. Дэндүү үнэтэй бна шүүдээ. М2- 1500000-2000000 болголдоо тэгвэл бүгд авна шүүдээ.

зочин 2016-03-29 103.229.122.156

Юу төрөөс нэхээд байгаа юм бэ,Барилгынхаа үнийг буулга,Зах зээлийнхээ хуулиар амьдарч сурах цаг нь болсон,Дампуурах нэг нь дампуураг,Энэ л нөгөө чөлөөт өрсөлдөөн биз дээ,Хөөсөрсөн үнэтэй байрыг ард түмэн худалдаж аваад сар бүр хэмжээнээсээ хэтэрсэн өрийн дарамттай зовж амьдрах ёстой юм уу,Бид бодит үнэтэй байр худалдаж авмаар байна шүү,Хэн нэгэн шуналтны хэд дахин нугалж ашиг олохыг санаархсан орон сууцыг ард түмэн нуруун дээрээ үүрч борлуулж өгөх ёстой гэж үү,Арай ч тэгж болохгүй байх,Бодит үнээрээ зар эс тэгвээс дампуурлаа эдэл,

Хүрлээ 2016-03-29 203.91.115.37

Зах зээлийн зарчимаар үнэ хямдарч худалдан авагч олширох л ёстой шүү дээ. Иргэд өндөр үнэтэй байр авах чадваргүй гээд төр авч өгөлтэй биш дээ.

Зочин 2016-03-29 202.179.31.83

БАРИЛГЫН САЛБАРААС ТӨРСӨН ТЭРБУМТАН ГЭВЭЛ ТРАМП МЭТИЙН ЦӨӨХӨН ХҮН Л БАЙГАА. ГЭХДЭЭ ДЭЭГҮҮРТ ОРОХ ТЭРБУМТАН БОЛ БИШ ШҮҮ ДЭЭ. МАНХЕТТАНЫ ТЭНГЭР БАГАНАДСАН БАРИЛГУУДЫН ЭЗЭН ГЭХЭД ХӨРӨНГӨӨРӨӨ ХЭДЭД ЖАГСАЖ БАЙНА ХАРАХ ХЭРЭГТЭЙ. МАНАЙХАН БАРИЛГЫН САЛБАРЫГ БАЯЖИХ САЛБАР ГЭЖ ОЙЛГООД БҮГД ХОШУУРААД ХУДАЛДАН АВАХ ЧАДВАРГҮЙ АРД ИРГЭДИЙГЭЭ ЮУГААРАА ТЭР БАЙРЫГ АВ ТӨЛ ГЭЭД БАЙГАА ЮМ. ОДОО ҮНЭЭ БУУЛГАХААС ӨӨР ЗАМ БАЙХГҮЙ Ш ДЭЭ.

Зочин 2016-03-29 43.242.243.44

Unee buulga tegvel avlaa

Зочин 2016-03-29 122.201.22.11

эдийн засаг эргэж мөддөө өндийхгүй, одоо АН-ыг хөөх үлдлээ

Зочин 2016-03-29 184.188.140.11

Ипотекийн зээл яг сонгуулийн дараа асар том санхүүгийн хямралыг Монголд авчирна гэдгийг энд хамгийн түрүүнд хэлье.... З. Энхболд гэх энэ атигар нөхөр ард түмний өчүүхэн хэрэгцээ нь дээр тоглолт хийж ард түмнийг басамжилсан нүдээр харж, хөөсөрсөн борлогдохгүй байгаа байрыг дахин хөөсрүүлэхээ болиооч гэж чангаар хэлмээр байна..... АН л 16 оны сонгуулиар амьтай голтой тэсч үлдэж байвал ард түмний эрх ашиг хөсөр хаягдсан ч хамаагүй гэж үү? Асудал ипотекийн зээлийн хүүнд байгаа юм биш хөөсөрсөн байрны үнэд байгаа юм гэдгийг энэ атигар нөхөр олж харахгүй байнагэж үү ? Ипотек 5 хувь болох л юм бол дагаад бүх бараа бүт-ний өсөж инфляци 2 оронтой тоонд хүрнэ. Ер нь бол инфляцийг Монгол банк дарсан юм биш Монголын төр, банкны буруу бодлогын хар гайгаар эдийн засгийн гүн хямралын улмаас ард иргэдийн худалдан авах чадвар эрс буурч инфляци нэг оронтой тоо руу орж дефляцийн шинж тэмдгүүд үүсч эхэлсэн юм гэдгийг 10-р ангийн хүүхэд ч ойлгохтойгоо байна.....Энэ зээлийг ард түмэн улстөржүүлээгүй, харин ч яг одоо төрийн бүх шатанд эрх барьж байгаа нам нэг атигар биетэй нөхрийг гадаад руу дэмий сэлгүүцэж, худал хошгируулах гэж хар машины хүчээр дээд суудалд аваачсан гэдгийг тэнэг ч хүн мэдэхтэйгээ байна. Монголын ард түмэн өнөөдөр юунд дургуйцээд байна вэ гэвэл, төр засаг нь эрээ цээргүй хувийн бизнесс руу хутгалдан орж өөрсдийн борлогдохүй байгаа хөөсөрсөн үнэтэй байрыг ард түмэнд бүх насаар нь өрийн дарамтанд өгөх гэж байгаад ард энд дургуйцлээ илэрхийлж байгаа юм. Тиймдээ ч ард түмний нэгээхн хэсэг энд эсрэг сэтгэгдэл бичиж байгаа юм шүү гэдгийг энд зарим хүмүүс ойлгоосой. Ипотекийн 8 хувийн зээл хамгийн анх өөрөө улс төрийн зорилгоор гарч ирсэн эд. Цаашид ч улс төрийн зорилгоор л үүнийг ашигласаар байх болно. Ард түмэн өнөөдөр юуг хүсэж байна вэ гэвэл бодит зах зээлийн үнэ өртөгтэй, чанартай, хүн амьдрах эрүүл орчин бүрдсэн орон сууцыг ямар нэгэн нам, бүлэлглэл, компанийн дарамт, шахалтгүйгээр, үнэ нь ахиж хэзээ унах бол гэсэн айдсгүйгээр авахыг л хүсэж байгаа юм. Өнөөдөр яагаад нэг ч улс төрч, нэг ч нам орон сууцны үнийн хөөсрөлийг ярихгүй байна вэ? Орон гаран ухаантай, ард түмнийг юу ч мэдэхгүй мал гэж боддог нөхдүүд энэ нам гэх МАНАН, МАХН,ИЗН, ХҮН-д л байна. Хэрэв ард түмэн мартаагүй бол анх 2012 онд МАН ипотекийн зээлийг 6 хувь болгож, зөвхөн анх удаа байр авч хүмүүст өгч эхлэхэд АН-хан 6 хувь бол хэзээ ч бүтэхгүй, ийм байж болохгүй гэж эсэргүүцээд болиулсан түүхтэй юм. Одоо болохоор бүр 5 хувь болгох боломжтой гэж ард түмний тархи угаасан мэдэгдэл хийж байна....Байрны үнийн хөөсийг хагалахгүй гэж энэ дээр байгаа луйварчид мөн ч их тэмцэж байна даа, уучлаарай та нарын санаснаар болохгүй гэдгийг мэргэжлийн судлаач хүний хувьд хэлчихье. Нэмэгдэхүүний байрыг хичнээн ч солиод нийлбэр өөрчлөгдөхгүй гэдгийг тэнэг хүн ч мэдэхтэйгээ байна, яг одоогоор ипотекийн хүүгээс илүүтэйгээр байрны үнэ гэдэг зүйл өөрөө хамгийн гол авч үзэх ёстой шалгуур нөхцөл болчихоод байна. Байрны үнийн хөөс хагарахгүйгээр хүү бага хэт хөөсөрсөн үнэтэй байр аваад ямар ч ашиггүй шүү дээ..... Яг үнэндээ ипотекийн зээл юунаас болж зогсон вэ гэвэл, ямар ч тооцоо судалгаагүй олгосон ипотекийн зээл нь байрны үнийн хөөсрөлийг бий болгож эргээд энэ нь эдийн засагт асар том хөөс үүсгээд одоо тэр хөөс нь хагарчих гээд барилгын болоод банкны бизнес эрхэлдэг Монголын луйварчдыг өмдөнд нь чацга алдуулахад хүргэж байгаад гол асуудал нь байгаа юм. Тэрнээс биш яг одоо ипотекийн зээлээс илүүтэйгээр байрны үнийн хөөс хэзээ хагарч нийт ард түмэн бодит зах зээлийн үнэ ханштай байрыг бэлнээр болон зээлээр ямар нэгэн авилгалгүйгээр, дараа нь ахиж үнэ нь унах вий гэсэн айдасгүйгээр авч чадах уу гэдэг асуудал олон түмний санааг зовоож байгаа юм аа. Эдийн засагч, судлаач хүний хувьд асуудалд обьектив талаас нь хандаж, эрүүл саруул дүгнэлт хийвэл доорх зүйлийг хэлж болохоор байна. Нэгдүгээрт ипотекийн 8%-н зээл гэж өөрөө юу вэ? Гол зорилго болон гаргах болсон шалтгаан нь юу байсан вэ? Ерөнхийлөгчийн сонгуулиар Ардчилсан Нам Элбэгдоржийг 2013 онд ямар ч үнээр хамаагүй улайран гаргаж ирэхийн тулд ипотекийн 8%-н зээл гэгчийг бодож олж, яг Ерөнхийлөгчийн сонгуулийн санал хураалт болохоос 20-оод хоногийн өмнө түүхий шийдвэр батлан гаргасан юм. Уул нь бол ипотекийн 8%-н зээлийн гол зорилго нь бага дунд орлоготой өрхийг дэмжих замаар УБ хотын утааг бууруулах гэсэн 2 гол зорилготой байсан. Гэвч энэхүү зорилгоо огтхон ч хангаж чадаагүйгээр үл барам орон сууцны үнийг хөөсрүүлснээс одоо барилгын салбар мөн банкны салбар элгээрээ мөлхөж эхэлж байна. Өөрөөр хэлбэл ямар ч тооцоо судалгаагүй, шударга бус шийдвэр өөрөө эдийн засгийг боомилсон болно. Ипотекийн 8%-н зээлийн хамгийн гол ололт гэвэл санал луйварддаг машинаар элбэгдорж дахин сонгогдож, барилгын компани, банкныхан болоод үл хөдлөх хөрөнгийн компани, ченжүүд 2.5 триллион төгрөг буюу ойролцоогоор 1.25 МИЛЛИАРД доллараар гараа угаасан болно. Түүгээр үл барам ипотекийн зээлийн бас нэг давхар гол зорилго нь иргэдийг намын (МАНАН, МАХН-н) болоод банкны дарамтанд бүх насаар нь байлгах гэсэн Монгол Улсын Үндсэн Хуулийн Хүний Эрхийн тухай зүйл заалтыг ноцтой зөрчсөн зорилгыг агуулж байсан болно. Энэ нь ч өөрөө бодит үнэн гэдэг нь өдөр ирэх тутам тодорхой болсоор байна. Асуудлыг зөвхөн нэг талаас нь харж бичиж байна гэж хүмүүс намайг шүүмжилж магад. Ипотекийн зээл өөрөө ард түмэнд хэрэгтэй юу ? Мэдээж хэрэгтэй, ганц ипотек гэлтгүй бусад төрлийн санхүүгийн зээлийн үйлчилгээ ард түмэнд агаар ус шиг хэрэгтэй. Гэхдээ хамгийн гол нь эдгээр санхүүгийн үйлчилгээ нь иргэдэд жигд, тэгш хүртээмжтэй, шударга, эрсдэл бага байх ёстой. Ипотекийн 8%-н зээл нь эдгээр шаардлага нөхцлийн алиныг нь хангаж чадаагүй болно. Нийгмийн тодорхой нэг хэсэг шинэ болоод хуучин байранд орсныг үйгүйсгэхгүй, гэхдээ эд бүгд хөөсөрсөн үнэтэй байрыг бүх насаараа банкны болоод намын дарамтанд орж авсан гэдгийг хүмүүс одоо л ойлгож байна. Найман хувийн зээл гарснаар орон сууцны үнэ 50-200 хувиар шууд өссөн. 2013 оны 4 сард дунджаар шинэ байр мкв нь 1,5 сая хуучин байр 1 сая байсан бол тус бүрийн үнэ 2-оос 2,5 сая хүртэл хөөсөрсөн. Яг үнэндээ бол 8%-н ипотекийн зээл анх удаа бодит эзэддээ очсон нь “Буянт-Ухаа-1” хороолол дээр байлаа бусад нь бол дан үл хөдлөхийнхөн болон байрны ченжүүдэд очиж байсан юм шүү. Ер нь бол нийт 8%-н ипотекийн зээлийн 20 хувь орчим нь жинхэнэ зорилтот бүлэгтээ очсон, бусад нь бол дан 2 дахь 3 дахь байраа авч байгаа, ах дүүгийнхээ байрыг бие биендээ зарсан болж жүжиглэсэн тоглоом байсан юм шүү, тиймдээ ч яг одоохондоо 8%-н ипотекийн зээлд эзлэх чанаргүй зээл 1 орчим хувьтай байна. Хамгийн зөв шийдэл бол анх 8%-н зээл гарахад л яг энэ “Буянт-Ухаа-1” хороололд тавьсан “1м2-ын үнэ 1.280 сая төгрөг байна. Иргэд худалдан авсан байраа бусдад түрээслүүлэх, 15 жилийн хугацаанд худалдахгүй байх үүрэг хүлээнэ. Хэрвээ энэ хугацаанд заавал худалдах шаардлага гарвал зөвхөн Төрийн орон сууцны корпорациас зах зээлд нийлүүлж байгаа орон сууцны тухайн үеийн нэгж м2-ийн үнэ ханшаар буцаан борлуулах учиртай” журмыг тавих байсан юм. Тэгсэн бол одоонийх шиг орон сууцны үнэ ингэж их хөөсрөхгүй байсан. Яг одоо бол энэ хөөсөрч балайрсан үнэтэй байрыг авах нэг ч хүн алга. 8 %-н зээл зогсолтын байдалд ороод байрны үнийн хөөс хагарч, байрны үнэ өдрөөс өдөрт унаж байхад ямар эргүү дебил нь хөөсөрсөн үнэтэй байр авах вэ дээ. Хотын төвийн шинэ байр м2 нь 1 сая 200-д зарна гэхэд бэлэн авах хүн алга. Хотын төвийн шинэ байр мкв нь 1 саяд захиалга авъяа гэхэл захиалга өгөх хүн алга. 8%-н зээл хүссэн хүсээгүй бүрэн гацаанд орох болно. Яагаад зогсоохгүй хүчээр бариаад, хамаг мөнгөө хаяаад байсан вэ гэвэл төр засгийн эрх барьж байгаа нөхдүүдийн барилгын компанийг дэмжихийн тулд л хамаг мөнгийг ийш нь цутгаж байсан болно. Цаашид байдал хаашаа эргэх вэ гэвэл, улс төр болоод эдийн засагт үүссэн хүндрэл ойрын 5-10 жилд арилахгүй гэж үзэж байна. Иймд ипотекийн 8%-н зээл гацаанаасаа хэсэгтээ гарахгүй ирэх оны сонгууль хүртэл үргэлжлэх болно. Эдийн засагт бүрэн хүндрэл үүсчихээд байгаа энэ үед байрны үнэ бодит эрүүл түвшиндээ буюу хотын төвийн шинэ байр мкв нь 700.000-аас 950.000 төгрөгт хүрэх болно... Төр засаг 8 хувийн зээлийг дараа дахин үргэлжлүүлэн олгосон ч тэр нөхцөл шаардлагыг хангах хүн байхгүй тэгээд ч орон сууцны үнийн хөөс эдийн засгийн санхүүгийн хүндрэл, зах зээлийн эрэлт нийлүүлттэй уялдан хүссэн хүсээгүй 2016 оны 2-р хагас гэхэд аяндаа үнийн хөөс хагарч хотын төвийн шинэ байр мкв нь 700.000-аас 950.000 төгрөгт хүрэх болно... Иймдээ ч өнөөдөр олон зун мянган Монголчууд орон сууцны үнийн хөөс хагарахыг хүлээж байна.... Төр засгийн шийдвэр нь бодит амьдралтайгаа нийцсэн, шударга, зах зээлд ирээдүйд үүсч болох эрсдлийг бүрэн тооцсон ухаалаг байх болтугай.

Зочин 2016-03-29 150.129.141.183

Энэ байрнуудаа улсад шахна. Улс нь татвар төлөгчдийн мөнгөөр байрнуудыг нь худалдаж аваад ядарсан иргэддээ түрээслэнэ гэж популизмдана

Зочин 2016-03-29 122.201.19.66

Bolomjtoi humuus ni bairaa avchihsan shuu dee.

Зочин 2016-03-29 202.21.106.142

Хоосон байруудаа түрээслээ

Teneg 2016-03-29 110.132.96.149

Teneguudee zah zeeliinhee huuliig daga. Zaragdahgui bol unee hyamdruulaad zaraach ee teneguudee. Zahiin naimaachinguud buulgaad zarj baigaa biz dee

lll 2016-03-29 110.132.96.149

Hohi ni novshnuud dampuurval taarna. NURJ unah shahsan, 5 ball-iin gazar hodlol dahgui barilgaa 800 000-iin tsalintai humuust 300 sayar zarna gej dairna. Unen teneg zdakuud... Yaponuud MGL mongoor 300 saya-iin bairiig nasaaraaa 30 jil ajillaj, yhej baij toldog yum. Tednii tsalin hed bilee???????????????

kkkk 2016-03-29 110.132.96.149

Hohi ni novshnuud dampuurval taarna. NURJ unah shahsan, 5 ball-iin gazar hodlol dahgui barilgaa 800 000-iin tsalintai humuust 300 sayar zarna gej dairna. Unen teneg zdakuud... Yaponuud MGL mongoor 300 saya-iin bairiig nasaaraaa 30 jil ajillaj, yhej baij toldog yum. Tednii tsalin hed bilee???????????????

kk 2016-03-29 110.132.96.149

Hohi ni novshnuud dampuurval taarna. NURJ unah shahsan, 5 ball-iin gazar hodlol dahgui barilgaa 800 000-iin tsalintai humuust 300 sayar zarna gej dairna. Unen teneg zdakuud... Yaponuud MGL mongoor 300 saya-iin bairiig nasaaraaa 30 jil ajillaj, yhej baij toldog yum. Tednii tsalin hed bilee???????????????

Зочин 2016-03-29 150.129.141.183

Tarialanchid, barilgachid, malchid gejbaahan huvalzuud bnaa, tatvaryn mongonoos tataas nehdeg. Iim baihad tatvar tulox yamarch uram algoo

Зочин 2016-03-29 122.201.21.252

Барилгын үнийг тэнгэрт тулгачихаад төр засаг тусла ч гэх шиг үнээ буулга л даа

Ват 2016-03-29 108.56.248.172

Хүн болгон байр авах боломжгүй, шаардлага ч байхгүй харин түрээсийн сайн хуультай болоод түрээслэх хэрэгтэй. Жишээлбэл залуу гэр бүл , настай хүмүүс бна. Боломжтой хүмүүс али эрт авчихсан. Одоо энэ олон байрыг түрээслэж л мөнгө олно. Зээлд өгөх мөнгө байхгүй. Тэгээд ч төр бизнесээс хол байсан нь дээр.

Зочин 2016-03-29 103.10.23.108

iim zuil boloh l baisan

Зочин 2016-03-29 122.201.21.171

Dampuurval dampuurlana l biz dee... Hend hamaatai yum bee.Tur zasgaas zohistoi arga hemjee avahiig husch bna genee.Yamaanii mungu gedeg shig l yum yarih geed bnaa garuud...Ersdel, zah zeelee tootsood uursduu amia avaad yavah heregteish tee...

oontogch 2016-03-29 202.179.26.32

chingeltei nalaih 2 ijilhen baij haragdaad l bna haha

Зочин 2016-03-29 202.9.41.200

OYU TOLGOIN GEREEG ARD TVMNII UMCHIIG HEDEN LYIBARCHIN ZYRAAGVI BOL 30 btgai 300ooo ail oron syytstai boloh baila temtselgvi vher shig honi shig noomoi ard tvmen haana bna chengisiin ard tvmeen

sd 2016-03-29 202.126.91.99

dampuursan ni deeree tegwel ene salbar tsevershine. vnee buulgaad tesej vldex neg garts bii

Baagii 2016-03-29 49.0.186.250

ediin zasag deerdtel ashiggui zarakh arga baigaa shuu dee.Zaaval ondor uneer zarakh geed gonshignotsgookh yum.

үнээ буулга 2016-03-29 202.9.42.1

үнээ буулга шуналтангууд аа үнээ буулга бас дахин буулга өөр юу хүсээд байна вэ м кв 1000 000 болго

Зочин 2016-03-29 203.169.50.194

Хоцрогдсон тэнэг нөхдүүд ярьж байгаа юмаа ч ойлгохгүй барилгын салбарыг төлөөлөөд байгааюм гэнэ, Бүүр салбараа сүүрүүлэх юм албаар хийгээд байхын хаха, Юугаа ч мэдэхгүй гарууд байна даа, Ярьж байгаагий нь,

Зочин 2016-03-29 202.21.106.150

Арын хаалга, авилгал луйвраар газар авч их ашиг олох санаатай баахан барилга барьж, өндөр үнэ тавьчихаад одоо юу яриад нэхээд бгаа улсууд вэ? Бараагаа борлуулъя гэж бгаа бол үнээ буулга. Та нарыг ашигтай байлгахын төлөө ард түмэн амьдраагүй.

3231321 2016-03-29 202.70.43.254

80mkv hiazgaaraa boliulaacheee. enenees chine bolood 2 dahin ih hvv tulj baina.

Зочин 2016-03-29 103.229.121.253

uhsenee hiij iim unetei yum avsiin bayan sdaakaa

saraa 2016-03-29 62.205.101.55

xenii mongoor bair bariad ard tymniig shulax geed bn,,,,,,,dampuurnaa ta nar ;;;;;bi xoolgyu ajilgyi bn;;;;ger bariad ,gertee amidarsan deer ,,,,,orond orj otond barigdaj ,,,,,baixlaar??????

Зочин 2016-03-29 62.205.101.55

xooloo abch idej chadaxgyu xvn yaj bairand orxiin be;;;;ajliin bair xvmvvsee ajiltai bolgood ,daraa ni bairaa bariach;yamarch bodloggyu xvmvvs be

Зочин 2016-03-29 202.131.234.5

Барилгынхан мөнгө ихтэй байнй л даа, Мөнгө муу байсан бол хямдруулаад зарна, хямд бол авах хүн зөндөө байна, Ямааны урамшуулал шиг юм авах гээд байгаам уу

жа***** 2016-03-29 202.9.42.2

зах зээлийн хөгжлийг элдэв банкны 8, 5 хүү мэтээр хиймлээр хөөргөхөөр ийм бдаг юм. Зах зээл бүгдийг байр байранд нь тавьдаг жамтай

irgen 2016-03-29 103.26.193.194

unee buulga unee buulga, hudlaagaasaa ashig ih oloh geed l uzeed baihiin

Зочин 2016-03-29 150.129.141.134

ЧАНАР-ЧАНАР-ЧАНАР. Хаана байна ЧАНАР

ЖБ 2016-03-29 202.9.40.108

Vнэ ендертей барааг хямдруулж байж л зардаг нь хууль биз дээ. Янз бvрийн балай балай юм ярьхаа боливол таарна.Эрэлт байна,нийлvvлэлт байна еер юу хэрэгтэй юм гол шалтгаан нь ендер vнэ л байгаа биз дээ.

Зочин 2016-03-29 103.10.20.34

Байраа сайн хямдруулаад зарж болдоггүйм үү шуналтай юмнууд

Зочин 2016-03-29 103.10.20.34

Байраа сайн хямдруулаад зарж болдоггүйм үү шуналтай юмнууд

aaaaaaaaaaaaaa 2016-03-29 219.127.237.86

Hohi ni novshnuud dampuurval taarna. NURJ unah shahsan, 5 ball-iin gazar hodlol dahgui barilgaa 800 000-iin tsalintai humuust 300 sayar zarna gej dairna. Unen teneg zdakuud... Yaponuud MGL mongoor 300 saya-iin bairiig nasaaraaa 30 jil ajillaj, yhej baij toldog yum. Tednii tsalin hed bilee???????????????

OK 2016-03-29 219.127.237.86

Hohi ni novshnuud dampuurval taarna. NURJ unah shahsan, 5 ball-iin gazar hodlol dahgui barilgaa 800 000-iin tsalintai humuust 300 sayar zarna gej dairna. Unen teneg zdakuud... Yaponuud MGL mongoor 300 saya-iin bairiig nasaaraaa 30 jil ajillaj, yhej baij toldog yum. Tednii tsalin hed bilee???????????????

KKKKK 2016-03-29 219.127.237.86

Hohi ni novshnuud dampuurval taarna. NURJ unah shahsan, 5 ball-iin gazar hodlol dahgui barilgaa 800 000-iin tsalintai humuust 300 sayar zarna gej dairna. Unen teneg zdakuud... Yaponuud MGL mongoor 300 saya-iin bairiig nasaaraaa 30 jil ajillaj, yhej baij toldog yum. Tednii tsalin hed bilee???????????????

Мгл 2016-03-29 103.229.120.16

Тор засагруу л гар сунгах юм, тэр чинь ядарсан ард тумнии хэдэн тогрогииг яаж иигээд зов зарцуулах естой газар болохоос ондор ашиг харсан хувиин компаниудын аврагч нь бишшдээ. Хурдхан 10% ашгаа аваад л борлуулаачдээ. Банкууд ч гэсэн та нарын толоо гуйгээд байхгуй нь ойлгомжтой, сонгууль онгортол сажилж байгаад л гэдиичихнэ

Зочин 2016-03-29 203.194.114.242

Барилгын салбарынхан шуналтай бирдүүд

Төмөрбаатар 2016-03-29 49.0.160.250

Байгалийн жамаараа дампуурах хэрэгтэй.

!!!! 2016-03-29 122.201.24.107

Яаманд гомдол гаргаж байхын оронд зах зээлийн жамаар орон сууцныхаа үнийг хямдруулах хэрэгтэй шдээ!!! Доод тал нь 5-10 хувийн ашигтай байхад л болоо шүү дээ! Гэтэл барилгынхан 3-4 нугалаад сурчихсан, тэрнээсээ буцах дургүй шунаолтаад ингэж байгаа юм!!! 1м2 сууцны өөрийн өртөг нь үсрээд л 500 мянган төгрөг байгаа шдээ. Төрөөр зарим алдагдлаа даалгах санаатай байгаа юм уу??

!!!! 2016-03-29 122.201.24.107

Яаманд гомдол гаргаж байхын оронд зах зээлийн жамаар орон сууцныхаа үнийг хямдруулах хэрэгтэй шдээ!!! Доод тал нь 5-10 хувийн шаигтай байхад л болоо шүү дээ! Гэтэл барилгынхан 3-4 нугалаад сурчихсан, тэрнээсээ буцах дургүй шунаолтаад ингэж байгаа юм!!! 1м2 сууцны өөрийн өртөг нь үсрээд л 500 мянган төгрөг байгаа шдээ. Төрөөр зарим алдагдлаа даалгах санаатай байгаа юм уу??

Зочин 2016-03-29 112.72.8.214

Xyarmdruulaad l zar l da. Unee buulgaxgui baij tus dem geed shaagaad baix yum aa. UNEE BUULGAAD ZARAAD BOLOO SH DEEE XADNII UNE XELCHIXEED BAIGAAD BAIX YUM XOXI N EE