Н.Багабандийн үгийг, Х.Баттулгын тайланг сонсоё! | News.MN

Н.Багабандийн үгийг, Х.Баттулгын тайланг сонсоё!

Н.Багабандийн үгийг, Х.Баттулгын тайланг сонсоё!

Н.Багабандийн үгийг, Х.Баттулгын тайланг сонсоё!

Хөл хориотой, ажил орлогогүй болсон монголчуудын сонирхлыг ихэд татаж буй хоёр сэдэв нь оффшор ба Оюутолгой. Сошиалаас харахад оффшороос орж ирсэн мөнгийг хувааж авах, Оюутолгойн ордыг хаах хүсэлтэй монгол хүн Ерөнхийлөгч Х.Баттулга,  УИХ-ын гишүүн С.Ганбаатар, Ц.Даваасүрэн, Ерөнхий сайд асан Дашийн Бямбасүрэнгээс эхлээд цөөнгүй ажээ.

Н.БАГАБАНДИЙН ҮГИЙГ ЭХЛЭЭД СОНСОЁ!

Оффшороос нэг ч доллар Монгол Улсын /төрийн/ дансанд орж ирээгүйг хэлсэн биш Сангийн сайд Ч.Хүрэлбаатарыг  Ерөнхий сайд асан Дашийн Бямбасүрэн “Өдрийн сонин”-д өгсөн ярилцлагадаа “гадныханд  үйлчилдэг, гар хөл” болгож,  “Оюутолгойн гэрээ бол Монголын төрийн эрх мэдэлтнүүдийн шуналын бүх төрлийн нян цугларсан бохирын сав мөн” гэж дүгнэжээ.  Оюутолгойн гэрээ бохирын сав эсэхэд  хамгийн үнэн, зөв хариулт өгөх хүн бол уг нь Оюутолгойн ТУЗ-ийн гишүүн Н.Багабанди. 2013-2016 онд гурван жил завсарласныг эс тооцвол гэрээ зурагдсан цагаас эхлээд  тэрбээр есөн жил Оюутолгойн ТУЗ-д суугаа хүн.

Оюутолгойг тойрсон маргаан, хэрүүл, баривчилгаа гээд  олон үйл явдал Монголд өрнөсөн ч өнгөрсөн 11 жилийн хугацаанд хэвлэлээс үргэлж зугатаж ирсэн түүнээс

  • Далд уурхай ашиглалтад ороод 2051 он хүртэл Монгол Улс ногдол ашиг авахгүй, цаашлаад 22 тэрбум ам.долларын өртэй үлдэх тооцоог “Рио Тинто” компани Монгол Улсын Засгийн газарт өгсөн нь үнэн үү?
  • 2051 он хүртэл Оюутолгой компани Монголд ашгийн буюу Аж ахуйн нэгжийн орлогын албан татварыг ердөө дөрвөн жил төлөхөөр байгаа юу гэж асуумаар, хариулт авмаар байна.

Монгол Улсын Засгийн газрын шийдвэрээр гурван сая монголчуудын эрх ашгийг төлөөлж суугаагийн хувьд шүү дээ.

 “Оюутолгой”-н ТУЗ-д гурван жил ажилласан өөр нэг төлөөллийн буюу эдийн засагч  Ч.Отгочулуугийн “Туркойз хилл ресурсийн жижиг хувьцаа эзэмшигчид Рио Тинтог юунд буруутгаад байна вэ гэхээр Дубайн гэрээгээр Монгол Улсын Засгийн газрыг бүх үүрэг, хариуцлагаас чөлөөллөө гэж үздэг. Иймд эдгээр компанийн хариуцлагыг бууруулах шаардлагыг тавьдаг. Тэд Рио Тинто, Туркойз Хиллд бүх ачааг үүрүүлсэн нь буруу, Дубайн төлөвлөгөөнд шударга бус заалтууд орсон гэж үздэг” гэх  тайлбар хэвлэлд өгчээ. Түүний ярилцлагаас Дубайн гэрээг цуцлах нь Монголд биш эсрэгээрээ хөрөнгө оруулагчдад ашигтай байхаар уншигдаж байна.

Тэгвэл “Оюутолгой” ХХК  Монголд төлсөн татвар, хураамжийнхаа талаар албан ёсны сайтдаа мэдээлэл оруулахдаа “Монгол Улсын хууль тогтоомжид заасан татвар, төлбөрийг холбогдох хууль, Оюу толгойн Хөрөнгө оруулалтын гэрээ (ХөОГ), Оюу толгойн Далд уурхайн бүтээн байгуулалт, санхүүжилтийн төлөвлөгөө болон Татварын ерөнхий газраас өгсөн зөвлөмжүүдийн хүрээнд цаг хугацаанд нь бүрэн төлдөг” тухайгаа дурдаж.  Мөн “Нөхөн ногдуулалтын акттай холбоотой шинэ асуудлуудыг олон улсын арбитрын шүүхэд явагдаж буй ажиллагаанд нэмж оруулах хүсэлт гаргахаар бэлдэж байгаа”-гаа ч уг мэдээлэл онцолсон байна.

ОЮУТОЛГОЙ БА УДОКАН

Монгол Улсын экспортын орлогын 40 хувь, төсвийн орлогын 15 хувийг Оюутолгой, Эрдэнэт гэх хоёр том зэсийн ордын экспорт бүрдүүлдэг. Оюутолгойн нийт нөөцийн 80 хувийг далд уурхайгаас олборлоно. Далд уурхайн бүтээн байгуулалтыг 2021 онд дуусгаж, 2022 оноос тогтвортой олборлолт явуулахаар Оюутолгой төлөвлөж байгаа аж.  ЗГХЭГ-ын дэд дарга Б.Солонгын өгсөн мэдээллээр Оюутолгой компани ил уурхайгаасаа Монгол Улсын экспортод гаргадаг зэсийн тал хувийг олборлож байгаа аж.  Борлуулалтын орлого нь 1.1 тэрбум ам.доллар орчим. Далд уурхай ашиглалтад орохоор олборлолтоороо дэлхийд дөрөвдүгээр байрт орох хэмжээний том уурхай болох гэнэ.

Б.Солонго дарга “Мэдээж, энэ хэмжээний том уурхай ажиллах нь Монгол Улсад хэрэгтэй. Тийм учраас бид энэ төслийг дэмжиж байгаа” хэмээн ярилцлагаа дуусгаж. Төслийг Засгийн газар дэмжиж байгаа бол хөрөнгө оруулагчтайгаа аль болох хурдан ая зүйгээ олох ёстой болох нь.

Энэ цаг мөчид гэгчээр Ц.Даваасүрэн, С.Ганбаатар нарын улстөрчид Оюутолгойгоо хаая, зогсооё гэж хашгирах зуур,  оросууд Зайбайкалийн хязгаар нутаг дахь зэсийн үлэмж нөөцтэй Удоканы ордыг 2022 онд ашиглалтад оруулахаар аль хэдийнэ бэлтгэл ажлаа хэдийнээ базаачихаж.  Товчхондоо, Оюутолгойн далд уурхайн олборлолттой зэрэгцээд Оросод Удоканы олборлолтоо эхлүүлэхээр төлөвлөсөн байна.  Удоканы орд нь зэсийн нөөцөөрөө  дэлхийд гуравт ордог том орд.  Оросууд  70 жил хүлээсэн зэсийн салбарын онцлох үйл явдалдаа үүнийгээ нэрлэж байгаа юм. Зэсээ тэд Хятад, Япон, Солонгос руу худалдах гэнэ.

Монголын экспортын бараа бүтээгдэхүүнийг ОХУ-ын нутгаар дамжуулан төмөр замаар тээвэрлэж, гуравдагч зах зээлд гаргах тохиолдолд 25 жилийн хугацаанд тогтвортой тарифын хөнгөлөлт эдлүүлэхээр болсны хариуд Оросын баялгийг Хятад руу зөөхөд бид УБТЗ, Зүүнбаян, Гашуунсухайтын төмөр замын хөнгөлөлт үзүүлэх хэлэлцээртэй.

Хүний нохой ба манай нохойн ялгаа энэ.

ОФФШОРЫГ ОФФШОРООР ДАРСАН НЬ!

Үндэсний телевизийн ерөнхий захирал Н.Дэмбэрэлийн тодруулга, ярилцлагад анхны зочноор  нь орсон Ерөнхийлөгч Х.Баттулгын “Намайг оффшор данстай гэх асуудал сүүлийн 10 гаруй жил яригдсан. Ингэж яриад байгаа  хүмүүс нь тэр орлогыг гаргаад ирвэл өөрсдөө аваарай” гэснийг олон үзэгч хоёр чихээрээ сонссон. Гэтэл төв телевизэд тодруулга өгөхөөсөө хоёр сарын өмнө Ерөнхийлөгч Х.Баттулга 2001 онд Сингапурт байгуулсан нэг сая сингапур ам.долларын дүрмийн сантай “GENCO HOLDINGS PTE LTD” компаниа 2020 оны арваннэгдүгээр сарын 9-ний өдөр татан буулгасан болохыг Сингапурын засгийн газрын эх сурвалж баталсан тухай хэвлэлд  мэдээлжээ.

Үндсэндээ Ерөнхийлөгч Х.Баттулгын оффшорт байгуулсан “Женко Холдинг Пи-Ти-И” компанийн мэдээлэл олон нийтэд ил болонгуут оффшор бүсээс орж ирсэн хөрөнгөөр өрх бүрт нэг сая төгрөгийн дэмжлэг үзүүлэх тогтоолын төслийг УИХ-ын даргад өргөн барьсан нь улс төрийнх нь нэг нүүдэл байв. Мэдээж, өөрөөс нь өөр хүн оффшороос мөнгө татах, авах боломжгүйг оффшор байгуулж явсны хувьд Х.Баттулга сайн мэдэж байгаа.  Сохор зоос орж ирээгүйг бүр сайн мэдэж байгаа.  Хулгайч хулгайчийг бариарай гэж чанга хашгирдагтай адилхан арга заль гаргасан хэрэг.

Ердөө ирэх зун гэхэд Ерөнхийлөгч Х.Баттулгын бүрэн эрх нь дуусгавар болно. Гэвч өнгөрсөн дөрвөн жил тэрбээр өс хонзон зангидсанаас өөрөөр Монголын гадаад бодлого, үндэсний аюулгүй байдал хүний, эрхийг хангах тал дээр Ерөнхийлөгч Х.Баттулга юу хийсэн бэ.

Ярилцлага хийж үзээгүй юм болохоор Н.Дэмбэрэлийг  “зөөлчилсөн” тодруулгадаа хэлсэнчлэн ҮАБЗ 2017 оноос хойш 41 удаа хуралдаж 54 зөвлөмж гаргасныг нь эс тооцвол баруун солгойгүй одон тарааж, гадаад, дотоодын захиалгаар 14 хүнийг улстөрийн хилс хэрэгтэн болгосноос өөрөөр ард түмэндээ тавих тайлан  Х.Баттулгад байна уу. Байвал сонсоё!

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
38
ЗөвЗөв
8
ХахаХаха
8
ТэнэглэлТэнэглэл
5
ГайхмаарГайхмаар
5
ХарамсалтайХарамсалтай
4
ХөөрхөнХөөрхөн
4
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

104 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2021-01-18 43.250.126.130

Баттулга 2001 онд Сингапурт байгуулсан нэг сая сингапур ам.долларын дүрмийн сантай “GENCO HOLDINGS PTE LTD” компаниа 2020 оны арваннэгдүгээр сарын 9-ний өдөр татан буулгасан болохыг Сингапурын засгийн газрын эх сурвалж баталсан тухай хэвлэлд мэдээлжээ.Женко ч н**ш юм даа. Даан ч надад оффшор байвал илрүүлсэн хүн нь аваарай гээд томроод байсан юм. Доромжилж байгаа юм шүү.

Avatar

К 2021-01-18 188.154.4.121

Х

Avatar

Зочин 2021-01-18 188.154.4.121

Монголыг төлөөлж олон жил цалин авч ажиллаж байгаан бол ажлын тайлангаа олон нийтийн өмнө тайлагнахыг ард түмэн шаардаж байна! Багабанди / балагтай банди/ Хэрвээ чадахгүй бол биднийг төлөөлж авсан цалин хангамжаа буцаан өгч улсыг хохиролгүй болгоно уу! Бид мунхаг харанхуй улс биш!!!

Avatar

Зочин 2021-01-18 192.82.70.171

Худал титэм үгтэйгээ зайлвал таарна н**ш чинь

Avatar

Өлзийорших 2021-01-18 66.181.160.10

Багабанди өмхий манжийн үлдэгдэл

Avatar

БАГАБАНДИ МАНЖ ХҮН 2021-01-18 158.69.126.135

БАГАБАНДИ МОНГОЛ ХҮН БИШ ЭЭ. МАНЖ ХҮН ШҮҮ. МОНГОЛ ХҮН ХЭЗЭЭ Ч ИЙМ ХОГИЙН ҮЙЛДЭЛ ХИЙХГҮЙ.

Avatar

МЭЭДЭЭ 2021-01-18 158.69.126.135

IVANHOE MINES -ИЙГ ЗУУЧИЛСАН ХҮМҮҮС БОЛ ЯГ ҮНЭНДЭЭ БОЛ MAK-ИЙН НЯМТАЙШИР БОЛОН БАГАБАНДИ НАР ШҮҮ. ЭНЭ БОЛ 20-Н ЖИЛИЙН ӨМНӨ ЯРИГДАЖ БАЙСАН ТӨСӨЛ.

Avatar

Ferdinand ӨВӨӨ 2021-01-18 158.69.126.135

IVANHOE MINES -ИЙГ ЗУУЧИЛСАН ХҮМҮҮС БОЛ ЯГ ҮНЭНДЭЭ БОЛ MAK-ИЙН НЯМТАЙШИР БОЛОН БАГАБАНДИ НАР ШҮҮ. ЭНЭ БОЛ 20-Н ЖИЛИЙН ӨМНӨ ЯРИГДАЖ БАЙСАН ТӨСӨЛ.

Avatar

Зочин 2021-01-18 66.181.160.10

өмхий манж царайлсан хар хулгаач багабанди

Avatar

Зочин 2021-01-18 202.9.40.51

Бүх ерөнхийлөгчүүдийн дундаас хамгийн н**ш нь багабанди болой

Avatar

хүннү 2021-01-18 202.179.27.163

Багабанди гуайн ой санамжгүй болсон байх. Ер нь хаана амьдарч байгаагаа мэдэж байгаа бол уу? Монгол улсын төрийн тэргүүн байсан, одоо Оюутолгойн ТУЗ-н гишүү хүн шүү дээ. Хэдэн баньд нарыг урдаа оруулчаад л өөрөө арт нь "нохой" болоод л монголыг минь химэлж өгч байна уу? Ер энэ улс төрийн хагаралын гол "автор" нь гэж хараад байна. Улсын ерөнхийлөгч болох хүний бие хаа царай зүс их чухал юм байна. Царайгаар нь "цай сүлэх" хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2021-01-18 66.181.161.44

Багабаньд опоо зүгээр л ач.зээгээ хараад олсон хэдээ гудраад хэвтмээр юм

Avatar

Гэбэр 2021-01-18 66.181.161.76

МАНАНгийн хулгайчууд их бачимдаж байна даа

Avatar

Зочин 2021-01-18 64.119.19.232

ЭНЭ БАГАБАНДИ МЭТИЙН АМИА ХООХОЙЛОГЧ ЛАЛРУУД БАЙГАА ЦАГТ МОНГОЛЫН БАЯЛАГ ЮУН АРД ТҮМНИЙ ӨМЧ БАЙХАВ ДЭЭ. ИЙМ БЭРДҮҮД БУЙ ЦАГТ МОНГОЛ ХЭЗЭЭ Ч ӨӨДЛӨХГҮЙ. ЮУ ҮНЭН ТЭР ҮНЭН. ЮУ ХАРАМСАЛТАЙ МОНГОЛЫН ЗАЯА ХАРАМСАЛТАЙ.

Avatar

Зочин 2021-01-18 122.201.21.115

БАГАБАНДИ УЛСЫНХАА ТӨЛӨӨ ДУУГАРАХ ГЭЖ БАЙНА .(ОНИГОО Ч ГЭСЭН ХУДЛАА БАЙХ ӨӨ )

Avatar

Зочин 2021-01-18 103.26.193.112

Багабанди хулгайч ширзайчаад ёстой ханаж цададгүй хүүр юмаа авгай нь гэж 1 бирд бий үнэн муухай авгайдаа үхнэ гэж 1 юм байдагыг мэдэдгүй 2 юм байхдаа уг нас 70 давлаа ойлгомоорл юм Женко бод бөөн өшө хорсол өөрийхөө өр ширийг дарах шоронгоос зугтаж яваа болохоос эд нарт юун улс орноо бодох ёстой үлгэршдэн

Avatar

Зочин 2021-01-18 66.181.161.3

Багабаньд юу ч дуугарахгүйг бодхоор монголд ямарч ашиггүй гэдгийг мэдхийн цаагуур мэдээд сууж бга хүн ганцхан риогоос өндөр цалин хангамж хүртэж хар амиал хоохойлж суугаа хүн нэг үгээр бол эх орныхоо эрх ашигаас урвагч гэсэн үг төрийн тэргүүн бсан хүн гадны гар хөл болж суугаа нь дэлхийд шившиг болж бга юм ер нь цэрэг армиа хөдөлгөөд эх орноо хамгаалцгаая урвагч багабаньд ба гэрээ хууль бусаар байгуулагчдын бүх хөрөнгийг хурааж хуулиа сэргээж цаазлая тэгэхгүй бол энэ ардчилсан нийгэм биш бол.д б

Avatar

зочин' 2021-01-18 202.131.232.106

Баттулга ерөнхийлөгч монголын төрд шургалсан луйварчин хулгайчдыг захаас нь илчилж байгаа болохоор л ''Өш хонзон авагч'' болчихвуу…??? Монголчуудаа ерөнхийлөгчөө дэмжиж дахин сонгоцгооё…сонгоцгооё…сонгоцгооё

Avatar

Басаа 2021-01-18 202.126.89.175

Энэ багабанди гэж ёстой ханадаггүй ТИТЭМТЭЙ БИРД юмаа

Avatar

Зочин 2021-01-18 172.58.139.9

Bagabandiig bandiduushuu muu n****

Avatar

Зочин 2021-01-18 202.55.188.92

Худлаа ш****г авгай

Avatar

Зочин 2021-01-18 66.181.161.89

30 жил олигархуудыг ард түмэн хараалаа. Хэн нь шийтгэл хүлээв. Харин ч Баттулга ерөнхийлөгч болсноор авилгачид ялаа авч байгаа.

Avatar

Хахаха 2021-01-18 124.158.67.175

Хөрөнгө хураа гээд улам л чанга орилно. Хөрөнгө эхнээсээ хураалга. Мал, орон сууц, газар, цэнхэр тасалбараа хураалга. Гадаад паспортоо хураалга. Өөр юу байна хаха

Avatar

Бат 2021-01-18 66.181.189.218

хулгай хийсэн бол хураалгаж таарна.Элбэгдорж баярцогт баяр ямар бизнестэйг хэлээд өгдөө яаж баяжив харин эх орон чинь ямар бна муу б**с долоогчоо.жич би зайсанд амьдардаг улсад ажиллаж үзээгүй татвараа хангалттай төлдөг

Avatar

Зочин 2021-01-18 192.82.77.241

Оросууд монголын нутгаар тээврийн хөлс төлөхгүй гэдэг үнэн байх. Ийм хөгийн юм гэж байх уу? Манайхан тээвэр хийж чадахгүй суухад орос сэргэлэн байна даа. Гэхдээ оросыг дайны хөлд европчууд чирэх байлгүй.

Avatar

Зоч 2021-01-18 66.181.160.102

Элбэгдорж аль ч талаараа 90-д оноос хойш гарч ирсэн ерөнхийлөгч болоод ерөнхий сайдуудаас толгой өндөр хүн шүү.. Энийг ямар ч дотоодын болоод гадаадын улс төрчид дуу нэгтэй хэлнэ. Хойшид ч түүнийг гүйцэх хүн одоохондоо байхгүй л байхгүй л байхаадаа…

Avatar

ТАРВАГА ЭЭБИЙ 2021-01-18 51.79.86.177

ТАРВАГА ЭЭБИЙ ХОВДЫН БОЛОН ДОРНОДЫН МАФИЙН НИЛЭЭД НӨЛӨӨ БҮХИЙ ХҮН ГЭЖ ДУУЛСАН.

Avatar

Hi 2021-01-18 202.9.47.7

zaa chi bitgii h*** hulgaich hudalch horchin ynziin s** g yu gecvee

Avatar

Иргэн 2021-01-18 66.181.176.155

ХҮЗҮҮГҮЙ ХУЛГАЙЧ ЦАХИАГИЙН ЭЛБЭГДОРЖИЙГ өмөөрдөг ЧИ хэн бэ…???
Муусайн х*******н ШЭЭСНҮҮД…

Avatar

АН 2021-01-18 202.70.44.116

Баттулгаа одоо зүгээр ажлаа өгөөд бизнэсээ хий. Чамайг төрийн тэргүүн хүн биш юм байна гэдгийг хангаттай харлаа.

Avatar

зочин 2021-01-18 66.181.177.99

ЭНЭ САХАЛТАЙ ЧӨТГӨР ИХ ОЛОН ЮМ МЭДЭХ ЁСТОЙ ШҮҮ. ЭРҮҮ ШҮҮЛТ ТУЛГАЖ БАЙГААД ҮХЭХЭЭС НЬ ӨМНӨ ЯРИУЛАХ ХЭРЭГТЭЙ.

Avatar

Аюурсайхан, ГЯ-ны сайд Энхтайван гээд бүгд Багабаньдын тавиулууд гэж үнэн үү ?? 2021-01-18 59.153.115.107

Багабаньд гэж хачин нөхөр

Avatar

БОЛД 2021-01-18 51.79.86.174

ҮНЭН ҮНЭН. ЧИ Ч ГЭСЭН ТАВИУЛ ГЭДГЭЭ МЭДЭХ ҮҮ МУУ ХОГИЙН н**ш МИНЬ,

Avatar

Жанхуугийн урхи 2021-01-18 103.26.193.62

Жанхууд ямар ч аргаар хамаагүй дахин сонгогдохгүй бол шууд шорон, бөөн өр хүлээж байгаа. Юу ч гэж хошгируулж, худал попорч мэдэх төвд.

Avatar

Зочин 2021-01-18 202.9.46.53

http://humuus.mn/2466.html

Avatar

Бор 2021-01-18 66.181.190.31

14 тэрбум доллар гараад байхад сохор зоосны ашиггүй шалгах хянах ч эрхгүй ХАРИЙН ДЭЭРЧИДЭД дарлагдаад сууж байдаг чинь АУГАА ИХ ЭЗЭН ЧИНГИСИЙН мах цусны тасархай гэжүү … МОНГОЛЧУУДАА … бүх ард иргэд ерөнхийлөгчөөс эхлээд бүх нам эвсэл хөдөлгөөн нэгдэж эх орноо харийн луйварчидын савраас аварч хамгаалахгүй бол хожим харамсаад ч барахгүй эмгэнэлт гаслант хувь заяа хүлээж БАЙНА УХААРЧ СЭХЭЭРЦГЭЭ … ЭВЛЭЛДЭН НЭГДЭЖ … БОСЦГООЁ … ЭНЭ САЙХАН ОРОН ЗҮГЭЭР БИДЭНД ИРЭЭГҮЙ ЭЦЭГ ӨВГӨДИЙН МИНЬ МАХ ЦУ

Avatar

Зочин 2021-01-18 139.5.216.143

Эсрэгээрээ Багабандиас тайлан Баттулгаас асуулга нэх

Avatar

Зочин 2021-01-18 66.181.190.154

bagabadanbi bol hamgiin shunaltai uvaigui hun ddd, gants ug gan hiiihgui l tserdiiged l yavaad bhiinmaaaaa

Avatar

МУ-ЫН ЕРӨНХИЙЛӨГЧ ТАНАА 2021-01-18 51.79.86.177

БАГАБАНДИ ӨӨРТӨӨ ЧИНЬ ЦААГУУРАА ТОХИРОО ХИЙХ ГЭЖ ОРОЛДОХ БАЙХ ШҮҮ! МОНГОЛЫН АРД ТҮМЭН ӨӨРӨӨС ЧИНЬ МАШ ИХ ХҮЛЭЭЛТТЭЙ БАЙГАА. САЙН ДОТРОО ТУНГААН БОДОЖ ШИЙДВЭР ГАРГАХЫГ ЗӨВЛӨЖ БАЙНА. ЕРӨНХИЙЛӨГЧ ТА ОЮУ-ТОЛГОЙН ЛУЙВАРЧИД БОЛОН БАГАБАНДИД NIPPON МЭХ ХИЙЖ БӨМБӨРЦӨГИЙН ХАМГИЙН АЛДАРТАЙ ХҮН БОЛОООРОЙ. АМЖИЛТ!

Avatar

Зочин 2021-01-18 202.126.90.89

энэ ч бас оргүй үг биш юмаа гэхдээ Оюутолгойг Монголд ашигтай хувилбар гаргана гэж найдах аргагүй юм риотинто бол жижэг буураЙ орнуудын баялагийг үнэгүй шахам авхад гаршсан нөхөд гэдэгийг мартах ёсгүй

Avatar

Зочин 2021-01-18 103.212.118.56

Ардчиллын зарчимаар бол,асуудлыг олонхын саналаар шийддэг биз дээ.Гэтэл манай ЗГ-ын санал 30 хувь.Багабаньдаас юу асуух билээ.Ийм ийм асуудлын талаар бид ийм санал тавьсан ч энгэж шийдсэн үүнийг тухай бүр ЗГ болон холбогдох газарт мэдээлсэн л гэх биз. Харин Олон улсын төвшиний хөндлөнгийн шинжээч Оюу толгойд ажиллуулж,асуудлыг нэг мөр болгох санаа бол зүйтэй санагдана

Avatar

ТЭМЦЭГЧ 2021-01-18 51.79.53.134

БУУЖ ӨГӨХ БОЛООГҮЙ ШҮҮ. БИД ӨӨРСДИЙН МАХ ЦУСААРАА АНДГАЙЛЪЯ !

Avatar

Зүйрлэв 2021-01-18 178.115.130.11

Бүхнийг эхнээс нь эхэл. Компьютероор бол Update хийнэ гэсэн үг. Янз бүрийн программ, зураг, видео, вирустай сайт руу оросоор байгаад болхи болсон компьютер л гэсэн үг.

Avatar

Иргэн миний санал 2021-01-18 178.115.130.11

Хаа хаа. Хажууд нь Таван толгой, Ухаа Худаг байгаа юм чинь болно. Тэртээ тэргүй Эрдэнэт байж л байна. Хэнтийд жоншны орд ч байна. Түр зуур хаачих.

Avatar

Зочин 2021-01-18 103.57.93.235

Офшоортонгууд, олигархууд, төрөөс төрсөн тэрбумтнууд аа хөрөнгөө улсдаа тушаа, Бага ч гэсэн нүгэл чинь нимгэрнэ.

Avatar

ОЮУ-ТОЛГОЙН ТУЗ-ИЙН ГИШҮҮДЭД 2021-01-18 51.79.86.175

Энэ ОТ-н гэрээг яаралтай зогсоогоод дахин ширээний ард сууж хэлэлцээрийг эхлүүлэх хэрэгтэй байна. МОНГОЛЫН ТАЛД АШИГГҮЙ ИЙМ ГЭРЭЭГ ЦУЦЛАХ ХҮРТЭЛ АРГА ХЭМЖЭЭ АВААРАЙ!

Avatar

del 2021-01-18 202.55.188.88

оюутолгой эрдэнэт шиг татвар төлдөггүйд гол ялгаан.нь байгаа юм эрдэнэт монголыг тэжээдэг бол оюутолгой бол гадныхыг манай улстөрчдийг тэжээдэг.

Avatar

Зочин 2021-01-18 66.181.177.183

Багабандиаас Оюу толгойн хөрөнгө рхуулалтын гэрээ сүшлийн 10 жилийн ү/ а асуух нь туйлын зөв, энэ хүн сарын 40,0 мян $ ын цалин авч 9 жил Монголын ЗГ ыг төлөөлж ТУЗ д гишүүнээр суулаа, бусад өдөр тутмын явган хэрүүлээ зогсоое,

Avatar

Зочин 2021-01-18 64.119.18.233

ААА ёстой бүү мэд.Хэн нь ч зөв юм?

Avatar

ЗОЧИН 2021-01-18 103.26.194.183

ЭЛБЭГДОРЖОО БОЛЬЖ ҮЗ. ЧАМААС ЗАЛХАЖ ГҮЙЦЛЭЭ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ЧИНИЙ КАРЬЕР ӨНГӨРСӨН. АМЦИЦТАЙ БОНДГОР ХҮҮ ЧИНЬ ОКСФОРЫН 1000 ДИПЛОМТОЙ БАЙЛАА Ч ХЭН Ч ТООЖ СОНГОХГҮЙ!!!

Avatar

Зочин 2021-01-18 122.201.24.201

AMAAR UURAN ALT bainaa. Yarij chadahgui yarshigtai yum bee

Avatar

Зочин 2021-01-18 203.91.115.50

Дэмжиж байна.

Avatar

Зочин 2021-01-18 192.82.73.10

Bitgii h*****d bai gadnii rio tintogiin bool guilgachidaa tatvaraa olon ym hutsalgui ugchih tanaih ter arbitriin shuuh deree sainaa uzehgui tanai kompaniig zailuulah bolno tanaihaas buh hohirloo baragduulna

Avatar

ҮЛ ТААЛАГЧ 2021-01-18 59.153.114.206

За энэ ч дээ Элбэгдоржийн явуулга бололтой. АН-ынхны үйлдэл нь нэгийгээ гарахаар татаж унагаж тамын тогоо руу оруулж санаа нь амардаг бололтой. Ингэх л гэж нам байгуулсан бололтойдог.ккк

Avatar

Зочин 2021-01-18 192.82.71.252

erunkhiilugch tailangaa tavikh yostoi

Avatar

зочин 2021-01-18 103.80.211.37

Жанхуу дахин нэр дэвших эрхгүй. ҮХ-иар Сая Трампыг яаж хуулийн өмнө бөхийлгөж байна. Яг түүн шиг хууль үйлчлэх хэрэгтэй. Элбэгдоржоос илүү улс оронд аюул учруулсан хүнийг хэрхэвч төрд дахин ойртуулж болохгүй байна.

Avatar

Зочин 2021-01-18 66.181.160.102

Ча СPU

Avatar

үг хэлэх 2021-01-18 66.181.166.134

бүх төрлийн нян цугларсан бохирын саванд Багабанди бгаа юм уу? тээ? энэ нэг буг болсон тэнэг ац үгээ хэлээч ээ, үнэхээр бохирын сав болчихсон юм уу, эсвэл үгүй юм уу? үгээ хэлээч ээ

Avatar

zochin 2021-01-18 202.179.25.55

dugarchgui ,am neechgui ter Bagabandi !!! , ter n oort tsag tutam masch ich aschig orlogo ogdog!!!, za tanar charjil bai , yaachiin !!!, duugarach n uu esvel duugarachguig !!

Avatar

зочин 2021-01-18 103.80.211.37

Монголын өдөр тутмын томоохон хэвлэл болох "Өнөөдөр" сонин дээо оффшорын материал гарсан. Араас Жоонк хөөцөлдөж чадахгүй яалт ч үгүй баританд унаад байна. Оффшор байвал бүгдийг нь аваарай гэж хэлж байгаа нь тамгын газрынхны бэлдэж өгсөн хариулт. Энэ хариултыг дэлхийн улс орнуудын хулгайч удирдагч нарын өгдөг нийтлэг хариулт байгаа юм. Эвий дээ

Avatar

Зочин 2021-01-18 64.119.24.220

Багабандийн титэм үгийг сонсоё

Avatar

зочин 2021-01-18 103.80.211.37

Жоонк яагаад эфүгийн үүргийг сайн гүйцэтгэж, Оросын эрх ашгийг тууштай хамгаалснаа тайлбарлах болж дээ.

Avatar

Нууржр 2021-01-18 202.9.46.90

ЯДАЖ ГАРЧГАА ЗӨВ БИЧЭЭЧ. СОНСОЁ ГЭНЭ ШҮҮ. ЭНЭ СЭТГҮҮЛЧИЙНХЭЭР БОЛ ИДЭЕ, ХАРАЯ, ЯВАЯ ГЭЖ БИЧИХ НЬ Л ДЭЭ. СОНСЪЁ ГЭЖ БИЧНЭ ЭЭ ХӨ. ИЙМ СЭТГҮҮЛЧ БАЙХ Ч ГЭЖ.

Avatar

Монгол 2021-01-18 192.82.70.22

Сайн байна уу? Багабанди Томбанди болох цаг болсон та титэм үг шигээ байж Мөнголчуудын төлөө ямар нэгэн юм хийх хэрэгтэй.

Avatar

БАГАБАНДИ УЛАМ ДОРДУУЛНА 2021-01-18 66.70.228.168

МОНГОЛЧУУД МИНЬ ЯМАРЧ ИТГЭМТГИЙ ХҮМҮҮС ВЭ? БАГАБАНДИ УРВАГЧ ДҮЛЗЭН, ХЭЗЭЭ Ч БҮР ХЭЗЭЭ Ч ШҮҮ МОНГОЛЫН ТАЛД ЗОГСОХГҮЙ!

Avatar

БАГАБАНДИ УРВАГЧ ДҮЛЗЭН 2021-01-18 66.70.228.168

МОНГОЛЧУУД МИНЬ ЯМАРЧ ИТГЭМТГИЙ ХҮМҮҮС ВЭ? БАГАБАНДИ УРВАГЧ ДҮЛЗЭН, ХЭЗЭЭ Ч БҮР ХЭЗЭЭ Ч ШҮҮ МОНГОЛЫН ТАЛД ЗОГСОХГҮЙ!

Avatar

БАГАБАНДИ УРВАГЧ 2021-01-18 66.70.228.168

МОНГОЛЧУУД МИНЬ ЯМАРЧ ИТГЭМТГИЙ ХҮМҮҮС ВЭ? БАГАБАНДИ УРВАГЧ ДҮЛЗЭН, ХЭЗЭЭ Ч БҮР ХЭЗЭЭ Ч ШҮҮ МОНГОЛЫН ТАЛД ЗОГСОХГҮЙ!

Avatar

Зочин 2021-01-18 66.181.161.63

Багабандийн монголыг төлөөлж Оюутолгойн ТУЗ-н гишүүнээр буг болон суусан олон жилүүдийн гай Сайханбилэг,Баярцогт Баяр нарын хийсэн гэмт хэрэгтэй бараг дүйцэж очно.Багабандад оюутолгойн олгиорхуудыг жолоодлогүй тавьсан хэрэгийг үйрүүлж тэгээд NEWS сайтад захиалга өгөөд би 15 дахь боллоо гээд титэмдээд байж байг

Avatar

Жирийн л иргэн 2021-01-18 202.70.34.70

ОТ-г хаах хүсэлтэй хүний тоонд жирийн л иргэдийг бүгдийг нь оруулчихнад гэмгүй шүү. Дараа нь халамж багаслаа, цалин хаслаа гэж гонгихогүй ээ. Амлаж байна, Жирийн л иргэн нь. ОРуулж байгаа татвараасаа илүү их өрийн дарамттай төсөл бидэнд хэрэггүй. Үр хойчоо бодсон ч ..

Avatar

Цэцэг 2021-01-18 66.181.188.208

За тэгээд жийлцээд бай үнэн олдоно .Тэр Багабандийг оюунтолгойн төлөөлөн удирдах зөвлөлд орсон цагаас өнөөдөрийг хүртэл нэг ч сэтгүүлч барьж аваад ярилцлга хийж чадаагүйг бодоход Монголд үндэсний сэтгүүл зүйн алба үндэсний сэтгүүч гэж ер нь байгаа юм уу ?

Avatar

Унш даа 2021-01-18 66.181.161.53

Багабандь ухаан илүүтэй,
Улс төр, Бизнесийн хонзогнол гэж байхгүй,

Баттулга сэтгэмж – ярианы Цараа маш муу
Харгис бодлого явуулдаг, хонзогнож олон хүн шоронд хийлээ.

Avatar

үнэн 2021-01-18 192.82.66.247

Баттулга ерөнхийлөгч болсоноор, цааз сэргээх, офшороос мөнгө оруулах, засгийн газрыг мөнгө тараалгах шахаанд оруулхаас өөр юу хийсэн бэ? Хонзон санж тооцоо хийхийн хувьд бол дээд зэргийн гэдгээ харуулсан. Хүүхдийг нь зодсон Номтыг зүтгүүлсээр байгаад хэлмэгдүүлээд суулгасан. Оюу толгой, Таван толгой, төмөр замын хувьд ОХУ-ын ашиг сонирхолыг хамгаалдаг. Буддын шашныг ил далд дэмждэг нь Жанрайсаг билүү нөгөө өөрийхөө хотыг ард түмний хөрөнгөөр босгох зорилготой. Баттулга, Хүрэлсүхгүй Монгол улс

Avatar

Зочин 2021-01-18 202.21.124.19

Оюунэрдэнээ наад Багабанди гэдэг хүнээсээ энэ олон жилийн хугацаанд улс орныхоо эрх ашгийг хамгаалж байсан талаар факт баримт байна уу асуугаад өгөөч?!

Avatar

зочин 2021-01-18 59.153.114.20

Оффшорт мөнгө байршуулна гэдэг эзнийх нь зөвшөөрөлгүй хэн нэгэн этгээд ард түмний даалгавараар явж байна аа гээд хамаад авчихдаг бол хүн тэнд хөрөнгөө хадгалахын хэрэг юу билээ гээд энгийнээр бодоход л мань мэтийг оффшор горьдуулаад сайхан басамжлах юм аа

Avatar

Зочин 2021-01-18 64.119.23.102

Neeren covid garsnaas hoish corona words songdsongui shuu.

Avatar

Иргэн 2021-01-18 66.181.187.202

Элбэгдорж харин ч Баттулгын тухай болохгүй хүн гэдгийг шууд хэлж байгаа Баттулга няцааж чадахгүй байгаа нь үл бүтэх эьгээд нь үнэн юм шиг байна Баттулгын Офшор баримтаар нотлогдоод байхад хууль хяналтынхан яагаад дугарахгүй байна

Avatar

Зочин 2021-01-18 64.119.16.8

Ээбээ хамаагvй дээр байжээ!!!!!!

Avatar

irgen 2021-01-18 59.153.114.52

hotgor shanaga talaas bichjee

Avatar

Зочин 2021-01-18 66.181.182.188

Багабанди ер нь юу хийдэг юм бэ? Төр төлөөлж сонгуульт албанд улираад л Баяр, Сайханбилэг энэ тэр баахан хүмүүсийг ял тулган шийтгэлээ, харин энэ ноёнтон ер хөдлөсөнгүй байж л байх юм, Ерөнхийлөгч байсан хүний хашиж болох эс болох албан тушаалын жагсаалт гаргамаар. Бас тэр эрхэмсэг элчин сайд гадны компанийг төлөөлөөд сууж байгаа нь ёс зүйтэй гэжүү, уснаас хуурай гардаг энэ 2 -гоо улс л юм бол асуулга тавих цаг нь болсоон.

Avatar

Батпүрэв 2021-01-18 77.247.181.162

2017 онд Х.Баттулга ерөнхийлөгч болоод хэдэн сарын дараа Отгонтэнгэрт 17 уулчин амь насаа алдсан байдаг юм. Их шүтээн уулс хилэгнэж 17 гэсэн тоог аван одсон доо хөөрхий. Хэн мэдхэв сүүлийн жилүүдэд бөөн бөөнөөр үхэх болсон Бурхан халдунд 5 залуу нас барлаа. Архангайд гарсан осол гээд бөөн бөөнөөр үхдэг болсон доо.

Avatar

Зочин 2021-01-18 66.181.187.228

Монголд ардчилал тогтсоны даруйхан налайхад осол гарч олон хүн амь хохирсон энэ ч бас эвгүй л эхлэл дээ. уурхайд шүү

Avatar

Улс тор судлаач. 2021-01-18 202.126.89.80

Энэ Ж.Нямсурэн гэдэг эмэгтэй бага солиорсон нь дээр шуу. Чамайг хэний зохиож бичсэн зуйлийг нэрээ тавиад гаргаад байгааг чинь мэдэж байгаа. Цаашид болгоомжтой байгаарай.

Avatar

Хотын уугуул иргэн 2021-01-18 192.82.69.193

Багабанди, Батсүх гэх энэ хоёр урвагчийг үтэр түргэн зайлуулж. эх орноосоо урвсан хэргээр шүүхэд өгөх хэрэгтэй. Барууныхны боол, дуулгаартай зарц болсон хоёр хул.гайч..

Avatar

рөнхийлрөх 2021-01-18 202.126.88.204

Оюутолгойн гэрээг цуцалж чадсан тэр хүнийг ёрөнхийлөгчөөр сонгох хэрэгтэй.энэ гэрээг өөрчлөх бас сайжруулах хугацаа нэгэнт өнгөрсөн.одоо хамгийн сайн хувилбар цуцлах өөр юуч биш.

Avatar

Хэлэх зүйл алга өө 2021-01-18 64.119.22.238

Титэм шиг л амьдраад байгаа хүмүүсдээ.. Өөр юу гэхэв

Avatar

зочин 2021-01-18 139.5.218.71

энэ Солонго гэж хүүхнийг шалгуулах хэрэгтэй

Avatar

Зочин 2021-01-18 66.181.184.207

ЮУН 51 н ОН 30 н ОН ГЭХЭД ОЮУТОЛГОЙН АЛТ ЗЭСИЙГ ЗӨӨГӨӨД ДУУСАГСАН БАЙНА , ТЭР ҮЕД БАГАБАНДИ С БАЯР НАР ҮХЭЭД ӨГСӨН , ЭЛБЭГ САЙХАНБЭЛЭГ БАЯРЦОГТ НАР ХАНГАЛУУН АМЬДРАЛТАЙ , МАНАЙ ГОВЬ УСГҮЙ ИХ ТОМ НҮХТЭЙ Л ҮЛДЭНЭ БИЗ .

Avatar

ХАШ-ЭРДЭНЭ 2021-01-18 66.181.189.49

ЭНД ЮУНД ЭРДЭНЭТИЙГ ОРУУЛНА ВЭ? ОЮУТОЛГОЙ БОЛ ДАНГААРАА ЖААХАН ЮМ ӨГДӨГ ШҮҮ

Avatar

Зочин 2021-01-18 202.21.104.2

БАТТУЛГА ГЭДЭГ ХҮН ХУУЛЬ ЗӨРЧСӨН ОФФШОРЫН БАРИМТ НЬ ИЛ БОЛЧИХООД БАЙХАД ГҮРИЙГЭЭД Л БАЙХ ЮМ БАЙХДАА

Avatar

Зочин 2021-01-18 202.126.89.130

Нүлэн балай чихэн дүлий гүрийгээд дайраад байхад ерөнхийлөгч болчихоно гэж бодоод байгаа хүндээ. Улс төрч хүний дотор даанч алгаа.

Avatar

zochin 2021-01-18 66.181.166.134

Үгээ хэлэх цаг болсоон. Эс бөгөөс титэм үг хоосон, хиймэл утга учиргүй зүйл болой.зөвхөн өөрт нь зориулагдсан

Avatar

Зочин 2021-01-18 66.181.187.228

Титэм үг монголын зүйр цэцэн үгинүүдийг өнөөчмлсөн хуулбар . хамгийн дуугардагүй хамгийн өндөр цалинтай хамгийн чухал газар алба хашаж байгаа хүний үгийг нэг сонсмоор байна .чухам одоо энэ цаг үед .

Avatar

Зочин 2021-01-18 191.96.13.205

Baliar Battulga iig tsagdaa sergiileh ni shgadaggui yum uu

Avatar

Зочин 2021-01-18 89.187.168.50

Монголыг жинхэнэ хороож байгаа хүндээ. Үнэндээ хийсэн ажилгүй, хүн ч юм хийлгэдэггүй жинхэнэ лай ланчиг

Avatar

Зочин 2021-01-18 103.57.93.235

Н.БАГАБАНДИ ТИТЭМ ҮГЭЭ ӨӨРТӨӨ ХЭРЭГЖҮҮЛ. ШУДАРГА БАЙ. ӨӨРТ БАЙГАА БҮХ ХӨРӨНГӨӨ УЛСДАА ХАНДИВЛААД МАЛ ДЭЭР ГАР.

Avatar

зочин 2021-01-18 139.5.218.71

энэ Багабанди гэдэг хүнийг одоо сольж өгцруулаач ээ. Ёстой шившгийн цайсан шуналтай хүн юм

Avatar

РАВДАН 2021-01-18 45.125.247.196

БАТТУЛГА ОДОО БОЛНОДОО. ӨӨРИЙГӨӨ ПУТИНТАЙ ОЙР ГЭЖ ХАРАГДУУЛАХ ГЭЖ ЖҮЖДЭГ АЛИАЛАГЧ ТӨДИЙ ТӨВД ШҮҮДЭЭ. ҮНЭНДЭЭ УЛААН ҮД ХАВЬЦАА ХЭДЭН ОРОС ОЛИГАРХ, БЭЭЖИН СИНГАГИЙН ХЭДЭН БИЗНЕСМЭНИЙ ГАР ХӨЛ. ХАЛХЫН ЗАЯА ИХДЭЭ ЭНЭ ЖИЛ ЧАМААС САЛНАА

Avatar

Зочин 2021-01-18 202.55.188.103

Za ene gencogoos offshore baitugai garna. Dunguj ehelj baina. Teriigee medsen hun harin uhehdee uher buugaa gegcheer baij yadaj baigaa

Avatar

Зочин 2021-01-18 192.82.73.9

Энэ Багабандийг Оюу толгойгоос болиулаачээ Хүрэлсүхээ. Насаараа шимэгчилж амьдарлаа

Avatar

Зочин 2021-01-18 202.55.188.109

Erunhuulugch asan Bagabandi OT-s sariin $15000-r tsalinjij tednii tuluu zutgedeg

Avatar

Сээгий 2021-01-18 66.181.181.123

Юу байхав харин манайруу хятад танк орж ирэхийг харсаар байтал орос хятад япон солонгосыг нүүрс зэсээр хангахаар боллоо бид танкнаас айсаар байгаад жилдээ гуйж байж 28 сая тн нүүрс гаргаад таг монгол ялж байнаа одоо оюу толгойг зогсообол бүрэн яллаа

Avatar

ХН 2021-01-18 202.179.24.242

ЮУТАЙ Ч ГЭСЭН… ОЮУТОЛГОЙ МОНГОЛЫН ГОВИЙН ГҮНИЙ УСЫГ ДУР ЗОРГООРОО АШИГЛАДАГ. / УГ НЬ УЛААНБААТАРААС СААРАЛ УС ТАТАЖ АШИГЛАХ ЁСТОЙ БАЙМААР … / ХЯТАДААС БАРАГ БҮХ ТОГ ЦАХИЛГААНАА АВДАГ. /ӨДӨРТ САЯ ДОЛЛОР ТӨЛДӨГ. / , МОНГОЛООС АВАХ ЁСТОЙ ШД / БҮХ ГҮЙЛГЭЭГЭЭ НЬ ГАДААДАД ХИЙГДДЭГ… / МОНГОЛЫН БАНКУУДААР ДАМЖИХ ЁСТОЙ ШД/, ОРОЛГО ЗАРЛАГЫН ТАЙЛАНГАА ХЭЗЭЭ Ч МОНГОЛЫН ЗАСГЫН ГАЗАРТ БҮРЭН ГҮЙЦЭТ ӨГДӨГГҮЙ / ИЛТ ЭЛЭГ БАРЬЖ БАЙГААМ ШД. ИЙМЭРХҮҮ Л БАЙДАЛТАЙ 10 ГАРАН ЖИЛ ХЭРЭЛДЭХ Ч БИШ ХЭЛЦЭХ Ч БИШ ЯВЛА

Avatar

Зочин 2021-01-18 66.181.189.38

от өөрсдөө цахилгаан станцибарих гэхэд манай тал зогссон юм шүү дээ олон юм бичихээсэ өмнө жоохон юм унш хэдэн шантааж хийж амьдардаг попуудын үгээр юмыг ойлгож болохгүй шүү дээ

Avatar

Зочин 2021-01-18 202.126.89.130

Рио. Тинто манай үе үёийн дээдсүүдэд авилга өгчихөөд дураараа загнадаг байхаа.Элбэгдорж Оюу толгойг, за яахвэ ганц сайхан хүүхнээ муу хадмуудад өгсөн айл л байгаа биз одоо ингээд орхи гэж хэлж байсаныг санаж байна уу. Үнэн гомдомоор удирдагчид шүү. Оютолгойг ашиглах ухаан бяр чадал хүрэхгүй байгаа бол гарах баялагийнхаа тодорхой хувиар нь тооцож үнэлээд Япон, Герман, Энэтхэгийн аль нэгэнд нь зарчихая.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж