Иргэдийн шударга шүүхээр шүүлгэх эрх нээгдлээ | News.MN

Иргэдийн шударга шүүхээр шүүлгэх эрх нээгдлээ

Иргэдийн шударга шүүхээр шүүлгэх эрх нээгдлээ

УИХ-ын чуулганы өнөөдрийн хуралдаанаар Монгол Улсын шүүхийн тухай хуулийн шинэчилсэн найруулгын төсөл болон хамт өргөн мэдүүлсэн хуулийн төслүүдийг эцэслэн баталлаа. Үүнтэй холбогдуулан УИХ-ын нэр бүхий гишүүд мэдээлэл хийв.

УИХ-ЫН ГИШҮҮН С.БЯМБАЦОГТ: ШҮҮГЧИД ХУУЛИАС ӨӨР ДАРГА БАЙХГҮЙ

2020 оны дөрөвдүгээр сард Засгийн газраас өргөн барьсан Шүүхийн тухай хуулийн төсөл дээр ажлын хэсэг дөрвөн сар гаруйн хугацаанд ажилласан. УИХ-ын гишүүн Б.Энхбаяр ахалж ажилласан уг ажлын хэсэгт талархаж байгаагаа илэрхийлье. Хууль зүйн байнгын хороо Шүүхийн тухай хуулийн хэлэлцүүлгийг хийлээ. Шүүхийн тухай хуулийг хэлэлцэн батлахдаа үг, үсэг заалт бүрээр санал хураалт явуулсан. Шүүхийн тухай хууль нь Үндсэн хуулийн салаа мөчир нь. Шүүхийн тухай хууль шүүхийн засаглал, шударга ёсны үндэс. Шүүгч хэнээс ч, юунаас ч хараат бус ажиллах боломжийг бид энэ хуулиар бүрдүүлж чадлаа. Хүн бүр шүүхийн өмнө тэгш эрхтэй байна гэсэн Үндсэн хуулийн зарчим Шүүхийн тухай энэ хуулиар бодитой хэрэгжих боломж бүрдэж байна. Иргэдийн шударга шүүхээр шүүлгэх эрх нь нээгдэж байна. Энэ цагаас эхлэн эзэнтэй, эрх мэдэлтэй, эдийн засгийн хараат шүүгч хэрхэвч байж болохгүйг хуулиар хааж хязгаарлаж өгсөн. Шүүгч нар бие биедээ нөлөөлдөг, дарамталдаг байдал энэ хуулиар эцэс болж байна. Шүүгч нарын томилгоог нэг хүний гарт төвлөрүүлж, хонгил үүсгэх асуудал энэ цаг үеэс төгсгөл болж байна. Өмнө нь дөрвөн тусдаа хуулиар зохицуулж байсан хариуцлагыг Шүүхийн тухай багц нэг хуулиар зохицуулдаг боллоо.

Шүүгчийн хариуцлагыг нэмэгдүүлж, шүүгчдэд хориглох 40 гаруй зөрчлийг тусгаж өгсөн. Хариуцлага алдсан ёс зүйгүй шүүгчид хариуцлага тооцох хараат бус Сахилгын хороо энэ хуулиар ажиллаж эхлэх бололцоотой боллоо. Шүүгчийг хамгаалах чиг үүрэг бүхий ШЕЗ-ийн зохион байгуулалт, бүрэлдэхүүн, томилох журам, тавигдах шаардлагыг хуульд тусгасан. ШЕЗ-ийн 10 гишүүний тавыг нь шүүгчдээс, мөн тавыг нь УИХ нээлттэй сонгон шалгаруулалт хийж томилно. ШЕЗ-ийн гишүүдэд тавигдах шаардлага ч нэмэгдэнэ. Эрхзүйч мэргэжлээр 10-аас доошгүй жил ажилласан хуульзүйн өндөр мэргэжилтэй, сүүлийн таван жил улс төрийн албан тушаал эрхэлж байгаагүй зэрэг шаардлага тавина. Шүүхийн шийдвэр бүхэн үндэслэлтэй байж, ил тод байхыг энэ хуулиар үүрэгжүүлж байна. Сайн хуулийг муу хэрэгжүүлж, амийг нь тасалдаг алдаа гаргаж болохгүйг шүүгч нартаа сануулж байна. УИХ-аас баталсан Шүүхийн тухай хуулийн хувь заяа шүүгч нарын гарт очиж байна. Шүүх эрх мэдэл бол ард түмний хүсэмжлэлийн бодит биелэл байх ёстой.

"САЙН ХУУЛЬ АМИЛАХ ЭСЭХ НЬ 500 ГАРУЙ ШҮҮГЧЭЭС ИХЭЭХЭН ХАМААРНА"

ШҮҮХИЙН ТУХАЙ ХУУЛИЙН АЖЛЫН ХЭСГИЙН АХЛАГЧ Б.ЭНХБАЯР: 

1992 оны шинэ Үндсэн хуулийг эх баригч, гавьяат хуульч агсан Б.Чимид багш маань "Сайн төрийн дээр хууль ноёлж байг" гэж хэлсэн байдаг. 1992 оны Үндсэн хуулиар бид хараат бус бие даасан шүүх байгуулахаар бичсэн. Гэхдээ ердийн хуулиар энэхүү үзэл санааг амилуулахдаа өнгөрсөн хугацаанд хангалттай ажилласангүй гэдэг дүгнэлт хийсэн байдаг. Хүнээс, ердийн хуулиудаар Үндсэн хуулийнхаа үзэл санааг алдагдуулж, шүүх чухамхүү хараат бусаар ажиллах боломж алдагдсаныг ард иргэд ч, шийдвэр гаргагч УИХ, Ерөнхийлөгч, шүүгчид өөрсдөө хүртэл хүлээн зөвшөөрч ирсэн. Олон улсын хараат бус хөндлөнгийн үнэлгээгээр Монгол Улс шүүхийн хараат бус байдлаараа дэлхийн 140 улсаас 120-д жагссан нь гашуун боловч үнэн юм.

Бид шүүхийн энэ системийн гажуудал ердийн эм тариа, боолт хийгээд тос түрхээд арилгаж чадахааргүй хүндэрсэн байна гэдэг дүгнэлт хийсэн. Тиймээс хүнд хэлбэрийн хагалгаа хийх шаардлагатай гэж дүгнэсэн. Энэ утгаараа шүүхийн хууль тогтоомжийг цогцоор нь, иж бүрнээр өөрчилж шинэчиллээ. Тиймээс энэ хуулийн шинэчлэлийг шударга ёсны хувьсгал гэж үзэж байгаа. Шударга ёсны хувьсгалыг хуулиар хийх, хуулиар засварлах ийм алхмыг хийлээ. Гэхдээ энэ бол зөвхөн эхлэл, гараа. Одоо сайн хууль амилах эсэх нь хүнээс хамаарна. Тэр дотроо Монгол Улсад шүүх эрх мэдлийг хэрэгжүүлж байгаа 500 гаруй шүүгчээс ихээхэн хамаарна. Бид хуулиа гаргахдаа тэдгээр шүүгчдийг хөтөч болгохын тулд ирээдүйгээ харж хийсэн. Бид өнгөрсөн рүүгээ биш, ирээдүйг харж хуулиа бичсэн.

Одоо байгаадаа сайн дүгнэлт хийж, ирээдүйдээ цагаан жин татуулж, шударга ёсыг манлайлахыг зорьж, энэ хуулийн шинэчлэлийг хийлээ. Энэ шаардлагад шүүгчид маань нийцэж, өөрсдийгөө засч, нийцүүлж ажиллах үүрэг хүлээж байна. Ингэж чадахгүй, өнөөдөртэйгөө байхыг хүсч, эрх мэдэлтэй зууралдаж, авлигажин, хонгилдон, муу муухайтай эвлэрч, сайн бүхнийг үгүйсгэж ажиллавал тухайн шүүгч шаардлага хангахгүй гэсэн үг. Шаардлага хангахгүй хүнтэй хариуцлага тооцох эрх ард түмнийг төлөөлдөг УИХ-д байгаа. Энэ утгаараа гараа гэж хэлж байгаа юм. Хууль хэрэгжих явцдаа олон саад бэрхшээл туулах болно. Олон хүний эрх ашгийг хөндөж байгаа. Тэдгээр хүмүүс янз бүрийн байдлаар энэ хуулийн үзэл санааг үгүйсгэх, таслан зогсоохыг оролдсон үйлдлээ зогсоохгүй хийх болно гэдгийг мэдэж байгаа. Үүнийг улдан дарж, шударга ёсны манлайлал, түүчээ болох тэр хүч УИХ-д байгаа. Яагаад гэвэл УИХ-д суудалтай бүх улс төрийн нам, бие даагчид шүүхийн шинэтгэлийг хийх ёстой, шударга ёсыг хуулиар тогтоох ёстой гэдэг дээр цул хүч болж, Шүүхийн тухай багц хуулийг УИХ-ын гишүүдийн 96.2 хувийн саналаар дэмжин баталлаа.

УИХ-ЫН ГИШҮҮН Ж.СҮХБААТАР:

Шинээр батлагдсан Шүүхийн тухай хуультай холбогдуулж хэн нэгний хэргийн асуудалд нөлөөлөх, үндэслэл болох зүйл байхгүй. Хэрэг хянан шийдвэрлэх процессын асуудлууд хуульд тусгагдаагүй. Шүүхийн тухай хуулиар шударга бусын гэх хонгилын нөлөөллийг үндсэнд нь устгахаар зорьсон, энэхүү үр дүнд хүрсэн гэж үзэж байна.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
16
ЗөвЗөв
3
ТэнэглэлТэнэглэл
1
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

70 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Иргэн 2021-01-15 122.201.21.67

Бямбацогтоо чи Хууль зүйн сайд байхдаа шүүгчийг дарамталж хэрэг шийдүүлж байснаа хүлээх цаг ирнээ. Бүү худлаа жүжиглэ.

Avatar

Зочин 2021-01-15 172.104.132.149

БҮГД МИЙЁО ОВОГТ, ТАХАЛТАЙ ТАРВАГНЫ МАНАН ШҮҮХИЙГ ГАРТАА УЛАМ ЧАНГА АТГАЛАА. ТЭД ХЭЗЭЭ Ч ШОРОНД ОРОХООС ӨНГӨРЛӨӨ. ШУДАРГА БУСЫН ХОНГИЛ НУРААНА ГЭСЭН ПОП ҮГЭЭР, ХУЛГАЙЧУУД ЦАГААТЛАА.

Avatar

ИРГЭН 2021-01-15 122.201.21.68

Хар хүчнийхэн ерөнхийлөгч ерөнхий сайд -2-ын дундуур яс хаяж холдуулж байгаад бусармаг шүүгчдийн талд МАНАН-ийнхны талд шийдвэр гаргалаа гэлцэж байна. Түүнд нь Сүхбаатар далдаганаж тусалсан гэнэ: Төрийн албаны дунд шатнаас МАНАН өөрийн хүчээ байршуулж эхэлсэн гэнээ, хов живээ гэж

Avatar

Нэргүй 2021-01-15 202.126.90.48

Шүүгчид хоёр сонголт хийх боломж олгожээ?! хуулиа баримтлах уу?! эсвэл авилгалаа авах уу?! Бараг авилгал нь л дийлэх байхаадаа?! Нөгөө талаар эрдэм мэдлэг муутай туршлага жудаг муутай нөхдүүд яаж ч хүнийг хохироох хилмэгдүүлэх боломжтой болж байгаа юм байна?! Ер нь ухамсартай зөв хүнээ ерөнхийлөгчөөр сонгож чаддаг бол уул нь хуучин жишиг нь зүгээр байсан юмдаа?! Одоо нэг хэсэгтээ л иргэд нь шоронгийн хаалга татаастай байх шинжтэй боллоодоо?! Болгоомжлох хэрэгтэй болждээ?! хүмүүсээ?!

Avatar

Зочин 2021-01-15 202.126.90.48

Шүүгчид хоёр сонголт хийх боломж олгожээ?! хуулиа баримтлах уу?! эсвэл авилгалаа авах уу?! Бараг авилгал нь л дийлэх байхаадаа?! Нөгөө талаар эрдэм мэдлэг муутай туршлага жудаг муутай нөхдүүд яаж ч хүнийг хохироох хилмэгдүүлэх боломжтой болж байгаа юм байна?! Ер нь ухамсартай зөв хүнээ ерөнхийлөгчөөр сонгож чаддаг бол уул нь хуучин жишиг нь зүгээр байсан юмдаа?! Одоо нэг хэсэгтээ л иргэд нь шоронгийн хаалга татаастай байх шинжтэй боллоодоо?! Болгоомжлох хэрэгтэй болждээ?! хүмүүсээ?!

Avatar

Иргэн 2021-01-15 202.126.90.48

Шүүгчид хоёр сонголт хийх боломж олгожээ?! хуулиа баримтлах уу?! эсвэл авилгалаа авах уу?! Бараг авилгал нь л дийлэх байхаадаа?! Нөгөө талаар эрдэм мэдлэг муутай туршлага жудаг муутай нөхдүүд яаж ч хүнийг хохироох боломжтой болж байгаа юм байна?! Ер ухамсартай зөв хүнийй ерөнхийлөгчөө сонгож чаддаг бол уул нь хуучин жишиг нь зүгээр байсан юмдаа?! Одоо нэг хэсэгтээ л иргэд нь шоронгийн хаалга татаастай байх шинжтэй боллоодоо?! Болгоомжтой байх хэрэгтэйдээ?! хүмүлсээ?!

Avatar

Зочин 2021-01-15 202.21.113.238

Хонгил чин энгийн ард түмэнд хамаагүй л дээ. Та нар өөсрдийн төлөө л хуулиа хийж байна даа

Avatar

Зочин 2021-01-15 202.21.108.232

Шүүгчдэд өөрсдийнх нь эрх мэдлийг өгснөөр хэн ч халдашгүй, хэнд ч захирагддаггүй, бие биенээ хамгаалсан "шүүгчдийн сүрэг" үүсдэг гашуун түүхэн замнал бий. Энэ түүхийг дайрч өнгөрөхөөр манайхан шийдлээ дээ. Шүүгчийн эрх мэдлийг дээд шүүхэд, дараа нь хуулийн сайдад, одоо шүүгчдэд өгч туршиж байна. Уг нь Үндсэн хуулиар ерөнхийлөгчийн асуудал даа. Хуулийг удаан хугацаагаар тогтвортой мөрдөж байж эрх зүйт төр төлөвшдөг түүхийг хэрэгжүүлмээр байна.

Avatar

зочин 2021-01-15 202.126.88.41

Шүүгч нөр гээд байгаа хүмүүс чинь УИХ ийн гишүүдийн баталсан хуулийг нь ард иргэдийн маргааныг шийдвэрлэхэд хэрэглэдэг юм билээ. тэгэхээр шударга бус шийдвэр гарах үндэс байна уу

Avatar

н**ш 2021-01-15 202.126.88.41

Эрх баригч намын авилгачдыг цагаан захтнуудын хэргийг шүүх шударгаар шийдэж ял өгч шударга ажилласных нь төлөө шүүхийн хуулийг өөрсдийн мэдэлд оруулж дураараа дургиж дарангуйлал тогтож хойт сологос луугаа адил болж байнадаа .

Avatar

Зочин 2021-01-15 66.181.161.55

Иргэд одоо л шударга шүүхээр шүүгдэх боллоо гээд хөөрцгөөх юм. Энэ нь нэг талдаа өмнө нь шударга бусаар шүүсэн гэсэн үг биздээ. Энэ хэрэгтэнгүүдийг яах вэ. Хуулийндаа бус хүмүүстээ байсан юм биш үү.

Avatar

зочин 2021-01-15 202.126.88.41

УИХ хурал нь сахилгын хороо, ШЕЗ ийн гишүүдийг томилохоор хуульд өөрчлөлт орсон нь шүүх шударга болж ард иргэдийн эрх ашиг хамгаалагдлаа гээд байх юм. Харин эсрэгээрээ нөгөө шүүх засаглалаа дарангуйлж эрх баригчид өөрсдийн гар хөл, хөлсний утсан хүүхэлдэй , үг дуугүй даалгаврыг нь биелүүлдэг хүмүүсээ, мөн өөрсди йн ах дүү , найз нөхдөө шүүхэд оруулах жинэхэнэ төрлийн алба болгох эхлэл суурь
боллоо. Цаг хугацаа шүүнэ бизээ.

Avatar

Зочин 2021-01-15 66.181.161.81

Шүүгч гэхээсээ илүү тангарагтний олон хүнээс бүрдсэн шийдвэр гаргагч шүүгч хуулийн талаас нь хянадаг цэвэр мэтгэлцээний зарчим яасан бэ. Нэг хүний тэр тусмаа шүүгчид шийддэг хувь хүний шийдвэр гаргадаг тэр байдал улам даамжирах биш үү. Бусдын хамааралын тухай ярьж байгаа бол хү л болсон хойно хуулйин цоорхойтой энэ үед хэвээрээдээ

Avatar

сольё 2021-01-15 65.26.70.49

Шүүгч нараа бүгдийг шинэчилбэл итгэе дээ.Тэрнээс нааш хууччуул нь байхад ямар нэмэр байх вэ дээ .

Avatar

шүүгчээ солих хэрэгтэй 2021-01-15 65.26.70.49

Маш зөв алхам боллоо…Одоо шүүгч нараа бүгдийг шинэчилж, шигшиж, шинээр шалгарууж,шинэ хүн тавих хэрэгтэй .

Avatar

Б.ЕСҮХЭЙ 2021-01-15 66.181.188.145

Хуулийн хэрэгжилтэнд шүүгч жинхэнэ утгаараа хяналт тавьж, хүний эрх, эрх чөлөө, хувийн өмч хөрөнгөнд нь халдах шийдвэр, зөвшөөрлийг бие даан гаргадаг, түүнийнхээ хариуцлагыг хүлээж чаддаг болсон цагт ШҮҮХ, ШҮҮГЧ хэнийч хараат бус байж ШҮҮХ ЗАСАГЛАЛ жинхэнэ утгаараа хэрэгжинэ.Прокурор хэрэг мөрдөж, төрийн нэрийн өмнөөс ялалдаг болсон цагт МОНГОЛ УЛС ШҮҮХ ЗАСАГЛАЛТАЙ болох юм. Бусад үед бүх юм худлаа, гонжийн жоо болно.

Avatar

Зочин 2021-01-15 64.119.17.57

shuugch nar hun uchiraas huuchun setgelgeeneesee salahad hetsuu shuud shudraga bolno gehed itgehgui

Avatar

Зочин 2021-01-15 103.212.119.166

uls turd roson etgeeduud bugd l poprogchid shuu dee
bugd arga yadsan luivarchid

Avatar

Б.ЕСҮХЭЙ 2021-01-15 66.181.188.145

Хир сайн хууль болсныг нь цаг хугацаа л харуулана даа!

Avatar

Яг шинэчлэгдэж харагдаач. 2021-01-15 122.201.22.168

Ялзралд идэгдсэн шүүгчдийн цалинг төрийн албан хаагчтай адил болгоё! Яг ямар онцгой ажил хийдэг гэхээрээ жирийн төрийн албан хаагчаас 4~7 дахин өндөр цалин авах ёстой гэж? Бас болоогүй дээрх цалингаас гадна өөр ямар ч нэмэгдэл авдаггүй гэж гомдоллож байна. Ихэнх шүүгчид аливаа хэргийг өөрийн өнгө үзэмжээр, мөнгөөр шийддэг…..

Avatar

Сайн байна уу 2021-01-15 66.181.161.53

Эсрэгээрээ шүүгчийн цалинг багасгавал харин ч татаас харах, өөрийн хөрөнгийн эх үүсвэрийг нэмэх гэж оролдох юм болов уу? Өөрийн өнгө үзэмжээр хуульд нийцүүлэн ажиллах чинь угийн л шүүгч хүний ажил биш юм уу? Хэрэг олон гаргалгаатай байж болох учир өөрийн хувьд аль нь зөв гэж санагдаж байна тэрүүгээрээ л шийдэх нь ажлаа хийж байгаа хэрэг гэж бодож байна. Миний л бодол шүү.

Avatar

Загдаа ахын дүү Магдаа 2021-01-15 202.9.47.1

Шударга бус шүүхээр шүүгдэж хилс хэрэгт буруутгагдан олон жилийн ял авсан Баяр, Баярцогт, Ганболд, Загдаа нарын олон хүн тэгвэл одоо шударга шүүхээр орж ялаас мултрах боломжтой болсон юм байна. Энэ дэлхий дээрх хамгийн энэрэнгүй бас хамгийн шударга шүүх – Монголын шүүх мандтугай! Монгол яллаа!

Avatar

Зочин 2021-01-15 202.126.88.41

ХАрин тиймээ одоо шударга шүүх байгуулсан юм чиУнь дээрх ял аваад багаа нам ын нөхөдөө ялаас нь чөлөөлөөд албан тушаалд буцааж тавиад шударга бус шийдсэн шүүгч нарыг нь ажлаас чөлөөлөөд оронд нь гишүүд найз нөхөд ахан дүүсээ , хууль мэдэх мэдэхгүй хамаагүй бүгдийг нь тавьж амарсайхан жаргах болжээ

Avatar

Зочин 2021-01-15 202.21.113.238

Хөөе хэрэгжих хугацаа болоогүй шд

Avatar

Зочин 2021-01-15 150.129.141.53

Энэ Б.Энхбаяр сайн сайн гэхээр "САХЛАА БУДЧИХСАН" байна шүү.

Avatar

Зочин 2021-01-15 150.129.141.53

УРЬД нь Шударга бус шүүхээр хэн шүүлгэж байсан хэрэг вэ. Үгээ олж хэлэхгүй юмаа энэ 76 өмбүү

Avatar

Зочин 2021-01-15 66.181.161.34

Мөнгөнд захирагддаг юумнууд мөнгө л нэхдэгдээ хүний амидралаар тоглодог улсууд л шүүх

Avatar

Зочин 2021-01-15 150.129.143.243

Б.Энхбаярыг дажгүй гишүүн гэсэн бодолтой байв. Шүүхийн тухай хуулийн хэлэлцүүлгээс хараад жинхэнэ попорчин, бялдууч, хүний үгийг сонсох дургүй, зөрүүд бас УИХ-ын гишүүн хэмээх өндөр нэр хүндийг ашиглан хувь хүн, байгууллагын нэр хүндийг гутаан доромжилж нийгэмд илүү танигдах ядруухан бодлоо амжилттай хэрэгжүүллээ.

Avatar

Поп энхбаяр боль. 2021-01-15 122.201.22.168

Жинхэнэ поп гар бол энхбаяр шүү дээ. Эцэг нь гэж ман-ын эргүү долдой байсан. Ганц чаддаг зүйл нь худлаа попрох_ дэд сайд байхдаа юу ч хийгээгүй амьтан. Тун аюултай этгээд шүү.

Avatar

Зочин 2021-01-15 64.119.23.153

тус хууль тэгээд хэзээнээс хэрэгжих вэ. хариу

Avatar

irgen 2021-01-15 64.119.19.192

Шүүхийг УИХ-ынхаа хормойд чирч оруулснаа сайн хууль болсон гэж байгаа бол МАН удахгүй тараа таниулж арчигдах биз.

Avatar

Монгол 2021-01-15 192.82.73.12

Өөрийн буруугаас болж ажлаас халагдсан хүмүүс хуульчид хөлсөлж аваад эргээд байгууллагатай шүүхддэг, шүүх нь яаж ийж ямар нэг шалтаг гаргаж байгаад иргэний талд шийдэж, байгууллагаас торгууль төлүүлж, тэрийгээ хувааж авдаг юм шиг байгаа юм… Энэ балай юмыг одоо зөв шийддэг болох болов уу??? Ер нь байгууллагын талд асуудлыг шийдэж байсан тохиолдол байдаггүй байх аа…

Avatar

Иргэн 2021-01-15 64.119.25.193

Шударга шүүхгүй байсан үеийн хохирол , хэлмэгдлийг УИХ хариуцах ёстой.УИХ хариуцлагаа үүрэх ёстой шүү. Эс тэгвээс шударга ёсны тухай ярих хэрэггүй.

Avatar

Зочин 2021-01-15 103.212.118.150

хамгийн гол нь хэргийн учрыг маш нарийн тогтоож, заавал нотолж байж хүний хувь заяаг шийдэх ёстой. Бусдын амаар хүнийг ялладаг үзэгдэл байж болохгүй!

Avatar

ENJEE 2021-01-15 122.201.24.196

Tegeed hezeenees heregjih yum be?

Avatar

Иргэн 2021-01-15 202.55.188.83

ДАНДАА САЙН ХУУЛЬ БАТАЛЛАА ГЭХ ЮМ ИРГЭДИЙН ХУДАЛДАН АВАХ ЧАДВАР АМЖИРГАА САЙЖРАХГҮЙ ЮМАА..МОНГОЛД АШИГГҮЙ ОЮУ ТОЛГОЙН ГЭРЭЭГ ХИЙСЭН ХҮМҮҮСТ ХАРИУЦЛАГЫГ ШУДАРГААР ШИЙДВЭРЛЭЛ ДЭЭ..ЭРДЭНЭТЭЭС 4, 5 ДАХИН ТОМ ГЭЧИХЭЭД 4, 5 ДАХИН БАГА ТАТВАР ТӨЛНӨ ТӨЛӨХГҮЙ ГЭЭД БАЙГАА НЬ ЛУЙВАР ГЭЖ ОЙЛГОГДОХООС ӨӨР ЮУ ГЭХЭВ ДЭЭ???

Avatar

123 2021-01-15 103.229.121.126

ШҮҮГЧ гэж бахархмаар бахадмаар атаархмаар сайхан ажил.. ДААНЧ … нэг ийм үг байдагдаа… ДОРОЙ БҮРГЭД САЙН ДУРААРАА ТАХИА БОЛДОГ гэж……..бүргэд шиг байгаасай

Avatar

партизан 2021-01-15 66.181.185.30

МАНЬТАЙ Л ИЖИЛХЭН БОДЬГАЛ БОЛОХООР ЯНЗ БҮРИЙН ХЭРЭГЦЭЭГЭЭ ХАНГАХ ШААРДЛАГА БАЙХ Л БАЙХДАА ХАРЖ Л БАЙЯ ДАА ТЭНГЭР ИВЭЭГ

Avatar

Зочин 2021-01-15 66.181.161.61

За одоо л шудрага шүүхтэй болж байгаа юм бол урд нь шүүгдсэн хүмүүсээ бүгдийг нь цагаатгах хэрэтэй болохнээ ?.

Avatar

Зочин 2021-01-15 202.126.88.41

шударга бус шүүхийн үед шүүгдсэн хүмүүсээ бүгдийг цагаатгаж хохиролоо УИХ ын гишүүдээс нэхэх хэрэгтэй боллоо

Avatar

duu 2021-01-15 66.181.188.101

ahiin kontsess zugerr uu

Avatar

за даа итгэхгүй байна 2021-01-15 66.181.190.204

УОК содбаатар огцор

Avatar

тэгээд ЖДҮ СОДБААТАРЫГАА ӨНӨӨДӨР БАРИВЧЛААЧ 2021-01-15 64.119.23.89

тэгээд ЖДҮ СОДБААТАРЫГАА ӨНӨӨДӨР БАРИВЧЛААЧ
ЗҮГЭЭР БАЯЧУУЛД ЗОРИУЛСАН ХУУЛЬ БАЙНА

Avatar

Зочин 2021-01-15 202.9.46.218

ТӨРИЙН ТЭРГҮҮНЭЭ ДЭМЖЭЭД ОФФШОРТОЙ САЙН ТЭМЦЭЭРЭЙ ,АРД ТҮМЭН ШУДРАГА УЛС ТӨРЧДИЙГ МАШ САЙН ДЭМЖНЭЭ БИД БҮГД МАШ САЙН ЯЛГАЖ САЛГАЖ ХАРЖ БАЙГАА ТЕЛЕВИЗЭЭР ГАРААД ХУДЛАА ЯРЬЖ БАЙГАА УЛС ТӨРЧДИЙГ ХАРААД МАШ ИХ ЦУХАЛДАХ ЮМ _С.БАЯР.БАЯРЦОГТ ХОЁРООС ХУРААСАН ХӨРӨНГӨ МАШ БАГА ,С.БАЯРЫН 1-ХАУСНЫ МӨНГӨ Ч ХҮРХЭЭРГҮЙ ХӨРӨНГӨ АВЧИХААД АРД ТҮМЭНДЭЭ ХӨРӨНГИЙГ НЬ ХУРААЛАА ГЭЭД ДОРОМЖЛОХ ЮМ АРАЙ Л ДЭНДҮҮ БАЙНА .АРД ТҮМЭН БИД ТЭНЭГ БИШ ШҮҮ!!! АРД ТҮМЭН УЛС ТӨРЧДӨӨС ШУДРАГА ЁСЫГ БАЙНГА НЭХНЭ .ХУУЛИА ТЭГШ ЭДЭЛНЭ

Avatar

Зочин 2021-01-15 202.9.46.218

ЕРӨНХИЙЛӨГЧ АРД ТҮМЭН, ЭХ ОРОН, МӨНХ ХӨХ ТЭНГЭРЭЭ ДЭЭДЭЛДЭГ ТӨРМӨЛ УЛС ТӨРЧ УДИРДАГЧ ХҮН ЕРӨНХИЙЛӨГЧИЙН ЭРХ МЭДЭЛИЙГ ХУУЛИАР БАГА ТУСГАСАН УЧИР ХҮЧ ХҮРЭХГҮЙ БАЙНА ОФФШОРЫГ Б.ЭНХБАЯР ГИШҮҮН ТА ДЭМЖИЖ АЖИЛЛАНА ГЭЖ БАЙСАН САНАСНАА ХИЙГЭЭРЭЙ.МАН -АРД ТҮМНЭЭ БОДОХГҮЙ ХЭДЭН ХУЛГАЙЧ НАРАА ЯЛААС МУЛТЛАХ ГЭЭД МӨН ӨӨРСДӨӨ БӨӨН АСУУДАЛТАЙ .ИДЭЖ УУХ ЖАВЧАА ХИЙХ ,АРД ТҮМНЭЭСЭЭ ЯАЖ МӨНГӨ СААХ ТАЛАА БОДОЖ БАЙГАА .КОВИДООР ДАЛИМДУУЛЖ МАШ ИХ МӨНГӨ ИДЭЖ БАЙНА ЯАНАДАА АРД ТҮМЭН ХООЛГҮЙ ХЭЦҮҮ БАЙНА ДАА ШУДРАГА БАЙ!

Avatar

Зочин 2021-01-15 66.181.186.120

Зөв, Энхбаяр аа
Миний дүү хичээгээрэй. Та нар шиг залуус зориг гарган шан татаж энэ шүүхийн системыг цэгцлэхгүй бол өөр хэн ч хийхгүй. Олон ноход хуцалдахыг бүү тоо. Бүгдэд таалагдах албагүй, хууль ба ард түмэндээ л таалагд

Avatar

bb 2021-01-15 64.119.17.83

mundag zaluus sho

Avatar

ДОРЖ 2021-01-15 192.82.75.231

ИХ ХУРЛЫН ГИШҮҮД ГЭЖ МӨНХИЙН СОГТУУ МАЛНУУД ЮМ АА. ӨМНӨ НЬ МОНГОЛЧУУД ЯМАР ШҮҮХТЭЙ БАЙСАН ЮМ БОЛ. ЯГ ОДОО МОНГОЛЧУУД ЖИНХЭНЭ ШУДАРГА ШҮҮХЭЭР ШҮҮЛГҮҮЛНЭ ГЭНЭ ҮҮ. ТЭГВЭЛ ОДОО ШОРОНД БАЙГАА 8000 ЯЛТАНАА БҮГДИЙГ НЬ СУЛЛААЧ.

Avatar

Зочин 2021-01-15 202.9.46.218

МАН-Д ШУДРАГА ГИШҮҮД МАШ ЦӨӨХӨН ТЭДНИЙГЭЭ ДАНДАА НУХЧИН ДАРДАГ, Б.ЭНХБАЯР ГИШҮҮН МАШ ШУДРАГА АМЬДРАЛД ОЙР АРД ТҮМНЭЭ МЭДЭРЧ ТӨРД БОЛОХГҮЙ БАЙГАА БОХИР ГАРТАНГУУТТАЙ ШУДРАГА ТУУШТАЙ ТЭМЦДЭГ ГИШҮҮНДЭЭ АМЖИЛТ ХҮСЬЕ! МАН .Х.З -САЙДААР Б.ЭНХБАЯРЫГ ТОМИЛСОН БОЛ ТАНАЙ НАМД ТӨРД БАГА Ч БОЛОВ САЛХИ ОРОХ БАЙСАН ЮМ АРД ТҮМНИЙХЭЭ ДУНД НЭР ХҮНДТЭЙ ШУДРАГА УЛС ТӨР Ч АМЖИЛТ ХҮСЬЕ .ТӨРИЙН АЛБАНЫ ХУУЛЬ.УЛС ТӨРЧДИЙН АВИЛГАЛ ХЭЭЛ ХАХУУЛЬ АЛБАН ТУШААЛЫН ЖДҮ 60ТЭР БУМ ОФФШОРТОЙ ТЭМЦЭЖ ХУУЛЬ ГАРГААРАЙ !!!!!????

Avatar

ok 2021-01-15 103.57.94.68

энэ Энхбаяр манай БЗ н 15 р тойргоос гарсан шүү, бас бахархаж байна шүү, тэр сэлэнгийн одоо Баярцогтыг Оюу-толгой гэрээ хийсэн, улсдаа гай болсон хүн, одоо хүмүүсээ сонголтоо үргэлж анхаарч сонгоорой, зөв хүн гаргуул ингээд улс оронд хэрэгтэй, буруу хүн гаргуул улс оронд чинь гай болж байна шүү, авилгал авсан ер нь авилгалд нэр холбогдсон хүмүүсийг бүү сонго монголчуудддаа

Avatar

gg 2021-01-15 64.119.17.83

bayar hurgeye. Enhbauataas busad ni hog sho

Avatar

Зочин 2021-01-15 202.9.46.86

:Дарга нар хэрэг хийх, ял авахгүй байх үүрэгтэй л болж байгаа юм уу янз нь.

Avatar

би 2021-01-15 103.9.90.100

яг шд шударга шүүх ч гэх шиг хүнээсээ болдог юм байгаа биз дээ шүүгч нар гэж их зантай хүнтэй харьцдаггүй өндөр цалинтай буруу шийдвэр гаргалаа гэхэд ямар ч хариуцлага хүлээдэггүй хүмүүс

Avatar

Зочин 2021-01-15 64.119.21.157

ЭРХ БАРИГЧ НАМ БОСОО ТОГТОЛЦООТОЙ БАЙХАД ШҮҮХ ХЭЗЭЭЧ ШУДРАГА БОЛОХГҮЙ .

Avatar

Зочин 2021-01-15 202.9.46.218

МАНАЙ УЛСАД ОЛОН НАМ ХЭРЭГГҮЙ УИХ-ЫН ГИШҮҮНИЙ 60-НЬХУЛГАЙЧ УЛС ОРОН АРД ТҮМНИЙГ МӨЛХҮҮЛЛЭЭ ЕРӨНХИЙЛӨГЧИЙН ЗАСАГЛАЛТАЙ БОЛОХГҮЙ БОЛ УЛС ТӨРИЙН НАЙМАА ГАЗАР АВЧ ХУЛГАЙ ЛУЙВАР АВИЛГА ХЭЗЭЭ Ч БУУРАХГҮЙ АРД ТҮМЭН ТЭРГҮҮНИЙХЭЭ САНАЛЫГ ӨӨРСДӨӨ СОНГОЖ ГАРГАХ ХЭРЭГТЭЙ ТЭГЖ БАЙЖ УЛС МИНЬ УЛС ШИГ АРД ТҮМЭН МААНЬ АМАР АМГАЛАН БАЙХ БОЛНО.ЭНЭ ӨӨРЧЛӨЛТИЙГ МАШ ХУРДАН ХИЙХГҮЙ БОЛ МАНАЙУЛС ХАРИЙН ГАРТ ОРНО .ЭХ ОРОНЧ АРД ТҮМНЭЭ ГЭСЭН УДИРДАГЧ БАЙХ ХЭРЭГТЭЙ ПОПОР МАН-Д ТӨР БАРИХ ХҮН ТҮЙ БАЙХГҮЙ ОГЦОР!

Avatar

Зочин 2021-01-15 213.162.73.99

Ажлын хэсгийн ахлагч энхбаярт баярлалаа. Бусад нь энэ мэдээг гутааж бна

Avatar

Зочин 2021-01-15 213.162.73.99

Ажлын хэсгийн ахлагч Энхбаярт баяр хүргье. Бусад нь, тэр ялангуяа бямбацогт алтанхуяг нтрийн зураг бол энэ мэдээг гутааж бна

Avatar

хэрэггүй 2021-01-15 103.206.195.230

Томилгоонд УИХ оролцдогоо хэзээ болих вэ. Энэ чиьн л хараат байдлыг бий болгож байгаа ш дээ.

Avatar

Иргэн 2021-01-15 64.119.25.193

Шүүх нь тунгалаг байж болох ч улс төрчид шороо цацаад сэвтүүлдэг шүү.

Avatar

Зочин 2021-01-15 124.158.96.185

Энэ шүүхийн тухай хуулийн шинэчлэл Б.Энхбаярын уйгагүй тэмцлийн хүчнинд батлагдлаа гэж олон нийт үзэж байна. Б.Энхбаяр сэтгэл хангалуун байгааг хараад л зөв хууль болжээ гэж бодож байна. Харин Ж.Сүхбаатар гэгч бялдууч нөхөр АТГ – ыг ЕС -д өгч тэнцвэр алдагдууллаа. Чааваас, сүхбаатар сайд болж үзэх гэж пялдагнаж байгаа гэнэ.

Avatar

Мо АХ партизан 2021-01-15 202.126.88.41

Засаглалын Дөрвөн багана байдагийн , нэг Тулгуур шүүх засаглал нурах хууль батлаглаа??? Зон олон минь Заяагдмал эрх болох шудрага шүүхээр эрхээ хамгууллах хувь заяа бүдгэрлээ::: Энэ хууль хэрэгжиж эхэлэхээс эхлээд төр барьж буй намын дарангуйлал хуульчлагдлаа. Монгол түмэн бид Хойд Солонгосоос өөр гадаад хөршгүй болох шив дээ???

Avatar

Зочин 2021-01-15 139.5.218.151

Энгийн иргэдэд шүүх шудрага биш ажиллаж байсан нь үнэн тул одоо засаж байгаа юм байна. Алдаагаа олж байгаад баяр хүргэе. Мөн ч олон алдаа завхрал МАН-АН-ын үед байнга оршиж байгаа шүү.

Avatar

Зочин 2021-01-15 202.9.46.218

БЗД ,ЧД ШҮҮХ ХУРАЛ БОЛЛОО ГЭТЭЛ ЁРӨНХИЙ ШҮҮГЧ БОЛДБААТАР ТА НАР ЮУ Ч ЯРИХГҮЙ ШҮҮ ГЭЭД Л ХУРАЛ ЭХЛЭНГҮҮТ АМ БАРИЛАА ЯМАР ЁС ЗҮЙГҮЙ ШҮҮГ Ч ВЭ? АРД ТҮМЭН МАШ БУХИМДАЛТАЙ БАЙДАГ УЛС ОРОН ХӨГЖИХГҮЙН ГОЛ ШАЛТГАА НЬ ШҮҮХ ЗАСАГЛАЛ ХЭЭЛ ХАХУУЛЬ АВИЛГАЛ ТЭНД БҮРЭН УТГААРАА ОРШИН ТОГТНОЖ БАЙНА МАШ ОЛОН ХОХИРОГЧ БАЙСАН ХАМГИЙН ГОЛ ЭЗЭН НЬ БАЙХГҮЙ БАДАМЦЭЦЭГ НЬ ДЭЭРЭЭ ТОМ ТАТААТАЙ ,ГАДААДРУУ ГАРЧИХСАНГЭСЭН ТЭР МӨРДӨН ШАЛГАЖ БАЙГАА ЦАГДАА ХУУЛЫН БАЙГУУЛЛАГЫН АЖИЛЧИД ЮУ ХИЙЖ БАЙНАА? УИХ ЗГ МАН ОГЦОР!!!!!!

Avatar

Иргэн 2021-01-15 192.82.64.220

Өмгөөлөгчөөр ажиллаж байсан хүний хувьд шүүх тан нарын ярьж байгаа шиг дампуурцан, авилгачин газар биш. Энэ гишүүд өөрсдөө туйлын шударга, ёс зүйтэй хүмүүс мэтээр өөрсдийгөө ярих юм. Шүүхийг 100 хувь өөрсдийн гартаа оруулах өөрчлөлт хийж байна.

Avatar

Зочин 2021-01-15 43.242.243.36

ш** хувалз хувалзынхаа хангамжийг нэмсэн ш дээ

Avatar

Зочин 2021-01-15 202.9.46.218

ӨНӨӨДӨР ХОХИРОГЧООР ШҮҮХ ХУРАЛД СУУЛАА .ШҮҮГЧИД ЯМАР ИХ ЭРХ ТАРХТАЙ БАЙДГЫГ АНХ ШҮҮХ ХУРАЛД СУУГААД МЭДЭРЛЭЭ.ЁР НЬ ШҮҮХИЙН БАЙГУУЛЛАГА,ШҮҮГЧДИЙН ХАРЬЦАА ЁС ЗҮЙГЭЖ ТЭНД БАЙХГҮЙ МӨН МАШ ОЛОН ХОХИРОГЧТОЙ ШҮҮХ ХУРАЛ ЭХЛСЭН БОЛОВЧ НЭГӨМГӨӨЛӨГЧ ИРЭЭГҮЙН ШАЛТГААНААР ХОЙШЛОГДЛОО 4ЖИЛ БОЛЖ БАЙГАА ХЭРЭГ БОЛОВЧ ,ЯГ ХЭРГИЙГ УДИРДАЖ ЗОХИОН БАЙГУУЛСАН ХҮН НЬ БАЙХГҮЙ ,ХОРИГДООГҮЙ ,ЗАРИМ ХҮНИЙ АМ ЯРИАГААР ГАДААДРУУ ЯВЧИХСАН ДЭЭРЭЭ ТОМ ТАНИЛТАЙ ГЭСЭН ЮМ ЯРЬЖ БАЙНА ӨНӨӨДӨР АМЬДРАЛ ДЭЭР ӨӨРИЙН НҮДЭЭР ХАРЛАА .

Avatar

Зочин 2021-01-15 202.179.21.199

Ашгүй дээ, шүүхийг ЖАНХУУгийн савраас салгаж, хараат бусаар ажиллах нөхцөл бүрдүүлсэн Б.Энхбаяр болон бусад гишүүддээ ажлын амжилт, сайн сайхан бүхнийг хүсье.

Avatar

Горьдсон чинь голондоо, гозойдог чинь цавиндаа. 2021-01-15 202.126.90.37

МАН-ынхны томилсон шүүгч тэдний хйисэн гэмт хэргийг цайруулж чам мэтийн б**с үнсэгчийг ч харин ч нэг юман чинээ тоохгүй шийтгэнэ дээ. харж л байгаарай.

Avatar

Зочин 2021-01-15 202.126.94.99

Эхлээд хуний боловсролд л херенге оруулах естой. Хэрэг тевег гарахгуй болчихвол шуух тийм чухал биш болно!

Avatar

Зочин 2021-01-15 202.9.46.218

yy

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж