Билгэ хааны хосгүй үнэт алтан титэм | News.MN

Билгэ хааны хосгүй үнэт алтан титэм

Билгэ хааны хосгүй үнэт алтан титэм

Билгэ хааны хосгүй үнэт алтан титэм

Түргийн Билгэ хаан 734 онд тэнгэрт халихад түүнд зориулан тахилын онгон байгуулсан нь одоогийн Архангай аймгийн Хашаат сумын нутагт буй. Уг тахилын онгоныг 2001 онд Монгол-Туркийн хамтарсан археологийн судалгааны анги малтан судлах үеэр олон тооны алт, мөнгөн эдлэл олдсоны нэг нь энэхүү титэм билээ.

Титэм нь алтаар бүтээгдсэн, 23 см орчим хагас дугуй хэлбэртэй, таван хэсэгтэй. Төв хэсэгт нь хошуундаа эрдэнийн чулуу зууж жигүүрээ дэлгэсэн жигүүртэн байх бөгөөд шувууны их бие, өд сөд, далавчийг нь тод томруун сийлсэн.

Хоёр хажууд цэцэг навчин хээтэй дэлбээ мэт хэсэг үргэлжлэх хийгээд титэмний суурь бүслүүр, их бие дээр эрдэнийн чулуу шигтгэж байсан нуух хоногууд харагдана. Уг дурсгалыг Монгол Улсын Засгийн газрын 2003 оны 124 тоот тушаалаар “Хосгүй үнэт дурсгалт зүйл”-ээр баталжээ.

А.СҮРЭН

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
17
ЗөвЗөв
5
ГайхмаарГайхмаар
0
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ТэнэглэлТэнэглэл
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

26 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2020-12-15 192.82.71.122

Халхууд ер нь Хитад талдаа маш их хольцтой юм билээ! Их цэрэгт бvх эрчvvдийг олон удаа дайчилсаар байгаад эрчvvд олдохоо байсан vЕ бий гэсэн! Хойт Хитадаас боол зарц маш олноор нь авчирч ажлаа нугалдаг болж байсан ч гэдэг! Хубилай хаанд цэрэгт татах монгол олдохгvй Хитад эмэгтэйчvvд эхлээд заавал монгол эрийн хvvхэд нэгийг гаргаж егч байж Хитад хvнийгээ суух эрхтэй болж байсан vЕ ч байсан гэдэг!

Avatar

Зочин 2020-12-15 202.126.88.197

Туршин хааны булшийг олоод үнэт зүйлолсон байхад их хаадын булш монголд байгаа бол яагаад олдохгүй байна

Avatar

Зочин 2020-12-15 103.57.95.245

Элбэгдөрж хулгайлж магадгүй л юм бна

Avatar

зочин 2020-12-15 103.26.194.142

турк бол түрэг мөн энэ улс нь одоо араб европын эрлийзүүд болоод бүрэн дууссан манай монголын газар уул усны нэрүүд нь түрэг үгнүүд байдаг юмаа уранхай дөрөвдүүд түрэн угсаатан юм

Avatar

Зочин 2020-12-15 192.82.67.212

УРАНХАЙ ДӨРВӨД ТҮРЭГ БОЛ ХАЛХ ГЭЖ СҮҮЛД ХЯТАД МАНЖ ТҮВДЭЭС ҮҮССЭН УГСААТАН ХЭН БОЛЖ ТААРАХ ВЭ?

Avatar

Зочин 2020-12-15 202.179.25.199

gamin bolon

Avatar

Хаха 2020-12-15 202.126.89.226

Хуцна биз. Өнөөгийн турк бол түрэг тэй ямарч холбоогүй шүү. Мэдээж туркууд өөрсдөө түрэгтэй холбогдох сонирхолтой бгаа учраас чам мэтээр дамжуулж пи ар хийж бгаа.Тэгснээс австри австрали эсвэл швед швейцарийг нэг тогоонд хийх нь арай амар блгүй. Дахиж ингэж хуцхаа болиорой эргүү дурак аа.

Avatar

Зочин 2020-12-15 64.119.24.144

Турк биш Түрэг гэж байгаа биздээ. Түрэгүүдэд дундад ази тэр чигээрээ, якут тува, хакас, татар гээд 200 сая гаруй улс үндэстэн багтаг юм аа

Avatar

Зочин 2020-12-15 139.5.216.238

Сольчих вий, нөгөө их гарууд чинь

Avatar

Sugar 2020-12-15 202.9.46.185

Түүхэн талаасаа огт холбоогүй гэдгийг түүхэн эх сурвалжууд нотолж байна. Хэл талаасаа бүр хамаагүй гэдгийг манай Гол тигэн, Билгэ хаан, Тоньюкук болон бусад бичээс хөдөлшгүй, эргэж буцалтгүйгээр баталдаг. БНТУ-ыг 1923 онд байгуулсан юм. Энэ бол Үсүнь дэх улс аймгуудыг араб, персийн ертөнц Турк гэж нэрлэсэн юм билээ. Энэ бол шал өөр түүх.

Avatar

Ок 2020-12-15 202.126.89.226

Туркуудыг хамаатуулах гээд явдаг нөхдүүдэд ойлгуулах юмсан.

Avatar

зочин 2020-12-15 124.45.96.219

Билгэ хаан бол Монгол угсааны Түрэг хүн биз дээ? Түүнээс биш одоогийн Турк хүн биш биз дээ? Үүнийгээ маш сайн ялгаж зааглаж дэлхийд таниулж ойлгуулахгүй бол Монголчууд Туркчуудын нэг жижигхэн хэсэг болох шинжтэй юм биш үү? Удахгүй Чингис хаан Казах, Турк хүн болж хувирах уу? Түүхээ гуйвуулж, түүхээ худалдаж болохгүй байх даа?

Avatar

Зочин 2020-12-15 192.82.67.212

МОНГОЛЫН ЭЗЭНТ УЛСЫН ҮЕД МОНГОЛООС ГАР ЯВСАН УЛСУУД БАРУУН ЗҮГТ ШИНЭ УГСААТАН ҮҮСГЭЭД, ХОЛИЛДООД УУСААД АЛГА БОЛСОН. МОНГОЛЧУУДЫН ОРОЛЦООТОЙ ШИНЭЭР ҮҮССЭН УГСААТАН БОЛ ХАСАГ ЮМ. ОРИГ МОНГОЛЧУУД ГЭВЭЛ ОЙРДУУД БАЙНА. МОНГОЛОО ХАДГАЛАЯ ГЭВЭЛ ОЙРДУУДЫН ХЭЛ, АХУЙН БА ОЮУНЫ СОЁЛЫГ НЬ ХАМГААЛЦГАА.

Avatar

хотын иргэн 2020-12-15 66.181.168.157

Түрэгүүд чинь манай урианхайнууд шүү дээ

Avatar

Зочин 2020-12-15 124.158.97.96

за, болно. ингээд зогсчих

Avatar

Түргүүд одооны туркууд биш 2020-12-15 150.129.142.242

Түргүүд одооны туркууд биш

Avatar

Зочин 2020-12-15 202.126.89.226

Туркууд бидэнтэй ямар ч хамааралгүй

Avatar

Монгол 2020-12-15 192.82.73.12

Одоогийн Туркүүд бол Түрэгүүд биш байлгүй дээ!!! Наад балайнууд чинь Монголтой хил залгаа байсан бол аль хэдийн манай өвөг дээдсийн юм, авна энэ тэр гээд дайн байлдаан гээд лай болж байгаа… Ойрхи дорнодод яаж тэнэгтэж байна даа??? хавь ойрынхоо улсууд руу дайтаад… Ёстой онцгүй улсууд…

Avatar

Зочин 2020-12-15 202.126.89.226

Туркууд тэй ойртож дотносох ёстой хэрэггүй үндэстэн.

Avatar

Зочин 2020-12-15 192.82.69.7

Түргийн үе цаг тооны багцаа хү

Avatar

Зочин 2020-12-15 139.5.218.25

Tyregiin veiin yu bnaa. Tyrkt ugchihuu! Chuluun saidantsaraa !

Avatar

чулуу нь алга 2020-12-15 64.119.26.251

Эрдэнийн чулуун шигтгээнүүд яасан бэ ээ. нүхнүүд нь үлдсэн байх юм. чулуу ялзарч муудаад алга болох уу

Avatar

Зочин 2020-12-15 192.82.69.71

цавчаанд явсаан хө

Avatar

Зочин 2020-12-15 192.82.76.232

Түрэг төр бол өнөөгийн монголчууд юма Араб цустай туркууд биш. Түрэг бол өнөөгийн Турк гээд дэлхийд туркууд баталчихсан. Энийг батлахад мөнгөнд шунасан Монголын зарим түүхчид их тусалсанд аа маш харамсалтай

Avatar

Зочин 2020-12-15 202.126.89.226

п***а юмаа нээрээ. Туркууд та нар монголоос холхон бж үзээрэй гэж хэлмээр санагдах юм.

Avatar

зочин 2020-12-15 202.21.100.210

Юун алтан тэтим
Наана чинь нэг төрийн сайд хэл аманд ороод бөөн юм болж байхад ккккккк

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж