&#34Хан ресурс&#34-ын болзол буюу өдрийн нэг сая доллар | News.MN - Мэдээллийн эх сурвалж

&#34Хан ресурс&#34-ын болзол буюу өдрийн нэг сая доллар

Хуучирсан мэдээ: 2016.03.10-нд нийтлэгдсэн

&#34Хан ресурс&#34-ын болзол буюу өдрийн нэг сая доллар

Шинэ он гарсаар Монгол Улс хоёр ч томоохон өрийн асуудлаа шийдэж чадлаа. Эхнийх нь ОХУ-д төлөх “Их өр”-ийн үлдэгдлийн 97.5 хувийг нь тэглэж, 3.8 сая ам.доллар төлсөн бол энэ удаад Канадын “Хан ресурс”-тай хийж байсан маргаандаа цэг хатгалаа. Юу гэвэл, АНУ болон Канад улсад ажлын айлчлал хийж буй Сангийн сайд Б.Болороор ахлуулсан Засгийн газрын ажлын хэсэг “Хан ресурс” компанитай хэлэлцээний ширээний ард суужээ. Гуравдугаар сарын 6-нд болсон энэхүү уулзалтаар тохирсон асуудал нь арбитрын шийдвэрийн дагуу “Хан ресурс” компанид төлөхөөр болоод байсан өрийг барагдуулах тухай байсан аж. 

Дорнодын ураны ордыг эзэмшиж байсан “Хан ресурс” компанийн лицензийг цуцалснаас үүдэлтэй маргаан 2009 оноос хойш явсаар Монгол Улс 106 сая ам.долларын нөхөн төлбөрт унаад байсан юм. Нэгэнт олон улсын арбитрын шүүх шийдвэрлэчихсэн, Монголын тал ялагдчихсан учраас энэ мөнгийг төлөх нь тодорхой байсан гэж “Хан ресурс”-ынхан үздэг, бүр Канадын Засгийн газарт хандаж “Монгол Улс өрөө төлөхгүй байгаа учраас тэдэнд үзүүлдэг тусламжаа зогсоо” гэж уриалж байсан юм. 

Харин хоёр талын хэлэлцээний үр дүнд 106 сая ам.доллараас 46 саяыг нь хүчингүй болгож, үлдсэн 70 саяыг нь манай тал төлөхөөр болсон байна. Энэ тухай Сангийн яамны Төрийн нарийн бичгийн дарга Х.Ганцогт, Хууль зүйн яамны Төрийн нарийн бичгийн дарга Ж.Баярцэцэг нар Ерөнхий сайд Ч.Сайханбилэгт танилцуулахдаа “Монгол Улсын Засгийн газар болон “Хан ресурс” компанийн хооронд үүсээд байсан олон улсын арбитрын шүүхийн шийдвэртэй холбоотой бүх асуудлыг Монголын талд ашигтайгаар шийдвэрлэлээ. 2010 оноос хойш хэд хэдэн Засгийн газар дамжин таван удаагийн хэлэлцээ хийж байсан тус маргааны улмаас өдөрт 7000 ам долларын хүү төлж, жилийн хугацаанд 106 сая ам.доллар болоод байсан төлбөрийг Засгийн газрын ажлын хэсгийн хэлэлцээний үр дүнд  70 сая болгон бууруулж чадлаа. Энэ мөнгө төлөгдөж дууссанаар хоёр талын маргаан эцэслэн шийдвэрлэгдэнэ” гэсэн байна. Ерөнхий сайд Ч.Сайханбилэгийн хувьд төлбөрийн асуудал эцэслэн шийдвэрлэгдэж, хоёр тал маргаанаа татан аваад төлбөрийн эцсийн дүн дээрээ тохирч чадсанд ажлын хэсэгт орж ажилласан Төрийн нарийн бичгийн дарга нарт талархал илэрхийлжээ. Мөн шүүхээр эцэслэн шийдвэрлэгдсэн байсан Монгол Улсын төлөх ёстой 106 сая ам.долларыг хоёр талын хэлэлцээрээр 70 сая болгон бууруулсан Засгийн газрын ажлын хэсгийг Ерөнхий сайдын баталсан удирдамжийг хангалттай биелүүлсэн гэж дүгнэсэн байна. Түүгээр ч зогсохгүй Монгол Улсын нэр хүндийг олон улсын хөрөнгө оруулагчдын өмнө сөргөөр харуулж ирсэн энэ асуудал эерэгээр шийдэгдэж  байгаа нь ойрын үед олон улсын санхүүгийн зах зээл дээр хийх идэвхтэй үйл ажиллагаа болон хөрөнгө оруулалтад сайнаар нөлөөлөх ач холбогдолтой гэж Ерөнхий сайд үзсэн тухай хэвлэлийн алба нь мэдээллээ.

Гэхдээ энэ бол Монгол Улсын Засгийн газар, Канадын “Хан ресурс” компанийн хороондох маргаан бүрмөсөн дууссан гэсэн үг биш юм. Эх сурвалжийн хэлснээр манай тал “Хан ресурс”-тай тохирсон нөхөн төлбөр болох 70 сая ам.долларыг ирэх тавдугаар сарын 15-наас өмнө төлж барагдуулах үүрэг хүлээсэн аж. Нэг ёсондоо гуравдугаар сарын 6-ний хэлэлцээрээс хойш яг 70 хоногийн дотор 70 сая ам.долларыг төлж барагдуулахаар талууд тохирчээ. 

Эдийн засаг хүндэрчихсэн, төсвийн орлого тасарч байгаа энэ үед 70 хоногт 70 сая ам.доллар гэдэг бол Засгийн газрын хувьд хүндхэн даваа болох нь тодорхой. Өдрийн нэг сая ам.долларыг 70 хоногт төлөх болзол тулгасан “Хан ресурс”-ын шаардлагыг биелүүлэхгүй бол маргаан дахиад л эхэлнэ. Тиймээс энэ талаар Сангийн яамны эх сурвалжаас “Төсөвт энэ мөнгийг төлөх хөрөнгө суусан уу. 

Тодотголоор шийдэх үү, эсвэл Засгийн газрын нөөц хөрөнгөөс төлбөрийг барагдуулах уу” хэмээн тодруулахад “Улсын төсөвт “Хан ресурс”-т нөхөн төлбөр олгоход зориулж суулгасан мөнгө бол байхгүй. Гэхдээ Сангийн яам төсвөөс дайчлахаар судалгаанууд хийж байна” гэж хариулсан юм. Түүнчлэн улсын төсөвт тодотгол хийхгүйгээр шийдвэрлэх арга замыг олно гэдгийг ч албаны эх сурвалж хэллээ.
Энэ тохиолдолд улсын төсвийн “хаа нэгтэйгээс” 70 сая ам.доллар буюу 142,800,000,000 төгрөг дайчлах болж таарлаа. 

Г.АНАР

 

"Болор дуран"-аар шалгав.

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Shudarga 2016-03-10 202.72.245.74

Ter Kanadin kompanitai geree hiisen nuhduudeer 70 sayig tuluul.

Зочин 2016-03-10 122.201.24.50

Хоолой өвдөх, Өвдөгний зөөлөн эдийн гэмтэл, Нойр булчирхайн үрэвсэл, Элэгний Б, Ц вирус, Ходоодны шарх, Ходоодны Хеликбактери, Үргүйдэлт, Бөөрний дутагдал гэх мэт өвчнүүдийн талаар дэлгэрэнгүй мэдээлэл: www.HealthNews.mn

иргэн 2016-03-10 1.25.156.193

наад зараа тавьдаг газарт нь тавиаач,

Зочин 2016-03-10 122.201.24.50

Хоолой өвдөх, Өвдөгний зөөлөн эдийн гэмтэл, Нойр булчирхайн үрэвсэл, Элэгний Б, Ц вирус, Ходоодны шарх, Ходоодны Хеликбактери, Үргүйдэлт, Бөөрний дутагдал гэх мэт өвчнүүдийн талаар дэлгэрэнгүй мэдээлэл: www.HealthNews.mn

Зочин 2016-03-10 122.201.24.50

Хоолой өвдөх, Өвдөгний зөөлөн эдийн гэмтэл, Нойр булчирхайн үрэвсэл, Элэгний Б, Ц вирус, Ходоодны шарх, Ходоодны Хеликбактери, Үргүйдэлт, Бөөрний дутагдал гэх мэт өвчнүүдийн талаар дэлгэрэнгүй мэдээлэл: www.HealthNews.mn

tumur 2016-03-10 202.70.38.46

элбэгдорж батүүлээс 35,2тэрбум₮,баяраас 7хаусбуюу 7сая$ энэ 14тэрбум₮,бороо гоулд 50тн алтнаасаа татвараа нэхэж авах эсвэл сү.батболдоос авахэсвэл тухайн үеийн ерөнхий сайд байсан элбэгдорж,сангийн сайд баавараас авах,эсвэл рио-тинтогооос 2млрд $-цавчуулсан мөнгийг авах,эсвэл Петро Чайна Дачин Тамсаг-аас татвараа гэрээнд цавчуулж нэмсэн 2%иийг хэн түүнээс тэднээс мөнгөө авах үнэндээ "шударга"шүүх "шударга"-хүчнийхэнийг хөдөлгөөд хэд давуулаад олчих мөнгө даанч "шударга" гэдэг нь алга л даа,ядаж байхад элбэгдорж бүгдэд нь оролцсон байх юм,энэ сонгуулиар унагаж бүх л бузар булайг нь дэлгэх юмсан,энэ муу хан ресурс хохирсон юу ч байхгүй сайндаа л бэлэн 2-3сая $ гаргасан байх, тэгээд л цаашаа үйл ажиллагаа явуулах мөнгөгүй суучихсан байсан "сохорсон биш завшлаа"гэдэг л боллоо,энэ ч бас дотоод гадаадын луйварчдын бас нэг олон нүүдлийн махинаци байгаа,тэд бас 70саяаа хувааж авна,энэ баараггүй.

Иргэн 2016-03-10 202.180.220.35

Санхүүгийн онц байдал зарлаад байгаа юм биш үү. Ийм байдалд С.Баяр гэдэг төрийн тонуулчин оруулчихаад одоо өөрөө ард түмнээсээ зугтаж харьд гарчихаад тарвалзаж байгаа. Манайхан нийлээд туусан болоод л яаж ч чаддааггүй шүү дээ.

zochin 2016-03-10 183.81.169.22

Bayaraar tolyyl, ard tymneer bish.

Зочин 2016-03-10 59.153.113.105

10 гэр хэдэн амбаар бариад мөнгө авах юм аа

Уншигч 2016-03-10 43.242.242.188

Яг энэ 70 сая яаж гарч байгаа юм бэ? Арбитрын шүүхийн шийдвэрт бол хохирлын барагдуулах үндсэн 80 сая дээр нэмээд арбитрын зардал болох 9 сая доллар, үүн дээр нэмээд арбитрт өргөдөл гаргаснаас хойш төлбөрийг барагдуулах өдрийг хүртэл хохирлын төлбөрт хүү бодно гэж байна.

зочин 2016-03-10 182.160.1.87

Канадын дээрэмчид засгийн газрынхаа дэмжлэгтэйгээр ядуу буурай орнуудыг дээрэмддэг юм. Энэ гай манайд таарчээ. Эхнээс нь ухаалаг байсан бол хаанаас ийм юм болох вэ. Ер нь АНУ, Канадын луйварчидтай эхнээс нь гэрээгээ чанга хийх хэрэгтэй ямар ч ашигт малтмалын хувьд. Эсвэл таг болих үр хойчдоо үлдээх.

Уншигч 2016-03-10 43.242.242.188

Манай Засгийн газар чинь тэр Канадын дээрэмчид гээд байгаа хүмүүсээс дутахгүй дээрэмчид гэдгээ олон улсын түвшинд харуулчихлаа. Гэрээ байгуулсан бол гэрээгээ хүндэтгэсэн ёстой байтал лицензийг нь хурааж аваад гэрээгээ зөрчсөн байна.

Зочин 2016-03-10 173.8.225.93

106-46=60 say yum bishuu

бор 2016-03-10 59.153.112.202

эдгээр төрийн нарийнууд маш муу ажилсан тул ажлаас нь халах хэрэгтэй монгол өр төлөх есгүй шүүдээ

Зочин 2016-03-10 103.229.121.34

Dundaas n ene hed hediig guvuh bol, yamar suraagui bish

Зочин 2016-03-10 103.26.194.208

106-саяаас 46 саяыг нь хүчингүй болгосон юм бол цаана нь 60 сая доллар л төлнө биз дээ. Юун 10 сая хаанаас гараад ирэв ээ? Тоо бодож чаддаггүй сангийн яам уу гүй юу? Зуучилсны хөлсөө аваад байна уу энэ төрийнхөн! Юу болоод байна аа сэтгүүлч ээ, чи тоо бодож чадах уу? Дахин лавлаж сайн сурвалжил даа. Нэг сонин юм болоод явчихлаа шүү цаана чинь яг.

ТҮМНИЙ НЭГ 2016-03-10 203.91.117.4

ТӨР ЭНЭ ӨРИЙГ ЯАВ Ч ТӨЛЖ БОЛОХГҮЙ НААДАХ ЧИНЬ АРД ТҮМНИЙ МӨНГӨВ ЗАРИМ АЙЛ НЬ ИДЭХ Ч ХООЛГҮЙ ХҮҮХДҮҮД НЬ ӨЛӨН ХОГОЖ БАЙГАА ЭНЭ ЦАГТ НАМЫГ ТӨЛӨӨЛЖ ТӨРД ОРЖ ИРСЭН НЭГНИЙ АЛДААГ ХАРИУЦЛАГЫГ БИДНИЙ ТАТВАРЫН МӨНГӨӨР ТӨЛҮҮЛЖ ОГТ БОЛОХГҮЙ. АЛДАА ГАРГАСАН ХҮНИЙГ ОЛЖ ХАРИУЦЛАГА ТООЦТОЛ ТӨЛБӨРИЙГ ЗОГСОО. ЭСВЭЛ ТЭР НАМ НЬ ХАРИУЦ. НААД МӨНГӨӨРӨӨ 70 САЯ ДОЛЛАР БАЙГАА БОЛ 1 САЯ ДОЛЛАРААР НЬ ШИНЭ БИЗНЕСИЙГ ДЭМЖИЖ ХҮҮГҮЙ ЗЭЭЛ ОЛГОН ШИНЭ АЖЛЫН БАЙР БИЙ БОЛГОЖ ЯДУУ ИРГЭДЭЭ АЖИЛТАЙ БОЛГО. ӨӨРДИЙНХӨӨ ХАМААТНУУД БИШ ХАХУУЛ ӨГӨХ НЭГЭНД Ч БИШ. ЦОО ШИНЭ БИЗНЭСТ, 1 САЯ ДОЛЛАРААР 70 БИЗНЕСТ ХӨРӨНГӨ ОРУУЛ. ЭСВЭЛ 1 САЯ ДОЛЛАРТ БАГТАХ 70 БАЙР БАРЬЖ ИРГЭДЭЭ БАЙРТАЙ БОЛГО. ХЭН НЭГНИЙ АЛДААГ ИРГЭДИЙН ТАТВАРААС ТӨЛӨХ УЧИРГҮЙ.

Зочин 2016-03-10 202.21.124.133

hoinoos ireed hot manaih hotond orrod honi manaih gedgiin ulger. heden jiliin daraa umnugovi mongoliin gazar bish boloh bii de

Зочин 2016-03-10 49.0.160.253

хулгайчдын МАН-ы хулгайч Баярын хийсэн гай, түүнийг дүүжлэх хэрэгтэй.

Зочин 2016-03-10 59.153.113.217

ардчилсан дээрэм, с баярыг шоронд нь, яг эх нь үнэндээ Хан ресурс 20 сая оруулсан эсэх нь эргэлзээт эй. 10 гэр хэдэн амбаар байсан шүүдээ

Баярын балаг 2016-03-10 49.0.161.50

Монгол улс Ашигт Малтмалын Хууль гаргаад гадаад дотоодын бүх хөрөнгө оруулагчдыг уриад "та нар энэ хуулийн дагуу лицэнз эзэмшээд ашигт млатмал олборлооч" гэж гуйсан. (1995, 1997, 2006) Хөрөнгө оруулагчид гадаад дотоодгүй итгээд орж ирээд үйл ажиллагаа явуулсан.Тэр жилүүдэд хүмүүсийн амьжиргаа нүдэн дээр сайжирч, бүгд ажилтай орлоготой, барилга байшин асар их баригдаж улс ихэд сэргээд ирснийг бүгд мэдэж байгаа. Тэгээд Гаднынхан итгэл дүүрэн ажиллаж байтал нь нэг согтуу баагий оросуудад лицэнзийг авч өгдөг хүн гээд шууд дээрэмдээд авчихсан. Энэ шударга бус байдал нь сүүлдээ шүүх дээр очоод унасан. Лицэнз дээрэмдсэн гар хувьдаа асар хөрөнгөтэй болоод Монголыгоо голоод явсан. Бид нар одоо тэр хулгайн төлөөсийг төлөхөөр өдөр бүр НЭГ сая доллар өгөх нь байна. Харин тэр 70 саяын үнэтэй толгойг цавчвал хайшаа харж унахыг нь үзэцгээе ээ

Зочин 2016-03-10 103.57.94.198

гадныханд бараг ингээд хэлмэгдсэн лүр гаргаад мөнгө нэхээд сууж байх нь ашигтай байхгүй юу даа. энэ муухай шалчигасан хүн муутай европууд.

Зочин 2016-03-10 202.21.112.202

Архичин Баярын балгаар бид нарын төлсөн татварын мөнгөнөөс 140 тэрбум төгрөг канадуудад очих нь дээ, Баярыг Америкаас олж ирээч ээ.

Зочин 2016-03-10 103.229.123.179

хэн лицензийг нь цуцласан юм, тэр хүн л өрийг төлөх ёстой

Авилагчдад арван сая 2016-03-10 103.26.192.190

10 сая нь оросод их өр төлөхөд Энхбаярын зувчуулсан 50 сая доллартай адил болж байгаа юм байна. Энхбаярыг бодвол ил тодоор зарлаж байгаад авах нь ээ.

Зочин 2016-03-10 103.57.94.198

Indonesia Could Run Out of Coal By 2033: Study улстөрчид нүүрснээс савраа татвал яасан юм.

Lpi***** 2016-03-10 202.246.252.102

Tolj bolnoo , Gol odoo tor ene 70 sayaa henees nehemjleh ve? Litsenziig tsutsalsan MAN aas uu???

mn 2016-03-10 37.193.117.170

hunii asar ih horongiig hudlaa yarij duudaj avchirch gazar luu hiilgechiheed hulhidaad bval ingej tolbort unadag yum gedegiig eh oron gazar shoroo undesnii ayulgui bdal gej orildog chachga tsarailsan nohduud sain oilgoj av tegvel bid hogjinoo busdiin uhaand bish oorsdiinhdoo l dun shinjilgee hii !!! han resurosiin zov !!! harin ch baga nehsen bn

Зочин 2016-03-10 27.123.213.66

Avilgachin ats min duugaa tat, basneg avilgach garaad irj

Зочин 2016-03-10 182.160.39.131

Ураны талаар нэгдсэн бодлого байхгуй АН МАН ы бантангаас болж монголчууд хэрэглээнээсээ тануулж торгууль толох гэж байна АН ы Лу Болд Бадамдамдин нар канадуудад лиценз огсон МАН ы Баяр ураны салбарт уламжлалт хамтрагч ОХУ д огсон АН хоер хоршоо угуйсгэдгийн гай Том том асуудал дээр МАН ба АН харилцан тохиролцож чадахгуй бол аль алийг нь улс тороос арчих хэрэгтэй Аль аль нь хорь гаруй жил монголчуудыг хохироож байна

Зочин 2016-03-10 202.246.252.102

MAN-aas 70 sayaa nehemjlii

Зочин 2016-03-10 202.180.220.172

Ашиг олз хайж яваа гадныхантай эхнээсээ л болгоомжтой хандах хэрэгтэй. Мөнгө байтугай юугаа ч тавьж өгч мэднэ Цаадуул чинь мундаг зальтай байх шүү Худлаа инээд алдаж бөхөлзөөд...

Зочин 2016-03-10 203.91.117.4

анхнаасаа авилгалд өгсөн лицензээ хүчингүй болгосон албан тушаалтнуудаар нь энэ мөнгийг төлүүлэх ёстой биз дээ , санжийн баяр оросуудад лицензийг нь өгсөн юм чинь энэ төлбөрийг төлөх ёстой доо

Зочин 2016-03-10 49.0.161.232

Uls yahav tatvar tulugchdiin mungunuus tuldug l yum bj uureg hariutslaga ni hoini, tusgai zuvshuurliig tsutsalj ene bantang hutgaj Mongol ulsig urund oruulsan alban tushaaltnuud amid seruun bugd baij l bga bailgui de tedend yamar hariutslaga noogduuldag yum bol ingeed unguruh uu.

Зочин 2016-03-10 89.228.237.120

өөрийнхөө газар нутгийг гадна хүнд зүв зүгээр лиценз нэртэй цаасаар эзэмшүүлчихээд дараа нь түүнийхээ төлөө мөнгө төлнө гэдэг чинь бидний хүсээд байсан АРДЧИЛАЛ юм уу монголчууд аа.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Зочин 2016-03-10 43.242.243.189

Асуудал ардчилалдаа биш. Чиний дэмждэг бсан намын чинь даргын хийсэн будлиан. Оросын дагуул улс биш тусгаар тогтносон улс юм бол олон улсын дүрэм журмаар тоглодог юм. Чиний дэмждэг дарга чинь тэгээгүйн улмаас ийм асуудалд орсон.

Зочин 2016-03-10 43.242.243.36

Unen shuu

Зочин 2016-03-10 202.9.41.193

106 сая ам.доллараас 46 саяыг нь хүчингүй болгож, үлдсэн 70 саяыг нь манай тал төлөхөөр болсон байна гэжээ. 106-46=60 сая 10 сая доллар нь хаашаа явах вэ

Зочин 2016-03-10 202.179.25.202

ODOO UDAKHGUI 2 500 000 000 USD MONGOLOOC UR NEKHEKH BAIGUI DEE

Зочин 2016-03-10 202.170.94.229

Buruu yum hiisen bol hariutslagaa uureh yostoi. Delhii Mongol dotor bish Mongol Delhii deer baidag gedgiig meddeggui humuus baina bas.

Зочин 2016-03-10 182.160.39.131

Гацуурт тослийг буцаавал бас ингээд л торгууль толно ш дээ Босоо монголчуудаа