5 хувийн зээлд хамрагдах барилгууд хаана баригдсан бэ? | News.MN - Мэдээллийн эх сурвалж

5 хувийн зээлд хамрагдах барилгууд хаана баригдсан бэ?

Хуучирсан мэдээ: 2016.03.07-нд нийтлэгдсэн

5 хувийн зээлд хамрагдах барилгууд хаана баригдсан бэ?

Өнгөрсөн Баасан гаригт хуралдсан Засгийн газрын ээлжит бус хуралдаанаар ипотекийн зээлийн хүүг таван хувь болгох шийдвэр гарсан. Гэхдээ энэ таван хувьд ипотекийн зээл авсан болон авах гэж буй иргэд нийтээр хамрагдахгүй. Засгаас баталсан Ипотекийн зээл, санхүүжилтийн ерөнхий журамд зааснаар Улаанбаатар хотын гэр хорооллын дахин төлөвлөлтийн бүс, алслагдсан дүүрэг, 21 аймгийн нутаг дэвсгэрт орон сууц худалдан авах ипотекийн зээлийн хүүг эхний ээлжид бууруулахаар тусгажээ. Тухайлбал, нийслэлээс хэрэгжүүлж буй гэр хорооллын дахин төлөвлөлтийн хүрээнд баригдаж, ашиглалтад орсон 2000 гаруй өрхийн орон сууцад байр зээлээр авбал хүү нь таван хувь байх юм. Дахин төлөвлөлтийн хүрээнд баригдсан 2000 гаруй өрхийн орон сууцад газраа чөлөөлж, барилга бариулсан 500 орчим өрх одоогоор оржээ. Үлдсэн 1500 гаруй айлын байрыг барилгын компаниуд борлуулж, барилга барихад зарцуулсан хөрөнгөө эргүүлж олно. Харин орон нутгийн тухайд төрөөс барьж буй 1000 айлын орон сууцад байр зээлээр авах иргэний зээлийн хүүг таван хувь хүртэл буулгах зохицуулалт хийснийг Барилга, хот байгуулалтын яамнаас мэдээлсэн юм.  

Дахин төлөвлөлтийн хүрээнд 2014 онд Ханын материалын орчим СХД-т 168 айлын орон сууц, СБД-ийн долоодугаар хороолол 100 айл орчимд “Бэрэн” группийн барьж буй барилгын А, Б блок, 2015 онд Батлан хамгаалах их сургуулийн орчим, БЗД-ийн 8,16 дугаар хороонд “Баганат өргөө” компани, “Гангар инвест” компани тус бүр 168 айлын оройн сууцыг, 2016 онд БЗД-ийн 14 хороололд “Зургаан талт компани”150 айлын орон сууц зэргийг ашиглалтад оруулаад байгаа юм. Удахгүй 100 айл орчимд гэр хорооллын дахин төлөвлөлтийн бүсэд “Бэрэн групп”-ийн барьж буй 800 айлын, БЗД-ийн 8, 16 дугаар хороод баригдаж буй “Гангар инвест”-ийн орон сууцууд шинээр ашиглалтад орох юм байна. Зах зээл дэх орон сууцын үнэ буурч, иргэдийн гар дээрх бэлэн мөнгө хумигдсан тул орон сууцын борлуулалт зогсонги байдалд оржээ. Барилгын компаниуд дампуурахгүйн тулд бартер солилцооны хэлбэрээр байраа зарах болсон тухай Ш.Ганхуяг дарга ярилаа.  Нийслэл ч дахин төлөвлөлтийн төслөө дэмжиж албан хаагчдынхаа урьдчилгаа төлбөрөөс хөнгөлж, орон сууцын зээлд хамруулж эхэлжээ.

Ипотекийн зээлд хамрагдсан 77 мянга гаруй зээлдэгч байгаагаас 18 мянга орчим иргэн таван хувийн хүүтэй зээлд шилжих боломжтой аж. Тодруулбал, орон нутагт ипотекийн зээл авсан 17 мянга, гэр хорооллын дахин төлөвлөлт 434 айл
Багахангай, Багануур, Налайх дүүрэгт  945 орон сууцыг ипотекийн зээлээр авсан байдаг аж. Эдгээр 18 мянга гаруй зээлдэгч найман хувиас таван хувьд шилжих боломжтой. Харин бусад зээлдэгч нарт ипотекийн зээлийг бууруулах энэ шийдвэр хамааралгүй юм байна.

Д.УЛАМБАЯР

Зураглаач Н.БАТМӨНХ

 

"Болор дуран"-аар шалгав.

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

zochin 2016-03-07 202.131.225.147

8 -iig 5 ruu shiljuuleh ajliig yalgavlaj bolohgui 8 huvi abah ued huduu oron nutagt avbal hot tulublultud orson bairnaas avval yvaandaa huu buurna gesen zuil baigaagui baij 5 huvi garganguutaa iim yalgavarlal gargaj baigaa ni buruu, tuhain ued iim bodlogo bsan bol avah ch baisan um biluu odoo negent avsan bgaa 8 huviig bugdiig 5 huvi ruu shiljuuleh heregtei esvel boli ard tumniig yalgavarlan gaduurhaj bolohgui tegsh hand...

irgen 2016-03-07 202.179.11.30

Tur uuriin hiideg biznesee l demjih um daa

Зочин 2016-03-07 103.229.121.64

Ямар хүмүүсийг улсаа удирдуулаад бнаа. Цалингаа овоо өгдөг юм шиг сонин шийдвэр гаргах юмаа? Эрх тэгш өгөх хэрэгтэй. Тэр зайсандаа л наад шийдвэрээ гаргаач

5 % bolgood .. 2016-03-07 202.21.106.162

5% bolgood ch avch chadah ajiltai orlogotoi hun bnauu? tur ingej yum yumand oroltcdogoo bolimoor yum...tur ard tumnee baga huutei zeel gej hoshgoruulaad ondor unetei bairtai bolgoh ajiliig sain hiij bnadoo

зөв 2016-03-07 203.91.115.43

зөвдөө

Зочин 2016-03-07 103.10.22.39

ядуучууд хотын зах руу бай гэж байгаа юм биз дээ

Зочин 2016-03-07 150.129.143.70

Маш зев шийдвэр байна. Хотын тевд байгаа байрнууд юу вэ ? барилгын компаний шулаачдыг хязгаарлах хэрэгтэй

Зочин 2016-03-07 122.201.22.9

БАЙРНЫ ҮНИЙГ БУУЛГАХГҮЙ ТОГТВОРТОЙ БАРИХ Л САНААТАЙ ЮМ БАЙЛГҮЙ ДЭЭ ӨР ГЭДЭГ ЧИНЬ ЯАЖ ОЛОН ӨНЦГӨӨС НЬ ХАРСАН ӨР ХЭВЭЭРЭЭ Л БАЙНА

Цалин хөлсний гарын авлага ном 2016-03-07 150.129.143.152

Төрийн болон дотоод аудитын ажилтнууд, хүний нөөцийн менежерүүд, цалин хөлсний нягтлан бодогч нар, хуулийн зөвлөх нарт зориулсан "Төрийн албаны цалин хөлсний талаарх 108 асуулт, 108 хариулт" гэсэн гарын авлага ном Төрийн ордоны баруун хойно байрладаг Хууль зүйн үндэсний хүрээлэнгийн номын худалдаанд байна лээ.Үнэ нь 8000 төгрөг гэнэ.

Зочин 2016-03-07 202.9.42.2

Z enkhbold chi mun chi saihan reklam xiix yum

Зочин 2016-03-07 202.9.42.2

MANAI MAN IIN UED 6% BAICAN SHUU DEE TENEG BISH BOL ARD TUMEN MEDMEER YUMAA

zeel tulugch 2016-03-07 103.57.93.78

6% baisniig sandaggui ee, MAN-iin ued Xaan banknaas sariin 13.4% avch baisnaa medej bna!

Зочин 2016-03-07 103.57.95.62

Hairt man aa gargii

Зочин 2016-03-07 202.9.40.212

http://politics.news.mn/content/237155.shtml үүнийг уншаарай

irgen 2016-03-07 103.57.94.90

Zub bna. Khotiin utaag bagasgaj ger khoroololuudiig bairjuulakh ni zub. Khuduunuusuu khot ruu oboorno, khot dotroo tubruugee obooroldono

Зочин 2016-03-07 103.26.195.107

Өө за за ингээд аниулчихдаг юм байжээ энэ сонгуулд та нарт өгнө өө ёстой гонжинжоо аниулах ямар байдгийг харуулна аа

зочин 2016-03-07 202.9.40.49

Ард түмнийг ингэж ялгаварлан гадуурхахаа болио АН муу малуудаа

Зочин 2016-03-07 202.131.225.197

Za odoo neg iim neg hogiin POP yum yarikhaa boli. Tegeed khaashaa yum butsaad sontslist niigemruugee oroh geed bgaa yum uu buh bayalagiig tegsh huviarlana ene ter yum yarikh geed bh yumaa

зочин 2016-03-07 202.9.40.49

АН муу малууд дандаа хулхи юм хийх юмаа

Зочин 2016-03-07 122.201.31.49

AN d sanalaa ugnu gej bodoj baisan yum. ingej hulhiduulah gej. MAN 5% bolgono gevel MANdaa ugnuu. hun amidraldaa 1 l udaa zeel avna. 8% iig arai gej avaad odoo zeelend darluulaad yavj baina. yahaaraa zarim n 5% tai zarim n iluu tuldug yumbe

zeeldegch 2016-03-07 103.57.93.78

Irex namraa bugdiig ni xamruulna gej yarij bsniig sonsoogui T1 bna daa.... tesver tevcheer gej mdq yumaa ed nar... oocher dugaaraa xuleegeed baij bai!

юу вэ 2016-03-07 103.229.121.230

УИХ-ын дарга, Монгол банкны захирал нь оны зааг дээр худлаа ярьсан болж таарч байна уу. 8 хувьтай хүмүүс бүгд л үүнийг хүлээж, цагаан сар, шинэ жилийн ярианы сэдэв болж байсан. Ингэж ЗГ нь иргэдээ хуурна гэдэг байж боломгүй

Зочин 2016-03-07 59.153.87.193

Банкууд 5 хувиа хэзээнээс өгч эхлэх юм болоо?

Зочин 2016-03-07 103.26.194.105

Мөнгөтэй болохоороо...

Зочин 2016-03-07 59.153.87.193

Ямартай ч 5 хувь болж байгаа нь яамай. Эхэлнэ гэдэг маш чухал. яваандаа болох байхаа

Luivarchid 2016-03-07 202.9.41.178

Hulgaichuud boliochee. Yaagaad ard tumniig alag uzne vee. Ene chiny tanai songuuliin kompanit ajild esreg uzuulelt bolloo doo mangaruud aa! Bugdiig 5 % d oruulaad mkv,g chuluulsun bol boloh bailaa.

zeel tulugch 2016-03-07 103.57.93.78

Shunal ixedvel ***** bolnoo gej.... tevchix xuleex l boljdee, Anx 8 bitgii xel sariin 13.4% baisan zeel shuu dee!!! urdaxiig ni medexgui baij yu yarina vee!

hnnnn 2016-03-07 103.229.121.230

ingeed dashiin shog bolovoo

Хулхидуулсан хүн 2016-03-07 103.57.92.90

Зи овогтон биднийг хулхидлаа даа. Дахиад Зи овогтон, Женко, Эрдэнэчимэг мэтийн нохдуудтай Ардчилсан намыг бүү гарга. Монгол Ардын Нам нь арай дээр юм байна.

hoshgoruulagchidad 2016-03-07 202.126.91.102

ard tumenee deer ni uursdiinhuu mergen bodlogiin ach buynaar dampuurliin irmegt hurch bgaa heden kompaniudaa jinhene ylgavarlaj ugch bna daa zi darga

zochin 2016-03-07 202.9.42.1

Ard tvmnee ylgabarlan gaduurxaxaa boliochee .Bvgdiig ni 5%d shiljvvlne gesen chini yasan be.?Adolxan l arai ydan zeel avsan shvv dee!!!

Зочин 2016-03-07 202.179.27.231

Er ni bol zuv l logik baina shuu dee... Yamar ch baisan ajil hereg bolgood ehelj baigaa ni zuv. Amjilt!

Зочин 2016-03-07 103.57.95.183

ЗӨВ ШҮҮ

Зочин 2016-03-07 202.9.41.86

Batuul balaigiin ger horoollin gesen nuraj bui barilgajuulaltig avch garah gesen zali gedeg ni hend ch oilgomjtoi bishuu. Ded butetsgui tsevdeg deer barisan urt nasgui bairiudad tend baisan ailuud l orood uldsen bair ni zaragdahgui shuudee. End hamragdaagui zeel avsan irged Mongol Ulsin Undsen huulid zaasan erhee edelj chadahgui boljee. Ingej irgedee yalgavarlan gaduurhaj zereglen gugaarluulah erh uursdiinh ni batalsan huulid bii yu gedgiig ta naraas iluu garahgui ch dutahgui medlegtei hun bur medej baigaa shuu. Ene uildel chini songuulin 10 han huviin yalah magadlaliig chini 1 huvi bolgono. Uuniig ***** mart martval taminee uursdee hohirno gedgee medej bui bizdee. Songuulin naana 3 sard bagtaan aldaagaa zasahgui bol ireh zunaas ta nar laaz ushiglun gudamjaar tenej ehner huuhed chini umnu olson orlogoor chini amidrana shuu. Irgedee sereech ugee ajil bolgooch. Tsag duuslaa. Suuld ni ***** gonsignooroi.

Зочин 2016-03-07 122.201.24.151

estoi zov bna, hotiin tovd baigaa bairuud hed vee 5saya ch geh shig

Зочин 2016-03-07 122.201.31.49

ter bairuud chin ipotekt hamardagui yum, tenegee. baritsah yumaa olj dee

bolio 2016-03-07 103.229.122.211

za ***** *****.... bairshilaar ni hurtel boochih yum bn l da.hen ter gazriin gavd tes hulduusd ochij bair avdag ii.

баярлалаа 2016-03-07 202.9.41.246

Нүдээ олсон шийдвэр бна гэр хороололын хөдөөний надад

Зочин 2016-03-07 122.201.24.248

Ингэх л байсан юм бол яах гэж сүржигнэж бүгдийг нь 5% болгоно ч гэж зарласын... 5% болгож байгаа шалтгаанаа инфляци 1 оронтой тоонд байгаа гэж Зи-н сүржигнэдэг эхнээсээ бүр худлаа сонсогдоод байсымаа. Инфляци бага байгаа нь эдийн засаг тогтовртой байгаа биш харин ч эсрэгээрээ агшиж байна шүү дээ.

Зочин 2016-03-07 124.158.92.7

77 мянга гаруй хүн ипотекийн зээл авсан гэж яриад байгаа боловч энэ дотор өмнө орон сууцны энгийн зээлтэй байсан хүмүүс автоматаар 8%-ийн зээл рүү шилжсэн гэсэн үг. Сонгууль дөхөөд АН-ынхан даргаасаа эхлээд арай л хэтэрхий худалч болж байна.

Зочин 2016-03-07 103.11.195.52

Ард түмнийг ингэж ялгаварлан гадуурхахаа болио !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Хотын төвд баригдаж байгаа орон сууцнаас авбал зээлийн хүү 8 % хэвээрээ гэр хорооллын дахин төлөвлөлтөөр баригдсан барилгаас авбал 5 хувь цаагуураа та нарын бодлого чинь ерөөсөө л зайсанд хотын төвд хэдхэн хүнийг үпдээгээд Монголын төр зөвхөн тэр хэдэн хүнд л үйлчилдэг монголын ард түмэн тэр хэдхэн хүнийг зөвхөн тэжээдэг болгож ард түмнийг тусгай бүсэд боол шиг байлгах л юм байна . АН МАН МАХН луйварчид хулгайчид, яасан ард түмнийг доромжилж ханадаггүй новшнууд вэ? Ард түмэн сэхээрээчээ энэ яриад байгаа нь шал худлаа ш дээ 5 хувь болголоо гээд байрны үнэ хэзээ ч буухгүй, зээлийн хүүг бууруулсан нэрээр Монголын төр , банк . барилгын компаниуд иргэдэд өндөр үнэтэй чанаргүй байрыг иргэдэд шахаж луйвар хулгайгаа үргэлжүүлж байна, Байранд орсон нэртэй нөгөө утаан дотроо гэр хороолол дотроо барьсан байшинд амьдрах юм бол энэ хүмүүс байр авах шаардлагагүй гэр хороолын дахин төлөвлөлт гэж үнэхээр иргэдийн тархийг угаасан заваан юм хийж байгаа арай л доромжлоод байна дааа. Нүгэл нь нүдээрээ гарах цаг ирнэ дээ ирнэ

zochin 2016-03-07 202.131.229.45

muu suga,uud unen tenegteh yumaa

Зочин 2016-03-07 43.242.241.249

Hulji ANam zaikaa

Зочин 2016-03-07 122.201.24.248

Гангар инвестийн захирал нь сангийн дэд сайд хийж байсан нөхөр бий байх. Ингээд л дандаа улстөрчдийн л халаасны компаниуд байгаа биз дээ.

21321321 2016-03-07 202.70.43.254

OOOOh boli boli, ingej tenegteh , yalgavarlah hereggvi shvv.

Зочин 2016-03-07 202.179.18.47

yu be bugd 5 huwi bolohgui ymuu shal utgagui yum alai yum ineedtei yum hudlaa ym yrij humuusiig huurguhuu boli yuve shal durgui hurchlee bugd 5 huwi bolohgui bol songuuli sanalaa yaj uguhuu medyaa gaigui

Зочин 2016-03-07 202.9.41.146

Энэ 4 жилд увсын ТЭСО, Зи-н Бэрэн гэж 2 компани томрох шив дээ.

Зочин 2016-03-07 103.26.195.77

2016 onoos dahij garahgui

Зочин 2016-03-07 103.26.195.77

жинхэн хулхи

хулхи 2016-03-07 150.129.140.28

ёстой сайхан хулхидлаа. Баярлалаа Зи овогтон.

zochin 2016-03-07 202.21.117.190

Yamar teneg bodlogo we, ard tumnee yalgaj bdg, 5 huwi gd zunduu ailuud hvleej bsn. bugd er ni adilhan shd uul ni. tertee tergui hotiin tuwd gazar bhgui bair barigdahgui tegeheer awsniig ni demjihed yah we de

зээлдэгч 2016-03-07 203.91.118.180

5% зээл гээд иргэдээ ялгаж байна. гэр хороололын бүсэд барьсан барилгын эздийн захиалга байна

Иргэн 2016-03-07 202.131.230.221

За за. Зи гуай хулхин дээр цэцэг ургуулна гэгч л болж байгаа юм байна. АН 2016 онд баяртай. дахиж санал өгөхгүй ээ.