Формула 1-н нисгэгч "Яадаг муу монгол вэ" гэж хараажээ | News.MN

Формула 1-н нисгэгч "Яадаг муу монгол вэ" гэж хараажээ

Формула 1-н нисгэгч "Яадаг муу монгол вэ" гэж хараажээ

Формула 1-н нисгэгч "Яадаг муу монгол вэ" гэж хараажээ

Үг гэдэг зөвхөн толь бичиг дээрх тайлбараасаа илүү гүн утга, олон жилийн түүх, соёл, сэдэв, бэлгэ тэмдэг агуулж байдаг билээ. Бид үгийг хоорондоо ойлголцох, аливааг нэрлэх, заримдаа бусдыг гомдоохын тулд хэрэглэдэг. Гэвч бусдыг гомдоохын тулд хэрэглэдэг хараалын үгс нь зүгээр нэг үг биш, ихэвчлэн таагүй түүхээс үүсч хөгжсөн байх нь нийтлэг ажиглагддаг.

Формула 1 Португалийн Гранпри тэмцээнийг угтсан хоёр дахь чөлөөт бэлтгэл дээр  Макс Верстаппен, Ленс Стролл нар мөргөлдсөнийхөө дараа ам зөржээ. Тэгэхдээ Верстаппен микрофоноо асаалттай чигээр нь “Энэ нэг юм одоо сохор юм уу? Ямар хаашаа янзын юм бэ? Бурхан минь. Эргүү юм уу? Би гэмтэх шахлаа. Яадаг муу монгол вэ!” хэмээн хашгичжээ. Түүний үгийг нэгэнт бэлтгэлийг үзэж байсан ард түмэн тодорхой сонссон тул өмөөрөх аргагүй болов. Тэрбээр спортын хүн гэхэд олны өмнө ёс зүйгүй аашилж, “эргүү” хэмээн хөгжлийн бэрхшээлтэй хүмүүсийг дорд үзсэн утгатай үг хэрэглэхийн сацуу үндэстнээр ялгаварлан гадуурхаж, улсын нэрийг хараал болгон ашигласан байна. Тэрбээр “Монгол” хэмээх нэрийг хараалын үг болгон ашиглаж буй нь анхны удаа биш юм. Тухайлбал, Верстаппен 2017 онд Голландын телевизээр гарахдаа өөрт нь торгууль тавьсан Гарри Конноллиг “Хөгийн монгол” хэмээн харааж байсан удаатай. Өмнө нь тэрбээр ингэж хараасандаа гэмшиж, “Би хэнийг ч гомдоохыг хүсээгүй юм шүү” хэмээн уучлал гуйж байсан бол энэ удаа цагаандаа гарчээ.

Түүнээс яагаад улсын нэрийг хараал болгон хэрэглэснийг асуухад “Миний асуудал биш! Би дандаа л ингэж хэлдэг. Тэглээ гээд хүмүүс гомдоод сүйд болдоггүй. Ямар хамаатай юм бэ?” хэмээн хариулсан байна. Харин Верстаппений ёс бус хэллэгт эгдүүцсэн "Mongol Identity" компанийн захирал Ууганаа Рамзей захидал бичсэн байна.

Тэрбээр захиандаа “Би болон манай ард түмэн таныг “Монгол” хэмээх нэрийг хараалын доромж үг болгон ашиглаж байгаад гүнээ харамсаж, дургүйцэж байна” хэмээн бичжээ.

Ууганаа Шотландад цагаачлахаасаа өмнө Монгол оронд хүүхэд насаа өнгөрөөсөн аж. Тэрбээр “Монгол” нэрийг тайлбарлахын тулд эх орондоо өнгөрөөсөн хүүхэд насаа дурсаж, мөн Дауны синдромтой төрөөд гуравхан сартайдаа нас барсан Билли хүүгийн эмгэнэлт түүхийг сөхөн “Монгол” хэмээх ном бичиж байжээ. Тэрхүү номоороо Ууганаа Дауны синдромтой төрсөн хүүхдүүдийг доромжлон нэрлэж байсан “Монгол” хэмээх үгийн талаар хүмүүсийн хандлагыг өөрчилж, Монгол Улс, монгол хүн, монгол уламжлалыг хүмүүст таниулахыг зорьсон гэнэ.

1860-аад онд Жон Лангдон эмч дауны синдромыг анх нээхдээ “Дауны синдромтой төрсөн хүүхэд Ази буюу Монголоид, тэр дундаа Монгол угсаатны хүмүүстэй ижил төстэй бие галбир, нүүр царайтай болдог” хэмээн тайлбарлаад, “Монголизм”, “Монголоид” хэмээх нэр томъёг дауны синдромтой төрсөн хүүхдийг нэрлэхэд ашиглаж байсан аж. Гэхдээ ДЭМБ 1965 онд эдгээр нэршлийг Монгол угсаатныг доромжилсон үзлээс үүссэн илэрхийлэл бөгөөд одоо ч хэвээр байна хэмээн үзээд “Монголоид” нэрийг дауны синдромтой хүнийг илэрхийлэхдээ хэрэглэхээс албан ёсоор татгалзсан билээ. Гэтэл өнөөг хүртэл “Монгол” хэмээх нэрийг хараалын үг болгон хэрэглэх тохиолдол хүмүүсийн дунд олон тааралддаг хэвээр байна.

Эх сурвалж: AUTOSPORT.COM

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
28
БурууБуруу
11
ТэнэглэлТэнэглэл
5
ХахаХаха
2
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ЗөвЗөв
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

44 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

racefans.net 2020-10-29 69.138.228.195

'Монгол Улсад Өөрсдийн байшин шатаж байхад 'Монгол Улсад Өөрсдийн байшин шатаж байхад тэдэнд хямд ёс суртахууны өндөр сурталчилгаа хэрэгтэй юм уу???хямд ёс суртахууны өндөр сурталчилгаа хэрэгтэй юм уу???

Avatar

amirlan 2020-10-29 202.126.90.130

yg tiim shdee bid nar ted nart deerelhuulj ulsiinhaa neriig h**** bolgoj heluuldeg hen ym bid nar hog shaarnuud ym uu haashaaa yum

Avatar

https://www.racefans.net/2020/11/03/mongolian-government-urges-un-to-take-action-against-verstappen-and-red-bull/ 2020-10-29 69.138.228.195

дур зоргоороо баривчлах, урьдчилсан байдлаар удаан хугацаагаар хоригдох, шүүхийн авлига, дутагдал хэвлэл мэдээллийн хараат бус байдал, засгийн газрын нууц, гэр бүлийн хүчирхийлэл, хүн худалдаалах гэмт хэрэг. '

Өөрсдийн байшин шhttps://www.racefans.net/2020/11/03/mongolian-government-urges-un-to-take-action-against-verstappen-and-red-bull/атаж байхад тэдэнд хямд ёс суртахууны өндөр сурталчилгаа heregtei yu??? https://www.racefans.net/2020/11/03/mongolian-government-urges-un-to-take-action-agains

Avatar

Зочин 2020-10-29 69.138.228.195

Монгол Улсад, ялангуяа цагдаа, аюулгүй байдлын салбарт тулгараад байгаа хүний ​​эрхийн ноцтой асуудлуудын дотор цагдаа нар хоригдлуудыг хүчирхийлэх, хууль сахиулах үйл ажиллагаа жигд бус байдал, шоронгийн нөхцөл байдал муу, дур зоргоороо баривчлах, урьдчилсан байдлаар удаан хугацаагаар хоригдох, шүүхийн авлига, дутагдал хэвлэл мэдээллийн хараат бус байдал, засгийн газрын нууц, гэр бүлийн хүчирхийлэл, хүн худалдаалах гэмт хэрэг. ' Өөрсдийн байшин шатаж байхад тэдэнд хямд ёс суртахууны өндөр сурта

Avatar

Gadaaduud medchihjee !!! 2020-10-29 69.138.228.195

Тони Манселл (@tonymansell)

Google ‘монгол хүний ​​эрхийн викепедиа’. Жижиг хэсэг:
'Монгол Улсад, ялангуяа цагдаа, аюулгүй байдлын салбарт тулгараад байгаа хүний ​​эрхийн ноцтой асуудлуудын дотор цагдаа нар хоригдлуудыг хүчирхийлэх, хууль сахиулах үйл ажиллагаа жигд бус байдал, шоронгийн нөхцөл байдал муу, дур зоргоороо баривчлах, урьдчилсан байдлаар удаан хугацаагаар хоригдох, шүүхийн авлига, дутагдал хэвлэл мэдээллийн хараат бус байдал, засгийн г

Avatar

Gadaaduud medchihjee !!! 2020-10-29 69.138.228.195

Хариулах
Профайлын зураг
Тони Манселл (@tonymansell)
3-р сарын 2020, 9:54

Google ‘монгол хүний ​​эрхийн викепедиа’. Жижиг хэсэг:

'Монгол Улсад, ялангуяа цагдаа, аюулгүй байдлын салбарт тулгараад байгаа хүний ​​эрхийн ноцтой асуудлуудын дотор цагдаа нар хоригдлуудыг хүчирхийлэх, хууль сахиулах үйл ажиллагаа жигд бус байдал, шоронгийн нөхцөл байдал муу, дур зоргоороо баривчлах, урьдчилсан байдлаар удаан хугацаагаар хоригдох, шүүхийн авлига, дутагдал хэвлэл мэдээллийн хараат бус байдал, засгийн г

Avatar

зочин 2020-10-29 192.82.75.113

Үнэн л хэлсэн байна ш дээ. Өмхий ху,,жа_а гэж мянга хараалгуулаад хятадууд улам дээшилж байгаа биз дээ. Монголууд дандаа магтуулах гэх юм.

Avatar

zochin 2020-10-29 202.126.90.130

yg unen ene bur aimar heterlee bid nariig tegj heleed baihdaa yaadii😡😡😡

Avatar

Зочин 2020-10-29 202.126.89.236

Маш сайн байна. Би сүүлийн үед бид монголчууд биш юм байна юм гэж бодох боллоо. Монголчууд юм гэхэд гологдож бараклагдаж үлдсэн адгийн шаарууд юм байна. Бид хэрэв Цог хийморьтой монголчууд мөн байсан бол энэ хэдхэн өөдгүй хулгайчууд хад ингэтлээ боолчлуулж ингэтлээ амьтан болж амь зууж явахгүй байлаа. Харин Киргизүүд Монголчууд юм байна. Талын салхи шиг шуугиад хэдхэн цагийн дотор асуудлаа шийдэж байна.

Avatar

Зочин 2020-10-29 64.53.213.82

Go to fucking kurgiz what you waiting for

Avatar

Зочин 2020-10-29 24.17.94.42

Iimerhuu humusiig Mongolchuud zugeer zurag ene teriig ni tuunii bolovsrol zergiig tuunii factuudiig ni gargaad zugeer l hen be gedgig ni niited taniulj baih heregtei. Manai gameruud haraaliin ugeeree ene hun shig gej helj baival taarah busuu?

Avatar

Зочин 2020-10-29 66.181.161.23

youtube deer verstappenvs stroll after crashin FPW2020 gd haigad uzere bichleg ni bn

Avatar

Зочин 2020-10-29 202.126.89.208

Монголоор дүүрэн монголиодууд байна

Avatar

МОНГОЛ ОО ГЭХ ЗҮРХ БАЙНАА 2020-10-29 202.179.15.3

ЯАЧ Ч МУУЛАЖ БАЙСАН НЭГ Л ЗҮЙЛ ДЭЭР НЭГДЭЖ СУР ХҮМҮҮСЭЭ .МОНГОЛ ГЭСЭН ЭНЭ САЙХАН НЭРЭЭ Л ЯМАР Ч НОВШООС ХАМГААЛАЖ СУР..МУУ МУУХАЙГААРАА ДУУДУУЛАЖ БОЛНОО БАЙДАГ Л ЗҮЙЛ ЗАСАЖ БОЛНО.. ХАРИН БҮГД МОНГОЛ ГЭДЭГ ЭНЭ САЙХАН ҮГ НЭРИЙГ Л МУУЛАЖ БӨӨРЛХӨЖ БАЙВАЛ ТЭДНИЙ ЭСРЭГ ӨСТӨНТЭЙГЭЭ Ч ХАМААГҮЙ НИЙЛЭЖ БАЙГААД ӨМӨӨР ХАМГААЛ ИНГЭЖ ЧАДВАЛ МОНГОЛ БОЛОХ ЭХНИЙ АЛХАМ ЮМ ШҮҮ …

Avatar

Зочин 2020-10-29 202.126.89.236

Хоосон нэрээр биш монгол гэсэн мөн чанараа гаргаж амьдармаар байна. Иймээс энэ хулгайч нарын боолчлолын тогтолцоог устгая. Байгалын баялгийг Дэлгэрсайхан мэтийн ганц луйварчин алга дарам цаасаар эзэмших биш ард нийтийн санд цуглуулж ашиглая.

Avatar

хүннү 2020-10-29 202.55.188.40

Энэ нөхөр чинь өөрөө “монгол” болчихсон байна ш дээ. Харвуу тэр гаргаж байгаа аашийг нь. Яг манай цус л байна.

Avatar

Зураач Лондон 2020-10-29 90.207.128.191

Гадаадын нэртэй тамирчид үнэн боловсролгүй юмнууд байдаг юм байна лээ… Энэ дурак монгол гэж хаа байдагийг ч мэдэхгүй !

Avatar

хххэхх 2020-10-29 124.158.65.106

Х УЖ А А ШЭэс үхвэл таарна

Avatar

Хха 2020-10-29 124.158.65.106

х***а шээс үхвэл таарна

Avatar

Зочин 2020-10-29 202.21.108.1

Яадаг муу Монгол вэ

Avatar

Бачка 2020-10-29 73.170.26.22

Энэ гадаад нөхөр чинь өөрийнхөө амнаас гарсан үгэндээ эзэн болохгүй миний асуудал биш гэсэн гэнэ . Энэ зангаараа өөрөө харин Монгол шиг зантай нөхөр үү ха ха
аль хэдийн Монгол болсон гэдгээ өөрөө ч анзаарахгүй явдаг
За энэ ч яахав манай гадаад яам , соёлын яам бас нэг ноот бичиг явуулж энэ нөхөрт сануулах хэрэгтэй юм байна бүр нэг биш давтан үйлдэл дахиад ч хэлээд явар нөхөр байна.

Avatar

Зочин 2020-10-29 88.116.92.142

ter mashintaigaa shataj uhne

Avatar

Зочин 2020-10-29 66.181.190.65

odoo yahavdee unen l yumdaa. bi ch mashin bariad yavj baihdaa zunduu l erguu teneg ork gej haraadag. ork mongol 2 adil yumdaa

Avatar

Зочин 2020-10-29 202.179.21.251

Unendee Mongolia esbel Mongolian gevel haraalyn ug bolno. Harin zugeer Mongol gevel zugeer bidny ner ium aa.

Avatar

Зочин 2020-10-29 66.181.190.65

yahaaraa tegdeg bilee. Mongolia gevel ulsiin ner, Mongolian gevel Mongol ulsiin hun gesen utgatai bolno. Mongol gevel ongol undesten hun gesen ug

Avatar

Зочин 2020-10-29 103.26.194.226

Бодитой юм зохистой гэж! Одоо яая гэхэв.

Avatar

Зочин 2020-10-29 203.91.115.54

Онгирч байж Чингисийн цэрэгт толгойгоо тасдуулсан хүний хойд төрөл биз. Олон жил, төрөл гомдолтой явдаг.

Avatar

hahahhah 2020-10-29 202.126.90.130

yg unen🤣🤣

Avatar

Зочин 2020-10-29 202.9.46.147

Өвөг дээдсийн үлдээсэнийг бид ингэж л авч явж байна даа. Газар нутгийг нь зарна, нэрийг нь х***а казакд алдана. Одоо бүр өөрсдийнхөө нэрийг хүртэл авч явж чадахгүй шүү.

Avatar

Зочин 2020-10-29 37.120.130.51

Хүрэлсүхийн Засгийн газрын Гадаад яам, соёлын яамны сайд гээд, ёстой дэмий гарууд байна аа. Ийм юмнуудаас болоод үндэсэнээрээ, соёлоороо доромжлуулж байх гэж. Сүржин дуутай, даржин Хүүк н**ш.

Avatar

Зочин 2020-10-29 66.181.178.12

Улсын нэрийг хэн нэгтэй муулахдаа хэлж байдаг нь хүмүүжилгүй хүн гэсэн үг. Манай ард түмнээс уучлалт гуйх хэрэгтэй. Мөн тус улсын спортын байгууллагад гомдол гаргах нь зөв.

Avatar

зочин 2020-10-29 66.181.161.100

За ямарч байсан Хорвоо ертөмцөд урьд хожид хэн ч чадаагүйг Монголчууд бид л чадсан юм да .Илүү нэгэндээ атаархаж элдэв хоёроор хэлдэг нь хүмүүний л араншин юм дөө … яалтай ч билээ …

Avatar

Зочин 2020-10-29 202.55.188.45

Бид биш. Дээд өвөг дээдэс л хийж чадсан….одоо та нар юу ч чаддаггүй дорой архи ууж хүүхэд зодохоос хэтрэхгүй доройтолын туйл болчихсон…дээдсийн хийсэн гавьяа та нарт бидэнд огт падлийгүй.

Avatar

Зочин 2020-10-29 202.126.89.161

ЗАА ТЭЭР х***а х***а ИВААН ГЭЭД ХҮН МУУЛААД БАЙХААР БИД ЯМАР ТҮВШИНД ОЧСОН НЬ ХАРАГДАЖ БАЙНА. БИДНИЙ БОДИТ БАЙДАЛ ЕРДӨӨ ЭНЭ. САЙН ОЙЛГОЖ УХААР БИД ИЙМ ХЭМЖЭЭНИЙ Л ТҮВШИНД ИРСЭН БН. ХЭТ ХЭН НЭГЭНГ ҮЗЭН ЯДАХ ТУЙЛШРАХ СЭТГЭЛГЭЭ БОДИТООР ОЛЖ ХАРАХ УХААНГҮЙ БОЛГОЖ БАЙГААГИЙН ЖИШЭЭ НЬ ЭНЭ.

Avatar

Майдар 2020-10-29 202.9.46.2

Монгол гэдэг чинь дэлхий дахинд нэг иймэрхүү л нэр хүндтэй үндэстэн мөнөөсөө мөн шүү дээ. Юун чукча. Долоон дор . Тэнэгээ мэдэхгүй онгироо сагсуу, балиар заваан, өөдгүй муу хүмүүс байдаг гэсэн ойлголт баруунханд бат бөх хэвшсэн. Ёстой муу нэрийг хусавч үл арилна гэдэг энэ. Францын Жан Поль Бельмондо "дэлхийн хамгийн сайхан эр"-ээр шалгараад байхдаа "дэлхийн хамгийн муухай хүүхнүүд хаа байдаг бол" гэхэд "би очиж үзээгүй, гэхдээ Монголд л байдаг байх" гэж хэлж байсан гэдэг.

Avatar

Bi mongol hun 2020-10-29 202.126.90.130

oo ymar omhii baliar amitan be😡😡😡

Avatar

Би монгол хүн! 2020-10-29 64.119.19.200

Дэлхийд тоогдож үнэлэгдэхийн тулд бид өөрсдөө бусад үндэстнээс дутахгүй, болж өгвөл илүү гарч хөгжин өөрийгөө дэлхийд таниулах хэрэгтэй байна шүү дээ!!! Монгол гэж хаа нэгтээ Азийн цөлд хоцрогдсон бүдүүлэг нүүдэлчид байдаг гэсэн хэвшмэл ойлголт одоо хүртэл амь бөхтэй байсаар байгааг бид өөрчлөх ёстой!!! Орчин үеийн оросууд хүртэл биднийг ихэд дорд үздэг нь интернэтээс харагддаг шүү!!!

Avatar

omhii baliariig uzen ydagch 2020-10-29 202.126.90.130

huuy muu omhii baliar orsuudaaaa

Avatar

eee 2020-10-29 49.0.137.30

Монголчууд юу ч хийж бүтээсэн зүйлгүй, дэлхийд гайхуулах юу ч байхгүй. 13-р зуунд дайн хийдэг чинь өөрсдөө газар тариалан эрхлэж, юм бүтээж хийж чадахгүй болохоор бэлэн юман дээр туйлах гэж бусдын бүтээсэн зүйлийг хар хүчээр дээрэмдэн авсан, одоо нөгөө гайхуулдаг газар нутаг нь дэлхийн хамгийн новшийн байрлалтай, хүйтэн, хуурай, далайгүй, хатуу ширүүн уур амсьгал хоол ундааса болоод 60 ч хүрэхгүй талийдаг. тэр 13-р зуунд чинь Европт их сургууль байсан юмаа. хүн төрөлхтний соёлын өлгий Европ тив

Avatar

Бат 2020-10-29 202.179.24.20

эргүү мал зайлаач

Avatar

Зочин 2020-10-29 202.55.188.45

Эвий дээ…13 зуун европ харанхуйн зуундаа байсан юм….өвөг дээдсийн мөн чанарыг таниагүй бол дуугуй л байж сур…юм унш судал сонс…

Avatar

Зочин 2020-10-29 69.246.200.36

Hoorhii zailuul 13-14-r zuund europe-t huuhnuudiig s****m geed tuudeg deer shataadag bailaa , ali ih surguuliihan shataagaad baisiin boloo? Oxfordiinhon yum bol uuu?

Avatar

Зочин 2020-10-29 202.21.127.161

Эргүүтээд байгаач оркоо. Үндэстнээр чинь доромжилж байхад дэмжээд суудаг монгол хүн мөн үү

Avatar