Сангийн сайд 9.3 их наяд өр барагдуулснаа тайлбарлав | News.MN

Сангийн сайд 9.3 их наяд өр барагдуулснаа тайлбарлав

Сангийн сайд 9.3 их наяд өр барагдуулснаа тайлбарлав

Сангийн сайд 9.3 их наяд өр барагдуулснаа тайлбарлав

У.Хүрэлсүхийн танхим хамгийн их өр тавьсан тухай яриа хөөрөө газар авч, хийсэн ажлыг нь баллуурдаж эхэлсэн нь Сангийн сайд Ч.Хүрэлбаатарыг тайлбар хийхээс аргагүйд хүргэсэн бололтой.

Тэрбээр фэйсбүүк хуудсандаа  “У.Хүрэлсүхийн Засгийн газар 9.3 их наяд төгрөгийн өр төлсөн гэнэ, үгүй байх, ийм их хэмжээний өр төлчихлөө гэж үү? гээд янз бүрийн яриа өрнөөд байх шиг. Өр төлөх амаргүй, хэцүү ч ийм их өрийг бид дарж барагдуулж чадсан юм. Зарим хүмүүс итгэхгүй байгааг ч ойлгож байна. Төлөгдсөн өрийн мэдээллийг та бүхэнд хүргэе. Ерөнхий сайд У.Хүрэлсүхийн Засгийн газар 2017.10.04-нөөс 2020.09.30 хүртэл нийт 9.3 их наяд төгрөгийн өрийг 3351 удаагийн төлөлтөөр барагдуулсан. Үүнд:

  • 1991 оноос хойш хэрэгжсэн нийт 236 төсөл, хөтөлбөрийн зээлийн үндсэн төлбөрт 876.0 тэрбум төгрөг, хүүгийн төлбөрт 389.9 тэрбум төгрөг, нийт 1,266.0 тэрбум төгрөг,
  • 2012 оноос хойш авсан арилжааны нөхцөлтэй гадаад бонд, арилжааны нөхцөлтэй зээлийн төлбөрт:
  • 2012 онд арилжаалсан Чингис бондын үндсэн төлбөрт 1,224.5 тэрбум төгрөг, хүүгийн төлбөрт 420.0 тэрбум төгрөг нийт 1,644.5 тэрбум төгрөг,
  • 2015 онд арилжаалсан Димсам бондын үндсэн төлбөрт 393.3 тэрбум төгрөг, хүүгийн төлбөрт 23.3 тэрбум төгрөг нийт 416.6 тэрбум төгрөг,
  • 2016 онд арилжаалсан Мазаалай бондын хүүгийн төлбөрт 354.4 тэрбум төгрөг,
  • 2016 оны авсан Кредит свисс банкны зээлийн үндсэн төлбөрт 490.0 тэрбум төгрөг, хүүгийн төлбөрт 128.3 тэрбум төгрөг нийт 618.3 тэрбум төгрөг,
  • 2017 онд арилжаалсан Хуралдай бондын хүүгийн төлбөрт 414.6 тэрбум төгрөг,
  • 2017 онд арилжаалсан Гэрэгэ бондын хүүгийн төлбөрт 294.6 тэрбум төгрөг,
  • 2011 оноос хойш арилжаалсан дотоод бондын үндсэн төлбөрт 3,485.3 тэрбум төгрөг, хүүгийн төлбөрт 785.4 тэрбум төгрөг нийт 4,270.7 тэрбум төгрөг

 

Posted by Чимэдийн Хүрэлбаатар Khurelbaatar Chimed on Monday, October 19, 2020

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
11
ТэнэглэлТэнэглэл
5
ЗөвЗөв
1
ХахаХаха
1
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

21 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Zochin 2020-10-20 122.201.22.235

Uriig uruur darhaar , ur tulsun boldog ymu ard tumeng teneg gej boddog ymu ta naraas l uhaantai bh shu

Avatar

Зочин 2020-10-20 49.0.141.65

Сайхан худлаа ярих юм аа. Нийт өрийн хэмжээ өсөөд байгаа биз дээ. Айлаар ярьвал талхны өрөө дарахын тулд хүнээс 100000 төгрөг авж дараад үлдсэнээр гутал аваад дараа нь гутлын өрөө дарахын тулд 500 000 зээл авч өрөө дарж байгаатай адил. Үлдсэнээр нь аялаж дуусгаад хэсэг хугацааны дараа аяллын өрөө дарахын тулд 1 саяыг зээлнэ гэх мэтчилэн. Гэрийн эзэн болохоор та нарыг сайхан амьдруулж л байгаа биз дээ, би талх, гутал, аяллын өр гээд бараг 1 сая төгрөгний өр дараад байна гэж байгаатай яг адил.

Avatar

Irgen 2020-10-20 70.181.124.42

Uls ornii ecgiin zasagiin urund bariduulsan ene nuhriig hurdan zailuulaachee.

Avatar

Зочин 2020-10-20 66.181.177.245

Зэс, нүүрсний үнэ өндөр байхад өрийг өрөөр хаагаад дээр нь нэмж өр тавичаад юүгээд хуцаад байгаа гөлөг вэ. Энэ ард түмэн харанхуй ч гэсэн ийм юманд хууртахгүй ээ

Avatar

Цэцэг 2020-10-20 192.82.77.219

Тэр Хүрэлсүхээ л хуур .өрийг өрөөр хаагаад л яваад байгаа шүү дээ энэ Хүрэлбаатар шоронд орохоороо ухаан орох байх шүү эсвэл огт ойлгохгүй явсаар шоронд нүд аних вий Хүрэлбаатар аа !

Avatar

Зочин 2020-10-20 202.126.88.140

Хүрэлбаатар шоронд орохооргүй зальтай этгээд.

Avatar

Зочин 2020-10-20 103.26.194.187

Одоо өөрсдийн тавьсан өрөө хэд болсныг мэдээл.

Avatar

Зочин 2020-10-20 43.242.243.117

Аль ч улсын Засгийн газарт өөрийн гэсэн (өөрийнх нь бий болгосон) мөнгө гэж байдаггүй, дандаа татвар төлөгчдөөс хурааж (дээрэмдэж) авсан мөнгө л байдаг! Тэгэхээр 9,3 их наядыг татвар төлөгчид бид л төлж дээ!!!

Avatar

Зочин 2020-10-20 58.109.221.157

Sain said

Avatar

БОДОО 2020-10-20 202.9.46.106

ХОТГОР ШАНАГАЫГ ЗАРСАН МӨНГӨӨ ТӨРД ТӨЛӨӨЧЭЭ Х/БААТАРАА

Avatar

зочин 2020-10-20 66.181.184.57

Өр төлсөн эх үүсвэрээ гаргаагүй байна шүү дээ. Энэ мөнгийг чухам хаанаас гаргасан нь тодорхойгүй байна шүү дээ??? Өрийг өрөөр гэдэг нь үнэн бололтой.

Avatar

Болд 2020-10-20 185.26.153.23

Үндэсний мөнгөн дэвсэгртийн үнийг энэ ЗГ, сангийн яам шалан дээр унагаж байна… Монгол хүний дундаж цалин тэтгэвэр гэж зүгээр л амь зогоож байна. Улс орноо ингэж хорлосон эдийн засгийн бодлогыг явуулж байгаадаа энэ ЗГ, Ерөнхий сайд, сангийн сайд санаа зовж харамсдаг болов уу? Ямар үйлийн үрээр ийм лайтай удирдагч нартай учираваа… Одоо яаралтай их хувьчлалыг хийж, Эрдэнэт, МИАТ, Эрдэнэс Таван толгой, Оюу толгой дахь бүрэн болон хагас хувьцаануудыг хувьчилж, эдийн засгаа аврах хэрэгтэй!!!!!!!

Avatar

Болд 2020-10-20 185.26.153.23

Хүүгийн төлбөрт ямар их мөнгө төлж байна… энэ чинь төлбөр биш байх… зүгээр л аргацааж байна… Монголын эдийн засаг маш хүнд байдалд орлоо доо. Хавтгайрсан халамжаа болиоч ээ… Тэтгэврийг тэгэлж тэнэгтдэгээ болиоч ээ… Улс орноороо өрөнд орчоод нэг их баян хүмүүс шиг өр тэглээд л… ирээдүйгээ зарж өгч байж… яасан мулгуу ЗГ, Сангийн яам бэ? Африкийн ардаас орлоо ш тээ… ДНБ-ээс давсан өртэй мөртлөө халамж, үргүй зардал, шал дэмий хөрөнгө оруулалтад улсын мөнгийг зарцуулахаа болиоч ээ…

Avatar

Зочин 2020-10-20 43.242.243.117

Энэ мэтийн тэнэглэл бол нарийн яривал улс орны эдийн засгийг хорлон сүйтгэхэд чиглэсэн эрүүгийн гэмт хэрэг шүү!!!

Avatar

Зочин 2020-10-20 202.9.46.36

Хүрэлбаатар түүний ах дүүс "хотгор шанага"-аас авсан мөнгөө улсад буцааж төл.Төр хариуцлагаа чангатга.

Avatar

Зочин 2020-10-20 202.126.88.140

Бичиг үсэг тайлагдсан мундаг сайд шүү

Avatar

бат 2020-10-20 103.10.22.191

худлаа битгий улс төржөөд бай. өрөө төлсөн за

Avatar

Өр нэмэгдсэн 2020-10-20 103.57.93.102

Бондоо бондоор сольж байна, дээр нь зээл авч байна. Тэгээд ард түмэндээ буруу худлаа мэдээлэл өгч байна. Өр төлсөн гэдэг нь өөрсдийн төсвийн алдагдлаа төлсөн төдий асуудал. Дөрвөн жилд бараг 12 их наядын төсвийн алдагдалтай төсөв өргөн барьсан Сангийн сайд 8.5 их наядын өр төлөх нь зүйн хэрэг биз дээ. Гэвч бараг өмнөх улс төрийн хүчний өрийг дарж байгаа мэтээр худал яриад явж байна. Захын хүн Монголбанкны сайт руу ороод өр нэмэгдсэн эсэхийг харчих боломжтой үе шүү дээ.

Avatar

1206 2020-10-20 203.23.199.83

Монголбанк улсын өр зээл бүртгэдэг, Сангийн Яам Засгийн газрын өрийг хариуцдаг. Төсөв бол улсын буюу та бидний тэтгэвэр, тэтгэмж. Монгол улс 5-6 нэрийн бараа бүтээгдэхүүн экспортлоод, 50-60 мянган нэрийн, бүр их ч байж магад, бүтээгдэхүүн импорлодог. Энэ нь манай худалдааны тэнцэлд сөрөг нөлөөтэй. Нэг ёсондоо бид олсон валютаа гадагшаа урсгаж байна. Дотоод бонд нь арилжааны банкны бизнес болсныг зогсоосон, түүнд хэдий хэмжээний мөнгө зарсныг харна уу. Бонд зогсоонгуут арилжааны банкны хүү буув.

Avatar

зочин 2020-10-20 103.26.193.134

Овоо л цэгцэлж байгаа юм байна.

Avatar

Өрийг өрөөр сольсон. Өрийг өр тавьж дарсан 2020-10-20 103.57.93.102

Му-ын Засгийн газрын өр энэ хүний ажиллах хугацаанд 6, 7, 8 дахь тэрбумынхаа босгыг алхаж байна. Зөвхөн энэ хүнийг ажиллах хугацаанд Монгол Улсын нийт өр 6 тэрбум ам.доллароор нэмэгдэж байна. Байж болохгүй асуудал шүү дээ. Гэтэл тухайн цаг хугацаанд манай эдийн засаг туйлын таатай байсан. Зэс, нүүрсний үнэ дэлхийн зах зээл дээр 2-4 дахин нэмэгдсэн, асар таатай үе. Нөгөө талаас ОУВС-гийн хөтөлбөрт хамрагдаад, маш их хөнгөлөлттэй зээл орж ирж байлаа. Монголын эдийн засагт ийм сайхан үе маш ховор

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж