УИХ ажил хаялт зарлав | News.MN

УИХ ажил хаялт зарлав

УИХ ажил хаялт зарлав

Монголын парламентын түүхэнд өмнө нь хууль тогтоогчид  орон нутгийн сонгуульд ажиллахын тулд УИХ-ынхаа ажлыг гацаасан түүх үгүй. Гэвч МАН ийм муу түүхийг бичлээ.

Өнгөрсөн долоо хоногийн Пүрэв гаригаас эхлэн ирцийн асуудалтай тулсан УИХ-ын ажил Баасан гаригт цонхолж, өчигдрөөс шинэ долоо хоног эхэлсэн ч нөхцөл байдал дээрдсэнгүй.

Өнөөдөр товлогдсон байсан хоёр ч байнгын хорооны хуралдаан ирцгүйгээс хойшиллоо. Тодруулбал, УИХ-ын Нийгмийн бодлогын байнгын хороо, Байгаль орчин, хүнс, хөдөө аж ахуйн байнгын хорооны хуралдаан тус бүр хойшлоод буй. Энэ янзаар бол УИХ-ын үйл ажиллагаа ирэх Баасан гаригаас жигдрэх эсэх ч эргэлзээтэй болов.

Учир нь орон нутгийн сонгуульд аль нам хамгийн олон суудал авах вэ гэдгийг шийдвэрлэх санал хураалт ирэх Пүрэв гаригт буюу аравдугаар сарын 15-нд болно.  Энэ өдөр бүх нийтээр амрах тул УИХ мөн ажиллахгүй. Харин маргааш нь буюу Баасан гариг ажлын өдөр ч сонгуулийн дүн хэрхэн гарснаас хамаарч, УИХ-ын үйл ажиллагаа үргэлжлэх эсэх шалтгаалах болоод байна.

Уг нь УИХ-д МАН 62 суудал эзэгнэж буй. Байнгын хороо нь 19 гишүүнээс бүрддэг. Хуульд зааснаар Байнгын хорооны хурал зарлагдахад хамгийн багадаа 10 гишүүн ирэхэд ирц  50 хувийн босго давж, хуулийн төслийг хэлэлцэх боломжтой  болдог. Харин өнөөдрийн Байнгын хорооны хуралдаанд 10 гишүүн ч оролцох боломжгүй байгаа нь хууль  тогтоогчид тэр дундаа эрх баригчид УИХ-ын үйл ажиллагаанд хэрхэн хайнга хандаж буйн нотолгоо юм.

Ардчилсан нам эрх барьж байсан 2012-2016 онд тухайн үеийн эрх баригч нам парламентад 34,  МАН 26, МАХН-МҮАН-ын Шударга ёс эвсэл 11, Иргэний зориг ногоон нам хоёр, бие даагч гурван гишүүнтэй байхад  УИХ-ын үйл ажиллагаа ирцгүйгээс саатах тохиолдол гарсан ч ихэвчлэн төслүүд дээр УИХ дахь нам, эвслийн бүлгийн байр суурь зөрүүтэйгээс ойлголцох, зөвшилцөх шаардлага тулгардаг байсан. Ардчилсан засаглалтай оронд энэ бол байх, эрүүл үзэгдэл.

Нөгөө талдаа тэр үеийн УИХ-ыг  өнөөдрийн парламенттай харьцуулахад  газар тэнгэр шиг том ялгаа бий.  Учир нь З.Энхболдын танхимыг таван намын төлөөлөл бүрдүүлж байв.

Н.Энхбаярын дохиогоор МАХН-МҮАН-ын Шударга ёс эвслийн бүлэг Байнгын хороо, чуулганы нэгдсэн хуралдаанаар хэлэлцэж буй асуудлаар нийтэд нь завсарлага авахад УИХ яаж ч чардайгаад ажлаа үргэлжлүүлэх боломж хомс байв.  Дээр нь өнөөдрийн эрх баригчид болох МАН мөн ирцээр “бойкот” хийж, эрх баригчдыг чангална. Бие даагчид бас амар заяа үзүүлэхгүй.  Нэгэнтэй нь зөвшилцөөд хуулийн төслийн хэлэлцүүлгээ үргэлжүүлэх болоход үлдсэн тал нь зөрж шантааж хийнэ.  Гал дундуур явсан парламент гэвэл З.Энхболдын танхим.  Засгийн газраар нь барьцаа хийн,  УИХ-ын үйл ажиллагааг доголдуулах операци ажиллагаа явуулдаг байв. Гэсэн ч энэ парламент бүхнийг зөвшилцлийн шугамаар, ардчиллын зарчмаар шийдэхийн төлөө явсан.  Алдсан ч зүйл бий, оносон ч зүйл бий. Гэлээ гэхдээ өнөөдрийнх шиг орно нутгийн сонгуульд зориулж, ажлаа тасалсан тохиолдол үгүй.

Харин  өнөөдрийн парламентыг  нэг нам дангаараа шахам бүрдүүлж байж, хэлэлцэх төслүүдээ хойш тавиад орон нутгийн сонгуулийн сурталчилгаа хийн, ажлаа тасална гэдэг бол ёс зүйгүй үйлдэл.

УИХ-ын гишүүдийн үндсэн ажил бол хуулийн төслүүд дээр ажиллаж, хэрэгжиж буй хуульдаа хяналт тавих болохоос биш аймаг, нийслэл, сум, дүүргийн Иргэдийн хурлын төлөөлөгчөөр хэн сонгогдохыг зааж, зөвлөдөг улс төрийн зааварлагч биш.  Хэрвээ  хууль батлах сонирхолгүй, анхан шатны нэгжүүдэд ажиллах сонирхол байсан юм бол яах гэж УИХ-д сонгогдов.

УИХ-д хуулийн төсөл дээр ажиллах хүн хэрэгтэй болохоос биш ажил хийдүүлэгч, суудлын бөглөөс хэрэггүй.

Шинэ парламентад хийх ажил ч олон байна. Монгол Улсын 2021 оны төсвийн төсөл, 2021 онд баримтлах Төрийн мөнгөний бодлогуудаас гадна Монгол Улсын Үндсэн хуульд оруулсан нэмэлт өөрчлөлтийг дагуулж, шинэчлэх шаардлагатай олон төсөл шилээ даран хүлээгдэж байна.

УИХ-ын намрын чуулганыг нээж, УИХ-ын дарга Г.Занданшатар хийх ажлынхаа тухай танилцуулахдаа нийт 140 гаруй хуулийн төслийг хэлэлцэн батлахаар төлөвлөсөн гэдгээ мэдэгдсэн. Гэтэл хэлсэн үгээ өөрөө ч мартав бололтой, "Хүннү эйр" компанийн онгоцны нислэгийг гурван цаг гацаан, хүнд өвчтэй хүмүүсийг ч хөлдөө чирэн, орон нутгийн сонгуулийн ажил хийж явах гэж…

Парламентын түүхэнд ийм УИХ-ын дарга ч байгаагүй байх шүү. Орон нутагт ажиллах нэрээр үндсэн ажлаа хийдүүлэн, онгоц гацааж олон түмнийг чирэгдүүлж явахаар ирцээ бүрдүүлж, ажлаа хийхэд анхааръя, УИХ-ын дарга аа. Улс орон хэцүүдлээ.

Г.ХОРОЛ

 

 

 

 

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
14
ТэнэглэлТэнэглэл
7
ЗөвЗөв
2
ХахаХаха
1
БурууБуруу
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

32 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2020-10-13 202.131.225.197

nam nam gej salbagnaj yavahaar ingedeg yum amidaaraa bariulna gedeg ene. Daraa daraagiin songuulid nam bus ulsuudiig gargaj ireh yum huna

Avatar

Зочин 2020-10-13 202.179.15.3

МАНЫ ЖДҮЧИН ХУЛГАЙЧ а******н ТАГНУУЛЧ ИШИН ШИД НЬ БҮРЭЛДСЭН ХОГ ШААРУУДИЙГ ЗАЙЛУУЛАХ ХЭРЭГТЭЙ ЭНЭ ЦАГ МӨЧИД Л БОЛОМЖ БИЙ ШҮҮ ИРГЭДЭЭ

Avatar

Zochin 2020-10-13 66.181.178.67

MAN huul busaar zasagin erkhig abah gej bna

Avatar

Зочин 2020-10-13 76.175.56.10

Энэ ариун. Явдал уу ман – ны арчаагүй бөөснууд

Avatar

Нийслэл хүү 2020-10-13 76.175.56.10

Ман нам сөнөтүгэй сөнөтүгэй хогийн коммунист нам үхэж дмлд ороомой

Avatar

ХЭХЭ 2020-10-13 192.82.71.121

МАН БОЛ ЛУЙВАРЧИД ХУЛГАЙЧДЫН БӨӨГНӨРӨЛ

Avatar

Рэнцэнтавхай 2020-10-13 192.82.68.15

МАН яах нь вэдээ? Орон нутгийн өөрөө удирдах ёсыг хөгжүүлэе , төвлөрөлийг сааруулая гэж олон жил , бараг 30 жил ярьж бгаа , нутгийн захиргааны байгууллага, аймаг нийслэл сум дүүргийн ИТХ бол бие даасан парламент байх учиртай , баг хорооны иргэдийн хурал ч хараат бус бх ёстой юм! Танай намын салбар хэлтэс тасаг байгуулах гэж бгаа юм биш! МАН тгхд сандарч давхилдаад Ерөнхий Сайд, Их Хурлын Дарга гишүүд бүгд уулзалт хийгээд хот хөдөө хороогоор доншуучлаад явах?! Зүгээр л доороо хөлтэй том нам юм бол сайхан хөндлөнгөөс харж бгд рэйтингээ үзчихээч?! Новшроод л хамаг хүчээ хаяад үхэх нь ээ?! МАН орон нутгийн намууддаа итгэдэггүй улаан ко босоо бүтэцтэй тоталитар нам гдгээ нуталж бна! АН аас айсандаа ч биш Дотоод Хагаралаасаа үхтлээ айж бгаа Хүрэлсүхийн бгаа царай энэ шүү!!!

Avatar

Зочин 2020-10-13 192.82.68.15

МАН яах нь вэдээ? Орон нутгийн өөрөө удирдах ёсыг хөгжүүлэе , төвлөрөлийг сааруулая гэж олон жил , бараг 30 жил ярьж бгаа , нутгийн захиргааны байгууллага, аймаг нийслэл сум дүүргийн ИТХ бол бие даасан парламент байх учиртай , баг хорооны иргэдийн хурал ч хараат бус бх ёстой юм! Танай намын салбар хэлтэс тасаг байгуулах гэж бгаа юм биш! МАН тгхд сандарч давхилдаад Ерөнхий Сайд, Их Хурлын Дарга гишүүд бүгд уулзалт хийгээд хот хөдөө хороогоор доншуучлаад явах?! Зүгээр л доороо хөлтэй том нам юм бол сайхан хөндлөнгөөс харж бгд рэйтингээ үзчихээч?! Новшроод л хамаг хүчээ хаяад үхэх нь ээ?! МАН орон нутгийн намууддаа итгэдэггүй улаан ко босоо бүтэцтэй тоталитар нам гдгээ нуталж бна! АН аас айсандаа ч биш Дотоод Хагаралаасаа үхтлээ айж бгаа Хүрэлсүхийн бгаа царай энэ шүү!!!

Avatar

зочин 2020-10-13 66.181.177.62

сонгууль болдгоороо болно хот бахь байдгаараа л байна биз эмх замбраагүй барилгажилт бохир заваан түгжрэл гээд таагүй зүйлүүд арилахгүй л болов уу чанаргүй ажил үр ашиггүй зардал уялдаа холбоогүй мэдрэмжгүй сэтгэлгүй бүтээн байгуулалт асуудлууд их байна дѳѳ

Avatar

зочин 2020-10-13 115.65.47.30

Төрийн 3 өндөрлөг+УИХ-ын 73 гишүүн бүгдээрээ уралдаад, урд хойноо ороод ОРОН НУТГИЙН СОНГУУЛийн өмнө хөдөө орон нутагт албан томилолтоор ажиллаад, Монгол орны бүх ажил үйлс ИРЭЭДҮЙ цаг дээр яригдаад, тун удахгүй ИХ ГОЁ болж сайн сайхан амьдарна гээд байна уу? Нэг хүний хөдөө орон нутагт нэг цэгт ажиллах томилолтын зардлыг ойролцоогоор 2-3 сая төгрөг гэж тооцвол 200 гаруй сая төгрөг, үүнийг хэмнэвэл 100 ажилтантай байгууллагын 2-3 сарын цалингийн сан болох байх даа? ХӨХ МОНГОЛ ХӨХӨӨРӨӨ ҮЛДЭГ.

Avatar

иргэн сонгогч 2020-10-13 49.0.218.30

МАН г гаргаж болохгүйээ, доогүүраа өөр сөрөг хүчин байхгүй бол эд ёстой сүйд хтйнэ шүү ард түмээн,

Avatar

хүннү 2020-10-13 202.55.188.39

Одоо яахав дээ. Жингэрийн гөлөгүүд “хуцаад” яах юм. МАН гэдэг жингийн цуваа “явж” байна. Тэдэнд бүү саад бол. Яасан ч байсан МАН ялсан одоо ч ялна. Ер нь ард түмэн буруутай, бидний арчаагүй байдлыг аль ялсан нам нь ашгилсаар ирсэн. Бид чинь сайхан ярьсан болгонд ашиглуулдаг “гэнэн хонгорууд” биз дээ.

Avatar

Зочин 2020-10-13 43.242.243.74

МАНГАР БИШ БОЛ МАН НАМЫГ СОНГОХ ЁСГҮЙ. 2016-2020 онд амласан амлалтынх нь биелэлтийг нэхээч малнуудаа эд нар дахин гарах эрхгүй нам.

Avatar

Зочин 2020-10-13 43.242.243.74

Ингэж байгаа намыг сонговол дэлхий дээр хамгийн эргүү ард түмэн болно доо. Ийм дээр энэ намын ганц ч хүнийг сонгохгүй байх хэрэгтэй. Өнгөрсөн 4 жил үнэмлэхүй олуулаа хот хөдөөг удирдчихаад юу хийж гийгүүлсэн гэж ичихгүй нэр дэвшдэг байнаа. Өнгөрсөн 4 жил Монгол улсыг дэлхий дахинд шалтай хутгасан хамгийн муу нам гэдгээ бүү март. МАНгаруудыг битгий сонго сонгуулийн дараа л биднийг нулимна

Avatar

Зочин 2020-10-13 103.212.116.176

2012-2016 ОНД АН ОЛОНХИ БАЙХАД ЖИРИЙН ҮЕД Ч ИРЦ ХҮРДЭГГҮЙ ХУРАЛДААН ХОЙШИЛДОГ БАЙЛАА. ЭСВЭЛ 10 ХҮРЭХГҮЙ ХУРАЛДСАН НЭР ЗҮҮДЭГ. ОДОО ИРЦИЙН БОСГЫГ ӨНДӨР БОЛГОСОН ТУЛ ИЙМ БАЙГАА АЖ, ТЭГЭХДЭЭ УИХ-ЫН АЖИЛ ХЭВИЙН ЯВЖ БАЙНА. ХАРИН 7 ХОНОГИЙН СҮҮЛЭЭР БОЛДОГ ХУРАЛДААНЫ ИРЦ ЯМАР

Avatar

Зочин 2020-10-13 202.179.15.3

ХАХА ЧИ ЮУ МЭДЭХ ВЭ ДЭЭ ТЭР ИРЦИЙГ ЧИНЬ МАНЫ ТРОЛЬУД ЗОРИУД ГАЦААДАГ БАЙСАН ЮМ ОДОО ӨӨРСДӨӨ БОЛ БОЛНО ГЭЭД Л ДАРАНГУЙЛАЖ БАЙНА ЭНЭ ТЭГЭЭД ШУДАРГА БАЙНА УУ ТЭНЭГЭЭ ..

Avatar

Зочин 2020-10-13 202.126.89.250

Монголын ард түмний дайсан МАН болжээ хаа сайгүй хуйвалдаан мөнгө идэлт ждү хулгайчид

Avatar

Зочин 2020-10-13 66.181.177.62

Зүгээр өөр сонирхолтой хүмүүс төрд сонгогдсоны нэг л жишээ юм даа тэр орон нутгийн сонгууль их хурлын гишүүдэд огт ПАДГҮЙ л баймаар тэгээд ч энэ удаагийн гишүүд хөөрхийлөлтэй хүмүүс шиг харагддаг мөнгөтэй мөнгөө гайхуулсан Сохор азаар гишүүн болсон төрийн ЖИНХЭНЭ хар хүн болж чадах юм уу даа гэж санагдахаар л байгаа

Avatar

Зочин 2020-10-13 103.212.116.176

ИНГЭЖ АРД ТҮМНИЙГ ДОРОМЖИЛЖ БОЛОХГҮЙ. АРДЧИЛСАН НАМЫХАН ХУРЛЫН ЗААЛД ГАНЦ Ч АЛГА БАЙНА. 2012-2016 ОНЫ УИХ ЯАЛ

Avatar

Зочин 2020-10-13 150.129.143.240

Шинэ хуулиар буцааж тат.

Avatar

Зочин 2020-10-13 103.111.68.3

BUGDIIG NI ZAILUULAAD DAHIN SONGUULI YVUUL.

Avatar

Зочин 2020-10-13 49.0.149.20

ХОРОЛ ХОРОЛМАА ГЭЖ НЯМСҮРЭН ГЭЭД Л ОЛОН ЭЛБЭГ БАТҮҮЛ НАРЫН ХУЛГАЙЧУУДЫГ ДЭМЖДЭГ ЗАХИАЛГАТ БИЧЭЭЧ НАР БАЙХ ЮМДАА ЁСТОЙ ТАВЛИН ЮМДАА

Avatar

зочин 2020-10-13 103.26.193.141

энэ их хуралын гтшүүдийн чансаа нь аймаг дүүрэг байсан байна ш дээ Байх ёстой газар луу гаа дуртай нь аргагүй явцгаажээ Их хуралын танхимд жижигдээд эвгүй байгаан байна

Avatar

Zochin 2020-10-13 133.5.56.9

dampuurtsiin

Avatar

Зочин 2020-10-13 172.22.6.65

2016 оноос эхлээд л социализм, комунизм, дарангуйлал, 1-3 хүний ноёрхол, төрийн хатуу зохицуулалт, хувийн хэвшлийг шахан боох ажиллагаа, хувь заяагаа хүнээр шийдүүлэх адал балмад үзэл суртал, үйл явдал өрнөснөөс болж Монгол гэдэг улс парламентын засаглалгүй боллоо. УИХ гэж байгууллага байхгүй, зөвхөн намын даргаар базуулсан МАН-ын бүлэг л гэж байна. Ийм бузар тогтолцоо, гажуудлыг Монголчууд өөрсдөө л хүссэн, хийсэн. 2016 оны бор халзан төлөгнүүд нь 2020 онд улаан халзан гахайнуудаар солигдсон!

Avatar

Ард түмэн 2020-10-13 139.5.219.203

Булхай илрэх бий гэхээс бор зүрх нь түг түг хийж , богино хавирга нь шир шир хийж л явна даа. МАН- ынхан .

Avatar

Зочин 2020-10-13 202.21.103.158

Ашгүй дээ тэр чигтээ зайлцгаа. Тэртээ тэргүй хэрэгждэггүй хууль үйлдвэрлэж яадаг юм.

Avatar

УУР 2020-10-13 202.179.15.3

ОДОО ЯАЯ ГЭХЭВ МОНГОЛЧУУД БИДНИЙ СОНГОЛТ.. МОНГОЛЫН ТӨРИЙН ЧАДВАХ УРУУДАЖ БАЙНА.МАН БОЛОН МАНЫ БОЛОВСОН ХҮЧИН ЯМАР АРЧААГҮЙ БОЛСОНЫГ Л ХАРУУЛАЖ БАЙНА..БАЙГАЛЫН ДАВАГДАШГҮЙ ХҮЧИН ЗҮЙЛС БА ДАЙНЫ БАЙДАЛ ГЭНЭТ ҮҮСВЭЛ ЭДГЭЭР МАНЫ ТОМ ТОЛГОЙТНУУДИЙГ БҮГДИЙГ НЬ ЧАД БОЛГОХ БАЙСАН УУ??? МАН ХЭТЭРХИЙ ТОМ ТОЛГОЙЛОЖ БАЙГАА ЮМ БИШ ҮҮ?? УЛС ОРОНД ОНЦ ЧУХАЛ АСУУДАЛ ГЭНЭТ ҮҮСВЭЛ ЯАХ ВЭ АСУУДАЛ ШИЙДЭГЧ НАРАА ??? ЧУХАЛ ҮЕД АЖЛЫН БАЙРАА ОРХИСОН ГЭЭД ДАЙНЫ ХУУЛИАР БУУДАХ УУ ?? ГИШҮҮДЭЭ…

Avatar

Ичээчээ но в ш нуудаа 2020-10-13 66.181.182.31

Ажлаа хийцгээ малнуудаа

Avatar

Зочин 2020-10-13 202.126.89.183

Ийм л лаларуудыг сонгосон доо !!!

Avatar

Зочин 2020-10-13 202.55.188.85

Tasalsan gishuudiig ogtsruulaad UIH-n songuuliin nersiin daraallaar daraah ner devshigchiig tomiloyo!

Avatar

аа0 2020-10-13 59.153.114.72

Олонхийн саналыг аваагүй хэнийг ч нулим. юун хоёр дах нэр дэвшигч

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж