Сурвалжлага: Амьдралын шуурганд сөхрөөгүй төмөр бүсгүй | News.MN

Сурвалжлага: Амьдралын шуурганд сөхрөөгүй төмөр бүсгүй

Сурвалжлага: Амьдралын шуурганд сөхрөөгүй төмөр бүсгүй

Сурвалжлага: Амьдралын шуурганд сөхрөөгүй төмөр бүсгүй

Гэр бүлийнхэнтэйгээ  инээмсэглэж авхуулсан, хананд өлгөөтэй гэрэл зураг өөдөөс ширтэнэ.  Өрөөн дэх  нам гүм байдлыг эвдэн “Би ямар үйлийн үрээр хоёр хөлгүй болчихов оо? гээд амьдралд гундаж явах үед “Чи аль насанд хийсэн буянаараа тэр айхтар ослоос амьд үлдсэн юм бэ?” гэж таксины жолооч ах надад хэлсэн. Танихгүй хүний хэлсэн тэр үгс, миний амьдралыг  харах өнцгийг өөрчилсөн. Надад амьдрах хүсэл бэлэглэсэн” гэх хууч хөөрөх түүнийг С.Ундармаа гэдэг. “Амьдрал олон өнгөтэй. Та харин  ямар өнгө олж харахаас л  бүх зүйл шалтгаална. Би хар, бараан өнгө дундаас  ганц  цагаан цэг олж харсан нь амьд үлдсэн шалтгаан минь байсан” гэж тэр зөвлөв.

 Залуу, халуун нас нь тэр чигтээ өвдөлт шаналал, хагалгаанаас хагалгааны хооронд  өнгөрсөн ч тэрбээр гуниг гутралд автан, амьдралаа алдсангүй. 

Тэрбээр одоогоос 20 жилийн өмнөх хар өдрийн талаар  эргэн дурсах тун дургүй. “Тухайн үед хоёр хөлөө тайруулчихна гэж огт төсөөлөөгүй”  гэснээс өөр зүйлийг дурсахыг хүсээгүй юм. Түүнийг осолд ороход ихэр охид нь дөнгөж гуравхан настай байв. Гурав дахь охин нь 2008 онд мэндэлсний дараа  эцэг нь тэднийг орхин өөр хүнтэй суугаад явжээ.  Бүсгүй ч өөрийг нь, охидыг нь голсон эр нөхрийнхөө араас чаргуулдаагүй гэдэг. "Жаргалтай байж чадах тэр газартаа амьдар. Жаргааж амьдруулж чадах тэр хүнтэйгээ ханил” гээд  хорилгүй явуулжээ. Нөхөртөө голдоо ортол гомдсон ч, тэр хүнд, хэцүү цаг үед  түүнд,  хувь тавиландаа гоморхож суух цаг завыг охид нь  өгөөгүй гэдэг.

 "Миний туулсан амьдрал тийм ч дардан байсангүй. Залуудаа загвар өмсдөг байсан. Харамсалтай нь, осолд орж хоёр хөлөө тайруулж, нөхөр маань хаяад явсны дараа сэтгэлээр унаж, бор дарс хүртдэг байснаа  нуухгүй ээ. Хөөрхий аав, ээж хоёр маань намайг хориглож чаддаггүй байсан.  Гэр бүлийнхэн маань өнгөрсөн 20 жилийн хугацаанд намайг үргэлж дэмжиж ирсэн маш их баярладаг. Тэднийхээ ачаар өнөөдрийн С.Ундармаа бий болсон. Аав, ээжийн өсгөсөн  хүмүүжил, суулгасан сэтгэлийн хатаар би өдий зэрэгтэй амьдарч байна” гэж тэр талархсан сэтгэлээ илэрхийлсэн.

“ТА ТОБОТ ЮМ УУ”

Тэрбээр хөгжлийн бэрхшээлтэй хүмүүс  гэртээ ичиж нуугдах бус нийгмийн нэг хэсэг гэдгийг бусдад ойлгуулахын тулд  хиймэл хөл булчингаа авч хаяад, төмөр протезон хөл дээрээ явдаг болжээ.  Өмнө нь хиймэл хөлийг нь  хараад  бусад хүн юу гэх бол гэхээс айж бэргээд  гэрээсээ ч  гарахыг хүсдэггүй байсан тэрбээр булчингаа тайлахад зориг гаргаснаа ч ярив. Хөлөө нуух шаардлаггүй болсон учраас  бүх өмднийхөө шуумгийг тайрчээ. Түүнийг гадуур явахад хүүхдүүд “Та ямар гоё робот шиг хөлтэй юм бэ” “Та тобот юм уу” гэж их асуудаг гэлээ. Тэдний асуултад “Эгч нь машинд дайруулчихсан юм, та нар машины урдуур битгий гүйгээрэй, гарцаар гарч байгаарай” хэмээн анхааруулж сануулдаг аж.

“БИ МОРФИН ТАРИУЛААГҮЙ ШҮҮ” ГЭЭД ЭЭЖ РҮҮГЭЭ ЗАЛГААД УЙЛЖ БАЙСАН

Өнгөрсөн 20 жилийн хугацаанд С.Ундармаа дөрвөн удаа хөл тайруулах хагалгаанд оржээ. Одоо ч түүний нэг хөлнийх нь шарх бүрэн эдгээгүй учраас үе, үе цус шүүрнэ.  Шархаа эдгээхийн тулд дахин нэг удаа мэс  засалд орох ёстой ч хагалгааны талаар бодохоос айдгаа ч нуусангүй.  Хагалгаанд орно гэхээр 20 жилийн өмнөх хар өдөрт  ирсэн юм шиг хүнд, хэцүү  санагддаг тухайгаа хэлээд “Хоёр дахь удаагаа хагалгаанд ороход морфин хийлгэсэн. Гурав дахь удаагаа хагалгаанд орохын өмнө ээж маань надаас  битгий морфин тариулаарай гээд гуйсан. Хөөрхий минь намайг морфинд  донтчих вий гэж айсан байх. Би ч ээжийнхээ үгэнд ороод тариулаагүй гүрийсэн. Хагалгааны дараа хоёр өдөр ясаа бяцлуулж байгаа  юм шиг маш их өвдөлтийг мэдэрсэн. Тэр үед ээж рүүгээ утасдаад “Би морфин тариулаагүй шүү” гээд уйлж байснаа ерөөсөө мартддаггүй юм. Яс тайрах аймшигтай их  өвддөг.  Үнэндээ дахин хагалгаанд орно гэж бодохоос зүрх үхэж байна” гэв.

"ОДОО Л МИНИЙ ЖАРГАХ ЦАГ ИРЖ"

Биднийг ийн ярилцах зуур түүний нөхөр Д.Цогт-Эрдэнэ охиноо сургуулиас нь аваад ирэв. Тэд ханилаад дөрвөн жил болжээ. “Бид өнгөрсөн  хугацаанд ам муруйсан нь цөөн, биесээ хүндэлнэ, хамтдаа гэр орноо цэвэрлэнэ, охинд маань ч өөрийн юм шиг ханддаг. Ихэр охид маань нас биед хүрээд тусдаа гарцгаасан. Бага охиноо найман настай байхад нь бид хамт амьдарч эхэлсэн.  Би түүндээ "Чи бол миний бурхны бэлэг" гэж үргэлж хэлдэг. Бидний хувьд өмнө нь хэн, хэн нь амьдрал зохиож үзсэн учраас дахиж алдахгүй юм шүү гэж хичээдэг. Одоо эргээд бодох нь ээ миний туулсан бүхэн бурхны өгсөн шалгуур юм шиг санагдаж байна. Бүх зүйл ээлжтэй. Одоо чи зовж байгаа бол магадгүй маргааш жаргана. Тиймээс бүхий л  зүйл өөрчлөгдөж байдаг гэдгийг  ойлгочих юм бол  зовлонг туулахад илүү амар санагддаг. Би өнгөрсөн хугацаанд  энэ бүхэн шаналал хэзээ нэгэн цагт дуусна. Сайхан цаг ирнэ  гэж үргэлж боддог байсан. Одоо л тэр цаг нь ирж” хэмээн С.Ундармаа  инээмсэглэв.

Түүний нөхөр Д.Цогт-Эрдэнэ “Би охиныхоо хойд аав нь. Орой болгон надад үнсүүлж байж унтдаг хойд аав нь. Өглөө болгон сургуульдаа орохдоо намайг удаан тэврээд “Ааваа би таньдаа хайртай шүү гэж хэлүүлдэг” аав нь. Би өөрийгөө ерөөсөө хойд аав гэж боддоггүй. Гэтэл нийгэмд хойд аав болсноороо гэм буруутан мэт санагдахуйц дайралт цахим хуудаснаа их гарлаа. Уулын мод урттай, богинотой шүү дээ.  Хүний амьдрал бүр харилцан адилгүй учраас хэн нэгний амьдралыг бусдын амьдралаар битгий дүгнээрэй" гэх үгсийг нийгэмд дайсан юм. 

Тэд залуу хосуудад хандаж “Нэгэнт болж,  бүтнэ  гэж хоёр талаас нийлж байгаа бол хэн хэнийгээ гэсэн чин  сэтгэлтэй  байхад л болно доо. Мэдээж бүх зүйлс санаснаар болохгүй үе таарна. Эхэндээ бүх зүйлс сайхан, аз жаргалаар дүүрэн санагдах хэдий ч, хамт амьдраад эхлэхээр маргалдах нь ихсэх нь бий. Гэвч энэ үед, хосууд асуудлыг салалтаар биш ухаанаараа шийдээрэй” хэмээн зөвлөлөө.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
466
ЗөвЗөв
75
ХөөрхөнХөөрхөн
18
ГайхмаарГайхмаар
17
ХахаХаха
8
ТэнэглэлТэнэглэл
6
ХарамсалтайХарамсалтай
6
БурууБуруу
Баярлалаа!

62 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2020-10-09 150.129.143.88

Мундаг хүчтэй эгч бнаа биширч бна бас хайр хүрч бна аз жаргалаар бялхаж яваарай

Avatar

Алтаа 2020-10-09 64.119.23.39

Согтуу гэрийхээ цонхоор үсрээд хоер хөлөө хугалж байсныг хүн бүр л мэднэ ш дээ аваарт орсон нтр гээд үлгэр яриад байх юмаа

Avatar

Зочин 2020-10-09 66.181.161.109

cHI ENE EMGTEE SHIG TESEJ CHADHUU HVNIIG BITGII MULJ BAI

Avatar

Зочин 2020-10-09 192.82.77.178

Үсэрсэн байна уу, унасан байна уу, осолд орсон байна уу өөрт чинь ямар хамаа байна? Заавал тэрийг олон нийтэд дэлгэх ёстой юу? Залуу зандандаа алдаж, онож явсан ч, хоёр хөлгүй болчихоод алдаагаа ухааран одоог хүртэл сэтгэлээр унаагүй, өдий зэрэгтэй явж байгаа нь бахархал төрүүлж байна. Энэ хүнийг ингэж бичихээсээ ичээрэй!

Avatar

Олноо Лувсанжамц 2020-10-09 150.129.141.97

Та 3 дах аз жаргал сайнсайхан бүхнийг хүсэн ерөөе Тэвч: тэгвэл ялахын бодит гэрчүүд минь үнэхээр бахархаж байна

Avatar

Зочин 2020-10-09 66.181.161.15

Az jargal hucie tanai ger buld

Avatar

Зочин 2020-10-09 122.201.24.108

Saihan ger buldn eruul enhiig husyee !!

Avatar

Ger 2020-10-09 58.143.142.250

Azjargal husye.yamar mundag setgeliin hattai yasan sain nuhurtei uym.be..eruul enhiig husye

Avatar

Эрка 2020-10-09 202.9.46.195

Агуу тэвчээр хатуужилтай юмаа эрүүл энх аз жаргал дүүрэн амьдараарай.

Avatar

Зочин 2020-10-09 80.216.147.112

Mundag yumaa, sain saihanig husii!Olon hund setgel itgel uran ugch bgaad mash ih bayarlalaa! Ger buld n az jargal husii!

Avatar

Swed 2020-10-09 80.216.147.112

Setgelin tenheetei mundag saihan busgyudee ulam ih amjilt husii! Ger buld n az jargal saihan buheni deedig husii! Bayarlalaa!

Avatar

i 2020-10-09 139.5.217.78

sain etseg ehiin archilgaa hairand nasaaraa amidarsan hun. odoo uhaan suugaa blgui dee.

Avatar

Зочин 2020-10-09 64.119.24.125

Emegteichuud buvd l mundag setgeliin hattai baidag. Ta tednii l neg saihan emegtei, saihan ohidiin eej, sain haniin halamjit ehner bainaa. Tanid bolon ger buld ni eruul enhiig husie

Avatar

Bolormaa Yagaan ....Madrid Spain 2020-10-09 90.68.75.87

Mash ih az jargal husye,saihan ger bul bna shuu❤️🌷

Avatar

Туукаа 2020-10-09 139.5.219.30

Хүмүүс яасан хэрэгт дуртай бдгийн харин ч сэтгэлийн тэнхээтэй мундаг бүсгүй бна аз жаргал хүсье

Avatar

Зочин 2020-10-09 139.5.219.30

Хүмүүс яасан хэрэгт дуртай үхэл амьдралтай тэмцээд хөлгүй болоод бгаа мундаг сэтгэлийн тэнхээтэй бүсгүй бна сэтгүүлч л оныг андуурч бичээ биз гоё үг бичихийн оронд элдэв юм бичихийн

Avatar

Зочин 2020-10-09 202.21.108.234

emegtei bol yalrgui mundag bna

Avatar

Зочин 2020-10-09 202.55.188.87

Бүх зүйл өөрчлөгдөж байдаг.өнөөдөр чи зовж байвч магадгүй маргааш жаргана.гоё үг байна амжилт

Avatar

Зочин 2020-10-09 182.160.2.17

Хүчтэй мундаг бүсгүй бга Гэр бүлд нь сайн сайхныг хүсье !!🥰🥰🥰🥰🔥

Avatar

Зочин 2020-10-09 66.181.161.89

Zowlon shanalal hatuu berhiig dawj chadsan baihad on sar yund hamaatai gej zaawal ter har udruudiig sanah albatai yu

Avatar

Зочин 2020-10-09 202.126.90.38

Mundag yumaa

Avatar

Амжилт 2020-10-09 66.181.187.196

Юу ч бсан өөрсдийнхөөрөө амьдарч бна. Амжилт хүсэе

Avatar

Magi 2020-10-09 192.82.74.194

Gehdee zarim zuulsiig oilgosonguiee 20iod jiliin umnu osold orson daraahan nuhur ni hayad yavsan gej bichsen murtuu 3008 ond 2 iheree gargachaad udaagui nuhur ni orhiod yavsan geheer hoorondoo eruusuu avtsaldaa algaa

Avatar

Зочин 2020-10-09 64.119.19.7

Harin tiin. Minii medehiin 2000 ond l lav iim boltson bsan. On sat joohon avtsaldaagui bn.

Avatar

Zochin 2020-10-09 64.119.19.7

Harin tiin Minii medehiin 2000 ond lav iim boltson tergentsertei bsn. 1r surguuliin urd taliin 5r bairand bdg bsn. On sar hugatsaa avtsaldaagui bn

Avatar

Т 2020-10-09 64.119.23.237

Тэргэнцэртэй ийм хүүхэн тамхи татаа л 1р сургуулийн урдах 5р байрны гадаа байж бдаг бсан даа..миний мэдэхийн 1999 он

Avatar

Зочин 2020-10-09 99.203.142.200

Сэтгуулч нь 1998 онд гэх гээд андуурч бичсэн байх

Avatar

hm 2020-10-09 139.5.217.78

2004 ond ihruud ni tom huuhduud bsan

Avatar

Ax 2020-10-09 122.201.22.46

Цогоо гуай сайн залуу мэднэ.

Avatar

Зочин 2020-10-09 109.70.100.44

Эд нарыг мэдэх нэг нь мэднэ ээ , зүгээр чимээгүйхэн хажуугаар нь өнгөрье.

Avatar

Зочин 2020-10-09 109.70.100.44

Эд нарыг мэдэх нэг нь мэднэ ээ , зүгээр чимээгүйхэн хажуугаар нь өнгөрье.

Avatar

poboton xyygee batallaa,robi 2020-10-09 63.227.119.233

SONIN XYMYYS

Avatar

Зочин 2020-10-09 202.55.188.88

Iher ohidiinhoo aavaas salaad dahiad uur hunees ene baga ohinoo gargaad odoo tegeed ene nuhurteiguu amidarch baigaam baihdaa

Avatar

Зочин 2020-10-09 66.181.161.69

Mundag goe ah egch shvv. Ger bvld n az jargal hvsey.

Avatar

Zochin 2020-10-09 103.229.120.71

Естой гайхалтай

Avatar

зочин 2020-10-09 202.21.127.170

олон хүнд амьдрах итгэл сэтгэл төрүүлж буй танай гэр бүлд аз жаргал сайн сайхныг хүсье.

Avatar

GUZEET 2020-10-09 202.21.110.94

MUCHO BUENO.

Avatar

тосон 2020-10-09 66.181.161.116

сэтгэлийн тэнхээ, тэвчээр хүнийг аз жаргалд хүргэдгийн жишээ болсон танд болон танай гэр бүлд аз жаргалыг хүсье одоогийн залуус хүний үг авахгүй, тэвчээргүй, гомдомхой байдалдаа анхаармаараа

Avatar

Zochin 2020-10-09 133.82.250.242

Ene egch neg deehen ued duuldag baisan egch shig haragdaad baihiin. Ohin eej 2in hamriig haraachee egduutei yum .

Avatar

Зочин 2020-10-09 77.111.246.6

1-р сургуульд сурч байсан Ундармаа мөн биздээ,Мундаг юм аа

Avatar

Найз 2020-10-09 77.111.246.6

2 найз минь мундаг шүү.Үлгэр дуурайл болсон сайхан хосдоо аз жаргал хүсэе

Avatar

Zochin 2020-10-09 64.119.18.152

Нийтлэлийн зургийг нь анх хараад яасан загвар өмсөгч шиг царайтай аятайхан эмэгтэй вэ гэж бодсон юм. Нийтлэлийг нь уншаад харин залуу зандан насандаа загвар өмсөгч байсан гэдгийг нь мэдлээ. Амьдрал баялаг гэж л энэ дээ. Үхэж л болохгүй. Амьдралын төлөө л тэмцэх хэрэгтэй. Бурхан зүгээр л нэг зураад биднийг илгээдэггүй гэдэг дээ. Сайхан нийтлэл байна. Амжилт хүсье цаашдын амьдралд нь. Гэгээлэг мэдээ мэдээлэл л биднийг урагш хөтөлнө. Гэр бүл үр хүүхдүүдийнхээ өмнө хүлээсэн үүргээ ухамсарлах л чухал

Avatar

bat 2020-10-09 192.82.65.182

er hun baij bi chini uilah ni uu dee….

Avatar

Зочин 2020-10-09 202.55.188.84

Цогоо гэдэг энэ хүн өөрийн 2 хүүгээ орхиод айлын авгай дагаад алга болж бсан даа. Бага хүүгээ бүр гэдсэнд бхад нь. Эхнэр нь төрөөд, 2 хүүгээ өсгөх гэж хамаг залуу насандаа яаж зовж зүтгэж бсныг ажлынхан нь найз нөхөд нь мэднэ ээ. Америкт очоод дагаж явсан авгайгаасаа салаад энэ хүүхэнтэй сууусан бололтой. Одоогийнхоо энэ хүнмйг л битгий гомдоогоосой доо. Ариухан амьтан шиг ярилцлага өгөх юмаа. Ичих нүүр гэж алга

Avatar

Зочин 2020-10-09 202.21.107.117

Хүний амьдралыг шүүх хэрэггүй. Цаг нь болоход хүний ухамсар боловсорч буянаа хураах чадамжтай болдог. Хүний хүүхдийн төлөө яваа гэдэг өөриймчлэх сэтгэлээсээ салсан буянлаг сэтгэл шүү. Заяа тавилан гэж нэг юм байнаа байна. Сайн сайхныг хүсэн ерөөе.

Avatar

Зочин 2020-10-09 88.245.19.82

Estoi do ijdegvim bxda medne sh de medex xvmvvsene bol

Avatar

Зочин 2020-10-09 202.9.40.0

ЭНЭ ОХНИЫГ ХАР БАГААС НЬ Л МЭДНЭЭ. АЧТАЙ, БУЯНТАЙ ГЭР БҮЛД ӨССӨН. НҮҮР ДҮҮРЭН ИНЭЭМСЭГЛЭЛ ЖАРГАЛТАЙ АМЬДАРЧ БАЙГААД НЬ ӨМНӨӨС НЬ БАЯРЛАЖ БАХАРХАЖ БАЙНА…АЗ ЖАРГАЛ САЙН САЙХНЫГ ХҮСЬЕ ТАНАЙ ГЭР БҮЛЛ !

Avatar

Иргэн 2020-10-09 202.179.10.150

Баргийн эрэгтэй хүн тахир дутуу эмэгтэйтэй гэрлэдэггүй нь амьдралд ил байдаг. Цогтэрдэнэ залууд агуу их сэтгэл байна. Аз жаргалыг хүсье. Их буян шүү.

Avatar

Зочин 2020-10-09 202.126.90.9

Yasan mundag yum be?az jargal sain saihan buhnii deediig Judi!!!

Avatar

хань 2020-10-09 202.126.88.150

сайхан амьдраарай, хань нь, аав бол сайн хүн юм

Avatar

Зочин 2020-10-09 43.242.242.59

Амьдрал бол тэмцэл юм гэдгийг баталж байна. сайн сайхны төлөө цөхрөлтгүй тэмц, үр дүнд нь танд хүссэн зүйлийг чинь бэлэглэнэ

Avatar

Зочин 2020-10-09 103.111.68.3

Az jargal eruul enhiig husey.

Avatar

зочин 2020-10-09 192.82.65.180

нулимс гарлаа гэр бүлд нь аз жаргал хүсье

Avatar

зочин 2020-10-09 103.229.122.230

Ямар буянтай сайхан монгол эр хүн бэ, ямар сайхан хүчтэй эмэгтэй вэ, аз жаргал хүсье

Avatar

иргэн 2020-10-09 103.14.36.6

Сайхан гэр бүлд аз жаргал хүсье

Avatar

zochin 2020-10-09 122.201.23.226

hun zovlon amsaj bj uhaardag gedeg unen shuu,gehdee ooriigoo iim bolgochihood uhaarah bas hereggui uym

Avatar

монгол эмэгтэй 2020-10-09 203.98.77.101

нулимс урслаа, та нарт аз жаргал ерөөе

Avatar

Монгол 2020-10-09 66.181.169.116

Аз жаргал, сайн сайхан бүхнийг хүсэн ерөөе! Баатар эмэгтэй, сайхан эр хүн байна, хараажаар…

Avatar

Зочин 2020-10-09 202.126.90.113

Az jargal xusie.

Avatar

Зочин 2020-10-09 202.9.40.164

Sain hani saihan aaw zayasan bna ta nart az jargal husie

Avatar