Цэцийн гишүүд тэтгэвэртээ суухаар боллоо | News.MN - Мэдээллийн эх сурвалж

Цэцийн гишүүд тэтгэвэртээ суухаар боллоо

Хуучирсан мэдээ: 2016.02.16-нд нийтлэгдсэн

Цэцийн гишүүд тэтгэвэртээ суухаар боллоо

Өнгөрсөн нэгдүгээр сард  УИХ-аас батлагдсан Үндсэн хуулийн цэцийн тухай хуульд өөрчлөлт оруулах тухай, Үндсэн хуулийн цэцэд маргаан хянан шийдвэрлэх ажиллагааны тухай хуульд нэмэлт өөрчлөлт оруулах тухай хууль Монгол Улсын Үндсэн хууль зөрчсөн эсэхийг Цэцийн дунд суудлын хуралдаанаар өчигдөр авч хэлэлцсэн юм. 

Үндсэн хуулийн цэцийн албан ёсны сайтад тавигдсан мэдээллээр бол Цэцийн дунд суудлын хуралдаанаас “Цэцийн гишүүнийг нэг удаа улируулан томилж болохоор, Цэцийн гишүүн хууль зөрчснийг шүүхээр биш “эрх бүхий байгууллага”-аас тогтоосон бол эгүүлэн татахаар зохицуулсан Монгол Улсын Үндсэн хуулийн цэцийн тухай хуулийн заалт,  Цэцийн гишүүний тусгай санал болон хуралдааны тэмдэглэлийн талаарх Үндсэн хуулийн цэцэд маргаан хянан шийдвэрлэх ажиллагааны тухай хуулийн өөрчлөлт нь Үндсэн хуулиар баталгаажуулсан шударга шүүхээр шүүлгэх эрх, Үндсэн хуулийн цэц, түүний гишүүн үүргээ гүйцэтгэхдээ гагцхүү Үндсэн хуульд захирагдах бөгөөд аливаа байгууллага, албан тушаалтан, бусад хүнээс хараат бус байх зарчмыг зөрчсөн, түүнчлэн дээрх хуулиудыг батлагдсан өдрөөс эхлэн дагаж мөрдөхөөр заасан заалтууд нь  Үндсэн хуулийн холбогдох заалтыг зөрчсөн гэж үзэж 2016 оны 2 дугаар сарын 15-ны өдрөөс эхлэн түдгэлзүүлэхээр болов” гэсэн шийдвэр гаргажээ.

Харин энгийнээр тайлбарлавал, Үндсэн хуулийн цэцэд маргаан хянан шийдвэрлэх ажиллагааны тухай хуульд нэмэлт өөрчлөлт оруулах тухай хуулийг шинэчлэн баталснаар Үндсэн хуулийн цэц шийдвэрээ ил тод нээлттэй гаргах, хуралдааны үеэр хэн юу ярьсан болон дүгнэлт нь ойлгомжтой, үндэслэлтэй болох цаашлаад иргэн өөрөө хүсч байгаа нөхцөлд хувилж авах бололцоог бий болгосон. Гэвч өчигдрийн цэцийн дунд суудлын хуралдаанаас гаргасан шийдвэрээр цэцийн маргаан шийдвэрлэх процесс олон нийтэд ил тод байх нь Үндсэн хууль зөрчсөн явдал гэж шийдвэрлэжээ. Энэ асуудлыг УИХ 15 хоногийн дотор хуулийн дагуу хэлэлцэн шийдвэрлэх ёстой.

Харин дунд суудлын хуралдаанаас Үндсэн хуулийн цэцийн гишүүний насыг 65-аар тогтоосныг Үндсэн хууль зөрчөөгүй гэж үзсэн байна. Ингэснээр Үндсэн хуулийн цэцийн есөн гишүүний гурав нь буюу энэ жил 74 нас сүүдэр зооглосон П.Очирбат, 68 настай Н.Жанцан, 66 настай Т.Лхагва нар шинээр баталсан хуульд заасан насны хязгаарыг давсан тул тэтгэвэртээ суухаар болж байгаа юм.

 

 Б.ХОНГОР

 

"Болор дуран"-аар шалгав.

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Зочин 2016-02-16 124.158.109.215

Sugariig l suglah heregtei de uneheer shudarga yum bol...

Zochin 2016-02-16 202.180.220.172

Tsetsiin gishuuded nasnii hyazgaar togtooh buruu. Nas togtson hun baih tusmaa sain, odoogiin tsetsiin gishuud bol manai hamgiin sain huulchid, ANU-d 1 mujiin deed shuuheer orohod erunhii shuugch ni 80 nastai emegtei baisan shuu. Zaluuchuud ahmad humuusee hundelj baimaar baina, hezee neg udur ene nasand hurne shuu dee. Turuur toglohoo bolimoor yumaa.

Зочин 2016-02-16 202.179.27.130

Сугар ахын нас нь болоогүй биз дээ. Өгсөн нэр нь хүртэл сугар байх даа яахав

Зочин 2016-02-16 202.179.27.130

1996 онд билүү. МУИС гадаад дотоодод 5 жил сурсан хүмүүст магистрийн гэрчилгээ олгоно гэхээр нь шаардсан баримтыг аваад очсон Та Оросод хуулийн сургууль төгссөн тэндээсээ ав гэдэг байна ш дээ.

88671597 2016-02-16 122.201.19.86

зху болон оху, снг-д 5 жил суралцаж төгссөн хүмүүс оху-ын магистрийн гэрчилгээ нөхөн олгож байна. международная комиссия по признанию и эквивалентности учебных курсов, документов об образовании оформляет и выдаёт выпускникам высших учебных заведений бывшего ссср утас: incorvuz@mail.ru Утас:88671597

зху болон оху, снг-д 5 жил суралцаж төгссөн хүмүүс 2016-02-16 122.201.19.86

зху болон оху, снг-д 5 жил суралцаж төгссөн хүмүүс оху-ын магистрийн гэрчилгээ нөхөн олгож байна. международная комиссия по признанию и эквивалентности учебных курсов, документов об образовании оформляет и выдаёт выпускникам высших учебных заведений бывшего ссср утас: incorvuz@mail.ru Утас:88671597

зху болон оху, снг-д 5 жил суралцаж төгссөн хүмүүс 2016-02-16 122.201.19.86

зху болон оху, снг-д 5 жил суралцаж төгссөн хүмүүс оху-ын магистрийн гэрчилгээ нөхөн олгож байна. международная комиссия по признанию и эквивалентности учебных курсов, документов об образовании оформляет и выдаёт выпускникам высших учебных заведений бывшего ссср утас: incorvuz@mail.ru Утас:88671597зху болон оху, снг-д 5 жил суралцаж төгссөн хүмүүс оху-ын магистрийн гэрчилгээ нөхөн олгож байна. международная комиссия по признанию и эквивалентности учебных курсов, документов об образовании оформляет и выдаёт выпускникам высших учебных заведений бывшего ссср утас: incorvuz@mail.ru Утас:88671597

ИРГЭН 2016-02-16 103.229.123.61

Зөвш дээ........Очирбат Амарсанаа гэгч энэ хоёр хөгшин зөнөг удахгүй үхэх гэж байж ҮХЦ-д бүгж юугаа хийнээ...Дээр нь бас СУГАР гэгч сугардаггүй луйварчин тэнд бас байна....Шуналд хязгаар байхгүй бол ШУЛАМ болноо гэдэг шүү эргүү гурван дурак аа......Худлаа гэвэл толинд өөрсдийгөө хар даа, наад хамар ам, нүд нүүр царай зүс чинь чөтгөрийнхтэй улам бүр адилхан болоод байна биш үү.........

хэ цэс, ээ чааваас 2016-02-16 137.186.121.166

УХААНТАЙ ЗАЛУУС НЬ ТЭМБҮҮЖИН МЭТИЙН ТОЛГОЙДОО АМЕРИК ЧИПС СУУЛГАЧИХСАН ГАРУУД БАЙХ БОЛОЛТОЙ. НУУХЫГ АВАХ ГЭЭД НҮДИЙГ НЬ СОХЛОВ ГЭГЧИЙН ҮЛГЭР БОЛОХ БИЙ...

Зочин 2016-02-16 182.160.2.182

Шуналын тулам зөнөг өвөө нар одоо зайгаа тавьж өг.Цаана чинь өндөр боловсоролтой олон залуус та нараас илүү эх орондоо хэрэгтэй зүйл хийх нь дамжиггүй.

ха ха 2016-02-16 202.21.106.168

Залуучуудад бариа тавьж өглөө гэх юм ха ха. Тэр залуучууд нь Гончигдорж, Лүндээжанцан, Нямдорж гурав биз дээ ха ха

Зандан 2016-02-16 202.9.41.62

Сонгуульд ялах бидний зарц байж чадах шуналгүй эх оронч эр л бузар Сугарыг суга татаад бууны аманд өгөх ёстой доо хөө

Зочин 2016-02-16 122.201.19.66

Har amia bodson garuud.... Zaluu humuust bolomj olgoh heregetei sh dee.

Зочин 2016-02-16 202.131.7.230

Тэнэг сэтгүүлчээ энийг унш. http://www.parliament.mn/laws/projects/833 Тэтгэвэрт гарахгүй л дээ.

Ганбат 2016-02-16 112.72.9.22

П.Очирбат гэж барзайсан шуналтай өвгөн одоо болно шүү дээ. Тэр тулам юу дутсан гэж суудал бөглөж суудаг нохой вэ. Гэртээ л хэвтэж байна биз, тэр бид 2-ын Үндсэн хуулийг чин шударгаар манаж, цагдаж суудаг гэж юу байх вэ дээ барзайсан туучий зүгээр

Зочин 2016-02-16 103.229.122.174

4 dugeeer darga yasan beeee!!! tetgevert ni suulgaaacheeee !!!!

zochin 2016-02-16 59.153.112.227

mash sain baina ter sugar gej luivarching mash hurdan zailuulah heregtei

Батэрдэнэ 2016-02-16 202.9.41.23

4-р дарга, сугардаггүй Сугар 2-ийг зайлуулуулаач. Цэц гэж төр засагт шантааж хийж, үндсэн хуулийг хүссэнээрээ тайлбарладаг газрыг татан буулгахгүйгээр Монголын төр засаг тогтворжихгүй.

жанаа 2016-02-16 202.9.42.2

сугардаг Сугар гж нэг халхын сайн хулгайч наан чинь бий дээ. бас суграад үлдсэн үү ккккккк

Зочин 2016-02-16 115.95.61.42

Sugariig odoo zailuulaa!!!!!!!!!!

Зочин 2016-02-16 49.0.204.58

энэ харааж зүхэж байдаг улс дан хар энериг цацагчид зугээр хэлж ярьж бичхж болдоггүй л юм байх даа .

тэнэг дээр нэмэх нь зөнөг тэнцүү авлига 2016-02-16 202.126.89.199

Болж тэнэг дээр нэмэх нь зөнөг залгасан энэ хэдэн төгцөгүүд одоо буух цаг нь болсон.

Zochin 2016-02-16 202.131.228.20

Ene ovoo nar gertee suugaad zaluuchuudiig ajilluulah heregtei.

иргэн 2016-02-16 103.57.93.101

АН сөнөөнсэй. Өмгөөлөл, шүүхийг самарч хаяад дампууруулсан, Одоо Цэцрүү орж самрах гэж байгааг хөөрхий иргэд ухаарахгүй л байгаа гэж бодохоос харамсаж байна.

хол очиж *****. 2016-02-16 202.126.89.199

АН энд ямар хамаатай юм бэ?Танай МАН л энэ улс орныг балласан.Эрх барихаараа бүр дангаараа хяналтгүй үнэмлэхүй олонхи байхдаа шүү, юу ч хийж гийгүүлээгүй.Өөрсдөө хагартлаа баяжсан.АН-ыг ажил хий гэхээр хийлгэхгүй элдэв саад хийж л байсан.

иргэн 2016-02-16 103.57.93.101

Ер нь бол нас заах нь тун буруу. Харин Намаас шууд хараат ажилладаг новшнуудыг Цэцэд байлгах ёсгүй. Амарсанаа гуай аль нэг намыг дагаагүй болхоор л чөлөөлөгдөх гээд байна. Одоо АН-ын баахан үхэж байсан авилгачин, луйварчин юм үзээгүй гахайнууд цэцэд ирэх нь тодорхой боллоо хөөрхий.

зочин 2016-02-16 103.57.93.160

ТЭНГИС КИНОТЕАТРЫН ЧАНХ ХОЙНО БАЙРЛАЛТАЙ, ЗАСВАР ХИЙСЭН 1 ӨРӨӨ БАЙР ХӨЛСЛҮҮЛНЭ. ГАЛ ЗУУХ ТУСДАА. 8858-3333

zochin 2016-02-16 103.26.194.190

huuliin humuust nas onts hamaagui shuu dee delhii dayaaraa tiim baihad manaihan bolohoor buruu l yum hiigeed bn daa

Зочин 2016-02-16 182.160.34.184

Nastai axmad turshlagatai xumuusee ad uzseed baigaa chini ontsgui bna daa. Zaluuchuud axmad nastan dund nasniixan ali ali baij boditoi shiidver gargdag shuu dee

Зочин 2016-02-16 202.170.94.229

Teneguudee, gadaadad yerunhii shuugch bolon busad deed alban tushaaltanuud nas bartlaa ajilaa hiideg yum. Zaluu hun ayultaig edgiig bi helehgui, delhiin tuuh helne. Bi zaluu hun gehdee tentsvertei baih zarchimiig barimtalbal nastai n hun hamaagui deer baidag yum shuu. Zaluuchuud garaad dain l degdehiin tuuchee shuu dee.

Зочин 2016-02-16 202.170.94.229

Teneguudee, gadaadad yerunhii shuugch bolon busad deed alban tushaaltanuud nas bartlaa ajilaa hiideg yum. Zaluu hun ayultaig edgiig bi helehgui, delhiin tuuh helne. Bi zaluu hun gehdee tentsvertei baih zarchimiig barimtalbal nastai n hun hamaagui deer baidag yum shuu. Zaluuchuud garaad dain l degdehiin tuuchee shuu dee.

Зочин 2016-02-16 202.179.18.60

Өвгөд

Зочин 2016-02-16 202.179.11.170

Сугарыг сугалж шалгая!

mongol 2016-02-16 49.0.160.71

насны хатуу хязгаар тогтоож байгаа нь буруу. 65 нас гэдэг чинь бүх оронд туршлага суусан сайн нас. Японы бүх сайд дарга 65-аас дээш настай. Нас заахийн оронд намаас хамааралгүй байх, луйварчдийг сонгохгүй байх механизмаа л хийх байсан юм. Одоо оронд нь намуудын залуу луйварчид орж бүр дордоно доо.

ket 2016-02-16 150.129.143.93

za sshguideee sugartai toootsooo bodoh tagch irrhnedeee hahaha

Зочин 2016-02-16 103.26.193.80

Тэр Монгол Төрийн овоо хараанаас сугарахаасаа өнгөрсөн толгой, цаг нь ирнэ

Зочин 2016-02-16 202.131.7.199

ter sugar gej gemt heregten undsen huuliin tsetsed bh ni huuli zurchihgui bgaa yum bhdaa

Зочин 2016-02-16 202.131.248.210

nuguu hulgaich Sugar yahaar b na?

Зочин 2016-02-16 150.129.141.46

УХЦ-ын дээр "Хох тэнгэр байдаг " гэдэг тэнэг санаачлагаа мартаж УИХ-ын хамтын шийдвэрт захирагддаг болго !!!!

Ганаа 2016-02-16 203.91.116.34

Болж байна, Залуучуудадаа зайгаа тавьж өгсөнд баярлалаа,

bayarlah boloogui ee 2016-02-16 106.37.115.60

Yaaj ch bodson 40 hureegui baasan basaa haa hurehiig tootsoj chadahgui suudliin dontong arai tavihgui bizdee

Зочин 2016-02-16 151.236.19.24

ene chion harin cool medeee bn

ахахаха 2016-02-16 202.179.10.150

Нэр дурьдагдсан луйварчидаа олны үг ортой гэдэг,ховдогын гай шиг хамар гаргачихаад одоо болоо юм биш үү?зайлалдаа,хүнд ингэж хэлүүлэн хэлүүлэн энд шүлэнгэтэн суухдаа ичихгүй байна уу?ял завшсан долир хулгайч зайлахгүй бол хоёр нүд чинь таг сохорч хүнээр хөтлүүлэн өрөөнөөсөө хөөгдвөл яана,яасан санаа нь зовдгүй бирднүүд вэ?

Зочин 2016-02-16 107.170.141.208

undsen huulia sahidag humuus oorsdoo huulia zorchood ajildaa suugaad bj bolohgui sht, garsan deer hen ni ajlaad hen ni gertee suugaad baihiin

монгол 2016-02-16 162.243.161.98

ашгүй дээ сайхан мэдээ байна тэтгэвэртээ сууж зайлах естой шдээ

Bayarlaad hereggui 2016-02-16 106.37.115.60

Ertontsiin jamaaraa l hogshirson.Ta nartai adil huuligui hun tolgoitoi zerleguud bish. Ta nar ch gesen hunii ertontsod irsen tul hogshirch taarna. Ta nariig hogshin togtsogoooor duudah tsag hajuud tani irchihsen shuu. Iimerhuu judaggui baival ed nar shig 68,74 hurtlee ajillaj chadahgui ee Ahmad uee aldalj edveer muulagchid bol nas ni zaluu ch uhaan ni ali hediin bulshlagsan baina daa

Зочин 2016-02-16 41.223.52.124

uls torlvv xvrtel orood zawaaraad baisan ene xediig ingex ni zow demjij baina

Зочин 2016-02-16 46.101.74.197

ter ni deeree vr achaa sxn erxlvvleed suuj baix tsag

Сугарын хугацаа дуусна 2016-02-16 103.26.192.190

Үндсэн хуулийн цэцийн гишүүн, МАН-ын зүтгэлтэн Д.Сугар Японы нийслэл Токио хотын Адачи дүүргийн Шинден хороололд 2008 онд 48 сая иенээр буюу монгол мөнгөөр 535 сая төгрөгөөр орон сууц худалдаж авсан. Хонконгийн Эйч Эс Би Си банкинд Д Сугар оффшор данстай бөгөөд уг данснаасаа “МИАТ”-ийн Сан¬хүү эрхэлсэн захирал Ч.Хоро묬¬сү¬рэнгийн хамаатан иргэн О.Тамирын дансанд 2007 оны 7 сарын 16-нд 199.941 доллар, мөн оны 8 сарын 10-нд 116.956 ам доллар тус тус шилжүүлж байжээ. Энэ хоёр шилжүүлгийн дүн нь өнөөгийн ханшаар 598 сая 935 мянган төгрөг болж байна. Ээ эрхэм бас 2011 онд Со¬лонгосын Чэжүд 600 сая воноор байрхудалдаж авсан ч 2012 оны хөрөнгө орлогын мэдүүлэгтээ тус¬гаагүй байдаг.

Зочин 2016-02-16 198.15.118.143

zow zow, zow zuil bolje

ИРГЭН 2016-02-16 103.229.123.61

Зөвш дээ........Очирбат Амарсанаа гэгч энэ хоёр хөгшин зөнөг удахгүй үхэх гэж байж ҮХЦ-д бүгж юугаа хийнээ...Дээр нь бас СУГАР гэгч сугардаггүй луйварчин тэнд бас байна....Шуналд хязгаар байхгүй бол ШУЛАМ болноо гэдэг шүү эргүү гурван дурак аа......Худлаа гэвэл толинд өөрсдийгөө хар даа, наад хамар ам, нүд нүүр царай зүс чинь чөтгөрийнхтэй улам бүр адилхан болоод байна биш үү.........

ert bayarlj bolohguiee duu nar mini 2016-02-16 106.37.115.60

Ahmad uee adlagchiiin buyan zaya ni hazaij neg ih nasaldaggui l yum daa. Ovog deesee hundelj baij hal uzej hashir suusan surgaaliig ni sonsoj baij zaluuchuud ta nart buyan ni buudag yum gesen.

ИРГЭН 2016-02-16 103.229.123.61

Маш зөв.........