Ардын намын бүсгүйчүүд хэлмэгдэв үү? | News.MN

Ардын намын бүсгүйчүүд хэлмэгдэв үү?

Ардын намын бүсгүйчүүд хэлмэгдэв үү?

Ардын намын бүсгүйчүүд хэлмэгдэв үү?

Архины хэрэглээг дагаад хүчирхийлэл нэмэгдэж, үндэсний аюулгүй байдалд ч сөргөөр нөлөөлөх эрсдэл үүссэн тул есдүгээр сарын 24-нд УИХ-ын Нийгмийн бодлогын байнгын хороо, Хууль зүйн байнгын хороо УИХ-ын эмэгтэй гишүүд болон Хууль зүй, дотоод хэргийн яам хамтран Архидан согтуурахтай тэмцэх тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийн хэлэлцүүлгийг зохион байгуулсан билээ.

Энэ үеэр оролцогч талууд архины хэрэглээг бууруулах олон санал дэвшүүлсний нэг нь Ням гариг бүр согтууруулах ундааг худалдахгүй байх тухай юм. Одоогоор дээрх санаа саналын төвшинд яваа ч олон нийт шүүмжлэлтэй хандаж буй.

Тухайлбал, архи худалдах өдрийг хумьснаар хэрэглээ буурахгүй, харин ч шагийн худалдаа гаарна. Энэний оронд хүмүүсээ ухамсартай, ажилтай болгох нь төрийн нэн тэргүүний хийх ажил. Ардын намын эмэгтэй гишүүд Тамхины хуулийг санаачилж батлуулсан Ардчилсан намын бүсгүйтэй барьцах гээгүй юм бол Ням гаригт согтууруулах ундаа худалдахыг хориглоно гэх саналаасаа татгалзах ёстой гэж үзэж буй юм.

Гэхдээ ням гаригт согтууруулах ундааг хориглох тухай санал нь УИХ-ын эмэгтэй гишүүдийн санаа биш төрийн бус байгууллагаас гаргасан юм байна.

Монгол Улсад спиртийн 6, архины 26, шар айрагны 12, нийтдээ архи, согтууруулах ундааны 44 үйлдвэр байгаа бөгөөд энэ нь 2012 онд 75 байсантай харьцуулахад үйлдвэрийн тооны хувьд буурсан үзүүлэлт аж. Гэвч Үндэсний статистикийн хорооноос гаргасан мэдээгээр нэг хүнд ногдох архи, дарсны хэмжээ 2011 онд 10.6 литр, 2015 онд 7.2 литр байсан бол 2019 онд 8.5 литр, шар айрагны хэмжээ 2011 онд 28.1 литр, 2015 онд 25.3 литр байсан бол 2019 онд 28.8 литр болж манай улс нэг хүнд ногдох архины хэрэглээ Ази тивд дөрөвдүгээрт бичигджээ. Дээрх тооноос харахад үйлдвэрийн тоо буурсан ч архи, согтууруулах ундааны хэрэглээ төдийлөн буураагүй дүр зураг харагдаж буй.

Г.ХОРОЛ

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
20
ТэнэглэлТэнэглэл
2
ЗөвЗөв
2
ХахаХаха
1
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

37 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2020-09-26 122.201.24.84

архи уусан үедээ гаргасан зөрчилийг маш хутуу шмтгэлтэй байлгах өндөр тогууль гэхчлэн градусыг нь багасгах согтуурсан хүний согтолтыг гаргадаг ундаа гарсах санаачилсан хүнд өндөр шагналтай уралдаан зарлах жолоо барих эрхийг доод тал нь таван жил болгож хасах архины эсрэг сурталчилгаа зураг хуудсны уралдаан зохиох хүүхдийн дэргэд архидах албан өрөөнд архи уух гэрэг шийтгэл оногдуулах гэх мэт

Avatar

Эхчүүд 2020-09-26 66.181.184.19

Архидан согтуурахтай тэмцэх асуудал бол Элбэгдорж 2 дах удаагаа дахин сонгогдох гэж ард түмний толгойг угааж одоо ил архинаас ард түмнээ салгах юм байна гэж итгэж дахин сонгосон юм. Гэтэл зөвхөн реклаам л байсан юм билээ. Зальтай амьтан шүү.
Одоо УИХ-ын гишүүд толгой дахин угааж байгаа нь энэ үү. Орон нутгийн сонгуултд ялах гээд үү

Avatar

Зочин 2020-09-26 103.212.119.45

Үнэн хоосон толгой авгай нар. МАН-д зөндөө мундаг бүсгүйчүүд байсан даа.
Эд бол мөнгөний НО-той авгай нар л даа

Avatar

Зочин 2020-09-26 203.169.48.150

Хэний гаргасан санал нь чухал уу? Бөндгөртэй тэр нь бас хүний хэлсэнээр ажиллахгүй өөрсдөө ажиллуулаад буруу зөв гэдэг шүүмж буюу ойлголтоо хэлэх ёстой биз дээ энэ хэд чинь. Ийм санал бгааг дэмжүүштэй эсвэл дэмжих хэрэггүй ийм санал ч гарч ирсэн. Бид эсрэг байр суурьтай байгаа гээд БИЕ ХҮН бна даа. Тэрнээс ямар ТВээр хүний бэлдсэн мэдээ уншиж бгаа биш

Avatar

arhiig uniin nemeed duraar n tavih heregtei 50000 deesh bolgo 2020-09-26 103.212.119.31

tamhiig bol hotiin toviin buh TUZ uud shaglaad zarj baigaa hun buhen medne ee harin arhiig 5 dahi odor zarahaa bolichiooch buten sain odor hun bur gertee baidag arhi ugaasaa uudaggui shuu dee

Avatar

Зочин 2020-09-26 192.82.70.126

мартагдсан шаг .

Avatar

иргэн 2020-09-26 103.26.193.168

Архийг хориод амжилтанд хүрэхгүй байх. Элбэг байдаг орнуудад хүмүүс нь архичин болчхоогүй харин ч их тоохгүй янзтай абйдаг юм билээ. Юм ховордохоор л үнэд орж дагалдан буруу явдлууд үүсдэг шүүдээ. Хүмүүсийнхээ эрүүл мэнд, эрүүл сэтгэлгээ, хүмүүжил болосролтой ярих нь зөв зам болно.

Avatar

Зочин 2020-09-26 59.153.115.96

ЭНЭ ХУЛГАЙЧ ОЮУНЧИМЭГ НЭГЭН АРИЛЖААНЫ БАНКНААС ХАГАС ТЭРБУМ ТӨГРӨГ ЗЭЭЛЭЭД ХУГАЦАА ХЭТЭРЧ ОДОО ЧАНАРГҮЙ ЗЭЭЛД ОРУУЛЖ ЗАВШИЖ БАЙНА. ХУДЛАА ГАР ШҮҮ. ЭНЭ НЬ ХЭЗЭЭ НЭГ ЦАГТ ИЛЭРЧ ШИВШГЭЭ ТАРИНАА

Avatar

Зочин 2020-09-26 202.131.225.197

Архийг хорьсоноороо архидалтыг бууруулахгүй гэдгийг амьдрал батлаад байна ш дээ.
Орост ч бас ийм хууль гараад дампуурсаныг олон хүн мэднэ.

Avatar

Зочин 2020-09-26 211.36.136.8

сүртэй дуугараад л ингэсгээд чимээгүй орхино эд нар чинь

Avatar

Зочин 2020-09-26 182.160.38.254

Оюунчимэг, чи худлаа богино зайн улс төр хийхээ больчих. Өөрөө ЖДҮ хулгайлж архидалтыг дэврээчихээд худлаа шоудна.

Avatar

mgl 2020-09-26 202.9.40.124

undur gradustai tsagaan arhiig horigloyo. mun buten sain hudaldahaa bolih heregtei.

Avatar

Зочин 2020-09-26 211.36.136.8

япончууд сакэ сол ууд сүжү гээд маш бага шрадустай архиа уудаг монголчууд орсыг дагаад цагаан архинд орсон нь үндэстэн мөхөх ч аюултай аваар осол аллага өвчин зовлон тхэнд нь хатуу архи ууж хагас галзуурсан хүмүүсийн үйлдэл шүү дээ

Avatar

zochin 2020-09-26 202.179.26.187

nuurs avachgui Chytad uls buur yasanch avachgui geed bna,ter jolooch nariig ajiltai bolgo!!!! ,ajliin bair bii bolgochee !!!, mamai tor ,ESaid, Eronchiilogch, ulsiin ich chural bugd doojoogui ,uragschgui ,ech oronch bisch !!! iimch mongol uls baich gej ???, chereg alga !!! boon stress!!!, ene bugd tanaraas boldog !!!

Avatar

eh oronch 2020-09-26 122.201.31.51

Chaavaas daa yadaj uuriin orniihoo ungursun tuulj unguruulsen tuuhiig sudlaach dee bid chini sotsialzmiig baiguulj bn geed 70 garan jil yavahdaa bas naad arhitai arhichintai chini temtsseer irsen yam arhi uusan huniig ajlaas ni halaad hayachihdag bas arhi nerdeg heregsliig ni huraaj avaad evddeg horidog geed zunduu l yam boldog bailaa teglee geed bid arhichingui bolson uu arhi uudag ni bagassan uu huuli batallaa geed buh yam sain saihan bolchih uu naad tolgoigoo jaahan ajilluulsan ni deergui yu

Avatar

Зочин 2020-09-26 66.181.161.118

Архины градусыг бага болгож үйлдвэрлэвэл зохино.

Avatar

mongol 2020-09-26 122.201.31.51

Novshiin uls turchid gej uursdiiguu duviilgesen chadvar medleg muutai hulgaichuud mongol ulsiig suiruulj duusah yam bn l daa alivaa yamiig horigloh tsutslah geheesee iluutei iluu ih sdudalgaa shinjilgeetei handaj zuv gartsiig ni oloh estoi bolohoos zugeerel horiod baqgasgaad uniig ni nemeed baihaar saijirjihdag yam uu olon uls oron uursdiin tuuh turshlagaaraa naad arhinii heregleeg chini horij bolohgui gedgiig batlaad irsen yam ta nar baruunii ornuudiin 1930 d onii setgelgeetei bn

Avatar

Зочин 2020-09-26 192.82.77.83

иш чааваас даа хүүхнүүд ээ архи архичин 2-той тэмцэх талаар ярьж суухаар ажлын байр нэмэгдүүлэх талаар яриач дээ

Avatar

зочин 2020-09-26 192.82.77.83

иш чааваас даа. архи ярьж суухаар архи уух завгүй байлгах ажлын байрны талаар яриач дээ. даана ч амьдрал ажил мэдэхгүй хүмүүс дээ

Avatar

Зочин 2020-09-26 122.201.21.120

Архидалт архичинтай бүх талаар тэмцэх, бололцоотой бүхнийг хийх хэрэгтэй. Ухаан санаа нь архины хамааралтай, донтчихсон,бие нь эрүүл биш, хагас галзуу, бүдүүлэг зэрлэг хэн тэднээр ажил хийлгэх юм, тэд юу бүтээж чадах юм. Яаж тайван,амгалан,ажиллаж,амьдрах билээ. Ардчилал нэртэй самууны дараа л манай залуус бүхэлдээ ийм болсон.Эцэг эх,авгайгаараа тэжээлгэн, архидаж,орчноо дарамталсан,гэрийн дарангуйлагчид болж хувирсан.Энэ нь ардчилал гэсэн хуурамч баг өмссөн үл бүтэх этгээдүүдэд л ашигтай биз

Avatar

Irgen 2020-09-26 70.181.124.42

Ih hurald yu hiihee medehgyi ene ulsuud yum bolgond hudal yarij baival bolno gej boddog bodoltoi.ih hurald songoh tysheediig shalguurtai bolgoh heregtei.uuriin tolgoigyi iim ulsuud hereggyi

Avatar

Зочин 2020-09-26 103.212.116.22

Ажилгүй орлогогүй ард түмэн болгочоод юутай тэмцэнэ гэж хуцаж байнаа. Ажилтай хүн архи уух нь эрс багасдаг. Архичинтай хэзээ ч тэмцдэггүй юм зөвхөн тэр хүний амьдралыг л шийд . Дараа нь тэр архидалт чинь багасдаг. Аохины талаар саыд А. Ариунзаяа сайн ярина даа

Avatar

Эр эмгүй архичин тамхичин 2020-09-26 103.57.92.90

Эр эмгүй архичин тамхичин

Avatar

Иргэн 2020-09-26 192.82.71.186

Архидалттай,архичинтай,архитай гурвуулантай нь тэмцэж байж амжилтанд хүрнэ.

Avatar

Зочин 2020-09-26 202.55.191.130

Arhinii uildveruudee 1 dahin tsooruulj importiin arhinii tatvariig tultal nem

Avatar

зочин 2020-09-26 115.65.47.30

Насанд хүрээгүй 1 сая хүүхэд, 60-аас дээш насны 0,5 сая шахуу хүнийг хасаж тооцвол Монголын нэг хүнд 17 литр буюу 34 шил архи, 57,6 литр буюу 115,2 шил шар айраг ноогдоод байна уу? Энэ нь нэг хүн сард бараг 3 шил архи, бараг 10 шил шар айраг уудаг гэсэн үг үү? Энэ үнэхээр арай хэтэрхий замбараагүй хэрэглээ биш үү? Ийм их архи, пиво хэрэглэдэг хүмүүсийн бие эрүүл байх уу? Бие нь эрүүл биш, ухаан санаа нь архины хамааралтай, донтой болсон тохиолдолд тайван амгалан амьдрал гэж байх уу?

Avatar

Зочин 2020-09-26 192.82.70.242

Архитайбиш ядуурал нийгмийн сэтгэлзүй ёс суртхууныг унагааж байгаа МАН- тайгаа тэмж

Avatar

Зочин 2020-09-26 122.201.21.120

Муу бүхнийг дэмжин өдөөгч, сайн зүйлийг жадлан эсэргүүцэгч, жинхэнэ ёс зүйгүй АН,түүний хамсаатнуудтай л харин тэмц. Тэд төрд гарвал 12-16 оных шигээ улс орноо сүйрүүлж, хувийн ашиг хонжооны аянд л гарна. Хийгдэхээр төлөвлөсөн бүх ажлыг зогсооно.

Avatar

хол очиж х**, авлигачийн б**с үнсэгч ээ. 2020-09-26 202.126.88.37

ардчилалаас аль өмнө архидалт байсан юм шүү. байхгүй байсан атлаа архины тухай "Амвдралын нахиа", "Хэцүү даалгавар" зэрэг кинонууд гарсан байх уу?

Avatar

Зочин 2020-09-26 192.82.68.66

нийгмийн эмзэг асуудлуудыг амьдрах аргаа болгосон ТББ, өмгөөлөгч, улстөрчид мэтийн юмнууд болио. Та нарын нэр хүнд л өсч л байвал хүний хувь заяа хамгаагүй юу? Нийгмийн сэтгэлгээг эрүүлжүүлэх, ард түмнийхээ ухамсарыг дээшлүүлэх талаар юм хийгээчээ!!!! Хүнийг хүмүүжүүлэх талаар юм ярихгүй байж юм л бол цаазла, хөнөө гэж зандалчин шиг орилолдох юм!!!

Avatar

ХУУРАН ДАА ХҮРЭЛСҮХ 2020-09-26 122.201.24.196

ТЭНЭГ АВГАЙЧУУД АРХИ ТАЙ ТЭМЦЭНЭ ГЭЖ БАЛАЙРАХЫН ОРОНД ХҮҮХЭД ЭМЭГТЭЙЧҮҮДЭД ЗОРИУЛСАН ЮМ БОДООЧ МУЛГУУ ГЭДГЭЭ ДАНДАА БҮҮ БАТАЛ ТЭНЭГҮҮ ДЭЭ.

Avatar

Зочин 2020-09-26 66.181.185.39

Горбачёв архитай тэмцэл хийгээд юү боллоо. Нууц үйлдвэр, архи шаглалт хортой архи газар аваад дууссан шүүдээ. Архичидтайгаа л тэмцэл явуулах хэрэгтэй.

Avatar

d 2020-09-26 66.181.178.64

ard chi l***r niigem arhidlad 2 unheer suiruulj bnaa tegeed deer ni heden hel ammtai huuhnuud zuvhun erh yamba yarij guihees uur yum medegui heden avgai nar ehleed gertee hucherhiiilel hiine , teged nuhruu shorond yavuulna iim l bna shde

Avatar

зочин 2020-09-26 122.201.21.120

Ардчилал нэртэй самуун, нийгмийг хамарсан хавтгай архидалт хоёр л манай орныг сүйтгэж байна . Үүнийг анхаарч, засч залруулах, санаачлага гаргамагц, үл бүтэх этгээдүүд ,бүлэглэн эсэргүүцэв.Хүчирхийлэл архи, архидалтаас болдоггүй л гэнэ.Шагийн нууц худалдаагаар айлгав.Олон орон архидалттай тэмцээд ямар ч үр дүнд хүрээгүй л гэнэ. Энэ бүгд архидалт өөгшүүлж, улсаа орноо хорлох л санаа. Архидалттай тэмцэх, хуулиа чангатгах,хариуцлагыг өндөржүүлэх энэ санаачлагийг бүх нийтээрээ дэмжиж, ажил болгоё.

Avatar

Зочин 2020-09-26 202.9.40.36

Hcihej ene ter

Avatar

Зочин 2020-09-26 202.9.46.132

хүчирхийлэл бол архинд биш шүү дээ:Согтсон хүн эрүүл байх үед нь сэтгэл санаа, амьдралын орчин нь сайхан байхад яагаад ч агсан тавьж хүч гаргахгүй шүү дээ.Архийг хүн сайхан амрахын тулд,баярлахын тулд хэрэглэдэг.Иймд хүчирхийллийн гол хүчин бол олон жил төр барьсан танай намын бий болгосон амьдралын өнөөгийн төвшин.Нэмж хэлэхэд өнөөгийн архины чанар….Ажлаа арай өөр хэлбэрээр хийх хэрэгтэй.

Avatar

irgen 2020-09-26 66.181.177.86

Гишүүн хүүхнүүд гэж тэнэг авгай нар байхиймоо.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж