Монголын өрийг бараг бүгдийг нь цайруулна | News.MN - Мэдээллийн эх сурвалж

Монголын өрийг бараг бүгдийг нь цайруулна

Хуучирсан мэдээ: 2016.01.23-нд нийтлэгдсэн

Монголын өрийг бараг бүгдийг нь цайруулна

Оросын депутатууд Оросын холбооны улсын засгийн газар ба Монголын засгийн газар хоорондын гэрээг батлах асуудлыг авч үзжээ. Оросын Сангийн сайдын орлогч Сергей Сторчак баримтыг танилцуулав. Түүний хэлснээр, гэрээнд 2010 оны арванхоёрдугаар сарын 14-нд Москва хотноо гарын үсэг зурсан ба түүнд Монголын талын өр төлөлтийн дэгийг тогтоосон байжээ.

Баримтад өрийн ангилал, хэмжээ төлөлтийн зохицуулах дараалал тогтоогдсон байв. Мөн торгуулын хэмжээ ч заагджээ. Гарын үсэг зурагдсан үед Монголын Орост төлөх өрийн хэмжээ нь 174,2 сая ам.доллар байв. Гэрээг баталснаар өрийн 97,8 хувийг Орос цайруулах гэнэ. Энэ өр нь ерээд оны дунд үе хүртэлх үед хамаарах гэнэ.

Бэлтгэсэн Ш.МЯГМАР

 

"Болор дуран"-аар шалгав.

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

x file 2016-01-23 182.160.32.96

Энэ хорт могойн санааг олж харав уу? 2003 онд тохирсон өрөө 7 болсны дараа батлана гээд бас үгүйсгэсэн байна ш дээ, тэгээд нэг юм 2010 онд гарын үсэг зурсан боловч 2011 онд дахиад зогсоосон гэнээ. Яах гэж юм бол, хайрт ах нар минь! Тэгээд шахалт дарамт үзүүлж, орд газрууд авах, өөр элдэв юм идэх гэж л тэр шүү дээ. 2015 оны 5-р сард ямар гээчийн амлалт авж байж дахин батлах үйл явцыг сэргээсэн нь бол доо!!!!???? Хэлсэндээ байж чаддаггүй, унжирж сунжирсан ёстой хөгийн юмнууд харагдаж байгаа байхгүй юу!!!

x file 2016-01-23 182.160.32.96

.. Орос, Монголын Засгийн газар хооронд өрийг зохицуулах тухай гэрээнд 2010 оны 12 дугаар сард гарын үсэг зурсан боловч уг гэрээг батлах үйл явцыг 2011 онд зогсоожээ. Харин 2015 оны тавдугаар сард ОХУ-ын Ерөнхийлөгч Владимир Путины зарлигаар уг үйл явцыг сэргээсэн байна. Д.Жаргал Эх сурвалж:“Монцамэ” агентлаг

x file 2016-01-23 182.160.32.96

Том утгаар нь аваад үзье, ер нь Зөвлөлтийн өрөөс Орос хэнээс хэдийг авсан юм, тийм юм байдаг юм уу? Яагаад 15 БНУ-ын өрийг зөвхөн ОХУ авах ёстой вэ гээд хүлээн зөвшөөрөх боломжгүй асуудлууд их байхгүй юу! Ер нь өр гээд төлөх нь угаасаа ямар ч маргаанд хууль бус гэдэг нь бүрэн нотлогдох юман дээр өр төллөө, хөнгөллөө гэх нь тэнэг төдийгүй хууль бус. Энэ тохиролцоо хийсэн улсуудыг ил болгох хэрэгтэй! Ялангуяа иймэрхүү юмаар оросууд барьцаалж элдэв тохирооо хийсэн байх магадлалтай, үүнийг хүлээн зөвшөөрж болохгүй л дээ

x file 2016-01-23 182.160.32.96

Ер нь байгаагүй валютын өр гэж байх боломжгүй гэдгээ Сторчак өөрөө ч хүлээн зөвшөөрсөн байна. Ийм зүйлийг өр гээд хүлээн зөвшөөрнө гэдэг илүү ажил шүү дээ. Ер нь өр гээд төлөх нь угаасаа ямар ч маргаанд хууль бус гэдэг нь бүрэн нотлогдох юман дээр өр төллөө, хөнгөллөө гэх нь тэнэг төдийгүй хууль бус. Энэ тохиролцоо хийсэн улсуудыг ил болгох хэрэгтэй! Ялангуяа иймэрхүү юмаар оросууд барьцаалж элдэв тохирооо хийсэн байх магадлалтай, үүнийг хүлээн зөвшөөрж болохгүй л дээ. Дум дээр асуудлыг хэлэлцэх үед Жиринвскийн дайралтанд дээр Сторчак дээрх тайлбараа 2 ч удаа хэлсэн. Өр валютаар илэрхийлэгдэх ёстой, харин Монголын өр нь бодитой байгаагүй валютын өр, магадгүй маргаан гарвал энэ нь олон улсын хэмжээнд өр гэж үзэхгүй гэхэд Жириновский юу ч хэлж чадахгүй байсан. Уг нь Жиринский айхтар дайрж давшилсан, валют байдаггүй хувхай улс бол хонийг нь авая, угаасаа хаашаа хэнд нь зарах боломжгүй, хөлдөж үхэх 30 сая хонь байгаа, тэрийг аваад мах захыг нь валют болгоё гээд дайрж байгаад Сторчакын дээрх тайлбар дээр юу ч хэлэхгүй байлаашдээ. Угаасаа ийм юмыг өр гээд нэхэх нь утгагүй гэдгээ ойлгоод байгаа байхгүй юу!

x file 2016-01-23 182.160.32.96

Сангийн дэд сайд Сергей Сторчак: “Энэ нь валютаар огт илэрхийлэгдээгүй өр гэдгийг харгалзан үзэх хэрэгтэй. Ер нь байгаагүй валютаар илэрхийлэгдсэн өрийн талаар зээлдэгч, валютаар илэрхийлэгдээгүй учир өр гэж байхгүй гэсэн асуудлыг тавих хэзээд боломжтой байдаг. Энэ тохиолдолд бид одоо байгаа мөнгөн нэгжээр дахин тооцохоор тохиролцсон

элхагва 2016-01-23 202.179.27.212

Энхбаяр чинь орийг барагдууллаа гээд чехvvдтэй нийлж 50 сая доллар хусаад байсан чинь яасан бэ ор хэвээрээ юмуу

Зочин 2016-01-23 202.70.33.242

Erdenet uildver horin jil aldagdaltai ajillaj irseniig ta nar medehgui baih l daa 20 jiliin daraagaas l gaigui bolson yam

Зочин 2016-01-23 103.229.120.221

Өрийг зүгээр цайруулдаггүй юм. Бидний зүүдэнд бүү хэл төсөөлж ч мэдэхгүй зүйлийг оросууд биднээс нэхэж чадна.

Зочин 2016-01-23 150.129.143.253

УУЧЛААРАЙ

Paвcaл 2016-01-23 166.167.87.21

1987 онд долларыг турист-ээр явдаг нөхдүүд 20-оор сольж авдаг байсан шиг санах юм.

Paвcaл 2016-01-23 166.167.87.21

urgui-д. оросууд рублиэ доллараас илүү үнэлж байгаагүй. таны ярьсан 1987 онд рубль төгрөг банкны ханшаар 4.17, хар зах дээр 5-аар сольж байсан. Доллар банкны ханш 8,5 байсан. шилжих рубль гэдэг хэд байсныг мэдэхгүй. гэхдээ адилхан байсан байх. оросууд эрдэнэтээс шулсан нь үнэн. гэхдээ бүтэн хот, нэгэн шинэ үе бий болж зах зээлийн үед биднийг авч явсан.

Paвcaл 2016-01-23 75.172.88.14

Энд нэг нөхөр юу болоод л намайгаа дурьдаад унав даа. Монголын өрийг цайруулах улс Оросоос өөр алга даа. Эрдэнэт Оюу-Толгой хоёрыг харьцуулцгаая.

зочин 2016-01-23 103.229.122.216

Эрдэнэтийн орд Монгол улсыг олон жил жинхэнэ утгаар нь тэжээж байна. Гэтэл Эрдэнэтийн ордоос 7 дахин их нөөцтэй Оюутолгойн баялаг орд Монгол улсыг тэжээх бус харин өрөнд оруулаад дуусах гэж байна. баярцогт лалрын байгуулсан ОТ-н гэрээ гэгч нь тэгээд нөгөө барууныхны болон христийн лалруудын ярьдаг хайр гэдэг нь болж таарав уу.

Зочин 2016-01-23 202.179.26.110

2003 онд 250 сая төгрөг төлөөд өр цайрлаа гээд байсан чинь бас юу вэ. Яасан цайрч барагддаггүй өр вэ.

Зочин 2016-01-23 103.229.120.13

1996-2000 фонд тавьсан ер юм аа.

Зочин 2016-01-23 150.129.143.253

РАВСАЛ ХЭНИЙ ХҮЧИНД БИЧИГ ҮСЭГТЭЙ БОЛСНОО САНААЧ МӨН ЭЭЖИЙНХЭЭ ТЭМБҮҮГ ХЭНЭЭР ЭМЧЛҮҮЛСНЭЭ Ч ГЭСЭН БИЧЭЭРЭЙ ХӨӨ

лхагва 2016-01-23 202.179.27.212

тэмбvv чинь антибиотик гарч ирсэнээр эмчлэгдсэн юм тvvнээс омно хvн торлохтон бvгдээрээ халдварт овчний омно сорч байсан юм

Зочин 2016-01-23 202.21.106.143

оросууд монголыг хятадад өгөхгүй юм байна. энэ бол гайхалтай сайхан мэдээ. баярлалаа оросуудаа. 3 улсын хэлэлцээ хамаагүй болсоон. элбэгдорж, баярцогт нарын улстөрчидийн төлөвлөгөө нурлаа. ирсэн зочин буцдаг гэж эцэг өвгөд минь хэлээгүй юу. монголын заяа түшдэг л юм байна.

Зочин 2016-01-23 203.91.118.70

Оросоос биш америк, хятадаас л болгоомжлох ёстой байх шүү. Бороогийн алт яав, ОТ яав? Харж байгаа биз дээ?

лхагва 2016-01-23 202.179.27.212

огч авч л амьдарна зовхон авч амьдардаггvй бас бусдыг зарцалж биш хамтарч ходолморлож байж л амжилтанд хvрдэг юм ганбаатар уянгаа нямдорж нар шиг хvмvvсийн тархи угааж ертонцийг бохирлож хар амиа бооцийлж байвал бусад нь мохож сонож байсанч хамаагvй гэдэг орчлонгийн муухай зарчимаар амьдардаггvй юмдаа

ЗОЧИН 2016-01-23 202.126.91.95

ОХУ-ын 23/01/16-НИЙ "ВЗГЛЯД" /НОВОСТИ ДНЯ/ САЙТАД: ОХУ-ЫН ТӨРИЙН ДУМ МОНГОЛЫН ӨРИЙН ТУХАЙ 2 УЛСЫН ЗГ -ЫН ХЭЛЭЛЦЭЭРИЙГ БАТЛАХ АСУУДЛЫГ ХЭЛЭЛЦЭВ, 174,2 САЯ ДОЛЛАРЫН ӨРИЙГ ХАСАЖ ЦАЙРУУЛАХ, ҮЛДСЭН 3,8 САЯ ДОЛЛАРЫН ӨРИЙГ ОХУ-Д 30 ХОНОГИЙН ДОТОР ТӨЛҮҮЛЭХИЙГ ДЭМЖСЭН БНА, ЛАН-ЫН ДАРГА В.ЖИРИНОВСКИЙ: МОНГОЛ УЛСЫН ЭНЭ ӨРИЙГ ЦАЙРУУЛАХЫГ ЭСЭРГҮҮЦЭЖ МОНГОЛ УЛС ДОЛЛАРААР ТӨЛЖ ЧАДАХГҮЙ БОЛ ТЭД 30 САЯ ХОНЬТОЙ, АМЬД ХОНИОР ТӨЛҮҮЛЬЕ ГЭСЭН БАЙНА, ГЭВЧ МАЛЫН ӨВЧИН, ХОРИО ЦЭЭРИЙН АСУУДАЛ БИЙ ГЭЦГЭЭЖЭЭ.

зочин 2016-01-23 103.26.194.226

Гэрээ батлагдаасай.

МАШ БОЛГООМЖТОЙ БАЙХ ХЭРЭГТЭЙ. 2016-01-23 202.179.24.226

ОРОСУУДТАЙ МАШ БОЛГООМЖТОЙ БАС ХҮНДЭТГЭЛТЭЙ ХАРЬЦУУШТАЙ ЮМ ШҮҮ. ХҮСВЭЛ ТЭД ИХ ӨР ТЭГЛЭСНИЙГ ХҮЧИНГҮЙ БОЛГООД НЭХЭЖ ЧАДАХ Л ГҮРЭН. НЭГ Л ИХ ДАВЖ ХАРЬЦСАН АМЬТАД ТӨР ЗАСГААР ДҮҮРЧ ДЭЭ. АНУ БОЛОВСРОЛ ОРОС ШКОЛООС ДЭЭР ГЭЖ ХЭН Ч БАТЛААГҮЙ Л БАЙГААМ ШҮҮ. ОРОС ХЯТАД 2 ЫНХОО УРД ГАРААД ТӨСӨЛ ХӨТӨЛБӨР САНААЧЛААД ГҮЙХЭД ХАНГАЛТТАЙ АМЬДРАХ ЗАХ ЗЭЭЛ ШД. КАЗАКУУДЫГ ХАРААЧ. ОЙРЫН ХЭДХЭН ЖИЛД ХӨГЖЛӨӨРӨӨ ЭХНИЙ 30 Д ОРНО ГЭЧИХСЭН ЗҮТГЭЖ БАЙНА ШД. ДЭЛХИЙН БҮХ ЗАМЫГ КАЗАК ХҮН ТАВИНА ГЭЧИХСЭН АЖИЛЛАЖ БАЙНА. ОЮУТОЛГОЙ ШИГ 6 ТОМ ТӨСӨЛ ЗҮВ ЗҮГЭЭР АЖИЛЛАЖ БАЙНА. БИД ЯАЧИХСАН УЛС ВЭЭ.

Зочин 2016-01-23 202.21.106.143

хүн хаанаас мөнгө олж амьдарч байна түүндээ зүтгэдэг нь хууль. үүнийг өөрчлөх аргагүй. ОRGUI бол нөгөө л хашчулуун гээчийн цуурай бололтой. яриа нь янзын сайхан жигтэй үнэн мэт ч амьдралаас тасархай. үл гүйцэлдэх ядуусгүй нийгэм ч юм шиг. бодит байдал бол тэс өөрөө. ТТ -г МCS-д өгч Төмөр замаа хятад стандартад оруулчихвал л хөгжилийн дээд цэнгэлийн магнайд хүрч, хөл хөсөр гар газар жаргаана гээд байдаг Оджаргал ахын л "мөнгөний" тарнийг л ба бэгүй давтсан л байна. одоо энэ үлгэрээр хүүхэд ч унтуулж чадахгүй шд ээ.

битгий тархи угаа тагнуул минь 2016-01-23 103.57.94.38

хүн араатан л тэгж мөнгөнд зүтгэдэг байлгүй. тэр нь Монголд л байдаг байлгүй. мөнгөнөөс үнэтэй зүйл байдаг юм ухамсар муут минь. ж нь. арабууд мөнгөний төлөө амиа золиод байна уу.

РАВДАН 2016-01-23 202.70.46.213

BOILED ANUS RAVSAL

РАВДАН 2016-01-23 202.70.46.221

ОЙРДОО МАНАЙ boiled ***** ravsal ЖААХАН МӨНГӨ ХИЙЖУУГАА ЮМ БАЙХ ДАА! ЗУРАМ ШИГ НЭГ ГОЗОЙЧИХООД Л АЛГА БОЛЧИХ ЮМ.

РАВДАН 2016-01-23 202.70.46.221

ЭДГЭЭР АЖЛЫГ САНААЧЛАГЧ НЬ АРД ТҮМНИЙ ОРГИЛСОН ИХ ХҮСЭЛ ТЭМҮҮЛЭЛ ЮМ. ГҮЙЦЭТГЭГЧ НЬ МЭДЭЭЖ ТӨРИЙН ЗАЛХААН ЦЭЭРЛҮҮЛЭХ БАЙГУУЛЛАГУУД БАЙХ БОЛНО. АРД ТҮМНИЙ САЙН САЙХАНЫГ ХҮСЭН ТЭМҮҮЛЖ МУУ МУУХАЙГ УСТГАХ ТӨЛӨВЛӨГӨӨГ БОЛОВСРУУЛАГЧ ШТАБУУД НЬ ОРОН НУТГИЙН ЗАСАГ ЗАХИРГААНЫ БҮХ ШАТНЫ ДЭРГЭДЭХ ИРГЭДИЙН ТАНХИМУУД ЮМ. ИЙМ САЙХАН БОЛОМЖ БҮРДҮҮЛСЭН ЭЛБЭГДОРЖ ЕРӨНХИЙЛӨГЧДӨӨ БАЯРЛАЛАА!

РАВДАН 2016-01-23 202.70.46.221

ХОЁРДУГААРТ ХУЛГАЙЧ НАРЫГ БААС БОЛГОХ ХЭРЭГТЭЙ! ИЛ МЭДЭГДЭЭД БАЙГАА НЬ БАТТУЛГА БАТЗАЯА ГАНСҮХ БАЙНА.

РАВДАН 2016-01-23 202.70.46.221

АМЬДРИЙ ШДЭЭ! ХАМГИЙН ТҮРҮҮНД БААСНУУДЫГ ХҮН БОЛГОХ ХЭРЭГТЭЙ! СЭХЭЭТНҮҮД БОЛ БААСНУУД ЮМ.

ORGUI13 2016-01-23 182.160.32.230

ТТ, ТӨМӨР замыг гацаагаагүй байсан бол 2017-2018 он гэхэд нэг хүнд 8000 доллараас давж, жирийн энгийн хүн 700 доллар, 1,4 сая цалин авж болохоор байв! Уул уурхайг бүгд мэддэг болсноор 2012 онд л 3800-д хүрсэн байсан одоо 4300 гээд өссөнгүй, үр дүнд нь цалин, татвар бүгд өсөөгүй, одоо ойрын 8 жилдээ энэ хэмжээнд хүрэхүү, бүү мэд! Түүхий эд өсдөг, буурдаг, өссөн үед нь овоог зараад хуримтлал үүсгэсэн бол эз ингэж унах байсан уу? Үгүй шүү!!!

ORGUI12 2016-01-23 182.160.32.230

Юу гаргах вэ? Та өөрөө сайн бодоод үз! 2 хөрш маань ч аж үйлдвэрээ дэмжиж, ахиу ажлын байр горьддог, тэд бидний боловсруулсан аж үйлдвэрийг дэмжих үү? Манай ноолуур сайн хөгжсөн байхад голлох худалдан авагч нь орос, хятад биш, барууны орнууд шүү дээ! Гэхдээ ирээдүйд бидний үр хүүхдүүд аж үйлдвэржсэн, бүгдийн мөрөөдөл болсон Монголыг бүтээж мэднэ, даанч тэр болтол одоогийн монголчууд нь амьдарж, эз- аа солонгоруулах ажлаа хийхэд цаг хугацаа, орлого хэрэгтэй болноо!!!

ORGUI11 2016-01-23 182.160.32.230

Монголдоо үйлдвэрлэнэ гэнэ, гадагшаа их юм гаргасан, экспортлосон уос хурдан хөгжиж, дундад цалин хурдан өснө. Хойд ах маань худалдаа, транзит тээврийн татвараар хяхна, тийшээ үсрээд 60 сая долларын юм гаргаж байна. Гэтэл муу нэртэй чинт 5 тэрбум долларын юм авж байв. Одоо 3 гаруй болж унасан, үр дүн доллар 1300-2000, цалин өсөөгүй 3 жил, ядуурал, ажилгүйдэл, гэмт хэрэг.... Оросууд биднийг хятадтай алалцуулах гээд байдаг, аугаа хүчирхэг орос ч манайхыг хэрэлдүүлу байгаад нүүрсээ гаргаад эхэллээ.Орос 4 хамгийн нөөцтэй баялагтайг.тос, газ, нүүрс, мод!!! Бид нэг өрсөлдөгч нь шүү дээ! Хоолоо булаацалдсан өрсөлдөгчид яасан нь хождог вэ???!!!

Зочин 2016-01-23 182.160.32.230

Дээр нь газ, нүүрс, мод нь гээд бүх гаргадаг юм нь 500 тэрбум доллар лав давнаа! Манайх тийм их биш шүү дээ, 1473сая гээд харьцуулаад үзээрэй! Гэхдээ энэ бүхэн ашиг биш тос гэхэд 100 аар зарлаа гэхэд 12-23 доллар нь олборлолтын өртөг, дээр нь хөрөнгө оруулалтын болон үйл ажиллагааны зардал, цалин, татвар гээд хасаад үлдсэн нь цэвжр ашиг шүү дээ!

ORGUI10 2016-01-23 182.160.32.230

Гэтэл Монголын зэс 1 тэрбум гаруй, нүүрс үнэ унахаас өмнө бас 1 тэрбум гаруй, бусад бүх түүхий эд энэ алтнаас гадна төмрийн хүдэр, нефть бүгд орно бас ноолуус мах зах бүгд нийлээд л 1 тэрбум гаруй ингээд 5 тэрбум гаруй долларын юм экспортлож байсан. Гэтэл энэ мөнгөнөөс болоод алалцахад ганц хуруу дутуу болжээ. Уул уурхайгаа хаана гэнэ, тэгвэл гадагшаа гаргадаг юм чинь үнийн дүнгээрээ 90 хувь нь байхгүй болно. Яаж амьдрах вэ? Эдийн засаг нэг хүнд 500 орчим болж унасан 1993 оны гүн хямралыночноо. Соц үед 1987 онд хамгийн дээд үзүүлэлт нь нэн хүнд 1200 доллар байсан, тэх үедээ муугүй л үзүүлэлт, одоо 500 болвол сарын дундаж цалин нь 550 мянгаас 100 мянга, 50 доллар болноо!!!

ORGUI9 2016-01-23 182.160.32.230

ТТ, ТӨМӨР замыг гацаагаагүй байсан бол 2017-2018 он гэхэд нэг хүнд 8000 доллараас давж, жирийн энгийн хүн 700 доллар, 1,4 сая цалин авж болохоор байв! Уул уурхайг бүгд мэддэг болсноор 2012 онд л 3800-д хүрсэн байсан одоо 4300 гээд өссөнгүй, үр дүнд нь цалин, татвар бүгд өсөөгүй, одоо ойрын 8 жилдээ энэ хэмжээнд хүрэхүү, бүү мэд! Түүхий эд өсдөг, буурдаг, өссөн үед нь овоог зараад хуримтлал үүсгэсэн бол эз ингэж унах байсан уу? Үгүй шүү!!!

ORGUI8 2016-01-23 182.160.32.230

ИШЛЭЛ3 “Эрдэнэт” үйлдвэрийн хууль эрх зүйн орчныг боловсронгуй болгох, Монгол Улсын хууль дүрэмд нийцүүлэх, шинэчлэх асуудал Монгол Улсын Засгийн газар, монголын оролцогч тал, “Эрдэнэт” үйлдвэрийн удирдлагын анхааралд байнга байж шийдвэрлэж ирсний жишээ нь 2003 оны долоодугаар сарын 1-нд “Эрдэнэт” үйлдвэрийн үйл ажиллагааны талаарх шинэ хэлэлцээрт гарын үсэг зурсан явдал юм. Хэлэлцээрийн гол ач холбогдол нь үйлдвэрийн дүрмийн сан дахь монголын талын хувь оролцоо болох 51 хувийг бүрдүүлэхэдоросын талаас авсан зээлийг Монгол Улс төлж дууссан байна гэдгийг ОХУ хүлээн зөвшөөрч дүрмийн сангаа баталгаажуулж тус үйлдвэрийг цаашид Монгол Улсын хууль тогтоомжийн дагуу ажиллах гадаадын хөрөнгө оруулалттай аж ахуйн нэгж болон өөрчилсөн явдал юм. Ингэснээр үйлдвэр ямар нэг татварын хөнгөлөлт, чөлөөлөлтийг эдлэхгүй болж улмаар төвлөрсөн болон орон нутгийн төсөвт гааль, нэмэгдсэн өртгийн албан татвар, газрын болон нөөцийн төлбөрүүдийг шинээр төлдөг Монгол Улсын хуулийн этгээд болж ...

ORGUI7 2016-01-23 182.160.32.230

2003 оноос хойш Эрдэнэт үйлдвэрийн төлдөг татвар, хураамж эрс өссөн. Дээрх жишээн дээр 3 жилийн дараа гэхэд 8 дахин өссөнийг онцолсон байна. Эрдэнэт үйлдвэр 1978-2003 оны хооронд Монгол улсад татвар, хураамж хэлбэрээр хир хэмжээний татвар төлж ирэв? Үүнийг тодруулах хэрэгтэй. Миний бодоход энэ хугацаанд нийтдээ 100-200 орчим сая долларын нь л татвар хураамж нийт дүнгээрээ төлсөн болов уу, өнөөгийн ханшаар шүү 25 жилд шүү дээ, дээр нь үнэ тооцох аргачлал, зэсийн баяжмал дахь үнэт түүхий эдүүдийг тооцдоггүй байсан зэргийг бодвол үндсэндээ татваргүй 25 жил явсан гэж хэлж болно.

ORGUI6 2016-01-23 182.160.32.230

ИШЛЭЛ2 ... 2006 онд Лондонгийн металлын бирж ЛМБ дээр зэсийн үнэ маш өндөр буюу 1 тн катодын зэсийн үнэ дунджаар 6722 ам.доллар байхад “Эрдэнэт” үйлдвэр улсын болон орон нутгийн төсөвт нийтдээ 434.1 тэрбум төгрөг төвлөрүүлж 254.8 тэрбум төгрөгийн цэвэр ашигтай ажилласан нь 2003 онтой харьцуулахад даруй 8 дахин буюу 223.1 тэрбум төгрөгөөр өссөн үзүүлэлт юм...

ORGUI5 2016-01-23 182.160.32.230

8 жилд жилийн дундаж орлого нь 117 сая рубль, жилийн дундаж ашиг нь 60 сая рубль гэж байна. Оросууд хэдийг зарсан билээ? Нийт 589 сая рубль зарцуулсан байна. Бидний ойлгохоор зөвхөн үйлдвэрийн өртөгөө ч тооцох төдийгүй нөгөө сайрхаад байдаг бүх юмаа оруулаад тооцсон байна шүү. Иргэний орон сууц, иргэний зориулалттай барилга байгууламж гээд. Тэгээд 8 жилд 936 сая рублийн орлого олж, 540 сая рублийн ашиг олсноор бүх хөрөнгө оруулалтаа нөхөж дууссан байна ш дээ. 1986-2003 он хүртэл 16 жил татвар,хураамжгүй шахуу цэвэр ашиг хийж, 2003 оноос арай ихийг төлдөг болсон ч ашгаа аваад л явж байна. Нээх их баярлаад талархаад, мөргөж залбираад байх юм уу?

ORGUI3 2016-01-23 182.160.32.230

589 сая рубль нь одоогийн ханшаар 1 рубль1 доллар гэж бодвол 3.7 тэрбум доллар. Оросууд Зөвлөлтийн үед рублээ доллараас өндрөөр үнэлж байсан гэж үзвэл 5 тэрбум доллар, үүнээс 43 хувь нь үйлдвэртээ зарцуулсан юм байна, энэ 2.15 тэрбум доллар, 2.85 тэрбум нь нөгөө алдартай Эрдэнэт хот нь. Бид 37 жилд 5-6 тэрбум доллараар Эрдэнэт шиг хот босгочих байлгүй дээ. Хот босгосон л гээд байдаг бүх юмаа тооцоод буцаагаад авчихсан л байна шүү дээ.За энэ 595 сая рублийг 11 доллар гэж бодвол 1978 оны 595 сая доллар өнөөгийн дунджаар 3.7 тэрбум ам.доллар болно. Худалдан авах чадвар гэж бид ойлгож байгаа биз дээ? Тэгэхээд хөрөнгө оруулалтаа оросууд 8 жилийн дараа буюу 1974-1982 1982 онд нөхсөн байна. Тэгвэл 1982-2003 он хүртэл 21 жилд цэвэр ашиг олсон байхгүй юу!

ORGUI3 2016-01-23 182.160.32.230

ИШЛЭЛ Бүх барилга байгууламжийг барихад 1974 оны гадаад худалдааны үнээр 595 сая рубль, үүний дотор “Эрдэнэт” үйлдвэрийг барихад 252 сая рубль 1.82 орчим тэрбум төгрөг иргэний орон сууц, иргэний зориулалтын барилга байгууламж барихад 95 сая рубль зарцуулахаар төлөвлөж байсан бол нийт 589 сая рубль зарцуулж дээрх барилгуудыг барьж байгуулжээ, Үйлдвэр байгуулагдаж бүтээгдэхүүнээ борлуулж эхэлсэн эхний 8 жилд экспортын жилийн дундаж орлого 117 сая рубль, ашиг 60 сая рубль болж үйлдвэрийн зориулалт бүхий анхны хөрөнгө оруулалтаа нөхсөн байна...

ORGUI2 2016-01-23 182.160.32.230

Эрдэнэтийг 37 жилийн дараа 51 хувиа авсан, оюутолгой 20-30 жилд 51 хувиа авах боломжтой. Төмөр зам 67 жил болоход 51 хувиа аваагүй л байна

ORGUI1 2016-01-23 182.160.32.230

Бямбасүрэн гуай ярихдаа Эрдэнэт үйлдвэр болохлээр 1978 оны 12-р сарын 14-нд ашиглалтанд орсон. Тэгээд ашиглалтанд орсноос хойш их ашигтай байна, Монголын импортыг 2 дахин нэмнэ гэсэн чинь байхгүй ээ, алдагдалтай. Тэгээд одоо Эрдэнэтээс чинь гадагшаа гардаг юм чинь алт гарна, мөнгө гарна, рений гарна, селен гарна, теллур гарна. Эд бүхэн үнэгүй гардаг. Алтыг нь, мөнгийг нь үнэлэх юм бол бүгдээрээ ашигтай болчихно.Тэр үед чинь ренийгээ манайхан чинь тооцож чаддаггүй байсан, харин сүүлд ренийг тооцдог болсон юм. Тэгээд 1982 оны 1-р сарын 29-нд шиг бодогдож байна, нэг захидлын төсөл хийгээд Цэдэнбал гуайгаар Брежневт захиа бичүүлье, ер нь Эрдэнэтийг ашигтай болгох талаас нь ярья гээд л орсон юм. Тэгсэн чинь Цэдэнбал гуайг захидлыг маань үзэж сууснаа, урдаас хараад ,,Үгүй ээ, чамд нэг их дутагдал байнаа,, гэнэ. Урьд намайг ерөөсөө загнаж барьж, надад их томордоггүй байсан болохоор би их өөриймсөг харьцана.Урдаас нь харж инээгээд ,,Яачаав?,, гэсэн чинь Чи юмыг их тойруулж хэлэх юм. Шууд хэлж бай гээд өөрөө инээснээ нөгөө захидлын доод талд нь улаан харандаагаар Бид ингэж амьдарж чадахгүй гэж бичээд гарын үсгээ зурчихсан. Тэгээд Чи энийг Брежневт явуул гэсэн юм. Цэдэнбал гуай чинь 1978 оны Энхтайван, социализмын асуудалсэтгүүлийн 2-р дугаарт өгүүлэл бичээд, тэгэхдээ Бид үндэстнийхээ эрх ашгийг эхэлж бодоод, дараа нь олон улсын эрх ашгийн тухай яринаа гэж бичээд тэрнээс хойшер нь хойдуултайгаа санал зөрж ирсэн хүн л дээ. 1982 онд Батмөнх гуайд хэлж байгаад, нууц захирамж гаргуулаад банкнаас цэвэр алт аваад, тэгээд Эрдэнэтийн баяжмал дээр химийн аргаар зэрэгцүүлсэн анализ хийлгэсэн юм. Тэрнийгээ Их Сургуулийн Минерологийн ухааны доктор Лувсандорж, лаборант нь Байгалмаа гэж 2 хүн хийсэн. Тэгэхэд бол манай Эрдэнэтийн 1 тонн зэсийн баяжмал дотор чинь 1.2-4 грамм алт гардаг.Тэгээд томоор нь бодоход тэр чинь жилдээ 1 тонн гаруй алт л гадагшаа гардаг байсан байх л даа гэж боддог юм. Тэр үед чинь Монголын алтны олборлолт жилдээ 400 кг байсан юм. Мөнгө гэхэд чинь Эрдэнэтээс жилдэ 60-аад тонн цагаан мөнгө гарна. Одоо Асгатын орд газраар 60 тонн мөнгө олборлоно гээд манайхан чинь дээр доороо оролцоод л байна. Тэр чинь Эрдэнэтийн зэс дотор зүгээр л гарч байгаашдээ. Би 1991 онд Эрдэнэтийн хэлэлцээрийг өөрчлөхдөө мөнгөнийхөө талыг буцааж авна гэж гэрээндээ хийгээд ,манайх 50 хувийн хөрөнгө оруулалттай юм чинь. Харин сүүлд Жасрай гуайн үед мөнгөө авахаа больчихсон юм шиг байна лээ.

Тэнгэрийн бөө 2016-01-23 122.201.21.251

Нөгөө Энхбаяр чинь Оросын өрийг бүрэн цэглэсэн гэдэг нь хаа байнаа. Бүр ард түмнээ хуурч сурсан улс төрчид байх шив.

Зочин 2016-01-23 169.231.2.159

Zvgeer teglene gej baihgvi , tsaanaas bas oor yum shaardaj l bgaa.. Neeh buyan gej oilgood bdagaa hvmvvs zogsooh heregtei

зочин 2016-01-23 202.9.41.205

Орос бол өргөн уудам газар нутагтай,манайхаас 15 дахин том,хүн амаар хятад шиг олон биш,байгалын баялгаар дэлхийд 1 дугаарт ордог,биднээс илүү харахааргүй,харин манай улсыг Тусгаар Улс болгосон цорын ганц дэлхий дээрхи орон юм.Хятад бол хүн ам нь нутагтаа багтаж ядсан,байгалын баялаг хомс,хүйсийн харьцаа нь гэхэд эрэгтэйчүүд нь 38 саяар эмэгтэйгээсээ илүү болсон,манай улсын түүхийг гуйвуулдаг,болвол залгих бодолтой, соёлын хувьд маш бүдүүлэг,бидний тусгаар тогтнолын талаар эсрэг юм ярьдаг улс даа.Эндээс бид монгол хүн бүр зөв дүгнэлттэй хандах ёстой юм.Элбэгээ хятадаас зээлснээс оросоос зээл авах талаар яагаад толгой нь ажилласангүй вэ.Магадгүй тэр арай манийгаа Шинжаанд байдаг ээжийнхээ ах дүү нартай нийлүүлэх гээд зориуд өр үрүү түлхээд байгаа юм биш байгаа даа

ЗОЧИН 2016-01-23 202.126.91.95

ОХУ-ын 23/01/16-НИЙ "МЗГЛЯД" /НОВОСТИ ДНЯ/ САЙТАД: ОХУ-ЫН ТӨРИЙН ДУМ МОНГОЛЫН ӨРИЙН ТУХАЙ 2 УЛСЫН ЗГ -ЫН ХЭЛЭЛЦЭЭРИЙГ БАТЛАХ АСУУДЛЫГ ХЭЛЭЛЦЭВ, 174,2 САЯ ДОЛЛАРЫН ӨРИЙГ ХАСАЖ ЦАЙРУУЛАХ, ҮЛДСЭН 3,8 САЯ ДОЛЛАРЫН ӨРИЙГ ОХУ-Д 30 ХОНОГИЙН ДОТОР ТӨЛҮҮЛЭХИЙГ ДЭМЖСЭН БНА, ЛАН-ЫН ДАРГА В.ЖИРИНОВСКИЙ: МОНГОЛ УЛСЫН ЭНЭ ӨРИЙГ ЦАЙРУУЛАХЫГ ЭСЭРГҮҮЦЭЖ МОНГОЛ УЛС ДОЛЛАРААР ТӨЛЖ ЧАДАХГҮЙ БОЛ ТЭД 30 САЯ ХОНЬТОЙ, АМЬД ХОНИР ТӨЛҮҮЛЬЕ ГЭСЭН БАЙНА, ГЭВЧ МАЛЫН ӨВЧИН, ХОРИО ЦЭЭРИЙН АСУУДАЛ БИЙ ГЭЦГЭЭЖЭЭ.

Зочин 2016-01-23 49.0.187.89

Эрдэнэт байгуулагдсан цагаасаа л төсөвт татвар төлж ирсэн, зарим нэг хүмүүс баримжаатай бураарай.

Зочин 2016-01-23 150.129.143.253

ТЭНЭГЭЭ БҮҮ ГАЙХУУЛ ДАА

Зочин 2016-01-23 110.174.142.47

Намбарын хүү цайруулаад дууссан гээгүй бишүү

Зочин 2016-01-23 49.0.162.4

bodood baihnee oyu tolgoig orostoi hamt ajiluuldag baijuu yadaj erdenet shig hot bosgoh baisanc h yum biluu ali orosiin duu hoolinuudaa tsaad oros ezdeesee neg asuugaadah herev mongolchuud oyu tolgoig orostoi 51/49 tohirvol erdenet shig hot bosgohuu ashigaa ugch chadahuu

Зочин 2016-01-23 203.91.118.70

Чингис, Самурай бондын өрийг америк, япончууд нь орос шиг ингэж цайруулах болов уу?

Зочин 2016-01-23 202.72.245.165

gants Jirinovskii eserguutsjee genee, he he teneg kommunistuud iim l zan gargana daa ,manai kom-d adilhan neg ugshiltai bolhoor

Зочин 2016-01-23 203.91.118.70

Энэ өр нь ерээд оны дунд үе хүртэлх үед хамаарах гэнэ.

Зочин 2016-01-23 203.91.118.70

Чингис, Самурай бондын өрийг америк, япончууд нь орос шиг ингэж цайруулах болов уу?

Зочин 2016-01-23 203.194.114.117

Ёстой гонж байлгүй, харин мөнгөөр биш нутаг баялгаар минь төлүүлэх гэу чичрэх биз

Зочин 2016-01-23 59.153.114.19

тэр авсан хүмүүс нь төлөө. АН-хан ах дүү нартайгаа л хувааж авсан ш дээ.

иргэн 2016-01-23 202.179.28.218

Энэ авсан зээл, тавьсан өр биш ээ. МонголРосцветмет ийн монголын талын хувь хэмээн тооцон өрөнд бодсон юм биш үү: Оюу толгойн гэрээ байгуулагдмагц маргааш нь ОХУ ын сангийн сайдын орлогч энэ өрийг анх гаргаж төлөхийг шаардаж эхэлсэн. 2010 ондоо асуудал шийдэгдээд Төрийн думаар баталгаажих болоход 2011 онд оросууд зогсоосон байсан нь өчигдөр шийидэгдэж байх шиг байна. Эсрэг үг хэлсэн хүн нь Жириновский. 174 саяа хонио бодож авая гэсэн.

Зочин 2016-01-23 182.160.40.159

соц үеийн өр биш 96-2000 оны ардчилсан намынханы тавьсан өр

Зочин 2016-01-23 203.91.118.70

Худлаа битгий гуцаж бай, чи. Монголоос нэг төгрөг гаргалгүй Эрдэнэт боссон. Тэгэхэд монголын хувь 51% байна. ОТ яалаа? 34% гээ биз дээ. Эрдэнэтийн дэргэд бүхэл бүтэн хот байна. ОТ-ын дэргэд хэдэн эсгий гэр л байна. Ялгаа байна уу?

Зочин 2016-01-23 103.10.22.60

Мардайг оросууд зүгээр ашиглаж Монгол мал дэлхийн зах зээлийн ханшнаас олон дахин бага үнээр Орост гарж байсныг юу гэхэв Их мэдэгчээ

Зочин 2016-01-23 203.91.118.70

Чам шиг сампин барьсан хужааа орос, монголын хооронд тооцоо бодох болоогүй.

Зочин 2016-01-23 203.91.118.70

Чаддаг юм бол тэр Рио Тинтотойгоо тооцоо бодчих. Харъя, чамайг.

Зочин 2016-01-23 182.160.1.104

Монгол Оросод төлөх өрөө өнөөг хүртэл төлж байгаа гэж манай нэг том эдийн засагч хэлсэн. Тэр нь Эрдэнэтийн 49% -иараа төлж байгаа гэж ойлго гэсэн. Эрдэнэт өдийд 100% Монголынх байх ёстой гэдэг. Эрдэнэтээс Монголын тал 25 жил нэг ч төгрөгийн татвар аваагүй, бүр төсвөөс татаас авч байсан тухай Д.Содном ярьдаг байсныг мартаа юу. Ер нь өрийг тэглэх гэдэг нь худлаа л байхгүй юу, цаагуураа 49% - раа авчихдаг гэж санхүүгийн мэрэгжилтнүүд хэлдэг.

Зочин 2016-01-23 203.91.118.70

Элбэгдорж.

Зочин 2016-01-23 202.21.106.143

харин энэ мэдээ NEWS.MN-д төдийлөн таалагдахгүй байгаа бололтой. монголыг бүрэн эрхийнхээ хугацаанд барууны ба хятадын хагас хагас колоничлолд үлдээх бодлоготой нь зөрчилдөж байгаа бололтой. мэдээж тэр хүн бол NEWS.MN-ий хувьцаа эзэмшигч тэр эрхэм шүү дээ , өө нэрий нь мартаж орж ирдэггүй, үхсийн байхдаа. хэн билээ тэр хүн

өр 2016-01-23 202.21.106.143

яаагаад тэглэх гээд байгааг сайтар ойлгох хэрэгтэй. их өрийг 100 хувь тэглээгүй шдээ. Ким-тэй уулзахдаа цэргүүд нь нулимас дуслуулаад л байдаг шиг энхбаярыг тэвэрч уйлан хайлаад байсан нямдорж нар ч мэднэ. 16 оны намраас монголын тавьсан асар их өр төлөгдөх ёстой. хятадын тал өрөө нэхнэ. хятадын талын таамгаар монгол улс 17 онд дефолт зарлана. ингээд өрөө нэхсэн хятад болон барууны улсууд монголд маш хүчтэй шахалт үзүүлж эхлэнэ. тэд өрөө өгч чадахгүй бол орд газаруудаа өгөхийг шаардана, харин хятадын талаас газар нутагаа өгөхийг тулгана. улмаар ар араасаа гарч ирэх бойкотууд монгол улсыг аргагүй байдалд оруулна. яг Грек шиг л болно. гэхдээ бидэнд Грек шиг ЕU - оос чинь гарлаа шүү хариу барих юм юу ч байхгүй. Грек ч гэсэн аргагүйдэн арлуудаа зарсан шүү дэ. ингээд орд газаруудаа ч алдана, газар нутгаа ч алдана, хятадууд бүх газар нутагтаа нарийн царигын стандартад оруулахыг тулгана. бизнесийн орчин гадныханы гарт бүрэн шилжинэ. ганц нэг монгол нэртэй компанууд дархлагдан үлдэж магадгүй ээ тэрийг үгүйсгэхгүй жишээ нь MCS-ийн охин ко-нууд үлдэх л байх. Байдал ийм дорд орж нөхцөл байдал монголчуудад бараг мөхлийн хам шинжтэй болж болзошгүй тул Оросууд Монголыг маневер хийхдээ хөнгөн суулгаж байхын тулд өрөө тэглэх гэж байна. оросууд өр зээлээ төлөөгүй улсад дахин зээл олгох нь хориотой байдаг шүү дэ. ингээд газар нутаг орд газаруудаа тавиад туучихгүйн тулд Орос ах нартаа хандахаас өөр сонголт бидэнд үлдсэнгүй. оросоос авсан хөрөнгөөр л бид зээлээ төлж таарна. харин хятадууд ба барууныхан Оросууд шиг зээлээ тэглэдэг улсууд бишээ гэдэгийг бид мэддэг болсон байхаа.

энхээ 2016-01-23 202.9.41.205

Энэ ардчилалын 25 жилд монгол хүн толгойгоороо өөрийгөө авч яваа царай нь.Өрөнд ороод,улсаа унагахдаа туллаа.Оросоос өөр бидэнд хамтран ханилах найз орон ямарч байсан манай гариг дээр одоогоор алга даа.Та яг голыг нь олоод хэллээ дээ

зочин 2016-01-23 202.9.41.205

СССР задарч дундад азид олон жижиг Улсууд үүссэний нэг нь Таджикстан.Таджикстаныг улс болсоны эхний жилүүдэдэ хилийг нь оросын цэрэг хамгаалж байж.Гэтэл Таджикууд"бид чинь тусгаар улс,хилээ өөрсдөө манана"гээд өнөө оросуудаа гаргачихжээ.Гэтэл тэдний ерөнхийлөгч нь Хятадаас их зээл аваад төлж чадахгүй болонгуутаа хилийн ойролцоох хүнгүй нутгаа өгөөд, өр цайрсан болж.Гэтэл тэндээс нь хятадууд мөнгө,ураны орд олоод нээчихжээ.Одоо Таджикууд"орсуудаар хилээ мануулж байсан бол юу гэж хятадад нутгаа өгөх вэ дээ" гэж гасалж шаналж сууна даа.

Зочин 2016-01-23 203.91.118.70

За, чи өөрийнхөө сайтыг л хичээ за юу. Ямар мэдээ тавихаа чамаар заалгахгүй. Чи ер нь юу юм бэ?

ахахах 2016-01-23 202.179.10.150

Энэ мягмар гэж нэг ёстой тэнэг байнаа,хэдийний юу эрээчиж байгаагаа мэдэхгүй,хичнээн хэлээд үг авахгүй,ийм юмыг хамгийн захын суманд бүр захын багт хөөж явуулахад яадаг байнаа.

Зочин 2016-01-23 203.91.118.70

Хурлийз сэтгэлгээтэй юмнууд олшроод тэгж байгаа юм. Солонгос кино үзсээр байгаад солио өвчин тусчихсан. Орос гэхээр л өмнөд Солонгосын хийсэн кинон дээр гардаг хойд Солонгосоор төсөөлдөг юм, наад тэнэгүүд чинь.

MONGOL TOR UBAIGUI L DEE 2016-01-23 124.126.182.82

2 horshoo muuchilj baij kaif gegchiig avdag bololtoi orchin ueiin mongol hun.Muulsaar baigaad ami zuulgaa avdag ,zeel avdag oroo tolj chadahgui ni todorhoi bolmogts horshuud maani tsairuuldag. Ooh ogson huntei ood uruugui zargaldana gegcheer ogood nemergui mon l muuchildagaaraa muuchilna .Bur boloogui yumiig hurtel bolno gej tosoolj baigaad muuchlana geech

Зочин 2016-01-23 203.91.118.70

Чингис, Самурай бондын өрийг америк, япончууд нь орос шиг цайруулах болов уу?

Goridoj baina uu?! 2016-01-23 124.126.182.82

Yamar neg baritsaa shantaajgui tsairuulna gej Amerik,Yapon lav baihgui ee.Gordoph hereggui bizdee

Зочин 2016-01-23 203.91.118.70

Тэгвэл тэд нар чинь новшийн хулгайчууд байна даа.

Зочин 2016-01-23 203.91.118.70

Чингс, Самурай бондын өрийг америк, япончууд нь орос шиг цайруулах болов уу?

Зочин 2016-01-23 202.9.40.94

Bas yun ur ve

Зочин 2016-01-23 45.117.34.10

Орос шиг байлдаа гэж Хятад,Австрали,АНУ-д хэлэх цаг ирэх болов уу бидэнд.

Зочин 2016-01-23 59.153.114.19

90-ээд он хүртэлхийг Энхбаяр цайруулсан, 90ээд оны дунд хүртэл юун өр байдаг юм. байхгүй ш дээ. хаяад явсан ш дээ оросууд.

өр хийхээ боль төрийн минь сүнс сүлд амгалан байг 2016-01-23 59.153.114.19

өр битгий хийгээд бай гуйя. амьдаараа улс минь хуваагдаад дууслаа. лиценз, уурхай маягаар өрөнд яваад. энэ өр хийгээд байгаа улс төрчид үр хүүхдийг нь хүн амьдаар нь бөөр нь минийх, гуя нь чинийх гээд наймаалаад байвал ямар байхав. сайндаа ч бонд олж ирээд байгаа юм биш. тэгээд тэр бондууд нь самуурай, арай л гамин бонд гээгүй байна. одоо цагаантан бонд гэж авах уу АН-хан.

kkk 2016-01-23 112.72.12.9

Enkhbayar ***** chini 250 sayar teglechihlee gd gutsaad bsn bizdee