"Солонгос, Монгол хоёр өгөөмөр, тусч зангаараа дэндүү ижилхэн" | News.MN

"Солонгос, Монгол хоёр өгөөмөр, тусч зангаараа дэндүү ижилхэн"

"Солонгос, Монгол хоёр өгөөмөр, тусч зангаараа дэндүү ижилхэн"

"Солонгос, Монгол хоёр өгөөмөр, тусч зангаараа дэндүү ижилхэн"

Солонгост амьдардаг Монгол эмэгтэй Солонгос, Монгол хоёр улсын хооронд дипломат харилцаа тогтоосны 30 жилийн ой тохиож байгааг тэмдэглэж чадаагүйд харамсаж байгаагаа илэрхийлжээ.

"Хаана амьдарч байгаагаас үл хамааран амьдрал яг л адилхан байдаг. Солонгосд ч, Монголд ч шаардлагатай үед нь хамаатан садан, хөршүүддээ адилхан л тусалдаг шүү дээ" хэмээн И На Юн буюу Загармаа бүсгүй өнөөдөр/2020.08.11/ Ёнхап агентлагт ярьжээ.

Тэрбээр энэ жил хоёр улс дипломат харилцаа тогтоосны 30 жилийн ойг цар тахлын халдвараас болоод өмнөх жилүүдийнх шиг өргөн дэлгэр тэмдэглэж чадаагүйд харамсаж буйгаа илэрхийлсэн байна.

Загармаа анх 1996 онд 19 настайдаа их сургуульд нь солонгос оюутан солилцооны хөтөлбөр зарласны дагуу БНСУ-ын Кёнгэ их сургуулийн солонгос хэлний институтэд сурахаар Солонгост очжээ. Удалгүй тэрбээр 1998 онд Хангүг их сургуулийн эдийн засгийн тэнхимд элсэн орж, хичээлийнхээ хажуугаар цагийн ажил хийж эхэлсэн гэнэ.

Түүнийг анх сургуульдаа ороход “гүнж”, ”монгол гүнж” хэмээн хочилдог байжээ. Мөн цагийн ажлын хөлсөөр амьдрахад хэцүү байсан тул ангийн найз нөхөд, багш нар нь маш их тусалдаг байсан гэнэ.

“Профессорууд надад бүтэн сарын түрээсийн мөнгөтэй дүйцэх хэмжээний сурах бичиг үнэгүй өгч, манай ангийнхан намайг эргэж, хоол хүнс цуглуулж өгдөг байсан. Надад маш их тусалдаг байсан найзуудын маань нэг нь өдгөө миний нөхөр болсон” хэмээн Загармаа ярьжээ.

Мөн 1999 оны зун их бороо орсны улмаас сургуулийн урд түрээсэлж байсан подвалын өрөөнд нь ус дүүрэхэд байрны эзэн түүнд тусалж, тусламжийн сангаас 900,000 вон, хонины мах, хоол хүнсний зүйлс авч өгч байжээ.

Тэрбээр удалгүй Солонгос хэлээр чөлөөтэй ярьдаг болж, цагийн орчуулагч хийх болж. Шинэ ажлынх нь цалин амьдралд нь хүрэлцээтэй байсаар сургуулиа төгсөөд Загармаа нутаг буцахаар шийдсэн гэнэ.

Тэр үед нь цэргийн алба хааж дуусаад байсан сургуулийнх нь орос хэлний тэнхимд сурдаг эрэгтэй амралтаараа Монголд ирж түүнтэй уулзсан аж. Хожим нь Загармаа түүнтэй гэр бүл болсон байна.

Удалгүй түүний эгч нас барахад тэрбээр хүүхдүүдийг нь өөр дээрээ авч, Солонгост сургасан гэнэ. Энэ тухайгаа тэрбээр “Авга, нагацын талууд бие биенийхээ хүүхдүүдэд тусалж, дэмжиж, ах, эгч нар дүүгээ халамжилдаг байдал нь Монгол, Солонгос хоёр улсад маш адилхан. Энэ соёлыг барууныхан яагаад ч ойлгодоггүй” хэмээн ярьсан байна.

Тэрбээр мөн өнгөрсөн 30 жилийг одоогийнхтой харьцуулаад “Намайг анх ирэхэд Солонгост 50 хүрэхгүй монголчууд байсан. Гэтэл одоо 45,000 болж нэмэгдсэн нь бараг 1000 дахин нэмэгдсэн гэж ойлгож болохоор байна. Түүнээс гадна Монголд байгаа монголчууд Солонгост үйлдвэрлэсэн хувцас, бараа хэрэглэх нь эрс өссөн байна. Дипломат харилцаа тогтоосон эхний жилүүдэд хоёр улсын иргэд нөгөө улсаа хаана байдгийг ч сайн мэддэггүй байсан. Хоёр улсын хооронд онгоц бараг хоосон нисдэг байлаа. Гэтэл одоо хоёр улс маань хөршөөс дутуугүй болжээ. Тиймээс хоёр улс хоорондоо визгүй болчихвол харилцаа улам сайжирна гэдэгт би итгэдэг" хэмээн тайлбарлажээ.

Эх сурвалж: YONHAP

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
20
ЗөвЗөв
7
ТэнэглэлТэнэглэл
5
ХахаХаха
1
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

25 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2020-08-11 202.179.21.205

Bool baisan kimchiny ovort orsonoo bitgii gaihuulaad bai l daa!!!!!!!!!!!!!!!! Buzar

Avatar

Зочин 2020-08-11 192.82.69.39

Eniig emegtei bolhoorn bawchih geedl gunj entrgej hoorgoj bgad neg kimchi booloo bolgoj awaad suusanl bn!

Avatar

irgen 2020-08-11 64.119.21.131

Hun amidralaa ooroo buteedeg. Haana ch bai gadaadad dotooddoo amidrasan ooroo uhaalag ajilsag tusch nohorsog sain energitei amidarch chadval ergeed amidral n sain baina shu de. Busdiig hairlaj chadval hair oort n irdeg ertontsiin jam. ene busguin amidral ch ene jamaar yavjee. Harin busad har energitei humuus ooroosoo boloh n ih baidag. Buruu sanaatnuud oorsdiin har mor, har sanaa, har bichsen zurvasdaa buluulj oroogdoj yavah bolno do

Avatar

Зочин 2020-08-11 202.126.88.132

Нохойн махан хүнстэнтэй ижилхэн бол биш шүү.

Avatar

Зочин 2020-08-11 103.229.121.158

Монголууд егеемер гэж арай давуулсан бнаа!! егеемер байсан ve бий байхаа!! Одоо бол естой тийм юм байхгvй!! Гадаадад эрт гараад явчихсан монголууд егеемер тусархуу байдаг байх аа!!

Avatar

ТЭНЭГ 2020-08-11 64.119.27.74

ТЭНЭГҮҮД ГЭЖ БАЙНА ДАА

Avatar

Заагч 2020-08-11 202.179.31.252

Монголд бхйгаа Монголчууд гэнэ үү юу элийрээд балайраад байнаа Монгол улсад Монголчууд биш хэн байх ёстой ац вэ?

Avatar

Ezent guren 2020-08-11 78.119.154.135

Bidniig booliin ajildaa surgaad baigaa shuu Mash muu sanaatai xujaagaas door

Avatar

asdf 2020-08-11 192.82.66.42

haha evii dee. yaana daa mongoliin ireeduid itgehed ulam berh bolood bndaa. iim usan tarhitai nuhduudeer duurlee ene mongol

Avatar

Зочин 2020-08-11 202.55.184.253

ЖИНКЭН ЯМААН ОМОГТНУУД БОЛ МОЯА НАР ДАА. ГУДАМЖААР ДҮҮРЭН ЗОДОЛДОЖ ЧАДАХГҮЙ БАЙЖ ХУДЛАА ЗААМДАЛЦСАН, АВТОЗАМААР ДҮҮРЭН ХИЙ СИГНАЛДАЖ БИЕ БИЕ РҮҮГЭЭ х****л УРСГАСАН МООРКУУД. ЭР ЭМГҮЙ ХЭРҮҮЛЧ. МОЯА НАРЫН ӨГӨӨМӨР НЬ Ч БАС ХААШАА ЮМ БЭ! БИЕ БИЕНЭЭРЭЭ ДААЛГАЧИХААД, МӨНГӨН ДЭЭР ГОРОЙСОН, ТАТГАНУУР ГАРУУД ШДЭЭ МОЯА НАР БОЛ. ХАРИН СО НАР ЧИНЬ ЮМ Л БОЛ ДААХ ГЭЭД Л, ЮМ АВЧ ӨГӨӨД Л ИХ ӨГӨӨМӨР ЗАНГАРАГАТАЙ ХҮМҮҮС БАЙНА ЛЭЭ. ҮНЭНИЙГ НЬ ХЭЛЭХЭЭР ООРКУУД ХҮЛЭЭН ЗӨВШӨӨРЧ ЧАДАХГҮЙ ХАРААЖ ӨГӨХ БХ ДАА ЧААВААС.

Avatar

хангүй 2020-08-11 66.181.161.25

солонгос эрс ямаан омогтой дээрэлхүү сайн нь цөөн

Avatar

Зочин 2020-08-11 103.212.117.38

mongolchuud bur hutsan omogtoi shuudee

Avatar

Зочин 2020-08-11 64.119.23.113

Ene so nuhurtei mongol huhen bololtoi

Avatar

zzz 2020-08-11 202.126.90.137

ochnoool olon ems naaad sod chin chad hiiijiiindag magtaad baih yum alga ymaa omogtoi lalaruuud

Avatar

Зочин 2020-08-11 182.160.34.3

solongosiin uguumriig medku shuu

Avatar

Зочин 2020-08-11 202.55.188.39

Солонгосчуудад хэлэх үг алга. Хүн алахад ял бага л өгдөг байна даа.Урьд нь маш олон монгол хүн алуулсны дийлэнх нь эмэгтэйчүүд. тоог нь нэг гаргаж хоёр улсын холбогдох газруудад үзүүлэх хэрэгтэй

Avatar

Зочин 2020-08-11 202.55.188.39

Солонгос эрчүүдийн боожгоо нь нуль шарик,тэнхэл тамир муутай байнга эм уудаг,өвс идэж ус уудаг болохоор аргагүй хонины чанасан махны үнэрт огиж бөөлжөөд нохой гахайныхаа махны өөхийг шувталж хаяад вандуй мандухан кимчи хэнтэй иддэгыг нь ярихгүй дээ.

Avatar

ЭЭГИЙ 2020-08-11 103.9.88.242

САЯХАН Л МОНГОЛ ХҮҮХНИЙГ ОЛОН ХУТГАЛЖ АЛААД БАС НЭГ ХҮҮХНИЙГ ГУРАВ ДӨРВӨН ЖИЛ ХҮЧИНДЭЭД НОЙЛД НЬ ХҮРТЭЛ КАМЕР ХИЙГЭЭД БАЙГААГҮЙ БИЛ ҮҮ ХОГИЙН ХОЙГИЙН ХУЖААНУУД АРАЛТАЙГАА ЖИВБЭЛ ТААРНА ЯМААН ОМОГТОЙ ЯПОНЫ БООЛУУД

Avatar

Загармаад 2020-08-11 66.27.107.106

Ямар хөөрхөн, эерэг сэтгэлтэй хүн бэ. Баярлалаа Загармаад. эрүүл энх,сайн сайхныг чамд болон танай гэр бүлд хүсье

Avatar

Орос буриад 2020-08-11 202.179.25.130

Хойгийн хуж-аанууд,

Avatar

Зочин 2020-08-11 202.55.188.35

Бид зэргэлдээх хөрш Хятадад элэггүй байдаг хэрнээ солонгосчуудыг нэг их муулаад байдаггүй шүү. Солонгос бараа чанартай гэдгийг бүх хүн мэддэг болохоор авах дуртай байдаг. Хятад хүнээс Солонгос хүн дээр, Солонгосоос Япон хүн нь дээр гэдэг. Япончууд угаасаа хоосон чамирхдаггүй даруухан, итгэл даадаг, хар амиа боддоггүй болохоор бусдад хал балгүй хүмүүс л дээ.

Avatar

zochin 2020-08-11 68.148.158.2

1990 onoos hoish mongolchuud ashig honjoo heel hahuul avilga,hulgai luivaraas uur zuil bodohoo bolison. Zalilah huurah mehleh geed hamgiin adgiin muu bolgoniig shutdeg bolson. Hun hundee daisan bolson.

Avatar

Зочин 2020-08-11 202.179.25.130

Монголчуудыг гаднаасаа Хятад Америк Япон гэж гадагшаагаа Оросууд турхирч ирсэн.Дотроосоо Төв Хэнтийн жалга дов чалчигчид.Тэр байтугай дотор маань дөрвөд хасаг гэж турхираад Төв Халх гэгч үндэстнийг бий болгож Монгол гэж ярихаа ч байсан.

Avatar

Зочин 2020-08-11 182.160.34.3

Hasag chini ugaasaa tusdaa undesten

Avatar

Зочин 2020-08-11 202.179.21.205

Ugui chi durgui Mongoloos mini zailaad arilaad og.. Solongos hujaa – n erliizuud zailtsgaa.
Mongolchuud ta nar shig erliizuudeer ogt dutahgui.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж