УОК хандивын мөнгөний зарцуулалтаа ИЛ ТОД болгоё | News.MN

УОК хандивын мөнгөний зарцуулалтаа ИЛ ТОД болгоё

УОК хандивын мөнгөний зарцуулалтаа ИЛ ТОД болгоё

УОК хандивын мөнгөний зарцуулалтаа ИЛ ТОД болгоё

Улсын онцгой комисс /УОК/ олон нийтээс цуглуулж буй тусламжийн бараа, хандивын мөнгөний зарцуулалтаа ил тод болгоё. Тайланг ил тод болгохыг олон нийт төдийгүй гадаадад гацсан монголчууд ч шаардаж байна.

Улсын онцгой комиссын Шуурхай штабын зүгээс тусламжийн бараа, хандивын мөнгөний зарцуулалт Онцгой байдлын ерөнхий газрын албан ёсны сайт дээр ил тод байршсан хэмээх тайлбарыг өгч байсан. Харамсалтай нь, тэрхүү жагсаалт нь өнгөрсөн дөрөвдүгээр сараас хойш шинэчлэгдээгүй байх юм. Covid-19 цар тахлын анхны мэдээг сонссон цагаас хойш Монгол улс өндөржүүлсэн бэлэн байдалд шилжиж, тэр хэрээр олон нийт, олон улсын байгууллагаас өнөөдрийг хүртэл хандив тусламж авч буй. Тодруулбал, өнгөрсөн дөрөвдүгээр сард 6 тэрбум гаруй төгрөг УОК-т цугласан бөгөөд дөрвөн тэрбум гаруй төгрөгийг зарцуулаад дууссан тухай тайлагнасан.

Үүний зэрэгцээ,  Транперенси Интернэйшнл Монгол байгууллага хандивын мөнгөний зарцуулалтад хяналт тавихад сэжиг бүхий гурван гүйлгээ ажиглагдсан талаар манай сайтад өгсөн ярилцлагадаа дурдсан юм. Энэ талаар Трансперенси Интернэйшнл Монгол байгууллагын гүйцэтгэх захирал О.Батбаяраас дахин лавлатал, АТГ хүсэлтийг нь хянаж үзээд, хандивын мөнгөний зарцуулалтад ямар нэгэн зөрчил гараагүй гэсэн тайлбар ирүүлсэн гэсэн юм.

Үнэндээ УОК-т хэчнээн төгрөг цугларч буй нь тодорхойгүй, хяналт тавьдаг байгууллага ч байхгүй гэхэд болно. Учир нь, Улсын онцгой комиссын Шуурхай штаб хандивын мөнгөний зарцуулалт нээлттэй, ил тод байршсан байгаа. Үүнд АТГ болон Сангийн яам хяналт тавьж байгаа гэх боловч АТГ хандивын мөнгөний зарцуулалт хяналт тавих чиг үүрэг байхгүй. Хандивын зарцуулалтыг олон нийт ил тод байлгах асуудалд зөвлөмж хүргүүлдэг. Хандивын зарцуулалтад хяналт тавих чиг үүрэг нь Үндэсний аудитын газарт байдаг гэдэг.

Харин Үндэсний Аудитын газар нь УИХ-аар батлуулсан төлөвлөгөөний дагуу санхүүгийн хяналт шалгалт хийдэг. Одоогоор УИХ-ын зүгээс иргэд, ААН-ээс цугласан хандивын зарцуулалтад хяналт тавих үүрэг ирээгүй байна гэсэн тайлбарыг бидэнд өгсөн удаатай.

Тэгвэл хандивын мөнгийг юунд зарцуулж байна вэ? Тусгай үүргийн онгоцоор эх орондоо ирж буй иргэд нислэгийн тасалбар, тусгаарлагдах байрын төлбөрөө бүгдийг нь өөрсдөөсөө гаргаж буй. Үүний зэрэгцээ, тусгай үүргийн нислэгт багтахад тодорхой хэмжээний авлига өгөхийг шаардаж байна гэх яриа гадаадад гацсан монголчуудын дунд өрнөх болсон. Авлигын мөнгөгүй л бол эх орондоо ирэх ямар ч боломжгүй байгаа талаар тэд учирлаж байна. Гадаадад гацсан монголчууд ийнхүү эх орондоо өөрсдөө өндөр зардал гаргаад ч болтугай ирэх хүсэлтээ өнөөдрийг хүртэл гаргаж байна. Харамсалтай нь, төр засгийн зүгээс шахалт, дарамтаар бус тооцоо судалгаанд үндэслэн гадаадад буй иргэдээ татна гэх. Хэрвээ үнэхээр тооцоо судалгаанд үндэслэн гадаад буй иргэдээ татах гэж байгаа бол олон нийтээс цуглуулсан хандивын мөнгөний зарцуулалтаа ил болгож, хяналт тавих боломжийг олгох шаардлагатай байна.

 

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
30
ЗөвЗөв
2
ТэнэглэлТэнэглэл
1
ГайхмаарГайхмаар
1
БурууБуруу
0
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

29 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

zochin 2020-07-20 122.201.23.84

Короновирусын талаар ЭМЯ-аас мэдээлдэг шиг ил тод болгох нь туйлын зүйтэй асуудал

Avatar

иргэн 2020-07-20 124.158.94.9

Алтанбулагт каринтилагдсан хүмүүсийн каринтины мөнгийг ОБГ-ын нябогийн хувь данс руу тушаалгаж байсан ямар учиртай юм бол бүү мэд. яагаад ийм данс өгч байгаа вэ гэхэд өөр данс байхгүй гээд байна билээ

Avatar

Зочин 2020-07-20 192.82.71.168

НЭН ТУРУУНД ХУЛГАЙЧ НАР БИДНЭЭС ХУЛГАЙЛААД ГАДААДАД ГАРГАСАН ХОРОНГИЙГ САХИЖ БАЙДАГ ХУЛГАЙЧ НАРЫН ААВ ЭЭЖ АВГАЙ ХУУХЭД НУУЦ АМРАГУУД ИРСЭН.ТЭДНИЙ ХУВЬД 20-30 САЯ ТОГРОГ ТОЛСОН Ч ХОТОЙЛГУЙ ИРНЭ. ТИЙМЭЭС ЗОРЧИГЧДЫН НЭРИЙГ ИЛ БОЛГОВОЛ БИД ЭРХ БАРИГЧДЫН УНЭН НУУР ЦАРАЙГ ТАНИХ БОЛНО. ОДОО ХАРИН ОНДОР УНЭТЭЙ ОНГОЦНЫ БИЛЕТ, ХАХУУЛИЙН МОНГО ОГОХ БАЙТУГАЙ ХООЛНЫ МОНГОГУЙ БОЛЧИХСОН ЖИНХЭН АМЬДРАЛ ХАЙЖ ЯВСАН ЯДУУЧУУД УЛДЭЭД БАЙНА. ТЭД ОНДОР УНЭТЭЙ БИЛЕТ, ХАХУУЛЬ ТОЛОХИЙН ТУЛД ОР ТАВЬЖ УЛАМ ДАРАМТАД БН

Avatar

Taliin huu 2020-07-20 103.26.194.183

Il tod shilen dansiig demjij bna

Avatar

ББ 2020-07-20 150.129.140.14

Юун тооцоо судалгаа вэ? Тийм юм хийсэн бол ядаж тэрийгээ үзүүл. Үзүүлчих юм байхгүй гэдэгт харин ч нэг итгэлтэй байна.

Avatar

НУДАРГА 2020-07-20 59.153.85.66

Ард иргэн бүр хараад шууд ойлгодог, энгийн байдалтайгаар харж байхаар "УОК" хөрөнгө мөнгөнийхөө зарцуулалтыг бүх телевиз ашиглан 14 хоног тутамд /хандив/ тайлангаа гарган танилцуулж байвал янз бүрийн "ХАР ЯРИА хар яриа ХАР ЯРИА" гарахгүй …

Avatar

Улсболд 2020-07-20 66.181.189.64

Ил тод болгох нь зөв шүү. Иргэдээ татан авах асуудлыг түргэн шуурхай шийдвэрлэж ажиллаж байгаа УОК болон шадар сайддаа ажлын өндөр амжилт хүсье.

Avatar

Зочин 2020-07-20 66.181.186.108

Show Nyamkhuu neg uvchtund say gariu tugrug zartsuulj baina gesen chin uur neg emch ni 350 myanga gej heleed am ruugaa algaduulsan shuu. End hundlungiin shalgalt heregtei. Koronagaar ailgaj mash ih shahaa, shamshigduulalt yavagdaj baih shig.

Avatar

Поорчик 2020-07-20 192.82.71.168

ПООРЧИК

Avatar

Enh 2020-07-20 103.26.194.183

Il tod bailgah n zuv. Demjij bn.

Avatar

Зочин 2020-07-20 66.181.185.174

Тусгаарлалт, шинжилгээ, билетний унэ зэргийг еерсдее даагаад ирэх чадалгуй олон хун Солонгост байдаг юм бнлээ!!! ГХЯ ажлаа хийдэггуй, естой дампуу !

Avatar

Зочин 2020-07-20 202.126.89.181

Гадаадад байгаа манайхан тодорхой баримттай аль улсын элчин, консулын газрын хэн гэгч авилга авч бна гэдгийг сошиалаар тодорхой бичих хэрэгтэй. Тодорхой нотлох баримтгүй байж худлаа зүйл битгий хүмүүсийн сэтгэл санааг үймүүлээд бай!!! Бичиж хэлж чадахгүй гөлөлзөөд байгаа бол гүндалайн хэлснээр чацага алдаад явж бай!!! Энэ хандив авч байгаа УОК болон бусад байгууллагууд орлого, зарлагаа ард түмэнд ил шилэн дансаа нарийн тодорхой харуулах хэрэгтэй!!! Яагаад нуугаад байгаа юм бэ????

Avatar

Зочин 2020-07-20 202.126.89.114

ЭМЯаманд цугларсан хэдэн тэрбумын хандивийн зарцуулалтыг бас шилэн дансаар ил тод тайлаггамаао байна. Одоо үнэхээр эргэлзэж эхэлж байна шүү.

Avatar

Зочин 2020-07-20 176.63.23.193

Ингэж хэл ам хэрүүл тэмцэл болж заваарсан зунгаарсан юм болж байхаар цаад хэдхэн мянган хүнээ зүгээр л eрдийн нислэгээр ирүүлээд тусгаарлаач. Eрдөө юм зохион байгуулж чадахгүй юм даа. Шийдвэрлэж дийлшгүй хүнд асуудал биш юман дээр ингэж бөөн асуудал үүсгэх бол зохион байгуулалт муугийнх. Эрх биш тусламжийн мөнгийг ч арай идчээгүй байлгүй дээ

Avatar

Хорио 14 хоног хангалттай 2020-07-20 67.81.184.102

МОНГОЛЫН ТӨР,УОК-С ОНГОЦНЫ ЗАРДЛЫГ,ЗОРЧИГЧИЙН ОВОГ НЭР,ОЧЕР ДУГААР,ӨДӨР,САРААР НЬ НЭЭЛТТЭЙ ТАВИХИЙГ ШААРДАЖ Б.А.
ЯЛАНГУЯА СОЛОНГОС,АНУ С ТАТАХ НИСЛЭГИЙГ НЭМЭГДҮҮЛЭН 9/1 ӨМНӨ ТАТАХ ХЭРЭГТЭЙ Б.А
СУРГУУЛИЙН БОЛОН СПОРТЫН ЗААЛ,ТОМ МАЙХАН АШИГЛАН ТУСГААРЛАХ ХЭРЭГТЭЙ

Avatar

Зочин 2020-07-20 192.82.71.168

ОДОО ХУРТЭЛ ТАТАЖТАВСАН БУХ ХУМУУСИЙН ОВОГ НЭРИЙГ ИЛ БОЛГО. АРД ТУМНЭЭС НУУДАГ НУУЦ ГЭЖ БАЙХ ЕСГУЙ.

Avatar

Зоч 2020-07-20 66.181.161.13

Хэрвээ энэ бүхэн чинь үнэн бол юун ковид!! Их л ноцтой асуудал шүү!! Юун Хүрэлсүхийн засгийн газар!! Бүх зүйл ил тод байх зарчим чинь хаана байна аа !!!!….

Avatar

Зочин 2020-07-20 66.181.161.97

Үнэхээр гадаадад гацсан монголчуудаас аль улсад суугаагаа элчингийн хэн гэх ажилтан хэнээс авилга нэхсэнийг тодорхой нэр хаягтайнь мэдээлээч .Өөх ч биш булчирхайч биш ийм тодорхой бус мэдээллээр ард түмнээ төөрөгдүүлэхээ болиоч..

Avatar

Авилгал авч мэдэх л юм 2020-07-20 64.119.23.242

Төр бүх шатандаа дампуурсан. Тухай бүрдээ зарцуулалтаа ил тод тайлагнаад явахгүй яасан юм. Шударга ёс горьдоод хэрэггүй

Avatar

Зочин 2020-07-20 139.5.219.86

3000 долларын хахууль өгч ирэх болж байна гэсэн энийгээ тодорхой болгоно уу

Avatar

Монгол 2020-07-20 199.243.108.66

5 сая төгрөг

Avatar

Зочин 2020-07-20 123.16.234.165

amisgaliin ymar brandiin apprat haanaas hedeer avsan be gedegee todorhoi bolgoo

Avatar

Зочин 2020-07-20 202.126.89.51

Shudarga ajillaj b.gaa yum bol IL TOD bolgochihooch. Tiim bus bol husaj b.gaa ni todorhoi

Avatar

Хр 2020-07-20 78.130.188.176

Яанаа зөв юма шардах хрэгтэй. Звхөн энэ ч биш өөр бусал зээл, бондуда ч хянаж, тайлан хүсэх хрэгтэй.

Avatar

zochin 2020-07-20 66.181.186.85

mongolchuudyn maani khardakh serdekh setgekhuy khezee duusakh bol doo , khuurkhii nuguu khaldwar taraachikhguy geed l zutgej buy nu8guu khediig maani khardaad l ekhelj,

Avatar

Зочин 2020-07-20 124.158.112.2

БҮҮР ДЭЛГЭРЭНГҮЙ ТАЙЛАНГ БАЙНГА ТАВИХ ХЭРЭГТЭЙ. бИД ШААРДАХ Ч ЭРХТЭЙ.

Avatar

Зочин 2020-07-20 66.181.180.30

Шилэн данс хэрэгтэй

Avatar