Гацууртын ордыг эцсийн хэлэлцүүлэгт шилжүүлэв | News.MN - Мэдээллийн эх сурвалж

Гацууртын ордыг эцсийн хэлэлцүүлэгт шилжүүлэв

Хуучирсан мэдээ: 2016.01.14-нд нийтлэгдсэн

Гацууртын ордыг эцсийн хэлэлцүүлэгт шилжүүлэв

УИХ-ын чуулганы нэгдсэн хуралдаанаар Гацууртын ордын төрийн эзэмшлийн хувь хэмжээ тогтоох тухай УИХ-ын тогтоолын төслийн анхны хэлэлцүүлгийг хийж гишүүдийн олонхи дэмжин эцсийн хэлэлцүүлэгт шилжүүллээ. Ингэснээр УИХ-ын Эдийн засгийн байнгын хороо тус төслийн эцсийн хэлэлцүүлгийг хийж, чуулганы нэгдсэн хуралдаанд оруулахаар болж байна.

Уг ордыг ашиглах шийдвэрийг УИХ-аас гаргасан нөхцөлд Монгол эзэмших 34 хувиа ашигт малтмалын нөөц ашигласны тусгай төлбөрөөр орлуулахаар тусгай зөвшөөрөл эзэмшигч компанитай тохиролцсон байгаа юм.

Ингэхдээ хөрөнгө “Сентерра гоулд Монголиа” компани нь 433,6 сая ам.долларын татвар, төлбөр, хураамж төлнө, 1000 орчим ажлын байр бий болох тооцоо бий.

Одоо чуулганы нэгдсэн хуралдаанаар Ирээдүйн тэтгэврийн нөөцийн сангийн тухай болон холбогдох бусад хуулийн төслүүдийг хэлэлцэж эхлээд байна.

Г.ДАРЬ

 

"Болор дуран"-аар шалгав.

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

ДЭЭДСИЙН ҮР 2016-01-14 203.194.114.162

ТАНИХГҮЙ ГАЗРЫН БУРХАНААС ТАНЬДАГ ГАЗРЫН ЧӨТГӨР ДЭЭР... ЗГ-т буй Харвард төгсөгчид "өвөг дээдсийн булшийг ухах" үйлсэд чардайн зүтгэж, гадны боловсролыг хэрхэн сурснаа гайхуулав,хөөрхийс... МӨНГӨ УЛААН, НҮД ЦАГААН эдгээр хүмүүс МОНГОЛОО АЛДААД, цадиггүй,ёсгүй загнах нь дээд цэгтээ хүрлээ... ГУТАМШИГ, ШИВШИГ гэхэд багадахаар... Ямар ч монгол хүн өвгөдийн булшийг ухаж амьдрах дээрээ хүрч, арчаагаа алдах ёсгүй... Гаргаж буй шийдвэр нь ХҮНДЭЭ ХӨНГӨНӨӨС ӨГСӨН арчаагүй арга байна... ЗГ өөрсдөө банк мөнгөгүй боллоо гээд алтанд зориулсан баахан зээл нэрийдлээр алтны компаниудыг дэмжиж, бөөн мөнгө гаргаа биз дээ... Ямар аргаар алт олох нь хамаагүй, ямар ч байсан алт ух, гэсэн шийдвэрийг ноднин гаргаж, их зээл банкуудаар зориуд тарааж, нинжа нарыг санаатайгаар дэмжсэн... Гацууртын ордыг зориуд санаатайгаар нинжа нараар ухуулах аргыг сэдсэн... НЭР ХУГАРАХААР ЯС ХУГАР гэдэг байх аа... Өвөг дээдсийн булшаар бүү оролд... САВРАА ТАТ...

Зочин 2016-01-14 202.131.225.147

00

зочин 2016-01-14 103.26.195.175

Петро-Чайна Дорнодод зам тавьсан уу үгүй юу мэргэжлийн хяналтын мундаг нэг эгч байсан ажлаа хийж байгаа юу больсон уу зам бариулах талаар нилээн хөөцөлдөөд байсан ойрд таг чиг . Замаа тавиулчих шат дараалалтай ажилаа хийвэл яаасан юм бэ энд ч бөөн шороо түйрэн үүсгээд тэнд ч бөөн газар ухуулаад аймаар юмаа мөнгө л авч байвал байгаль орчин ирээдүй хойч хамаагүй албан тушаал эрх мэдэл та нарт хэсэгхэн хугацаанд байж болно хүн гэдгээ мартчих юмаа дандаа тийм байх юм шиг...

Зочин 2016-01-14 202.179.11.134

za nu ter bulsh bunhan chine Tuw aimag Bornuuriin nutagt,Bornuuriin NINJA har ali ertnees uhaad tonood oir hawid ni alt uhaad olon jil bolj bna shuu dee Buur teerem zoochihson bugd medej bgaa . TER buh teh chj yaqhaw ZH-n neg horiin hutguur luiwarchin bdag gesen .tsagdaach, hamgaalaltiin alba ch ninja ch adilhan Noen uuliin hishigiig hurtej baih shiw dee

ҮДГ 2016-01-14 103.26.195.10

Он дуусч, төрийн байгууллагууд албан хаагчдынхаа 2015 оны үр дүнгийн гэрээг нь дүгнэх болж байна.Мөн 2016 оны үр дүнгийн гэрээ байгуулах болж байна.Төрийн ордоны баруун хойно байдаг Хууль зүйн үндэсний хүрээлэнгийн номын худалдаанд "Төрийн албан хаагчийн ҮДГ байгуулах, дүгнэх арга зүйн гарын авлага" байна лээ. Үнэ нь 10000 төгрөг байна лээ.Түүнийг авч ашиглавал бүх юм ном журмаараа хийгдэнэ дээ.

Baaasssss 2016-01-14 172.56.40.196

Bosoo ganbaa yaridag buh shaamii eegii ulaan ***** yangaa bugdeeree niileed gatsaanaa reketlenee bid bol jinhene eh oronchid ulaan zalaatai uher mongolchuud bidend itge bid idiye

Huga 2016-01-14 107.77.92.46

Mongolchuud nohon sergeelt ene nasandaa medehgui.gadniihniig shahval nohon sergeeltiig mash sain hiideg erguu mini

Зочин 2016-01-14 103.254.120.84

eniig mongol company yagaad ashiglaj bolohgui gej. yagaad zaaval gadnii companyd ogoh geed baigaa yum bol gesen asuult garch irne. ene ni yavj yavj gadnii companias hahuuli avahad iluu amartai holbootoi

Зочин 2016-01-14 202.179.28.239

Хүннүгийн булшийг дараахан нь зэрлэгүүд тоночихсон юм, үлдсэн дээр нь судлаачид ажилчихсан. Үлдсэнүүд нь жижиг сажиг гаруудын булш байхоо. Нээх хайр зарлаад байх газар биш

Зочин 2016-01-14 202.179.28.239

За болж дээ.

Зочин 2016-01-14 71.198.253.33

Zov zov

Зочин 2016-01-14 103.229.123.251

Яршиг тэр нь дээр. Худлаа нэх байгаль орчин, Монгол уул ус булш бунхан ярисан гарууд нь яс юман дээр нинжа нар л байдаг юм байх чинь билээ. Нинжа нарт эзлүүлж хэнд ч хэрэггүй ухсан нүх үлдээлгэж байхаар хуулийн этгээдээр ухуулж, улсдаа татвар хураамжаа төлөөд нөхөн сэргээлт хийгээд явсан нь дээр. Сүүлд нь ч хариуцлага тооцох боломжтой. Тэгээд ч энэ алтны орд нь Ноён уулаас хол байдаг гээ биз дээ. Одоо ухаад байгаа нинжа нарын ард нэг муу улсын начин бөхөнцөр, хэнд ч дийлддэггүй нөхөр байдаг гээд байгаам даа. Мэддэг хүн байна уу, нэрийг нь бичээд өгөөч.

zochin 2016-01-14 202.179.11.134

za nu ter bulsh bunhan chine Tuw aimag Bornuuriin nutagt,Bornuuriin NINJA har ali ertnees uhaad tonood oir hawid ni alt uhaad olon jil bolj bna shuu dee Buur teerem zoochihson bugd medej bgaa . TER buh teh chj yaqhaw ZH-n neg horiin hutguur luiwarchin bdag gesen

Жамбаа 2016-01-14 27.123.214.103

Монголдоо үйлдвэрлэнэ гэнэ, гадагшаа их юм гаргасан, экспортлосон уос хурдан хөгжиж, дундад цалин хурдан өснө. Хойд ах маань худалдаа, транзит тээврийн татвараар хяхна, тийшээ үсрээд 60 сая долларын юм гаргаж байна. Гэтэл муу нэртэй ***** чинт 5 тэрбум долларын юм авж байв. Одоо 3 гаруй болж унасан, үр дүн доллар 1300-2000, цалин өсөөгүй 3 жил, ядуурал, ажилгүйдэл, гэмт хэрэг.... Оросууд биднийг хятадтай алалцуулах гээд байдаг, аугаа хүчирхэг орос ч манайхыг хэрэлдүүлу байгаад нүүрсээ гаргаад эхэллээ. Орос 4 хамгийн нөөцтэй баялагтай:г.тос, газ, нүүрс, мод!!! Бид нэг өрсөлдөгч нь шүү дээ! Хоолоо булаацалдсан өрсөлдөгчид яасан нь хождог вэ???!!!

Жамбаа 2016-01-14 27.123.214.103

Юу гаргах вэ? Та өөрөө сайн бодоод үз! 2 хөрш маань ч аж үйлдвэрээ дэмжиж, ахиу ажлын байр горьддог, тэд бидний боловсруулсан аж үйлдвэрийг дэмжих үү? Манай ноолуур сайн хөгжсөн байхад голлох худалдан авагч нь орос, хятад биш, барууны орнууд шүү дээ! Гэхдээ ирээдүйд бидний үр хүүхдүүд аж үйлдвэржсэн, бүгдийн мөрөөдөл болсон Монголыг бүтээж мэднэ, даанч тэр болтол одоогийн монголчууд нь амьдарж, э/з- аа солонгоруулах ажлаа хийхэд цаг хугацаа, орлого хэрэгтэй болноо!!!

Жамбаа 2016-01-14 27.123.214.103

Гэтэл Монголын зэс 1 тэрбум гаруй, нүүрс үнэ унахаас өмнө бас 1 тэрбум гаруй, бусад бүх түүхий эд (энэ алтнаас гадна төмрийн хүдэр, нефть бүгд орно) бас ноолуус мах зах бүгд нийлээд л 1 тэрбум гаруй ингээд 5 тэрбум гаруй долларын юм экспортлож байсан. Гэтэл энэ мөнгөнөөс болоод алалцахад ганц хуруу дутуу болжээ. Уул уурхайгаа хаана гэнэ, тэгвэл гадагшаа гаргадаг юм чинь үнийн дүнгээрээ 90 хувь нь байхгүй болно. Яаж амьдрах вэ? Эдийн засаг нэг хүнд 500 орчим болж унасан 1993 оны гүн хямралын хэмжээнд очноо. Соц үед 1987 онд хамгийн дээд үзүүлэлт нь нэн хүнд 1200 доллар байсан, тэх үедээ муугүй л үзүүлэлт, одоо 500 болвол сарын дундаж цалин нь 550 мянгаас 100 мянга, 50 доллар болноо!!!

Жамбаа 2016-01-14 27.123.214.103

ТТ, ТӨМӨР замыг гацаагаагүй байсан бол 2017-2018 он гэхэд нэг хүнд 8000 доллараас давж, жирийн энгийн хүн 700 доллар, 1,4 сая цалин авж болохоор байв! Уул уурхайг бүгд мэддэг болсноор 2012 онд л 3800-д хүрсэн байсан одоо 4300 гээд өссөнгүй, үр дүнд нь цалин, татвар бүгд өсөөгүй, одоо ойрын 8 жилдээ энэ хэмжээнд хүрэхүү, бүү мэд! Түүхий эд өсдөг, буурдаг, өссөн үед нь овоог зараад хуримтлал үүсгэсэн бол э/з ингэж унах байсан уу? Үгүй шүү!!!

Жамбаа 2016-01-14 27.123.214.103

2003 оноос хойш Эрдэнэт үйлдвэрийн төлдөг татвар, хураамж эрс өссөн. Дээрх жишээн дээр 3 жилийн дараа гэхэд 8 дахин өссөнийг онцолсон байна. Эрдэнэт үйлдвэр 1978-2003 оны хооронд Монгол улсад татвар, хураамж хэлбэрээр хир хэмжээний татвар төлж ирэв? Үүнийг тодруулах хэрэгтэй. Миний бодоход энэ хугацаанд нийтдээ 100-200 орчим сая долларын нь л татвар хураамж нийт дүнгээрээ төлсөн болов уу, (өнөөгийн ханшаар шүү) 25 жилд шүү дээ, дээр нь үнэ тооцох аргачлал, зэсийн баяжмал дахь үнэт түүхий эдүүдийг тооцдоггүй байсан зэргийг бодвол үндсэндээ татваргүй 25 жил явсан гэж хэлж болно.

Жамбаа 2016-01-14 27.123.214.103

Их хурал эрх мэдлээрээ шийдэх нь зөв, ямар улсад ордыг ард түмнээр хэлэлцүүлж байв?

Жамбаа 2016-01-14 27.123.214.103

ИШЛЭЛ2: ... 2006 онд Лондонгийн металлын бирж /ЛМБ/ дээр зэсийн үнэ маш өндөр буюу 1 тн катодын зэсийн үнэ дунджаар 6722 ам.доллар байхад “Эрдэнэт” үйлдвэр улсын болон орон нутгийн төсөвт нийтдээ 434.1 тэрбум төгрөг төвлөрүүлж 254.8 тэрбум төгрөгийн цэвэр ашигтай ажилласан нь 2003 онтой харьцуулахад даруй 8 дахин буюу 223.1 тэрбум төгрөгөөр өссөн үзүүлэлт юм...

Жамбаа 2016-01-14 27.123.214.103

Эрдэнэтийн юуг оросууд үнэгүй өгөөгүй, найрамдлын Эрдэнэт хотыгч , үйлдвэрт 595 сая рубль, хотыг 252 сая рублийн өртөгөөр босгож, эхний 8 жилд хөрөнгө оруулалтаа бүрэн нөхөж, 480 сая рублт ашиг олжээ.

Жамбаа 2016-01-14 27.123.214.103

8 жилд жилийн дундаж орлого нь 117 сая рубль, жилийн дундаж ашиг нь 60 сая рубль гэж байна. Оросууд хэдийг зарсан билээ? Нийт 589 сая рубль зарцуулсан байна. Бидний ойлгохоор зөвхөн үйлдвэрийн өртөгөө ч тооцох төдийгүй нөгөө сайрхаад байдаг бүх юмаа оруулаад тооцсон байна шүү. Иргэний орон сууц, иргэний зориулалттай барилга байгууламж гээд. Тэгээд 8 жилд 936 сая рублийн орлого олж, 540 сая рублийн ашиг олсноор бүх хөрөнгө оруулалтаа нөхөж дууссан байна ш дээ. 1986-2003 он хүртэл 16 жил татвар, хураамжгүй шахуу цэвэр ашиг хийж, 2003 оноос арай ихийг төлдөг болсон ч ашгаа аваад л явж байна. Нээх их баярлаад талархаад, мөргөж залбираад байх юм уу?

Жамбаа 2016-01-14 27.123.214.103

За энэ 595 сая рублийг 1:1 доллар гэж бодвол 1978 оны 595 сая доллар өнөөгийн дунджаар 3.7 тэрбум ам.доллар болно. Худалдан авах чадвар гэж бид ойлгож байгаа биз дээ? Тэгэхээд хөрөнгө оруулалтаа оросууд 8 жилийн дараа буюу (1974-1982) 1982 онд нөхсөн байна. Тэгвэл 1982-2003 он хүртэл 21 жилд цэвэр ашиг олсон байхгүй юу!

Жамбаа 2016-01-14 27.123.214.103

589 сая рубль нь одоогийн ханшаар 1 рубль:1 доллар гэж бодвол 3.7 тэрбум доллар. Оросууд Зөвлөлтийн үед рублээ доллараас өндрөөр үнэлж байсан гэж үзвэл 5 тэрбум доллар, үүнээс 43 хувь нь үйлдвэртээ зарцуулсан юм байна, энэ 2.15 тэрбум доллар, 2.85 тэрбум нь нөгөө алдартай Эрдэнэт хот нь. Бид 37 жилд 5-6 тэрбум доллараар Эрдэнэт шиг хот босгочих байлгүй дээ. Хот босгосон л гээд байдаг бүх юмаа тооцоод буцаагаад авчихсан л байна шүү дээ.

Жамбаа 2016-01-14 27.123.214.103

Эрдэнэтийг 37 жилийн дараа 51 хувиа авсан, оюутолгой 20-30 жилд 51 хувиа авах боломжтой. Төмөр зам 67 жил болоход 51 хувиа аваагүй л байна

Жамбаа 2016-01-14 27.123.214.103

ИШЛЭЛ: Бүх барилга байгууламжийг барихад 1974 оны гадаад худалдааны үнээр 595 сая рубль, үүний дотор “Эрдэнэт” үйлдвэрийг барихад 252 сая рубль (1.82 орчим тэрбум төгрөг) иргэний орон сууц, иргэний зориулалтын барилга байгууламж барихад 95 сая рубль зарцуулахаар төлөвлөж байсан бол нийт 589 сая рубль зарцуулж дээрх барилгуудыг барьж байгуулжээ, Үйлдвэр байгуулагдаж бүтээгдэхүүнээ борлуулж эхэлсэн эхний 8 жилд экспортын жилийн дундаж орлого 117 сая рубль, ашиг 60 сая рубль болж үйлдвэрийн зориулалт бүхий анхны хөрөнгө оруулалтаа нөхсөн байна...

Жамбаа 2016-01-14 27.123.214.103

Дээр нь газ, нүүрс, мод нь гээд бүх гаргадаг юм нь 500 тэрбум доллар лав давнаа! Манайх тийм их биш шүү дээ, 147:3сая гээд харьцуулаад үзээрэй! Гэхдээ энэ бүхэн ашиг биш тос гэхэд 100 аар зарлаа гэхэд 12-23 доллар нь олборлолтын өртөг, дээр нь хөрөнгө оруулалтын болон үйл ажиллагааны зардал, цалин, татвар гээд хасаад үлдсэн нь цэвжр ашиг шүү дээ!

Жамбаа 2016-01-14 27.123.214.103

ОХУ жилд 500 сая тонн түүхий нефть олборлодог, 3 тэрбум гаруй баррел тос, бараг 2001-2013 он хүртэл баррелийг нь 100 орчим доллараар зарсан, энэ нь жилд 300 тэрбум доллар. Орос 147 сая хүнтэй. Путин хэнээс юу ч асууж байгаагүй!

! 2016-01-14 103.26.195.33

Гацууртыг бушуухан ажилд оруулбал сайн!!! Зүүнхараа хавийн олон зуун ажилгүй залуус ажилтай болно, Бороогоос Зүүнхараа хүртэл хар зам тавигдана гээд орон нутагт л гэхэд олон талын ач холбогдолтой!!!! Оросын гар хөлүүд саад хийх вий дээ!!!!!!!

Зочин 2016-01-14 122.201.24.233

Дээрээс нь 10 мянган хятад уурхайчид дагаж орж ирнэ

Зочин 2016-01-14 122.201.24.233

сентера гацуртаа авч чадахгvй бол хятадуудад зарчаал яваад егне. Тамсагийн газрын тосны ордыг яалаа? гоочлоод эхлэнгvvт Америкийн Соко компани хятадуудад зарчаад гараа биз дээ? Хятад уурхайнууд яаж ажилдгийг мэдэх vv? Нинжануудаас чинь нэг их дээрдэхгvй л болов уу.

Зочин 2016-01-14 202.9.41.98

Ninjadaa uhuulaad hvn uhuuhleed yavj baihadaa taarsan malnuud

Зочин 2016-01-14 37.58.52.15

433.6 tatwar huraamj dotroo 1000 ajilchiniha tsaling oruulaad bodson bga biz omno n yag ingej hulhiduulj bsan daa hulhiduulj hanaagui yu

Зочин 2016-01-14 103.9.90.39

Mongol uls 34 huvi ezemshine genee. Tyyniigee borluultiin 3 huviar solij orluulah ym gene. Ene bol doromjlol. Ilyy mynge ni avilgachdiin karmand orno. Hyntsel tsianidiin hor hohirliig nutgiin irged hyrtene.

Зочин 2016-01-14 202.21.106.136

дэтжсэн хь хэн хэн бэ? машинд нь бөмбөг суулга.

Монголын газар нутаг дээр байгаа биз дээ???? 2016-01-14 202.179.28.249

1. Монголын газар нутаг дээр байгаа. 2. Монгол улсын эзэмших 34% нь тусгай төлбөрөөр орлуулагдана гэнэ үү? 3. Сентэрра Гоулд Монголия = Бороо Гоулд мөн биз дээ??? Лхагвасүрэн гуайн хэлдгээр мөн чанараа алдсан амиа бодсон улсын хурлын гишүүд шийдвэрийг дэмжисэн бөлгөө...

Зочин 2016-01-14 124.158.78.4

Ура. Байгал орчин ярьсан нинжа нарын явууллагад үл автан Гацууртыг эргэлтэнд даруй оруул. Буух эзэн буцах хаягтай компани хуулийн дагуу үйл ажиллагаа явуулж өгдөг татвараа өгөөд байгал орчноо сэргээгээд яваг. Нинжа нарын гарт орвол хэн ч хариуцлага хүлээхгүй гэмт хэрэг байгал орчин сүйдээд л өнгөрнө. Одоо популистууд болноо. Тэд моодноос гарсан.

Зочин 2016-01-14 202.179.8.211

Үр хойч л гэх юм бид ч мөн өвөг дээдсийн үр сад мөн биздээ, одоо харин бид тус ордоо ашиглаад үр хойчдоо оюуны хөрөнгө оруулалт хийх хэрэгтэй байгааг ойлгох ёстой баймаар юм.

Зочин 2016-01-14 112.72.11.101

Авах ёстой төлбөрийг ашгийн хувь болгохоор тохиролцсон ч гэх. Хэнийг доромжлоод байнаа

erh chuluu. 2016-01-14 202.179.11.134

cham shig tenegiig doromjilj bgaa yum.

Зочин 2016-01-14 202.179.24.220

Zugeer l suruhiin tuld surdug populistuud zailaach!!! Bidnii ur huuhed delhii ertunctui hel, hul niiluulj yvmaar bn shu. UIH ingeed ajlaa hiigeed uragshaa delhii ertunctui hul niilj yvmaar bn. Tuunees bi huuhduudee NINJA nartai neg toonot dor amidruulmaargui bn.

boli boli 2016-01-14 202.70.43.254

hural zasag 2uulaa tarval ni taarna