Гацууртын ордыг хэлэлцэж байна | News.MN

Гацууртын ордыг хэлэлцэж байна

Хуучирсан мэдээ: 2016.01.14-нд нийтлэгдсэн

Гацууртын ордыг хэлэлцэж байна

УИХ-ын чуулганы нэгдсэн хуралдаанаар Гацууртын ордын төрийн эзэмшлийн хувь хэмжээ тогтоох тухай УИХ-ын тогтоолын төслийн анхны хэлэлцүүлгийг хийж байна.

Гацууртын алтны орд нь Сэлэнгэ аймгийн Мандал сумын нутагт оршдог бөгөөд ашиглалтын тусгай зөвшөөрөл эзэмшигч нь “Сентерра гоулд Монголиа” ХХК юм.

Засгийн газрын зүгээс тусгай зөвшөөрөл эзэмшигч компанитай ярилцсаны үндсэн дээр Гацууртын орд дахь төрийн эзэмшлийн хэмжээг ашигт малтмалын тухай хуульд заасан дээд хязгаар болох 34 хувиар тогтоож, уг хувь хэмжээг ашигт малтмалын нөөц ашигласны тусгай төлбөрөөр орлуулах шийдэлд хүрсэн юм.

Уул уурхайн сайдын тайлбараар уг ордыг ашигласан нөхцөлд Монгол Улс рояльтын 3 хувийн татвар авна. Энэ нь 432.3 тэрбум төгрөг буюу нийт ашгийн 68.2 хувь оногдоно гэсэн урьдчилсан тооцоо гарчээ. Мөн жилдээ 5 тонн алтыг төв банкинд тушаана. Своп нөхцөлөөр тушаасан нөхцөлд 189 сая ам долларын орлого бүрдэх юм байна.

Мөн ордоос 9-10 жил алт олборлох болон боловсруулах үйлдвэрлэл явагдана. Нийт хөрөнгө оруулалтын зардал нь 215.9 сая ам.доллар, үйл ажиллагааны зардал нь 1026.2 сая ам.доллар, 1769.2 сая ам.долларын борлуулалт хийж, 433,6 сая ам.долларын татвар, төлбөр, хураамж төлөх бөгөөд 1000 орчим ажлын байр бий болох урьдчилсан тооцоо байна.

Хэлэлцүүлгийн шатанд гишүүд Гацууртын ордыг ашиглахад хүнцэл гэдэг хорт бодис хүн амьтныг хордуулж болзошгүй. Энэ асуудалд хэрхэн анхаарч байна вэ гэдгийг тодруулж байна. Уул уурхайн сайдын тайлбараар бол Гацууртын ордыг ашиглахад хүнцэл хортой нөлөө үзүүлэхгүй гэдгийг мэргэжлийн байгууллагууд хэлжээ.

Г.ДАРЬ

 

"Болор дуран"-аар шалгав.

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Зочин 2016-01-14 202.21.106.161

СЕНТЕРРА ГОУЛДААС ХЭН ХЭН АВИЛГАЛ АВСАН НЬ ОДОО ИЛ БОЛНО.

Зочин 2016-01-14 103.229.121.236

hujaagiin e r l iiz p iz da nar l uhah sanal ogno ted nariin gazar shoroo ovog deedes bish heden haltar togorgoor ehiigee hudaldah malnuud

132132 2016-01-14 202.70.43.254

demjihgvi bainaa

гэ 2016-01-14 103.9.90.2

дэмжиж бна

шшш 2016-01-14 103.9.90.2

Хуцалгүй ашигласан нь дээр шүү. Монголчууд яагаад бусадтай адил ашиглаж болохгүй юм бэ, тэнэг хүмүүс их байх юм. Тэгсэн хирнээ эх оронч гээд бгаа... Эх орныхоо хөгжлийг эсрэгүүцдэг хүмүүс ер но-той шүү

13213 2016-01-14 202.70.43.254

genet mini hedhen hun l ashiglaj bayajina.

Би бас эх орон ч 2016-01-14 203.194.114.162

Битгий айлгах гээд бай... Чи эх орноо хөгжүүлээд байгаарай... Эхлээд өөрийгөө хөгжүүлчих... Таван үгэндээ тараа бүү таниулаад бай... Хятадууд биднээс том газар нутагтай атлаа яагаад газраа ухаж, алтаа авахгүй байна вэ? Цэцэн гэх чамаас илүү газрын үнэ цэнийг мэддэгт ухаан нь оршиж байгаа юм даа... Алт ухаад хөгжсөн гэж сонсоогүй юм байна... Оюутолгойн нөгөө их алтаа ухаад баяжаад байна уу? Монголчууд...

хх 2016-01-14 103.9.90.2

Уул уурхай л манай хөгжлийн түлхүүр юм. Уул уурхайгаар хөгжихгүй гэж харааж бгаа тэнэгүүд өөрсдөө уул уурхайгаар хөгжсөн орнууд шиг байхыг мөрөөддөг

Би бас цэцэн 2016-01-14 203.194.114.162

Уул уурхайгаар хөгжсөн ямар орон байна аа? хэлээд өгөөч... Мунхаг мань мэт уурхай ухаж хөгжихөөс илүү, ухаанаа арай өөр ашигтай зүйлийг нээ... ГАХАЙ АДИЛ ГАЗАР СЭНДИЙЛЖ, ӨВГӨДИЙН БУЛШ БУНХАН УХАХАА БОЛЬ... Яаж ч ягтаа тулсан ч монгол хүн булш ухаж амьдарна гэдэг ёсонд хазгай, аймшиг... Үүнээс илүү гутамшиг, шившиг гэж үгүй... ОЙ ГУТАЖ БАЙНА...

Зочин 2016-01-14 202.70.42.86

за олон хуцаад бай. хүмүүс ажилтай, орлоготой амьжиргаатай баймаар байна. Уянга тэргүүтэй жагсахаас өөр юу ч чадахгүй новшнууд юугаа мэдэх вэ дээ

үү 2016-01-14 103.9.90.2

Улс оронд маань хэрэгтэй бол, ард олныг тэжээх бол ухах нь зөв. Хоосон тэнэгүүд байж амьдралд хэрэгтэй мөнгийг эсрэгүүцэх бус Эдийн засгийн чадал суухад нөөцөө үр ашигтай ашиглах нь чухал. Үр хойчис бидэнд үлдээснийг зөв зарая, тэнэгүүд шиг хий хараад сууж болохгүй. Харин нөхөн сэргээлт, үр ашигаа л тооцоё. Ашиглахыг дэмжиж бна. Ашиглах гэдэг бас л эх орноо өөд татах эх оронч бодлого шүү

bolyoooocheeee 2016-01-14 202.70.43.254

uul usaa uhahaa boliyooo humuusee. demjigddeg teneg l baina daa.

uul uhahaa bolioo 2016-01-14 202.70.43.254

uul uhahaa boliood Bairnii zeeliig hurdan 5% bolgood uguuch, ene chine ediin zasgiig uurhaigaas hed dahin hurdan sergeeneee.

Зочин 2016-01-14 202.179.24.197

Populistuudaa! UIH gishuudee! MGL uls uragshaa yvmaar bn aa.

heden 2016-01-14 202.70.43.254

heden ninjaagaa zohicuulachij chadahgvi zasag baina geheer dotor muuhai orginjiine.

КАНАД-МОНГОЛИА 2016-01-14 202.21.106.136

ЯГ ОДОО "СЕНТЕРРА ГОУЛД" ХЭН ХЭНД АВИЛГАЛ ӨГСӨН НЬ ХАРАГДАНА. МАГАДГҮЙ АМАЛСАН БАЙЖ БОЛЗОШГҮЙ. САНАЛ АСУУЛГААР БҮГД ИЛ БОЛНО. ХЭРЭВ ГАЦУУРТ ӨӨРСДИЙХ НЬ БОЛБОЛ ХЭСЭГ ХУГАЦААНЫ ДАРААГААС АЖЛЫН ЧИНЬ ХӨЛСИЙГ ШУУД ШИЛЖҮҮЛНЭ ГЭСЭН ШҮҮ ГИШҮҮДЭЭ.

Зочин 2016-01-14 202.179.24.197

Hucdag mal!!!

bu boliochee 2016-01-14 202.70.43.254

ene uuliig uhahiig buur bolioochee?

Зочин 2016-01-14 103.26.193.218

АРД ТҮМНЭЭ ТӨЛӨӨЛЖ БАЙГАА УХААНТАЙ ЮМ УУ ДАА НОВШИЙН АРДЧИЛАЛЫН АРД НУУГДСАН УРВАГЧИД

Зочин 2016-01-14 27.123.214.84

Huuli togtoogch baiguullaga ni zasgiin gazrin ajlig hiigeed baigaa yum uu haashaa yum, neg ord ashiglaltand oruulah gej ih hurlaar heletsdeg jayag togtooloo, teer holuur baigaa huuliara yavj bga yumig bulsh buhan baigali orchin gej balairsaar bagaad avch ireed heleltsej baidag unen sonirholtoi garuud yumaa manai members of the parliament

Зочин 2016-01-14 103.26.193.218

МАНАН ЭХ ОРНООСОО УРВАЖ БАЙНА ИРЭЭЭДҮЙГЭЭ БОД

uul uurhai 2016-01-14 202.70.43.254

uul uurhai bidnii hugjliin zam bish gedeg ni oilgomjtoi bolloo, heden hvn bayajdag. ene zavaan luivriig zogsoo. eh ornoo zarj duuslaa odoo bolooshte.

зху болон оху, снг-д 5 жил суралцаж төгссөн хүмүүс 2016-01-14 122.201.19.86

зху болон оху, снг-д 5 жил суралцаж төгссөн хүмүүс оху-ын магистрийн гэрчилгээ нөхөн олгож байна. утас: incorvuz@mail.ru Утас:88671597зху болон оху, снг-д 5 жил суралцаж төгссөн хүмүүс оху-ын магистрийн гэрчилгээ нөхөн олгож байна. утас: incorvuz@mail.ru Утас:88671597зху болон оху, снг-д 5 жил суралцаж төгссөн хүмүүс оху-ын магистрийн гэрчилгээ нөхөн олгож байна. утас: incorvuz@mail.ru Утас:88671597 зху болон оху, снг-д 5 жил суралцаж төгссөн хүмүүс оху-ын магистрийн гэрчилгээ нөхөн олгож байна. утас: incorvuz@mail.ru Утас:88671597зху болон оху, снг-д 5 жил суралцаж төгссөн хүмүүс оху-ын магистрийн гэрчилгээ нөхөн олгож байна. утас: incorvuz@mail.ru Утас:88671597зху болон оху, снг-д 5 жил суралцаж төгссөн хүмүүс оху-ын магистрийн гэрчилгээ нөхөн олгож байна. утас: incorvuz@mail.ru Утас:88671597