Монгол Антарктидад бааз байгуулна | News.MN - Мэдээллийн эх сурвалж

Монгол Антарктидад бааз байгуулна

Хуучирсан мэдээ: 2016.01.12-нд нийтлэгдсэн

Монгол Антарктидад бааз байгуулна

Монгол Улс өнгөрсөн оны гуравдугаар сард олон улсын Антарктидын гэрээнд нэгдэн орсон. Дараа нь Усны ассоциацийн тэргүүн, техникийн ухааны доктор, судлаач Д.Батмөнх олон улсын судалгааны багт ажиллажээ. Ингэхдээ доктор Д.Батмөнх Антарктид тивийн Ливингстоны арал дээр Монгол Улсын бааз байгуулах газрын судалгааг нарийвчлан тогтоох судалгааг Болгарын судлаач эрдэмтэй хамтран хийжээ. Харин өнөөдөр Д.Батмөнх судлаач Монгол Улс Антарктид тивд бааз байгуулах,  эхний ээлжид шаардагдах 250 мянган ам.долларын хөрөнгийг улсын төсвөөс гаргах саналыг Засгийн газарт тавихаар болсноо мэдэгдлээ. Хэрэв төрөөс Антарктид тивд бааз байгуулах хөрөнгийг шийдвэл, Монгол Улс Шинжлэх ухааны маш том судлагдахуунтай болно. Мөн хүн төрөлхтний ирээдүйн хэрэгцээний усны болон байгалийн баялгийн нөөцийн тухай олон асуудлыг тогтоох боломж бүрдэх юм байна.

Одоогоор олон улсын Антарктидын гэрээнд нэгдэн  орж, тус тивийн арлуудад бааз байгуулах гэж буй 20 гаруй гадаадын орон байгаа юм. Харин баазаа байгуулсан 10 улс байна. Жишээлбэл Испани улс тус тивийн аралд нэг сая ам.доллар зарцуулж, өөрийн улсын баазаа байгуулжээ. Ингэснээр тус улс Антарктид тивийн нүүрс, алтайн хүдэр зэрэг байгалийн баялгийг хэзээ нэгэн цагт дэлхийн улс ашигладаг болбол хувь хүртэх эрхтэй болсон байна.

Антарктид тивд Монгол Улсыг төлөөлж ажилласан эрдэмтэд эхний ээлжид улсынхаа бааз байгуулах газрын хилийн заагийг тогтоож, газрын өндөр нам, байрлалын зураг, эргэн тойрны бүх талын видео зураглалыг хийгээд иржээ. Эрдэмтэд тус тивийг зорьж, буцахад нийт 55 мянган километрийг 40 хоногийн хугацаанд туулсан байна. Антарктид судлалд анх 1972 онд Монголын судлаач Ж.Цэрэндэлэг оролцож байсан түүхтэй.

Д.УЛАМБАЯР

Зураглаач Н.БАТМӨНХ

 

"Болор дуран"-аар шалгав.

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Төмөрбат 2016-01-12 202.9.40.209

Эрдэм шинжилгээ, судалгааны ажил түрүүлж явдаг гэдгийг аль ч түвшинд мартаж болохгүй л дээ. Монгол улсын нэр гаргаад судалгаанд оролцоод ирсэн судлаач эрдэмтэн Д.Батмөнх танд баяр хүргэж, амжилт хүсэн урам хайрлая.

яах аргагүй үхэр монгол гэж хэлэхээс... 2016-01-12 202.179.11.202

Монгол оронд байгаа бүхнээ судлачихаад одоо антарактид дутаад байсан юм аа. Та бидний халааснаас урсаж байгаа хайран мөнгө.

Зочин 2016-01-12 202.179.27.194

Антарктидад бас "Алтайн хүдэр" байна аа.

Зочин 2016-01-12 85.177.248.203

Бас нэг Элбэгээ шиг хоосон ярьдаг нөхөр үү дээ. Инээдтэй юм

РАВДАН 2016-01-12 202.70.46.210

ИХ ХААНААС ХОЙШ ОЛДООГҮЙ БОЛОМЖ ШҮҮ! ХУРААЯАА! ХУРАЙ ХУРАЙ!

РАВДАН 2016-01-12 202.70.46.210

ЗАСССС... ЧИ Л АНХ УДАА КОММИ УНШИЖ БАЙГАА ЮМ БАЙШДЭЭ

Зочин 2016-01-12 103.57.93.78

RAVDAN ANH ZUV YUM BICHLEE

РАВДАН 2016-01-12 202.70.46.219

ХҮНД ӨГЧ БАЙГАА ЮМ БИШЭЭ! ӨӨРӨӨ МӨНГӨӨ ЗАРААД ЭЗЭМШИЖ БАЙГАА ЮМ. ИЙМЭЭС ХУВЬ НЭМЭР ГЭДЭГ ҮГ ЗОХИСГҮЙ ЭЭ! ХУРААЯАА ХУРААЯАА БУЮУ ХУРАЙ ХУРАЙ ГЭЖ ХЭЛМЭЭР БАЙНА! МОНГОЛЫН КОЛОНИ ШДЭЭ ХУРААЯАА! ХӨРӨНГӨӨ ГАРГАЯАА! ЖААХАН ЮМ БАЙГАА ШДЭЭ ДЭМИЙ ГУНЗГАЙ АА!

Demjnee 2016-01-12 175.252.237.182

Buhel buten ulsiin huvid 250myanga bol gaigui l bnashdee. Aliin bolgon ailiin ulsuudiig harj sonsoj baihavdee. Uursduu oroltsoj huvi nemree oruuliildaa.

РАВДАН 2016-01-12 202.70.46.209

МАНАЙ КОЛОНИ УГ НЬ ДАЛАЙД ГАРЦТАЙ БАЙВАЛ САЙН ЮМ САН. ЭНЭ ТАЛААР БОДОЛЦООРОЙ! БИД ЧИНЬ ДАЛАЙН БООМТТОЙ, ТЭНГИСИЙН ЦЭРГИЙН ХҮЧИНТЭЙ БОЛОХ Ч ЮМ БИЛ ҮҮ? ЭНЭ ТАЛААР МАНАЙ УЛСЫН ДАЛАЙН ТЭЭВРИЙН ГАЗАР Л АЖИЛЛАХ ЁСТОЙ БИЗ ДЭЭ! ДАЛБААГАА ЗАРАХААС ӨӨР АЖИЛГҮЙ ХООЛНЫ САВНУУДЫГ ОДОО Л АЖИЛЛУУЛАХ ХЭРЭГТЭЙ!

РАВДАН 2016-01-12 202.70.46.209

ҮНЭЭН ХӨЛНИЙХЭЭ ХЭРЭЭР ХӨНЖЛӨӨ ЖИЙЦГЭЭЕЭЭ МОНГОЛЧУУДАА! МАНАЙ ХӨЛ АНТАРКТИД ХҮРЛЭЭ! МАНАЙ КОЛОНИ МАНДТУГАЙ!

zochin 2016-01-12 202.131.225.197

hunjliinhuu hereer huluu jiiyeee

jervis 2016-01-12 59.153.112.39

za zailaa!!!

Erka 2016-01-12 202.21.117.42

ENE MASH ZUV DEMJIJ BNA MONGOL ULS BAAZ BAIGUULAH BOLSON ZUITEI. SANSART HUNEE NISGESEN BAS MUSUN TIVD SUDALGAANI BAAZTAI. ALSIIG HARSAN ZUV ZUIL BNA. TERTEI TEREGUI IDEJ UUJ BGA NOVSH IH BHAD UUND ZARTSUULAH L HEREGTEI.

Зочин 2016-01-12 202.131.225.196

антарктидын хэрэг гэж АТГ-дээр нэг том хэрэг дараа нь үүсэх вий дээ. хэхэ

РАВДАН 2016-01-12 202.70.46.209

ИРЭЭДҮЙД АНТАРКТИДИЙН ЗАСГИЙН ГАЗАР БАЙГУУЛАХАД МОНГОЛ УЛСАД САЙДЫН САНДАЛ ОЛДОЖ Л ТААРАА. ЭНЭ БОЛ ИХ ХУВЬ ТАВИЛАН ШҮҮ! ГЭТЭЛ ДЭЛХИЙ ДЭЭР ХЭДЭН УЛС БАЙДАГ БИЛЭЭ!

РАВДАН 2016-01-12 202.70.46.209

ЭЭ ТЭНЭГҮҮД ЭЭ! ЭНЭ ЧИНЬ МАНАЙ ИРЭЭДҮЙН КОЛОНИЧЛОЛЫН ЭХ ҮҮСВЭР ЮМ ШДЭЭ. ЗАГДАА ГЭДЭГ ХЭДЭН АРХИЧИН ХОНОГЛУУЛДАГ ШОРОНГИЙН ДАРГАД Л ИЙМ МӨНГӨ ӨГЧ БАЙГАА БИЗ ДЭЭ! ТЭД НАР НЬ БАТҮҮЛЭЭС МӨНГӨӨ НЭХЭЭД Л ТАЛБАЙ ДЭЭР ЗОГСОЖ БАЙНА ЛЭЭ! АРХИЧДЫН ХОНУУРТ МӨНГӨ ӨГӨХ ҮҮ? МОНГОЛЫН КОЛОНИЧЛОЛД МӨНГӨ ӨГӨХ ҮҮ? АЛЬ НЬ ГОЁ СОНСОГДОЖ БАЙНАА?

Зочин 2016-01-12 124.158.124.157

ха ха ха, яг үнэн. монгол хүн хүний унаанд дайгдаад сансарт яваад ирсэн. хөөрхий, туршилтын туулай Гүрээ маань эсэн мэнд ирсэн нь яамай. сүрхий судалгаа энэ тэр гээд хийсэн юм үнэндээ байхгүй ш дээ, бараг бэлэн хийгээд өгчихсөн "туршилт, судалгаа"-г хийсэн болгож албан ёсны баримтад оруулаад л гүйцээ. Мэдээж, сансарт нисэх гэж байгаа хүн цоо эрүүл болоод бие бялдрын хувьд бэлэн байх ёстой, түүнийгээ Гүрээ давсан, тиймээс ч эсэн мэнд буусан. Гүрээ явсан нь бас яамай, Ганзориг гээд нэг аймаар яравгар.... за за больё.

Зочин 2016-01-12 124.158.124.157

Монголчууд хэзээ нэг цагт энэ дэлхийн аль нэг чухал газарт улс орондоо болоод хүн төрөлхтөнд хэрэгтэй, тэр бүү хэл хүн төрөлхтнийг аврах хүртэл чухал ач холбогдолтой бааз мааз байгуулах л байх. Харин одоо хаа байсан Антарктидэд бааз байгуулах хэрэг байна уу, үгүй л байхгүй юу, яагаад гэвэл тийм хөрөнгө бололцоо алга, аягүй бол түүнд шалгарсан инженер болон эрдэмтэд нь ч байхгүй, мөн хамгийн гол нь тэнд Антарктидэд биш харин энд Монголд эдгээр мундаг гээд байгаа эрдэмтэдэд хийх ажил мундахгүй олон байна. Үхсэн баасны чинь хүн төрөлхтний ундны усны асуудал. Хүн төрөлхтний ундны усны асуудал мэтийг хөрөнгө мөнгө ихтэй хүчирхэг том гүрнүүд маань тэртэй тэргүй судалж шийдэж зохицуулж байхад эсгий хийх газар нохой хэрэггүй гэгчээр эдгээр мулгуу эрдэмтэд юу юу гээд маанагтаад байна аа. Хэрэггүй юманд мөнгө нэхэж байхаар, хэрвээ мөнгө нь олддог бол бүр адагдаад нийгмийн эмзэг бүлэг, ядарсан зүдэрсэн улс, дауны өвчтэй, тахир татуу хүмүүс, өнчин хүүхдүүд зэрэгт туслах санд хандивладаг юм уу эсвэл эмнэлэг сувиллын газар барьж өгөх хэрэгтэй. Нөгөө 80-аад оны эхээр төвийн сурвалжлагч хөдөө очоод зуднаар хамаг малаа алдсан малчнаас амьдрал ямар байна гэж асуусан чинь, миний амьдрал яах вэ, харин нөгөө баригдаж хоригдсон Америкийн коммунист Анжело Дэвис яаж байна гэж асуусан гэдэг. Яг үүнтэй адил юм болж байна.

Зочин 2016-01-12 202.21.106.132

БААЗААР ЯАДЫН ШОРОН БАРЬЧИХГҮЙ ЮУ. БАЯР, БАЯРЦОГТ, САЙХАНБИЛЭГ, ЗОРИГТ ЭБЭ НАРЫН АВИЛГАЧ ИДЭЭЧИН УУГААЧИНГУУДЫГ ХОРЬЖ БАЙХ ОЛИГТОЙХОН ШОРОН ХЭРЭГТЭЙ БАЙНА. БАЙН БАЙН ҮХЛЭЭ ХАТЛАА АМЬ АВАР ГАРГААД ӨГ ГЭЖ БАЙДАГ НОВШНУУДЫГ ТЭНД АВААЧААД МАРТЧИХ ХЭРЭГТЭЙ.

Зочин 2016-01-12 178.165.128.80

HUZVAA JORLONGOO BARIJ CHDAHGUI BAIJ YUN MOSON DALAID BAAZ BARIH TERNII OROND SHINE TAVISAN AVTO ZAMIINHAA DAGUU BOLOVSON OO BAIGUULAH NI ZOV BOLNO

2016-01-12 202.9.41.99

Daraa ni Saran deer :)

Зочин 2016-01-12 122.201.31.188

Ээлжит балайрал, тэнэглэл

temuujin 2016-01-12 202.9.40.195

Энд байгаа нүүрсээ яая гээд дээр дооргүй улс төрч болоод алалцаж байхад, антарктид бол лай л байна. Харин зүгээр тугаа хатгачихаад хааяа нэг эргээд байвал жоохон газар нутаг олдож магадгүй л байх.

Зочин 2016-01-12 122.201.21.166

Hudlaa shaagaad l ,,,,, zaza muruuduud bai

hetsuu 2016-01-12 203.91.115.39

tend baaz baiguulaad hezee neg tasgt tendhiin nuurs hudriig ashigluul ashig hurtehuuu nutagtaa baigaa bayalgaasaa ashig avhgui aldagdal orond ordog uls antraktidaas ashig hurteel mon ch saihan amidrah baihdaaa

зочин 2016-01-12 182.160.4.86

хийморь сэргэчихлээ, манайхан чинь овоо том дуугардаг болоо юу даа, маргааш юу идэх вэ гэдэг байсан биш билүү

Зочин 2016-01-12 103.229.121.254

Монгол хvн хvний унаанд дайгдаад сансарт аялаад ирсэн. Ашиг тус нь юу байна - 0.0 . Хvний бааз дээр жуулчин маягаар очвол бараа юм биш vv. Сая доллар зараад бааз барила гэж бодье: тэрийг чинь дулаанаар хангах болон ажиллагаатай байлгах урсгал зардал асар их болдийн бишvv.

Зочин 2016-01-12 103.229.121.254

Одоо бас антаркдид нэрээр хэдийг завших гэж байна? Эхний ээлжинд 250 мянга - тийм их менге Америкад л байдаг байх