Таван хувийн зээл “ногоон гэрлээр” батлагдана | News.MN

Таван хувийн зээл “ногоон гэрлээр” батлагдана

Хуучирсан мэдээ: 2016.01.11-нд нийтлэгдсэн

Таван хувийн зээл “ногоон гэрлээр” батлагдана

УИХ-ын дарга З.Энхболд өнөөдөр Барилгын коллежийн төгсөх ангийн оюутнуудтай уулзаж, барилгын салбарт хэрэгжүүлж буй ажлынхаа талаар мэдээлэл өглөө. Тэрбээр барилгын салбарын хөгжилд ипотекийн зээлийн үүрэг өндөр гэдгийг онцолсон юм. Тухайлбал, 1921-1990 оны хооронд 100 мянган өрх л орон сууцтай болж байсан бол ипотекийн зээлийг хэрэгжүүлсэн гуравхан жилийн дотор 25 мянган өрх байртай болсныг онцлов. Мөн 2000-2012 онд жилд 367 мянган м2 орон сууц шинээр ашиглалтад ордог байжээ. Харин ипотекийн зээл хэрэгжиж эхэлсэн 2013-2015 онд нэг сая 322 мянган м2 орон сууц ашиглалтад орсон гэв.

З.Энхболд “Ипотекийн зээл зөвхөн барилгын салбараас гадна эдийн засаг, ажлын байр, дотоодын үйлдвэрлэл, инфляци, эдийн засаг гээд олон салбарт эерэг үр нөлөөтэй байсан. Гэвч Үндсэн хуулийн Цэц энэ зээлийг хууль зөрчсөн гэж үзэн зогсоосон. Гол нь оюутнууд та бүхэн ипотекийн зээлийг өөрсдөөс хол зүйл гэж бодож бодохгүй. Харин ч барилгын салбарын ажиллах хүчин та бүгдэд хамгийн хамаатай асуудал гэдгийг ойлгох хэрэгтэй” гэсэн юм. Энэ үеэр Барилгын коллежийн оюутнууд “Ийм үр дүнтэй байсан юм бол ипотекийн зээл яагаад зогссон юм бэ” гэх асуултыг тавьж байв. Энэ асуултад УИХ-ын дарга З.Энхболд “Ипотекийн зээлийн хүүг бууруулна гэдэг боломжгүй асуудал биш. Үндсэн хуулийн Цэц, МАН, бие даагч гишүүд л саад хийхгүй бол энэ ажил хэвийн явна. Хуулийг 47 гишүүн өргөн барьсан учраас ногоон гэрлээр батлагдана гэж бодож байна” гэв. тэрбээр хуулийг цагаан сарын өмнө батлагдана гэж найдаж буйгаа ч хэлсэн юм.

Б.ЗАЯА

 

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

зочин 2016-01-11 202.179.8.26

амаар ярих нэг хэрэг, бодит ажил хэрэг болгох нь чухал шүү. яг хэзээ юм бэ одоо 2 сард гишүүд цагаан сарын үеэр тойрог руугаа хөдөлнө биз дэ

Avatar

NERTEIGEER NI 2016-01-11 1.202.98.47

z.eNHBOLDOO CHI OORTOO HOROG NOM BUTEELGEHEER ZAHIALAGA OGCH BAIHAAR iH HURLAAR HELETSEH ASUUDLIIG GARIIN USEG TSUGLUULDAG "HUIVALDAANII ONOL" GEED TSOL HAMGAALAVAL ESTOI NOGOONOO NOGOON GERLEER ERDMIIN ZEREG AVCHIHVAL ARAI DEER BISH UU? HE HE

Avatar

NERTEIGEER NI 2016-01-11 1.202.98.47

z.eNHBOLDOO CHI OORTOO HOROG NOM BUTEELGEHEER ZAHIALAGA OGCH BAIHAAR iH HURLAAR HELETSEH ASUUDLIIG GARIIN USEG TSUGLUULDAG "HUIVALDAANII ONOL" GEED TSOL HAMGAALAVAL ESTOI NOGOONOO NOGOON GERLEER ERDMIIN ZEREG AVCHIHVAL ARAI DEER BISH UU? HE HE

Avatar

ARAICH DEE 2016-01-11 1.202.98.47

5%-huutei zeel gedeg ni tiim sain urt udaan hugatsaanii ajil mon ch yum uu daa!!!Hedhen nastai nugliin nudiig gurilaar huursan ch yum biluu?!Tegeed chih huralaar heleltsej shiideh asuudliig urichlan gariin useg tsugluulj baigaag yu gej oilgovol zohih ve?! Ene uilel ooroo asuudal daguulj baigaa bizdee. Gariin useg tsugluulaad l nogoon gereleer bolchihdog yum bol ih hural huraldaj tsag barj baih hereg baina uu?!Ih hurliin gishuud gej Ondor tsalin hangamj davuu erh medeltenuudiig tatvariin mongoor tetgeh hereg baina uu?!Nerteigeer ni Huivaldaanaaraa ulsaa udirdsan ner zuune bizdee.

Avatar

ARAICH DEE 2016-01-11 1.202.98.47

5%-huutei zeel gedeg ni tiim sain urt udaan hugatsaanii ajil mon ch yum uu daa!!!Hedhen nastai nugliin nudiig gurilaar huursan ch yum biluu?!Tegeed chih huralaar heleltsej shiideh asuudliig urichlan gariin useg tsugluulj baigaag yu gej oilgovol zohih ve?! Ene uilel ooroo asuudal daguulj baigaa bizdee. Gariin useg tsugluulaad l nogoon gereleer bolchihdog yum bol ih hural huraldaj tsag barj baih hereg baina uu?!Ih hurliin gishuud gej Ondor tsalin hangamj davuu erh medeltenuudiig tatvariin mongoor tetgeh hereg baina uu?!Nerteigeer ni Huivaldaanaaraa ulsaa udirdsan ner zuune bizdee.

Avatar

Yamar ichguurgui amitan ve? 2016-01-11 1.202.98.47

Ene Zandaahuugiin enhbold gegch uls toriin naad zahiin soelguihagralduulj butargahiin dondoo hotlogdson eree tseergui amitan be!!! Heden huuhdiin omno garaad heden ug helehdee " epotekiin zeeliin huug buuruulna gedeg bolomjgui zuil bishee. Undsen huuliin tsets, MAN, bie daagchid l saad hiihgui bol" geed haglan butargah,taltsuulah hort alim chuluuddag baina sh dee. Yamar ichdeggui amitan ve?! Zeeliin huvi 6 baihad bolj butehgui geed l 8 hvui boloo bizdee. Ulsiin san ni hoosrood delhii dayar l mongo erj,or zeeldee barigdaad baigaa bizdee. Hediidee saijraad ifliats buurchihsan bolj baina AA?!TEGJ IH IMFILIATS BUURSAN YUM BOL ARD TUMEND YAAGAAD MEDREGDEHGUI BAINA VE? YUMNII UNE OSDOGOOROO OSOOD L BALIUTIIN HANSH OSSON HEVENDEE L BAIGAA BIZDEE

Avatar

Yamar ichguurgui amitan ve? 2016-01-11 1.202.98.47

Ene Zandaahuugiin enhbold gegch uls toriin naad zahiin soelguihagralduulj butargahiin dondoo hotlogdson eree tseergui amitan be!!! Heden huuhdiin omno garaad heden ug helehdee " epotekiin zeeliin huug buuruulna gedeg bolomjgui zuil bishee. Undsen huuliin tsets, MAN, bie daagchid l saad hiihgui bol" geed haglan butargah,taltsuulah hort alim chuluuddag baina sh dee. Yamar ichdeggui amitan ve?! Zeeliin huvi 6 baihad bolj butehgui geed l 8 hvui boloo bizdee. Ulsiin san ni hoosrood delhii dayar l mongo erj,or zeeldee barigdaad baigaa bizdee. Hediidee saijraad ifliats buurchihsan bolj baina AA?!TEGJ IH IMFILIATS BUURSAN YUM BOL ARD TUMEND YAAGAAD MEDREGDEHGUI BAINA VE? YUMNII UNE OSDOGOOROO OSOOD L BALIUTIIN HANSH OSSON HEVENDEE L BAIGAA BIZDEE

Avatar

Иргэн 2016-01-11 202.170.68.162

инфляци буурлаа гээд хүүгээ 5 хувь болгохоор боллоо. Сонгуулийн дараа 2017 онд инфляци өсвөл өө өсчихлөө гээд 10,12 хувь болгох уу. Инфляци бол тогтмол тоо биш. Эдийн засагчид нь мэдээлэл өгөөч дээ иргэддээ. Хэт их нэг тал руугаа хуулираад байгаа юм биш үү.

Avatar

иргэн 2016-01-11 202.70.34.98

маш зөв шийдвэр гаргах юм байна. АН-ынхан сайн ажиллаж байна. Бусад нь эсэргүүцвэл ёстой онигоо болно л доо. Энэ шийдвэрт дургүй байгаа хүмүүс ёстой нөгөө цаашаа харж уйлж, наашаа харж инээж байгаад баталцгаах байх даа. Ер нь иргэдээ орон сууцжуулах ажлыг төрийн хараа хяналтаас салгаж болохгүй. заавал зохицуулалтууд хийж байж өргөн хүрээнд хамруулах хэрэгтэй. маш зөв.

Avatar

Naiz aa 2016-01-11 1.202.98.47

Bayarlah boloogui ee. 5 huviin zeel gedeg anh sonsohod ih saihan ch jaahan tsaashaa harah yum bol hyazgaargui gun angal ch baij medene. 5 %-iin huutei zeeleer bankuudaa nuraah uu?! Ard tumendee sain saihan haragdaj 5%-iin huutei zeeleer halhavchilj bankaa nuraaj mongo ugaah dald sanaa bish biz!!! Bank bolmongonii hanshiin zoruu deer orshin togtdog geed buuneer oilgoj boloh baih

Avatar

Naiz aa 2016-01-11 1.202.98.47

Bayarlah boloogui ee. 5 huviin zeel gedeg anh sonsohod ih saihan ch jaahan tsaashaa harah yum bol hyazgaargui gun angal ch baij medene. 5 %-iin huutei zeeleer bankuudaa nuraah uu?! Ard tumendee sain saihan haragdaj 5%-iin huutei zeeleer halhavchilj bankaa nuraaj mongo ugaah dald sanaa bish biz!!! Bank bolmongonii hanshiin zoruu deer orshin togtdog geed buuneer oilgoj boloh baih

Avatar

ЗОЧИН 2016-01-11 203.91.118.180

8 ХУВИЙН ЗЭЭЛТЭЙ ХҮМҮҮС 5 ХУВЬ РУУ ШИЛЖИХ НӨХЦӨЛ БАЙГАА ЮУ ХАРИУЛТ ӨГВӨЛ САЙН БАЙНА

Avatar

zochin 2016-01-11 43.242.243.184

8 huviin zeeliig hezee 5 huvi bolgoj batlah ve, hurdan l baival sain bna

Avatar

Зочин 2016-01-11 103.9.90.66

Сэтгүүлч андуурав бололтой. Үндсэн хуулийн цэцээс болж зогссон 8%-ийн зээлийн хөтөлбөрийг хэвийн үргэлжлүүлэх хуулийн төсөл ногоон гэрлээр батлагдана гэж ойлгох хэрэгтэй. 8%-ийг 5% болгох тухай асуудал чинь тусдаа, тэрнийг УИХ батлахгүй.

Avatar

зочин 111 2016-01-11 150.129.142.15

хэзээ батлагдах вэ, түргэн байвал сайн байна

Avatar

Зочин 2016-01-11 203.194.114.243

Нийтийн байр бол монголын хегжил биш. Хэсэг хумуусийн ашиг. Хэрвээ орон нутгаа ажил орлоготой болговол хотод хэн тогтох юм. Тэгэхээр энэ олон цементэн амбар хэнд ч хэрэггуй, зараад херенге болгоод авсан новшнууд л херенгежине.

Avatar

Зочин 2016-01-11 203.194.114.243

Энэ солиот чинь бур галзуу болж. Хэзээ монголд 21-оноос орон сууцыг тийм ергенеер барьсан юм!!!

Avatar

Зочин 2016-01-11 103.229.120.93

chi oilgohgui gawlaa tsenegle

Avatar

1321321 2016-01-11 202.70.43.254

Tsag aldalgvi hiichheee. ardad buyan bolno. udah tusmaa bas zavsriin iumnuud hucaad ehlne shvv.

Avatar

Зочин 2016-01-11 122.201.24.211

би сарын сая 50000 зээл төлөх гэж ухэхээс наагуур болж байна.тэнэгтээд 105 м2 байр авчисан. 80 босгоо аваад өгөөрэй. одоо 80 ундаг дарга байхгүй 200 унаж байгаа шүү.

Avatar

Зочин 2016-01-11 202.131.228.234

Одоо эрхтхэн л байтлуулаад өгчих л дөө. Цагаан сараар шинэ орон сууцандаа ормоор байна шдээ. Цагаан сарын өмнөхөн батлагдвал зээлийн материал судлагдаад өгөх гэсээр байтал сар шинээс өмнө байртай болох боломж тэр хэмжээгээр хойшлогдон шүүд ээ. Үнэхээр л ногоон гэрлээр батлах юм бол одоо л хурдан цаг алдалгүй батлаад өгчих. Наадахыг чинь маш олон хүмүүс хүлээж байна. Сар шинээр шинэ байрандаа орчихмоор байна.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж