Транс тос хэрэглэхгүй байхыг уриалж байна | News.MN

Транс тос хэрэглэхгүй байхыг уриалж байна

Хуучирсан мэдээ: 2016.01.11-нд нийтлэгдсэн

Транс тос хэрэглэхгүй байхыг уриалж байна

Залуучуудын эрүүл мэндийн хорооноос 14 аж ахуйн нэгжийн 106 нэр төрлийн гурилан бүтээгдэхүүнд судалгаа хийжээ. Судалгаагаар 54 хувь нь транс тос хэрэглэдэг болох нь тогтоогдсон байна.

Ургамлын шингэн тос болон цөцгийн тосыг тасалгааны хэмд хайлахааргүй хатуу масло, маргарин зэрэг бүтээг­дэ­хүүн болгосныг "Транс тос" хэмээн нэрлэдэг. Энэ төрлийн бүтээгдэхүүн хэрэглэх нь зүрхний шигдээс өвчний гол шалтгаан болдог төдийгүй хорт хавдаг, чихрийн шижин үүсэхэд нөлөөлдөг байна.

Тун удахгүй Сар шинийн баяр болох гэж буйтай холбогдуулан транс тос ихээр хэрэглэсэн хэвийн боов худалдаанд гарах магадлал өндөр юм. Тиймээс транс тос хэрэглэхгүй байхыг Эрүүл мэндийн дэд сайд асан Ж.Амарсанаа өөрийн фейсбүүк хуудсаар дамжуулан уриалсан байна.

Т.НОМИН

 

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2016-01-11 182.160.39.39

standart teso giin hyamd maslo zarj baigaa bol tosiig ni huraagaad ustgald oruulaach.tegeed ahij zarahiig horiglo torgo.

Avatar

Зочин 2016-01-11 182.160.39.39

транс тос ихээр хэрэглэсэн хэвийн б о о в gedegiig ni yaaj medeh ve.medeh arga bainuu er ni.

Avatar

Хэн ч гэмээр юм бэ дэ би өөрийгээ 2016-01-11 103.229.120.118

Өө одоо тэгээд яг юу ид гээд байгаа юм бэ? Болдоггүй л байсан юм бол юугаа хийгээд үйлдвэрүүдийг нь ажиллууллаад байдгийн. Очоод хаагаад татан буулгаад транс тос үйлдвэрлээд худалдаад байгаа компаниудын захирлуудыг 461 рүү нь ачаад өгчөөч дээ.

Avatar

Иргэн 2016-01-11 180.235.179.246

Яанаа! Би байнга " ЦӨЦГИЙН ТОС" хаягтай гялгар уутанд боосон хатуу тос авч хэрэглэдэг. Тэр транс тос уу?

Avatar

hi 2016-01-11 202.9.41.21

tegeed hewiin boow idehgui bhimu. ideh ch yum oldohguin bnlda

Avatar

hi 2016-01-11 182.160.32.46

Тэр Эрүүл мэндийн яам,мЭРЭГЖЛИЙН ХЯНАЛТ ЭНЭ ТЭР НЬ ЭНЭ ТУХАЙ ДУУГҮЙ Л БАЙХ ЮМ,ТӨСВИЙН МӨНГӨНӨӨС ТАСАЛЖ ХООЛОЛДОГ ХЭВЭЭРЭЭ БИЗ ДЭЭ,ЯАГААД ДУУГҮЙ БАЙНА,ААААААА

Avatar

Зочин 2016-01-11 103.11.195.52

Тэгэээл одоо зах зээлд нийлүүлэгдэу байгаа тэр тэ тоснууд транс тос болох нь батлагдлаа гээд мэргэжлийн байгууллагын дүгнэлтттэй нь, бүтээгдхүүнийх нь нэр устай нь сэрэмжлүүлэлдээ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar

зочин 2016-01-11 183.81.171.135

Транс тос мөн эсэхийг нарийн шалгаагүй байж битгий худал цуурхал дэгдээгээд байгаач. Залуучуудын эрүүл мэндийн хороо шалгадаг,хянадаг, дүгнэлт гаргадаг сүрхий байгууллага юмаа.

Avatar

оогии 2016-01-11 202.9.41.241

Стандарт масло ямар бол? Үнэ нь хямд байдаг………

Avatar

зочин 2016-01-11 59.153.115.205

Ө за алдийн байна. Тэр ул боовыг авахгүйээ. Манай эмээ өөрөө хийдийн.

Avatar

РАВДАН 2016-01-11 202.70.46.209

АА ТИЙН НЭГ БЭЛГЭВЧ МЭЛГЭВЧ ТАРААДАГ ГАЗАР БАЙДАГ ЮМ БИЛЭЭ!

Avatar

Зочин 2016-01-11 122.201.28.8

Залуучуудын эрүүл мэндийн хороо гэж ямар байгуулага байдаг юм бол доо

Avatar

РАВДАН 2016-01-11 202.70.46.209

ӨЛСӨЖ БАЙГАА ХҮН, ХҮҮХДҮҮД ИДЭХЭЭС ӨӨР ЯАДГИЙН. БАРАГ ОЛДДОГ Ч ҮГҮЙ БИЗ! БИТГИЙ ТАНСАГЛАЦГАА ШААРНУУД АА!

Avatar

Зочин 2016-01-11 172.101.82.153

z**l

Avatar

Зочин 2016-01-11 103.57.95.164

Худлаа мэдээ байна. Жишээ нь бидний байнга хэрэглэдэг Rama нь хатуу болон шингэн урамалын тосыг холж хийдэг масло ч биш маргарин ч биш спред (түрхэх гэсэн утгатай) юм.Ургамалын тос учраас 100 грамм бүтээгдэхүүнд холестерин нь 0,02 мг-аас бага байдаг. Тосны тухай бага ч гэсэн мэдээлэл авья гэвэл http://www.nkj.ru/archive/articles/9780/

Avatar

зочин 2016-01-11 119.40.100.222

Амарсанаа гэдэг хүн үнэхээр ард түмэнд сэрэмжлүүлж байгаа юм бол транс тос хэрэглэж байгаа аж ахуйн нэгжийг нь зарлах хэрэгтэй ш дээ түүнээс биш үнэн худал нь мэдэгдэхгүй битүү хатуу ийм юм бичээд яах юм.

Avatar

зочин 2016-01-11 59.153.115.205

МЭДЭЭЛЭЛ ӨГСӨНД БАЯРЛАЛАА. ХОРТОЙ ТОСООР ХИЙСЭН б**в АВАХГҮЙ ЭЭ.

Avatar

зочин 2016-01-11 59.153.115.205

МЭДЭЭЛЭЛ ӨГСӨНД БАЯРЛАЛАА. ХОРТОЙ ТОСООР ХИЙСЭН б**в АВАХГҮЙ ЭЭ.

Avatar

Зочин 2016-01-11 172.101.82.153

uchuuheniug ch hereglej bolohgui, shuud udaan uilchilgeetei hor idsentei yalgaagui

Avatar

Монгол хүн 2016-01-11 202.179.26.230

Оросод оюутан байхдаа маргаринд төмс шараад хар талхтай зөндөө л иддэг байлаа. Хамгийн гол нь хэтрүүлэн хэрэглэж болохгүй гэж хэлээч дээ. Үйлдвэрлэж, зарж борлуулахыг эрүүл ахуй, мэргэжлийн хяналтын байгууллага нь зөвшөөрсөн байгаа тохиолдолд яах юм бэ. Кола уухаас аюултай юм гэж үү. Архи, тамхинаас илүү хортой юм уу. Яагаад хүнсний бүтээгдэхүүн рүү дайраад байгаа юм бэ. Мэргэжлийн байгууллага нь энэ талаар ард иргэдэд мэдээлэл хийж, тайлбарлаач дээ. Сонгууль дөхөхөөр тэр ч тийм, энэ ч ийм гээд яршигтай юм. Үйлдвэрүүд нь бас дуугарч тайлбараа хийгээч дээ. Оросууд ч бас буруу хүнс хэрэглээд байдаг ард түмэн биш дээ. Толгой эргүүлэх юм.

Avatar

Зочин 2016-01-11 172.101.82.153

margarin OGT hereglej bolohgui, tsever mongol shar tos, uuhun tos, bolovsruulaagui busad turliin tos, shingeneeree baigaa urgamaliin tosnuud, orig maslo buyu BUTTER/tsutsgiin tos heregleh heregtei dee, hatuu helbert oruulsan (shingen bish) IMPORTOOR oruulj irsen tosnuud trans bh magadlal MASH undur. uchir ni mongoliin shalgalt, standartd delhiin jishigt hureegui, hariutslaga tootsdogui baidliig dalimduulj, busad hugjij bgaa ornuud ruu golduu exportolj, importoldog doo.

Avatar

Зочин 2016-01-11 172.101.82.153

huuliar horiglohgui l bol yamar ch avralgui. Importloh, heregleh, zarj boprluulah ni neelttei bgaa ued irged demii hereglehgui geed heleh ni uchir dutagdaltai, irged haraad, temterch uzeed trans tos hereglesen gej medeh arga bhgui.

Avatar

РАВДАН 2016-01-11 202.70.46.211

ВООБ БОЛ ХҮН БОЛГОНЫ ХЭРЭГЦЭЭ ШДЭЭ! НУС ЦЭГ ЭМЭЭН ВООБЫГ ЦААЗАЛЖЭЭ!

Avatar

ннн 2016-01-11 122.201.25.46

Хаанаас ямар ул ***** авах вэ, транс тос хэрэглээгүйг яаж мэдэх вэ.

Avatar

РАВДАН 2016-01-11 202.70.46.211

ВООБ ГЭЖ БИЧИЖ БОЛДОГГҮЙ ЮМ УУ? ХӨӨРХИЙ ВООБ ЦААЗЛУУЛЖЭЭ. УМ САЙН АМГАЛАН БОЛОХ БОЛТУГАЙ! УГ НЬ ЭЭБИЙ АЛУУРЧНЫГ ӨРШӨӨЖ БОЛСОН ЮМ. ЭНЭ ХӨӨРХИЙ ВООБЫГ ӨРШӨӨЖ БОЛДОГГҮЙ Л ЮМ БАЙХДАА.

Avatar

Zochin 2016-01-11 124.158.95.139

ENE ONOO AMARSANAA GEED AMNII SALIA N ARILAAGUI BANDIIN BARIJ GUIGEED BGAA SEDEVDEE SONGUULD ENIIGEE YRIJ GARCH IREH GEJ BGAA YM BNDAA. ENE TRANS TOS TEGEED EUROPE BOLON USA OROSD ODOO CH MASLAA URGAMLIIN TOSOO HEREGLESEER BGAA BUTEEGDEGUUND HER HEMJEETEI OROH ESTOI BE GEDEG STANDART BGAA L BH TERNEES HEREGLEJ BOLOHGUI GESEN UG BISH GEHDEE ENIIG MGL-D SHINJILDEG NEG CH LABORATORI BHGUI BHAD HUDLAA YMNII JOOHON ZAH ZUH MEDCHIHEED ENUUGEEREE PR HIIGEED ARD IRGEDIIG UIMUULJ BAS BAIGUULLAGUUDIIN NER HUNDED HALDAJ BN YMIIG UL SUURITAI SUDLAJ BARIMT NOTOLGOOTOI YRIH HEREGTEI SHUU BANDI MINE.

Avatar

зочин 2016-01-11 103.57.93.16

ААН ХОРТЛОЙ ТОСООР УЛ б**в ХИЙДЭГ БАЙСАН БАЙХНЭЭ. АВААД ХЭРЭГГҮЙ ЮМ БАЙНА. БОДИТОЙ МЭДЭЭЛЭЛ ӨГСӨНД БАЯРЛАЛАА.

Avatar

зочин 2016-01-11 103.57.93.16

ААН ХОРТЛОЙ ТОСООР УЛ б**в ХИЙДЭГ БАЙСАН БАЙХНЭЭ. АВААД ХЭРЭГГҮЙ ЮМ БАЙНА. БОДИТОЙ МЭДЭЭЛЭЛ ӨГСӨНД БАЯРЛАЛАА.

Avatar

зочин 2016-01-11 202.131.235.138

болж л өгвөл өөхөн тосоо шаргаагаад хэвийн ***** хийх

Avatar

tt 2016-01-11 202.9.40.225

yamar tos heregleh um be .

Avatar

88671597 2016-01-11 122.201.19.86

зху болон оху, снг-д 5 жил суралцаж төгссөн хүмүүс оху-ын магистрийн гэрчилгээ нөхөн олгож байна. утас: incorvuz@mail.ru Утас:88671597

Avatar

Зочин 2016-01-11 203.194.114.129

Бас л нэг завхрал. Маргариныг юм бурт хэрэглэж л байсан, хэрэглэгддэг. Монголчуудын еерсдийн мэдлэггуй, унэгуй юманд нугасгуйн гай нь талхан дээр цецгийн тосны оронд турхэж боловсруулалгуй иддэгтэй холбоотой.

Avatar

Зочин 2016-01-11 172.101.82.153

huuliar horiglohgui l bol yamar ch avralgui. Importloh, heregleh, zarj boprluulah ni neelttei bgaa ued irged demii hereglehgui geed heleh ni uchir dutagdaltai, irged haraad, temterch uzeed trans tos hereglesen gej medeh arga bhgui.

Avatar

zochin 2016-01-11 103.229.122.165

Ygd zaaval tsagaan sariin omno gj…Odoo oorsdiinhoo tosiig shahah gj bgaan bnldaa….

Avatar