Сонгуулийн солиорол ба тэрбумтан болгох амлалт | News.MN

Сонгуулийн солиорол ба тэрбумтан болгох амлалт

Сонгуулийн солиорол ба тэрбумтан болгох амлалт

Сонгуулийн солиорол ба тэрбумтан болгох амлалт

Улс нь өрөндөө баригдаж, нэг иргэнд 28.3 сая төгрөгийн өр ногдож байхад Шинэ нам Монголын өрх бүрийг тэрбумтан болгох тухай ярьж, солиоруулав. Тэнэгийн дотор уужим гэж энэ болов уу.

Сонгуульд ялах нь чухал болохоос биш сонгуулийн дараа улсаараа хэрхэн амьдралаа залгуулж, тэр их гадаад өр төлбөрөө ямар эх үүсвэрээр барагдуулж, амь зуух вэ гэдэг Шинэ намын хувьд зуу дахь асуудал болж хувирч байна.

Өмнө нь Монгол хүн бүр баялгийнхаа эзэн болох тухай үлгэрийг УИХ-ын гишүүн Л.Болд ярьж, хуулийн төсөл өргөн мэдүүлдэг байсан бол энэ удаад Ж.Батзандан гишүүнээр солигдов. Шинэ намын даргын тайлбарласнаар төсөлд “Эрдэнэс Тавантолгой” компанийн хувьцааг Монголын нийт ард түмэнд 100 хувь өмчлүүлэхээр заажээ. Нэг хүнд 4600 ширхэг хувьцаа буюу 266 сая төгрөгтэй тэнцэх өмчлөх эрхийн хувьцаа оногдоно. Энэ нь дөрвөн хүн амтай өрхөд ойролцоогоор нэг тэрбум төгрөгтэй тэнцэхүйц хувьцаа ногдож, өрх бүр тэрбумтан болох юм байх. Сэрэхгүй бол сайхан л зүүд.

Уг нь Монгол хүн бүр баялгийнхаа эзэн нь байх боломжийг олгохын тулд С.Батболдын Засгийн газрын үеэс л ажиллаж ирсэн. Арав гаруй жил ноцолдсон ч иргэд “Эрдэнэс тавантолгой” компанид бүртгэлтэй хувьцаанаасаа ногдол ашиг ч хүртэж чадаагүй л байна. Хамгийн сүүлд буюу У.Хүрэлсүхийн танхим иргэдэд хувьцааны ногдол ашиг олгох тухай ярьсан ч одоог болтол дансанд нь шилжиж ороогүй. Нийт 2.5 сая хүнд 90 мянгаас 40 мянган төгрөгийн ногдол ашиг хуваарилахад 100 гаруй тэрбум төгрөг шаардана. Энэхүү 100 мянган төгрөг хүрэхгүй ногдол ашгийг төр олгож чадахгүй байхад Ж.Батзандан гишүүний яриад буй нэг иргэнд 266 сая төгрөгтэй тэнцэх хувьцаа олгох асуудал бол үнэндээ үлгэр юм.

Covid-19 цар тахлын улмаас эдийн засагт улаан гэрэл асч, экспортын орлого эрс буурсан. Хувийн хэвшлүүд хаалгаа барьж, ажилгүйчүүдийн тоо 30 мянган хүнээр нэмэгдсэн тул Засгийн газар эдийн засагчдын зөвлөгөөг даган, татварын хөнгөлөлтүүдийг аж ахуйн нэгжүүдэд эдлүүлсэн. Түүнийгээ дагаад татварын орлого эрс буураад байна.

Одоогоор цар тахал дотоодод тархаагүй нь сайн мэдээ боловч алдсан тохиолдолд түүнээс ч илүү өртөг төлнө. Иймээс эдийн засаг одоогийнхоос хүндэрнэ гэдгийг хүн бүр дотроо санах учиртай. УИХ-ын сонгуульд өрсөлдөж буй нам, эвслүүд, бие даагчид ч сонгуулийн дараа амьдрал үргэлжлэх ёстойг бодолцох ёстой. Сонгуульд ялах нь чухал болохоос юу амлаж, юу санаачлах нь хамаагүй гэдэг өмнөх жишгээр хандвал улсаа л хүнд байдалд оруулна.

Сонгогчид ч нэр дэвшигчдийн юу ярьж, юу амлаж, юу хэрэгжих боломжтой вэ гэдгийг цэгнэж, сонголт хийхдээ цензурдах шаардлага байна. Хэрэв худал амлалтад хууртвал үр хүүхдийнхээ амьдрах ирээдүйг улам харанхуй болгоно.

УИХ-аас баталсан Сонгуулийн тухай хуулийн бас нэг гажиг нь одоог болтол сонгогчид аль нам, эвсэл, бие даагчид амьдралд хэрэгжих боломжтой, улсаа хөгжүүлэх мөрийн хөтөлбөр боловсруулж, Үндэсний аудитын газраар үнэлүүлсэн бэ гэдгийг мэдэхгүй сууна.

Сонгогчдын сонголтоо хийхэд нөлөөлдөг гол шалгуур нь мөрийн хөтөлбөр.  20 гаруйхан хоногийн дараа сонгогчид саналаа өгөх ёстой болж байхад нэг ч нам, эвслийн мөрийн хөтөлбөр өнөөдөр олон нийтэд ил болоогүй, танилцуулагдаагүй байгаа нь мэдээлэлгүйгээр сонгох сонголт руу хөтөлж буй юм. Өөрөөр хэлбэл, хэн худал амлалт өгнө, түүнд сонгогчид хууртаж, будилан сонголт хийхэд хүрч байна гэж хэлж болно.

Иймээс хуулиар боомилсон эл гажгийг давах боломж нь эцсийн дүндээ сонгогчид зөв хүмүүсийг сонгох.

Ядаж л авлига, албан тушаалын гэмт хэрэгт нэр холбогдож байсан уу, Жижиг, дунд үйлдвэрлэлийг хөгжүүлэх сангаас хамаарал бүхий компани нь зээл авсан уу, ах дүү амраг саднаа төрийн албанд шахсан уу, УИХ-д ажиллахдаа ямар төсөл санаачилж, батлуулав.

Цагаан захтнуудыг хэргээс мулталсан хэрэг хөөн хэлэлцэх хугацаатай холбоотой заалт дээр ямар байр суурь баримталж байв гээд наад захын шалгуураар хөөхөд л хэн нь хэн бэ гэдэг илүүтэй тодорно. Олон нийтийн өмнө гарахаараа нэг их сүржин, эх оронч дүр эсгэх атлаа цаагуураа улсаа алдаг улстөрчид энэ удаагийн УИХ-ын сонгуульд нэр дэвшсэнийг бүү март.

Хэрэв тэднийг дахиад УИХ-д сонговол өнөөх л эрх мэдэлтнүүд нь хуулийн дээр, ард түмэн нь хуулийн доор амьдардаг хоёр туйл хэвээр л үлдэнэ гэсэн үг.

Г.ХОРОЛ

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
16
ТэнэглэлТэнэглэл
5
ЗөвЗөв
2
ХарамсалтайХарамсалтай
2
БурууБуруу
1
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
Баярлалаа!

42 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2020-05-27 59.153.115.182

Дэндүү баян Монголын дэндүү олон хулгайч дарга нар ард түмнийг ядуу байлгахыг ямагт зорьдог. Энэ хулгайч дарга нар бол МАНАНгийн бүлэг дээрэмчид. ШИНЭ эвсэл, Батзандан гишүүн маш чухал асуудал дэвшүүлж тавьсан нь ард түмнийхээ төлөө хийж буй ажил юм. Дарга нэртэй цөөн хулгайч биш Монгол
чууд бид бүгдээрээ эх орныхоо баялагийг тэгш эзэмшиж хүртэж байх ёстой юм.

Avatar

Зичин 2020-05-27 49.0.147.58

ЭТТ сүүлийн 3 жил ашигтай ажиллаа. МАН танд юу өгөв. Та хувьцааны эзэн мөн үү. Танд хувьцаагаа захиран зарцуулах эрх бна уу. Энэ их баялагын эзэн болсон та хэзээ болтол гуйлгачин байж, ВАНГА шиг бүх зүйлийн муу муухайг зөгнөж суух гэсэн юм бэ. Өмчлөлийн маргаангүй ЭТТ-г ард түмэндээ өгье гэсэн бна. Тамын тогооны үлгэртээ итгээд гуйлгачин амьдралаа амьдармаар бол өөрөө л тэр амьдралдаа үлд. Аливаа зүйлийг болохгүй гэж харж байгаа бол та нүдээ сайн нээгээгүй байнаа л гэсэн үг.

Avatar

иргэн 2020-05-27 124.158.94.9

Ийм боломж байгаа ш дээ. Норвеги хүн бүр долларын саятан манайхаар бол тэрбумтан улс байж л байна.

Avatar

Зочин 2020-05-27 202.9.46.225

МОНГОЛЫН АРД ТҮМЭН АЛТАН ДЭЭР СУУСАН ГУЙЛГАЧИН БАЙЖ манан гын 30 гэр бүл 300 хуйвалдагч 3000 хамгаалагч 30000 б**с долоогч баяжих ёстой юу! !!??????????????? БАЯЛАГТАА ЭЗЭН БАЙЦГААЯ ШИНЭ ЭВСЭЛ ЭЭ СОНГОНО ШҮҮ! !!ЭХ оронч Батзандан босоо Ганбаа га дэмжээрэй. .

Avatar

Зочин 2020-05-27 73.92.12.67

Сайхан Мадуро юу энэ шизо. Венесуэль одоо өрх болгон нь тэрбумтан болсон гэсэн. 6 боодол нойлын цаас авахад худалдагч нь мөнгөн тэмдэгтийг нь тоолохоос залхуураад килолж авдаг гэж байгаа,нэг килонд нь 100 гаад сая мөнгөн тэмдэгт ордог гэсэн…… Энэ балайг сонговол нэг жилд л монголын өрх болгоныг Венесуэль болгоно шүү

Avatar

mendee 2020-05-27 59.153.85.101

энэ сэрүүн зүүдээ ярьж дуусдаггүй хүнийг бүү сонго.Тэгээд тэрбумын орлоготой айл талхаа 300 саяар авч идэх үү аан ирээдүйд монгол залуус нүүрс ухаж биш тархиа ухаж амьдрах нь илүү гэдэгыг ойлгох болно.

Avatar

Irgen 2020-05-27 70.181.127.87

Manan uls ornoo hudaldaj baihad esergyyceegyi baij eh orniihoo bayalgiig ezen boloh sanaag demjihgyi baigaa ne luivarchdiig demjsen yavdal shyy.songuulid bygdeeree shine namiin tuluu sanalaa ugch eh orniihoo baylgiin ezen bolcgooye.30 Jul ulsaa udirdaj manang turyylsen 2 namiig zailuulah heregtei

Avatar

Irgen 2020-05-27 70.181.127.87

Luivarchid terbumaar bish ulsaa hudaldaj baihad eh orniihoo bayalgiig huvicaagaar ynelj and olnoo hurungujyyleh sanaa mash zuv shyydee.shine namiig demjij ard olnooroo byalgiinhaa ezen bolcgooye

Avatar

Зочид 2020-05-27 202.9.46.181

Дэмжиж бна

Avatar

Зочин 2020-05-27 66.181.161.64

Энэ хоёрыг Шархадны эмнэлэгт аваачиж үзүүл

Avatar

zandan tolgoi 2020-05-27 192.82.77.130

zandangua bog tenwgteeree chamd bol salaavch ugnu zaa

Avatar

Зочин 2020-05-27 162.247.74.202

))) Эротик клубэд тавтай морилно уу >>> https://is.gd/uB2aoF

Avatar

Зочин 2020-05-27 103.229.123.121

Магнай батзандан хоер яг ижил шvv!!!!!!!!! Сайхан луйварчид шvv!?!???

Avatar

ZOCHIN 2020-05-27 58.173.16.196

UG N BOL UNENSHDEE.BATZANDAN ZUV L YRJIINA. YDAHDAA NILEEN BAGASLAA CH…MONGOL HUND L YM IRJ BH N L CHUHALSHUUDEE.

Avatar

Зочин 2020-05-27 103.212.117.125

Zugeer tegeed taraagaad ugchihuur heden honog idehiig medej baina uu? Zugeer 1 jiliin daraa gehed manai uls ahij orshino togntnohgui

Avatar

Mer devshigch ireeduid um amlaj bolohu 2020-05-27 103.229.122.17

Ene uuruu huuli zorchsnu

Avatar

Зочин 2020-05-27 66.181.190.137

ард түмэн 20000 ын талх идье гэвэл БатЗанданг сонгоорой

Avatar

Мөнхүү 2020-05-27 89.204.153.229

ҮНЭЭН…БАЯЛАГ Нь БГАА

Avatar

Зочин 2020-05-27 192.82.70.55

Санаа нь зөв боловч биелэх магадлал 40 мянган хувьсагчтай ховор төсөл 90 мянган төгрөгөө гар дээр авч үзэлгүй чихэр долоож байхад үхсэн хатсаны тэр бум бэ тэрний оронд оюу толгойг ашигтай болгоно гэж мөөрөх хэрэгтэй үлгэрт хууртдаг монгол биш болсонг санах хэрэгтэй намууд

Avatar

Зочин 2020-05-27 202.21.107.69

Тэрбумтан болоод мах кг-г нь 1000000 төгр худалдаж аваад шуудай шуудай мөнгө тоолох нь Ядаж байхад корона халдвэр гээд байдаг. Сайхан зүүд үү юу вэ.

Avatar

аааа 2020-05-27 202.21.97.30

ЭНЭ БОЛ ЗӨВХӨН ОДООГИЙН БАЙДЛААР БОДОГДСОН МОНГОЛ УЛСААС ГАДАГШАА ГАРААД ЯВЧИХСАН МӨНГӨ БУЮУ АЛДАГДСАН БОЛОМЖИЙН ДҮН ГЭЖ ОЙЛГОХ ХЭРЭГТЭЙ. ТЭРНЭЭС БИШ АЖИЛ ХИЙГЭЭД ОЛОХ ЁСТОЙ БАЙСАН МӨНГӨН ДҮН БИШ ШҮҮ. ЭНЭ БОЛ ХОШГИРУУЛАЛТ БИШ. ХҮМҮҮС ЯЛГАЖ ОЙЛГОХ ХЭРЭГТЭЙ.

Avatar

Зочин 2020-05-27 59.153.85.69

Энэ бол боломжийн санаа шүү Зах зээлд үнэлэгдсэн компани биз дээ Бодит ашиг нь юу болохнов Энэ л байна

Avatar

Зочин 2020-05-27 182.160.32.78

Энэ хүн маш үнэн ярьжээ

Avatar

Зочин 2020-05-27 66.181.161.24

Энэ хүний мэдрэлийг даруйхан шалгуулъя. Тэр нүдийг нь хар л даа. Хашгируулдаг Элбэгээ ч бас хэвийн бус.

Avatar

Зочин 2020-05-27 202.21.107.79

Зандан минь бодитой юм ярь эдийн засгаа л өөд нь татмаар бдаг

Avatar

ЗОЧИН 2020-05-27 202.21.126.30

ЗА БАТЗАНДАНГИЙНХАА НЭГ ТЭРБУМ ТӨГРӨГИЙГ АВААД ИДЭЭД ДЭЭШЭЭ ХАРААД ГАР УТСААРАА ХОВ БАЗААД ХЭВТЭЭД БАЙХ БОЛЖ ДЭЭ. АЖИЛ ХИЙХ СУРАХ, ХИЧЭЭН ЗҮТГЭЖ МАХАА ИДЭХ ЁСТОЙ ЯРШИГ ЦААШАА Л БАЙНА. ИНГЭЭД МОНГОЛ УЛС ДИВААЖИНД ОЧВОО ККК.

Avatar

Иргэн 2020-05-27 192.82.77.66

Солиорчихсон эрх мэдлийн хэнээтнүүдийг дагаж л болохгүй шүү олон түмэн минь.

Avatar

Зочин 2020-05-27 122.201.21.210

Цалин нэг сая төгрөг болсон харин нэг хонины мах одоо 250000₮ болсон энэ ханш уналт уу Буянгын Жаргалсайханы Буян юмуу

Avatar

Зочин 2020-05-27 43.242.242.59

Анх Буянгийн Жаргалсайхан монгол хүний цалинг 1 сая болгон гэхэд бүгд солирч байна гэсэн. Санаж бодож хэрэгжүүлэхийн төлөө явбал болдог юм байна. Шинэ нам иргэдээ баяж чинээлэг байлгая гэж байгаа нь зөв шүү дээ. Болд, Батзандан хоёр шударга үнэний төлөө явдаг болохоор МАНАН-гийн нөхөд их өсөрхөж харлуулах юм даа. Ядаж жирийн иргэдд нь тэднийг дэмжиж байгаа нь яамай даа

Avatar

Зочин 2020-05-27 202.21.107.238

шаанийз

Avatar

ha ha ha 2020-05-27 139.5.219.207

Батзандан нэг бол сонгууль хойшлуул гээд, нэг бол сонгуульд орж бид нарыг тэрбумтан болгох гэнэ. Ийм попорчин байж болохгүй. Бид хууртахгүй.

Avatar

SS 2020-05-27 66.181.168.8

shar hadniihan

Avatar

Зочин 2020-05-27 150.129.143.47

Зүгээр л бид нар худлаа хүмүүс гэдгээ хэллээ даанч эд нар худлаа ярьж байгаагаа өөрсдөө мэдэхгүй байгаа нь эмгэнэл юм даа худал жүжиглэх оргил үе нь эхэлж байгаагаас хойш худал яриад бай жүжиглээд бай нэр дэвшигчид ээ

Avatar

сонгогч 2020-05-27 202.21.118.178

худлаа хэлж байгаагаа мэдэхийн дээдэр мэдэж буй. Сонгогчдыг л дорд үзэж эднийг ингэж хуурч болно гэж байгаа эдгээдүүд

Avatar

Зочин 2020-05-27 122.201.19.99

ikh yum amlaj baigaa buhen hudal huurmagiin deed .

Avatar

Зочин 2020-05-27 122.201.21.210

Шизотой Иргэдийн Нэгдсэн Эвсэл ээ гэж

Avatar

и 2020-05-27 124.158.107.35

зандан магнай 2т итгэснээс эрхий хуруундаа итгах хэрэгтэй

Avatar

х 2020-05-27 124.158.107.35

өөрөө өөртөө сөрөг пиар хийж байна даа энэ зандан хүү

Avatar

Зочин 2020-05-27 202.131.225.197

1072 хувьцааг 1 сая төгрөгөөр үнэлж байгаа. 4600 хувьцаа 4 сая гаран төгрөг л болно. Таван толгой чинь энэ жил жигтэйхэн ашигтай ажиллалаа гээд нэг хүнд 97,000 төгрөгийн ногдол ашиг тараасан биз дээ. Аливаа юманд хэмжээ дамжаа гэж байдаг. Тавантолгой том л уурхай юм байгаа биз. Жилийн дүнгээрээ овоо л юм олдог биз. Тэглээ гээд 3 сая хүнд хуваавал юу ч болохгүй. Тавантолгойгоо идээд сайхан амьдарна гэсэн сэрүүн зүүднээсээ одоо сал. 97,000 төгрөг чинь бүгдийг хэлээд өгч байна.

Avatar

ㅅㄴ 2020-05-27 192.82.73.226

Mungu ugtsimu malaa no money

Avatar

Зочин 2020-05-27 202.131.225.197

ха ха. би өгөх ёстой юм уу? дансаа нээсэн нь авсан юм биш үү? үхэж хатах байсан юм бол дансаа нээхгүй юугаа хийж байсан юм бэ?

Avatar

зочин 2020-05-27 59.153.115.173

иим юм ярьж яваа хүнийг төрд бүү ойртуул

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж