"Европын холбооны хар жагсаалт гэж байдаггүй" | News.MN

"Европын холбооны хар жагсаалт гэж байдаггүй"

"Европын холбооны хар жагсаалт гэж байдаггүй"

"Европын холбооны хар жагсаалт гэж байдаггүй"

Европын Холбооноос Монгол Улсад суугаа Онц бөгөөд Бүрэн эрхт Элчин сайд Траян Лауренцю Христеатай ярилцлаа


-Европын Холбооноос Монгол Улсыг “Хар жагсаалт”-д оруулсан гэх мэдээллийг монголчууд маш эмзэг хүлээж авсан. Тус холбоо яагаад Монголыг хар жагсаалтад оруулах болов, шалтгаан нь юу байв аа. Монголын эрх баригчдын гаргаж буй эдийн засгийн бодлого, шийдвэрээс гадна хууль, шүүхийн байгууллагын үйл ажиллагаа нөлөөлж байна уу?

-Европын Холбооны зүгээс мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэхтэй тэмцэхэд маш нухацтай ханддаг. Энэ бол Холбооны хувьд тэргүүлэх байр суурь эзэлдэг асуудлын нэг юм. Холбооны зүгээс гишүүн орнууддаа маш өндөр шаардлага тавьдаг төдийгүй тэдгээрийн биелэлтийг хангахыг хатуу шаардсаар ирсэн. Ийм ч учраас 2020 оны нэгдүгээр сарын байдлаар Европын холбооны Мөнгө угаахтай тэмцэх дөрөвдүгээр удирдамжийг бүрэн хэрэгжүүлээгүй 16 зөрчил бүртгэгдэж, Холбооны шүүх дээр дээрх чиглэлийн дагуу мэдээлэл солилцохоос татгалзсан шалтгаанаар хоёр ч хэрэг шалгагдаж байна.

Гуравдагч орнуудын хувьд Европын Холбооны хар жагсаалт гэж байхгүй. Бид улс орнуудын өнгөөр ялгадаггүй. Харин Европын холбооноос "Өндөр эрсдэлтэй орнуудын жагсаалт" гэж гаргадаг.

Тэрхүү жагсаалтаа FATF -аас гаргасан жагсаалттай харьцуулах тал дээр анхаарч байна. Европын Холбооны гаргадаг "Өндөр эрсдэлтэй орнуудын жагсаалт" 2016 онд хамгийн сүүлд шинэчлэгдсэн явдал нь олон улсад хүлээн зөвшөөрөгдсөн FATF-ын жагсаалтаас нэлээд хуучирсан болохыг илтгэж байна.

Монгол Улсын хувьд FATF-ийн “эрчимтэй хяналтад” буй орон хэвээр байсан тул Европын Холбоо "Өндөр эрсдэлтэй орнуудын жагсаалт"-аа шинэчлэхдээ нэмэх шаардлагатай болсон. Өөрөөр хэлбэл, Европын Холбооны жагсаалт 2018 оны аравдугаар сард шинэчилсэн FATF-ийн жагсаалтад орсон өөрчлөлтүүдийг тусгаагүй байсан юм. Европын Холбоо дотоод зах зээлээ мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй холбоотой аливаа эрсдэлд өртүүлэхгүйн тулд тус жагсаалтыг FATF-ийн жагсаалт руу ойртуулах шаардлага тулгарсан гэж ойлгож болно. Дэлхий дахинд өнөөдөр Сovid-19 вирусийн цар тахлын дэгдэлттэй холбоотойгоор дээрх жагсаалтыг баталсан хууль аравдугаар сарын 1-ээс эхлэн хэрэгжих юм.

-Хар жагсаалт гэж байхгүй гэж ойлголоо. Тэгвэл Европын холбооны гаргадаг "Өндөр эрсдэлтэй орнуудын жагсаалт"-д Монгол Улс орсноор ямар эрсдэлүүд бий болох вэ?

-Өндөр эрсдэлтэй орнуудын жагсаалтад орсноор санхүүгийн системд сөрөг нөлөө үзүүлнэ. Европын холбооны банк санхүүгийн байгууллагууд болон аж ахуй нэгжүүд Монгол Улстай холбоотой аливаа гүйлгээ хийхдээ урьдынхаас илүү хянуур хандана гэсэн үг юм. Ингэснээр олон улсын өмнө хүлээсэн үүргээ биелүүлж, FATF –ийн адилаар сайжруулсан арга хэмжээ буюу гишүүн орнуудаа эрсдэл өндөртэй орнуудтай хянуур ажиллахыг уриалж, анхааруулж байгаа явдал юм. Сайжруулсан арга хэмжээ гэдэг нь аливаа сэжигтэй гүйлгээ хийхээс урьдчилан сэргийлэх, илрүүлэх, таслан зогсоохын тулд банк, санхүүгийн байгууллага, аж ахуй нэгжүүдийн хийж буй гүйлгээнд нэмэлт хяналт тавина гэсэн үг юм. Эдгээр арга хэмжээ нь аливаа төрлийн хориг арга хэмжээ, хуулийн хүрээнд хийгдэж буй худалдааны харилцааг хязгаарлах, хөгжлийн хамтын ажиллагаанд саад учруулахгүй бөгөөд харин дор бүрнээ хянамгай байх шаардлагатай болж байгааг сануулсан үйлдэл юм. Үүнээс улбаалан Европын Холбооны гишүүн орнуудын аж ахуй нэгжүүд аливаа хамтарсан үйл ажиллагаагаа илүү няхуур хийх шаардлагатай. Жишээ нь, шаардлагай бол нэмэлт мэдээлэл авах, хянах, удирдлагын зөвшөөрөл авахыг хүсэх, буюу давхар аудит оруулах шаардлагатай болох юм.

Мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэх асуудал Монголд харьцангуй шинэ ойлголт. Монгол терроризм хийдэггүй, НҮБ-ын өмнө хүлээсэн үүргийнхээ дагуу мөнгө угаах зэрэг хөгжингүй орнууд, олон улсад яригддаг гэмт хэргүүдийг үйлдсэн баримт нотолгооны талаар би хувьдаа олж сонсож байгаагүй юм байна? Магадгүй ийм төрлийн асуудлууд ил биш нууцын зэрэглэлд судлагдаж, тандагдаж байдаг ч байж магадгүй юм?

-Санал нэг байна. Монгол Улс 2019 оны аравдугаар сараас мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэхтэй тэмцэх чиглэлд тодорхой арга хэмжээ авч эхэлснийг бид бүхэн мэдэж байгаа. Тухайлбал, илэрсэн зөрчилд санхүүгийн хяналт шалгалт хийх, хориг арга хэмжээ авах, хуурамч /зарлаагүй/ мөнгөн тэмдэгтийг хураан авах зэргээр арга хэмжээ авч эхэлсэн байдаг нь маш зөв.

Мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэх, тэдгээрийг дэлгэрүүлэхийн эсрэг тэмцэхэд үүсч буй аливаа алдаа дутагдлыг илрүүлэхийн тул FATF –тай идэвхтэй хамтран ажиллаж нь чухал санагдаж байна. Монгол Улсын тодорхойлсон стратегийн дутагдлыг цаг тухайд нь хурдан шийдвэрлэхийг эрмэлзэж байгаа ч хяналтаа улам нэмэгдүүлэх шаардлагатай байна. Энэ асуудал ганцхан Монгол Улсын асуудал биш гэдгийг л ухаж ойлгох нь чухал байгааг хэлмээр байна.

Монгол Улсын нэр хүнд Европын холбооны "Өндөр эрсдэлтэй орнуудын жагсаалт"-д холбогдож, сонгуулийн эмзэг үед олон тодорхойгүй зүйлс, хардлага үүсгээд эхэлчихлээ. Энэ жагсаалтаас гарахын тулд ямар арга хэмжээ авах шаардлагатай вэ?

-Монгол Улс мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй тэмцэх тогтолцоонд анхаарал татсан учир дутагдалтай асуудлуудыг харгалзан гарсан ажлын төлөвлөгөөг үргэлжлүүлэн хэрэгжүүлэх хэрэгтэй нөхцөл байдалтай нүүр туллаа. Үүнд, нэгдүгээрт, санхүүгийн бус бизнес, мэргэжлийн үйлчилгээ үзүүлэгчдэд мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэх эрсдэлийн ойлголтыг сайжруулах, эрсдэлд суурилсан хяналт, ялангуяа үнэт металл, чулууны худалдаа эрхлэгчдийн үйл ажиллагаанд хяналт тавих шаардлагатай. Хоёрдугаарт, мөнгө угаах болон терроризмыг санхүүжүүлэхтэй тэмцэх чиглэлээр тодорхойлсон эрсдэлийн дагуу аливаа мөнгө угаах үйл ажиллагаа, мөрдөн байцаалтын ажиллагаа уг хариуцлага нь гаргасан зөрчилтэй нийцсэн, дахин үйлдэгдэхээс сэргийлсэн шинжтэй байх нэмэгдсэнийг харуулах, мөн гуравдугаарт, санхүүгийн байгууллагуудын үйл ажиллагаанд хяналт тавих зэрэг шаардлагуудыг хэрэгжүүлэх юм.

-Европын Холбооны улсуудаас Монгол Улсад өнөөдрийг хүртэлх хугацаанд тусалж дэмжиж байсан зээл тусламж, төслүүд саатах нь гэж ойлголоо. Европын холбоо яг ийм үед гуравдагч хөршүүддээ, бусад улстай харилцах аливаа харилцаандаа ямар бодлого барьдаг нь сонин байна. 

-Европын Холбооны жагсаалтад орсноор Монгол Улсын эсрэг ямар нэгэн санхүүгийн хориг арга хэмжээ авахгүй. Европын Холбооны гишүүн орнуудын санхүүгийн байгууллагуудтай хийж буй гүйлгээнд ямар нэгэн хориг тавигдахгүй. Монгол Улсад хэрэгжиж буй хөгжлийн хамтын ажиллагааны бодлого, тэдгээрийн хэрэгжилтэд саад тотгор учрахгүй.

Техникийн хамтын ажиллагаа шаардлагатай түншүүддээ дэмжлэг үзүүлэхээр бид энд маш шаргуу ажиллаж байна. Монголчуудын нэг давуу тал нь аливаа эрсдэлд орвол хамтын хүчээр давж гарч чаддаг уламжлалтай. Covid-19-ийн үед ч энэ нь илт харагдаж байгааг энэ улсад ажиллаж амьдарч байгаа хүний хувьд өдөр бүр мэдэрч байна. Бид ч дутагдалтай асуудлуудыг арилгаж, талуудын ашиг сонирхолд нийцсэн техникийн хамтын ажиллагааг улам сайжруулан, мөнгө угаах, терроризмыг санхүүжүүлэхтэй тэмцэх асуудлыг шийдвэрлэхэд илүү олон түншүүдээ дэмжихийг зорьж байна. Европын Холбооны жагсаалтад багтсан гуравдагч орнуудад аливаа хүмүүнлэгийн тусламж, хөгжлийн хамтын ажиллагаа, буцалтгүй тусламж, хөрөнгө оруулалт, төсвийн дэмжлэг үзүүлэхэд нөлөөлөхгүй.  Нөлөөлж ч байгаагүй.

-Монгол Улсын Ерөнхий сайд асан М.Энхсайханы шүүх хурал өнгөрсөн долоо хоногт болж өндөрлөлөө. Европын холбооны төлөөлөгчийн газраас шүүх хурлын анхааралтай ажиглаж буйгаа илэрхийлээд, тоглоомон бамбарууш өгсөн байсан. Энэ шүүх хурлыг яагаад анхааралтай ажиглаж, ач холбогдол өгөх болов? Шүүх хурлын шийдвэрийг олон хүн эсэргүүцэж байна. Европын холбооны төлөөлөгчийн газрын ажиглалтаар шүүхийн шийдвэрийг юу гэж харж байна вэ? Хэдийгээр энэ манай улсын дотоод асуудал ч төрийн эрх барьж байсан улстөрч гэдгээр нь та бүхэн бас илүү ач холбогдол өгсөн байх.

-Монгол Улс хүний эрхийн хэд хэдэн олон улсын гэрээ конвенцоор соёрхон баталсан. Эдгээр гэрээ конвенцид иргэний болон улс төрийн эрх, эрх чөлөөний тухай олон улсын хэлэлцээр ч мөн багтана. Үүнд, шүүх засаглалын нээлттэй байдал, урьдчилан цагдан хорих журам болон бусад эрх хамаардаг. Монгол Улс бол Европын холбооны GSP+ тогтолцооны давуу эрх ашгийг хүртэгч улс. Энэ нь Монголын 6500 орчим бараа бүтээгдэхүүн Европын холбооны зах зээлд ямар ч татваргүй нэвтрэх боломжтой гэсэн үг юм. Энэхүү давуу эрхийг эдэлж, Монгол Улс олон улсын 27 гэрээ хэлэлцээрийг дагаж мөрдөх нэгдэн орсон. Эдгээр гэрээ хэлэлцээр нь иргэний болон улс төрийн эрхийн тухай олон улсын гэрээ конвенцууд юм.

 

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
39
ЗөвЗөв
12
ХахаХаха
9
ТэнэглэлТэнэглэл
4
ГайхмаарГайхмаар
2
ХөөрхөнХөөрхөн
2
БурууБуруу
1
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

56 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2020-05-13 202.179.21.231

Тэгээд манай улс цагаан ногоон
жагсаалтанд лав байхгүй нь тодорхой

Avatar

Huulich 2020-05-13 172.58.227.130

Setgegdel bichij baigaa humuus hamgiin suulchiin hariuktiig dahin 2 udaa unshchih, tegeed olon ulsiin hunii erhiin gereenuudeer huleene uurgee Erunhiilugch ni udirdan Ulan daa gishgej baihad butehgui gesniig oilgochih

Avatar

Zochin 2020-05-13 223.38.22.197

ерөнхиыдөө бохирмөнгөний эргэлтэнд тавих хяналт чангарч баыгаа юм баына. тэгхээр гаднаасхөрөнгө оруулалт нэртэй элдэв бохир мөнгөний урсгалд саад учирна гэсэн үг. иймэрхүү юмнуудтай холбоотой хүмүүс л сандарч шуураад баыгаан байна да. тэнэг юмнууд нь юу юугүй ам дагаж намирдагаа боль. мэдэхгүй юмандаа чимээгүй байж байлдаа.

Avatar

т1 2020-05-13 64.119.21.167

Энэний хар байна уу? улаан байна уу? юу гэж нэрлэх нь хэнд хамаатай юм. эрх барьж байгаа намыг хамгаалах гэж үхэх юмаа. Өндөр эрсдэлтэй гэдэг чинь Хар жагсаалт гэсэн яг адилхан. тэнэг хүн маллаж байгаа юм шиг гарчиг өгөхөө больчих

Avatar

Зочин 2020-05-13 202.55.188.91

Өндөр эрсдэлтэй орон хар жагсаалтад орсон орон хоёр авах арга хэмжээ нь байхад оноосон нэртэй ялгаа юу байна аа

Avatar

Зочин 2020-05-13 66.181.186.229

Юм болгоныг харлуулж дэвэргэсээр улсаа алж дууслаа

Avatar

Зочин 2020-05-13 66.181.186.229

Элчин сайд нь хэлээгүй бол зохиомол хар жагсаалтандаа итгээд дуусах байж

Avatar

Зочин 2020-05-13 66.181.160.120

Санхүүгийн байгууллагадаа хяналт тавь гэдгийг анхаараарай. Банкууд бол авилгалын мөнгө угаадаг нь харагдаж бна. 2014 онд ЭЗ-ийн ил тодын хуулиар авилгачид бохир мөнгөө гаргаж ирсэн, хуулиар баталгаажуулсан үүнийг мөнгө угаах гээд байгаан. Үүнээс болж ФАТФ-ын жагсаалтад 2018 онд орсон.

Avatar

Зочин 2020-05-13 202.126.89.132

Өөрөөр л гэрлэж байна. Арга хэмжээ нь адил

Avatar

Й 2020-05-13 202.9.40.55

Black list- Өндөр эрсдэлтэй орнууд гэж орчуулах юм уу

Avatar

Зочин 2020-05-13 108.71.183.112

ene nukur kaanaas devshik gj bgaa yum bol

Avatar

Зочин 2020-05-13 66.181.191.87

Бие дааж майдар хотоос

Avatar

Archaagui und turchid 2020-05-13 212.124.154.68

Est bolij uz googlees orood xaraxaar 2017 2018 online Germanii medeen deer xar jagsaaltand orson geed bj bn lee bas odoo Austriad amidardag mongolchuudiin dansiig xaaj bn uls ornii archaagui bdalaas bolood yahaad muruuru bga irged xoxirox est ym ve ??? Deer bichsen medeeg yg xaanaas xen olood xudlaa bicheed bgaa ym.be ???

Avatar

Зочин 2020-05-13 202.179.24.249

Хар жагсаалт, өндөр эрсдэлтэй хоёр тийм ялгаатай сонсогдож байна уу?

Avatar

Зочин 2020-05-13 202.126.89.208

Duhaa b.gaad b.aa

Avatar

Зочин 2020-05-13 202.55.188.42

Hend ni itgehiin beeeeee

Avatar

Зочин 2020-05-13 59.153.113.76

Батзандан гэдэг хөөний намаг ганц байнаа.Өөртөө л оноо авч байвал юуг ч хамаагүй солиорч байдаг.Өөрийгөө "хэтэрхий мэргэн"гээд бодчихсон мангар бацаан ёстой а**а шүү.

Avatar

Монголхүү 2020-05-13 202.21.108.214

Монгол Улс чинь терроризмтой тэмцэж ирсэн улс болохоос хэзээ теороризмийг дэмжиж байгаагүй билээ. Энэ бол манай улсыг доромжилсон тэнэг хандлага байна. Европчууд дургүй бол Монголд ирүүлэхээ больё. Тэдэнтэй тэдэнгүй бид амьдарсаар л ирсэн шүү дээ

Avatar

Зочин 2020-05-13 85.49.124.54

Saihan vher bush vv, ene chini harin

Avatar

Зрчин 2020-05-13 192.82.75.192

Бие даан нэр дэвшигчид удмын 1 үеийг овоо бичдэг болж. Үйлчлэгчээр ажилд ороход 3үеээ бичиж ордог жинхэнэ үндэсний хуультай байж. Одоо энэ улс төрд ганц өөрийгөө биш 2үеэ бичсэн үнэнч шударга жинхэнэ монгол хүнээ дэмжинээ. Ураг удмын 2 үеэ бичвэр хууль гарга. 90.0 но той хүмүүс улс төрд орвол яах вэ.

Avatar

Дэм 2020-05-13 73.109.61.126

3 үеээрээ л байя л да

Avatar

мон 2020-05-13 64.119.20.120

Манай их мэдэгч нар хар жагсаалт гэгчийнхээ учрыг мэдэхгүйгээр Соотон халтар чимээнээр гэгчээр буруутанг хайгаад л булт булт үсэрээд л…

Avatar

Зочин 2020-05-13 202.21.107.66

Ёстой нөгөө архиа больё ажлаа бодъё гэдэг шиг юм болж бна. Энэ асуудлыг аятайхан шийдэх хэрэгтэй

Avatar

zochin 2020-05-13 66.181.160.62

ooo hoorhii

Avatar

Зочин 2020-05-13 43.242.243.94

Хар жхгсаалтанд одооний МАН оруулсангүй, харин Элбэгдорж, Баяр, Сайханбилэг нарын аймшигт хулгай луувар л оруулсан. Дээр Туркийн элчингийн хар тамхины МАФ асар их нөлөөлсөн .

Avatar

Зочин 2020-05-13 66.181.185.191

Tanai genog, huukii ntr chin oruulsan. Uhsen baaasnii shin saihanbileg ebii ntr. Chi zugeer meddegeer n malaa l malla oorkoo

Avatar

Рагнар 2020-05-13 43.242.243.30

Яг үнэнийг хэлвэл МАН буруутай шүү!!! Үхсэн баасны чинь Элбэгдорж Сайханбилэг вэ! Муу малаас дор орк минь далд ороорой!

Avatar

м 2020-05-13 66.181.168.8

тэр 6500 орчим нэр төрлийн бараанаас нь манайх хэдийг нь ЕХ-нд гаргадаг юм бэ, ийм олон нэр төрлийн барааг манайх татваргүй гаргадаг байсан бол өдийд өр зээлгүй амьдарч болмоор юм

Avatar

Зочин 2020-05-13 139.5.219.92

Хэцүүдэх нь ээ. Энэ хүн ч яахав бөөрөнхийлөөд өнгөрч. Няхуур хандана гэдэг чинь шалгаад салахгүй л гэсэн үг

Avatar

zochin 2020-05-13 58.109.221.157

offshorchid, erdenetiin 49 huviig avsan mungu, 51 huviin bathuu, bankuudiin mungu, shuuh prokuror ni bohir mungunii tom herguudiig shiiddeggui bolohoor oilgomjtoi

Avatar

Зочин 2020-05-13 150.129.142.166

Нөгөө нэг цэцэн эрийн хэлсэн өрийг өглөг гэж нэрлэе гэдэгтэй л адил юм байна. ККК

Avatar

Зочин 2020-05-13 66.181.184.128

Blacklisted гэдгийг манайхан махчлаад хар жагсаалт гэсэн. Утга нь өөр. Гэхдээ хар жагсаалт маягийн л эд. Сэжиглээд хандах газар багасна. Хэцүү болно. ялгаагүй.

Avatar

Зочиг 2020-05-13 202.9.40.47

Хар эагсаалт л гэсэн үг юм байна. Үр нөлөө нь ч адилхан юм баына

Avatar

ARAI 2020-05-13 64.119.25.212

Undur ersdelteid orno gedeg chine ymar ch yalgaagui shuude jagsaalt baisan baigaagui bidend hundeer tusna. Ymarwaa negen baidlaar sanhuujilt orj irehgui ersdeltei uls orond ymar ch uls ih hemjeenii tuslamj sanhuujilt uguhgui ni oilgomjtoi baina. Tsaashlaad dollar iin hansh usuh ch magadlaltai dollar usuhuur tugrug uneguitne , tugrug uneguitheer bid nar yah we oilgomjtoi tanii awj baigaa talhnii une l usnu. Bid gants tatwaraar uursdiigo urnuus salgaj chadku shuude.

Avatar

Зочин 2020-05-13 66.181.161.57

Хар л бол хар жагсаалт шүү дээ. Хичнээн өөрөөр нэрлэвч. Хэрээг хичнээн угааж гоёор нэрлэвч хар хэвээрээ.

Avatar

Dund huruu 2020-05-13 103.68.107.22

МАН дарамталжээ энэ нөхөрийг бид тэнэг биш шүү !!!!!!!!!!!!

Avatar

Зочин 2020-05-13 202.131.228.167

МЭДЭЭ ГАРГАХДАА ХАРИУЦЛАГАТАЙ ХАНДААЧЭЭ, ӨМНӨХ ГАРЧИГТАЙ ӨӨР ЗУРАГТАЙ МЭДЭЭ ТГД ЯАХУУ? БОЛОР СЭТГҮҮЛЧИЙН ХСЭН ЯРИЛЦЛАГЫГ АВЧ ТАВИХДАА ИНГЭЖ УНШИГДЧЫГ ТӨӨРӨЛДҮҮЛЖ БОЛОХГҮЙШД

Avatar

Зочин 2020-05-13 121.168.50.25

хамаагүй зүйл ярьдаггүй л хүн байна.

Avatar

Зочин 2020-05-13 119.40.98.177

ёо хөөрхий гүүглээр орчуулаад шаачих юмаа

Avatar

Иргэн 2020-05-13 66.181.161.43

Энэ юугаа мэдэх вэ. Амьдралаас тасархай.

Avatar

Зочин 2020-05-13 203.169.49.124

Уриа, тунхагийн шинжтэй маш бөөрөнхий хариулт өгсөн байна.

Avatar

Зочин 2020-05-13 103.229.120.174

Зарим нэг улс төрчид, улс төрийн нам хар жагсаалтад орсны баяр тэмдэглэх шахуу л юм болж байх шиг. Сонгуулиа гэж…"улс орныг хорлон сүйтгэх" ажиллагаа ч явж байгаа юм шиг. энэ ард түмний төлөө сайн сайхны төлөө юм гэж байна уу?

Avatar

Зочин 2020-05-13 49.0.149.20

ЭНЭ АСУУДАЛ ЕР НЬ МАНАЙ ӨМНӨХ УДИРДЛАГУУД ЗАХИАЛЖ АСУУДАЛ ҮҮСГҮҮЛЭЭД БАЙГААН БИШҮҮ ГЭЖ ХАРДАХ СЭТГЭЛ ТӨРӨӨД БАЙГААН СОНГУУЛИЙН ӨМНӨХ ШОУ БОЛГООД ЯМАР НЭГЭН ХОРИГ АРГА ХЭМЖЭЭ АВДАГГҮЙ ГЭЭД ХАРИУЛААД БАЙНАШДЭЭ НААД ХҮН ЧИНЬ

Avatar

Зочин 2020-05-13 202.9.47.31

ЭНД ЕВРОПЫН ХОЛБОО ХЯНАЛТАА Л ЧАНГРУУЛНА ГЭСЭН БАЙНА.ЭДИЙН ЗАСАГ УЛС ТӨРИЙН БОДИТ МЭДЛЭГ ДУЛИМАГ ХҮМҮҮСИЙН ТАРХИЙГ УГААХ ГЭЖ ДЭМИЙ СҮРЧИГНЭХЭЭ БОЛИВОЛ ТААРНА.ЭНЭ САНУУЛГЫГ БОДИТООР ХҮЛЭЭЖ АВ.

Avatar

Зочин 2020-05-13 192.82.65.168

хар жагсаалт гэж байхгүй гэхийн тэгснээ яг доор нь монгол улс хар жагсаалтад орсноор ямар эрсдэлтэй вэ гэж асуух юм юу ч ойлгосонгүй

Avatar

Зочин 2020-05-13 66.181.189.89

Наадуул чинь манайхан шиг шууд ингэнэ тэгнэ гэж хэлэхгүй. Дипломат хэллэгэ гэж байдагийг орк сэтгэхүй ойлгохгүй. Санхүүгийн хориг тавиагүй гэсэн чинь яалаа гээд орилолдож мэднэ дээ.

Avatar

зочин 2020-05-13 202.21.108.240

Ази тивд байж европын холбоонорс хамаардаг болчих гэж

Avatar

Зочин 2020-05-13 202.131.225.197

Бөгсөө ч олигтой арчиж чадахгүй байгаа улсад бүх газраас нөлөөлөл ирнэ шүү дээ баастай хошного минь

Avatar

Зочин 2020-05-13 73.92.12.67

Яахчгүй,юуч болохгүй,ямарч хориг хэмжээ,хяналт шалгалт ямар нэг юм болохгүй…. Зүгээр л хар жагсаалтад л оруулсийн……Хар жагсаалт чинь гоё ш дээ гэжээ хэ хэ хэ

Avatar

ЗОЧИН 2020-05-13 122.201.24.69

ТАНАЙ КОММУНИСТ УГШИЛТАЙ МАФИЖСАН НАМ ЗАСГИЙН ЭРХЭНД БАЙГАА ЦАГТ МОНГОЛ АМБАН ЯВАХГҮЙ ЭЭ !!! ДЭМЖИХГҮЙ ЭЭ !!! ХАМТРАХГҮЙ ЭЭ !!! ГЭДГГЭЭ ТОЙРУУ ЗАМААР ДИПЛОМАТ ЁСНЫ ДАГУУ ТОВ ТОДОРХОЙ ИЛЭРХИЙЛЖЭЭ !!! САНГИЙН ДЭД БУЛГАНТУЯА ХҮРЭЛБААТАР САЙДЫНХАА ЧИГЛЭЛИЙН ДАГУУ ТОМОРСОН ЗАХИДАЛ ЕХ – НД ИЛГЭЭЖ СААРАЛ ЖАГСААЛТАНД ОРСОНЫГ ЦУХАС ДУРДААД АВЧЭЭ !!!

Avatar

ЯНАГ УХНА ХҮРЭЛСҮХ 2020-05-13 76.107.165.63

Сонгуульд ялахын тулд үхэхдээ үхэр буугаа тавина гэдэг л болж байна даа, агаа нь. Тархины тураалтануудад халамжийг ч сайн өгч байна даа. Нэг л санаанд багтаад байна шүү. Өрсөлдөгч намын маань дарга а******н нөхөр байгаа. Нэг л ёндоорох гээд байна даа.

Avatar

Zochin 2020-05-13 202.179.24.252

EX guij avsan mongiig nuuj baigaad deeguuree chubaagaad zusaldag chin unen schuu! !

Avatar

Иргэн 2020-05-13 66.181.183.86

Манай дотоод асуудал энэ муу гадныханд чмар хамаа бнаа?! Европчууд өөрсдөө Ази,Африк, Латин Америкийн улсуудыгн баялгийг цөлмөж баяжчихаад ёстой яршиг л бна даа?!?!?!

Avatar

Зочин 2020-05-13 64.119.24.220

Mungu guigaad l baidag bizdee

Avatar