Эрх баригчдын "гавьяа" хар жагсаалт айсуй | News.MN

Эрх баригчдын "гавьяа" хар жагсаалт айсуй

Эрх баригчдын "гавьяа" хар жагсаалт айсуй

Эрх баригчдын "гавьяа" хар жагсаалт айсуй

Сүх далайтал үхэр амар гэж…Европын холбоо Монгол Улсыг бохир мөнгө угаадаг орнуудын хар жагсаалтад оруулах бэлтгэл хангасан ч Засгийн газарт мэдээлэл алга. Хэвлэлүүд энэ асуудлыг өчигдөр /2020.05.06/ Сангийн сайд Ч.Хүрэлбаатараас тодруулахад “Нягталж байна” гэдэг тайлбар хийхээс цааш хэтэрсэнгүй. Нууцлах шалтгаан байв уу, эсвэл энэ улсын нүд, чих ажиллахгүй болсон хэрэг үү. Эцсийн шийдвэр өнөөдөр гарах атал асуудлыг хамгийн нарийн мэдэх ёстой сайд нь мэдээлэлгүй сууж байна.

Ройтерс агентлагийн мэдээлснээр Европын холбоо Монгол Улсыг хар жагсаалтад оруулах болсон үндэслэлээ бохир мөнгө угаалттай тэмцэхгүй байна гэж үзжээ.

Олон улсын аргачлалаар бохир мөнгө гэдэгт хар тамхины худалдаа, хүний наймаа, луйвар, залилан, авлига, хээл хахууль, контрабанд, зохион байгуулалттай гэмт бүлэглэл болон дээрэмд оролцох, байгаль орчны эсрэг гэмт хэрэг үйлдэж олсон орлого багтаж байна. Илүү тодруулбал, гэмт хэрэг үйлдэгчид дээрх төрлийн хэрэг үйлдэж олсон орлогоо хууль ёсны болгон хувиргахын тулд банк санхүүгийн байгууллагыг “ашиглах”-аас эхлээд энгийн иргэдийг ч татан оролцуулдаг. Иймээс улс орон бүр энэ төрлийн гэмт хэрэгтэйгээ тэмцэж, таслан зогсоох арга хэмжээ авдаг. Харин Монголын хувьд ажиллахгүй байна гэж үзсэн бололтой.

Одоогоор Европын холбооны хар жагсаалтад Афганистан, Ирак, Вануату, Пакистан, Сири, Йемен, Уганда, Тринидад ба Тобаго, Иран, Умард Солонгос оржээ. Үндсэндээ дайн байлдаантай хийгээд хөгжил буурай орнууд багтсан байгаа юм. Хар жагсаалтад Монгол Улс орсон тохиолдолд эдийн засгийн хориг арга хэмжээнүүд тавигдана. Үүнд: хямд хүүтэй, урт хугацааны зээл татах боломжгүй болж,  гадаадын хөрөнгө оруулалт зогсох, дотоодын арилжааны банкуудтай харилцаж байгаа гадаадын банк олон улсын санхүүгийн байгууллага харилцаагаа таслах, мөнгөн гуйвуулга зогсох зэрэг хүндрэл үүсэх аж. Тэр хэрээр хөрөнгө оруулалтын зардал нэмэгдэж, дотоодод олгох зээлийн хүүнд дарамт учруулах эрсдэл дагуулах нь.

Дэлхий дахиныг нөмөрсөн цар тахлын улмаас Монгол Улсад ажилгүйдэл нүүрлэж, экспортын орлого эрс буурснаар цаашдаа хэрхэн аж төрөх вэ гэдэг асуудал хүн бүрийн толгойны өвчин болж хувираад буй. Татварын орлого эрс буурсан ч Засгийн газар УИХ-ын сонгуульд зориулсан популист шийдвэрүүдийг шил дараалан гаргасаар, зардал нь 6 их наяд төгрөг даваад буй. Хамгийн сүүлд буюу өчигдөр 793 тэрбум төгрөгийг дөрвөн төрлөөр гаргахаар болж байна.

Харин Монгол Улс гадаад өр төлбөрөө хэрхэн барагдуулах вэ гэдэгт тоймтой хариулт өгч чадахгүй, “зээл авч буцаан дарна” гэдэг жижүүрийн тайлбар өгөхөөс хэтрэхгүй сууна. Гэтэл хар жагсаалтад орсон нөхцөлд хямд хүүтэй зээл олдохгүй. Европын холбоонд багтдаг улс орнууд бол Монголыг аврахад гар сунгахгүй гэсэн үг. Гэтэл хэдхэн сарын дараагаас буюу 2021 оноос эхлээд Монгол Улс Мазаалай бондын эргэн төлөлтийг хийж эхлэх ёстой. Эхний удаад 500 сая ам.долларын өрийг шийдэх шаардлага үүсч байгаа. Үндсэндээ 2021-2024 оны хооронд 14 орчим тэрбум ам.долларын гадаад өр төлөгдөх тооцоо гарсан юм.

Харин эрх баригчид сүх далайтал үхэр амар гэгчээр “коронавирус дэгдсэн үед Европын холбоо Монгол Улсыг арайчиг бас хар жагсаалтад оруулчихгүй байлгүй” гэх  үг унаган томилгоо хийж сууна.

Уг нь FATF Монгол Улсыг өнгөрсөн оны аравдугаар сард саарал жагсаалтад оруулж, “Хар жагсаалтад орох эрсдэл өндөр байгаа шүү” гэдгийг сануулж, тэнсэн өгсөн. Энэ хооронд эрх баригчдын хийсэн ажил томилгоо л болж, тодорч харагдаж байна.

Эхлээд эрх баригчид Монгол Улсыг саарал жагсаалтад оруулсны буруутнаар Монголбанкны ерөнхийлөгч асан Н.Баяртсайхан, Санхүүгийн зохицуулах хорооны дарга асан С.Даваасүрэн нарыг тодруулж, 2019 оны арваннэгдүгээр сард албан тушаалаас нь чөлөөлсөн. Гэтэл бодит байдал дээрдсэн зүйлгүй улам дордож Европын холбооны хар жагсаалтад орох эрсдэл нүүрлээд байна. Харин УИХ томилгоогоо үргэлжлүүлсээр өнөөдөр Монголбанкны тэргүүн дэд ерөнхийлөгчөөр Г.Дөлгөөн, дэд ерөнхийлөгчөөр Г.Энхтайван нарыг тус, тус томилж, О.Эрдэмбилэгийг төв банкны тэргүүн дэд ерөнхийлөгчөөс чөлөөллөө.

Бүрэн эрхийн хугацаа нь дуусахаас өмнө төв банкны ерөнхийлөгч нарыг чөлөөлсөн нь МАН саарал болон хар жагсаалтын асуудалд санаа зовохоос илүүтэй Ерөнхий сайд У.Хүрэлсүх, УИХ-ын дарга Г.Занданшатар нарын хүмүүсээр төв банкийг бүрдүүлж авахад илүүтэй анхаарал тавилаа гэж хардах үндэслэлийг бий болгоод байна.

Монгол Улсын хувьд өмнө нь буюу 2013 онд FATF-ын саарал жагсаалтад орж байсан ч тэр үед эрх барьж байсан Ардчилсан нам хууль эрх зүйн орчноо өөрчилж, тодорхой ажлууд хийснээр гурван сарын дараа саарал жагсаалтаас гаргаж байв. Харин МАН эрх барихдаа Монгол Улсыг саарал жагсаалтаас гаргаж чадалгүй, нэрмээд Европын холбооны хар жагсаалт руу оруулж болзошгүй нөхцөлд орууллаа. Хэрэв Европын холбоо Монгол Улсыг хар жагсаалтад оруулбал хариуцлагыг нь хэн хүлээх вэ?.

Г.ХОРОЛ

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
9
ТэнэглэлТэнэглэл
3
ЗөвЗөв
2
ХахаХаха
1
БурууБуруу
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

39 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2020-05-07 66.181.176.97

AN iin website gej goy yumaa s**! News.mn ii atsnuud dald oroosoi bilee. Ta nar shig hunii unergui yumnuudiig shavj ch tooj shinshlehgui !!!!

Avatar

гүшүүн 2020-05-07 202.9.47.10

Ман.ны хулгайчуудын сонгуулийн мөнгө босгох гэж хийсэн ажил нь 1 тн хар тамхи Хүрэлсүх холбоотой байж магад шүү

Avatar

Хотын уугуул иргэн Бат 2020-05-07 202.179.24.29

Ийм хүнд цаг үед нэг орныг элдэв хар жагсаалтанд оруулж байдаг ЕХ бол ёстой хүн чанараа алдсан байгууллага болох нь харагдлаа. Өөрсдөө үхэж байж бас бусдыг дарамтлах янзтай. Ёстой нэг хэлэх үг алга даа. ЕХ гэх сүржин нэртэй хирнээ цаана нь юу ч байхгуй. Мөхөж яваа байгууллага даа. ЕХ-ны хэд хэдэн орон гишүүнчлэлээс татгалзах өргөдөлгөө өгөхөө мэдэгдсэн. Хамгийн түрүүнд Итали..

Avatar

Зочин 2020-05-07 185.220.100.240

)))) Эротик клубэд тавтай морилно уу — https://tinyurl.com/y9mh59ld

Avatar

evroopoos 2020-05-07 193.91.98.156

Evrop har jagsaaltand oruullaa geed yadag yum be nariindaa bol estoi gai l bna gedeg shig Tegvel Mongold uil ajillagaa yavuulj gazar uhdag alt uran zoodog luivarchidiig ni hoogood gargaya l daa Hen yunaas aidag ve gevel ednees hahuuli avch eh ornoo hudaldsan novshnuud l har jagsaaltaas aij bna Ternees bish hend hamaatai yum be Oorsdiigoo yaya gej baij Mongoliig har zagsaalt geh shig Ugtaa ene bol ASEM gegch huzuuguigiin jujgees bolson

Avatar

Zochin 2020-05-07 64.119.18.170

Bid ch uneheer iher nerendee taarsan uls bn aa.

Avatar

Зочин 2020-05-07 66.181.186.172

Huuk gej eronhii Said bhad hav har jagsaaltand ni l orno sh dee oor Yu huleegeev ta nar kkk

Avatar

Бат 2020-05-07 103.229.123.48

Энд Тэр элбэгдорж хамаа байхгүй өнөөдөр Эрх баригчид хариуцлага хүлээж үүрэг хүлээх ёстой, төсвөөс гадуур ямарч тодотгол хийхгүй орлого тасарсан ийм байхад ямарч хяналтгүй ямаанд хүртэл гэнэт их хэмжээний мөнгө олгоод тэр мөнгийг яаж зарцуулж эргээд макро э/ з ийн бүх түвшинд яаж тэнцвэртэй бодлого явуулахгүйгээр шууд л сонгуулийн шоу болгож короногоор далимдуулж ийм мунхаг ү/ а явуулахад эрх биш ардчилсан улс маш олон ОУ ын байгууллагууд дүгнэлт хийж Юун Саарал жагсаалт бүр Хар луу оруулахаар

Avatar

Зочин 2020-05-07 103.229.121.131

Ардчилал нэрийн дор хулгайч луйварчдын зэрлэг капитализмыг байгуулсны яруу тод нотолгоо! Хар дансанд хамттаа орж байгаа улсуудыг нь хараарай! Ичиж үхээсэй их хошгоруулагч элбэгбалай,бүр далд ороосой!! Сүүлийн үед нөгөөл сүг шиг олон юм бичдэг болсон байна билээ! Дагалдан хөөрцөглөж байгаа ноход нь бүгд ой гутам сэтгэлийн доголдолтой ноход харагдаж байна билээ!! За тэгээд удөхгүй явах газар луугаа явна бизээ!!

Avatar

Зочин 2020-05-07 202.9.40.182

Зарим улстөрчид хар жагсалтанд орох нь гээд баярлаж байх шиг байна. Эцэст нь улс орны нэр л гарна.

Avatar

Зочин 2020-05-07 202.21.108.223

ТЕГ гадаад тагнуулын албаны дарга асан нь өнөөдөр тодорхой хэлчихсэн. Германд баригдсан тагнуул мэдүүлэг өгөхдөө ачааг Монголын төрийн ачаа гэсэн гдг. Түүнд Гэрэлээс өөр хүн тушаал өгөхгүй, тэр ганцхан Гэрэл даргынхаа тушаалаар явна гэсэн. Тэгэхлээр хар тамхины наймааны цаана ЗГ байна.

Avatar

Bid yalgaj oulgoj bgaa 2020-05-07 64.119.27.210

Heden diplomat har tamhi zuuluu shde,teriig l helj bgaan shde,ter ni tyryy zasgiin byyr tod helvel ardchilsan namiin hamaaral byhii hymyysiin hiisen hergees bolj bgaa biz de,bid yalgaj bgas

Avatar

Донров 2020-05-07 66.181.181.119

2020-05-07 20:37:37

Хар нь байна уу?! Улаан нь байна уу?! Саарал нь байна уу?! Ямар хамаа байгаан?! Магадгүй манай тэнэг улс төрчид баахан үнэн худал мэдээлэл захиа хэргээр бичсэн байхыг ч үгүйсгэхгүйшдээ?! Ер нь тэгээд мах гурилаа дээлийн даавуу нь хувцас хунар нь байгаа цагт монголоороо хэдэн жил амьдарчих нь л биз?! Юунаас нь айдаг юм?!

Avatar

Нэргүй 2020-05-07 66.181.181.119

2020-05-07 20:37:37

Хар нь байна уу?! Улаан нь байна уу?! Саарал нь байна уу?! Ямар хамаа байгаан?! Магадгүй манай тэнэг улс төрчид баахан үнэн худал мэдээлэл захиа хэргээр бичсэн байхыг ч үгүйсгэхгүйшдээ?! Ер нь тэгээд мах гурилаа дээлийн даавуу нь хувцас хунар нь байгаа цагт монголоороо хэдэн жил амьдарчих нь л биз?! Юунаас нь айдаг юм?!

Avatar

Зочин 2020-05-07 202.179.24.23

Сүх далайхад үхэр амгалан. Чи үхэр бөлгөө.

Avatar

Зочин 2020-05-07 66.181.181.119

2020-05-07 20:37:37

Хар нь байна уу?! Улаан нь байна уу?! Саарал нь байна уу?! Ямар хамаа байгаан?! Магадгүй манай тэнэг улс төрчид баахан үнэн худал мэдээлэл захиа хэргээр бичсэн байхыг ч үгүйсгэхгүйшдээ?! Ер нь тэгээд мах гурилаа дээлийн даавуу нь хувцас хунар нь байгаа цагт монголоороо хэдэн жил амьдарчих нь л биз?! Юунаас нь айдаг юм?!

Avatar

Иргэн 2020-05-07 66.181.181.119

2020-05-07 20:37:37

Хар нь байна уу?! Улаан нь байна уу?! Саарал нь байна уу?! Ямар хамаа байгаан?! Магадгүй манай тэнэг улс төрчид баахан үнэн худал мэдээлэл захиа хэргээр бичсэн байхыг ч үгүйсгэхгүйшдээ?! Ер нь тэгээд мах гурилаа дээлийн даавуу нь хувцас хунар нь байгаа цагт монголоороо хэдэн жил амьдарчих нь л биз?! Юунаас нь айдаг юм?!

Avatar

зочин 2020-05-07 64.119.22.242

АНУ Европыг дагаад дуугарах нь юу л бол, Монголын газар нутгийг Хятадын эсрэг ашиглахаар төлөвлөж байгаа, тэгээгүй бол Баттулгыг Трамп тоож хүлээж авахгүй байх байсан

Avatar

зочин 2020-05-07 64.119.22.242

Ойлгож явах юм юу байнаа, парламентын гишүүдэд дотоод гадаадын мөнгө хүүлэгчид, бусад бузар шунахай этгээдүүд хуулийн захиалга өгдөг юм, захиалгыгнь биелүүлээд УИХ ын гишүүд ажлын хөлсөө авдаг, ингэж хагартлаа баяжиж болно шүү дээ, Үзээд алдах уу?

Avatar

Дорж 2020-05-07 2.132.234.96

БИ НЭГ ЮМЫГ ОЙЛГОХГҮЙГЭЭР 30 ЖИЛ БОЛЛОО. ТЭР ЮУ ВЭ ГЭВЭЛ:
ХҮММҮҮС ДАРГА БОЛОХ ГЭЭД, УИХ-ЫН ГИШҮҮН БОЛОХ ГЭЭД ЯАГААД ҮХТЛЭЭ ЗҮТГЭДЭГ. ҮҮНИЙГ Л БИ ОЙОГОДОГГҮЙ ЮМ. Я БУСАД ХҮМҮҮС НАДТАЙ АДИЛ БОЛОВ УУ??

Avatar

Иргэн 2020-05-07 103.212.116.16

Төрийн түшээд нь авилгачид болж, хууль шүүх нь ялзарч, ард иргэд нь яаж ч чадахаа больсон ядуу буурай орнуудын ард олныг хамгаалах гэж, сэхээрүүлэх гэж ийм хориг тавигддаг юм л даа. МАН ба АН-ийн авилгачид Эх орныг минь ийм байдалд орууллаа даа. Ялангуяа сүүлийн 8 жилд эд нар даварсан даа .

Avatar

Иргэн 2020-05-07 64.119.21.212

Хар жагсаалтад орох эсэх асуудал монголын төрийн тэргүүний олон улсын тавцан дахь нэр хүндтэй холбоотой учраас ерөнхийлөгч маань онцгой анхаарах ёстой.

Avatar

Зочин 2020-05-07 192.82.78.73

60 тэрбум газрын наймаа авилгалын М.Энхболд Баярцогт мэтмйг шийтгээгүйгээс ХАР ЖАГСААЛТ руу орлоо.

Avatar

Зочин 2020-05-07 192.82.65.172

SAARAL ONGONII DARAA HAR ONGONOOS OOR ONGO BAIDAGUI YUM.HEN ORUULAB KKK

Avatar

Энэ 2020-05-07 202.126.89.145

Оросууд бол дэлхийд бусад ороныг булаан эзэлдэг улс шүү дээ. Украын. Сири Гүрж . Японы аралууд,

Avatar

Зочин 2020-05-07 202.55.188.36

МОНГОЛЫН НУТГААР БАЙГАЛИЙН ХИЙН ХООЛОЙ ТАВИГДСАН ЦАГТ МОНГОЛ ЕВРОПЫН ХОЛБООНЫ ТҮНШ БАЙХАА БОЛИНО. ИЙМ Л ГЕОПОЛИТИКИЙН БОДЛОГЫГ ЕВРОПЫН ХОЛБОО БАРИМТЛАН “СИБИРИЙН ХҮЧ-2” ХИЙН ХООЛОЙГ ЬАВИУЛАХГУЙ БАЙХ НЭГ ЁСНЫ ЭДИЙН ЗАСАГ, САНХҮҮГИЙН ХОРИГ ТАВИХ ГЭЖ ОРОЛДОЖ БАЙНА. ХИЙН ХООЛОЙ БОДИТ БАЙДАЛ БОЛЖ ОРОС-МОНГОЛ-ХЯТАД ГУРВАН УЛСЫН ТӨРИЙН ЬЭРГҮҮНҮҮД ГАРЫН ҮСЭГ ЗУРСАН ӨПРӨӨС ЭХЛЭН МОНГОЛ УЛС АМЕРИКИЙН ТҮНШ БАЙХАА Ч БАС БОЛИНО.ТИЙМЭЭС ЕВРОПЫН ХОЛБООНЫ ЭНЭ СҮРДҮҮЛГИЙГ ЗӨВХӨН ЭРЭЛЭ ГЭЖ ОЙЛГООРОЙ, ЗАЛГААД АНУ

Avatar

Зочин 2020-05-07 202.21.108.223

Ёстой үгүй шүү, хаа хамаагүй юмыг бүү хамаатуул. Хийн хоолой Монголоор тавигдах нь зуунд олдох ховор боломж. Энэ боломжыг эсэргүүцээд байгаа эдгээр хүмүүсийг ТЕГ аас заавал шалгах ёстой. Улс үндэстний эрх ашгын эсрэг чиглэсэн, гадны нөлөөтэй бүлэглэл байхыг үгүйсгэхгүй .

Avatar

Цог 2020-05-07 202.126.89.145

Орос орон бол булаан эзлэгч болохоор л дэлхийн улс оронууд оросын компанид хориг тавьж бгаа.

Avatar

Зочин 2020-05-07 202.126.89.175

Чамайг Хятадаас салгаж НҮБ-д оруулж өгсөн нь буруу юу? Арай АНУ Англи европ зүтгүүлсэн гэж бодоод байгаа юм биш биз

Avatar

Зочин 2020-05-07 202.21.108.223

Монгол улсын нутаг дэвсгэр аль нэг улс нөгөөгийнхөө эсрэг явуулж байгаа бодлогын золиос болж хохирох ёсгүй. Хэрвээ Таны бичсэн үнэн бол АНУ, ЕХ ны эрх ашгын төлөө Монгол улс хохирох ёсгүй.

Avatar

Зочин 2020-05-07 202.9.40.35

Болгар улс аль хэдийнээ Европын Холбоо, АНУ-ийн золиос болж, өөрийн нутгаар Оросын хийн хоолойг дамжуулахаас татгалзсаныхоо горыг амсаад сууж байна. Болгар татгалзсан учир Туркийн нутгаар хийн хоолойг тавьсан. Одоо Болгар улс цусаар уйлаад Оросыг гуйгаад сууж байна ! Геополитик гэж ийм л байдаг юм !

Avatar

Зочин 2020-05-07 202.21.108.223

Европыг хар тамхиар дарж бохир мөнгөө сонгуульд ашиглаж буй МАН ын одоогын засгийн газрын үйл ажиллагаа илэрсэн нь Монголыг харанхуй ангалруу түлхчихлээ. Хүүкээ чи юу хийчих нь энэ вэ?.

Avatar

Зочин 2020-05-07 49.0.212.62

Ха ха ха, гоё

Avatar

Vhhh 2020-05-07 103.26.195.32

Umnu sangiin ded said bulgantuya gd avgai har jagsaaltad oryylj bsan talaar dahin bicheeche. ODOO 2 dahia boloh gj bn

Avatar

Үнэн царай нь энэ 2020-05-07 64.119.23.156

Энэ байтугай бузар булай бий

Avatar

Зочин 2020-05-07 150.129.143.172

Монгол банкны удирдлага биш хуурамч дүртэй Нямдорж Хүрэлсүх нарыг сольж шударга ажил хэрэгч хүмүүсээр энэ бохир мөнгөний асуудлыг дарж авахгүй бол хар жагсаалттай жагсаалтгүй дампуурахдаа тулаад байна

Avatar

ааа 2020-05-07 59.153.112.185

Европын улс орнуудад ямар элчин сайдууд ажлаад байна аа. Дандаа л гадны сайтуудаас ийм мэдээлэл аваад бөйх юм.

Avatar

Зочин 2020-05-07 192.82.77.112

Пиздец болох юм байна даа. Энэ шуналтай дээрэмчин үе үеийн төр баригчдаас болж арпын нуруу өндийхгүй нь
Сонгуулиа бодолтой өг

Avatar

Зочин 2020-05-07 202.55.188.36

ЕВРОПЫН ХОЛБООНЫ ЭНЭ АЛХМЫГ ТОМ ЗУРГААР НЬ ХАРЖ ОЙЛГОХ ХЭРЭГТЭЙ. ХАР ЬАМХИ, ДИПЛОМАТУУДЫН ХЭРЭГ БОЛ ЖИЖИГ ЗҮЙЛ. МОНГОЛЫН НУТГААР БАЙГАЛЫН ХИЙН ХООЛОЙ ТАВИУДАХГУЙ ГЭСЭН БОДЛОГЫН ДӨНГӨЖ ЭХЛЭЛ НЬ ЭНЭ. ЗАЛГААД АМЕРИК УДАХГУЙ ДУУГАРЧ ЭХЭЛНЭ.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж