Ипотекийн зээлээ хойшлуулаагүй иргэдийн 8 хувийн хүүг 6 болгов | News.MN

Ипотекийн зээлээ хойшлуулаагүй иргэдийн 8 хувийн хүүг 6 болгов

COVID-19

Ипотекийн зээлээ хойшлуулаагүй иргэдийн 8 хувийн хүүг 6 болгов

Ипотекийн зээлээ хойшлуулаагүй иргэдийн 8 хувийн хүүг 6 болгов

Цар тахалтай тэмцэх хуулийг УИХ  баталсан. Энэ хуулийн хүрээнд ипотекийн хөтөлбөрт хэд, хэдэн арга хэмжээ авахаар болжээ.

Тодруулбал, ипотекийн зээлийн үндсэн төлбөр, хүүг хойшлуулах хүсэлтээ дөрөвдүгээр сарын 30-ны дотор гаргасан иргэд ирэх зургадугаар сарын 1 гэхэд харилцагч банк дээрээ өөрийн биеэр очиж, зээлийн хуваарьтаа өөрчлөлт оруулан баталгаажуулах хэрэгтэй гэдгийг Монголбанк мэдээлж байна.

Гуравдугаар сарын байдлаар ипотекийн зээлийн хувьд хугацаа хэтэрсэн зээл нь 3.5 хувьтай байсан бол зээл хойшлуулах хүсэлтийн хүрээнд 2.2 хувь болж бууран, 57 орчим тэрбум төгрөгийн хугацаа хэтэрсэн зээл хэвийн ангилалд шилжсэн байна.

Харин тавдугаар сарын 1 хүртэл ипотекийн зээлээ хойшлуулах хүсэлт гаргаагүй иргэдийн ипотекийн зээлийн 8 хувийг нь 6 хувь болгожээ. Гэхдээ энэ арга хэмжээ нь гурван сарын хугацаанд хэрэгжинэ.

Төрөөс зээлийн хүүгийн татаасанд 60 тэрбум төгрөгийн санхүүжилтийг улсын төсөвт суулгасан аж. Энэхүү хүүгийн татаасыг хэрхэн үр дүнтэй зарцуулах бэ гэдэг дээр Монголбанк, Сангийн яамтай хэлэлцэхээр болжээ.

Монголбанкны тайлбарлаж буйгаар, ипотекийн хөтөлбөрийн зээлтэй 72 мянган иргэн бий. Үүнээс хэд нь зээлээ хойшлуулах хүсэлт гаргасныг тооцоолон харж байгаад хүсэлт гаргаагүй иргэдийн зээлийн хүүнийх нь 2 хувийг төрөөс төлнө гэв.

МОНГОЛБАНК  ИПОТЕКИЙН ХӨТӨЛБӨРИЙГ ҮРГЭЛЖЛҮҮЛЭН  САНХҮҮЖҮҮЛНЭ

Монголбанк ОУВС-ийн хөтөлбөрийн хүрээнд ипотекийн зээлийн санхүүжилтийг зогсоогоод байсан бол цар тахалтай холбоотойгоор барилгын салбарыг дэмжих хүрээнд ипотекийн зээлийн санхүүжилтийг дахин олгохоор болжээ. Энэ хүрээнд 2020 он дуустал сар бүр 16-20 тэрбум төгрөгийг ипотекийн санхүүжилтийн хүрээнд арилжааны банкуудад олгоно.

Арилжааны банкуудын хувьд гуравдугаар сард 613 зээлдэгчдэд 46,6 тэрбум төгрөгийн ипотекийн зээлийг шинээр олгосон байна. Үүний 57 хувийг банкууд өөрийн эх үүсвэрээр санхүүжүүлсэн бол 43 хувийг хөтөлбөрийн эх үүсвээрээр санхүүжүүлжээ. Ипотекийн зээлийн нийт үлдэгдэл 4.6 их наяд төгрөгтэй тэнцэж байна.  Үүний 74 хувийг хөтөлбөрийн зээл 21.3 хувийг банкуудын өөрийн эх үүсвэрийн зээл эзэлж байгаа ажээ. Ипотекийн зээлийн 95.8 хувийг хэвийн зээл 2.2 хувийг хугацаа хэтэрсэн 2 хувийг чанаргүй зээл эзэлж байна.

 

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
15
ЗөвЗөв
5
ТэнэглэлТэнэглэл
3
БурууБуруу
2
ХахаХаха
2
ГайхмаарГайхмаар
1
ХөөрхөнХөөрхөн
1
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

17 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2020-05-01 64.119.18.10

Сонгуулийн шоугаа болиоч. Мэдэгдэж барилгүй, цагийн дотор ингэчий тэгчий гд хүссэнээрээ юм бичээд сууж бдымуу хайшайн

Avatar

зочин 2020-05-01 66.181.184.75

хувийн мөнгө хүүлэгчдээ зогсоох хэрэгтэй шүү. Голомт банк гэж жинхэн хувалз байна аа. хүний дансанд байгаа мөнгө бүрээс шимтгэл авдаг . Банкны өөрийн үйлчилгээний зардлаа иргэдээс авдгаа болих хэргэтэй_ яаралтай ДАИПУУРУУЛАХ хэрэгтэй

Avatar

123456 2020-05-01 49.0.212.62

Худлаа шүү, сонгуулийн шоу

Avatar

Зочин 2020-05-01 103.212.118.236

ман ер нь жаран тэрбумаас салахгүй юмаа. хоёрын хооронд юм хийж байх юм. ипотекийн зээлийн хүүг хоёрхон сар 6 хувь болгох хэрэгтэй ч юм уу үгүй ч юм уу. сонгууль өнгөрөнгүүт уучлаарай болгох гэж байгаа юм уу хөөрхий дөө.

Avatar

зочин 2020-05-01 202.9.46.225

хэзээнээс вэ? үнэн үү? итгэхэд бэрх бн шүү

Avatar

Банкны өөрийн эх үссвэрийн зээлийг яах вэ ????????? 2020-05-01 64.119.26.26

Төрийн банкны өөрийн эх үүсвэрээс орон сууцны зээл аваад тогтмол төлж байсан.
Одоо хүндэрч байна яах вэ ??
Иргэдийн орон сууцны зээлийг ипотек бусад зээл гэж ялгах нь утгагүй байна ???

Avatar

Зочин 2020-05-01 203.91.119.42

ardiin nam ar xudargaar xogiin yum xiilee ingej baixiin orond bux 8% iin zeelee neg moson 6% bolgochood dee tgul ta nariig daxiad demjii ugi bol ardchilsan namaa demjii

Avatar

Zooochin 2020-05-01 91.141.1.94

Mongol gadnii ariljaani banknuudiig oruulaj ireh tsag bolson. Austria und 6 udaa hvselt ugsun hvleej awaagvi gedeg. Manai banknuud arai hvn chanargvi. 100 ymaand 60 uhna gedeg shig
Austria 8 say hvn amttai 4-5 banktai getel manaid

Avatar

Зээлдэгч 2020-05-01 202.55.188.89

Зөвхөн 8% биш биз дээ. Бүх ипотекийн зээлийг бууруулах юм байгаа биз дээ.

Avatar

Зочин 2020-05-01 202.131.227.174

Амьтан хүнийг уймруулсан юм хийж байх даа. Нэг л шийдвэр гаргана биз дээ.Одоо бас нэг өгөөш гарлаа

Avatar

Zochin 2020-05-01 202.126.88.228

Shiidver n udaan baisan bas yah geed bgaan oilgomjgui baisan

Avatar

Зочин 2020-05-01 192.82.67.252

Банкны хувалзнууд ч аймаар юм аа!

Avatar

6 байтугай бууж 3 сар биш байнга тийм байх бодомжтой 2020-05-01 66.181.180.84

Төр засаг гэж ямарч хүчгүй чадамжгүй бгааг бид маш олон зүйл дээрээс харж байгаа. Түлш хий өсхөд гуйж бсан одоо хүү болон зээлээ зарцаагаач гэж гуйж байгаа төрөөс бид юу хийхийг нь хүлээж суугаа юм. Энэ төр засагт шургалсан амиа бодогчид хүчгүй төрд гарах гэж ингэж улайрах нь гуйлгадаг банк бизнесийн салбарийнхантайгаа идэх л гэж тэдэндээ үнэнч нохой мэт зүтгэж яс горьдох гэж л хичээж байгаа тэрнээс биш ард иргэд эх орон нь тэдэнд огт хамаагүй

Avatar

Зочин 2020-05-01 202.179.26.189

ХХБ лав засгийн газрын гаргасан тавдугаар сарын 1 хүртэл ипотекийн зээлээ хойшлуулах хүсэлт гаргаагүй иргэдийн ипотекийн зээлийн 8 хувийг нь 6 хувь болгожээ гэсэн шийдвэрийг биелэх боломжгүй худлаа шүү гэж зээлийн эдийн засагч нар нь тэгэж хэлж байна лээ. Тэгэх ямар чболомжгүй гэж хэлж байна лээ шүү. Ард иргэдийг үнэн төөрөгдүүлж байнаа банкууд.

Avatar

н**ш гэж 2020-05-01 202.126.88.47

04.30 -ны дотор хүсэлт гаргасан бол зээл хүү хойшлуулж . Бас хүүг 2 хувь бууруулах байсым байна . Тиймүү. Тэр мэдээг нь танай сайт 05.01-нд цацаж байгаам байна . Тиймүү.

Avatar

Зочин 2020-05-01 202.131.235.198

Хүсэлт өгчихсан юм бол төлөх мөнгөө банкинд хадгалуулж байгаад үндсэн зээлээсээ хасуулчихаа тэр нь төлөх хугацааг чинь хамаагүй багасгана

Avatar

Зочин 2020-05-01 124.158.111.6

Хувалзнуудын хийж байгаа арчаагүй үйлдэл шүү. Ийм төрөөр яах юм үгүй хийх хэрэгтэй. Ард иргэд Засгийн эрхээ гартаа авах хэрэгтэй байна.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж