Намаас жийгдэгсдэд орон зай "байхгүй" | News.MN

Намаас жийгдэгсдэд орон зай "байхгүй"

Намаас жийгдэгсдэд орон зай "байхгүй"

Намаас жийгдэгсдэд орон зай "байхгүй"

Ердөө нэг сар хагасын дараа 2020 оны УИХ-ын сонгууль болохоор төлөвлөгдөөд буй. Улс төрийн хоёр том намын хувьд удахгүй нэр дэвшигчдээ тодруулах том сунгаагаа хийнэ. МАН-ын хувьд намын Бага хурлаа ирэх сарын 15-нд хийхээр төлөвлөсөн бол Ардчилсан намын хувьд ирэх сарын 10-нд Үндэсний бодлогын хороогоо хуралдуулж, нэр дэвшигчдээ эцэслэхээр болжээ.

Сонгуулийн хуулийн дагуу сонгуульд оролцохоо илэрхийлсэн нам, эвсэл санал авахаас 45 хоногийн өмнө буюу тавдугаар сарын 10-15-ны өдрүүдэд нэр дэвшигчээ тодруулах ёстой.  Үүний дараа Сонгуулийн ерөнхий хороо, АТГ-т холбогдох баримт бичгээ бүрдүүлсэн дараа нэр дэвшигчийн материалыг хянах ёстой. Сонгуулийн ерөнхий хороо нэр дэвшигчийн материалыг хянаж дууссаны дараа санал авах өдрөөс 22 хоногийн өмнө буюу зургадураар сарын 2-ны өдөр нэр дэвшигчийг зарлаж, үнэмлэхийг олгоно.

Түүнээс гадна Үндэсний аудитын газар бие даан нэр дэвшигчдийн мөрийн хөтөлбөрийг хүлээн авах хугацаа дуусгавар болж анх удаа хамгийн олон буюу 208 бие даагч өрсөлдөхөөр болсон. Тэгвэл намаасаа нэр дэвших квотоо авч чадаагүй, жийгдэгсдийн хувьд энэ удаад бие даах хувилбар байхгүй болсон. УИХ-ын тухай сонгуулийн хуулиар цаг хугацааны хувьд өөрчлөлт оруулсан учраас намаасаа мандат авч чадаагүй нэр дэвшигчид бие даан нэр дэвшдэг байсан уламжлалыг үгүй болгосон. Өөрөөр хэлбэл, намын удирдлагаасаа нэр дэвших эрх авч чадаагүй бол шууд бие даан нэр дэвших боломжтой байдаг байсан бол энэ удаад боломжгүй болсон гэсэн үг. Тиймээс ч Үндэсний аудитын газар 208 хүн бие даахаар мөрийн хөтөлбөрөө өгсөн биз ээ.

Хоёр долоо хоногийн дараа намууд нэр дэвшигчдээ албан ёсоор тодруулах ёстой ч намын дарга нар зарим нэр дэвшигчээ баруун  халаасалчихсан.  Зарим нэгтэй эргэж, буцаж гар барих эсэх асуудал л яригдаж байгаа болохоос намын даргын халаасанд орсон нэр дэвшигчдийн хувьд тойргоо тойглох ажлаа хийж байгаа. Гэхдээ намын даргын зүүн халаасанд байгаа нэр дэвшигчдийн хувьд нөхцөл байдал хэрхэх вэ гэдэг нь эргэлзээтэй.

Ялангуяа эрх баригч намын хувьд зүүн халааснаас баруун халаасанд шилжих хүсэлтэй нь олон ч бодит байдал нь тун эмзэг байгаа нэр дэвшигчид олон бий. ЖДҮ, 60 тэрбум, намын даргад “таалагдаагүй”, намын бодлогын эсрэг сөрсөн,  хуулийн байгууллагад уяатай гээд  МАН-д ч, АН-д ч олон хүн бий. Нэгэнт бие даагчид тодорхой болсон учраас намын даргаасаа эрх авч чадаагүй хүмүүс өөр нам сонгохоос өөр сонголт бараг л үгүй. МАН-ын жийгдэгсэд гэхэд МАХН руу урвах, АН-ынхан гэхэд Зөв ХҮН эвсэл, зөв электорат хөдөлгөөн гээд сонголт хийх боломжтой.

Гэхдээ нэгэнт намаасаа жийгдчихвэл аль нэг нам царайчилна гэдэг улстөрчийн хувьд том сонголт болно. Сонгуулийн өнгө, тойрог, сонгогчийн хүсэл гээд олон зүйлийг бодож чухал шийдвэр гаргах болно. Тиймээс энэ удаагийн сонгууль жийгдэгсдэд орон зай бараг л үлдээгээгүй гэхэд хилсдэхгүй. Ямартай ч намууд сонголтоо хийнэ, түүний дараа хэн жийгдэж, хэн сонголт хийхийг ирэх өдрүүдэд харах биз ээ.

Ш.ЧИМЭГ

 

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
3
ЗөвЗөв
2
ТэнэглэлТэнэглэл
1
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ХахаХаха
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

19 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Томор 2020-04-30 202.179.21.238

НОМТОЙБАЯР , БАЯРЦОГТ МЭТИЙН ХОГЫН ШАРИЛЖУУД МОНГОЛОО ОР БОДОХГҮЙ !!! ХУЛГАЙЛСАН ХӨРӨНГӨ МӨНГӨ , ЛИЦЕНЗЭЭ Л ХАМГААЛАХ , ХИЙСЭН ХЭРГЭЭ ХААЦАЙЛАХ , ДАХИН ЛУЙВРАА ХИЙХИЙН ТӨЛӨӨ ЗҮТГЭЖ БАЙГАА ШААРУУД !!!

Avatar

Зочин 2020-04-30 202.126.89.76

НОМТОЙБАЯР , БАЯРЦОГТ МЭТИЙН ХОГЫН ШАРИЛЖУУД МОНГОЛОО ОР БОДОХГҮЙ !!! ХУЛГАЙЛСАН ХӨРӨНГӨ МӨНГӨ , ЛИЦЕНЗЭЭ Л ХАМГААЛАХ , ХИЙСЭН ХЭРГЭЭ ХААЦАЙЛАХ , ДАХИН ЛУЙВРАА ХИЙХИЙН ТӨЛӨӨ ЗҮТГЭЖ БАЙГАА ШААРУУД !!!

Avatar

Зочин 2020-04-30 122.201.21.203

За ямарч байсан ардчилсан намыг сонгож үл болно!! Өнгөрсөн 30жилийн хулгай луйвар дампуурлын хариуцлагыг юуны өмнө үүрэх ёстой!! Ичих ч үгүй энэ улс шиг байсан сайхан орныг маань дампуу улс болгосон хариуцлага ярихын орлнд мөн л худал амлалт луйвраа ярьсан хэвээр! Бие даагч нар юуч хийж чаддаггүйг дуучин жавхлан харуулсан! Тэгэхээр ухаалаг сонголт биднийг хүлээж байна,сорих гэж байнаа,олон түмээн!!!

Avatar

Хосоо 2020-04-30 202.126.89.169

х****а

Avatar

Зочин 2020-04-30 192.82.75.102

Энэ удаагийн 2020 сонгууль бүх нам эвсэл бие даагч нарын мөнгөний сонгууль болно харин СОНГОГЧИДОО!!!!!та нарт хэлэхэд нэр дэвшигчийн өгсөн мөнгө эд зүйлийн зүгээр аваад ухаантайхан шиг сонголтоо өгөөрэй эд зүйл мөнгө тарааж өгсөн 1 ч хулгайчийг сонгож болохгүй ТЭНЭГ монголчуудаа 1 удаа ухаалаг сонголт хийвэл дахиж энэ хулгайч нар идэж ууж чадахгүй та нарт тарааж байгаа эд зүйл мөнгө бид бүгдийн татварын МӨНГӨ гэдгийг БҮҮ МАРТ.

Avatar

зочин 2020-04-30 202.21.104.2

Сонгуулийн хуулийг хууль батлах эрхтэй 76 зөвхөн өөрсөддөө ашигтай байдлаар ингэж дур зоргоороо өөрчилдөг байдлаа хэзээ болих юм бээ? Энэ улс оронд чинь төрийн эрх ашиг, эрх зүйт төрийн зарчим гэж байна уу гүй юу? Төрийн албан хаагчид нэр дэвших эрхийг хаасан, бас намаас кюот авч чадаагүй бол бие дааж нэр дэвших эрхийг ч хааж.. Төрд төрийн албаны туршлагатай, умэдлэг боловсролтой хүн орох бүх нүх сүвийг хаажээ. Баяр хүргьЕ. Үндсэн хууль , төрийн онол, олон улсын жишиг мишиг цаашаа болжээ.

Avatar

элэг элэг 2020-04-30 64.119.26.26

Дорж 3 цагийн өмнө 103.57.93.98

Хүрэлсүхийн ЖДҮчидэд ямар ч орон зай байхгүй болсон Хүрэлсүх өөрөө нэр дэвшвэл бүр онигоо болно Байдал МАН-д маш хүнд болжээ

Avatar

Зочин 2020-04-30 103.11.192.34

ардчилсан орон мөн юм уу биш юм уу?

Avatar

Монгол Улсын иргэн 2020-04-30 202.21.120.66

Хүрэлсүх яаж ч чадахгүй гэх шиг, эс бол хэт туйлширсан дүгнэлтээр олныг хуурч чадахгүй. АН бол одоо өөрийн гэх лидергүй мөнгөний нам болсныг намынхан ч хэлж байгаа тэгж ч үнэлэгдэж байна. МАХН Энхбаярыг дагаж горьдлого тээсэн улс орныг битгий хэл өөрсдөө юу хийж байгаагаа мэдэхгүй хөөрхий морь унасан толгой хүмүүс байгаа. Энд улс төрийн хонзогнол байнга харагдаж байдаг, эндээс улсын хөгжүүлэх бодлого үнэртдэггүй. Бие даагчид Засгийн газрыг бүрдүүлэх суббъект биш тэгэхээр одоо довтолгоо МАН руу..

Avatar

Монгол Улсын иргэн 2020-04-30 202.21.120.66

Монголыг боомилох хорон санаатны явуулгаар Монголчууд бие биенээ хэмлэж байна. Бид улс орноо аваад явчих аавын хүүд Төрийн жолоогоо атгуулах хэрэгтэй. Одоо сэтгэгдлүүдийг хараад байхад аль гайгүй юм хийж байгаа. Ард олондоо үнэлэгдээд яваа хүмүүсийн гүтгэх, доромжлох, буруу мэдээлэл өгөх гэсэн увайгүй үйлдэл их газар авч байна. Энэ бол ямар хамаагүй замаар Засгийн эрхэнд гарах, улс төрийн сонгуульд ялах атгаг санаа байгааг Монголын ард түмэн харж байгаа шүү. өнөөдөр тэр энэ гэж бичмээргүй байна

Avatar

ЗОЧИН 2020-04-30 202.179.30.242

ХҮРЭЛСҮХ ЯАЖ Ч ЧАДАХГҮЙ БҮХ АВИЛГАЧИДДАА БУУГААД ӨГЧИХСӨН ДАНДАА ХУУЧИН ЛУЙВАРЧИД ДЭВШИНЭ

Avatar

Зочин 2020-04-30 64.119.20.123

МАН ыг энэ 4 жилд нийслэлмйн утааг 800,0 тэрбум төг гаргаж 30-40% бууруулсан өөр хмйсэн юм юу байна, гадаад өрыг 22,0 т $ оос 30,0 т $ брлгож түүхэндээ ыайхгүй их өртэй боллоо, USD 2016 онд 1990 төг байсан одоо 2800 төг, төгрөгийн ханшыг 40% унагаж эдийн засгийг сүйрүүллээ. ЖДҮ г УИХ, ЗГ, МАН удирлах ажилтнууд ямарч барьцаагүйгээр хэдэн зуун тэрбум төг 3% өөрсдөө авч ард иргэд ээ доромжиллоо.

Avatar

ХУД-ийн сонгогч Ш.Раднаа 2020-04-30 66.181.186.218

39 ба түүнээс дээш суудал авах магадлалтай нам, эвсэл МАН-аас өөр байхгүй. Хэрэв МАН олонх суудал авахгүй бол МАН-д нэг эрсдэл үүсч болзошгүй. Бусад нам, эвсэл үгсээд МАН-тай эвсэхгүй байж мэднэ.Тэр тохиолдолд бусад нам, эвсэл, бие даагчид эвсэж олонхийг бүрдүүлээд ЗГ-ыг бүрдүүлэх боломж бүрдэх магадлал бага ч гэсэн байж болох хувилбар юм.

Avatar

Зочин 2020-04-30 103.212.119.125

АН бол одоо улс оронд маш аюултай, улс төрийн хүчин болж хувирлаа.

Avatar

Дорж 2020-04-30 103.57.93.98

Хүрэлсүхийн ЖДҮчидэд ямар ч орон зай байхгүй болсон Хүрэлсүх өөрөө нэр дэвшвэл бүр онигоо болно Байдал МАН-д маш хүнд болжээ

Avatar

Зочин 2020-04-30 150.129.140.219

Бат-Үүл намын гишүүнчлэл нь хэвээрээ бол бие дааж нэр дэвших боломжгүй болж бна уу. Уг нь Зи-тэй халз үзэх бсан юмсан.

Avatar

Зочин 2020-04-30 122.201.24.141

Асуудалгүй дэвшинэ, мөрийн хөтөлбөрөө сонгуулийн хороонд өгчихсөн

Avatar

Зочин 2020-04-30 103.14.38.132

Бараг хасах биз.

Avatar

zochin 2020-04-30 150.129.141.55

ER BIE DAANA GEJ YU GESEN UG WE? GANTS NEG NI GARCH IRCHIKHEED JAWKHLAN SHIG KHOTNY MANUUKHAY SHIG L 4 jiliig awch bayna , SHAL UTGAGUY , ULS ORON BALLASAN , KHIIJ BUTEESEN ZUYLGUY 4 JIL SUL TSALIN SHAAKH , KHEREG TUWUGUUS BIEE KHAMGAALAKH GESEN L OROLDLOGO

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж