"Эко жорлон”-гоос төмөр замын хөгжил эхэлнэ | News.MN

"Эко жорлон”-гоос төмөр замын хөгжил эхэлнэ

"Эко жорлон”-гоос төмөр замын хөгжил эхэлнэ

"Эко жорлон”-гоос төмөр замын хөгжил эхэлнэ

Хүний амьдралын өдөр тутмын хэрэглээ боловч тэр болгон анхаарал хандуулаад байдаггүй ‘бие засах газар” буюу жорлон монголчуудын тулгамдсан асуудлын нэг болсон ч шийдэлгүй өнөөг хүрэв. Энэ нь зөвхөн гэр хорооллоор хязгаарлагдахгүй зорчигч тээврийн вагонуудад ч тулгамдсан асуудал болжээ.

УБТЗ-ын тээвэрт оролцдог нийт 3324 ачааны вагоны 46.6 хувь буюу 1400 орчим вагоны ашиглалтын хугацаа хэтэрч энгийн жорлонтой вагонууд тээвэрт оролцож байна. Шинэ вагон худалдан авч паркаа шинэчлэх шаардлагатай боловч УБТЗ-д тээврийн тарифын алдагдлаас үүдэлтэй орлогын хуримтлал бүрдэхгүйгээс техникийн шинэчлэл хийх боломжийг нь хязгаарлаж буй.

Хэдийгээр дотоод нөөц боломжоо ашиглан УБТЗ 2014 онд шинээр зорчигч тээврийн 15 вагон, нэг төмөр замын автобус, 2007 онд 16 вагон шинээр худалдан авч парк шинэчлэлтийг хийсэн. Эдгээр вагон нь бүгд вакум ажиллагаатай, эко жорлонтой вагонууд юм.

ЗУРАГ ДЭЭРХ ЭКО ЖОРЛОНТОЙ ВАГОН

Харин үлдсэн 90 орчим нь 1962 оноос хойш үйлдвэрлэсэн энгийн жорлонтой вагонуудыг зорчигч тээвэрт ашигладаг. Энгийн жорлонтой вагон бохирдлоо гадагш шууд хаяж, байгаль орчныг бохирдуулах, өвлийн улиралд мөстөж галт тэрэгний хөдөлгөөний аюулгүй байдалд сөргөөр нөлөөлөх, хот суурин, өртөө зөрлөгүүд дээр зорчигчид бие засах бололцоогүй зэрэг олон сул талтай.

Өндөр насжилттай вагонуудыг эко жорлонгоор тоноглох нь эдийн засгийн хувьд зардал ихтэй учраас зорчигчдын ая тухтай нөхцөлийг хангасан орчин үеийн вагоноор парк шинэчлэлтийг хийх шаардлагатай байгааг албаныхан хэлж байна. Нэг вагоныг эко жорлонгоор тоноглоход 90 сая орчим төгрөгийн зардал гардаг аж.

ЗУРАГ ДЭЭРХ ЭНГИЙН ЖОРЛОНТОЙ ВАГОН

Энэ талаар УБТЗ-ын Зорчигчийн вагон депогийн засвар эрхэлсэн орлогч дарга Б.Батдэлгэр “Эко жорлонгийн тоноглолтоос гадна галт тэрэгний хөдөлгөөний аюулгүй байдлыг бүрэн хангах, явах ангийн засвар, цахилгаан тоноглол, халаалт усан хангамжийн систем, дотоод тоноглолын засварт нэг вагоны дундаж төсөв нь 75 сая төгрөг.  2019 онд зорчигчийн хоёр вагоныг эмнэлгийн явуулын амбулатори вагон болгон өөрчлөн тоноглосон. Эдгээр вагонуудын эмнэлгийн тусгай хог хаягдлыг хадгалах бохирын савыг өөрсдийн нөөц боломжоо ашиглан тоноглосон. Өндөр насжилттай вагонуудыг эко жорлонгоор тоноглох нь эдийн засгийн хувьд зардал ихтэй учир аль болох шинэ вагон худалдаж авсан нь дээр” гэв.

Ачааны шинэ вагоныг 70-80 мянган ам.доллараар худалдан авах боломжтой юм байна.

Одоогоор УБТЗ-ын олон улсын чиглэлийн нийт 32 вагон эко жорлонтой. Аяллаас ирэх бүрт нь бохирыг бохир сорох машинаар соруулдаг.

ЗУРАГ ДЭЭРХ: ЭКО ЖОРЛОНГИЙН БОХИРЫН БАНК

Тус нийгэмлэгийн зорчигч тээвэр жилдээ тарифаас үүдэлтэй 25-30 тэрбум төгрөгийн алдагдалтай ажилладаг нь парк шинэчлэлт хийхэд хүндрэл болж иржээ. Тийм учраас алдагдалтай тээврийн тарифыг өөрчлөх шаардлага тулгарсныг харуулж байна. Тээврийн тарифыг нэмснээр УБТЗ-ын орлогын хуримтлал үүсч ажилтан, ажилчдынхаа нийгмийн асуудлыг шийдэхээс гадна УБТЗ-ын цаашдын хөгжилд нэн шаардлагатай зарим техник технологийн шинэчлэл хийх санхүүгийн чадамж тодорхой хэмжээгээр өсөх юм.

Өнөөдөр  “УБТЗ” орон нутгийн харилцаанд нэг зорчигчийг нэг километрт 30 төгрөгөөр тээвэрлэн үйл ажиллагаа явуулдаг. Харин нэг зорчигчийг нэг километрт тээвэрлэх тээврийн өртөг нь 52 төгрөг байна. Өөрөөр хэлбэл, нэг зорчигчийг нэг километрт дунджаар 22 төгрөгийн алдагдалтай тээвэрлэдэг гэсэн үг. Ийм алдагдалтай тариф мөрдөж байгаагаас УБТЗ-ын зорчигч тээвэр жил бүр 25-30 тэрбум төгрөгийн алдагдалтай ажилладаг.

УБТЗ тээврийн тарифын алдагдлаа бууруулах зорилгоор ШӨХТГ-т хандан, тарифаа 3-30 хувиар нэмэгдүүлэх зөвшөөрөл авсан хэдий ч хэрэгжихгүй өнөөдрийг хүрч, УБТЗ өөрийн нуруун дээр нийгмийн шинж чанартай олон ачааллыг үүрч байна.

Нийгэмд чиглэсэн ачааны тээврийн тариф нь хэрэглэгчдэд очдог эцсийн бүтээгдэхүүний үнэд нөлөөлдөг учраас нийгмийн шинж чанартай ачааны тээврийн тарифыг тогтвортой байлгах үүргийг УБТЗ хүлээдэг. Энэ үүргийнхээ дагуу тодорхой хэмжээний ачаанд тус нийгэмлэг алдагдал хүлээдэг. Тухайлбал, дотоодын нүүрсний тээврийн тариф. Манай улсын бүх цахилгаан станцын нүүрсийг УБТЗ алдагдалтай тарифаар тээвэрлэдэг. УБТЗ жилд ойролцоогоор 10-12 тэрбум төгрөгийн алдагдлыг зөвхөн нүүрсний тээврээс хүлээж, бусад ашигтай тээврийнхээ тарифаар нөхдөг.

Үндсэндээ алдагдалтай тээврийн тарифуудыг УБТЗ-ын нуруунаас чөлөөлөөд өгвөл вагонуудаа эко жорлонтой болох мөн техник технологийн шинэчлэлдээ чиглэсэн хөрөнгө босгох зэрэг хөгжлөө хурдасгахад нэг алхам ойртох юм.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
10
ЗөвЗөв
2
ХахаХаха
1
ГайхмаарГайхмаар
1
ТэнэглэлТэнэглэл
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

20 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2020-04-17 139.5.217.127

Улсаас татаас өглөө гэж бодоход бага л татаас өгнө. Тиймээс зах зээлийн зарчмаар тарифаа нэмж төмөр замаа хувьчлах нь зөв

Avatar

Зочин 2020-04-17 64.119.27.227

Neg companiin dotood asuudal. Harin ulsaas jorlongiin bohiroo shuud zam deer hayahgui baih shaardlaga taviad heregjuulehgui bol uil ajillagaag n zogsooh heregtei. Covid2019 hunii utgund mash udaan hadgalagddag

Avatar

х****а 2020-04-17 103.57.92.59

Нээх өндөр технологийн санаа гаргачихсан юм шиг х****а
Техник технологийн хоцрогдол, хүний хөгжлийн доод түвшин—->УБТЗ

Avatar

Зочин 2020-04-17 202.9.46.246

Amarhan shdee. Oyutnuud hiichihej dungunu. Darga nar ny husehgui dalimduulj mungu ideh geel ingej shaaj bgaam shde

Avatar

Зочин 2020-04-17 162.236.18.65

Төмөр замын хөгжил оросоос салж байж л эхэлнэ. Одоо оросын хогийг төмрийн үнээр нь ч авах тэнэг монголоос өөр олдохгүй.

Avatar

Зочин 2020-04-17 103.57.92.196

Вагоны маркаасаа хамаараад товгор зураас байх эсэх хамаардаг

Avatar

Сүхбаатар 2020-04-17 139.5.219.109

Оросын мэдлээс төмөр замаа салгаж Монгол улсын мэдэлд аваач. Оросын Монголд шахсан хуучин ачааны вагонуудыг өндөр үнээр авдагаа болиоч.Төмөр замаа хоёр салаа болгож цахилгаанжуулаач.Монголын төмөр зам үнэхээр хоцрогджээ.

Avatar

Санал 2020-04-17 66.181.161.39

Дэлгэрсайхан гишүүний компани тээврийн тарифын хөнгөлөлт эдлээд олон жил явлаа. Зорчигч тээвэр алдагдалтай учраас л жорлонгоо янзалж чадахгүй бна гэвэл тэрэн шиг худал зүйл алга. Маш муу менежменттэй байгууллага мөн үү? Мөнөөс мөн

Avatar

Зочин 2020-04-17 202.9.47.3

Хувь нийлүүлсэн УБ төмөр зам бол ямар ч хэмнэлт байдаггүй газар шүү дээ ! Маш үрэлгэн, орон тооны хэтрэлттэй, ялангуяа захиргаа бол энд тэндхийн дарга нарын нуудгай шахааны хүмүүсээр дүүрэн ! Байгууллагын даргадаа 3 тэрбумын хаус бэлэглээд байхаар чинь яаж хувь нийлсэн энэ байгууллага ашигтай ажиллахав дэ ! Одоо уул нь өөрсдийн хүч хөрөнгөн дээр суурилаад аажмаар цахилгааны шугам татаж цахилгаан зүтгүүртуй болмоор бгам ! Тийм арчаа сүйхээтэй дарга төмөр замд бну !!!

Avatar

Зочин 2020-04-17 103.57.95.25

дарга нарынхаа идэж ууж байгаа нь алдагдалд оруулж байгаа миат мтз гээд 100 ямаанд 60 ухна зарим нь ажилтанаасаа олон даргатай

Avatar

Зочин 2020-04-17 202.126.88.232

manai ene Bogsoo tavij suudag suultuur uneheer zavaan, ariun tseveriin shaardlaga uneheer hangadaggui. China wagon shig hol deeree suudag yavgan suultuur tavij boldoggui yum baihdaa. Ariun tsever talaasaa ch heregtei yum bilee.

Avatar

Зочин 2020-04-17 64.53.234.130

hol deeree suuj chadahgui ovchtei nastai ulsuud yah ve?

Avatar

Зочин 2020-04-17 59.153.113.175

Хятадаас вагон

Avatar

Зочин 2020-04-17 202.5.202.132

Аль болгон алдагдалтай ажиллаж хөгжлөөс хоцорч явах вэ? 2000 он гарчихаад байхад бид 1960-аад оны вагонтой байна гэсэн чинь юу гэсэн үг вэ? Одоо болтол Галт тэргээ нүүрсээр галладаг улс байна уу? бөөн нүүрс, утаа тортог. Хоёр тийшээ хил гараад л цахилгаан галт тэрэгтэй. Хэзээ манайх 21 аймагтаа галт тэргээр ачаа тээврээ зөөж, зорчигчдоо аюулгүй тээвэрлэдэг болно оо. Өвөл ганц цас ороод бүх даваа гүвээ хаагдана. Үнийг нь чөлөөлөөд тэр орчин үеийн шинэ вагоноор парк шинэчлэлтээ хийх цаг болсоон.

Avatar

ААК 2020-04-17 119.40.98.210

ДЭМЖИЖ БАЙНА, АРАЙ ХЯМДААР ХИЙХ ХЭРЭГТЭЙ, ЯГ ГЭРТЭЭ ЭКО ЖОРЛОНГ ХИЙЖ БАЙНА ГЭЖ БОДОХ СЭТГЭЛЭЭР ХИЙВЭЛ БОЛОХ НЬ ТЭР, АМЖИЛТ

Avatar

мгл 2020-04-17 202.72.245.122

1000 хуучин вагон авсан яасан бэ хуучин юм аваад байхаар яаж сайжрах юм бэ ядаж их засвар хийсэн юм аваачээ

Avatar

Зочин 2020-04-17 64.53.234.130

ted nar chini achaanii vagonuud mangaraa

Avatar

Зочин 2020-04-17 64.119.27.227

Achaaniih geheeree huuchin baih yostoi yu tenegee

Avatar

Зочин 2020-04-17 192.82.76.180

шагналын өндөр сантай уралдаанд л байр эзлэх гээд л

Avatar

99k 2020-04-17 182.160.2.178

Gants bohiriin sav hiigeed door n zyyhed 90 say genyy, yynd n yhernyyd l itgene. 1962 onoos hoish vagon dooroo bohiriin sav hiigeed zyychih setgel ye yeiin udirdlaguudad n baisangyi yumaa da

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж